📌 توجه
✅ با توجه به استقبال اساتید معظم سطوح عالی و خارج از «اظهار نظر در خصوص پیشنهادات اصلاحی نظام آموزشی حوزههای علمیه»، لیست اسامی امضاء کنندگان قابلیت بروزرسانی دارد.
📩 اساتید سطوح عالی و خارج میتوانند جهت ثبت اسم همراه با کد استادی به آی دی زیر پیام دهند:👇🏻
@MohamadMahdi63
@Tanbiholomah
❇️ اظهار نظر جمعی از اساتید سطوح عالی در خصوص پیشنهادات اصلاحی نظام آموزشی حوزههای علمیه
🔢 بخش ۵
🖋 اسامی امضاکنندگان جدید
54. حسین بهادر
55. محمد صالح حائری
56. مصطفی غیبی
57. مهدی احمدی
58. محمد الهی خراسانی
59. یاسر شهامت دهسرخی
60. مهدی گرامیپور
61. اصغر مددی
62. محمد ابراهیمی
63. محمد جعفری
64. سید حمید رفیعی طباطبائی
65. علی اصغر همتیان
66. مهدی همتی سرنقی
67. علی اکبر پاشائی
68. مهدی منصوری
69. محمود محققیان
70. محسن پوراکبری
71. یاسر نادرعلی
72.مهدی عزیزی
73.مجتبی ربانیپور
74.مصطفی حاجیولیئی
75.ابوالفضل ابراهیمی
76.محسن کاظمی راشنانی
77.سید سعید حسنی حلم
78. رسول ابوالقاسمی
79.سیدعلی آل طیب
80. امان الله سجاد منش
81.محسن ممتازی
82. علی صابری
#تحول_کتب_درسی
@Tanbiholomah
❇️ بیانیه جمعی از اساتید حوزههای علمیه درباره جنایت قرآنسوزی و هتک مقدسات توسط اغتشاشگران
🔢 بخش اول
بسم الله الرحمن الرحمن الرحیم
وَ إِذْ قَالَتْ أُمَّةٌ مِّنهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْماً اللَّهُ مُهْلِكُهُمْ أَوْ مُعَذِّبهُمْ عَذَابًا شَدِيدًا قَالُواْ مَعْذِرَةً إِلىَ رَبِّكمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ فَلَمَّا نَسُواْ مَا ذُكِّرُواْ بِهِ أَنجَيْنَا الَّذِينَ يَنهَوْنَ عَنِ السُّوءِ وَ أَخَذْنَا الَّذِينَ ظَلَمُواْ بِعَذَابِ بَئِيسٍ بِمَا كاَنُواْ يَفْسُقُونَ (سوره مبارکه اعراف/ ۱۶۴ و ۱۶۵)
🔸 با عرض تسلیت به محضر ملکوتی حضرت بقیة الله الأعظم ارواحنا فداه به جهت اتفاقات اخیر و اهانت بیشرمانه تفالههای دشمنِ غدار به ساحت مبارک قرآن کریم و احکام نورانی اسلام، حسب وظیفه شرعی و دینی نکاتی را با دلی مملو از غم و خشم نسبت به دشمنان اسلام به اطلاع مردم عزیز ایران اسلامی میرسانیم:
1⃣ اهانت به مقدسات و مخالفت علنی با قرآن کریم و احکام صریح آن و اسلام عزیز چیزی نیست که امت اسلامی و دولت اسلامی به سادگی از کنار آن بگذرد. حوزه علمیه به عنوان خادم دین انزجار شدید خود از هتاکیهای صورتگرفته را اعلام میدارد و تا مجازات کامل گستاخان و مزدورانی که دست به چنین جنایت هولناکی زدهاند مسئله را پیگیری خواهد کرد.
2⃣ مسئولین محترم و خدوم نظام مقدس اسلامی باید بدانند که مشروعیت ایشان در گرو تعهد به اسلام و تلاش برای تحقق و حفظ احکام مقدس اسلام است. حوزه علمیه به همه مسئولین، قاطعانه هشدار میدهد که مماشات و مصلحتسنجیها تا جایی است که کیان مقدسات و اساس احکام الهی به مخاطره نیفتد.
حال که دشمنِ دریده و بیحیا اینچنین خواسته نامشروع خود را مطالبه میکند؛ ما نیز با صدایی رسا و قاطع از همه مسئولین در هر رتبه و جایگاهی این حکم اسلامی را مطالبه میکنیم که مسئله رعایت حدود حجاب و عفاف اسلامی باید در همه سطوح و نسبت به همه اقشار و صنوف با جدیت تمام پیگیری و اجرا شود. با هر هنرمند یا ورزشکار یا تاجر یا خانواده مسئول یا هر کسی که به این حدود الهی جسارت کند و به تهییج و تبلیغ برای تجاوز از حدود اسلامی بپردازد برخورد کنید و الا آحاد امت اسلامی به تکلیف انقلابی خویش عمل خواهند کرد.
همچنین هر مسئولی که به هر نحوی با ترکفعل یا کمکاری یا بیمبالاتی نسبت به ترویج فرهنگ اسلامی خصوصاً فرهنگ عفاف و حجاب موجب شده است تا دستهای پلید دشمن بتواند در برخی موارد فضای مجازی یا حقیقی کشور ما را آلوده کند و برخی از جوانان ما را در بند اسارت خویش درآورد اولاً در پیشگاه الهی مورد مؤاخذه است و در مرحله بعد باید در قبال مردم و دستگاه قضا پاسخگو باشد و عقوبت سهلانگاری و یا خدای ناکرده خیانت خویش را بکشد. این، مطالبه قطعی ملت مسلمان ماست.
قطعا لازم است هرچه زودتر مجموعههای علمی متعهد حوزوی و دانشگاهی برای تهیه راهکارهای صحیح و مطابق موازین اسلام جهت این مهم تشکیل گردد.
3⃣ افسوس و هزار افسوس که در این میان عدهای عمامهبهسر که خود را به حوزه علمیه منسوب میکنند با بیان و قلم خود جریان ضد دین را به نوعی کمک کرده و کلامی گفتهاند که به نفع جریان معاند اسلام و انقلاب تمام شد. کسانی که اساساً در ورطه روشنفکری غربی غلتیدهاند و از اسلام برایشان فقط ریش و عمامه مانده است، دهان به اعتراض گشودهاند که چرا احکام اسلام را اجرا میکنید؟
همچنین برخی روحانیونی که فرزندان اصیل حوزه هستند و دلسوزانه بیانیه صادر کردند؛ اما عملا در پازل دشمن بازی کردند.
فرزندان غیور حوزه علمیه همچنان بر آن عهد که بستند هستند و همه هستی خویش را فدای اسلام و احکام اسلام کردهاند و قاطعانه میگوییم که راه ما با این دگراندیشان و نان به نرخ روزخورها جداست و به این جریان قاطعانه میگوییم صف خود را از دشمنان دین خدا جدا کنید و علیه اهانتکنندگان به مقدسات و مطالبهکنندگان تعطیلی حکم خدا، بیانیه صریح، قاطع و شفاف صادر کنید.
@Tanbiholomah
❇️ بیانیه جمعی از اساتید حوزههای علمیه درباره جنایت قرآنسوزی و هتک مقدسات توسط اغتشاشگران
🔢 بخش دوم
4⃣ اما خطاب به دشمنان دین خدا و لاشخورهای سیاسی و رسانههای شیطانی و اذناب پلید داخلیشان میگوییم که کوچکتر از آن هستید که بخواهید به قرآن و دیگر مقدسات اسلامی توهین کنید یا احکام الهی را در این مملکت به تعطیلی بکشانید یا به جان و ناموس مسلمانان تعرض کنید. هنوز خون غیرت در رگهای امت حزب الله میجوشد و همچنان به پیروی از خمینی کبیر به شما میگوییم که اگر در برابر دین ما بایستید در برابر تمام دنیای شما میایستیم و قدمی عقب نخواهیم نشست.
صف مردم از مزبلهی شرارت شما جداست. این مردم شهید دادهاند؛ این مردم دل در گرو سیدالشهداء علیهالسلام دارند. آنانکه جوانانشان در راه امر به معروف و نهی از منکر در خیابانهای تهران و غیر تهران پرپر شدهاند همین مردم هستند، آنانکه خون پاک و مطهر جوانان مؤمنشان در راه حفظ حریم عفاف و غیرت و امنیت بر زمین ریخت همین مردم هستند.
عجب دنیای کثیفی است که جای ظالم و مظلوم عوض شده است و با مکر و حیله و دغل سعی میکند مردم را ضد اسلام جلوه دهد.
امت حزب الله طلبکار است که چرا باید در این مملکتی که اکثریت آن متدیناند و دل در گرو اسلام و اهل بیت علیهم السلام دارند عدهای لا ابالی با بی شرمی تمام به مقدسات دهن کجی کنند.
و الله نمیگذاریم پا از این فراتر بگذارید و اگر مسئولین برخورد نکنند آن وقت است که موج امت حزب الله نجاسات را خواهد شست و دوباره پرچم دینخواهی به اهتزاز در خواهد آمد.
5⃣ از همه آحاد ملت مسلمان میخواهیم در این دوره نیز همچون موارد قبل به میدان بیایند و به وظیفه شرعی خود عمل کنند. مردم ایران حتی آن دختر به ظاهر کمحجاب، اهل این سرزمین و دلدادهی به اسلام هستند و دشمن نمیتواند با سوء استفاده از احساسات و عواطف، دوقطبی ایجاد کند و مردم را علیه اسلام بشوراند.
آخِرُ دَعْوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمين
جمعی از اساتید حوزه علمیه
۲۴ صفر الخیر ۱۴۴۴ مطابق با ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۱
@Tanbiholomah
بیانیه اساتید حوزه.pdf
57.1K
❇️ بیانیه جمعی از اساتید حوزههای علمیه درباره جنایت قرآنسوزی و هتک مقدسات توسط اغتشاشگران
@Tanbiholomah
❇️ بیانیه جمعی از اساتید حوزههای علمیه درباره جنایت قرآنسوزی و هتک مقدسات توسط اغتشاشگران
... اهانت به مقدسات و مخالفت علنی با قرآن کریم و احکام صریح آن و اسلام عزیز چیزی نیست که امت اسلامی و دولت اسلامی به سادگی از کنار آن بگذرد.
حوزه علمیه به عنوان خادم دین انزجار شدید خود از هتاکیهای صورتگرفته را اعلام میدارد و تا مجازات کامل گستاخان و مزدورانی که دست به چنین جنایت هولناکی زدهاند مسئله را پیگیری خواهد کرد...
📌 متن کامل بیانیه در کانال تنبیه الأمة:👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
❇️ الزام به حجاب و توهم تفرقه!
📝 پاسخی به ادعای مهدی نصیری
🖋 صالح رحمتی
🔢 بخش نخست
🔸 آقای نصیری با استناد به روایتی از کافی شریف، مدعی شده است که حضرت امیر المؤمنین(سلام الله علیه) به دلیل پرهیز از تفرق و فروپاشی اجتماعی، از اجرای مواردی از احکام شرعی خودداری کرده و اجازه داد به همان صورت بدعت و غلط پیش از حکومت خود عمل شود، و این موارد از حکم حجاب مهمترند، فلذا نظام نیز نباید اصرار بر اجرای حجاب شرعی نماید که موجب تفرقه و تنش و دوقطبی در جامعه اسلامی نگردد.
✅ پاسخ این ادعای ایشان، با قطع نظر از اشکالات سندی روایت مذکور، در چند بند داده میشود:
1⃣ اولاً: حضرت امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) در چندین فراز، خوف از تفرقه و تشتت را مطرح میکنند و برای فهم حقیقت این خوف، باید به توصیف حضرت از وضعیت زمانه و انسانهای پیرامونی ایشان توجه نمود:
«... وَ اللَّهِ لَقَدْ أَمَرْتُ النَّاسَ أَنْ لَا يَجْتَمِعُوا فِي شَهْرِ رَمَضَانَ إِلَّا فِيفَرِيضَةٍ وَ أَعْلَمْتُهُمْ أَنَّ اجْتِمَاعَهُمْ فِي النَّوَافِلِ بِدْعَةٌ فَتَنَادَى بَعْضُ أَهْلِ عَسْكَرِي مِمَّنْ يُقَاتِلُ مَعِي يَا أَهْلَ الْإِسْلَامِ غُيِّرَتْ سُنَّةُ عُمَرَ يَنْهَانَا عَنِ الصَّلَاةِ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ تَطَوُّعاً وَ لَقَدْ خِفْتُ أَنْ يَثُورُوا فِي نَاحِيَةِ جَانِبِ عَسْكَرِي مَا لَقِيتُ مِنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ مِنَ الْفُرْقَةِ وَ طَاعَةِ أَئِمَّةِ الضَّلَالَةِ وَ الدُّعَاةِ إِلَى النَّارِ....»
همانطور که از این فراز مشهود است، محیط پیرامونی حضرت به گونهای بوده که وقتی ایشان نماز تراویح را بدعت دانسته و امر به عدم اجتماع در نوافل میکنند، برخی از افرادی که در لشگر ایشان قرار دارند، ندای یا اهل الاسلام و واعمرا سر میدهند. خب، چنین لشکری که التزام به اوامر امیر و فرمانده خود نداشته و خوف حضرت به این است که، لشکر را از هم پاشیده و تفرقه ایجاد کرده و به طاعت ائمه ضلالت درآیند، معلوم است که در چنین محیط متزلزل و آکنده از انسانهای ضعیف الایمانی که در درون لشکر حضرت جای دارند، نمیتوان بدعتها را انداخته و به سنن نبوی بازگردانید. و خوف آن میرفت که لشکر از هم پاشیده و یاران ایشان متفرق گشته و به طاغوت معاویه بپیوندند. و این، غیر از خوف تفرقه میان مردم است.
ضمن آنکه، مواردی که حضرت برشمردهاند، بدعتهایی است که در طول ۲۵ سال به مناسک رفتاری مردم تبدیل شده بود و آنها به آن اعمال، انس گرفته و عادت کرده بودند. پرواضح است که بازگردانیدن آن مناسک، علاوه بر ارادهی حاکم، نیاز به مردمی همراه و همدل دارد که کوفه، فاقد چنین مردمی بود.
2⃣ ثانیاً: استفادهای که آقای نصیری از این روایت داشته و آن را به عنوان سیره حکومتی حضرت امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) برجسته ساخته است، خلاف روش تحقیق علمی است.
دستیابی به سیره حضرت در اجرای احکام الهی و از جمله حجاب شرعی، نیاز به بررسی همهی ادله و نصوص دارد؛ نه تکیه بر یک روایت. و این روش، به نتایج غلط علمی خواهد رسید.
مواردی مانند: عدم تحمل معاویه (لعنه الله) حتی برای یک روز، عدم اعطای منصب به طلحه و زبیر، کورکردن فتنهی خوارج، بازگردانیدن بیت المال حتی از کابین زنان و کوتاهبودن دوران حکمرانی ایشان و وقوع سه جنگ مهم در آن دوران، همه حکایت از عزم حضرت در مقابله با فتنهها و بدعتها دارد، نه آنکه نشان از کوتاهآمدن حضرت داشته باشد. پس، در برداشت از سیرهی حضرت، باید همهی گزارشها را جمع کرده و به نتیجه دست یافت نه آنکه با تکیه بر یک گزارش، چنین القاء نمود که حضرت، از برخی موارد کوتاه آمدند، پس بهتر است که ما هم از حکم حجاب کوتاه بیاییم.
3⃣ ثالثاً: از دلالت فراز فوق مشهود است که، کسانی که ندای «واعمرا» سردادند، صاحبان تریبونی بودند که با برهمزدن فضای ذهنی و روانی دیگران، مانع از اقدام حضرت در دفع بدعت گشتند. و در جامعه امروز، اگر، صاحبان تریبون و کسانی که درس دین خواندهاند، بلندگوی دشمن نباشند و نهادهای تبلیغی در جهت توضیح و تبیین حرکت کنند و اصحاب هنر در راستای ترویج حجاب و الزام آن تحریک احساسات کنند و فضای مجازی هم از این ولنگاری دربیاید زمینهی تزاحم پیش نخواهد آمد.
به راستی اگر امروز را با زمان امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) مقایسه کنیم، آیا امثال نوشته آقای نصیری در ردیف کار عمارها جای میگیرد که مجاهدانه به دنبال تبیین اهداف امام بودند یا اینکه در دسته «واعمرگوها» و بلندگوهای تفرقهافکن بین امت قرار میگیرد؟
📌 ادامه دارد...
#حجاب
https://eitaa.com/Tanbiholomah/124
@Tanbiholomah
❇️ الزام به حجاب و توهم تفرقه!
📝 پاسخی به ادعای مهدی نصیری
🖋 صالح رحمتی
🔢 بخش دوم
4⃣ رابعا: اصل این کبری که در تزاحم بین واجبات اجتماعی، حاکم اسلامی باید اهم را تعیین و مهم را تا زمان مزاحمت متوقف کند صحیح است. لکن تشخیص این که طبق شرایط مختلف چه چیزی اهم است و اعمال آن، از وظایف حاکم اسلامی است.
لذا وقتی حاکم اسلامی تشخیص داده است که امر حجاب از مواردیست که باید حفظ شود صغرایی برای آن کبری محقق نمی شود.
🔻 در خاتمه سخنی با جناب نصیری:
ایشان اقرار کردند بزرگانی از فقهاء معتقد به ضرورت الزام حکومت به حجاب هستند.
سؤال این است که در برابر این فقهاء، امثال ایشان که سواد حوزوی اندکی در رشته تخصصی فقه دارند، چطور به خود اجازه میدهند در این مسئله که خارج از بضاعت علمی ایشان است نظر دهند؟
آیا این خروج از منهج علمی نیست؟
〰〰〰〰〰〰
📌 بیشتر بخوانید:
❇️ غفلت از آسیبهای اجتماعی بیحجابی
https://eitaa.com/Tanbiholomah/80
#حجاب
@Tanbiholomah
❇️ دخالت حکومت در مساله پوشش و حجاب بانوان
🖋 جلال الدین احمدی
🔢 بخش نخست
🔸 اشکالی که این روزها مطرح است این است که نهاد حاکمیت نباید در مسألهی حجاب دخالت کند، حجاب مسألهای فردی است و هرکس که آن را انتخاب کرد باید به انتخاب او احترام گذاشت و هر کس هم نه، همینطور.
🔹 برای بررسی این مسأله باید جایگاه حکومت و بخصوص حکومت اسلامی و وظیفه آن را نسبت به تربیت افراد جامعه مورد بررسی قرار دهیم.
🔹 حكومتها را در شكل و نحوهى انتخاب مىتوان به گونههای بسیاری تقسيم كرد، ولى تمامى آن حکومتهای غیر دینی بر اساس هدفى كه دارند يا در سطح امنيت و پاسدارى بودهاند و يا در سطح رفاه و پرستارى.
🔹 در گذشته و در آن مرحله كه انسانها خودشان مىتوانستند به اندازهى خودشان باشند و از وفور و غناى طبيعت بهرهمند شوند، در روزگارهای قدیم، به خاطر جلوگيرى از متجاوزین و قلدرها، مردم به دور يَلى نيرومند و پهلوانى جمع مىشدند و او را انتخاب مىنمودند؛ يعنى او به طور طبيعى انتخاب مىشد تا پاسدار منافع مردم باشد و امنيت آنها را تأمين كند تا آنها بتوانند به كار خويش سامان بدهند و تاج و تخت و زندگى حاكم را هم بچرخانند.
رفته رفته كه نسلها گستردهتر شدند و طبيعت خالىتر، ناچار حكومتها نمىتوانستند تنها به همان امنيت و پاسدارى بپردازند. مجبور بودند كه در مسائل رفاهى جامعه، در خوراک و پوشاک و مسكن و بهداشت، در توليد و توزيع و نظارت بر مصرف هم نقشى داشته باشند و پرستار تودهی محروم باشند و تنها به پاسدارى منافع اكتفا نكنند.
البته این حکومتها برای رسیدن به همین حد از رفاه و آسایش، ضرورت توجه جدی به امر تربیت نسلها و فرهنگ را احساس کردند و برای تربیت انسانهایی که در این نظم نوین، شهروند مطیعی باشند و صرفا در چرخه تولید و مصرف، حرکت کنند، هزینههای فراوان فرهنگی و هنری کردند تا بتوانند با این هدف، فرهنگ جدیدی تولید کنند.
🔹 اين حكومتهاى رفاهمحور در شكلهاى مختلف، عالىترين حكومتهايى هستند كه تا بحال جريان داشتهاند. ولى مسأله به همينجا ختم نمىشود؛ چون هدف از حكومت و رهبرى، تنها آقا بالاسر داشتن نيست. حكومت بايد نيازهای انسانها را برآورده سازد و نيازها در سطح امنيت و رفاه خلاصه نمىشوند.
قدر و منزلت انسان در حد حیوان نيست و جامعهى انسانى يک دامپرورى نيست كه بهتر علوفهاش را فراهم كنند تا بيشتر شيرش را بدوشند.
انسان از مغز و قلب و عقل و روحى برخوردار است كه به آموزش و عشق و يقين و وسعت و قدرت نيازمند است. انسان چگونه زندگىكردن و چگونهمردن را بايد بياموزد. او به روشنفكرى و روشندلى نياز دارد. نياز او در سطح سواد و خواندن و نوشتن نيست او به بینش و تربیت نیاز دارد که غیر از آموزش است.
🔹 اين چنين حكومتى نياز انسان است و اين حكومت هدفى بالاتر از پاسدارى و پرستارى دارد؛ كه حاكم خود آموزگار است، نه آموزگار «آب بابا»، كه آموزگار زندگى و مرگ، و آموزگار و روشنگر مغزها و قلبها، و آموزگار بينشها و ديدها و بصيرتها.
🔹 انسانى كه عظمت خويش و قدر و ارزش خويش را شناخته و نقش خود را بالاتر از تنوع و تكرار و بازيگرى و بازيچه بودن و تماشاچى ماندن مىشناسد، اين چنين انسانى از حكومتش فقط توقع ندارد كه سنگ راه او نباشد، بلكه میخواهد که آموزگارش باشد و روشنگرش.
🔹 حكومت اسلامى، حكومتى است با اين هدف و با اين تلقى از انسان و از اجتماع انسانى.
مسلما اولین توقعی که از حکومت وجود دارد، آموزش و تربیت انسانهاست.
حکومت نباید نسبت به رشد و تربیت جوانانش بیتفاوت باشد. اینکه چه کسانی در سمت آموزش و پرورش دانشآموزان ما قرار میگیرند یکی از مهمترین دغدغههاست.
اینکه چه افرادی، با ابزارهایی مانند سینما و تئاتر و رسانههایی مانند صدا و سیما نسل ما را تربیت میکنند بسیار مهم است.
🔹 اما علاوه بر این، تأمین فضای سالم فرهنگی در جامعه، که نوجوانان و جوانان، بتوانند با آرامش روانی و جنسی، رشد کنند و تحت تاثیر کنشها و کششهای ویرانگر قرار نگیرند که از هر سوی میتواند ذهن و دل آنها را برباید و آنها را در ورطه انحراف قرار دهد و مانع از بروز و شکوفاشدن استعدادهای علمی و فنی و هنری و ... آنها شود بر عهده حکومت است.
🔻 امروزه می بینیم که دنیای غرب چگونه با این معضلات دست و پنجه نرم می کند. به این گزارشها توجه کنید:
• هرسال تقریباً 132000 زن گزارش میکنند که قربانی تجاوز یا اقدام به تجاوز بودهاند. برآورد شده است که تعداد زنانی که مورد تجاوز قرار میگیرند، و آن را گزارش نمیکنند، بسیار بیشتر و ۲ تا ۶ برابر موارد گزارششده است.
https://zaya.io/9xxz3
https://eitaa.com/Tanbiholomah/126
@Tanbiholomah
❇️ دخالت حکومت در مساله پوشش و حجاب بانوان
🖋 جلال الدین احمدی
🔢 بخش دوم
🔻 پايگاه اطلاعرسانی نيشنمستر در يكي از صفحات خود، نمودارهايی را در خصوص تعداد قربانیان تجاوز به عنف در كشورهای جهان تنظيم كرده که ايالات متحده آمريكا در اين ردهبندی در جايگاه سیزدهمین واقع شده است؛ جالب اینکه تمام کشورهای غربی مدعی رعایت حقوق بشر، از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا و سوئد، در ۱۰ رتبه اول قرار دارند.
https://zaya.io/hhpos
🔻 مؤسسه RAINN در گزارش آماري قابل توجه خود فاش ساخت که ۴۴ درصد از قربانیانی (عمدتاً زنان) كه در آمريكا مورد تجاوز قرار ميگيرند، كمتر از ۱۸ سال سن داشته و ۸۰ درصد از آنان سنشان كمتر از ۳۰ سال است.
در اين گزارش همچنين تصريح شده كه سالانه ۲۱۳ هزار نفر در آمريكا قرباني تجاوز جنسی میشوند. در سال ۲۰۰۷ اين آمار به ۲۴۸۳۰۰ تن رسيد.
🔻 این مؤسسه در يكی ديگر از صفحات خود تصريح كرده كه طی ۱۳ سال گذشته، چهار ميليون و دويست هزار نفر در آمريكا قربانی تجاوز جنسی واقع شدهاند.
https://zaya.io/tgw9t
🔻 "دون پیرو کورسی"، کشیش دهکده سان تِرِنسو ایتالیا ميگويد: دلیل افزایش خشونت علیه زنان "دامنهای کوتاه و لباسهای نامناسب آنها است".
https://zaya.io/23eey
♨️ توجه کنید که در دنیای غرب، آنچه مورد توجه و حساسیت قرار میگیرد و تحت آمارها واقع میشود صرفا تجاوزاتی است که با خشونت همراه است در حالیکه گسترش روابط ناسالم جنسی که آثار منفی فرهنگی و تربیتی در نسل جوان دارد بسیار بیش از اینهاست.
این آمارهای فجیع گویای این است که اگر محیط جامعهای که انسانها بناست در آن زندگی آرامی داشته باشند و رشد کنند و استعدادهایشان شکوفا شود، آلوده به کششهای افسارگسیخته شهوی شود، خسارتهایی را برای انسانها به بار میآورد که جبرانناپذیر است.
✅ بنا بر این، نه تنها حکومتی که داعیهدار برقراری و اجرای دستورات اسلام است مجاز است بلکه بر او فرض و واجب است که امنیت روانی و جنسی را در محیط و فضای عمومی جامعه ایجاد کند و برای این امر بسیار ضروری و مهم، از ابزارهای قانونی خود استفاده نماید و کسانی که سعی در خلع ید حاکمیت از این ابزارهای قانونی دارند در واقع، این جامعه را به سوی سقوط بزرگی سوق میدهند که بازگشت از آن یا غیر ممکن یا بسیار سخت خواهد بود.
@Tanbiholomah
❇️ الزام به حجاب و مخالفت عمومی جامعه
🖋 جلال الدین احمدی
🔸 یکی از اشکالاتی که درباره الزام حکومتی به حجاب مطرح میشود این است که این الزام در فضایی که اکثر جامعه به آن تمایل ندارند صحیح نیست و اثر معکوس میگذارد.
💠 برای بررسی این کلام از منظر تربیتی باید به نکات زیر توجه نمود:
1⃣ مردم ما اسلام و پایبندی به دستورات دینی را انتخاب کردهاند؛ این انتخاب از روی بصیرت و با سابقه هزار و اندی ساله است.
رسوخ و استحکام باورهای دینی مردم و جوانان و نوجوانان ما از ابراز عشق و ارادتشان به اهل بیت علیهم السلام و شرکت روز افزون در مراسمات مذهبی و ... مشهود است.
2⃣ اگر امروزه گروهی از جوانان به خاطر مسائل اقتصادی و فرهنگی و جو رسانهای، دچار شبهاتی شدهاند به معنای خروج آنها از دائرهی دینداران نیست؛ حتی ما نمیتوانیم و حق نداریم خود را از آنها بهتر بدانیم، بلکه لازم است با آنها صحبت شود و با روشنگری و گفتگوهای صمیمانه و برنامههای صحیح فرهنگی، مسائل آنها حل شود.
کار اصلی این است و نباید از آن غافل بود.
3⃣ حجاب یکی از دستورات اصلی بلکه از ضروریات دین است و قاطبه جامعه اسلامی ما این دستور مسلم دین را قبول دارند هر چند در مقام عمل گاهی کمتر به آن ملتزم باشند.
4⃣ نفس انسان به صورت طبیعی به راحتطلبی و تنبلی و دوری از محدودیت کشش دارد، خصوصا اگر غرائزی همچون جلوهگری برای دیگران و دیدهشدن توسط آنها هم به آن ضمیمه شود؛ و بالاخص اگر فضای جامعه و رسانهها هم به سمت ولنگاری و بیقیدی دعوت کنند؛ و این در حالیست که میداند همین بیقیدی او را به سمت انحراف و سقوط میکشاند و مانع رشد و شکوفایی استعدادهای فردی و اجتماعی میشود.
در چنین شرائطی عقل حکم میکند که انسان این کششهای نفسانی را محدود کند و موانع رشد خود را از سر راه بردارد.
5⃣ ارادهها و توانهای فطری انسان همیشه به تنهایی نمیتوانند در مقابل تمایلات نفسانی بایستند و اگر انسان بخواهد به تنهایی این موانع بزرگ و جذاب را از سر راه خود بردارد معمولا کاری از پیش نمیبرد.
لذا انسان در این مسیر نیازمند کمک های بیرونی است.
خانواده، دوستان، مدرسه و در رأس همهی آنها #حاکمیت_جامعه.
اگر من در جامعهای بیدین و سکولار قرار داشتم نمیتوانستم از آن توقع داشته باشم که به من در راه رسیدن به رشد و شکوفایی که ضامن سعادت دنیا و آخرتم است کمک کند. اما وقتی در محیطی زندگی میکنم که داعیهدار حکومت علوی و دینی است و با خون پاکترین جوانانش آبیاری شده و قرآن را سرلوحه عمل خود قرار داده، کمترین توقع این است که حکومت برای جوانانش، هرچه در توان دارد انجام دهد تا راحتتر بتوانند مسیر سعادت و خوشبختی را طی کنند؛ نه اینکه نسبت به عوامل محرکی که در محیط وجود دارند و توسط اشخاص یا رسانهها و... ایجاد میشوند سکوت کند و یا حتی بدون منطق شعار آزادی در پوشش و یا آزادی رسانه را سر دهد.
6⃣ یادم هست در گذشته که دوستانمان برای کنکور درس میخواندند در شروع کار، اصلا صبر و تحمل نشستن و دوازده ساعت الی شانزده ساعت درسخواندن در روز را نداشتند. با یکی دو ساعت نشستن در کتابخانه حوصلهشان سر میرفت و فرار میکردند،
آنهایی که همین رویه را ادامه دادند در نهایت هم جای خوبی قبول نشدند و به اهداف و آینده ای که میخواستند نرسیدند. اما برخی با تلاشی که داشتند و به کمک فشارهای به ظاهر تلخ خانواده، مدتی سختی را تحمل کردند و هر چند ابتدا بدون ناراحتی و خستگی نبود اما بعد از مدتی به سختی درسخواندن عادت کردند و آخر سر نتیجه مد نظر خود را گرفتند و در دانشگاه خوبی قبول شدند.
به همین جهت در مورد دختران عزیز هم باید گفت یکی از روشهای تربیتی مؤثر در رفتارها و عادات لازمی که با سختی همراه هستند، این است که مربی الزامهایی ولو به ظاهر سختگیرانه از بیرون قرار دهد و به وسیله آن متربی را نسبت به رفتار مطلوب عادت دهد.
پدران و مادران ما بارها از این روش در تربیت ما استفاده کردهاند و ما گرچه شاید آن لحظه ناراحت بودیم اما بعدها از آنها به خاطر سختگیریهایشان تشکر کردهایم.
✅ بنابراین، دستور اسلام به الزام به حجاب، نه صرفا یک تکلیف و دستور قانونی خشک بلکه مانند سایر دستوراتش، یک روش کاملا صحیح و عقلایی تربیتی است مانند همان دانش آموز کنکوری که با سختگیری پدر و مادرش در بهترین دانشگاه قبول میشود.
البته روشن است که این روش تربیتی، هنگامی کارگر است که از نظر فکری و فرهنگی، تبیین درستی نسبت به مبانی حجاب صورت گرفته باشد و الا الزام بدون زیرساختهای فکری، اثر تربیتی ندارد.
#حجاب
https://eitaa.com/Tanbiholomah/128
@Tanbiholomah
🏴سالروز شهادت امام رضا علیه السلام تسلیت باد
💠 بیانات مرحوم حضرت آیت اللَّه خوشوقت ره
⬅️ امیدواریم پروردگار متعال به #برکت_حضرت_رضا صلوات الله و سلامه علیه این تصمیم را به همه ما #کرامت کند از #مشهد که میرویم بنا بگذاریم که #گناه نکنیم ان شاء الله.
📌هیچطوری هم نمیشود، بلکه #پول کمتر #خرج میشود، #وقت کمتر #تلف میشود، #بدن کمتر به #زحمت میافتد، آثارش هم بیشتر میشود. این #شیطان_به_اتفاق_نفساَمّاره آدم را میترساند، میگوید اگر گناه نکنی دنیا خراب میشود! نه، این حرف #غلط است، امتحانش #مجانی است، یک #هفته آدم #گناه_نکند میبیند چقدر خوب است، #زن_و_بچه راحت هستند، اساس و پایهی خانوادهها محکم میشود، خوبی به دیگران سرایت میکند، همه دوست دارند آدم کار بد نکند، اما شیطان نمیگذارد.
🔰کانال رسمی حضرت آیت اللَّه خوشوقت تهرانی (ره)
@Tanbiholomah