eitaa logo
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
149 دنبال‌کننده
303 عکس
88 ویدیو
0 فایل
جایی برای برون‌ریزی کلمات و تراوشاتِ تافته از وجودی ناآرام❣ دوست‌دار قلم و کلمه 🖋️ اینجا می‌شنوم : @mirzaiiyi آدرس کانال بله : https://ble.ir/Taranomat ناشناس :https://daigo.ir/secret/6937333258
مشاهده در ایتا
دانلود
¬¬¬¬¬¬ دو روزه که برق خونه مون اتصالی کرده و برق نداریم! عینکمم شکسته! حالا من ذهنم درگیره که چجوری می‌تونم یه داستان از دل این حوادث بیرون بکشم! نویسندگی عجب احوالاتی دارد آقا! ¬¬¬¬ ¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬ @Taranomat
pantelis_pantelidis_karavia_sto_vytho_gewrnc4-gs_140.mp3
زمان: حجم: 6.2M
¬¬¬¬¬¬ چند روز است که دچارشم :) اهنگ یونانی از pantelis pantelidis ¬¬¬¬ ¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬ @Taranomat
¬¬¬¬¬¬ شب هجدهم دی ماه صفرچهار، درست پنجاه‌و‌سه‌روز قبل، توی خواب در آغوشش گرفتم. بدنش حرارت نداشت. سبک بود. خنک بود. صورت و گلو و سینه‌ام نرمی عباش را می‌مکید. گفت : «کاری که داری می‌کنی خوبه.» و رفت! چه خوابنما شده بودم و چه نه، می‌دانستم به‌زودی خواهی رفت! شهادت برازنده تو نباشد، برازنده کیست؟ امیدوارم اگر ذره‌ای قوت قلم دارم، در خدمت مسیرت باشد! إن شاء الله ¬¬¬¬ ¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬ @Taranomat
¬¬¬¬¬¬ ذکر اسرارآمیز مرحوم آیت‌الله فاطمی‌نیا در شب‌های قدر فراموش نشود : 1 سوره واقعه 1 سوره توحید 7 یا الله + اگر خرده‌اعتبار و محبتی توی دلتان دارم، درخواست می‌کنم برای من هم جایی میان دعاهاتان باز کنید. به شدت محتاج دعاهاتان هستم.. ¬¬¬¬ ¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬ @Taranomat
از آنجا که یکی از مولفه های جدی مخابره قدرت و پیروزی بر دشمن، «ادامه دادن زندگی» ست، تصمیم دارم کما فی السابق فیلم و رمان و داستان و پادکست معرفی کنم. بلکه نم‌نم برگردیم به روال زندگی عادی و با همین«با قوت ادامه دادن زندگی» خاری باشیم در چشم ترامپ و نتانیاهو و هرآنکس که بخواهد ما را غمزده و ضعیف و مضطرب ببیند. درخواست دارم این روزها اخبار را آنقدر پی‌ در‌ پی و مسلسل‌وار دنبال نکنید. هرچه رشته کنید، پنبه می‌کند. نیروهای مسلح کاملا استادانه کار خودشان را انجام می‌دهند. دم به دقیقه چک کردن اخبار هیج اثری روی کار آن‌ها، میزان زد و خوردها و اتفاقات منطقه نخواهد داشت. و البته برای شما چیزی جز اعصاب‌خردی و عدم تمرکز، باقی نخواهد گذاشت. نیروهای مسلح وظایف خودشان را انجام می‌دهند و ماهم وظایف خودمان را ! عهد کنید فقط روزی یک‌بار یا نهایتا دو بار اخبار ببيند نه بیشتر.
¬¬¬¬¬ سه‌گانه‌ای از برنامه‌های تاک‌شو با میهمانی آقای مستور 1_ میهمانی در برنامه رادیو قاف «جهان‌بینی منسجم، مبتنی بر تجربهٔ‌زیسته عمیق» این جلسه درمورد فیلمنامه و سینما و جهان فیلم بود اما مباحث بسیار خوبی از رابطه ادبیات و سینما، عنصر مهم زیست هنری و... مطرح شد که برای همه، به‌ویژه نوآموزان و نوقلمان نویسندگی (چه داستان و چه فیلم‌نامه و...) جلسه‌ای پر بار خواهد بود. 2_ میهمانی در برنامه چای با نویسنده مباحثی پیرامون کتاب «سمت روشن زندگی» و البته خرده مباحثی پراکنده پیرامون لوازم و بایسته‌های نویسندگی و دیگر تجربه‌های زیسته آقای مستور 3_ میهمانی در برنامه اکنون این برنامه بسیار وایرال شد و احتمالا نیاز چندانی به توصیه من ندارد. ابعاد قابل توجهی از شخصیت آقای مستور و کتاب‌ها و شخصیت‌های مورد علاقه‌شان، توی این برنامه ارائه می‌شود. ¬¬¬¬ ¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬ @Taranomat
¬¬¬¬¬ مینی سریال خوب «آب‌های شمالی» با بازی‌ها و دیالوگ‌هایی درخشان. ببینید دست نویسنده قدرتمند را که چطور جهان‌‌کاوی‌هایش در داستان و دیالوگ‌ها می‌نشیند. نقد بزرگم به سریال، پرداخت شخصیت است به ویژه کاراکتر هنری درکس. گرچه پرداخت شخصیت اصلی داستان قابل قبول است. نمادْ دوستان و موتیف‌ْدوستان هم توجه کنند. نکته جالب دیگر سریال، سطوح متنوع و گسترده کشمکش‌هاست. ¬¬¬¬ ¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬ @Taranomat
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
¬¬¬¬¬ مردر! خوب بود :) می‌خواهم بدون مقدمه و توضیح داستان ، بروم سراغ نقاط قوت و ضعف کتاب نقاط قوت : _ حقیقتا زبان اثر از قله‌های رمان‌های معاصر ایرانی است. به شدت تصویری و فضاساز، به‌شدت کلیشه‌شکن، پرْ ایماژ، و آشنایی‌زدایی‌شده. اگر اهل قلم هستید، رونویسی از متن‌های نسیم بسیار برایتان رشد دهنده خواهد بود. بنازمش.. _ عمده ساخت و پرداخت شخصیت‌ها خوب است به‌ویژه خود آذرباد. _ مساله بعدی عنصر «تجربه زیسته» است که به طور کاملا محسوس، زیست نویسنده در آن اتمسفر و آن مکان را می‌توانید در کتاب مشاهده بفرمایید. نسیم می‌گفت برای درک حال و هوای مهاجران، مجبور شدم بارها به کمپ‌های مهاجران در چندین کشور مثل آلمان فرانسه و.. سفر کنم. حقیقتا تعهد شدید نویسنده به مساله تجربه زیسته، بسیار ستودنی‌ست و همین مهم او را تبدیل به نویسنده‌ای خاص و ویژه می‌کند. بازهم بنازمش. _ از ریزتعلیق‌هاش هم سربسته می‌گذرم. به اندازه و عالی. اما نقاط ضعف اثر : _ هرچند نسیم مرعشی در ساحت زبان، از زبان تصویری خوب و آشنایی‌زدایی‌شده ای برخوردار است اما متاسفانه یا خوشبختانه به علت رویکرد کپی‌نویسی از ساختار زبان احمد محمود ( که از نظر این حقیر، رونویسی از حضرت محمود برای تمامی اهل قلم واجب است) جملاتش طولانی و پرملال شده. به نظر من اگر می‌توانست اندکی هم زبان تلگرافی جلال آل احمد را در قلمش به کار ببرد، خیلی قابل ‌ستایش‌تر می‌شد. به هرصورت، کاملا عیان است که نسیم مرعشی برای نوشتن هر پاراگراف، ساعت‌ها زمان گذاشته و حتما برایش کلاه از سر بر می‌دارم. _ کاراکتر ونسان عجیب توی ذوق می‌زند. ونسان، کاراکتری‌ست سراسر تیپیک و مبهم و مصنوعی. و همینطور چند و چون رابطه آذرباد با او. البته گویا تیغ ممیزی، ونسان و رابطه‌‌اش با آذرباد را بدجوری شرحه شرحه کرده و تماما قسمت عاطفی آذرباد و عمده داستان را شهید کرده. خود نسیم در مصاحبه‌اش با محیا ساعدی به فشار شدید ارشاد اشاره کرد و گفت بسیاری از ماجراهای ونسان و آذرباد حذف و اصلاح شد. باری به هر صورت ونسان بسیار تیپیک است و عشق‌شان هم بسیار مبهم، و تو خالی. _ نکته دیگری که داستان را مبهم می‌کند ( هرچند آنقدرها مخل نیست) ، سابقه خانواده آذرباد و سرسلسله‌جنبان مساله مهاجرت است که اصلا معلوم نمی‌شود. بازهم حدسم بر این است که نسیم مجبور شده سابقه زندگی این خانواده و دلیل مهاجرت‌شان را (حالا می‌خواهد گرانی باشد یا اغتشاشگر بودن یا...) ذکر نکند. _متاسفانه این رمان، به صورت ته‌مایه‌ای غیر محسوس و بعضا موقت، از عنصر «حریف» و «ضعف اخلاقی شخصیت اصلی» برخوردار است. در نتیجه، جذابیت دراماتیک داستان، ضربان‌دار نیست. با تمام این توصیفات، از خواندن کتاب بی‌اندازه خرسندم :) امتياز از 5 : 4 ¬¬¬¬ ¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬ @Taranomat