eitaa logo
تماشاگه راز
280 دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
20 فایل
اینجاپاتوق 👇🏻 شعر قطعات لطیف ادبی عکس نوشته ها طنز های اجتماعی و اندکی موسیقی فاخر است اگه دوست داشتید مطالب ما رو با لینک کانال منتقل کنید ! از همکاری شما صمیمانه ممنونم✍🏻🍒✍🏻
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هـرگـه که تـو را جـویـم در دل نـگـرم ❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دور کنید مرا، از آن عقلی که گریستن نمی‌داند‌ و .... آن فلسفه‌ای که... خندیدن نمی‌شناسد و و آن غروری که ... در برابر کودکان سر خم نمی‌کند. https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رابعه را شبی از شبها آتش عشق از کانون جگر شعله برآورد و او را از کمال احراق از پای درآورد و فریاد برآورد: یا اهل البصره! الحریق، الحریق... مردمان فراهم آمدند برای دفع آتش او را دیدند حالش بگشته و به وصف دیگر گشته و میگفت:«الحریق، الحریق» گفتند:«آتش کجاست؟!» گفت:«آتش در جگرم است» و آنچه جگر صدیق می سوخت با برآمدن نفس او جهانی بوی جگر سوخته گرفت اثری بود از آثار این حریق که رابعه از آن اخبار می کرد: عشق تو چو آتش است و جان می سوزد وز جان چو بپرداخت جهان میسوزد این طرفه نگر چون بگیرم نامش از قوت او کام و زبان میسوزد 📚لوایح عین القضات همدانی https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آن روز که آتش محبت ؛ افروخت عاشق؛ روش سوز؛ ز معشوق آموخت از جانب دوست سرزد این سوز و گداز تا در نگرفت شمع پروانه نسوخت ابوالخیر   https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شب است و در شبِ من خوش‌نشینی‌ات زیباست به بوسه از لبِ من بوسه‌چینی‌ات زیباست تو مهر را همه با مهر می‌دهی پاسخ صدای عشقی و طبعِ طنینی‌ات زیباست اگر تو می‌شکنی لیلیانه کاسه‌ی من چه غم که شیوه‌ی دلبر گزینی‌ات زیباست تو هر چه می‌کنی ای یار دوستت دارم که نازنینی و هر نازنینی‌ات زیباست «فرشته عشق نداند» به آسمان چه روم؟!! برای من تو و عشقِ زمینی‌ات زیباست حسین منزوی 🌼🍃🌼🍃🌼 https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃بسم الله الرحمن الرحیم 🍃 معبود شما تنها خداوندی است که جز او معبودی نیست؛ و علم او همه چیز را فرا گرفته است! ، آیه ‍۹۸ https://eitaa.com/TAMASHAGAH
عاشق را دائم درد "فراق وطن" است زیرا که وصال لایق مرتبه‌ محبوبست و فراق در خور مرتبه‌ عاشقی از آن است که معشوق همواره در مقام "ناز" است و عاشق همیشه در "گداز". الحقایق https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌼 عالَمِ خدا بس بزرگ و فراخ است، تو در حُقّه‌ای کردی که « همین است که عقلِ من ادراک می‌کند.» پس، کارِ کسی که خالقِ عقل است، در عقل محصور کردی... آن نبی نیست که تو تصوّر کرده‌ای. آن نبیِ تو است، نه نبیِ خدا. نقشِ خود خواندی. نقشِ یار بخوان! ورقِ خود خواندی، ورقِ یار بخوان! تبریزی https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
و گفت: خوف و رجا دو بال مردند، مانند مرغ چون هر دو بایستد مرغ بایستد و چون یکی بنقصان آید ،دیگری ناقص شود. و گفت: محبت آن بود که خویش را جمله به محبوب خویش بخشی و ... ترا هیچ بازنماند از تو. الاولیاء ذکر ابوعلی رودباری https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اینکه عشق را از همان آغاز مثنوی دوای نخوت و ناموس انسان و معالج و درمانگر وی از بیماری های ناشی از آن احوال می خواند نشان آن است که نزد وی رهایی از خودی که نخوت و ناموس تعبیری از آن است بی تجربه ی عشق حاصل نمی آید، و پیداست که تا عشق انسان را به "غیر خود" پایبند ندارد و به مرتبه ای که بتواند "غیر" را از همه حیث بر خود مقدم بدارد نرساند، رهایی از خودی که سفر الی الله از آنجا آغاز می شود برای روح قابل حصول نمی گردد. از اینجاست که در علاج بیماری "خودی" عشق افلاطون و جالینوس دیگر محسوب است و اگر مولانا آن را طبیب جمله ی علت های ما می خواند البته گزاف و مبالغه نیست، و در موارد دیگر هم وقتی عشق را امری ورای شرح و بیان می شمرد و خود را از توصیف آن عاجز نشان می دهد ظاهرا وسعت تجربه ی روحانی خود را در قبال محدودیت تعبیر در نظر دارد و باز دعوی وی مجرد مبالغه ای شاعرانه نیست... (عبدالحسین زرین کوب، بحر در کوزه، 1389، 21) شاد باش ای عشق خوش سودای ما ای طبیب جمله علت های ما ای دوای نخوت و ناموس ما ای تو افلاطون و جالینوس ما هر چه گویم عشق را شرح و بیان چون به عشق آیم خجل باشم از آن گر چه تفسیر زبان روشنگرست لیک عشق بی زبان روشنترست... https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سخرهٔ حس‌اند اهل اعتزال خویش را سنی نمایند از ضلال روش معتزله حس های ظاهری است ولی چون دچار گمراهی شدند خودشان را سنی و صاحب شهود می دانند تا ادعا کنند از صاحبدلان هستند.اگر این گروه خود راسنی هم معرفی کنند نسبت ناروایی است. هر که در حس ماند، او معتزلی است گر چه گوید: سُنّی ام، از جاهلی است هر کس درحواس ظاهری گرفتار باشد او معتزله است و اگر بگوید من به شهود حق اعتقاد دارم و رسیده ام از جهالت و نادانی اوست. هر که بیرون شد ز حس سنی ویست اهل بینش چشم عقل خوش‌پیست هر کس که بتواند از کمند حواس ظاهری آزاد بشود و از نتیجه فعالیت حواس ظاهر خود را دور نگهدارد او سُنّی است و اهل بینش و مکاشفات برای عقل مانند چشم هستند و بینایی درونی دارندو اثر این بینایی تقرّب خداوند است. گر بدیدی حس حیوان شاه را پس بدیدی گاو و خر الله را اگر قرار بر این بود که هر حسّ ظاهری که حیوانات هم از آن بهره مند هستند میتوانست موجود برترین را ببیندو بتواند حضرت حق را شهود کند، پس گاو و الاغ هم می توانست حق را مشاهده کند و از اولیاء الله باشند. مثنوی شریف استاد کریم زمانی https://eitaa.com/TAMASHAGAH