هدایت شده از ستاد مدارس مسجد محور کشور
1_1623645891.mp3
1.6M
📌 معلم کیست؟! تربیت چیست؟
کلام حکیم را با دقت گوش کنید:
🛑 تربيت با گفتن و شنيدن نيست.
اینها درس است نه تربیت! ما تعلیم را توسعه دادیم نه تربیت را!
🛑 پس تربیت چیست؟! یک معلم چه باید بکند؟
✅ آنچه میشنوید قطرهای از زلال حکمت حضرت آیت الله جوادی آملی است.
❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است:
https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕️اجرای سند۲۰۳۰ در مدارس ایران خیلی ریز و خزنده
مدارس بهترین زندان برای فرزندان شماست،زندانی که می خواهند قبل از سن بلوغ تفکرات فرزندانتان را منحرف و در چهارچوب مسائل جنسی قرار دهند!!
#سند۲۰۳۰
#خیانت
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
هدایت شده از رویای امت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی مدرسه و دانشگاه جایی برای ایجاد نیروی کار است و ما انتظار انسان متفکر ، خودساخته ، عالم و ... از ان داشتیم !
و چه عناوین واضح و زشتی نیروی کار ، سرمایه انسانی ...
انسان به مثابهی بخشی از فرایند تولید .
مدرسه ارزش افزوده برای سرمایه داری ایجاد میکند .
https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از تاملات
مجتبی همتی فر.mp3
5.48M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |#نظام_آموزشی ما فلسفه تربیتی ندارد!
🎙دکتر #مجتبی_همتیفر
«#حکمرانی_فرهنگ در دولت آینده (مسائل و قلمروها)»
🔹دغدغه تحول بنیادین داریم اما تغییراتمان محدود به ساختارهاست
💬 مجموع این چالش ها نشان می دهد که ما نیازمند کار نظری هستیم و مسئله ما در حوزه تحول در علوم انسانی گره خورده است و باید در این نقطه کاری را انجام دهیم چرا که این مسائل گرهش به سادگی و در حوزه خود وزارت خانه حل نمی شود و باید در حوزه آموزش عالی حل شود.
💬 ما الگوی حکمرانی و مدیریت کلان آموزش و پروش را به خصوص در زمانی که با شرایط و اسناد بین المللی روبرو می شویم، نداریم. بین دوگانه مدیریت و الگوی دولتی سازی و مدیریت یا الگوی خصوصی سازی مانده ایم. با اینکه در دوره هایی به سمت دولتی سازی رفتیم، اما امروزه نگاه ها به خصوصی سازی و واسپاری است در حالی که ما باید به سمت مردمی سازی حرکت کنیم.
🔗 برای شنیدن سخنرانی قبل؛ اینجا کلیک کنید.
⚜️ @Taammolat74
هدایت شده از نقطه زن تحلیل های حجت الاسلام دکتر راسخی
تربیت دینی- تربیت سکولار.mp3
36.09M
🔈حجت الاسلام احمدحسین #شریفی
🔴 موضوع سخنرانی:
تربیت دینی - تربیت سکولار
🔹در همایش دو روزه سازمان بسیج فرهنگیان کشور با عنوان
"معلمان گام دوم انقلاب اسلامی، افسران سپاه پیشرفت"
📆۸ مرداد ۱۴۰۱
@gam_dovvom
هدایت شده از ستاد مدارس مسجد محور کشور
17.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 سیر تحولات انقلاب اسلامی در موضوع آموزش و پرورش چگونه بوده است؟
📌 سبک های آموزشی در مدارس غالبا چگونه محقق می شود؟
📌 متولیان امکانات سخت افزاری آموزش چه کسانی باید باشند؟
❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است:
https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
هدایت شده از تبلیغ دانش آموزی مجید دهبان
📣📣 قابل توجه مربیان و مبلغان و معلمان محترم، درسنامههای بانک درسنامه بر اساس پایهی دانشآموزان لیستبندی و لینکبندی شده است.
1️⃣ درسنامه ابتدایی دخترانه:
_کلید بهشت
_چه کسی مرا می بیند
_جشن_تکلیف دخترانه
2️⃣ درسنامه ابتدایی پسرانه:
_خوش زبان
_نعمتهای خدا
_بهشت دنیا
3️⃣ درسنامه متوسطه اول دخترانه:
_مهدویتوانتظار
_بانوی وفادار
4️⃣ درسنامه متوسط اول پسرانه:
_معادشناسی
_دوستی دختر و پسر
_رابطه دختر و پسر
_پیشگیری و درمان خودارضایی
5️⃣ درسنامه متوسطه دوم دخترانه:
_گروه بی تی اس
_"کی پاپ" و موج جهانی" مخنث ها"
6️⃣ درسنامه متوسطه دوم پسرانه:
_خودمهارگری
_روانشناسی نگاه
_موانع اجابت دعا
🌸به کانال #بانک_درسنامه ملحق شوید:
@DarsnamehM
هدایت شده از تبلیغ دانش آموزی مجید دهبان
لینک مجموعه ده قسمتی دعوت فرزندان به نماز
استاد کاظمی
۱. نماز، یک معجون همهکاره
https://eitaa.com/kazemimaharat/786
۲. شیوههای دعوت به نماز
https://eitaa.com/kazemimaharat/810
۳. اهمیت دعوت دیگران به نماز
https://eitaa.com/kazemimaharat/828
۴. اصل شروع از خود
https://eitaa.com/kazemimaharat/836
۵. آسیبهای دعوت تک بعدی
https://eitaa.com/kazemimaharat/849
۶.اصل تدریجی در دعوت به نماز
https://eitaa.com/kazemimaharat/864
۷.اصلهای تداوم، آسانگیری و تعادل
https://eitaa.com/kazemimaharat/874
۸. دعوت کودکان زیر ۶ سال به نماز
https://eitaa.com/kazemimaharat/884
۹. دعوت کودکان ۷ تا ۱۲ سال به نماز
https://eitaa.com/kazemimaharat/899
۱۰.دعوت نوجوانان و جوانان به نماز
https://eitaa.com/kazemimaharat/910
👇👇👇
https://eitaa.com/kazemimaharat
هدایت شده از فرزندان روح الله
🔰 چهل کتاب
۴۰ کتاب تربیتی، معرفتی، تشکیلاتی
که باید در کتابخانهٔ هر کانون موجود باشد!
به پیشنهاد
هیات علمی طرح فرزندان روح الله
🔗 فرزندانروحالله را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید:
بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
هدایت شده از پژوهشکده مطالعات تمدنی شهید صدر
🔰نشست ارائه #نظریه_فطرت توسط حجت الاسلام دکتر #حسین_سوزنچی و نقد دکتر #عطاءالله_بیگدلی
🍃 طی این جلسه، حجت الاسلام دکتر #حسین_سوزنچی «نظریه فطرت» خودشان را مطرح کرد.
🔸در ادامه، دکتر #عطاءالله_بیگدلی ، در مقام نقد، به «رویکرد طینت» اشاره کرد.
🔹پس از آن، یکی از شرکت کنندگان پرسید: کسی قائل به این مدل هست؟
🔸آقای #بیگدلی در پاسخ گفت: یک ادعا! به جز چند نفر از علمای معاصر ظرف چند دهۀ گذشته، قول مشهور مفسرین، رُوات، و شارحین روایات همین است که عرض کردم!
🔹اینجا بود که آقای #سوزنچی گفت: این را دیگر اصلا نمیتوانم تحمل کنم! من، هِی تحمل میکنم...
🔸آقای #بیگدلی ادامه داد: خیلی از افراد به روایات طینت، شرح زدهاند، از علامه مجلسی گرفته تا دیگران، حتی کسانی که مقداری با اخبار طینت زاویه داشتهاند مثل سیدمرتضی، سیدرضی، شیخ مفید و ...
🔹آقای #سوزنچی اشکال کرد: اینکه بسیاری از مفسرین، اخبار طینت را قبول داشتند به معنای تصویر خیالی که ارائه کردید نیست. برای این ادعا، باید در تاریخ، شاهد بیاورید.
🔸ایشان ادامه داد: در کُلِ این بزرگان، یکی را بیاورید که احادیث طینت را با احادیث فطرت ناسازگار دیده باشند. ابتدای تقریر شما این بود که طینت و قلوب و ارواح، یک فضاست و فطرت در نقطه مقابل آن است در حالی که شما گفتید که این بزرگان، این روایات را در یک باب آوردهاند. آیا در ذهنیت کسی که این روایات را در یک باب میآورد تعارض این روایات با هم است یا یکی بودن آنها؟
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
#پژوهشکده_شهید_صدر
@sadr_ir
هدایت شده از پژوهشکده مطالعات تمدنی شهید صدر
🍃 در ادامه....
🔸پاسخ آقای #بیگدلی این بود: این تعارض را چه چیزی در ذهن ما ایجاد کرده بود؟ نظریه فطرت. نظریه فطرت، تعریفی از فطرت ارائه داده بود که موقعی که ما این دو دسته از روایات را میخواندیم اینها متعارض به نظر میرسید.
🔹آقای #سوزنچی ادامه داد: شما در کتابتان، تا پایان همچنان روایات طینت و فطرت را متعارض دیدهاید و گفتید که روایات فطرت را فعلا کنار میگذاریم و به گونهای آنها را تأویل کنیم. شما از ابتدای بحثتان تا انتهای آن، دو فضا دیدهاید؛ فضای طینت و فضای فطرت، بعد آخر گفتهاید که اول، خدا طینت را داد بعدا فطرت را داد.
یک مفسر را بیاورید که این تقریر را گفته باشد که خدا، اول طینت را داد و بعدا فطرت را داد. عمومی از مفسرین را بیاورید که طینت و فطرت را ناسازگار دیده باشند.
🔸پاسخ آقای #بیگدلی این بود: آنها این روایات را متعارض نمیدانند. بلکه شماها در ذهن ما، این روایات را متعارض درآوردید وگرنه معلوم است که این روایات، اصلا با هم تعارض ندارند.
🔹آقای #سوزنچی ادامه داد: تصویری که در این جلسه مطرح کردید مطمئن هستم که در تاریخ سابقه ندارد!
بنده، فضای بالفعل بودن را در خصوص فطرت قبول ندارم و در «نظریه فطرت»، از آن گرفتهام. خلیفة الله بودن یعنی بالفعل؟ چه کسی این را گفته؟ من هم قائلم که نگفتهاند.
🔸آقای #بیگدلی گفت: آقای دکتر! من فقط یک نقد به مقاله شما دارم و آن اینکه شما «فطرت» را اشتباه استفاده میکنید.
🔹پس از نماز، آقای #سوزنچی اینگونه شروع کرد: دو نکته را مطرح کردید:
اول. اینکه «منظور ما از فطرت، آن است که در آیات و روایات آمده است یا آن است که به نظر ما رسیده».
در نکته دوم، منظور شما این بود که «بسامد تکرار یک کلمه، در روایات چقدر است». که گفتید «طینت» خیلی بیشتر از «فطرت» است.
در پایان هم جمعبندی کردید که نام این، «انسان» است نه «فطرت».
🔸خود شما وقتی خواستید کلمات اصلی را بشمارید گفتید «طینت»، «فطرت»، «ارواح» و «قلب». نگفتید «انسان»! چرا نگفتید «انسان»؟ چون «انسان» که مفروغٌ عنه است. ما میخواهیم در واقع بگوییم که این «انسان» چه ویژگیِ اصلیای دارد که آن را طرح کنیم.
🔹ایشان ادامه داد: این تذکر در خصوص «فطرت» تذکر درستی است که چقدر حرف قرآنی و حرف روایی است و چقدر حرف ماست.
🔸در خصوص نکته دوم یعنی بسامد تکرار یک کلمه در روایات، من در عین حال که قبول دارم بسامد یک کلمه در روایات مهم است اما یک نکته دیگر را مهمتر میدانم که به نظرم شما در بحثهایتان رعایت نکردید.
آن هم این بود که ما به دوگونه به سراغ روایات میرویم:
یک. روایات را ذیل آیات میبینیم.
دو. روایات را کلا مستقل میبینیم.
🔹وقتی روایات را ذیل آیات میبینیم یعنی آیات را محور قرار میدهیم، روایات شرح آیات هستند به نحو کلان، نه اینکه روایات، شرح تک آیهای باشند.
🔸اگر با این فضا جلو برویم، اتفاقا در قرآن، کلمه «فطرت» آمده و کلمه «طینت» نیامده است. خود این، بار مسأله را عوض میکند که در واقع، کدام کلمه اساسیتر است.
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
#پژوهشکده_شهید_صدر
🆔 @sadr_ir