eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
674 عکس
712 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام باقر علیه السلام: خداوند از توبه بنده خود بیش از شخصی که، در شب دراز و بسیار تاریک مرکب سواری و آذوقه خود را گم کرده و سپس پیدا کند، خوشحال می‌شود. 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍نیچه، اومانیسم، سکولاریسم، سوبژکتیویسم 🔻 هم متافیزیک، تحت تاثیر 《عالَم مُثُل افلاطونی》، و هم تئولوژی، تحت تاثیر 《آموزه‌ی عالَمی دیگر》، همواره ما را به اندیشیدن به 《عالَمِ فرامحسوس، جهانی دیگر، یا ابدیت》 دعوت کرده‌اند. در طول تاریخ، 《عالَم فرامحسوس یا ابدیت》 همواره 《معنابخشِ زندگی انسان》 بوده است. 🔸نیچه اما، ما را به 《همین‌جایی‌بودن و همین‌جایی‌اندیشیدن‌》 دعوت می‌کند و 《آنجایی‌بودن و آنجایی‌اندیشیدن》 را ناشی از 《نفیِ زندگی》 و آغاز نیهیلیسم برمی‌شمارد و می‌گوید 《جهان متافیزیکی》 چیزی جز افسانه‌ای محض نیست، و باورمندی به 《جهانی دیگر》 زاید و لاجرم عبث است، و در افلاطون‌گرایی و نیز در مسیحیت، با ارزش‌نهادن به 《عالَمی دیگر》، وجودِ زمینی و طبیعی فاقدِ ارزشِ ذاتی انگاشته شده است. 🔹با انکارِ 《ابدیت و عالَمِ فرامحسوس》، دیگر ارزشی که ما زندگی را به‌خاطر آن تاب آوریم، وجود ندارد. تاکنون بشر نتوانسته است خود، 《غایت‌بخشِ جهان》 باشد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
▪️حسین کیست؟ 🚩شیعیان سیلیکون‌ولی حدود ده هزار دلار جمع‌ کرده‌اند تا نام امام حسین علیه‌السلام را در اربعین امسال بالا ببرند. 🔹قرار است دو بیلبورد کمپین «Who is Hussain» به مدت ۴ هفته در بزرگراه‌های پر تردد منطقه نصب شوند و بیش از یک میلیون نفر آن‌ها را ببینند. مشاهدات و روزنوشته‌های دانشجویان و دانش‌آموختگان مسلمان ایرانی🇮🇷 از امریکا🇺🇸 وب‌سایت: 🌐 K1inUSA.com 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی علیه السلام: ریشه صبر داشتن یقین راستین به خداست. 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍حاکمیت «عقل» و «قرآن»، به جای میدان داری «حديث» و «اجماع»! 🔹اگر بخواهیم مرجعیت های فکری ای که درباره آنها اختلافی وجود ندارد را ملاک داوری و بحث های علمی قرار دهیم، فراروی ما جز «عقل قطعی» و «قرآن کریم» وجود ندارد، بر خلاف روایات و اجماعات و مشهورات و مسلمات جدلی الطرفین که صلاحیت محور قرار گرفتن در مباحث علمی و دینی را ندارند. 🔸نه مکتب اهل بیت (ع) می تواند صحابه را جایگزین اهل بیت (ع) نماید، و نه مکتب صحابه می تواند اهل بیت (ع) را جایگزین صحابه کند. 🔻به همین دلیل، دعوت یک طرف به عمل به چیزی که طرف دیگر آن را قبول ندارد، بی نتیجه است. این نکته روشنی است و راز عدم قبول همدیگر از سوی دو طرف را تبیین می کند، بلکه سر عمق اختلاف و افزایش آن را نشان می دهد. ♻️ در بین این دو جریان شیعه و سنی، کسی نیست که بر احكام قطعی عقل اعتراض کند؛ چنانکه در مورد اصل مرجعیت قرآن کریم نیز اختلافی وجود ندارد؛ اگرچه در فهم آن، روش های مختلفی وجود دارد، و این مسأله نه تنها مذموم نیست، بلکه مایه پیشرفت علمی و تضارب سالم آراء است. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻بعضی ها یک روزی درست حرکت می کردند اما دل هاشون واژگونه شد... 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام جواد علیه السلام: نعمتی که سپاسگزاری نشود مانند گناهی است که آمرزیده نشود. 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍بسط سکولاریسم از مسیحیت در جهان اسلام 🔹در دوران جدید و با ظهور انسان مدرن و با تکوین جهان بینی و نگرش عصر روشنگری، طغیانی ضد کلیسایی، ضد الهیاتی و ضد مسیحی در غرب شکل گرفت. این طغیان، بیش از آنکه به دلایلی متافیزیکی و وجودشناختی (آنتولوژیک) باشد به دلایل گوناگون سیاسی، اجتماعی و تاریخی، یعنی حاصل خشم و نفرت نسبت به عملکردهای نادرست و فساد کلیسا و کشیشان مسیحی و نیز هم نشینی کلیسا با قدرت سیاسی و اجتماعی فئودال ها، پادشاهان و امپراطورها بود. 🔸با بسط مدرنیته و گسترش روزافزون ارزش ها و جهان بینی عصر روشنگری، جهت گیری ضد سنت از جوامع غربی به دیگر جوامع، از جمله به جوامع مسلمان و نیز ایران بسط یافت و با فرآیند جهانی شدن و روند هرچه بیشتر سکولاریزه شدن جوامع، موضع منفی نسبت به سنن تاریخی ماقبل مدرن، که امر دینی، بنیادی ترین عنصر نظام های فرهنگی در این سنن بود، در جوامع غیرغربی نیز بسطی چشمگیر پیدا کرد. 🔻به دلیل همین هرچه بیشتر سکولاریزه شدن و بسط جهان بینی ضد سنت عصر روشنگری است که در جامعه ای چون ایران نوعی شکاف اجتماعی ظهور یافته، افراد جامعه در دو قطب بسیار کلی سنت گرایان و نوگرایان قرار گرفته اند و این شکاف و دو قطبی بودن خود را در همه مظاهر فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی جامعه آشکار ساخته و می سازد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
🔹دستور رئیس جمهور درباره پیگیری اخراج دکتر عبدالکریمی 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹چرا بعضی ها نماز نمی خونند؟! 🔸بیان کوتاه از استاد قرائتی 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی علیه السلام: به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی. 👇👇 @Taammolate_talabegi
🔻تفاوت: ۱.عدالت (Justice) ۲.تساوی حقوق (Equity) ۳.برابری (Equality) ۴.با واقعیت جاری در جامعه (Reality) 🔸آنچه حقوق غرب مدعی است تساوی حقوق است. 🔹به نظرتان در نظر اسلام عدالت مطلوب است یا تساوی حقوق؟! 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه السلام: آنکه جاه طلب و شیفته مقام باشد هلاک می شود. 👇👇 @Taammolate_talabegi
💠 دکتر آرش نراقی: 🔹جریان تازه ای از طلبه های جوان رفته رفته چهره می نمایند، که خود تا حدّ زیادی (دست کم به نحو غیرمستقیم) محصول نفوذ فکری سروش، شبستری، و ملکیان بوده اند. طلبه هایی که درسهای حوزوی را خوب خوانده اند، اما در طول یک دو دهه گذشته رفته رفته زبان های فرنگی آموخته اند، و دسترسی مستقیم به منابع اصلی فلسفه و الهیات غرب یافته اند. دانش این طلبه های جوان و خوش فکر در بسیاری از شاخه های فلسفه و الهیات جدید به مراتب روزآمدتر و عمیق تر از سروش و شبستری (و می افزایم ملکیان) است. 🔸این گروه کم شمار اما پربار از عالمان علوم دینی نسبت به سنت دینی (از موضع مدرن) رویکرد انتقادی دارند، اما با فلسفه و الهیات جدید هم چندان آشنا هستند که از دشواری ها و تنوع صداها در آن حوزه ها آگاه باشند، و بتوانند با این سنتهای علمی مدرن وارد گفت و گوی انتقادی شوند. پروژه فکری این عالمان دینی، نه عبور از دین یا برساختن دینی تازه، که دفاع عقلانی، انتقادی، و مدرن از سنت دینی است. 🔻اگر از من بپرسید آینده فکر دینی در ایران را در کجا باید جست، پاسخ من این است که آن را در جایی جستجو کنید که کار دین پژوهی به شکل علمی و کارشناسانه و به طور حرفه ای پیگیری می شود. پیش بینی من این است که نسل عالمان جدید برآمده از حوزه های علوم دینی رفته رفته می توانند مرجعیت فکر دینی را که در چند دهه اخیر کمابیش در دست روشنفکران و نواندیشان دینی بیرون حوزه بوده است، دوباره به دست آورند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹علامه حسن زاده آملی: گوش‌تان به دهان رهبری باشد چون ايشان گوششان به دهان حضرت خاتم انبیاست است. ▪️انا لله و انا الیه راجعون 🏴علامه حسن زاده آملی امروز صبح در بیمارستان به علت عارضه ریوی بستری شدند و متاسفانه ساعاتی پیش دارفانی را وداع کردند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹الهی ما را یاری دیدن خورشید نیست، دم از دیدار خورشید آفرین چون زنیم 🔸الهی همه گویند بده حسن گوید بگیر 🔹الهی همه سرآسوده خواهند و حسن دل آسوده 🔸الهى همه آرامش خواهند و حسن بى تابى، همه سامان خواهند و حسن بى سامانى. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام سجاد علیه السلام: دعا بلای استوار گشته را نیز بر می گرداند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
🔹اروین یالوم: برخی افراد آرزویی ندارند. آنها نه می‌دانند چه چیزی حس می کنند و نه می دانند چه می‌خواهند. آنها بدون عقیده، بدون انگیزه و بدون تمایلات به انگل خواسته‌های دیگران تبدیل می‌شوند. این افراد تمایل دارند که مزاحم باشند. پ.ن: چون با تعدادی از این افراد هم دوره بودم و الان هم هستند که استصحاب نعتی در حقشان جاری است گفتم شما هم یه مرور کنید این افراد رو که قطعا اینگونه اشخاص دوروبرتان هستند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
💠 فهرست مجموعه پست های لباس دین که در کانال بارگذاری شد: 🔹نهی از شهرت(اصل عدم تمایز) 🔹ادله خروج لب
🧐دوستانی که این بحث رو ندیدند می تونند با هشتک های مرتبط()مروری کنند. 😌جزء سلسله گفتار های موفق کانال بود که با استقبال گرم و تحسین مخاطبین همراه شد.