eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
672 عکس
712 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
آمار تعرض جنسی در کلیساهای فرانسه! 🔹حداقل ۳ هزار زن در فرانسه قربانی تعرض جنسی در کلیساهای توسط کشیش‌ها و مذهبی‌های این کشور شده‌اند! 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠معرفی فیلم افشاگر(اسپات لایت) 🎥 این فیلم به روایت داستان یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های روزنامه‌نگاری بوستون گلوب به نام گروه روزنامه‌نگاران اسپات‌لایت از روزنامه بوستون گلوب می‌پردازد. 🔻آن‌ها از کودک آزاری در یک کلیسای کاتولیک در ماساچوست آمریکا روایت برداشتند، و در سال ۲۰۰۳ برنده جایزه پولیتزر خدمت به عموم شدند. اسپات‌لایت در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار در شش رشته مختلف نامزد شد که در این بین توانست جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی را دریافت کند. این فیلم در هفتاد و دومین جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد. اسپات‌لایت توسط اوپن رود فیلمز در ۶ نوامبر ۲۰۱۵ اکران شد. 🔍گروه اسپات‌لایت در مسیر تحقیق خود، الگویی از سوءاستفاده جنسی از کودکان توسط کشیش‌های کاتولیک در ماساچوست کشف می‌کند که اسقف اعظم بوستون روی آن سرپوش گذاشته است. در ادامه با کمک شخصی دیگر، دامنه تحقیق آن‌ها به ۱۳ کشیش متخلف می‌رسد. مردی که قبلاً کشیش بوده و برای اصلاح کشیش‌های بچه باز تلاش می‌کرده، فاش می‌کند که باید حدود ۹۰ کشیش متجاوز در بوستون وجود داشته باشد. گروه با تحقیق بیشتر به لیستی ۸۷ نفره می‌رسند و به عنوان مدرک ادعای خود شروع به یافتن قربانی‌ها می‌کنند. 📲دانلود رایگان، دوبله فارسی: https://www.aparat.com/v/EgVFa/%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85_-_Spotlight_2015 👇👇 @Taammolate_talabegi
💠 در این نوشته، تلاش می کنم به دو نوع بیعتی که مردم با ابوبکر کردند اشاره کنم، و همچنین درباره ی دو بیعت امام علی علیه السلام با ابوبکر، توضیح مختصری دهم. 🔹 مقدمه پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، تعدادی معلوم الحال از اصحاب ـ با نادیده گرفتنِ واقعه ی غدیر ـ با تشکیل شورائی در سقیفه ی بنی ساعده، ابوبکر را به عنوان جانشین پیامبر تعیین کردند و مردم را به بیعت کردن با او وادار نمودند. بیعت مردم با ابوبکر به دو روش انجام شده است که ما در این جا، آن را «بیعت نوع اول» و «بیعت نوع دوم» می نامیم و ذیل هر نوع، روش بیعتِ مردم با ابوبکر را توضیح می دهیم. 🔹 بیعت با ابوبکر 1️⃣ بیعت نوع اول برای این که دو نوع بیعت را با ابوبکر، بهتر بشناسید، لازم است درباره ی دو نوع صندوق رأی در انتخابات، توضیحی بدهم: صندوق رأی ها در هر انتخاباتی، دو نوع است: «صندوق ثابت» و «صندوق سیّار». صندوق ثابت صندوقی است که مردم به پای آن می روند و رأی خود را در آن می اندازند. اما صندوق سیّار صندوقی است که برای مریض ها و از پا افتادگان و پیرمردها و پیرزنانی که خانه نشین شده اند در نظر گرفته می شود. بر اساس مناطق رأی گیری، مسؤولانِ صندوق های سیّار، این صندوق ها را به منازلِ افراد ناتوان و خانه نشین برده و از آنها رأی می گیرند و در صندوق می اندازند. بنده در چند موردی که مسؤول نظارت بر صندوق ها بوده ام (هم ناظر شورای نگهبان و هم بازرس وزارت کشور) گاهی مسؤولِ صندوق سیّار بوده ام. بیعت نوع اول با ابوبکر را می توان «بیعت ثابت» نامید؛ به این معنا که پس از معرکه ی سقیفه، اطرافیانِ ابوبکر، او را به مسجد بردند و مردم را به مسجد کشاندند و آنها را به بیعت با ابوبکر وادار کردند (البته گروهی نیز به اختیار با او بیعت کردند). 2️⃣ بیعت نوع دوم بر اساس آن چه در انواع صندوق انتخابات گفته شد، بیعت نوع دوم با ابوبکر را می توان «بیعت سیّار» نامید؛ یعنی هیأت همراه ـ امثال عمر، ابوعبیدة بن جَرّاح، ... ـ ابوبکر را کوچه به کوچه می بردند تا افرادی که در خانه ها مانده اند و در کوچه ها رد می شوند و به مسجد نیامده اند و به مسجد نمی آیند، را بیعت دهند! روش «بیعت دادن» به این نحو بوده است که با گرفتن و زدن و انداختنِ فرد به پای ابوبکر، او را تهدید می کردند و سپس اگر باز هم اختیاراً ـ پس از آن ضرب و شتم مقدّماتی ـ اختیاراً بیعت نمی کرد، دست او را به دست ابوبکر می مالیدند. گاهی هم طَرَف، این قدر از ابوبکر و هیأت همراه متنفّر بود که دستش را محکم مشت می کرد و مسؤولان اگر موفق نمی شدند که مشت او را برای بیعت باز کنند، مشت بسته ی او را روی کفِ دست ابوبکر می کشیدند و او را رها می کردند. 🔹 بیعت امیر مؤمنان علیه السلام با ابوبکر به گزارش کتب تاریخ و حدیث، بیعت امام علی (ع) با ابوبکر نیز دو بیعت بوده است. که عبارتند از: 1️⃣ بیعت اول بیعت اول را هنگام رحلت پیامبر و در حیات حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیهما از او ـ به زور و جبر ـ گرفتند. این بیعت، در جواب نامه ی امام علی (ع) به معاویه ـ نامه ی 28 نهج البلاغه ـ و نیز در بعضی از کتب اهل سنّت بیان شده است. امام علی علیه السلام در جواب معاویه ـ که در نامه ای امام را خواسته بود تحقیر کند ـ نوشته است: «نوشته بودی که مرا مانند شتر افسار زده می کشیدند تا [با ابوبکر] بیعت کنم ...» [نک: نامه ی 28 نهج البلاغه] وقتی با امام علی علیه السلام این چنین برای بیعت گرفتن برای ابوبکر، رفتار شده است، دیگران حسابِ کارِ خود داشته اند و بیعتشان از سر اکراه و اجبار و ترس بوده است. کیفیت بیعتِ مردم را در بالا ذکر کردیم. بیعتی که به شکستن درِ خانه ی فاطمه سلام الله علیها و آسیب زدن به او منتهی شده است، همین بیعت بوده است. ابن قُتیبه ی دینوری در «الإمامة و السیاسة»، ج 1، ص 23 می نویسد: «... آمدند کنار درِ خانه ی فاطمه [سلام الله علیها] ... و علی را بردند و به او گفتند: بیعت کن! او گفت: و اگر بیعت نکنم؟ گفتند: به خدائی که معبودی جز او نیست گردنت را می زنیم! ...». 2️⃣ بیعت دوم بیعت دوم امام علی علیه السلام با ابوبکر ـ بلکه بیعت همه ی بنی هاشم با ابوبکر ـ پس از شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها بوده است. صحیح بخاری در این مورد می نویسد: «... فاطمه [پس از قضیه ی فدک] تا زمان وفات، با ابوبکر سخن نگفت. او شش ماه پس از پیامبر صلی الله علیه [و آله] و سلم زندگی کرد... پس از وفات او، شوهرش او را شبانه دفن کرد و ابوبکر را خبر نکرد.... و در این مدّتِ شش ماه، با ابوبکر بیعت نکرد... .[صحیح بخاری، ج 6، ص 396]». (امام علی علیه السلام ظاهراً پس از شهادت فاطمه سلام الله علیها با ابوبکر بیعت کرد. برای دانستنِ علّت این بیعتِ دوّم، به نامه ی 62 نهج البلاغه ـ به مردم مصر ـ مراجعه فرمائید.) ✍ محمد ذکاوت صفت 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: آنکه قلب مومنی را بشکند سپس برای جبران آن دنیا را به او ببخشد چنین بخششی کفاره گناه وی نخواهد شد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓پرسش حکم نماز با فراموشی نجاست بدن و لباس چیست؟ 📝پاسخ - اگر شخصی نجاست لباس یا بدنش را فراموش کرده و با همان حالت نماز خوانده باشد، باید دوباره نماز بخواند و اگر وقت گذشته است، قضا کند. [1] - آیت الله سیستانی: اگر فراموشی از روی بی اعتنایی باشد، بنابر احتیاط واجب باید دوباره بخواند و اگر وقت گذشته است، قضا کند. در غیر این صورت لازم نیست نماز را دوباره بخواند.[2] پی نوشت ها: [1]. توضیح المسائل ده مرجع، م 803؛ امام، تحریرالوسیله، ج 1، القول فی احکام النجاسات، م 6، ص 214؛ امام و مکارم، العروه الوثقی مع تعلیقات، ج 1، الصلاه فی النجس، قبل از م 1؛ بهجت، استفتائات، ج 2، س 1572؛ خامنه ای، اجوبه الاستفتائات، با استفاده از س 524، 525 و 529 و استفتا؛ سبحانی، توضیح المسائل، م 774؛ صافی، هدایه العباد، ج 1، م 563. [2]. سیستانی، توضیح المسائل، م 791 و منهاج الصالحین، ج 1، م 426.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹کاری که مرحوم سید شفتی را از اوج نداری به اوج ثروت رساند. 💠 استاد عالی 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍ پانزده سوال بنیادی و اولیه که هر مسلمانی باید درباره آنها تدبر و تعمق کند.(۳) 💠 آیا قرآن برای همه مردم قابل فهم بوده و همه موظف اند در حد توان خود در آن تدبر و تعمق کنند؟ (به حکم آیه ۱۸ زمر) یا اینکه فقط اربابان دین و مجتهدین قادر به فهم قرآن میباشند؟ 💠 هنگام اختلاف نظر در امور دین آیات صریح قرآن باید فصل الخطاب باشد یا نظر متولیان دین و احادیث مورد تایید آنها؟ خدا در دو آیه بطور صریح تاکید میکند که هنگام اختلاف در مسائل دینی ، آیات قرآن باید فصل الخطاب باشد. 💠 آیا پیامبر اسلام (ص) معجزه طبیعی و جسمانی داشتند مانند سایر پیامبران از قبیل شق القمر ، زنده کردن مردگان ، حرف زدن با حیوانات و شفای بیماران و ... یا نه؟ در آیات متعددی مشرکان از پیامبر معجزه درخواست کرده و پیامبر خودداری میکردند مانند سوره اسراء. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام حسن عسگری علیه السلام: عبادت به زیادی نماز و روزه نیست بلکه حقیقت عبادت زیاد اندیشیدن در کار خداست. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓پرسش حکم بنابر احتياط واجب چه نوع حکمي است؟ 📝پاسخ اگر مرجع تقلید به عللی در مسئله‏ای فتوا (نظر صریح فقهی) نداشت و احتیاط کرد به این احتیاط؛ احتیاط واجب می گویند که البته در این صورت، مقلد نمی‏تواند (به استناد احتیاطی بودن نظر مرجع خود) آن را ترک کند. بلکه یا باید به احتیاط واجب مرجع خودش عمل کند و یا در آن مسئله، به مرجع تقلید اعلم بعد که در این زمینه، فتوای صریح دارد (با رعایت «الاعلم فالاعلم) رجوع کرده و نظر او را مبنای عمل خود قرار دهد.
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴 توصیف یک ادعا جمعه ی گذشته، «محمدعثمان قلندرزهی»، امام جمعه ی اهل سنّت شهر خاش ـ علی ما حُکی عنه ـ درباره ی شهادت حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها ـ گفته بود: «حضرت زهرا، شش ماه بعد از رحلت رسول خدا مریض شدند و فوت کردند. هنگام نماز بر جنازه ی ایشان نیز، حضرت علی به خلیفه ی اول فرمودند که تو به عنوان خلیفه ی رسول خدا باید بر جنازه ی حضرت زهرا نماز بخوانی و با وجود خلیفه، کسی دیگر بر جنازه نماز نمی‏ خواند. ابوبکر به حضرت علی گفت: خیر، شما خودت بر جنازه نماز بخوان و در نهایت حضرت علی نماز را خواندند». ✳️ توصیف این ادعا، در نزد شیعیان و سنّیان، یکسان نیست؛ 🔵 شیعیان به دروغ بودنِ این سخن آگاهند و صدور آن را از کسی که در لباس علم، و جایگاه امام جمعه است، از ناحیه ی جهالتِ او به حقائق تاریخی و گزارشات حدیثی نمی دانند، بلکه او را «دروغ گو»، «تحریف گر» و «افترا زننده» می شمارند. 🔵 اما این سخن برای برادران سنّی ای که مستقیماً سخنان او را در نماز جمعه می شنیدند و برادران و خواهرانِ سنّی ای که بعدها و غیر مستقیم صدای او را شنیده اند، چه وصفی می تواند داشته باشد؟ آیا می دانند که او حقیقتی آشکار را کتمان کرده است؟ آیا می دانند که او دروغی بزرگ گفته است؟ آیا می دانند که او حداقل بر دو خلیفه شان، افترا بسته است؟ ✅ حقیقت ماجرا برای روشن شدن اعتبارِ ادعای آقای محمدعثمان قلندر زهی، به حدیثی از صحیح بخاری ـ موثق ترین کتاب حدیثیِ برادران اهل سنّت ـ توجه فرمائید: حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ بُكَيْرٍ، حَدَّثَنَا اللَّيْثُ، عَنْ، عُقَيْلٍ، عَنْ ابْنِ شِهَابٍ، عَنْ عُرْوَةَ، عَنْ عَائِشَةَ: «أَنَّ فَاطِمَةَ، عَلَيْهَا السَّلَام بِنْتَ النَّبِيِّ، صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ، أَرْسَلَتْ إِلَى أَبِي بَكْرٍ، تَسْأَلُهُ مِيرَاثَهَا مِنْ رَسُولِ اللَّهِ، صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ، مِمَّا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَيْهِ بِالْمَدِينَةِ، وَ فَدَكٍ، وَ مَا بَقِيَ مِنْ خُمُسِ خَيْبَرَ،... فَأَبَى أَبُو بَكْرٍ أَنْ يَدْفَعَ إِلَى فَاطِمَةَ مِنْهَا شَيْئًا، فَوَجَدَتْ‏ فَاطِمَةُ عَلَى أَبِي بَكْرٍ فِي ذَلِكَ، فَهَجَرَتْهُ، فَلَمْ تُكَلِّمْهُ حَتَّى تُوُفِّيَتْ، وَ عَاشَتْ بَعْدَ النَّبِيِّ، صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ، سِتَّةَ أَشْهُرٍ، فَلَمَّا تُوُفِّيَتْ، دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِيٌّ لَيْلًا، وَ لَمْ يُؤْذِنْ بِهَا أَبَا بَكْرٍ وَ صَلَّى عَلَيْهَا...» [صحیح بخاری، ج 6، ص 395، ح 3701]. «عروة بن زبیر از عایشه نقل کرده که گفته است: فاطمه علیها السلام از ابوبکر درخواست میراثش از رسول خدا صلی الله علیه [و آله] و سلّم و فیء مدینه و فدک و خمس خیبر کرد... اما ابوبکر از دادنِ چیزی از آنها به فاطمه سرپیچی نمود، پس فاطمه بر ابوبکر غَضَب کرد و از او دوری کرد و تا زمان وفات، با ابوبکر سخن نگفت. او شش ماه پس از پیامبر صلی الله علیه [و آله] و سلم زندگی کرد... پس از وفات او، شوهرش علی او را شبانه دفن کرد و ابوبکر را خبر نکرد و خودش بر او نماز خواند....». 🔵 نکته: بخاری همین حدیث را در جلد 5 صفحه ی 198 باب الخمس، به صورت «فَغَضِبَت فَاطِمَةُ» نقل کرده است. ✳️ همچنین این حدیث را مسلم، در صحیح خود، جلد 3 صفحه ی 1380 حدیث شماره ی 52 نقل کرده است. 🔵 نکته ی مهم: در مذهب اهل سنّت، احادیث کتاب بخاری و مسلم، بررسی سندی نمی شود و همه ی احادیث این دو کتاب، صحیح شمرده می شوند. بنابراین، آقای محمدعثمان قلندر زهی، اگر واقعاً خبر از این حدیث در صحیح بخاری و مسلم نداشته است ـ که قطعاً خبر داشته ـ باید در همان تریبون نماز جمعه، در جمعه ی آتی، به این عدم اطلاعِ خود اعتراف کند و بخاطر این افتراء، از مردم شیعه و سنّی معذرت خواهی کند. و اگر خبر از این حدیث داشته، باید برای افکار عمومی روشن کند که چرا حقیقت را بر عوام از سنّی ها کتمان کرده و با این کتمان، راه هدایت را بر آنها بسته است؟ ✳️ به علمای اهل سنّت که تأیید کننده ی ائمه ی جمعه اند و به برادران اهل سنّت می گویم: آیا کسی که حقیقت را کتمان می کند و بر امام علی علیه السلام و ابوبکر افتراء می بندد و هدف سیدة نساء العالمین (در نزد شیعه و سنّی) را تخریب می کند و در مقدس ترین جایگاه ـ جایگاه امامت جمعه که فقط شأن رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و وصیّ او و نماینده ی وصیّ او می باشد ـ دروغی بزرگ می گوید، شایسته ی این جایگاه است؟ آیا آقای محمد عثمان قلندرزهی از روزی نمی ترسد که: يوْمَئِذٍ يَوَدُّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَعَصَوُا الرَّسُولَ لَوْ تُسَوَّى بِهِمُ الْأَرْضُ وَلَا يَكْتُمُونَ اللَّهَ حَدِيثًا. والسلامُ عَلَی مَنِ اتّبعَ الهُدی والحمدلله رب العالمین ✍محمد ذکاوت صفت 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠نقل خاطره آیت الله یوسفی غروی از مرحوم والد خویش در مورد منابر شیخ عباس قمی 🔹آیت الله العظمی سید محمد هاشمی شاهرودی ( معروف به ذوالشهادتین) در قبال نقل مطالب غیرمعتبر توسط شیخ عباس ( صاحب مفاتیح ) به ایشان می فرمود : از خدا بترس !!! 🔻پ . ن : متاسفانه کتاب مفاتیح الجنان مملو از مطالب غیرمعتبر است که نقل و نقد آنها مجالی وسیع می خواهد 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🕊🌸🍃﹏🌸🍃🕊🌸🍃✨ ✨ 🕊🌸🍃 🌸🍃 🍃 🌷🍃 🍃🌷 گویم همه دم در انتظارت صلوات بر روی نهان و آشکارت صلوات روزی که به کعبه چهره ات بنمایی با هستی خود کنیم نثارت صلوات ـ🍃 ـ🌸🍃 ـ🕊🌸🍃 ـ🌸🕊🌸🍃﹏🌸🍃✨✨✨✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه السلام: به راستی که خداوند پدر و مادر را به خاطر شدت محبت به فرزند می آمرزد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️خمس برنج مصرفی 🔷س 5410: ما برنج مصرفی هر سال را در فصل برداشت برنج می خریم؛ مثلاً 100 کیلو برنج در شهریور، سال خمس ما اوّل آبان است و تقریباً چیزی از این برنج را هنوز مصرف نکرده‌ایم. آیا باید خمس آن را بدهیم؟ در صورتی که مازاد مصرف سالانه خرید نمی‌کنیم؟ ✅ج: هر مقدار از مواد مصرفی مانند برنج که با درآمد تهیه شده و تا سررسید سال خمسی مصرف نشده است، خمس دارد.
پانزده سوال بنیادی و اولیه که هر مسلمانی باید درباره آنها تدبر و تعمق کند.(۴) 💠 آیا اسلام جهاد ابتدایی را مجاز میداند یا آزادی عقیده را؟ طرفداران تحمیل عقیده مانند داعش به آیه ۲۹ توبه و عمل حضرت سلیمان استناد میکنند! 💠 آیا قرآن قتل مرتد ( تغییر دهنده دین ) را مجاز میداند و مخالف آزادی بیان و عقیده است؟ در قرآن فقط در یک آیه به عذاب دنیوی مرتد اشاره شده که آنها نیز افرادی بودند که بعد از ارتداد به جنگ با پیامبر پرداخته بودند . توبه ۷۳ و ۷۴ 💠 آیا مفهوم حدیث ثقلین اینست که قرآن ناقص یا نامفهوم برای عموم میباشد؟ و ائمه ع ولایت تشریعی دارند؟ و قابلیت هدایت مردم را ندارد؟ آیا حضرت علی (ع) قرآن را گنگ میدانستند؟ 👇👇 @Taammolate_talabegi
💠 کارل مارکس: 🔹افکار طبقه حاکم در هر عصری، افکار حاکم بر کل جامعه اند؛ یعنی طبقه ای که نیروی مادی مسلط بر جامعه است در ضمن، نیروی فکری مسلط آن نیز به شمار می آید. 🔹طبقه ای که ابزار های تولید مادی را به دست دارد، بر ابزارهای تولید ذهنی نیز تسلط دارد. 👇👇 @Taammolate_talabegi