eitaa logo
تا 2030، کانال دوم/ خونخواه امام خامنه‌ای
644 دنبال‌کننده
59 عکس
5 ویدیو
0 فایل
هو‌الحق امام خامنه‌ای (۱۴۰۱/۲/۶): «سند ۲۰۳۰ آمریکایی‌ها، مظهر سلطه‌ی نواستعماری غربی در زمان ماست». کانال اصلی: @CoronaDeception این کانال، پشتیبان است. آدرس در پیام‌رسان بله: https://ble.ir/Taa2030
مشاهده در ایتا
دانلود
1.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماها تو سفر کردی و شب ماند و سیاهی نه مرغ شب از نالۀ من خفت و نه ماهی تا صبح من و شمع نخفتیــــــم ولیکن شرح شب هجر تو نگفتـــــیم کماهی... چشمی به رهت دوخته‌ام باز که شاید بازآئی و برهانیــــم از چشــم به راهی! تقدیر الهی چو پی سوختن ماست ما نیز بســـازیم به تقدیر الهـــــی... ▪️به یاد شب عاشورای ۱۴۰۴، و زمانی که آرامش جان‌های‌مان، هنوز در میان‌مان بود... شهادت امام حسین علیه‌السلام، تسلیت باد! 🆔@Taa2030
عکس، مربوط به خبر تلگراف انگلستان، در خصوص واردات برق از اتحادیۀ اروپاست. لطفاً توضیحات را در پست بعدی بخوانید 🆔@Taa2030
تا 2030، کانال دوم/ خونخواه امام خامنه‌ای
عکس، مربوط به خبر تلگراف انگلستان، در خصوص واردات برق از اتحادیۀ اروپاست. لطفاً توضیحات را در پست بع
🔰سه‌شنبۀ گذشته و پس از افزایش دمای بی‌سابقه در انگلستان (تا 40 درجه سانتیگراد)، بریتانیا مجبور شد که برای جلوگیری از قطع برق، برق بیشتری از اتحادیۀ اروپا وارد کند، چرا که برق تولیدی، پاسخگوی نیاز مصرفیش نبود! (اینجا) ❓اما مشکل کجا بود؟ شبکۀ برق انگلستان، اتکای زیادی به پنل‌های خورشیدی (همان انرژی به‌اصطلاح پاک) دارد. به‌طور کلی، پنل‌های خورشیدی در دمای ایده‌آل و متوسط 25 درجه، بهترین کارآیی را دارند، و افزایش دما، موجب افت راندمان آنها می‌شود. انگلستان، به‌طور معمول دمای معتدل دارد، لذا، احتمال این امر که با افزایش دما، راندمان این پنل‌ها در این کشور پایین بیاید، کم است، هر چند که این اتفاق، در همان انگلستان معتدل رخ داد. 💢و من به آنهایی فکر می‌کنم که مشغول پنل‌گذاری در در کویرهای ایران هستند! 🟣اساساً افزایش دما تا 45 درجه سانتیگراد، موجب کاهش راندمان این پنل‌ها به حدود 10% می‌شود و در صورتی که این افزایش به 60-65 درجه برسد (دمایی که در کویرهای خشک ایران، عادی است) کارآیی پنل‌ها به میزان 20-25% کاهش می‌یابد. این تازه غیر از خاک و غبارگرفتگی این پنل‌هاست (که این هم امری بسیار عادی و معمول، به‌خصوص در کویر است) که موجب کاهش راندمان پنل‌ها تا 30% می‌شود (منبع). قرار است ما را وابسته به انرژی ناپاک خورشیدی کنند (قبلاً در خصوص آلایندگی این انرژی توضیح داده‌ام، اینجا) اما در میان اخبار گوناگون و تبلیغات فراوان پنل‌های خورشیدی، این جزییات را نمی‌گویند. 🟢ما را به اسم آلودگی، از نعمت خدادادی نفت و گاز (که آمریکا -این شیطان بزرگ- مدام در حال لشکرکشی به اقصی نقاط دنیا، برای تصاحب آن است) خودمان محروم می‌کنند، و در تلاشند تا انرژی کم‌بازده و بسیار آلاینده‌تر خورشیدی را -که وابستگی به خارج از کشور برای‌مان ایجاد می‌کند- به ما غالب می‌کنند. دولت واداده و بی‌فکر (بی‌فکر ملایم‌ترین صفتی بود که می‌شد این‌جا گذاشت، حقیقتش، چیزهای دیگری باید نوشت...) ما هم بدو بدو، پای انواع اسناد بین‌المللی که ما را از مصرف سوخت‌های فسیلی خودمان محروم می‌کند، امضا می‌زند و با تبلیغات غیر واقعی، در تلاش است به گسترش انرژی اصطلاحاً تجدیدپذیر (همین انرژی خورشیدی و بادی) بپردازد. انرژی‌ای که آیندۀ روشنی برای آن وجود ندارد. 📈مطابق چشم‌اندازی که سازمان ملل برای دنیا ترسیم کرده، تا سال 2050، باید 90% برق زمین، از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین شود (منبع). سایر منابع: 1، 2 🆔@Taa2030