eitaa logo
تحول بنیادین در تعلیم و تربیت
391 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
887 ویدیو
391 فایل
@Mojtabatabesh1371 جهت انتقاد ، پیشنهاد و ارتباط بیشتر، مخصوصاً در قم ، در خدمتم
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
⭕️ انسان‌نماهای عصر ماجانواران حریص وغلامان حلقه به گوش تولید و مصرف هستند! 🔹وقتی شب و روز، بیخ گوش‌ها و در برابر چشم‌ها، همواره از کیمیایی ، معجزه پول، مشکل‌گشایی پول و خروارها پول صحبت کنند که [خود] از طریق شانس یا از طریق غارت مستقیم و غیرمستقیم هم‌نوعان به دست آید و در راه ارضای مبتذل‌ترین خواسته‌های حیوانی صرف شود. [اینجاست که] خودبه‌خود انسان‌ها، یا بهتر بگویم، انسان‌نماهای عصر ما به جانورانی حریص تبدیل می‌شوند که شب‌وروز، بی‌امان و از هر راه که شده، در پی پول درآوردن برای در راه هرچه بیشتر باشند، غلامان حلقه‌به‌گوش تولید و مصرف شوند، زندگی آن‌ها از هر نوع محتوای عالی و ارزنده دیگری که برازنده انسان و انسانیت است خالی شود و یکسره به پوچی و ابتذال گراید. 📚 شناخت اسلام، سیدمحمدحسین بهشتی، ص۳۰ 🆔 @beheshtium_ir 🎬 @Mostazafin_TV
هدایت شده از تشکل طلبگی حیات
صوت آقای فلاح11.mp3
19.33M
🔰نشست اول 🔻"پرسش و پاسخ پیرامون حوزه و روحانیت" ⁉️ کدام رشته های تحصیلی اداره ی کلان جامعه رابر عهده دارند؟ ⁉️ نخبه های کشورهای غربی در کدام رشته ها،تحصیل می کنند؟ ⁉️ سطح علمی حوزه در مقایسه با دانشگاه چگونه است؟ ⁉️ آیاحوزه تنها جایی است که می توان سربازامام زمان.عج.شد؟ ⁉️ طلبگی چه سختی هایی دارد؟ ⁉️ مدرسه ی علمیه مطلوب چه ویژگی هایی دارد؟ ⁉️ برای کسب اطلاعات دقیق ترنسبت به حوزه چه کنیم؟ ⁉️ چه مقطعی برای ورود به حوزه مناسب تر است؟ 🔅@tt_hayat🔅
🔰 مشاهده ویدیوهای سلسله نشست‌های «راهبرد ملی و تمدنی پیشنهادی تحول تربیت عمومی و رسمی» 💠 در این سلسله نشست‌ها، تلاشی مبتنی بر فهم تغییر ابرانگاره تمدنی جدید و تبیین نظام تعلیم و تربیت و برنامه‌ درسی، مبتنی بر قواعد و معادلات این ابرانگاره جدید ارائه شد. به طور مشخص در سه جلسه، ابعاد سند پیشنهادی «راهبرد ملی و تمدنی تحول تربیت عمومی و رسمی» که توسط آقای اردوان مجیدی به‌نگارش درآمده، مورد بحث قرار گرفت که در ویدیوهای زیر قابل مشاهده است. 🔻 ارائه اول: تمدن در گذار سایبری 🌐 aparat.com/v/MlSvk 🔻 ارائه دوم: معماری برنامه درسی راهبردی 🌐 aparat.com/v/gWbyn 🔻 ارائه سوم: معماری حکمرانی نظام تربیت 🌐 aparat.com/v/kFGY3 ✅ خانه نوآوری تعلیم و تربیت 🆔 @eduhouse_ir
هدایت شده از حلقه تاریخ‌خوانی مبنا
4_5929124175133282038.mp3
19.03M
🔰بخش اول فرمایشات جناب آقای بابایی در جلسه اسکای روم
هدایت شده از حلقه تاریخ‌خوانی مبنا
4_5929124175133282039.mp3
13.72M
🔰بخش دوم فرمایشات جناب آقای بابایی در جلسه اسکای روم
410656513_401129504.mp3
13.92M
*صوت بررسی تطبیقی تفکر دو بزرگوااستاد صفایی و شهید مطهری استاد هادی زاده شیرازی*
امیرحسین محمدی: بسم الله الرحمن الرحیم دین یک مجموعه نظام مند و به هم پیوسته است و با مجموعه ای که دارای نظام است نمیتوان بدون رعایت ترتیب و نظام برخورد کرد که در این صورت نتیجه ای حاصل نخواهد شد . اولین قطعه مجموعه نظام مند دین نظام فکری و معرفتی است ، لذا ما معتقدیم که بایستی انسان در طول زندگی یک نظام فکری داشته باشد تا این نظام فکری بتواند به تمام مراحل و انتخاب های او در زندگی جهت بدهد. در این مرحله لازم است بدانیم که اساسا تعریف نظام چیست؟ جهت تقریب به ذهن می توان گفت که نظام به مثابه نخ تسبیح است که دانه های تسبیح بوسیله آن منظم شده و ارتباط تنگاتنگی برقرار می کنند. (السلک التی ینتظم بها) نظمی که توسط نخ تسبیح ایجاد می شود بگونه ایست که هیچ یک از دانه های تسبیح نمی توانند بر دیگری مقدم شوند و هر کدام دقیقا جای مشخصی دارد. چیزهای زیادی در اطراف ما وجود دارد که به صورت نظام مند عمل می کند و اگر این نظام منسجم در آن بهم بخورد از کارآیی خود ساقط می شود. مانند یک ساعت مکانیکی که اگر یکی از چرخ دنده ها درست در جای خود قرار نداشته باشد و یا دچار نقصی باشد، در عملکرد ساعت اختلال ایجاد خواهد شد و چه بسا باعث آسیب به دیگر بخشها نیز بشود. کاملا روشن است که در مجموعه های نظام مند نمیتوان بدون در نظر گرفتن آن نظم و ارتباطات گسترده، تغییراتی داد و یا بصورت دلبخواهی عمل کرد. مثلا خودرو چون یک مجموعه دارای نظام است برای این که حرکت کند باید نکاتی را لحاظ کنیم: ۱. تمام قطعات موجود بوده و درست در جای خود قرار گرفته باشند ۲.همه ی قطعاتی که در جای خود هستند سالم باشند. از همه مهم تر برای آنکه این خودرو دارای خروجی مناسب (حرکت با کیفیت) باشد نیاز به ورودی درست هم دارد و نمی توان گول مشابهت ها را خورد و صرفا این آگاهی که باید مایع داخل آن بریزیم کافی نیست، بلکه نوع مایع نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر هر مایع دیگری غیر از بنزین وارد آن شود، نه تنها حرکت نخواهد کرد که حتی ممکن است سیستم را دچار آسیب کند. به نظر شما علت این موضوع چیست؟؟؟ آیا این موضوع دلیل دیگری جز نظام مند بودن مجموعه دارد؟ تا اینجا نظام و اهمیت دقت در روابط پیچیده ی آن بیان شد در ادامه لازم است با توجه به صحبت ابتدایی به دنبال یک نظام فکری درست باشیم تا ما را به مقصد برساند. اکنون به این سوال میپردازیم که انسان به چه منظوری به دنبال کسب اطلاعات (در هر زمینه ای) میرود؟ آیا غیر از این است که انسان این اطلاعات را برای عمل کردن می خواهد؟ آیا انسان عاقل به دنبال علم بدون نفع می رود؟ اما آنچه امروزه مخصوصا در فضای مذهبی کاملا مشهود است، شکاف بزرگی است که بین علم و عمل وجود دارد. یعنی چیزهای زیادی می دانیم اما به عمل منجرنمی شود. چرا؟ همانگونه که در بالا بیان شد عدم حرکت یک خودرو که مجموعه ای نظام مند است ممکن است به دلایل مختلفی باشد. لذا عدم حرکت سیستم وجودی ما و نداشتن خروجی مطلوب، نشان از اینست که این داشته ها و اطلاعات به دلیل نداشتن ارتباطات صحیح و عدم انسجام لازم، کارکرد صحیحی نداشته و به عمل مطلوب منجر نمی شود. مبحث نظام مندی و اهمیت آن در سیستم وجودی ما کاملا روشن شد. ما در این سیر بدنبال ایجاد یک نظام فکری صحیح هستیم تا به واسطه آن تمام حرکات زندگی ما و تمام انتخاب های زندگی ما درست انجام شود و در نتیجه خروجی صحیحی که همان عمل به دانسته هاست شکل بگیرد. خدمت نظام فکری به شما این است که سوالهای ریشه ای و بنیادی شما را پاسخ میدهد با این وجود بعد از شکل گیری نظام فکری در شما دیگر هیچ سوال و شبهه ای قادر به سست کردن شما نسبت به دینتان نخواهد بود چون یا بر مبنای پاسخ سوالات بنیادی توان تحلیل شبهات پیش رو را خواهید داشت و یا اگر در حال حاضر علم پاسخ گوئی به آن را ندارید توان تحمل تا بدست آوردن پاسخ سوال را خواهید داشت و صرف وجود سوال شما را زمین گیر نمیکند چون شما ریشه ها را ایجاد کرده اید و باقی سوالات حکم شاخه و برگ را دارند و یا اگر به مثال ماشین برگردیم شما قطعات اصلی برای حرکت ماشین را دارید و بقیه سوالات فرعی هستند و حکم لوازم جانبی ماشین مانند روکش صندلی یا کفپوش ها را دارند که بر فرض نبودن میتوان تا زمان امکان خرید صبر کرد و در عین حال تا آن موقع ماشین را متوقف نکرد . امیرحسین محمدی: مسئله اول : چرا باید این کار را انجام دهیم و از میان سوالات مهمترین سوال را شناسائی کرده و اول به آن پاسخ دهیم ؟ مثال : فرض کنید شخصی از شما می پرسد که دین چیست ؟ و شما در جواب میگوئید دین مجموعه ای از معارف ، عقاید ، اخلاق واحکام است و این جواب را در حالی میدهید که در مورد هر کدام از این چهار مورد اطلاعات قابل توجهی دارید در این صورت خیال شما راحت است که در حوزه دین مشکلی نخواهید داشت اما این آرامش خاطر تا زمانی ادامه پیدا میکند که شخصی از راه میرسد و از شما سوال میکند
وجود دین در زندگی یک انسان چه ضرورتی دارد و چرا من باید دین داشته باشم ؟ در اینجا اگرشما جواب این سوال را بلد نباشید ما بقی اطلاعات شما در این حوزه نفعی به حال شما ندارد چون نسبت به اصل دین سست خواهید شد . به عبارت دیگر اگر تمام سوالات من حول محور یک موضوع پاسخ گرفته در حالی که یک سوال اساسی در این باره وجود دارد که هنوز نه برای من مطرح شده و نه پاسخ گرفته در این صورت اگرچه من اطلاعات زیادی در مورد موضوع مذکور دارم اما در واقع نسبت به آن موضوع جاهل هستم زیرا وقتی آن سوال اصلی مطرح شود و جوابی از پبش برای آن آماده نکرده باشم هبچ یک از جوابهای قبلی دردی از من دوا نمیکند و‌هیچ بعید نیست اعتقادم نسبت به آن موضوع را از دست بدهم . علت اینکه شبهات دینی بر روی عده ای زود اثر کرده و آنها را از پا در می آورد همین مسئله است . وقتی سوالات اصلی ما پاسخ بگیرد سوالات دیکر خود به خود پاسخ خواهند گرفت . مسئله دوم : حالا سوال بعدی این هست که چطور می توانیم به سوال اساسی برسیم ؟ سوالی میتواند عنوان اولین و ریشه ای ترین سوال را داشته باشد که قبل از آن سوالی وجود نداشته باشد و هیچ سوالی نتواند آن را به چالش بکشد برای این کار باید آنقدر سوالات حول یک موضوع را به عقب برگردانیم و تحلیل کنیم تا به مادر سوال برسیم بعد سعی در پاسخ دادن به آن سوال داشته باشیم و بعد به سراغ سوالات بعدی برویم مثال : آن روزها ... كه در نزديكى زمستان، مادرم لباس‏هاى ما را آماده مى‏كرد، و آنها را مى‏شكافت و دوباره مى‏بافت، گاهى براى شكافتن از خود ما كمك مى‏گرفت. براى شكافتن لباس، ما مدت‏ها سَرِ هر نخى را مى‏كشيديم، امّا به جايى نمى‏رسيديم تا اين كه سرِ نخ اصلى پيدا مى‏شد و يا اين كه به دستمان مى‏دادند ... در اين لحظه باز شدن هر گره، گره‏هاى ديگر را هم، باز مى‏كرد ... و چقدر راحت و شيرين، صدا مى‏داد. من از آن روزها اين تجربه را به يادگار دارم كه اگر سؤال‏ها درست مطرح بشوند و از سر نخ شروع بشوند، با حل هر سؤال و باز شدن هر مشكل، سؤال‏ها و گره‏هاى ديگر هم باز مى‏شوند. ما در طرح سؤال از آخر شروع كرده‏ايم، درست مثل كسى كه مى‏خواست لباس را از آن طرف بشكافد ... پيداست كه گره گره، يك عمر صرف مى‏شد و عاقبت هم، نخ‏ها تكه تكه و بريده بريده، به دست مى‏رسيد.
سلام و عرض ادب خدمت همه ی عزیزان این دو تا وویس☝️ توسط استاد قربانی تهیه شده و مجموعا 30 دقیقه هست وویس اول در مورد مقدمه، اهمیت و ضرورت این دوره و وویس دوم راجع به روند برگزاری دوره می باشد