eitaa logo
🌴📖تلاوت روزانه یک صفحه قرآن+ ختم سفره ام البنین و چهارده معصوم اهل بیت...🍎🌴
175 دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
2.5هزار ویدیو
466 فایل
یک فرصت معنوی با توکل به خدا هدیه ختم روزانه قرآن کریم به اهل بیت، راس دعاها فرج ظهور آقا جانم امام زمان عجل الله تعالی فرج گشایش کار و حاجت همه ما و خلق الله ان شاءاللّٰه ادمین : 🆔 @shHoseny https://eitaa.com/joinchat/577896735Cd35680a76e
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 و و 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺        📖 تقویم شیعه⚡️ ☀️ سه شنبه: شمسی: سه شنبه - ۰۸ آبان ۱۴۰۳ میلادی: Tuesday - 29 October 2024 قمری: الثلاثاء، 25 ربيع ثاني 1446 🌹 امروز متعلق است به: 🔸زین العابدین و سيد الساجدين حضرت علي بن الحسين عليهما السّلام 🔸باقر علم النبی حضرت محمد بن علی عليه السّلام 🔸رئيس مكتب شيعه حضرت جعفر بن محمد الصادق عليهما السّلام ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹عزل کردن معاویة بن یزید خودش را از خلافت، 64ه-ق 📆 روزشمار: 🌺9 روز تا ولادت حضرت زینب سلام الله علیها ▪️17 روز تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روایت 75روز) ▪️37 روز تا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روایت 95روز) ▪️47 روز تا وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها 🌺54 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ✅ با ما همراه شوید...⚡️
🔸آیه 3سوره قارعه. - «و تو چه می‌دانی که حادثه کوبنده چیست»؟ آن حادثه همان روز قیامت است (و ما ادراک ما القارعة). 🔹بسیاری از مفسران گفته‌اند که «قارعة» یکی از نامهای است، ولی درست روشن نساخته‌اند که آیا این تعبیر اشاره به مقدمات قیامت می‌باشد که عالم دنیا در هم کوبیده می‌شود. 🔹و یا این که منظور مرحله دوم، یعنی مرحله زنده شدن مردگان، و طرح نوین در عالم هستی است، و تعبیر به «کوبنده» به خاطر آن است که وحشت و خوف و ترس آن روز دلها را می‌کوبد. 👈ولی روی هم رفته احتمال اول مناسبتر به نظر می‌رسد، هر چند در این آیات هر دو حادثه پشت سر یکدیگر ذکر شده است. 📚تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃༺        
آیه 8سوره تکاثر 🔸ثُم‌َّ لَتُسئَلُن‌َّ يَومَئِذٍ عَن‌ِ النَّعِيم‌ِ «8»‌پس‌ ❓ ‌از‌ ‌آن‌ سؤال‌ ميشويد ‌در‌ ‌آن‌ روز ‌از‌ نعمتهاي‌ الهي‌. ‌در‌ كلمه ‌که‌ مورد سؤال‌ واقع‌ ميشود اختلاف‌ زيادي‌ ‌است‌ بعضي‌ گفتند: سؤال‌ ‌از‌ كفار ميشود كفار مكه‌ ‌از‌ شكر نعمتهاي‌ الهي‌ ‌از‌ ثروت‌ و مكنت‌ ‌که‌ بآنها داده‌ ‌شده‌ ‌که‌ عبادت‌ ‌غير‌ ‌خدا‌ ‌را‌ كردند و ‌براي‌ ‌او‌ شريك‌ ‌در‌ عبادت‌ قرار دادند: و گفتند سؤال‌ نميشود مگر ‌از‌ اهل‌ نار و آتش‌، بعضي‌ گفتند: سؤال‌ ‌از‌ جميع‌ مكلفين‌ ميشود ‌از‌ كليه‌ نعم‌، و بعضي‌ گفتند: ‌از‌ مأكولات‌ و مشروبات‌ و ساير ملاذّ ‌که‌ ‌از‌ ‌آنها‌ لذت‌ ميبردند، بعضي‌ گفتند: ‌از‌ صحت‌ و فراغ‌ و حديثي‌ ‌از‌ حضرت‌ رسالت‌ نقل‌ كردند ‌که‌ فرمود: (نعمتان‌ مغبون‌ فيهما كثير ‌من‌ ‌النّاس‌ الصحة و الفراغ‌) 👈، بعضي‌ گفتند: ‌از‌ امنيت‌ و صحت‌، بعضي‌ گفتند: ‌از‌ جميع‌ نعم‌ سواي‌ سه‌ نعمت‌ لباسي‌ ‌که‌ ساتر بدن‌ ‌باشد‌. و خوراكي‌ ‌که‌ سد گرسنگي‌ كند و خانه‌اي‌ ‌که‌ ‌در‌ ‌او‌ سكونت‌ كند ‌از‌ گرمي‌ و سردي‌. و اخبار بسيار ‌از‌ ائمه‌ اطهار داريم‌ ‌که‌ سؤال‌ ‌از‌ ولايت‌ امير المؤمنين‌ و ائمه‌ طاهرين‌ بمضامين‌ مختلفه‌ متجاوز ‌از‌ بيست‌ حديث‌. 🔹اقول‌: الف‌ و لام‌ النعيم‌ الف‌ و لام‌ جنس‌ ‌است‌ شامل‌ جميع‌ نعم‌ الهي‌ ميشود ‌که‌ ميفرمايد: وَ إِن‌ تَعُدُّوا نِعمَةَ اللّه‌ِ لا تُحصُوها ابراهيم‌ ‌آيه‌ 34، نحل‌ ‌آيه‌ 18. و نظر ‌به‌ اينكه‌ افعال‌ الهي‌ تماما ‌از‌ روي‌ حكمت‌ و مصلحت‌ ‌است‌ ‌اگر‌ بنده‌اي‌ ‌بر‌ نعمتي‌ ‌که‌ باو عنايت‌ ‌شده‌ بمصرفي‌ ‌که‌ غرض‌ الهي‌ تعلق‌ گرفته‌ صرف‌ كند مورد سؤال‌ واقع‌ نميشود، 🔸و اما ‌اگر‌ كفران‌ كرد و ‌بر‌ خلاف‌ غرض‌ الهي‌ صرف‌ كرد مورد سؤال‌ واقع‌ ميشود چه‌ نعم‌ ظاهريه‌ ‌باشد‌ و چه‌ نعم‌ باطنيه‌ چه‌ نعم‌ داخليه‌ ‌باشد‌ و چه‌ خارجيه‌: و ‌از‌ باب‌ مثال‌ مقداري‌ ‌از‌ نعم‌ الهي‌ ‌را‌ تذكر ميدهيم‌: نعمت‌ عقل‌ و قواي‌ باطنيه‌ و روحيه‌ و ظاهريه‌ جسميه‌ و بدنيه‌، نعمت‌ ارسال‌ رسل‌ و انزال‌ كتب‌ و جعل‌ احكام‌ و ولايت‌ و امامت‌ ائمه‌ طاهرين‌ و كليه‌ نعم‌ دنيويه‌، و نعمت‌ علم‌ و معرفت‌ و توفيق‌ و ‌غير‌ اينها ‌اگر‌ ‌بر‌ طبق‌ دستور الهي‌ صرف‌ كرده‌ هيچ‌ مسئوليتي‌ ندارد بلكه‌ مورد تفضلات‌ و مثوبات‌ اخروي‌ ميگردد و ‌اگر‌ ‌بر‌ خلاف‌ دستور رفتار كرد مسئوليت‌ دارد و مورد عذاب‌ و عقوبات‌ ميگردد و اخبار مذكوره‌ بيان‌ مصداق‌ اتم‌ ‌آنها‌ ‌را‌ و بيان‌ اعظم‌ نعم‌ الهي‌ ‌را‌ ميكند و باين‌ بيان‌ جمع‌ ‌بين‌ اقوال‌ و اخبار ميتوان‌ كرد. ‌هذا‌ آخر ‌ما اردنا ‌في‌ تفسير ‌هذه‌ السورة و يتلوه‌ ‌ان‌ شاء اللّه‌ تفسير بقية السور بحوله‌ و قوته‌. 📚‌اطیب البیان (سید عبدالحسین طیب) ༻🍃‌🌸🍃༺     
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇 💠 و درود خدا بر او فرمود: ستودن بيش از آنچه كه سزاوار است نوعی چاپلوسی، و كمتر از آن، درماندگی يا حسادت است. 📒 ═════ ೋღ💎ღೋ════ توضیح: ستودن کار نیک دیگران دو جنبه تربیتی و اجتماعی دارد: 📌 یکی شکرگزاری و قدردانی است 📌و دیگری تشویق و ترغیب دیگران به کارهای شایسته و این تشکر و تشویق باید در شان و اندازه آن کار با ارزش باشد. زیرا اگر کمتر باشد اثر قدردانی و تشویقی ندارد. اگر بیشتر باشد باعث آلوده شدن این حرکت به آفاتی مثل ریاکاری و غرور و چاپلوسی می گردد. و عرف و وجدان میزان خوبی است برای تشخیص اندازه ستودن افراد به شرط اینکه عرفی را پیروی کنیم که با عقل و شرع تضاد نداشته باشد. (برگرفته از سخنان استاد مهدوی ارفع) ═════ ೋღ💎ღೋ════ 🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇 💠 و درود خدا بر او فرمود: سخت ترين گناه آن است كه گناهكار آن را كوچك شمارد. 📒 توضیح: یکی از وسوسه های شیطان این است که گناهان کوچک را با گذاشتن در کنار گناهان بزرگ در نظر ما بی اهمیت جلوه می دهد 🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇 💠 و درود خدا بر او فرمود: آن كس كه در عيب خود بنگرد از عيب جویی ديگران باز ماند، و كسی كه به روزی خدا خشنود باشد بر آنچه از دست رود، اندوهگين نباشد، و كسی كه شمشير ستم بركشد با آن كشته خواهد شد، و آن كس كه در كارها خود را به رنج انداخت خود را هلاك ساخت، و هركس خود را در گردابهای بلا افكند غرق خواهد شد، و هر كس كه به جاهای بدنام قدم گذاشت متهم گرديد. و كسی كه سخن زياد می گويد زياد هم اشتباه دارد، و هر كس كه بسيار اشتباه كرد، شرم و حياء او اندك است، و آنكه شرم او اندك، پرهيزكاری او نيز اندك خواهد بود، و كسی كه پرهيزكاری او اندك است دلش مرده، و آنكه دلش مرده باشد در آتش جهنم سقوط خواهد كرد. و آن كس كه زشتيهای مردم را بنگرد، و آن را زشت بشمارد سپس همان زشتيها را مرتكب شود، پس او احمق واقعی است. قناعت مالی است كه پايان نيابد، و آن كس كه فراوان به ياد مرگ باشد در دنيا به اندك چيزی خشنود است، و هركس بداند كه گفتار او نيز از اعمال او به حساب آيد جز به ضرورت سخن نگويد. 📒 ╭┅═ঊঈ✨💠⚜💠✨ঊঈ═┅╮ توضیح در مورد " در کار ها خود را به رنج انداختن " 👇 عبارت عربی فرمایش امیرالمومنین " کابد" هست کابَدَ از همان کَبَد که در آیه قرآن هست " لقدخلقنا الانسان فی کبد" 👈 یعنی در فشار و رنج انسان به صورت طبیعی در این دنیا در محیط رنج و فشار هست حالا اگر کسب جاهلانه خودش را برای اهداف و آرزو های بیخود وبی ارزش دنیایی به رنج های مضاعف بیندازد خودش را به هلاکت نزدیک کرده است. انسانها خیلی وقتها خودشان به دست خودشان ؛ خود را در معرض هلاکت قرار میدهند: 📌 آن جاهایی که عجله میکنند 📌آن جاهایی که جهالت به خرج میدهند 📌آن جاهایی که غفلت میکنند 📌آن جاهایی که نسیان میورزند 📌آن جاهایی که به خصوص حرص وطمع وآرزوهای طولانی برانسان حاکم میشود.👇 👈وانسان به توهم رسیدن به یک خوشی ، سعادت، مال، مقام، ثروت، شهرت وامثال این نمیفهمد که پایش را روی پوست موز گذاشته دارد به سمت هلاکت و نابودی و بلا خودش را سوق میدهد. (برگرفته از سخنان استاد مهدوی ارفع) ╰┅═ঊঈ✨💠⚜💠✨ঊঈ═┅╯