eitaa logo
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
146 دنبال‌کننده
303 عکس
88 ویدیو
0 فایل
جایی برای برون‌ریزی کلمات و تراوشاتِ تافته از وجودی ناآرام❣ دوست‌دار قلم و کلمه 🖋️ اینجا می‌شنوم : @mirzaiiyi آدرس کانال بله : https://ble.ir/Taranomat ناشناس :https://daigo.ir/secret/6937333258
مشاهده در ایتا
دانلود
Alireza GhorbaniAlireza Ghorbani - Ghame Hejran [320].mp3
زمان: حجم: 10M
مدد از خاطر رندان طلب ای دل ور نه کار صعب است مبادا که خطایی بکنیم (حافظ)
: واژه ای خود تاسیس دارم موسوم به "تسلسل شکست". تا بخواهی به روی زانوانت بإیستی، با یک شبیخون از پای خواهی افتاد. نکته آن در "شکست سلسله وار" نیست؛ بلکه در "برخاستن سلسله وار پس از هر شکست" است؛ چراکه اساسا اگر "برخاستنی" محقق نشود، "شکستی" لاحق آن نخواد بود...
1.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
محبوبم...☺️ تو همانی که اگر کسی قصد تخطئه و زیر سوال بردن تو را داشته باشد و "استفهام انکاری" را برای رسیدن به هدف خود دست آویز قرار بدهد، جهانی را با خود بسیج می‌کنم تا با تحکم و عناد در جوابش بگوییم : بلههههههه😁
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
آقا از من به شما نصیحت سفر کربلا تو ایام اربعین، سفر زن و بچه نیست🥵 حالا خود دانی!! نگی نگفتی
هرکاری هم کنید در حد نصف روز یا یک روز باید خود کربلا و نجف باشید انقدر هم خسته ای که وقتی میرسی فقط جنازه میشی حالا تو اون جمعیت چجوری بخوابی بماند.(تازه اگه جا پیدا کنی و...).ما که همونجوری کنار خیابون و تو خاک خولا میخوابیدیم. ولی واقعا سخته تصور کنی زن و بچه اینجوری اذیت بشن تو اون گرما و گرد و خاک افتضااااح. غذاهای مسیر رو هم که نگم عراقی ها غذاهاشون خیلی با ماها نمیسازه بهداشتی بودن یا نبودنش به کنار. هرکی یه بار هم رفته باشه عراق، قطعا اسهال و دل پیچه و استفراغ را تجربه کرده😁 حالا شانست بزنه دکتر و دوا درمون نزدیک باشه. حالا تازه بری اونجا به دکتر عراقیه بفهمونی چت شده خودش یه پروژه دیگه است. گلاب به روتون من بدجوری اسهال شدم هرچی ام قرص و دارو میخوردم فایده نداشت. رفتم دکتر اصلا یارو عراقیه نفهمید چی میگم گفت بخواب شل کن آمپول بزنم؛ گفتم تو هنوز نفهمیدی من چم شده چی چی میگی بخواب شل کن😁 هیحی دیگه به زور خوابیدم و نفهمیدم اصلا چی تزریق کرد بهمون. با یه سرگیجه ناجوری رفتم تو خیابون. جلوی پام رو هم نمیدیدم انقدر سرم گیج میرفت. افتادم یه گوشه خوابیدم صبح بیدار شدم دیدم زنده ام خداروشکر🤓. دیگه حالتون رو هم با تاول ها و عرق سوزی ها به هم نمیزنم. ما لخت بودیم اینجوری عرق سوز میشدیم وای به حال خانوما با چادررررر😬 خلاصه واقعا دلخوش به وجود تغذیه و موکب و اینا نکنید، سفر بسیار سختی هست. بسیاااارررر یه موقع هم باید پروژه رد شدن از مرز رو بگم براتون😊
کتاب "گفت و گوی چهار جانبه" متن گفت و گوی علی شریعتی، فخر الدین حجازی، سید علی خامنه ای و مرتضی مطهری است که توسط انتشارات صدرا به چاپ رسیده است. 🌀 این گفت و گو با سوال چالشی مرحوم دکتر شریعتی آغاز می‌شود مبنی بر اینکه : اسلام امروز اسلامی است که پویا شده و منافع بسیاری را به خطر انداخته است؛ پس به ناچار یک «خصم» و یک «رقیب» برای خود خواهد داشت. خصم او جریان امپریالیسمی و استعماری است که قصد دارد انسان را در یوغ استعمار به بند بکشد و کاملا نافی وجود اسلام است و رقیب او مکاتب فکری هستند که شعار هایشان با شعار های اسلام همپوشانی دارد و به دنبال جذب توده و افراد با مسئولیت فکری هستند؛ حال سوال این است که با این وضعیت اسفناک تغذیه فکری در جبهه اسلام که استفاده از منابع آن همچون قرآن و نهج البلاغه خواهان سال ها تحصیل و کوشش است به طوری که حتی مجتهدین آن هم به این راحتی ها نمی‌توانند دارو و دوای اسلام را از آن استخراج کنند، این انسان و جوان دیپلمه و لیسانسهٔ امروز اسلام، چگونه باید خود را از این معارف تغذیه، و در مقابل مکاتب فکری صیانت کند؟ ✔️ این گفت‌ و گو که در 55 صفحه به چاپ رسیده، در سال 1355 صورت می‌گیرد و نقد ها و نکات زیبایی از طرف هر کدام از طرفین مطرح می‌شود که هرکدام در قامت ایدئولوگ زمانه بوده اند. @Taranomat
Salar AghiliSalar Aghili - 04. Tasnife Abu Ata.mp3
زمان: حجم: 18.6M
در انجمن عقل فروشان ننهم پای دیوانه سر صحبت فرزانه ندارد تا چند کنی قصه ی اسکندر و دارا ده روزه عمر این همـه افسانه ندارد (حسين پژمان بختياري)
9.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آنچه می‌بینید، در برهوت عصر سرد ما، به افسانه می‌ماند... دوست داشتن دیگران، سخت‌ترین و مهمترین کاری است که باید بیاموزیم. آموختنش به "دانستن" نیست. چرا که مهر و حب فعالیتی ذهنی نیست. آموختن دوست داشتن نوعی تشرّف به ساحت الوهیِ انسان است. فقط انسانهای اندکی می‌توانند از بُخل و خودپرستی رها شوند و آن‌گاه دیگران را دوست بدارند. بشر جدید با اصالت دادن به فرد ناسوتی و دنیوی، با مهر و حب بیگانه شده؛ با مدعی مگویید اسرار عشق و مستی تا بی‌خبر بمیرد در درد خودپرستی تشرّف به ساحت مهر و حب با معجزه ممکن است نه اراده‌ی فردی. مهر، نتیجه‌ی عجز و خضوع است. بعید است در سراسر تاریخ معجزه‌ای مثل حسین علیه‌السلام را بیابید که بتواند با مشتعل کردن حرارت مهر در وجود انسانها، آنها را به حقیقت وجودشان مشرّف کند.
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
دلقِ حافظ به چه ارزد؟ به مِی‌اش رنگین کن وان گَهَش مست و خراب از سَرِ بازار بیار (حافظ) #شعر
چنان گذشته ام از خود که چون به پشت سرم نگاه می‌کنم از خویشتن نشانی نیست (دکتر زیبا پالیزبان) _عفریت نشسته، اثر میخائیل وروبل
هر وقت دیدی هیچکس به فکرت نیست، بدون لا اقل یه بانک تجارت هست که حواسش بهت باشه😁
این چند روز درگیر مینی سریال «در انتهای شب» بودم. عجب فیلمی و عجب موضوعی انتخاب شده بود. داستان از آنجا شروع می‌شود که یک زوج بعد از 10 سال زندگی مشترک، کارشان به طلاق کشیده می‌شود. این زندگی روی گسل «کنترل گری» و «تفسیر خودسرانه و قضاوت زودهنگام» قرار دارد، که با زلزله مشکلات اقتصادی گسسته می‌شود و به اندازه ی جهانی فرقت و جدایی میان زوجین ایجاد می‌کند که کارشان به طلاق منتهی می‌شود. چند نکته : _ورود زن در عرصه های تصمیمگیری زندگی مشترک نباید کنترل‌گرانه باشد. زن، گوهر لطیف و ظریفی است، که این به نوبه خود بسیار برای مردان جذاب خواهد بود. زن، به همین میزان می‌تواند با لطافت و ظرافت خود، نقش به‌سزایی در نافذیت آرائش در تصمیمات زندگی مشترک داشته‌ باشد. اما اگر از این مرحله عبور کرد و کنترل گری را پیشه گرفت، کاملا نقشی مادرانه خواهد داشت و همین امر برای عدم وجود حس امنیت و آرامش همسرانه در زوجین، و منتهی شدن به طلاق کافی خواهد بود. _ چیزی که خیلی اعصابم را به هم ریخت این بود که زن در ذهن خود، مرد را تفسیر می‌کرد و بر علیه او حکم صادر می‌کرد. من یک عقده ای دارم از اینجور رفتار که حد ندارد. این قضاوت ها، به مانند یک نقطه سیاه هستند، که به مرور و با گذشت زمان، همین نقطه های کوچک، یک تصویری کاملا سیاه را برایمان تشکیل می‌دهد. چه بسیار رابطه ها که به خاطر همین مساله متلاشی شد. ای کاش یاد بگیریم باهم گفتگو کنیم و این پیش‌داوری ها رو حذف کنیم.