eitaa logo
¬ ســــــــورا | ایلاناکاب ¬
146 دنبال‌کننده
303 عکس
88 ویدیو
0 فایل
جایی برای برون‌ریزی کلمات و تراوشاتِ تافته از وجودی ناآرام❣ دوست‌دار قلم و کلمه 🖋️ اینجا می‌شنوم : @mirzaiiyi آدرس کانال بله : https://ble.ir/Taranomat ناشناس :https://daigo.ir/secret/6937333258
مشاهده در ایتا
دانلود
5.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تو دروازهٔ قلب من کورتوا ایستاده بود ولی اون رافینیا بود...🥲
کتاب "نامه های عاشقانه" به ترجمه آزاده مسعودنیا، سلسله نامه های عاشقانه «جبران خلیل جبران» به «می زیاده» می‌باشد. معمولا نامه های عاشقانه ای که با زبان ما ایرانی ها همگون نیست، حامل عبارات لطیفی که خود نویسنده انتخاب می‌کند نخواهد بود، و عمده روی محتوا تاکید می‌شود. این اثر هم مستثنی از این اصل نیست گرچه دارای واژه های ادبی هم بود که مترجم به خوبی به کار برده بود، و سطح نامه ها را به مستوای نامه‌های ادبی_عاشقانه رسانده بود. به جز چند جمله زیبا، از روند نامه ها خوشم نیامد. ای کاش نامه های می زیاده هم در کنار نامه های خلیل جبران آورده می‌شد تا مخاطب رفت و برگشت آن، و ناظر بودن کلام را به خوبی متوجه می‌شد. قابل ذکر است که بسیاری از نامه ها دچار کلیشه شدند متأسفانه فراز و نشیب نامه ها هم میل به "افتضاح" داشت و به جز چند عبارت، ابراز احساسات عمیقی را شاهد نبودیم. ✔️ این کتاب در حدود 200 صفحه جمع آوری شده است، و من با صدای مهدی پاکدل آن را استماع نمودم.
7.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی بعد اینکه استاد گفت «نمرهٔ خوب بهت میدم» نمره هاتو میبینی (استاد رکب زده) :
آتشی که خاکستر شده، عزیز من، آتش نیست، حتی اگر داغ داغ باشد...
Scream quietly..917_60020041261126.mp3
زمان: حجم: 5.5M
از من به من، فرسنگ‌ها راه است... پ. ن: چشم ها را ببندید و در مکانی آرام گوش بدید🙂 ترجیحا با هندزفری و شب موقع خواب باشه🥲
هدایت شده از انباری و اتاق کناری
منِ خیالی: «فردا مدرسه‌هاتون باز میشه» او [شخصیت واقعی]: «خب؟» منِ خیالی: «میری؟» او [شخصیت واقعی]: «آره». منِ خیالی: «سختت نیست؟» او [شخصیت واقعی]: «با من از سختی حرف می‌زنی؟» @anbarivaotaghekenari
1.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قلندرانِ حقیقت به نیم جو نخرند قبایِ اطلس آن کس که از هنر عاریست (حافظ)
سریال اسکوئید گیم فصل 1 و 2 چند روزی هست یه نکته ای تو سرم ورجلا میزنه و دوست داشتم باهاتون در میون بزارم حتما همه تون سریال اسکوئید گیم رو نگاه کردید فارغ از سطح کیفیت سریال (که فصل 1 خیلی بهتر بود) میخواستم بگم تو این سریال کشتن و خون ریختن تو سطح خیلی رادیکالی ای قرار داره. وجدانی است که بعد از دیدن این سریال مفهوم "خون ریختن"، "کشته شدن"، "قتل"، "خون‌ریزی" برای شما عادی‌سازی میشه و حتی اگر قبحش شکسته نشه، قطعا نزول درجه داره. بنظرتون با افزایش اینجور پالس ها و ناخودآگاه سازی ها، میتوان به اغتشاشات یک جامعه خشونت بیشتری تزریق کرد؟
رمان "زخم داوود" اثر سوزان ابوالهوی با ترجمه فاطمه هاشم نژاد 🌀 یک رمان تاریخی خوب در روایت غصب فلسطین و امتداد آن چند نکته در مورد کتاب : _ جریان داستان بسیار سریع و البته دردآور است و با فراز و نشیب هایش کشش و جذابیت خوبی را ایجاد کرده است. _ از جهت فرم و دیالوگ ضعیف بود _ مساله مقاومت در این کتاب خیلی رنگی ندارد. کاری به مقصود نویسنده ندارم. اساسا نگاه صفر و صدی غلط است؛ من اگر می‌خواستم کتابی در باب فلسطین بنویسم و هدفم این باشد که جهانیان درد و رنج فلسطین را عیان ببینند و از قضا مانعی برای چاپ و انتشار آن ایجاد نشود، چه‌بسا به همین شیوه ای که نویسنده نوشته است، قلم می‌زدم. حداقل پنجاه درصد کار را جلو برده ام. وانگهی که مخابره این سطح از جنایت و درد و رنج یک ملت، کار خودش را می‌کند و در دادخواهی و مقاومت‌طلبی عموم جامعه جهانی تاثیر ناخودآگاه دارد...... ✔️ این کتاب با نام "صبحگاهان در جنین" به بیست و شش زبان دنیا ترجمه شده و عنوان پرفروش‌ترین کتاب فرانسه در سال 2009 را از آن خود کرده است.
مستند "وداع با اسلحه" در مورد سیر غصب و اتفاقات فلسطین، یاسر عرفات و سرانجام او سخن می‌گوید. خیلی مستند خوبی از آب درآمده حتما ببینید