¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
الإمامُ الباقرُ عليه السلام : إنّ المؤمنَ يُبتَلى بكُلِّ بَليَّةٍ و يَموتُ بكُلِّ مِيتَةٍ إلاّ أنّهُ
الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : مَن قَتَلَ نفسَه مُتَعمِّدا فهُو في نارِ جَهنَّمَ خالِدا فيها .[كتاب من لا يحضره الفقيه : 4/95/5163.]
📍امام صادق عليه السلام : هر كه عمداً خودش را بكشد، در آتش دوزخ #جاودانه است.
📌پ. ن: مرحله «خلود و جاودانه شدن در آتش جهنم»، واقعا بسیار وحشتناک است.
میدانيد با خودکشی، همردیف چه کسانی واقع میشوید؟
هم ردیف کفار و مشرکین😱:
_«وَ الَّذِینَ کَفَرُوا وَ کَذَّبُوا بِآیاتِنا أُولئِکَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فِیها خالِدُون »(بقره ۳۹)
و کسانی که کافر شدند و آیات ما را تکذیب کردند اهل دوزخند و همیشه در آن خواهند بود.
_«فَادْخُلُوا أَبْوَابَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا ۖ »(نحل 29)
پس، از درهای دوزخ وارد شوید و در آن همیشه بمانید...
یعنی فکرش بکن!!
این همه زحمت بکشی احکام شرعی رو رعایت کنی(و لو دست و پا شکسته) و کلی هم تو هیئت و روضه شرکت کنی، بعد آخرش قرار باشه در ردیف کفار قرار بگیری و مهر "خلود در جهنم" بخوره تو پیشونیت.
اونی که کافر بود، تو دنیا عشق و حالش رو کرد، تو آخرت هم عذابش رو میبینه و میره تا خلود و جاودانگی در جهنم داشته باشد. اون وقت شمای مسلمون که کلی حلال و حروم رو رعایت کرده بودی و عشق و حال نکردی هم خلود در آتش داشته باشی؟
پس یکم فکر کن
ببین این چه کار ناجوریه که عذابش انقدر سنگینه
(نکته : عذاب اخروی، دقیقا همون عملی هست که تو دنیا انجام دادیم؛ و اونور به صورت عذاب ظاهر میشه؛ نه اینکه عمل مون در دنیا جدا باشه و در آخرت عذابش جدا. استاد قرائتی مثال خوبی میزد. میگفت خدا مثل نانوا هست. اگر بهش خمیر شور دادی، نون شور میده بهت. و اگه بهش خمیر خوب و مطبوع دادی، نون سالم و مطبوع تحویل میگیری.☺️
تجلی خودکشی در آخرت، به صورت «خلود و جاودانه شدن در عذاب جهنم» هست).
#روایت
#خودکشی
شهری مُتَحَدِّثان حُسنت
الا مُتَحَیِّران خاموش
(سعدی)
پ. ن: میگه یه مردمی دارن از حسن و خوبی تو میگن؛ و اونایی هم که ساکتن به خاطر اینه که در تحیر موندن🤯
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
شهری مُتَحَدِّثان حُسنت الا مُتَحَیِّران خاموش (سعدی) پ. ن: میگه یه مردمی دارن از حسن و خوبی تو میگ
آتش که تو میکنی محال است
کاین دیگ فرونشیند از جوش
(سعدی)
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
آتش که تو میکنی محال است کاین دیگ فرونشیند از جوش (سعدی)
ای خواجه برو به هر چه داری
یاری بخر و به هیچ مفروش
(سعدی)
سلام بچه ها
امروز میخوام یه پسر ماه و دوست داشتنی بهتون #معرفی کنم
من غشششش این پسرم😍
خیلی از سوره ها رو تلاوت کرده اگه دوست داشتید اینجا دانلود کنید😍 :
https://surahquran.com/mp3quran-surah-fa-15-sheikh-1.html