eitaa logo
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
146 دنبال‌کننده
303 عکس
88 ویدیو
0 فایل
جایی برای برون‌ریزی کلمات و تراوشاتِ تافته از وجودی ناآرام❣ دوست‌دار قلم و کلمه 🖋️ اینجا می‌شنوم : @mirzaiiyi آدرس کانال بله : https://ble.ir/Taranomat ناشناس :https://daigo.ir/secret/6937333258
مشاهده در ایتا
دانلود
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
آقا از من به شما نصیحت سفر کربلا تو ایام اربعین، سفر زن و بچه نیست🥵 حالا خود دانی!! نگی نگفتی
2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خانومای محترم انقدر اصرار نکنید؛ واقعا سخته آقا خیلی سختتت مخصوصا خانم های متاهل؛ اصلا اصرار نکنید. سفر اربعین تو این گرما و این جمعیت، پر از چالش هست. همش دعوا و ناراحتی پیش میاد. با کمال آرامش تو خونه باشید و از باد اسپیلت لذت ببرید.
355.3K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینم شانس مایه فک کن تو این گرمای وحشتناک عراق، سرما بخوری😐🤒😷
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
آقا از من به شما نصیحت سفر کربلا تو ایام اربعین، سفر زن و بچه نیست🥵 حالا خود دانی!! نگی نگفتی
من پیرارسال که رفتم پیاده روی اربعین، وقتی به کربلا رسیدم، دیگه حتی تو خیابونا هم به زور جا پیدا می‌شد من تو خیابون خوابیدم بله تو خیابون. اونم خیلی بیرون از حرم. با فاصله زیاد. کنارم هم کلی خانوم بودن که کف زمین پهن شده بودن. و اصلا دوست نداشتم زن و بچه ام رو جای اونا تصور میکردم. اون خانومایی رو هم که چادر و لباساشون رفته بود کنار و اینا رو هم که دیگه نگم براتون. خلاصه اصلا خوشم نیومد. دیگه مشکلاتش خیلی زیاده. یادمه برای دستشویی خیلی اذیت می‌شدیم. آب لوله ها جوش جوش.(هموروئید در کمین است😊). صف های طولانی دستشویی و...😨 من واقعا دوست ندارم زن و بچه ام اینجوری اذیت بشن. دیگه گرما و اینا رو فاکتور گرفتم. تو خود کربلا آب خوردن هم به زور گیر میومد. آب شیر و کلمن عراقی ها هم با طبیعت ماها نمیسازه. همه اسهال و اصلا یه وضعی... خلاصه اتفاقا چون به فکر شما هستیم میگیم سفر پیاده روی جای زن و بچه نیست.
Alireza GhorbaniAlireza Ghorbani - Ghame Hejran [320].mp3
زمان: حجم: 10M
مدد از خاطر رندان طلب ای دل ور نه کار صعب است مبادا که خطایی بکنیم (حافظ)
: واژه ای خود تاسیس دارم موسوم به "تسلسل شکست". تا بخواهی به روی زانوانت بإیستی، با یک شبیخون از پای خواهی افتاد. نکته آن در "شکست سلسله وار" نیست؛ بلکه در "برخاستن سلسله وار پس از هر شکست" است؛ چراکه اساسا اگر "برخاستنی" محقق نشود، "شکستی" لاحق آن نخواد بود...
1.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
محبوبم...☺️ تو همانی که اگر کسی قصد تخطئه و زیر سوال بردن تو را داشته باشد و "استفهام انکاری" را برای رسیدن به هدف خود دست آویز قرار بدهد، جهانی را با خود بسیج می‌کنم تا با تحکم و عناد در جوابش بگوییم : بلههههههه😁
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
آقا از من به شما نصیحت سفر کربلا تو ایام اربعین، سفر زن و بچه نیست🥵 حالا خود دانی!! نگی نگفتی
هرکاری هم کنید در حد نصف روز یا یک روز باید خود کربلا و نجف باشید انقدر هم خسته ای که وقتی میرسی فقط جنازه میشی حالا تو اون جمعیت چجوری بخوابی بماند.(تازه اگه جا پیدا کنی و...).ما که همونجوری کنار خیابون و تو خاک خولا میخوابیدیم. ولی واقعا سخته تصور کنی زن و بچه اینجوری اذیت بشن تو اون گرما و گرد و خاک افتضااااح. غذاهای مسیر رو هم که نگم عراقی ها غذاهاشون خیلی با ماها نمیسازه بهداشتی بودن یا نبودنش به کنار. هرکی یه بار هم رفته باشه عراق، قطعا اسهال و دل پیچه و استفراغ را تجربه کرده😁 حالا شانست بزنه دکتر و دوا درمون نزدیک باشه. حالا تازه بری اونجا به دکتر عراقیه بفهمونی چت شده خودش یه پروژه دیگه است. گلاب به روتون من بدجوری اسهال شدم هرچی ام قرص و دارو میخوردم فایده نداشت. رفتم دکتر اصلا یارو عراقیه نفهمید چی میگم گفت بخواب شل کن آمپول بزنم؛ گفتم تو هنوز نفهمیدی من چم شده چی چی میگی بخواب شل کن😁 هیحی دیگه به زور خوابیدم و نفهمیدم اصلا چی تزریق کرد بهمون. با یه سرگیجه ناجوری رفتم تو خیابون. جلوی پام رو هم نمیدیدم انقدر سرم گیج میرفت. افتادم یه گوشه خوابیدم صبح بیدار شدم دیدم زنده ام خداروشکر🤓. دیگه حالتون رو هم با تاول ها و عرق سوزی ها به هم نمیزنم. ما لخت بودیم اینجوری عرق سوز میشدیم وای به حال خانوما با چادررررر😬 خلاصه واقعا دلخوش به وجود تغذیه و موکب و اینا نکنید، سفر بسیار سختی هست. بسیاااارررر یه موقع هم باید پروژه رد شدن از مرز رو بگم براتون😊
کتاب "گفت و گوی چهار جانبه" متن گفت و گوی علی شریعتی، فخر الدین حجازی، سید علی خامنه ای و مرتضی مطهری است که توسط انتشارات صدرا به چاپ رسیده است. 🌀 این گفت و گو با سوال چالشی مرحوم دکتر شریعتی آغاز می‌شود مبنی بر اینکه : اسلام امروز اسلامی است که پویا شده و منافع بسیاری را به خطر انداخته است؛ پس به ناچار یک «خصم» و یک «رقیب» برای خود خواهد داشت. خصم او جریان امپریالیسمی و استعماری است که قصد دارد انسان را در یوغ استعمار به بند بکشد و کاملا نافی وجود اسلام است و رقیب او مکاتب فکری هستند که شعار هایشان با شعار های اسلام همپوشانی دارد و به دنبال جذب توده و افراد با مسئولیت فکری هستند؛ حال سوال این است که با این وضعیت اسفناک تغذیه فکری در جبهه اسلام که استفاده از منابع آن همچون قرآن و نهج البلاغه خواهان سال ها تحصیل و کوشش است به طوری که حتی مجتهدین آن هم به این راحتی ها نمی‌توانند دارو و دوای اسلام را از آن استخراج کنند، این انسان و جوان دیپلمه و لیسانسهٔ امروز اسلام، چگونه باید خود را از این معارف تغذیه، و در مقابل مکاتب فکری صیانت کند؟ ✔️ این گفت‌ و گو که در 55 صفحه به چاپ رسیده، در سال 1355 صورت می‌گیرد و نقد ها و نکات زیبایی از طرف هر کدام از طرفین مطرح می‌شود که هرکدام در قامت ایدئولوگ زمانه بوده اند. @Taranomat
Salar AghiliSalar Aghili - 04. Tasnife Abu Ata.mp3
زمان: حجم: 18.6M
در انجمن عقل فروشان ننهم پای دیوانه سر صحبت فرزانه ندارد تا چند کنی قصه ی اسکندر و دارا ده روزه عمر این همـه افسانه ندارد (حسين پژمان بختياري)
9.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آنچه می‌بینید، در برهوت عصر سرد ما، به افسانه می‌ماند... دوست داشتن دیگران، سخت‌ترین و مهمترین کاری است که باید بیاموزیم. آموختنش به "دانستن" نیست. چرا که مهر و حب فعالیتی ذهنی نیست. آموختن دوست داشتن نوعی تشرّف به ساحت الوهیِ انسان است. فقط انسانهای اندکی می‌توانند از بُخل و خودپرستی رها شوند و آن‌گاه دیگران را دوست بدارند. بشر جدید با اصالت دادن به فرد ناسوتی و دنیوی، با مهر و حب بیگانه شده؛ با مدعی مگویید اسرار عشق و مستی تا بی‌خبر بمیرد در درد خودپرستی تشرّف به ساحت مهر و حب با معجزه ممکن است نه اراده‌ی فردی. مهر، نتیجه‌ی عجز و خضوع است. بعید است در سراسر تاریخ معجزه‌ای مثل حسین علیه‌السلام را بیابید که بتواند با مشتعل کردن حرارت مهر در وجود انسانها، آنها را به حقیقت وجودشان مشرّف کند.
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
دلقِ حافظ به چه ارزد؟ به مِی‌اش رنگین کن وان گَهَش مست و خراب از سَرِ بازار بیار (حافظ) #شعر
چنان گذشته ام از خود که چون به پشت سرم نگاه می‌کنم از خویشتن نشانی نیست (دکتر زیبا پالیزبان) _عفریت نشسته، اثر میخائیل وروبل