eitaa logo
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
149 دنبال‌کننده
303 عکس
88 ویدیو
0 فایل
جایی برای برون‌ریزی کلمات و تراوشاتِ تافته از وجودی ناآرام❣ دوست‌دار قلم و کلمه 🖋️ اینجا می‌شنوم : @mirzaiiyi آدرس کانال بله : https://ble.ir/Taranomat ناشناس :https://daigo.ir/secret/6937333258
مشاهده در ایتا
دانلود
¬¬¬¬¬¬ بر شما باد صبر و تامل و دقت! آقای شهسواری می‌فرماد «در هر زمانه‌ای امری مسلط و رایج است؛ آنچه که برخلافش باشد ارزشمند است.» بعد مثال می‌آورد که « در دوره‌ای که کندی امر رایجی بوده، "ماشین" و "چرخ" و این‌ها که برخلاف کندی بود، ارزشمند شد» و بعدتر ضربه‌اش را اینگونه فرود می‌آورد : « در دوره ما که همه چیز تند است، آن چیزی با ارزش است که با کندی به دست بیاید.» ____ از دیگر کلامات گوهربارشان این بود که «از ادبیات (داستان‌نویسی) هیچی (پول) به دست نمیاری اما از فیلمنامه‌نویسی یه چیزایی به دست میاد.» این راه برای دیوانگان است؛ دیوانگان ادبیات و زندگی... ¬¬¬¬ ¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬ @Taranomat
¬¬¬¬¬¬ نسیم مرعشی داستانی دارد به اسم «لگاح» که در همشهری داستان چاپ شده. این داستانش از لحاظ زبان و لحن و تصویرپردازی و فضاسازی درخشان است. اما متاسفانه نه پیرنگ داستان کنش‌مند است و نه کاراکتر اصلی چندان تبدیل به شخصیت‌ می‌شود. با سرعت 0.8 یا 0.9 گوش بدهید ¬¬¬¬ ¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬ @Taranomat
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
¬¬¬¬¬¬ اومدی؟ در ستایش افعال /احمد محمود می‌فرماد/ #کلام_بزرگان ¬¬¬¬ ¬ ســــــــورا | ایلاناکاب
¬¬¬¬¬¬ من نه در شعر و نه در داستان رکود نمی‌بینم! من نه در شعر و نه در داستان رکود نمی‌بینم. این درست که ما در این نسل شاعری به بزرگی شاملو نداریم – البته هنوز – ولی شعرها شعرند، داستان نویسنانی به فرض به قوت خود بنده در سال ۱۳۴۸ نداریم اما داستان نویسان ما داستان نویس ترند. بهتر به داستان می‌پردازند تا نسل ما در دهه چهل. داستان را بهتر می‌فهمند و این علل مختلفی دارد که ساده ترین آن مسئله فراغت مردم است. خواندن، آرامش می‌خواهد و نیز وجود موانعی مانند تلویزیون و ویدئو و غیره که اینها در سراسر جهان مطرح است نه اینکه فقط مسئله ما باشد. دیگر، مسئله تدریس است. چند نفری هستند که در ادبیات امروز تثبیت شده‌اند. باید کتاب های اینها تدریس شود. دیگر شوخی است که کسی از داستان حرف بزند و من یا چند نفر دیگر را یادش برود. اینها باید تدریس بشود. نمی‌گودیم خود اینها بیاند درس بدهند، بلکه آثارشان باید تدریس بشود. اقلا نویسنده های نسل قبل از من باید تدریس بشوند. مصاحبه هیولای درون / حضرت هوشنگ‌خان گلشیری می‌فرماد ¬¬¬¬ ¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬ @Taranomat
همه جز تو.mp3
زمان: حجم: 2.3M
🌱 همه جز تو، یه روز منو تنها می‌ذارن... معلومه!
¬¬¬¬¬¬ رسالت ادبیات انعکاس واقعیت است با تمام خوبی‌ها و بدی‌ها زیبایی‌ها و زشتی‌ها شیرینی‌ها و تلخی‌ها پیروزی‌ها و شکست‌ها و امیدها و نا امیدی‌های مطلق حذف هرکدام، ادبیات را به دروغ و تخدیر تبدیل می‌کند. دروغی که فقط بخشی از واقعیت است. ¬¬¬¬ ¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬ @Taranomat
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
¬¬¬¬¬¬ این روزها کتاب کمتر خواندم و بیشتر مشغول پادکست و فیلم و برنامهٔ تاک‌شو بودم. از میان شان این چندتا را مفیدتر دیدم. 1_ پادکست داستان «کرم ابریشم» از رانپو. داستانی با یک فضای بسیار خشن و دل‌ریش کن. روحم با گوش دادن به این داستان خط برداشت. بخشی از پایان بندی داستان بدون کاشت و پرداخت بود اما به هر صورت پیرنگ بسیار کنش‌مند است و پایان‌بندی هم انفجاری و عجیب. ترجمه چندان چنگی به دل نمی‌زند گرچه قابل تحمل بود. احتمالا برای ایده‌یایی بازهم سراغ رانپو می‌روم. 3_ فیلم خوب «انجمن شاعران مرده». شخصیت‌پردازی قابل قبول، پیرنگ استخوان‌‌دار و کنش‌مند ، درونمایه‌ قوی و تحول درست‌حسابی و البته برداشت‌های نمادین و... 4_ برنامه اکنون با میهمانی هوشنگ مرادی کرمانی. یکی از بهترین قسمت‌های اکنون بود. هرکس به داستان و ادبیات و اساسا روایت، علاقه‌مند است احتمالا از این قسمت لذت می‌برد. ¬¬¬¬ ¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬ @Taranomat
پست‌ها حذف شدند اما نه به خاطر این حجم از حملات چند جانبه و توهینات دوستان، بلکه به خاطر تمهیداتی دیگر! + اما چند کلامی با شما دوستان عزیزم : اگه کسی راهش ازتون جدا باشه تحملش نمی‌کنید ‌؟ چه فرقی با جبهه مخالف‌تون دارید؟ چه توقعی از اونا دارید که باهاتون با متانت برخورد کنن؟ چجوری می‌خواید به اون قله‌ها و اهداف عالیه‌ای که فقط با اتحاد و همدلی به دست میاد برسین؟ شما دوست‌تون رو که از قضا باهاتون همفکره ولی قلمش با شما متفاوته تحمل نمی‌کنید و میخواید تیکه‌‌تیکه و پاره‌‌پاره‌ش کنید. اگه امروز حضرت هوشنگ‌خان گلشیری یا حضرت عالیجناب احمد‌خان محمود کبیر زنده بودند سعی نمی‌کردید بر سر مشترکات تون، که وطن باشه و انسان و... باهم کار کنید، همدلی کنید و همدیگه رو تحمل کنید ؟ سعی نمی‌کردید از بسترشون استفاده کنید؟ طرد شون می‌کردید ؟ با رفتارتون ازشون یک آدم صد درصد متعصب می‌ساختین که هیچوقت با شما کنار نیان و ستیزه‌جو بشن؟ چرا این رفتارها رو انجام می‌دین؟ به خدا من که دوست تون دارم و برام عزیزین، بعد این رفتارها ازتون خیلی دلچرکین و دلزده می‌شم وای به حال کسی که از لحاظ فکری باهاتون قرابتی نداشته باشه ! یاد بگیریم که همدیگه رو تحمل کنیم و در کنار هم باشیم! یاحق