eitaa logo
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
146 دنبال‌کننده
303 عکس
88 ویدیو
0 فایل
جایی برای برون‌ریزی کلمات و تراوشاتِ تافته از وجودی ناآرام❣ دوست‌دار قلم و کلمه 🖋️ اینجا می‌شنوم : @mirzaiiyi آدرس کانال بله : https://ble.ir/Taranomat ناشناس :https://daigo.ir/secret/6937333258
مشاهده در ایتا
دانلود
عاشقی کردیم و حالا فرصت افسوس نیست شاکرم حتی اگر گیسوی او ملموس نیست من کشیدم جور رفتن را ولی هندوستان، بعد او دیگر سرای طوطیُ طاووس نیست من برایش کشته‌ام با خون دل سهراب را جای رستم گوشه ی زندان کیکاووس نیست درک حال من برایش سخت مشکل می شود زنگ هشدارش اگر وحشت پس‌از کابوس نیست سید محمد ارمیا کیش بافان (سماء)
انتقال فرهنگ ها و تمدن ها و حفظ اصول و عناصر اصلی یک تمدّن و یک فرهنگ در جامعه و انتقالش به نسلهای بعد، به برکت خانواده انجام می پذیرد. خانواده که نبود، همه چیز متلاشی می شود. اینکه می بینید غربیها در داخل کشورهای شرقی و اسلامی و آسیایی، این همه سعی می کنند شهوترانی و فساد را رواج دهند، برای چیست؟ یکی از علل آن همین است که می خواهند با این کار خانواده ها را متلاشی کنند تا فرهنگ این جوامع تضعیف شود؛ تا بتوانند سوار اینها شوند. چون تا فرهنگ یک ملّتی تضعیف نشود، کسی نمی تواند او را مهار کند، به دهان او دهنه بزند و سوار دوش او بشود. آن چیزی که ملّتها را بی دفاع کرده است و در دست اجانب اسیر می کند، از دست دادن هویت فرهنگی است. این کار هم با برهم خوردن بنیان خانواده ها در جامعه آسان می‌شود. 1377/1/26 رهبری
انسانی که به اندازه‌گیری و انباشت اطلاعات رو می‌آورد، به اندیشیدن پشت میکند. علم جدید، انسان بی‌اندیشه می‌سازد. اولین تاثیر بیگانگی با اندیشه، آوارگی است. اندیشیدن با "ریشه داشتن" همراه است. انسان بیگانه با اندیشه، روی زمین جایی برای سُکنی گزیدن و ریشه دوانیدن پیدا نمی‌کند. ما اغلب مسکن داریم ولی سُکنی، نه. به همین جهت انسانِ آواره، به توریسم و سپس به مهاجرت رو میاورد. ولی هیچ مقصدی برای توریست یا مهاجر، محلی برای سکنی نیست. انسان بدون انس با اندیشه، همه جا آواره است. او با زمینی که ریشه‌هایش را بپروراند، بیگانه است.
3.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
من به پرسشی بی‌پاسخ رسیده‌ام! چطور می‌شود عشق به حسین را در دلی جای داد که آلوده به عصیان و تمرد است؟
اگر شما امروز به بعضی از جوامع غربی نگاه کنید، بخصوص آنهایی که بیشتر آمیخته به مسائل صنعت و ارتباطات صنعتی و ماشینی هستند، خواهید دید که روزبه روز آلودگیها در آن جا زیاد خواهد شد. آلودگیِ اخلاقی و فساد هم که در جامعه ای رایج شود، آن جامعه را از هم خواهد پاشاند. حالا اینها مثل زلزله و سیل، بلایای دفعی نیست. بلکه اینها بلایای تدریجی است؛ منتها بی علاج. بلایایی است که وقتی بر جامعه ای نازل شد، به زودی نمی فهمند، به تدریج می فهمند. آن وقتی که بیماری ضربه خودش را تا اعماق فرود آورد، آن وقت می فهمند. آن وقت هم دیگر هیچ علاجی نخواهد داشت. الآن، جوامع غربی دارند به این سمت حرکت می کنند، آن هم به سرعت. یعنی، حقیقتاً به نقطه های بسیار خطرناکِ سراشیبی رسیده اند... این همه اش به این خاطر است که دخترها و پسرها در سنین مناسب، ازدواجهای کامیاب و ماندگار انجام نمی دهند. بعد هم محیطهای خانوادگی که آن جا تشکیل می شود، محیطهای محبّت نیست. 1379/12/23 رهبری
چشمانت از اصالت این قهوه، چیزتر...🤭 یعنی غلیظ‌تر؛ بله، یعنی غلیظ‌تر!😅 (صالح دروند)
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
"عشق" یک «عُلقه» و «پیوند» است. وای به روزی که طرفین آن، آدم های اشتباه باشند. بدا به حال کسانی که
بارها گفته ام و بار دگر می‌گویم. در این کره خاکی انسان هایی با احساساتی به وسعت دریا، بسیار اند و غیر قابل شمارش... "عشق" گوهری است که خداوند تنها در «محبوب اشتباه» تو واننهاده است. «عشق اشتباه»، تو را از رؤیت انسان های با عاطفه ای که در رویای لحظه ای با تو بودن و با تو زیستن، به‌سان شمعی آب می‌شوند باز می‌دارد... پس! رها کن واگذار «عشق اشتباه» را...