eitaa logo
تنبیه الأمة
2.4هزار دنبال‌کننده
170 عکس
72 ویدیو
19 فایل
تنبیه الأمة، #جهادی است در راستای #تبیین حقایق، کوششی در دفاع از حریم دین و مقابله با انحرافاتی که به نام دین رقم می‌خورد. مدیر کانال: @MohamadMahdi63
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قُتِل اصحاب الاخدود النار ذات الوقود اذ هم علیها قعود و هم علی ما یفعلون بالمومنین شهود ⬅️ صحنه هایی جانسوز از جنایات رژیم صهیونیستی و سوزاندن کودکان 🔹در برخی تفاسیر نقل شده است که آیات فوق در مورد حاکمی یهودیست که در زمان خود مؤمنینی را که به حضرت عیسی بن مریم علی نبینا و آله و علیه السلام ایمان آوردند، در کانال های آتش انداخته و می‌سوزاندند و خود به سوختن این بی گناهان می‌نگریستند! (تفسیر قمی ذیل آیات فوق) رژیم کودک کش صهیونیستی امروز نیز ادامه دهنده راه همان اسلاف کثیف خود هستند. و اینک ما نباید فقط نظاره گر باشیم. @Tanbiholomah
قلم‌به مزدان حقیر فارسی‌نویس بدانند..... @Tanbiholomah
27.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰شرایط فعلی در جبهه مقاومت را چگونه باید تبیین کرد؟ 🎙پاسخ شفاف استاد میرباقری به اتهام "تئوریسین جنگ" بودن @Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رسانه های بعثی زمان جنگ شایعه کرده بودند امام (ره) از دنیا رفته است! ببینید واکنش امام راحل را @Tanbiholomah
31.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم | توصیه اخیر رهبر معظم انقلاب بر فقاهت در حوزه‌های علمیه آیت‌الله شب‌زنده‌دار که جهت شرکت در جشن میلاد امام حسن عسکری علیه السلام و مراسم تلبس و عمامه گذاری تعدادی از طلاب و فضلای مدرسه علمیه معصومیه قم در بین اساتید و طلاب این مدرسه مبارکه حضور پیدا کرده بودند، با اشاره به تاکیدات و توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسئله فقاهت در حوزه‌های علمیه گفت: پاسخ‌های روحانیت به جامعه باید عالمانه و فقیهانه باشد و شیوه‌های امتحان پس‌داده‌ی حوزه علمیه طی قرون متوالی در آن مراعات شود و در کنارش آنچه علم جدید در این ابواب رسیده است، مد نظر قرار بگیرد. به نقل از کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه @Tanbiholomah
عقلانیت و مقاومت در برابر اسرائیل.pdf
1.09M
🔹 عاقلانه فکر کنیم ⁉️آیا وظیفه ماست که در دفاع از فلسطین و لبنان با اسرائیل رویارویی کنیم ؟ ⁉️آیا به آسیب های جدی اقتصادی و حتی جانی جنگ فکر کرده ایم؟ ⁉️آیا درست است سعادت جامعه خود را فدای مقاومت کنیم؟ ✅ پاسخ به این سؤالات را در نوشته حاضر بخوانید @Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 «تئوریسین جنگ»، آمریکاست. در مقابل آمریکا، ما «تئوری مقاومت» داریم و غرب‌گراها «تئوری تسلیم». 🔰 آیت‌الله میرباقری: «تئوریسین جنگ» آمریکاست. در مقابل آمریکا، ما «تئوری مقاومت» داریم و غربگراها «تئوری تسلیم». غرب‌زده‌ها اسم تئوری سازش و تسلیم را به‌دروغ می‌گذارند تئوری صلح! و اسم «تئوری مقاومت» را می‌گذارند تئوری جنگ! حتماً ما صلح‌طلبیم، اما صلح پایدار از بستر مقاومت می‌گذرد، نه از بستر تسلیم و ذلّت. ☑️ @mirbaqeri_ir
فارین پالیسی: راه‌حل دو دولت دستورالعملی برای کشتار است نسخه مورد علاقه واشنگتن برای صلح اسرائیل و فلسطین خطر به راه انداختن موجی از خشونت‌های بین‌قومی را دارد که از زمان تقسیم هند و پاکستان بی‌سابقه بوده است. ... به طور خلاصه، آنچه که به اصطلاح راه‌حل دو دولت نامیده می‌شود، در تلاش ناموفق برای اجرای آن نمرد؛ بلکه مرده به دنیا آمد. و هرگز یک راه‌حل نبود. https://foreignpolicy.com/2024/02/05/israel-palestine-two-state-solution-partition-carnage-ethnic-cleansing/ پولیتیکو: راه حل دو دولتی مرده است، چرا همچنان تظاهر کنیم. نگرش‌های اسرائیلی‌ها نسبت به فلسطینی‌ها در حال سخت‌تر شدن است و هیچ مسیر روشنی برای آینده‌ای صلح‌آمیز وجود ندارد. https://www.politico.eu/article/why-pretend-anymore-two-state-solution-dead-israel-gaza-palestine-war/ تحلیل‌گر و استاد دانشگاه آفریقایی: راه حل دو دولتی، اسم رمز برای استعمارنوین است. https://www.aljazeera.com/opinions/2024/7/25/so-this-two-state-solution-is-code-for-neocolonialism-right 📛مجمع به اصطلاح محققین: تشکیل دو دولت مستقل تنها راه حل صلح پایدار است! @Tanbiholomah
❇️ مجمع حافظ منافع اسرائیل در قم 🖋 مرتضی صادقی 🔸 وضعیت امروز جماعتی که اسم مجمع محققین و مدرسین حوزه را برخود نهاده‌اند، وضعیت کسی است که سال ۵۷ به فکر ساواکی‌شدن افتاده بود. 🔺 به هیچ شکل نمی‌توان فضای ذهنی این جماعت و اینکه در کدام عالم سیر می‌کنند و به کدام مبانی پایبند هستند را درک کرد. 🔻 ماجرا از این قرار است که مجمع محققین و مدرسین در چند بیانیه اخیر خود تنها راه صلح پایدار!! را تشکیل دو دولت اسرائیلی و فلسطینی و بازگشت به مرزهای قانونی می‌داند! ➖ ظاهرا این بیانیه‌ها اشاره به توافقاتی دارد که بین اسرائیل و سازمان آزادی‌بخش فلسطین در سال 1993 برای پایان‌دادن به انتفاضه اول بسته شد. قراردادی که متن آن توسط آمریکا آماده شده بود و شعارش «صلح در ازاء زمین» بود. قراردادی که در آن اشغالگری اسرائیل به رسمیت شمرده می‌شد و محدودیت‌های گسترده امنیتی بر مقاومت و مردم فلسطین اعمال می‌شد و بنا بود در ازاء آن حقوقی را برای فلسطینیان از قبیل محدودیت شهرک‌سازی، کنترل قدس، مسجد الاقصی، امنیت ساکنان، تعیین مرزها، سرنوشت پناهندگان و آوارگان، تقسیم آب و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی، به دنبال داشته باشد. ♨️ اما اتفاقی که پیش چشم همه جهانیان افتاد این بود که اسرائیل حتی این پیمان آمریکایی را که به ظلم و اشغالگری‌اش رسمیت می‌داد نیز مراعات نکرد. از طرفی ظلم و جنایات و شهرک‌سازی‌ها و آواره کردن فلسطینیان و... رشد فزاینده داشت و از طرف دیگر وضع اقتصادی و غیر اقصادی فلسطینیان به مراتب بدتر شد. امری که منجر به انتفاضه دوم در سال 2000 و مقاومتهای دیگر توسط فلسطینیان شد. 💠 مرور این اتفاقات انسان را به یاد آیات ابتدایی سوره مبارکه ممتحنه می‌اندازد. آنجایی که خداوند درمورد کسانی که در میانه جهاد، پیام دوستی به دشمن می‌فرستند و به دنبال سازش با آنان هستند، تعبیر به گمراهی از مسیر درست می‌کند و در ادامه به آنها می‌فرماید: «اگر دستشان به شما برسد، تازه می‌فهمید که چقدر با شما دشمن‌اند: آن‌ها با عملیات میدانی و جنگ روانی اذیتتان می‌کنند. اصلاً آرزو می‌کنند شما هم بی‌دین بشوید!» سوره ممتحنه آیات ۱ و ۲. و در جای دیگر در سوره توبه میفرماید: «اگر بر شما غلبه کنند، نه حق خویشاوندی را رعایت خواهند کرد و نه عهدشان را! چون با چرب‌‌زبانی، اعتمادتان را جلب می‌کنند؛ ولی در دل‌هایشان غیر از آن چیزی است که به‌‌زبان می‌آورند و بیشترشان عهد‌شکن‌اند.» سوره توبه آیه ۸ 💢 شاید در طول تاریخ کمتر موردی پیدا شود که به روشنی ماجرای پیمان اسلو بین اسرائیل و فلسطین، مصداق آیات فوق باشد. 💢 اما امروز که بعد از جنایات یک سال اخیر رژیم صهیونیستی دنیا به خروش درآمده و اگر کسی تا به حال از جنایات این رژیم سفاک و بی حد و مرز بودن ظلم آن خبر نداشت، اکنون به خوبی این مطلب را دریافته و برای همه روشن شده که نهادها و قراردادهای بین المللی در این زمینه پشیزی ارزش ندارند، عده‌ای عمامه به سر پیدا شده‌اند که اصرار دارند جهالت خودشان را جار بزنند و چشم بر کلام روشن قرآن و واقعیت‌های واضح تاریخ ببندند و اعلام کنند تنها راه صلح پایدار تشکیل دو دولت و قناعت اسرائیل به اراضی به اصطلاح قانونی است. 🔺 از این جماعت توقع نیست که مبانی اسلامی نامشروع بودن رژیم صهیونیستی را مدنظر داشته باشند لکن اینقدر انتظار می‌رود که چشمان خود را بازکرده و مقداری تاریخ بخوانند و به آنچه در جهان می گذرد بنگرند. 🔻 این عده گرچه در حوزه و بدنه آن هیچ جایگاهی ندارند اما یدک‌کشیدن اسم روحانیت (خصوصا با وجود تشابه اسمی آنها با جامعه مدرسین) با این سنخ بیانیه‌ها چهره حوزه را آلوده می‌کنند. ♨️ توجه داشته باشیم، این نوشته لکه ننگی بر دامن حوزه علمیه است که از ابتدای غصب فلسطین، علمای بزرگ آن (مانند امام راحل و حضرات آیات بروجردی و خویی و حکیم و میلانی و... رضوان الله علیهم) در نجف و قم و سایر بلاد بر این ظلم و اشغالگری خروشیدند و تا همین امروز بارها مخالفت خود را با آن اعلان نمودند. ♨️ موضع بزرگان حوزه در برابر این بیانیه سیاه مشخص است و این موضع گیری سخیف را نباید به حساب حوزه علمیه گذاشت. @Tanbiholomah
AudioCutter_خارج اصول ۱ ابان(2).mp3
1.52M
🎤 اعتراض حضرت استاد شمس (زید عزه) در ابتدای درس خارج اصول به بیانیه ننگین مجمع محققین و مدرسین @Tanbiholomah
هدایت شده از عصرانه علمی
🔹 هشتاد و سومین جلسه 🔷با موضوع ◽️تبیین تئوری مقاومت 🔹با حضور: ▫️استاد معظم آیت الله میرباقری حفظه الله 🗓 دوشنبه ۷ آبان ⏰ ساعت ۱۳:۰۰ 🏢 قم، میدان معلم، حوزه علمیه امام کاظم علیه السلام، ساختمان امام جواد علیه السلام، طبقه سوم، سالن سلمان فارسی 📍 موقعیت جلسه در نشان حضور فضلای مدارس دیگر موجب افتخار ما می باشد 🆔 عصرانه علمی | @asranehelmi
راه امام (ره) @Tanbiholomah
1_14490893795.mp3
6.43M
🔺بیانات استاد آیت الله شیخ جواد مروی در مورد حوادث اخیر لبنان و انتقاد از بیانیه غلط مجمع موسوم به مدرسین و محققین 🔹ابتدای درس خارج - مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی قم آبان ۱۴۰۳ @Tanbiholomah
﷽ ❇️ بی‌اخلاقی پشت نقاب اخلاق 📝 لجاجت یا نافهمی؟ 🖋 حسین محمودزاده «یا أیها الذین آمنوا اتقوا الله و قولوا قولا سدیدا» 🔸 در روزهای گذشته و پس از واکنش بسیاری از علما و اساتید شناخته‌ی شده‌ی حوزه‌ی علمیه‌ی قم، و همچنین اعتراض گسترده‌ی فضلا و طلاب و آحاد مردم، برخی افراد که خود را پشت عنوان خودخوانده‌ی محققین و مدرسین پنهان کرده‌اند، با کمک سکوهای رسانه‌ای حزبی در قم و تهران، در قالب مصاحبه‌ها و رپرتاژهای یک‌طرفه، برای توجیه غلط آشکار خود تلاش می‌کنند. این تلاش‌ها شامل مطالبی است که از اصل آن دعوی باطل، خطرناک‌تر و شایسته‌ی واکنش جدی است. 🔺 از جمله خطوط بسیار خطرناک این مطالب، اتهام قبول طرح استعماری «راه حل دو دولتی» به نظام مقدس جمهوری اسلامی است!! این ظلم آشکار، تحریف تاریخی بزرگی است و تکرار آن توسط این افراد، بهانه‌ای به دست تحریف‌گران حرفه‌ای‌تر تاریخ خواهد داد. 🔻 لجاجت آشکار در مقابل فهم این‌ نکته‌ی ساده که جمهوری اسلامی ایران در موارد متعددی در اسناد بین المللی (از جمله سند مورد اشاره‌ی این افراد) برای خویش «حق تحفظ» قرار داده است؛ و تکرار نام دو شهید خدمت، هر بار که این افراد متعمدانه بر این نافهمی پافشاری می‌کنند،‌ بیشتر چهره‌ی واقعی آن‌ها را از ورای نقاب خودساخته‌ی اخلاق و میهن‌دوستی آشکار می‌کند. ♨️ همچنین دوگانه‌سازی میان مقاومت و رفاه، و ژست دلسوزی برای قشر مستضعف، ردایی است که به قامت این افراد و مناسبات حزبی‌شان با سرمایه‌سالاران خصولتی زار می‌زند. ⛔️ اتهام «بیانیه‌خوانی» به دیپلماسی مقاومت و ادعای فهم مناسبات قدرت بین‌الملل از حامیان و زمینه‌سازان برجام و دهه‌ی «رکود به همراه تورم» و «تحریم به همراه بتن در رأکتور» مسموع نیست. تنها دشمنان هستند که از تکرار تعبیر «فلاکت» برای ملت بزرگ ایران لذت می‌برند. ➖ فلاکت برای آن مللی است که به خاطر بی‌ارادگی و بی‌غیرتی، خود را گاو شیرده آمریکا و اسرائیل کرده‌اند و در این «بیش از یک سال» نسل‌کشی مسلمانان، فقط نظاره‌گر بودند. ➖ فلاکت برای آنان است و برای تئوریسین‌های تسلیم و ذلت؛ ✅ نه ملت بزرگ ایران که در این ایام، عزت‌مندانه‌ترین و مقتدرانه‌ترین جایگاه تاریخی خود در قرون اخیر را تجربه می‌کند. 🔰 تأسف‌انگیزترین بخش ماجرا، ادعای اخلاق و ارزش‌های اسلامی و برادری دینی از جانب این افراد است. کسانی که به مدد خبرگزاری‌های زنجیره‌ای، با شانتاژگری و هوچی‌بازی و تقطیع تحریف‌آمیز، برچسب «نابودی نیمی از جمعیت جهان» را به گفتمان مقاومت نسبت دادند و بی‌توجه به اصل سخنان، آن اتهام را تکرار می‌کنند. ‼️ دشوار است قبول کنیم چنین افرادی نگران اخلاق و برادری دینی شده باشند، بلکه اتفاقا تنها مراتب خاصی از شیطنت می‌تواند این‌گونه سخنان منطقی دیگران را تحریف و وارونه جلوه دهد و بر این تحریف پافشاری کند. @Tanbiholomah
❇️ مجمع محققین و تحریف حقایق 📝 لجاجت یا نافهمی ۲ 🖌 حسین محمودزاده 🔢 بخش نخست: تحریف موضع حماس 🔸 تشکل جناحیِ پنهان‌شده پشت عنوان محققین و مدرسین برای توجیه غلط بزرگ خود، تقلاهای زیادی کرده‌اند. از جمله اینکه یکی از القائات غلط -و چه بسا خطرناک- این جماعت، اتهام قبول «راه حل دو دولتی» به حماس است. برخی از این افراد و همچنین خبرگزاری‌های زنجیره‌ای‌ هم‌جناح، این مطلب را تکرار می‌کنند و چنین وانمود می‌کنند که بله، نباید کاسه‌ی داغ‌تر از آش بود و ... که در نگاه اول بسیار منطقی به نظر می‌رسد. اما شیطنت نهفته در این خط استدلال چیست؟! 1️⃣ اولا: حماس راه حل دو دولتی به معنای به رسمیت شناختن دولت اسرائیل را قبول نکرده است، بلکه توافق کرده که اگر غرب واقعا به همان تعهد عمل کند،‌ یعنی دولت فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ را به رسمیت بشناسد،‌ عملیات مسلحانه علیه رژیم غاصب را متوقف خواهد کرد. این یعنی آتش‌بس مشروط؛ نه به رسمیت شناختن اسرائیل. (مستندات: اینجا و اینجا). این موضع حماس و تفاوتش با قبول راه حل دو دولتی برای تحلیل‌گران و رسانه‌های غربی کاملا روشن است و به آن تصریح کرده‌اند و اساسا تفاوت «حماس» با «سازمان آزادی‌بخش» را در این می‌دانند. 2️⃣ ثانیا: تقلیل مسأله‌ی فلسطین به ساکنین آن سرزمین و عدم توجه به ابعاد گسترده‌ی ژئوپلتیکی و راهبردی آن برای کشورهای منطقه از جمله ایران، اشتباه بزرگی است. برای مثال اگر مردم آذربایجان قبول کردند که اسرائیل پایگاه نظامی در مرزهای ایران تأسیس کند و سایه‌ی تهدید آن همواره بر سر کشور ما باشد،‌ ما باید با این استدلال کودکانه که «مردم آذربایجان خودشان قبول کردند، به ما چه ربطی دارد؟» به قانونی بودن آن اقدام متخاصمانه اعتراف کنیم و هیچ اقدامی نکنیم؟ اسرائیل سگ هار آمریکا در منطقه است و اصل وجود آن باعث بی‌ثباتی و ناپایداری امنیتی منطقه است و اعتراف به قانونی بودن آن در هر مرحله‌ی تاریخی، راه حل خلاصی از این غده‌ی سرطانی در درازمدت را دشوارتر خواهد کرد. 3️⃣ ثالثا:‌ بر فرض (تا کنون دلیل و سندی برای چنین فرضی نیست،‌ اما بر فرض) که حماس چنین کرده باشد؛ اما مگر انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی به عنوان احیاگر اسلام در قرن حاضر، از مبانی و محاسبات گروه‌های فلسطینی تبعیت می‌کند؟ مگر برخی در همین حماس در ابتدای فتنه‌ی داعش دچار اختلال محاسباتی خطرناک نشده بودند که البته به تدریج نگاهشان اصلاح شد. همان‌طور که جمهوری اسلامی دکترین امنیتی خود را بر اساس اشتباهات محاسباتی امثال عرفات نیز تغییر نداد؛ زمان ثابت کرد (مستندات: اینجا) و خود عرفات نیز اعتراف کرد که با راه حل دو دولتی فریب خورده است (مستند: اینجا). دست آخر هم که با شکل مرموزی -به احتمال قوی ترور خاموش صهیونیست‌ها- حذف شد. @Tanbiholomah
❇️ مجمع محققین و تحریف حقایق 📝 لجاجت یا نافهمی ۲ 🖌 حسین محمودزاده 🔢 بخش دوم: تحریف موضع جمهوری اسلامی 🔸 از جمله دیگر خطوط خطرناک در این تقلاهای مجمع محققین، تشبیه راه حل دو دولتی به راه حل رسمی پیشنهادی توسط جمهوری اسلامی، یعنی برگزاری رفراندوم با مشارکت ساکنین بومی سرزمین فلسطین است!! 1️⃣ اولا: تفاوت این دو راه حل روشن‌تر از آن است که توضیح لازم داشته باشد. مشروعیت دولت یهودی به شکل پیش‌فرض، مهاجرت یهودیان به سرزمین فلسطین و ساختن شهرک‌ها و ... دقیقا همان چیزی است که راه حل جمهوری اسلامی یعنی رفراندوم نفی می‌کند. 2️⃣ ثانیا: غیر از تفاوت ثبوتی، در مقام اجرا هم گذر زمان ثابت کرده است که راه حل دو دولتی صرفا به شکل یک طرفه اجرا شده و عملا ابزاری جهت خرید زمان برای اسرائیل و فریب و خلع سلاح مقاومت بوده است. 3️⃣ ثالثا: این آقایان (مجمع محققین و مدرسین) ادعا دارند نمی‌شود با شعار کار را پیش برد و باید چیزی گفت که عقلانی باشد و راه حل عقلانی را منحصر به راه حل دو دولتی معرفی می‌کنند!! در حالی که اصلا این دو گانه‌ی فریب‌آمیز از اساس توسط غربی‌ها مهندسی شده است. یک عنصر ثابت در تبلیغات صهیونیستی، عنصر مظلوم‌نمایی است. تمام تسلط تبلیغاتی صهیونیسم بر جهان بر پایه‌ی مظوم‌نمایی بعد از جنگ جهانی دوم استوار است. حال تبلیغ این مسأله که مقاومت به دنبال «نابودی و کشتار یهودیان» است و صلح‌جویی فقط در قبول دو دولتی متجلی می‌شود، به نوعی بازی در همان پروپاگاندای غربی و مظلوم‌نمایی صهیونیستی است. محور مقاومت سال‌هاست راه حل عقلانی و دموکراتیک رفراندوم را روی میز گذاشته و در سازمان ملل نیز آن را ثبت رسمی کرده است؛ اما سیاست (جنگل) جهانی چنین است که بدون قدرت میدانی، حتی راه حل عقلانی و دموکراتیک نیز مورد توجه واقع نمی‌شود. این آقایان (مجمع) اگر واقعا دنبال عقلانیت بودند، بهتر بود همین راه حل رسمی و عقلانی جمهوری اسلامی را مورد تأکید قرار می‌دادند. ♨️ روشن شد که جمهوری اسلامی در جایگاه رهبری محور مقاومت هرگز فریب این به اصطلاح راه حل شیطنت‌‌آمیز را نخورده است، اما این افراد باید بدانند حتی اگر کسی بخواهد از این راه حل برای صلح پایدار استفاده کند، نباید به شکل پیش‌دستانه دست خود را خالی کند. ⛔️ حتی افرادی عامی با سواد بسیار پایین‌تر و بی‌ادعاتر از مجمع خودخوانده‌ی محققین، می‌دانند که در معامله نباید بدون دلیل و پیش از روشن‌شدن اراده‌ی طرف مقابل نرخ را پایین بیاورند. برای همین است که تأکید می‌کنند «تخفیف فقط پای معامله». این آقایان اگر واقعا چنان‌که ادعا می‌کنند با به رسمیت شناختن راه حل دو دولتی به دنبال حل مشکل فلسطین هستند، نباید چنین امتیازی را پیش از موعد معامله بسوزانند و از الان دست محور مقاومت را از قدرت چانه‌زنی سر میز معامله خالی کنند. @Tanbiholomah
ـ﷽- عجل الله تعالی فرجه 🔰 مراسم بزرگداشت مجاهد شهید رضوان الله علیه 🎤 سخنران: استاد نجم الدین 🎤 قاری قرآن و مرثیه خوان: حجت الاسلام و المسلمین کربلایی جواد 🗓 پنجشنبه ۱۰ آبان‌ماه از ساعت ۲۰ 📍 بلوار شهید محمد منتظری کوچه ۱۲ علامه طباطبایی قدس سره 📌 برای پارک وسایل نقلیه، به پارکینگ شهید کاظمی مراجعه شود. برادران و خواهران @ansarolmahdi_aj
✅ خاطرات جالب استاد نجم الدین طبسی (حفظه الله) از سید مقاومت و سید هاشم صفی الدین رضوان الله علیهما 🔹 مجلس بزرگداشت شهادت شهید سید هاشم صفی الدین رضوان الله علیه. هیات انصار المهدی علیه السلام ⬇️⬇️⬇️ @Tanbiholomah
AudioCutter_سخنرانی.mp3
9.25M
🎤 استاد نجم الدین طبسی (از دوستان و مرتبطین با شهید سید حسن نصرالله و شهید سید هاشم صفی الدین) ❇️ خاطراتی جالب از این دو بزرگوار 🔹 علاقمندی و پیگیری مباحث علمی 🔹 مراقبت بر رعایت مسائل شرعی در بحبوحه جنگ 🔹عقلانیت ❇️ نقش شهید اول و شهید ثانی در تثبیت تشیع در لبنان ❇️ رشد چشم گیر مجالس حسینی علیه السلام در لبنان پس از انقلاب ❇️ رشد جایگاه تشیع در لبنان و آفریقا و جهان اسلام به برکت حزب الله و انقلاب اسلامی ✅ صوت کامل جلسه در کانال هیات انصار المهدی علیه السلام @Tanbiholomah
هدایت شده از الهادی
مجله خُلُق شماره ۹۷ با مطالب متنوع اخلاقی، منتشر شد. 🏷 پرونده ویژه این شماره: سالک مجاهد (بررسی شخصیت اخلاقی و معنوی سید مقاومت) این پرونده شامل مطالب گوناگون و متنوعی است که برخی عناوین مهم آن عبارت است از: ▫️سیر خورشید/ مروری بر زندگی‌نامه سید حسن نصرالله ▪️عبد صالح خدا/ مصاحبه اختصاصی نشریه خُلُق با آیت‌الله کعبی ▫️موحد وحدت‌بخش/ مصاحبه اختصاصی نشریه خُلُق با آیت‌الله نجم‌الدین طبسی ▪️مصباح سید/ مصاحبه اختصاصی نشریه خُلُق با حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح درباره ارتباط آیت‌الله مصباح با سید حسن نصرالله ▫️گنجینه فضائل/ مصاحبه اختصاصی نشریه خُلُق با حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین زین‌الدین ☎️ برای تهیه با شماره زیر تماس بگیرید: ۰۹۱۲۳۵۱۳۸۷۲ انتشارات خُلُق ▪️https://eitaa.com/khologh_nashr ▫️@Kholoq_nasher
تنبیه الأمة
مجله خُلُق شماره ۹۷ با مطالب متنوع اخلاقی، منتشر شد. 🏷 پرونده ویژه این شماره: سالک مجاهد (بررسی شخص
از مجله های خوب و قابل استفاده برای علاقمندان به مباحث اخلاقی، که در این شماره به مطالب جالبی در مورد شهید سید حسن نصرالله رضوان الله علیه پرداخته است. به علاقمندان مباحث اخلاقی پیشنهاد می کنیم از مطالب این مجله بهره مند شوند. @Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شجاعت شهید مطهری در برخورد با جریانات انحرافی ناشی از چه بود؟ خاطرات شنیدنی رهبر انقلاب از استادِ شهید مرتضی مطهری @Tanbiholomah
﷽ 🌀 ببعی قهرمان؟! 📝 هویت‌زدایی بومی و هویت‌بخشی اروپایی 🖋 حسین محمودزاده 🔸 شب با بچه‌ها رفتیم سینما، از قبل ذوق دیدنش را داشتند و من هم به حساب این‌که برای «اوج» است و بالاخره آوازه‌ای به هم زده، خواستم هم با بچه‌ها وقتی گذرانده باشم و هم تماشا کنم. 🔺 نا امید شدم. گرچه الحمدلله در تکنیک پیشرفت کردیم، اما محتوا چه؟ یک «بچه گوسفند دختر» که آرزوی پرواز دارد و با همه می‌جنگد تا ثابت کند «غیر پرنده‌ها»‌ هم می‌توانند پرواز کنند. ⁉️ حالا پیام «تسلیم‌ نشو» را حتما باید در قالب جنگیدن با اصل خلقت و نفی تمایزهای ذاتی طبیعی نمایش بدهیم؟ مثلا نمی‌شد این گوسفند تلاش کند نسخه بهتری از خودش باشد (به قول همین غربی‌هایی که این‌ها ازشان کپی می‌کنند) تا این‌که بخواهد یک پرنده بشود؟!! 🔻 ما درون‌مایه‌ی حکمت‌آمیز در ادبیات خودمان کم داریم که حالا برویم یک درون‌مایه‌ی دستمالی شده‌ی غربی «دنبال رؤیایت برو»‌ را کپی ناقص بزنیم؟ اصلا از درون‌مایه و پیام گذشته، چرا سینمای معناگرای ما بومی نیست؟ چرا نمی‌توانیم مثل «پاندای کونگ‌فوکار»، درون‌مایه‌های حکمی خودمان را در قالب کودکانه نشان بدهیم؟ ♨️ سینمای مذهبی که هیچ، دیگر امیدی نداریم غیر از فیلم تاریخ مذهب چیزی به عنوان فیلم مذهبی ببینیم؛ انگار مذهب غیر از تاریخ چیزی برای گفتن ندارد. از این هم بگذریم. ‼️ حالا پویانمایی بومی ساختیم و خوشحالیم؛ اما دریغ از یک عنصر بومی!! هیچ چیزی نبود که آدم بگوید و بفهمد این پویانمایی در ایران ساخته شده، لباس و قیافه‌ی شخصیت‌ها و حرکات و سکناتشان، اروپایی؛ صحنه و لوکیشن، اروپایی؛ غذاها و محصول مزرعه،‌ اروپایی؛ موسیقی و آوازها، به شکلی افراطی اروپایی (حرکات رپ و ...) خیلی عجیب بود! ⛔️ خرد شده بودم کوچک‌ترین چیزی که ارتباط هویتی من و کودکی من و بچه‌هایم با کارتون را نشان بدهد پیدا نکردم. حتی در مواردی که خط و نوشتن را می‌دیدی، خط فارسی نبود، یک چیز من درآوردی مثل خط میخی، یا لاتین، مثل فارسی به هم پیوسته نبود. کتاب از چپ به راست بود. گویی سازنده شرمساری عجیبی داشته از هویت خودش، تمام تلاشش را کرده که بگوید ما ایرانی نیستیم. وسط کارتون یادم افتاد که چند وقت پیش انیمیشن «اینسایداوت ۲» را می‌دیدم و یک دختر با حجاب اسلامی در حاشیه داشت، این کارتون حتی همان عنصر حاشیه‌ای بومی را هم نداشت؛ با دقت و وسواس تمام، همه چیز را با جراحی بریده بود. 💢 یعنی آن غربی فهمیده حتی اروپامحوری هم نباید تک خطی باشد و در حاشیه حداقل تنوع را جا بدهد؛ اما این‌جا، نه؛ طرف خجالت می‌کشد از خودش و از هرچه به هویت خودش مرتبط است. هویت ایرانی‌ را چه به رنگ‌های شاد و کارتون با کیفیت؟ اروپایی با عناصری که در کارتون‌هایش جایگذاری کرده،‌ چنان رؤیای اروپایی در ذهن نسل نسل ما و بچه‌های ما کاشته که تا آخر عمر و وقتی همان بچه بزرگ شد و خودش کارتون ساخت، ناخودآگاهش این باشد که رؤیاسازی و رؤیاپردازی فقط با عناصر اروپایی و در دنیای اروپایی‌ است. همین رؤیاست که با بچه‌ بزرگ می‌شود و در جوانی در ناخودآگاهش فریاد می‌زند که من در دنیای خاکستری و سیاه سفید هستم، خوشبختی در عالم رنگ‌ها و زندگی میان آن عناصر نوستالژی کارتونی، فقط با به اروپا ممکن است. @Tanbiholomah