▫️صوت جلسه اول از جلسات درس هفتگی حجت الاسلام محمدحسین ملک زاده با موضوع : تمدن مهدوی ، الگوی حال - بشارت آینده
🔸زمان: پنجشنبه ، ۳ مهر ۹۹
🔸مکان: قم، مرکز فرهنگی - تربیتی سلام
🔹جهت حضور در جلسات بعدی با این شماره تماس بگیرید:
09193516865
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
@TamadonEN
▫️برگزاری نشست «نقش امامان شیعه در تمدن اسلامی» با ارائه دکتر نعمت الله صفری فروشانی ۷ آبان ماه ۹۹ در سالن شهید عارف حسینی
https://b2n.ir/428024
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
@TamadonEN
♦️تحولات جامعه جاهلی به جامعه اسلامی♦️
🔹حکم جاهلیت برآمده از تبعیض، گمان جاهلیت (ظنالجاهلیت)، تبرج و نیز تعصب جاهلیت، چهار ویژگی است که آیات الهی درباره جاهلیت نام برده است.
🔹ایجاد تغییر در افکار، رفتار و روابط، مهم ترین پایه های تحول جامعه در سیره نبوی(ص) است؛ تا باورها اصلاح نشود، هیچ چیز درست نخواهد شد.
حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی استادحوزه
▫️به گزارش مرکز خبر و اطلاعرسانی جامعةالمصطفی، حجتالاسلام والمسلمین رفیعی، رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی، پیش از ظهر امروز در نشست علمی «تحول جامعه جاهلی به جامعه اسلامی؛ عوامل و اسباب»، ضمن تسلیت ایام سوگواری روزهای پایانی ماه صفر، به یکی از مقالات فاخر نشریه تخصصی سخن تاریخ با موضوع «اسلام و شیوه گذر از جامعه جاهلی به جامعه اسلامی» اشاره نمود و اذعان داشت: نبی مکرم اسلام(ص) در ۲۳ سال، جامعه را در ابعاد گوناگون اعتقادی، رفتاری و روابط متحول نمودند.
🔸وی، در ادامه، ضمن تبیین دایره تأثیرگذاری نبی مکرم اسلام(ص) بر آحاد امت اسلامی، با بیان اینکه مردمی که در برابر پیامبر اعظم(ص) می ایستادند، دیری نپایید که مال و اموال و فرزندان خود را فدای رسول الله(ص) نمودند، خاطرنشان کرد: در قران کریم چهار بار کلمه جاهلیت ذکر و در این آیات، به چهار ویژگی جاهلیت پیش از اسلام اشاره شده است.
🔸رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی به آیات ۵۰ سوره مائده، ۳۳ سوره احزاب، ۲۶ سوره فتح و آیه ۱۵۳ آل عمران اشاره نمود و یادآور شد: حکم جاهلیت برآمده از تبعیض، گمان جاهلیت (ظنالجاهلیت)، تبرج و نیز تعصب جاهلیت، چهار ویژگی است که آیات الهی درباره جاهلیت نام برده است.
🔸حجتالاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه در لابه لای آیات الهی، خداوند متعال به اشکال گوناگون به اخلاق جاهلی اشاره نموده است اظهارداشت: کشتن فرزندان، ربا، قمار، تقدس حیوانات، ظهار، محرومیت زنان از ارث، فرزند خواندن پسرخوانده، زنده به گور کردن دختران، شرک، نیکی نکردن به والدین و...، جزو ویژگیهای اخلاق جاهلی به شمار می رود که آیات الهی بدان اشاره نموده است.
🔸وی با اشاره به اینکه در تاریخ و روایات اهل بیت(علیهم السلام) مواردی زیادی درباره ویژگی های دوران جاهلیت ذکر شده است، خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان علی(ع) در سخنانی که در خطبه ۲ و خطبه ۹۵ نهج البلاغه ذکر شده است، به خوبی دوران جاهلی را تبیین نموده اند، امام(ع) در فرازهایی از سخنان خود چنین بیان می کنند: دوران جاهلی خوابشان بیداری و سرمه چشمانشان اشک بود؛ این مهم نشان دهنده اوج ناامنی حاکم بر آن دوران بود؛ خدوند متعال پیامبر اکرم(ص) را فرستاد تا جامعه را از جهالیتی که در آن غوطه ور شده بود و مردم در آن خوار و ذلیل گشته بودند، رهایی دهد.
🔸رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی ضمن اشاره به تعدادی از آثار نویسندگان معاصر و اشاره ایشان به جاهلیت نوین، تعصب کورکورانه را بزرگترین مانع پیش روی ایمان آوری مردم دانست و اذعان داشت: افراد از نظر تحول و تغییرپذیری سه دسته هستند: گروهی از انسانها بر تعصب خود پافشاری نموده، هیچ گاه از دایره جهل خارج نمی شوند، دسته ای دیگر از انسان ها نیز تغییرپذیران مشروط هستند که چارچوب تغییر را خودشان تعیین می کنند و گروهی نیز تغییرپذیران در پرتو وحی هستند.
🔸حجتالاسلام والمسلمین رفیعی، در بخش دیگری از سخنان خود، به شیوه پیامبر اعظم(ص) در ایجاد تغییر و رمز موفقیت ایشان در تحول آفرینی اشاره نمود و یادآور شد: ایجاد تغییر در افکار، رفتار و روابط، مهم ترین پایه های تحول جامعه در سیره نبوی(ص) است؛ تا باورها اصلاح نشود، هیچ چیز درست نخواهد شد.
🔸رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی معادباوری، حذف حاکمیت طاغوت و جایگزینی ولایت معصوم(ع)، را از دیگر ابعاد تحولی نبی مکرم اسلام(ص) دانست و ابراز داشت: نبی مکرم اسلام(ص) در عرصه تغییر رفتار، رفتار جامعه را گام به گام مورد توجه قرار دادند، چرا که تغییر رفتاری، حرکتی آرام آرام دارد.
🔸وی افزود: در عرصه تحولات رفتاری نیز ۲۳ آیه قرآن تنها به موضع صله رحم اشاره نموده است. کسی که قطع رحم نموده، سه بار در آیات الهی مورد لعن و نفرین قرار گرفته است.
🔸حجتالاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه نبی مکرم اسلام(ص) با خلق قرآنی، جامعه جاهلی را به جامعه ایمانی و اسلامی تبدیل نمودند، یادآور شد: تغییر و تحول جامعه جاهلی به جامعه اسلامی، بیش از دوازده اصلاح را داشت که می توان به حوزه خانواده، اقتصاد و مسائل مختلف اجتماعی اشاره نمود.
https://b2n.ir/457414
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
@OlomEnsaniEslami
▫️برگزاری نشست علمی «نقش علوم عقلی در تمدن نوین اسلامی» با ارائه حجج السلام دکتر محسن الویری و دکتر حبیب الله بابایی ۸ آبان ماه ۹۹ در قم مقدسه
https://b2n.ir/473670
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
@TamadonEN
May 11
▫️ «دختر تمدنساز » بررسی نقش و جایگاه دختران ایران اسلامی در بیانات حضرت آیتالله خامنهای
💫 امام خامنهای : امروز وظیفهی زنان مسلمان؛ بخصوص زنان جوان و دختران آن است که «هویّت والای زن اسلامی» را آنچنان زنده کند که چشم دنیا را به خود جلب کند.
۱۳۷۹/۰۶/۳۰
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
@TamadonEN
▫️معرفی کتاب «آینده پژوهی سیاست و تمدن» اثر دکتر مرتضی شیرودی
🔹 کتاب «آینده پژوهی سیاست و تمدن» تآلیف دکترمرتضی شیرودی کتابی است در نگاه به آینده سیاست و تمدن البته با تأکید بر اسلام. مطالب این کتاب،از مقالاتی است که اغلب، مستقلا توسط وی و اندکی با مشارکت دیگران، در مجلات معتبر کشور، چاپ شده و اینک با تغییراتی آماده چاپ شده است.
🔹اغلب از گذشته سیاست و تمدن، سخن می رود، زیرا: جامعه علمی این دو را همانند همه علوم بشری، در گذشته دور و نزدیک خلاصه می کند و به همین جهت، سیاست و تمدن، راهی به آینده باز نمی کند در حالی که برپایه تجربه جوامع پیشرفت کرده، تردیدی نیست که از راه های مؤثر در توسعه ملی و فراملی، طراحی امید به آینده و ترسیم راه های دستیابی به آینده پرشکوه است.
🔹البته، خصیصه هزاره سوم، بیش از هزاره دوم بر لزوم تبیین اصول توسعه نوین را در همه جوامع، به ویژه در جوامع عقب مانده و عقب نگاه داشته مسلمان، تاکید دارد. انقلاب اسلامی که در اواخر هزاره دوم پا به عرصه حیات گذاشت، با طرح ایده های جدید، حیات خود و بقای مسلمانان را در پرتو دستیابی به تمدن نوین اسلامی جستجو می کند ...
https://b2n.ir/542478
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
@TamadonEN
▫️برگزاری وبینار («دیگری» و تاریخ نگاری تمدن اسلامی) با ارائه دکتر زهیر صیامیان گرجی و دکتر مهناز عباسی
🔹 ۲۰ آبان ماه ۹۹ ، ساعت ۱۸
https://b2n.ir/722652
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
@TamadonEN
▫️برگزاری وبینار «بازشناسی میراث ایرانی در تمدن اسلامی» با ارائه سید احمد رضا خضری ۲۵ آبان ماه ۹۹
https://b2n.ir/020963
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
@TamadonEN
▫️فایل صوتی سخنرانی حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه با عنوان «مبانی معرفتی و عوامل تمدن نوین اسلامی»
🔹۲۵ آبان ماه ۹۹ مدرسه علمیه عباسقلی خان ، حوزه علمیه مشهد
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
@TamadonEN
هدایت شده از علوم انسانی اسلامی
💫 وبینار علمی با موضوع « وحدت حوزه و دانشگاه » با سخنرانی حجت الاسلام دکتر حسین سوزنچی
▫️لینک ورود به جلسه :
https://daneh.ir/demo2/mod/newmodule/view.php?id=3558
از گزینه میهمان وارد شوید
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
@OlomEnsaniEslami
♦️مبانی معرفتی و عوامل تمدن نوین اسلامی♦️
🔹همیشه تمدن در بحث ما با توسعه و پیشرفت پیوند دارد، هم جنبه نرمافزاری مثل علم و دانش را شامل میشود و هم جنبه سختافزاری یعنی صنعت و فناوری را شامل میشود.
🔹اینکه گفته میشود تمدن نوین یعنی نمیخواهیم به تمدنی که در تاریخ اسلام شکل گرفته است، برگردیم، بلکه تمدن نوین تمدنی است که هم از میراث گذشته استفاده میکند و هم گامی جلوتر از تمدن مدرن ایجاد میکند.
عبدالحسین خسروپناه بخش اول
▫️به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و به نقل از خبرگزاری ایکنا؛ نشست علمی «مبانی معرفتی و عوامل تمدن نوین اسلامی» با سخنرانی حجتالاسلام عبدالحسین خسروپناه عضو هیات علمی گروه فلسفه پژوهشگاه در مدرسه علمیه عباسقلیخان برگزار شد.
🔸حجتالاسلام خسروپناه در این نشست اظهار کرد: وقتی از تمدن صحبت میشود، گاهی تمدن در مقابل فرهنگ است؛ یعنی فرهنگ به بخش نرمافزاری دستاورد بشری اختصاص دارد و منظور از تمدن بخش سختافزار دستاورد بشر است و فرهنگ و تمدن در مقابل هم قرار دارند؛ یعنی دو چیز هستند، نه اینکه ضد هم باشند.
🔸گاهی اوقات مقصود از فرهنگ دستاورد نرمافزاری یا سختافزاری یک جامعه است، از آن جهت که این دستاورد بر جوامع دیگر تأثیرگذار است. من فعلاً نمیخواهم خودم را درگیر این اصطلاحات و معانی مختلف کنم.
🔸مقصود ما از تمدن هم دستاورد نرمافزاری است و هم سختافزاری که منشأ پیشرفت جامعه ایرانی اسلامی میشود و تأثیرگذار بر جوامع دیگر است. بنابراین همیشه تمدن در بحث ما با توسعه و پیشرفت پیوند دارد، هم جنبه نرمافزاری مثل علم و دانش را شامل میشود و هم جنبه سختافزاری یعنی صنعت و فناوری را شامل میشود.
🔸وی ادامه داد: تمام حوزههای معیشتی، سلامت، بازرگانی، تعلیم و تربیت، نظامی؛ معنوی، مادی و … مربوط به حوزه تمدن است. بنابراین حوزهها و دانشگاهها که کارشان تولید علم است، مربوط به حوزه تمدن است. تمدن، رشد و توسعه و پیشرفت یک جامعه در ساحت سختافزاری و نرمافزاری است.
🔸اینکه گفته میشود تمدن نوین یعنی نمیخواهیم به تمدنی که در تاریخ اسلام شکل گرفته است، برگردیم، بلکه تمدن نوین تمدنی است که هم از میراث گذشته استفاده میکند و هم گامی جلوتر از تمدن مدرن ایجاد میکند. تمدن مدرن از ایتالیا شروع شد و بعد بر سایر کشورها تأثیر گذاشت و الآن آمریکا سردمدار تمدن مدرن است.
🔸الآن ما در ایران در حوزه هستهای متأثر از حوزه مدرن هستیم، در واقع تلاش ما از این است که از علم مدرن عقب نیفتیم، موشکهایمان دستاورد تمدن مدرن است. در حوزه صنایع متعارف زندگی بشر مثل لوازم مورد نیاز منزل و خودرو دولتمردان موفق نبودند و عقب افتادند، اما در عرصههای دیگر مثل پزشکی رشد و توسعه داشتیم.
🔸خب پزشکی هم همین پزشکی مدرن است. پس چه چیز این تمدن اسلامی است؟ اینکه همان ادامه تمدن مدرن است، مثل همان کاری که چین و ژاپن کرد، اما مسئولین ما با عرضه نبودند که وسایل معیشتی مردم را فراهم کنند.
🔸مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: تفاوت در دو جهت است: یکی در مبانی معرفتی و دیگری در غایت تمدن است. مبنای معرفتی تمدن مدرن سه تا مبناست: یکی اومانیسم و اصالت انسان و بریدن از خداست. شاید یک اومانیست موحد باشد، اما در اداره این جهان کاری با خدا ندارد، لذا لازمه اومانیسم دو چیز است: یکی اصالت عقل خودبنیاد انسان؛ اینکه انسان از فاعل شناسای انسانی استفاده کند و ملاک خوب و بد را انسان بداند.
ادامه دارد ...
iict.ac.ir/tamadonenovin
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
@TamadonEN
💫 کتاب «گفتارهایی در تاریخ تمدن»
▫️این کتاب گفتارهایی برگرفته از مجموعه جلسات والعصر در دانشگاه امام صادق علیه السلام است که نگاهی کلی به تاریخ و تاریخ تمدن و سیر آن دارد. کتاب از دو فصل تشکیل شده است.
🔹فصل اول با عنوان «تمهیدی بر غرب شناسی در ساحت انقلاب اسلامی؛ سیر فرهنگ و تمدن غرب»؛ ابتدا در مورد موانع و آسیب های شناخت ما از غرب به بحث می پردازد و سه عامل بحران هویت ملی، استبداد، روشفکران و روشنفکری را آسیب ها و موانع موجود در راه شناخت از غرب معرفی می کند.
🔹کتاب در ادامه مفهوم های شرق و غرب، ظهور مسیحیت، فساد کلیسا، جنگ های صلیبی، ثمرات جنگ های صلیبی، اومانیسم ایتالیائی و رنسانس اروپایی، انقلاب صنعتی و مرکانتیلیسم، و تحولات قرون ۱۸ و ۱۹ بحث می شود.
🔹در فصل دوم با عنوان « هبوط مغربی»؛ نگاهی گذرا بر سیر تاریخ و اندیشه مغرب زمین است. بر همین اساس در این فصل ابتدا در مورد نگاه غرب به تاریخ، نگاه اسلامی به تاریخ، تاریخ یونان، رواقیون، اپیکوریان، روم، مسیح، نظام فئودالی و واسالی، بورژوازی، رنسانس، ظهور داوینچی، سیاست ماکیاولّی بحث شده است.
🔹سپس در مورد شخصیت و اندیشه های افرادی همچون تامس هابز، جان لاک، نیوتن، مونتسکیو، هیوم، روسو، ولتر، ادوارد گیبن و کانت بحث شده است. در ادامه نیز در مورد آمریکا، انقلاب صنعتی، صنعت و رومانتیسیسم، کاپیتالیسم خارجی(استثمار)، ناسیونالیسم، اندیشه در قرن بیستم، انقلاب اسلامی و وضعیت کنونی عالم بحث و بررسی شده است.
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
@TamadonEN
♦️مبانی معرفتی و عوامل تمدن نوین اسلامی♦️
🔹وقتی میگوییم تمدن نوین اسلامی مقصودمان این نیست که با دانش غرب مخالف هستیم، مخالفت ما در مبنای معرفتی و غایت است. مبنای معرفتی ما نسبیگرایی معرفتی نیست. ما معتقد به معرفت رئالیسم هستیم.
🔹این تمدن از جهتی با تمدن مدرن درگیر است و خودش را با تمدن مدرن تعریف میکند. این تمدن طب مدرن را کنار نمیگذارد، اما با افراطیگری نسبت به طب مدرن مخالف است. ما علاوه بر طب سنتی باید از طب چینی هم استفاده کنیم.
عبدالحسین خسروپناه بخش دوم (بخش آخر)
▫️به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و به نقل از خبرگزاری ایکنا؛ نشست علمی «مبانی معرفتی و عوامل تمدن نوین اسلامی» با سخنرانی حجتالاسلام عبدالحسین خسروپناه عضو هیات علمی گروه فلسفه پژوهشگاه در مدرسه علمیه عباسقلیخان برگزار شد.
🔸پس یکی از لوازم اومانیسم عقلانیت خودبنیاد است و اینکه از وحی به عنوان منبع معرفتی استفاده نشود. دوم، اصالت این جهان است و اینکه آبادی این دنیا اهمیت دارد و نه ملکوت. این مبنا موجب شد فلسفههای تجربهگرا و عقلگرا و استعلایی شکل پیدا کند؛ یعنی تمام فلسفههای غرب سر از نوعی نسبیگرایی درآوردند.
🔸در واقع امروز نسبیگرایی معرفتی حاکم بر تمدن مدرن است و در اثر آن خوب و بد و حق و باطل معنا پیدا نمیکند، لذا دانش معطوف به قدرت میشود. دیگر غرب معیارش قدرت است و هرچه قدرت او را بیشتر کند ملاک است.
🔸وی در ادامه یادآور شد: وقتی میگوییم تمدن نوین اسلامی مقصودمان این نیست که با دانش غرب مخالف هستیم، مخالفت ما در مبنای معرفتی و غایت است. مبنای معرفتی ما نسبیگرایی معرفتی نیست. ما معتقد به معرفت رئالیسم هستیم. علامه طباطبایی متوجه این نکته بود که کلیدیترین بحث فلسفه رئالیسم و ایدهآلیسم است.
🔸فلسفههای غربی سر از نسبیگرایی درآوردند، اما مبنای معرفتی ما رئالیستی است. منبع شناختی هم که معرفت صادق و کاذب را از هم تشخیص میدهد، عقل انسانی است، اما یکی دیگرش وحی است. بنابراین ما اومانیسم را نمیپذیریم، ما معتقد به انسان برای خدا هستیم. لازمه انسان برای خدا عبارت است از پذیرش منبع عقل و منبع وحی.
🔸این عقل و وحی دو بال معرفتی برای صعود انسان است. بر این اساس اصالت دنیا را هم نمیپذیریم و خیر دنیا و آخرت مورد نظر ماست. شما آیات مربوط به دنیا و آخرت را ملاحظه کنید. بنابراین تفکر حکمی مبنای خاصی را برای تمدن نوین اسلامی قرار میدهد.
🔸خسروپناه گفت: این تمدن از جهتی با تمدن مدرن درگیر است و خودش را با تمدن مدرن تعریف میکند. این تمدن طب مدرن را کنار نمیگذارد، اما با افراطیگری نسبت به طب مدرن مخالف است. ما علاوه بر طب سنتی باید از طب چینی هم استفاده کنیم. در همین مشهد کسی هست که با طب سوزنی بیماران کرونایی را مداوا میکند. طب مدرن یا میگوید با دارو ویروس را از بین ببریم یا واکسن میزند که بدن مقاوم بشود، اما طب سنتی میگوید باید بدن را تقویت کرد تا ویروس اثر نکند.
🔸اینها سه پارادایم مختلف است. داروی امام کاظم(ع) تقویت بدن میکند، یعنی سلولها را تقویت میکند که در برابر ویروس زمینگیر نشوند. در تمدن نوین اسلامی که ملاک عقل و وحی است، این طب هم مورد قبول است، ولی در تمدن مدرن، خصوصاً تمدن مدرنی که شرقیها پذیرفتند که غربزده غربناشناس هستند و دنبال منافع خودشان هستند، با طب سنتی مخالف هستند، در حالی که الآن آلمان از همه کشورها در طب سنتی جلوتر است.
iict.ac.ir/tamadonenovin
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
@TamadonEN
هدایت شده از علوم انسانی اسلامی
💫 شهید محسن فخری زاده ، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در جریان عملیات تروریستی به شهادت رسید .
▪️نام محسن فخریزاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی که در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارین پالیسی منتشر شده است.
▪️نام فخریزاده تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.
▪️محسن فخریزاده تنها دانشمند هستهای ایرانی است که «بنیامین نتانیاهو» نخستوزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی سال گذشته خود به زبان آورد و مدعی شد روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار میکرده است.
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
@OlomEnsaniEslami
▫️استاد خسروپناه : مدل علمی شهید فخریزاده تمدنسازی بود.
🔹ابتدا شهادت دوست عزیزمان و دانشمند بزرگوار شهید فخری زاده را تسلیت عرض میکنم. ایشان چند ویژگی مهم داشت برای اینکه مردم عزیز ما ایشان را بهتر بشناسند و جایگاه و منزلت ایشان را درک کنند به لحاظ اینکه وضعیت امنیت خاصی داشت و دشمنان او را شناسایی کرده بودند و بارها هم قصد سو و ترور ایشان را ریخته بودند، ایشان رسانهای نبود و عکس و فیلمی چندانی از ایشان موجود نیست.
🔹چهار سال پیش که جلساتی در مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با ایشان داشتیم فیلمبرداری و عکسبرداری از جلسات نداشتیم، چون اجازه داده نمیشد.
🔹حاج قاسم پرچمدار مقاومت در منطقه بود و حاج محسن پرچمدار علم تمدنی در ایران، من شهید فخری زاده را یک مدیر مؤمن، فکور، اهل معنا و باطن یافتم.
💫 در ادامه فایل متنی گفتگو در اختیار مخاطبین عزیز قرار خواهد گرفت.
لینک کامل
https://b2n.ir/081133
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
@TamadonEN