eitaa logo
تحلیل های قرآنی
200 دنبال‌کننده
63 عکس
19 ویدیو
0 فایل
تحلیل ها و تبیین های فکری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، با توجه به آیات قرآن کریم نشانی برای پرسش و پاسخ و نقد و نظرات مخاطبین @aliakbar_i11 علی اکبر _ی مدرّس حوزه علمیه
مشاهده در ایتا
دانلود
ش/۲ 💠 محجبه ام ولی با حجاب الزامی مخالفم 💠 🔹️ یک/ رشد همه موجودات و هدایت آنها به سوی کمال، به دست خداوند است. ( ربّنا الّذی اعطی کل شیء خلقه ثمّ هدی ) 🔹️ دو/ در بین انسانها، کسانی از رشد و کمال معنوی برخوردار می شوند که در ذیل "ولایت" رهبر دینی و الهی قرار گیرند. 🔹️ سه/ ذیل ولایت قرار گرفتن صرفا یک اعتقاد ذهنی یا محبت قلبی و درونی به ولیّ نیست. بلکه ولایت یک عمل عینی بیرونی است. ولایت در اصطلاح قرآنی آن، یعنی همبستگی و هم جبهه بودن مومنین به هدف اجرا و حفظ دستورات ولیّ مانند جهاد و حجاب و ... در جامعه (۱) 🔹️ چهار/ بنابراین، ولایت، یک واقعیت ملموس بیرونی و یک تشکّل است که دارای سه ضلع است. یک. ولیّ ( امام ) دو. دستورات ولیّ ( احکام دین ) سه. مومنینی که با عمل به دستور ولیّ، اتصال بین خود و امام و همبستگی فی مابین خودشان را نیز حفظ و مراقبت می کنند. پس در ذیل ولایت قرار گرفتن یعنی علاوه بر ارتباط گرفتن با امام، باید نسبت خود را با مومنین پیدا کرده و این اتصال را حفظ کرد. 👈 از این روی، عمل به دسنورات امام جامعه در بستر یک هماهنگی و هم افزایی اجتماعی، نتایج معنوی کامل را به دنبال خواهد داشت. 🔸️ حال پرسش این است خانم محجبه ای که اعلام می کند محجبه هستم ولی با حجاب قانونی و الزامی مخالفم آیا از این حجاب فردی خود بهره معنوی می برد؟ یا با این شعار خود ( محجبه ام ولی با قانون حجاب مخالفم ) موجب گسست همبستگی مومنین و "محقق نشدن ولایت" می شود بنابراین نه تنها بهره معنوی نمی برد بلکه افول معنوی را به همراه دارد؟ پ ن : (۱) تعریف ولایت از دیدگاه رهبر انقلاب می باشد. ر.ک : تفسیر سوره مجادله و طرح کلی اندیشه بخش ولایت ) @aliakbar_i
ش/۳ 💠 روضه های خانگی را جدی بگیریم 💠 🔹️ روضه حداقل چهار ویژگی دارد: توجه به خدا از طریق توجه به امام (ع) این توجه، زنده و حضوری است نه مفهومی توجه به یزید یا دشمن خدا یا باطل ارتباط حبّی با امام (ع) و انزجار قلبی از دشمن 🔹️ این ذکر و فضای زنده، برای مخاطبین و مستمعین خود قابلیت تشخیص جریان بر حقّ و ردگیری جریانات باطل را در تمام زمانها و مکانهای مختلف ایجاد می کند. و این، یعنی به واسطه روضه، یک فهم مشترک بین مخاطبین در مکانهای مختلف و در زمانهای متفاوت و در طول تاریخ، ایجاد می شود. 🔹️ این "تفاهم" یا فهم مشترک، از بزرگترین ارکان تشکیل دهنده یک ملّت یا امّت می باشد. 🔹️ حرکتهای بزرگ تاریخی یک ملّت در سایه فهم مشترک آنها از موضوعات و مسائل، اتفاق می افتد. 🔸️ ذهن های سازمان زده که گمان می کنند کارهای بزرگ فقط از دست نهادها و سازمان های عریض و طویل بر می آید متوجه عظمت کار همین روضه های کوچک و بی آلایش نیستند. بت پهلوی را که ابرقدرت بزرگ جهان از آن حمایت می کرد همین روضه ها شکست. دفاع مقدس را همین روضه ها پشتیبانی کرد. مادران شهدا در همین روضه ها تربیت شدند. دریای اربعین، محصول سرریز شدن همین روضه های کوچک است. همه اینها در سایه تفاهم اجتماعی است که همین روضه های به ظاهر کوچک به وجود آورده اند کار عظیمی که ده ها نهاد و سازمان و وزارتخانه، از پس آن بر نمی آیند. پ ن : هدف از نوشته فوق، اشاره به یکی از کارکردهای کلان روضه بود و الّا روضه ثمرات بزرگ دیگر و همچنین کارکردهای فرعی، مانند پیوند بین همسایگان و فامیل، تهیه جهیزیه و سیسمونی و ... نیز دارد. @aliakbar_i
برای پرسش و پاسخ و ارائه نقد و نظرات به آیدی زیر مراجعه بفرمایید @aliakbar_i11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ش/۴ آری؛ حسین (ع) سرباز ره دین بود عاقبت "حق طلبی" این بود حوادث عاطفی کربلا که به حق، باید برای آن به سر و سینه زد همه و همه در اثر حق طلبی بود که در صحرای نینوا جلوه کرد. هیات بر اساس محبت پایه گذاری شده است و شرط عاشقی این است که همانند آینه تمام نما از "همه" معشوق حکایت شود. نه اینکه برخی را گفت و برخی را واگذاشت. سیدالشهدا (ع) یک انسان الهی و "مطالبه گر" بود که حرکتی اعتراضی به راه انداخت انقلابی و ناهی از منکر بود. و این ویژگی های اصلی هم باید خیلی هنرمندانه در نوحه ها حکایت بشود. نه مانند بعضی هیاتها که انقدر نرم و لطیف خراباتی شده اند که اگر بابک زنجانی و محمود خاوری هم پای این روضه ها بنشینند یک دل سیر گریه می کنند. یک هیات نایس صوفیانه بی خطر باید جوری عزاداری کرد که تن و بدن یزیدیان زمانه به لرزه دربیاد. اینجا نه کلیساست نه خانقاه اینجا مجلس حسین بن علی است، باید مطالبه کرد و عاشقانه و مردانه سینه زد. @aliakbar_i
ش/۵ 💠 سه درس از مکتب حضرت زینب (س) قبل از پرداختن به این نکات بطور فشرده در چند سطر به شرایطی که زینب (س) رسالت خود را آغاز کرد "اشاره" می کنم. غروب عاشوراست بیش از هفتاد نفر از بهترین یاران را از دست داده باشی برادرانت یا بهتر بگویم بهترین برادرانی که زمین به خودش دیده است شهید شده باشند، فرزندانت عون و محمد، برادرزاده هایت همچون علی اصغر، علی اکبر، قاسم، عبدالله به بدترین وضع، به شهادت رسیده باشند تکرار می کنم چشم باز کنی و ببینی تمام مردان زندگی ات را از دست دادی، خیمه ها می سوزد اموال به غارت رفته است زنان و کودکان در ظلمات بیابان گم شده اند سختی های اسارت، ابهام از جزئیات آینده؛ ما را به کجا می برند؟ به کوفه یا بصره یا ... ؟ در آنجا چه می شود؟ و بعد از آن؟ فضا پر از اختناق و آکنده از یاس و ناامیدی است. ( تقاضا دارم این چند سطر را در خلوتی دوباره بخوانید و تصور کنید ) امّا آن سه درس یک. مصیبت های سنگین فوق، نتوانستند حضرت را بشکنند بلکه برعکس، ایشان از طریق همین مصیبتها دشمن را در هم شکست ایشان همین غصه ها را تبدیل به فرصت کرد و مردم کوفه را به چالش کشاند یزید را وادار به عقب نشینی کرد و به غلط کردن انداخت. دو. نشان داد که عظیم ترین و الهی ترین انقلابها همچون کربلا، برای زنده ماندن، نیاز به " تبیین" دارند. سه. از یکی از "یاس آلودترین" مراحل تاریخ، بزرگترین و امید آفرین ترین حرکت را ایجاد کرد و این می تواند برای بن بست های شخصی و خانوادگی یا ملّی، درسی بزرگ باشد. درس امیدواری @aliakbar_i
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جه چیزی به این مجنون، جرات می دهد که پاپتی وار به دل این جمعیت بزند؟ "شاید" دلیلش باشد. شاید متاثر از دشمن از کف صحنه باشد که در رسانه هایش عزادران را کم تعداد و مخالفان را پر تعداد نشان می دهد. این زن بی آبرو می تواند نماد خواصّی باشد که در اثر درست ندیدن صحنه دچار خطای محساباتی شده و جمهوری اسلامی را در موضع ضعف دیده و به آن لگد پرانی می کنند. @aliakbar_i
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ش/۶ 💠 زنجان به عزاداری می کند در باید به چند نکته توجه داشت : یک. جنبه اثباتی : یعنی نفس خود آن شعائر و مناسک مثلا تعظیم عزاداری امام حسین (ع) در جامعه دو. وجه سلبی : تعظیم شعائر، باید ناظر به جریانی که را دستور کار خود قرار داده زاویه و جهت پیدا کند. و آرایش بگیرد. سه. بستر بومی و فرهنگی و مقتضیات زمان و مکانی که شعائر قرار است در آن، تعظیم شوند. مثلا عزاداری در دوره ای است که مردم در قالب قبیله زندگی می کنند؟ یا به صورت بلاد؟ یا در قامت یک ملت ؟ چهار. تعظیم، یعنی سر دست گرفتن مظاهر دینی و نمود نمادهای مذهبی و رسا رسانه ای کردن آنها، بنابراین جزء لاینفک تعظیم شعائر است که در هر دوره ای از زندگی بشر، قالب خود را دارد. با توجه به نکات فوق، دشمن با توجه به عقلانیت امروزین که مشروعیت را در اکثریت و اکثریت را در قالب ملّت می بیند سعی دارد را محدود به قشر اندکی از مردم کند و اینگونه آن را تحقیر کند. امّا در مقابل، زنجان، ضمن حفظ محتوی و شور و حرارت حسینی (ع) عزاداری را در قالب یک جمعیت خیره کننده و کاملا ناظر به پیوست رسانه ای امروزی آن، ارائه می دهد. از این روی، راهپیمایی غدیر، اربعین، تشییع پیکر سردار شهیدمان را در همین راستا می توان دید. پ ن : مطلب فوق، نافی شبکه عظیم روضه های کوچک و خانگی نیست. @aliakbar_i
ش/۷ 💠 تفاوت با توبه توّابین 💠 خیلی ها هستند که از شراب و قمار و غیبت و تهمت و ... توبه می کنند؛ خیلی هم خوب، حتما اجر می برند امّا چرا حرّ نمی شوند؟ هم از کوتاهی خود پشیمان بودند غیرت کردند و جانشان را در این راه دادند امّا آیا به منزلت حرّ رسیدند؟ توبه یعنی بازگشت و این بازگشت دو رکن دارد بازگشت از چه به چه؛ از کجا به کجا اگر حرّ در روز عاشورا در محضر امام (ع) اظهار پشیمانی کرده و صحنه کربلا را ترک می کرد ( امام (ع) هم که بیعت خودشان را برداشته بودند ) آیا باز بدین منزلت می رسید؟ و یک شبه را طیّ می کرد؟ توبه حرّ یک بود بازگشت از یزید به سمت امام (ع) حرّ جا و خود را تغییر داد. او "تمام" زندگیش را در ذیل حسین (ع) قرار داد. توّابین، داستان "خود" را به پیش می بردند ولی حرّ (ع) را کامل می کرد. @aliakbar_i
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ش/۸ 💠 در برابر خدا ایستادند 💠 کسانی که دلی بیدار دارند به میزان گیرندگی و حاضر بودن قلبشان حضور خداوند را در امسال احساس کردند. آنهایی هم که عقل محاسبه گر دارند به خوبی می دانند به صرف امکانات و تدابیر بشری، وقوع چنین واقعه عظیمی امکان پذیر نیست. بنابراین هم قلب و هم عقل، وجود دست دیگری را در آفرینش اربعین، تایید می کنند. حالا برگردیم حواشی قبل از اربعین را مرور کنیم تا ببینیم چه کسانی برای برپایی اربعین سنگ اندازی و ایجاد تردید و ... می کردند و همچنین رصد کنیم که بعد از اربعین، چه کسانی در صدد منحرف کردن اذهان از اربعین هستند آنها در هر لباس و جریانی باشند در مقابل خدا و در برابر اراده خدا قرار گرفته اند. آنها را بشناسیم ...... @aliakbar_i
ش/۹ 💠 حجاب شرعی یا عرفی ؟ 💠 همه فقها اتفاق نظر دارند که حکومت دینی باید حجاب شرعی را الزامی و قانونی بکند؛ امّا مگه الآن مساله ما حجاب شرعیه؟ واقعا الآن اینجوریه؟ گشت ارشاد در صدد برخورد با کسانیه که حجاب "شرعی" ندارند!!!؟؟؟؟ به خانم هایی که یک تار مویشان بیرون زده تذکر میده؟ واقعا اینطوریه؟ یا مقابل کسانی ایستاده که پا را از حد گذرانده و حتی "حجاب عرفی" را هم رعایت نمی کنند؟ در همه کشورهای دنیا برای پوشش، قانونی وجود دارد که برگرفته از ذائقه آن مردم و هنجارهای آن جامعه است. و همگی می دونیم که ذائقه ایرانی، کشف حجاب را نمی پسندد برهنگی و نیمه برهنگی را بر نمی تابد لباس های عجق وجق را نمی پسندد. خب حالا دوباره می پرسم گشت ارشاد ( با کاستی های که دارد ) " کجا ایستاده" ؟ در مقام پیاده کردن احکام شرع است؟ یا حفاظت از هنجارها و ذائقه ایرانی؟؟؟ فرض کنیم که گشت ارشاد منحل شد کدام نهاد یا ارگان باید مرزهای حجاب را حداقل در محدوده حجاب عرفی، محافظت کند و قانون پوشش را در حداقل ترین مراتب آن در جامعه پیاده کند؟ پ ن : عکس فوق ، تصویر یک نوع شلواره، مثلا @aliakbar_i
ش/۱۰ 💠 شجاعت نظریه پردازی 💠 چند کلمه ای با طلّاب و اساتید و همکاران همگی می دانیم آیت الله مصباح یزدی (ره ) فیلسوفی قهّار و اندیشمندی کم نظیر بود به گونه ای که به قضاوت رهبر معظم انقلاب ، ایشان مطهری زمانه بود. امّا یک زمانی رایج بود اگر کسی می خواست دیدگاهی را از آقای مصباح یزدی نقل قول کند اول می گفت : 《 البته من با آقای مصباح اختلاف نظر دارم 》بعد دیدگاه ایشان را نقل می کرد. یعنی اول بین خودش و آقای مصباح "فاصله گذاری" می کرد. حالا در واقع هم شاید با آقای مصباح اختلاف نظر جدّی نداشت ولی بالاخره باید این فاصله گذاری را می کرد. می دانید چرا؟ برای اینکه آقای مصباح را تخریب شخصیت کرده بودند از او چهره ای خوفناک و هراسناک در "اذهان" و "اوهام " ترسیم کرده بودند. دشمنان در آوردگاه عقل و خرد از ایشان شکست سختی خورده بودند برای همین در رینگ اوهام و هیجانات یعنی در روزنامه ها و مجلات و رسانه های دیگر، دنبال جبران شکست خود بودند. تردیدی نیست که در کف میدان جامعه، دشمن در ناحیه و عفاف شکست خورده است. طبق آمار اکثریت قاطع مردم ایران، به حجاب ( با انواع آن ) معتقدند و باز هم طبق آمار، اکثریت مردم با موافق هستند. امّا دشمن مانند آن بچه ناتوانی که توی محل از همه تو سری می خورد ولی تو پلی استیشن و بازی رایانه ای همه را کتک می زد سعی دارد در فجازی شکست خود را مخفی کند. حکایت هم همینطور است قضاوت همه بر اساس فضای متورم و هیجانی مجازی است. الحاصل، پیشنهادم به دوستان دغدغه مند در این زمینه این است که به جای مرعوب شدن و فاصله گذاری با گشت ارشاد ، فارغ از فضای هیجانی موجود؛ پیرامون "آثار واقعی" گشت ارشاد در جامعه تحقیقی علمی بکنند و نتیجه را در اختیار مسئولین و افکار عمومی بگذارند. بر خود نظریه پردازی، مقدم است. @aliakbar_i
ش/ ۱۱ یه خانمی اسمش «نگران» بود. پرسیدند چرا این اسم ؟ گفت پدرم از دیوان حافظ فال گرفته، این شعر اومده «ارغوان جام عقیقی به سمن خواهد داد، چشم نرگس به شقایق "نگران" خواهد شد» 😂😂 یعنی ارغوان و نرگس و شقایق رو ول کرده نگران رو انتخاب کرده.😂 اینم حکایت این روزهای ماست اگر پلیسِ امنیت اخلاقی به جای اسمش 《 پلیسِ اگر برهنه بشی پوست از کلّه ات می کنم 》بود خیلی از این بحث ها پیش نمی آمد. فارغ از شوخی، در قضایای اخیر، یکی از عواملی که برای بعضی ها موجب رهزنی فکری شده بود همین اسم گشت ارشاد بود. در نامگذاری ها باید دقت شود که اسم، با هویت آن ارگان همخوانی و مناسبت داشته باشد. وظیفه پلیس فرهنگ سازی نیست که اسم های گوگولی براش انتخاب کنیم وظیفه پلیس، محافظت از قانون است. وظیفه پلیس مقابله با مجرم است بنابراین باید اسم با جلال و هیبت ( نه ترسناک ) داشته باشد. بد نیست این را هم بدانیم که در " همه" کشورهای دنیا متناسب با فرهنگ آن مردم و برخاسته از هنجارهای آن جامعه قوانینی برای پوشش وجود دارد. مثلا در همین آمریکا اگر کسی قوانین پوشش آن را رعایت نکند در ایالتهای مختلف از ۶ ماه تا پنج سال حبس و از پانصد تا پنج هزار دلار جریمه نقدی در نظر گرفته شده است. @aliakbar_i
ش/۱۲ . 💠 جدول دشمن 💠 . یادمه یک پیرمرد نمک فروشی بود که هر از چندگاهی از کوچه ما رد می شد و داد می زد : « نمکیه، نمکیهههه » از طرفی چند تا بچه محل شیطون داشتیم که انتظار این پیرمرد نمکی رو می کشیدند. تو کوچه اول می ایستادند و دقیقا قبل از اینکه پیرمرد بگه ٫٫ نمکیه ٫٫ اینها داد می زدند : « فلان فلان شده کیه؟ » ( البته فحش های رکیک می دادند ) پیرمرد از همه جا بیخبر هم داد می زد : « نمکیه، نمکیه » خلاصه؛ کار اینها شده بود که تو کوچه اول داد می زدند که فلان فلان شده کیه و پیرمرد هم داد می زد نمکیه بنابراین کسانی که تو کوچه سوم یا خیابان اصلی بودند این دو تا جمله را متصل به هم و بصورت یک جمله می شنیدند. این حکایت،نقل امروز ماست. ما علاوه بر اینکه وظیفه داریم به دروغها و شایعات _ علی الخصوص در فجازی _ دامن نزنیم باید دقت داشته باشیم سخن به حق و آواز راست ما تکمیل کننده موزیکی نباشد که دشمن آن را آهنگسازی کرده است. البته که باید مطالبه گر باشیم ولی دقت داشته باشیم که . . . . پ ن : خواهر و برادری که استاد حوزه یا دانشگاه هستی و در ادبیات و منطق و فلسفه و ... تخصص داری تا را شناسایی نکردی نظریه نده، هرکاری تخصص خودش را می خواهد. باور کنیم که خدا از هزار جور عرق خوری و الواطی و فسق و فجور میگذره؛ ولی از آسیب زدن به نظامی که ثمره خون هزاران شهید است نمیگذرد و اثر مستقیمی در عاقبت به شر شدن انسان دارد. . @aliakbar_i
ش/۱۳ طرف می گفت : همسايه نفهم ما ساعت دو نصف شب با مشت مي کوبید به ديوار . . . حالا خداروشکر من خواب نبودم داشتم '' شیپور '' تمرين مي کردم.😂 حالا ما می خندیم ولی دنیایی که توش زندگی می کنیم همینطوریه. چند شبانه روزه که این همه آتش افروزی کردند این همه خسارت به بار آورند این همه توحّش و خشونت به پا کردند که چرا پلیس گاهی خشنه؟ به بهانه فوت مهسا امینی تا کنون طبق آمار، ۳۵ نفر را کشته اند. دقت کردی؟ خون ۳۵ نفر ریخته شده دوست عزیز حزب اللهی که اخیرا رمانتیک فکر می کنی بیدار شو ؛ این حجم از وحشی گری که می بینی، در واقع باطن خشن همان مدعیان هنر و فرهیختگی و دفاع از حقوق زن و ... است که در اشک تمساح ریختن و لفظ قلم حرف زدن، ید طولایی دارند. بیدار شو! ببین! و از این فضای رُمانس توهمی بیرون بیا. @aliakbar_i
لطفا انتشار دهید تا مطالبه، جدّی شود. @aliakbar_i
ایشون ☝ اَلِکس جونزه مجری معروف آمریکایی در یکی از آشوبهای آمریکا دونفر کشته می شوند. الکس جونز، دولت آمریکا را متهم به قتل این دو نفر می کنه. دادگاه آمریکا الکس را محکوم به پرداخت ۴۵ میلیییون دلار می کنه. ۴۵ میلیون دلار فقط برای یک اتهام به دولت. حالا های ما کل نظام رو می شورن و می گذارند کنار هیچ کس باهاشون کاری نداره. @aliakbar_i
هدایت شده از تنبیه الأمة
🏴سالروز شهادت امام رضا علیه السلام تسلیت باد 💠 بیانات مرحوم حضرت آیت اللَّه‏ خوشوقت ره ⬅️ امیدواریم پروردگار متعال به صلوات الله و سلامه علیه این تصمیم را به همه ما کند از که می‌رویم بنا بگذاریم که نکنیم ان شاء الله. 📌هیچ‌طوری هم نمی‌شود، بلکه کمتر می‌شود، کمتر می‌شود، کمتر به می‌افتد، آثارش هم بیشتر می‌شود. این آدم را می‌ترساند، می‌گوید اگر گناه نکنی دنیا خراب می‌شود! نه، این حرف است، امتحانش است، یک آدم می‌بیند چقدر خوب است، راحت هستند، اساس و پایه‌ی خانواده‌ها محکم می‌شود، خوبی به دیگران سرایت می‌کند، همه دوست دارند آدم کار بد نکند، اما شیطان نمی‌گذارد. 🔰کانال رسمی حضرت آیت اللَّه‏ خوشوقت تهرانی (ره) @Tanbiholomah
ش/۱۴ 💠 چرا خرمشهر ها در پیش است؟ 💠 در همانطور که رهبر انقلاب فرمودند و دشمنان هم اخیرا اعتراف کردند《 همه‌ی قدرتهای جهانی با ما میجنگیدند، جنگ ما یک بود؛ 》 خب این کشورها بعد از جنگ چی شدند؟ رفتند پیِ کارشان؟ یا همچنان در با آمریکا و اسرائیل و... همراهی می کنند؟ خب خوش انصاف! یک ایران در برابر این همه هجمه ایستاده؛ انصافا ماشاء الله نداره؟؟؟ برخی گمان می کنند آشوبهای اخیر نشانگر ضعف جمهوری اسلامی است؛ نه؛ اتفاقا نمایشگر قدرت نظام است. گمان می کنند که نظام طوفان زده شده است در صورتی که اینها بازگشت امواج و تلاطمی است که خود ایران، ایجاد کرده است. ♨️ جمهوری اسلامی به واسطه طلوعش در نظامی تکانه زاست. پیامبران، مصلحین و انقلابها به اندازه عظمت، گستره و عمق پیامی که دارند در اقیانوس بشریت تلاطم ایجاد می کنند و این طبیعی است. بنی اسرائیل به موسی (ع) می گفتند ما در زمان فرعون زیر بار مشکلات بودیم بعد از انقلاب علیه فرعون هم همچنان مشکلات داریم آنها متوجه نبودند که مصر باستان، یک تمدن بزرگ بود و موسی (ع) هم به عنوان یک پیامبر اولی العزم، پیامی عمیق داشت و تا پوست اندازی کامل تمدن فرعونی، حالا حالاها با امواجی مواجه خواهند شد. 👈 جمهوری اسلامی نیز به عنوان یک ، حداقل سه چالش جدی در برابر خود دارد که مقابله با هر کدام ازآنها تکانه های شدیدی ایجاد می کند. الف- رویارویی با که چه بسا قوی ترین و عمیق ترین جبهه باطل در طول تاریخ بشریت می باشد. ب- فرهنگ اشرافیت، ناتوانی کار جمعی، خود شاه پنداری برخی مسئولین و ...که اثرات دوهزار پانصد سال پادشاهی در جامعه ایرانی است. ج_ اسلام اموی زده عباسی مالی شده و خوارج گونه که رگه های آنها در بینش ها و گرایش های ما وجود دارد. جمهوری اسلامی که حامل نبا عظیم است و داعیه برپایی را دارد تا برداشتن موانع فوق و برپایی فراز و نشیب های بسیاری را در مسیر خود دارد و این حوادث، کاملا طبیعی است. بنابراین در آینده که شاید از جنس جنگ نظامی یا آشوب نباشند. اگر در حوادث اخیر دقت کنیم این دشمن است که منفعل شده است نه نظام ما. @aliakbar_i
چه کسی یا جریانی از این حمایت می کند که اینگونه جسورانه دهن کجی می کنند؟ @aliakbar_i
ش/۱۵ 💠 صدا و سیمای عادل 💠 🔸️ اکثر قریب به اتفاق هنرمندان مشهور یا همان شدنشان را مدیون صدا و سیما هستند. اگر تردید دارید که بدون حمایت و بستر سازی دستیابی سلبریتی ها به چنین شهرت هایی تقریبا محال بوده است مطالعه چند سطر بعدی را پیشنهاد نمی کنم. 🔹️عدالت یعنی هر چیزی را در جای خود گذاشتن 🔹️ عدالت فقط محدود به عدالت اقتصادی نیست بلکه شامل عدالت آموزشی، عدالت سیاسی عدالت فرهنگی عدالت اجتماعی و ‌.‌‌.. نیز می شود. 🔸️ ، رسانه ای است که هنرمندان و دانشمندان را مشخص کرده و به میزان و وزین بودن شخصیت علمی یا هنری آنها و همچنین به میزان آنها به آرمان های فطری و انسانی مردم ایران به آن هنرمندان و ... اجازه مطرح شدن در جامعه را بدهد. 🔻 به عنوان مثال رسانه ملّی باید در بین طنزپردازان آنها را مشخص کند و نشان دهد کدامیک هنرمند چیره دست و طنّاز و کدامیک بیش نیست. و همچنین مشخص کند هنرمند مذکور که چه بسا یک دیپلم خشک و خالی هم به زور دارد "فقط یک هنرمند" است. متخصص تربیت نیست. فیلسوف نیست. جامعه شناس نیست. مدرّس تکنیکهای موفقیت نیست. تحلیلگر سیاسی نیست. ♨️ خلاصه آنکه جلوی و آنها را بگیرد. رسانه ملّی نسبت به بخشیدن و بزرگ کردن بیش از حدّ برخی از افراد مسئول است. @aliakbar_i
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️ چرا اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است؟ 🖋 محمدحسین علی‌اکبر یکم. فضای مجازی، جهانی است که به دست بشر جدید آفریده شده است. دوم. همانطور که ما با بدن جسمانی در عالم مادّه و با بدن برزخی و مثالی در عالم برزخ حاضر می‌شویم؛ با ایجاد حساب کاربری در اعلام حضور می‌کنیم در واقع اکانت‌های ما در حکم ما در ساحت دنیای مجازی است. و چه بدانیم و چه ندانیم شهروند مجازی و رسمی جهان مجازی به شمار می‌آییم. سوم. در استعمارگران به جای غصب سرزمین‌ها به موازات هر کشور، سرزمین مجازی به وجود آورده و از طریق آن، مالکیت و اداره منابع انسانی و طبیعی آن کشور را به عهده می‌گیرند. 🔻 به این مثال ساده توجه کنید: تاکسیرانی، یک سازمان عریض و طویل است که در هر استان، ساختمان و کارمند و خَدَم و کارگر و سیاستگذاری و قانون و مادّه و تبصره و ... دارد؛ امّا اسنپ با یک نرم‌افزار، مدیریت حمل و نقل را از دست تاکسیرانی خارج می‌کند. به همین سادگی. ♨️ برخلاف تصور رایج، پیام‌رسانها و در کل، رسانه‌ها برای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به وجود نیامده‌اند؛ بلکه کانونهای ثروت و قدرت -یا همان استکبار جهانی- از طریق رسانه‌ها را به دست گرفته و به تبع آن به رفتارها جهت می‌دهند تا جوامع، در راستای اهداف آنها قدم بردارند. چهارم. بنابراین که با برعهده گرفتن خاک و سخت افزار ایران سعی دارد در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، آموزشی و ... انقلابی به وجود آورد اگر در برابر دشمن که در حال تصاحب حاکمیت مجازی ایران است چاره ای نکند فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و در نهایت، حاکمیت واقعی خود را دست خواهد داد. ♨️ از این رو برای جلوگیری از و حقیقی شدن ایران باید حاکمیت و مالکیت مجازی را از آنِ خود کند. ✅ لذا اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است. @Tanbiholomah
ش/۱۷ نزدیک به پانزده روز است که قصد دارم درباره ترکیب جدید اعضای به نکته ای اشاره کنم امّا مگر اجازه می دهد صدا به صدا برسد؟ البته "مخاطب اصلی" چند سطر بعدی کسانی هستند که به رهبر معظم انقلاب به عنوان یک و مدیری زیرک، اعتماد کامل دارند به ویژه عزیزانی که ایشان را پیگیری می کنند. خب بعد از اینکه محمود احمدی نژاد زیر میز انتخابات زد؛ چنین تلقی می شد که در واقع به آینده خود لگد زد و از نظر بعضی تحلیلگران دچار شد به طوری که برخی از ما حتی حاضر نبودیم یا نیستیم که مسئولیت قفسه قرآن یک امامزاده وسط جنگل را به او بسپاریم. امّا با کمال تعجب دیدیم که در ترکیب جدید اعضای مجمع، احمدی نژاد از جانب رهبر انقلاب به عنوان مجمع، دعوت به همکاری شده است. آنهم در کنار آقای آملی لاریجانی !!!! جلیلی حزب اللهی در کنار محمد رضا عارفِ اصلاح طلب! مجید انصاریِ چپ در کنار حداد عادل راست! علی لاریجانی و مصطفی میر سلیم! محمد رضا باهنر و علی کبر ولایتی و... ♨️ به نظر می رسد علاوه بر گوش فرا دادن به سخنان رهبری و مطالعه بیانات ایشان؛ باید ایشان را مورد توجه و مداقّه قرار دهیم زیرا پیام های عمیق و درس هایی آموزنده را به دنبال دارد. مثلا در همین ترکیب جدید اعضای مجمع، پیام های متعددی هست. وسعت نظر ایشان در تعریف دایره انقلاب نگاه فراجناحی شیوه جمع بندی و ایشان درباره افراد و.... که تفاوت چشمگیری با روش و منش برخی از ما دارد. برای همین ضروری است که شیوه اندیشیدن و عملکردمان را بازخوانی کنیم. معتقدم به شدّت نیازمند خلوت با خود هستیم. @aliakbar_i
ش/ ۱۸ 💠 من مردم شناس نیستم 💠 که اخیرا در هلند در انظار عمومی برهنه شد یکی از معدود زنانی است که در خیابانهای تهران روسری بر چوب زدند. در آن ایّام برخی از ما گمان می کردیم مساله آنها نان و مشکلات معیشتی است امّا امروز "روشن تر" شد که هدف آنها چیز دیگری است. و همچنین مشخص شد که صِرف تبحّر در فقه و اصول یا فلسفه و عرفان برای تحلیل و جمع بندی داشتن درباره کفایت نمی کند چناچه تسلط بر فلسفه غرب و روانشناسی و دیگر علوم انسانی برای نظریه دادن پیرامون کافی نیست. بلکه باید بود و از شناخت کافی داشت. البته منظور، علم جامعه شناسی و مردم شناسی نیست بلکه باید زندگی کرد و زیست آنها را از نزدیک لمس کرد. بنابراین به صِرف استاد حوزه یا دانشگاه بودن متخصص یا مجتهد بودن برای شناخت و قضاوت کردن پیرامون کفایت نمی کند. ♨️ فقیه بودن و تسلط بر علوم اجتماعی لازم است امّا کافی نیست. مردم شناس بودن، باید "احراز" شود. دوستان! بپذیریم که در این زمینه نقص داریم. 🔸️ بد نیست که گاهی به خود گوشزد کنیم که و به یکدیگر یادآوری کنیم که ، شاید انگیزه ای شود تا این نقیصه را برطرف کنیم. @aliakbar_i
هدایت شده از جور دیگر ببینیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همینطوری رسانه‌ها گول‌تون میزنن ـــــــــــــــــــــــ بقیشو ببین 👇👇 🆔 @jore_digar_bebinim
ش ۱۹ 💠 گروهان مجازی 💠 🔹️ فرمودند ☝ : دشمن در فضای مجازی گرفته است. 🔹️ وضعیت فضای مجازی ما مثل خرمشهر اوایل جنگ تحمیلی است. نه داریم نه هست. فجازی وِل و یله و رهاست. بنابراین همانطور که مردم، خودشان گروه گروه، از خرمشهر دفاع کردند. ما هم باید در فضای مجازی تشکیل بدهیم. هر کدام از ما به راحتی می توانیم در فضای مجازی حداقل صد نفر مخاطب پیدا کنیم. اگر دَه نفر کنار هم جمع بشویم حداقل هزار نفر یا بلکه هزاران، مخاطب پیدا می کنیم. می توانیم در کنار هم تولید محتوا کنیم یا محتواهای آماده را بازارسال کنیم و ... مطمئن باشیم همین گروهان های کوچک، تشکیل خواهند داد‌. @aliakbar_i