eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 آیات قرآن در باره‌ی ربا ✅ روش قرآن در مبارزه با انحرافات اجتماعی، آماده‌سازی و روشن‌کردن تدریجی افکار عمومی در مورد زشتی و زیان‌های یک عمل فاسد است و پس از آن، تحریم نهایی آن عمل به خصوص در مواردی که آلودگی به گناه در جامعه وسعت و کثرت دارد. ربا از جمله مفاسد اجتماعی بود که به شدت در میان عرب جاهلی شیوع داشت و سرچشمه بسیاری از بدبختی‌های آنان نیز بود، به همین دلیل، قرآن برای ریشه‌کن کردن رباخواری، حکم تحریم آن را در چند مرحله بیان فرمود. ربا در لغت به معنای افزوده، برجسته و برآمده است (حج/۵، رعد/۱۷، نحل/۹۲) و از ریشه «ر ب و» است و در اصطلاح، زیاده‌گیری یا مال زاید در قرض یا در بیع است. 🔹به ترجمه‌ی چند آیه، توجه نمایید: ▪️آنچه به عنوان ربا می‌پردازید تا در اموال مردم فزونی یابد، نزد خدا فزونی نخواهد داشت، و آنچه را به عنوان زکات می‌پردازید و تنها رضای خدا را می‌طلبید (مایه برکت است و) کسانی که چنین می‌کنند دارای پاداش مضاعفند (روم/۳۹) ▪️بخاطر ربا گرفتن، در حالی که از آن نهی شده بودند، و خوردن اموال مردم بباطل، و برای کافران آنها، عذاب دردناکی آماده کرده‌ایم (نساء/۱۶۱) ▪️کسانی که ربا می خورند (در قیامت) بر نمی‌خیزند مگر مانند کسی که بر اثر تماسّ شیطان، دیوانه شده، این، بخاطر آن است که گفتند: دادوستد هم مانند ربا است، در حالی که خدا بیع را حلال کرده و ربا را حرام و اگر کسی اندرز الهی به او رسد و (از رباخواری) خودداری کند، سود‌هایی که در سابق به دست آورده، مال اوست و کار او به خدا واگذار می شود، اما کسانی که باز گردند (و مرتکب این گناه شوند) اهل آتشند و همیشه در آن می‌مانند (بقره/۲۷۵) ▪️خداوند، ربا را نابود می‌کند و صدقات را افزایش می‌دهد و خداوند، هیچ انسان ناسپاس گنهکاری را دوست نمی‌دارد (بقره/۲۷۶) ▪️ای کسانی که ایمان آورده‌اید از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید و آنچه از (مطالبات) ربا باقی مانده، رها کنید، اگر ایمان دارید (بقره/۲۷۸) ▪️اگر ( چنین) نمی‌کنید، بدانید خدا و رسولش، با شما پیکار خواهند کرد، و اگر توبه کنید، سرمایه‌های شما، از آن شماست (اصل سرمایه بدون سود)، نه ستم می‌کنید و نه به شما ستم می‌شود (بقره/۲۷۹) ▪️و اگر (بدهکار) قدرت پرداخت نداشته باشد، او را تا هنگام توانایی، مهلت دهید، و (اگر قدرت پرداخت ندارد) برای خدا به او ببخشید، بهتر است، اگر (منافع این کار را) بدانید (بقره/۲۸۰) ▪️ای کسانی که ایمان آورده‌اید! ربا (و سود پول) را چند برابر نخورید.از خدا پروا کنید تا رستگار شوید و از آتشی بپرهیزید که برای کافران آماده شده است و خدا و پیامبر را اطاعت کنید تا مشمول رحمت شوید (آل عمران/۱۳۰تا۱۳۲) ⬅️ خداوند، ما و جامعه‌ی ما و تجارت ما و سیستم اقتصادی ما و نظام بانکی ما را به راه قرآن هدایت فرماید. (آمین) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 حضرت مهدی(عج) در قرآن کریم ✅ بیش از سیصد آیهٔ قرآن با مهدویت مرتبط است و در تأویل و تفسیر آن، امام زمان(عج) مصداق تام آن هستند. ذیل هر کدام از این آیات از حضرات معصومین علیهم‌ السلام روایاتی نیز نقل شده‌است. از باب نمونه، به چند آیه اشاره می‌کنیم: 🔹بقیت الله خیرلکم ان کنتم مؤمنین (هود/۸۶)؛ مقصود از بقیة الله، حضرت مهدی(عج) است. 🔸قل ارأیتم ان اصبح ماءکم غورا فمن یأتیکم بماء معین (ملک/۳۰)؛ مقصود از «ماء معین» حضرت مهدی(عج) است. 🔹هو الذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحقّ لیظهره علی الدین کلّه و لو کره المشرکون (توبه/۳۳)؛ به قیام حضرت مهدی(عج) اشاره دارد. 🔸قل جاءالحق و زهق الباطل انّ باطل کان زهوقا (اسراء/۸۱)؛ مقصود از آمدن حق، حضرت مهدی(عج) است. 🔹وعد الله الذین آمنوا منکم و عملواالصالحات ... یعبدوننی لایشرکون بی شیئا (نور/۵۵)؛ منظور، حکومت جهانیِ حضرت مهدی(عج) است. 🔸امّن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء و یجعلکم خلفاء الارض (نمل/۶۲)؛ مضطر حقیقی، حضرت مهدی(عج) است. 🔹و ذکّرهم بایام الله ان فی ذلک لایات لکل صبّار شکور (ابراهیم/۵)؛ روز قیام حضرت مهدی(عج) از ایام الله است. 🔸و لقد کتبا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون (انبیاء/۱۰۵)؛ حضرت مهدی(عج) و یارانش، وارث زمین هستند. 🔹اعلموا ان الله یحیی الارض بعد موتها (حدید/۱۷)؛ حیات و اصلاح اهل زمین بواسطه ظهور حضرت مهدی (عج) است. 🔸و اشرقت الارض بنور ربها و وضع الکتاب ...(زمر/۶۹)؛ زمین به نور حضرت مهدی(عج) روشن می‌گردد. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🔴 عمل صالح، عملی است در جهت قدرت‌بخشیدن به ولیّ الهی ✅ در این آیه‌ی شریفه _ که برای بیدارشدن صبح _ می‌خوانند: «قُلْ إِنَّمَآ أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُوحَىٰٓ إِلَيَّ أَنَّمَآ إِلَٰهُكُمْ إِلَٰهٌ وَاحِدٌ ۖ فَمَنْ كَانَ يَرْجُو لِقَآءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَ لَا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِٓ أَحَدًا» (کهف/۱۱۰) 🔹همه‌جا داریم «عملوا الصالحات» اما این‌جا «عملا صالحا» آمده است؛ یعنی یک عمل صالح! امام صادق علیه‌السلام فرمود؛ این «عملا صالحا»، ولایت امیرالمؤمنین و ائمه علیهم‌السلام است. «ولایتهم العمل الصالح»! لقاء الهی در سایه‌ی این ولایت است و توحید یعنی ایمان به این ائمه و کمک به آن‌ها! و شرک هم یعنی دیگران را در ولایت شریک گرداندن! یعنی قرارگرفتن در صف دشمنان ائمه! خیال نکن که بت‌پرستی این است که یک مجسمه را بگذاری و عبادت کنی! خیر! این که شرک نفهم‌ها و جاهل‌هاست! شرک بدتر و بالاتر، این است که کسی در صف دشمنان اهل‌بیت علیهم ‌السلام باشد. ⬅️ پس عمل صالح در گفتمان انتظار، عملی است که در جهت قدرت ‌بخشیدن به ولیّ الهی و تحقق اهداف ولایت باشد. 📚 دکترین انتظار و مبانی قرآنی آن، ص ۱۲۳ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂 در خانواده، گذشت داشته باشید. 🍂 🔶يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ لِمَ تُحَرِّمُ مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَكَ تَبْتَغِي مَرْضَاتَ أَزْوَاجِكَ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ (تحریم/١) ⚡️ترجمه: اى پيامبر! چرا چيزى را كه خدا بر تو حلال كرده، به خاطر جلب رضايت همسرانت بر خود تحريم مى كنى؟ 🍃این جمله، به عنوان عتاب و سرزنش نيست، بلكه نوعى دلسوزى و محبت خدا به پیامبر است. درست مثل اين كه ما به كسى بگوییم: چرا بخاطر فلانی، خودت را اذیت میکنی؟ ❌ پیامبر اکرم، برای جلب رضایت همسر، گاهی از حقوق مشروع خود می گذشت. ✅شایسته است که امت پیامبر نیز، به تأسی از ایشان، برای حفظ کانون خانواده، و جلب رضایت همسر، از بعضی از حقوق خود بگذرند. 📚☆✦❀✦☆📚 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🌺🍃🌺🍃🌺 🌺 🍃 🍃 👈یخرج الحی من المیت ویخرج المیت من الحی ........ ۱۹ روم قل من یرزقکم ........ ومن 👈یخرج الحی من المیت ویخرج المیت من الحی ........ یونس ۳۱ ان الله فالق الحب والنوی 👈یخرج الحی من المیت و المیت من الحی ........ ۹۵ انعام (درسوره آل عمران فعل مخاطب ذکر شده است.) تولج الیل فی النهار ......👈 الحی من المیت و المیت من الحی ........ ۲۷ آل عمران کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨«مثقال» از «ثقیل» به معناى میزان سنگینى است و کلمه «ذرّة» یا به معناى کوچک‏ترین مورچه است و یا به معناى ذرات سبک پراکنده در هوا. البته امروز به اتم نیز ذرّه مى‏گویند. ولى به هر حال مراد از آن کوچک‏ترین واحد وزن است. ✨در روایات مى‏خوانیم: مرد عربى وارد مسجد پیامبر اکرم شد و گفت: از آنچه خدا به تو یاد داده مرا یاد بده! حضرت شخصى را مأمور آموزش قرآن به او کردند. معلم براى او سوره اذا زلزلت... را خواند، همین که به آیه «فمن یعمل مثقال...» رسید، مرد عرب گفت: مرا بس است و سپس رفت. پیامبر فرمود:(رجع فقیها ) ✨در سوره لقمان نیز، لقمان به فرزندش مى‏فرماید: اگر به اندازه وزن خردلى عمل نیک یا بد داشته باشى، در دل سنگ یا در اوج آسمان یا در زمین باشد، خداوند در قیامت براى حساب مى‏آورد. «یا بنىّ انّها اِن تک مثقال حبّة من خردل فتکن فى صخرة او فى السموات او فى الارض یأت بها اللّه» (لقمان/16) منبع:تفسیر نور کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💢آیه زکات 🌺به آیه ۱۰۳ سوره توبه (که در باره زکات اموال است) آیه زکات می‌گویند: ((خذ من اموالهم صدقة تطهرهم وتزکیهم بها وصل علیهم ان صلاتک سکن لهم والله سمیع علیم)؛ ) از اموال آنان صدقه‌ای بگیر تا به وسیله آن پاک و پاکیزه شان سازی و برایشان دعا کن زیرا دعای تو برای آنان آرامشی است و خدا شنوای داناست. 💥توبه ابولبابه گروهی از یهود بنی قریظه با ابولبابه مشورت کردند که آیا تسلیم حکم پیامبر بشوند یا نه ؟اوگفت اگر تسلیم شوند او همه شما را سر می‌برد سپس از این خیانت پشیمان شد و خود را به ستون مسجد بست و بعد آیه فوق به عنوان پذیرش توبه او نازل گردید گفتند که این آیه به توبه ابولبابه مربوط است وقتی خداوند توبه او را پذیرفت به شکرانه قبولی توبه اموال خود را تقدیم پیامبر (ص )کرد که در راه خدا انفاق کند پیامبرفرمود در این مورد تااز جانب خدا دستورنرسد اقدامی نخواهم کرد لذا این آیه نازل شد که از اموال آنها صدقه بگیر تو با این کار آنها را پاک می کنی و رشدشان می دهی آنها را از رذایل اخلاقی و بخل و امساک پاک می‌سازی وتوجه به حقوق دیگران را دراو زنده میکنی صدقه دراین آیه به معنی زکات آمده است تفسیر مبین کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿 وَمَا تَدْرِي نَفْسٌ مَاذَا تَكْسِبُ غَدًا ۖ وَمَا تَدْرِي نَفْسٌ بِأَيِّ أَرْضٍ تَمُوتُ .... هیچ کسی نمی داند فردا چه به دست می آورد و هيچ کس نمی داند در کدام دیار می میرد، به طور یقین خداوند دانای آگاه است. ✨ لقمان³⁴ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
📚يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَسْئَلُوا عَنْ أَشْياءَ إِنْ تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ وَ إِنْ تَسْئَلُوا عَنْها حِينَ يُنَزَّلُ الْقُرْآنُ تُبْدَ لَكُمْ عَفَا اللَّهُ عَنْها وَ اللَّهُ غَفُورٌ حَلِيمٌ «101» 🍃اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! از امورى كه اگر برايتان آشكار شود ناراحتتان مى‌كند نپرسيد، و اگر هنگام نزول قرآن از آنها سؤال كنيد، برايتان روشن مى‌شود. خداوند از سؤال‌هاى نابجاى شما گذشت و خداوند آمرزنده‌اى بردبار است. 🔰شان نزول: 🍃پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله با مردم درباره‌ى حج سخن مى‌گفت. كسى پرسيد: آيا حج، همه ساله واجب است يا در تمام عمر تنها يكبار؟ پيامبر پاسخ نداد. او چند بار پرسيد، رسول خدا فرمود: اين همه اصرار براى چيست؟ اگر بگويم: «هر سال، كار بر شما سخت مى‌شود»، تا موضوعى را مطرح نكرده‌ام، شما هم نپرسيد: «يكى از عوامل هلاكت امّت‌هاى پيشين سؤال‌هاى نابجاى آنان بود». 🍃گرچه آنچه را نمى‌دانيم، بايد از اهلش بپرسيم، «فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ» «2»، امّا برخى سؤال‌هاست كه اگر جوابش روشن شود، به زيان فرد يا جامعه است. تفسیر نور کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📓دائره المعارف قرآن کریم📓 😩آوارگى > پیشینه آوارگى 📖 حضرت علیه السلام نیز هنگامی که با فرستادن نامه ای ، ملکه را با مسالمت به یکتاپرستی فرا خواند و با مقاومت آنان مواجه شد ، و درباریانش را در صورتی که دست از سرکشی برنداشته ، نشوند ، به مقابله با لشکری نیومند ، آوارگی و اخراج همراه با از سرزمینشان تهدید کرد : * ارجع الیهم فلناتینّهم بجنود لا قبل لهم بها و لنخرجنّهم منها اذلّه و هم صاغرون * ( نمل ۳۷ ) 🔰حضرت علیه السلام نیز پس از آن که از تصمیم قبطیان مبنی بر کشتن خویش آگاه شد ، از بیرون رفت و با درخواست رهایی از دست ستمگران از درگاه الهی ، را بر کشته شدن برگزید : * و جاء رجل من اقصا المدینه یسعی قال یا موسی انّ الملا یاتمرون بک لیقتلوک فاخرج انّی لک من النّاصحین * فخرج منها خائفاً یترقّب قال ربّ نجّنی من القوم الظالمین * ( قصص ۲۰ و ۲۱ ) 📖فرعون نیز برای از پذیرش دعوت موسی علیه السلام با متهم ساختن وی به سحر ، اظهار داشت که او می‌خواهد را با جادوی خویش از سرزمینشان آواره سازد : * قال اجئتنا لتخرجنا من ارضنا به سحرک یا موسی * ( طه ۵۷ ) 🔰به گفته علامه ، او با این اتهام ، سعی داشت افکار عمومی را بر ضد بشوراند و او را دشمن ملت معرفی کند ، دشمنی که می‌خواهد با آنان را از وطن و آب و خاکشان بیرون کند و روشن است کسی که ندارد ، زندگی ندارد . ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۲۸ وَ إِذا فَعَلُوا فاحِشَةً قالُوا وَجَدْنا عَلَيْها آباءَنا وَ اللَّهُ أَمَرَنا بِها قُلْ إِنَّ اللَّهَ لا يَأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ أَ تَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ «اعراف آیه 28» و هرگاه كار زشتى كنند، (در توجيه آن) گويند: ما پدران خود را بر اين كار يافتيم و خداوند ما را به آن دستور داده است. بگو: خداوند هرگز به كارهاى زشت فرمان نمى‌دهد. آيا چيزى را كه نمى‌دانيد به خدا نسبت مى‌دهيد؟! کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠 نور (محسن قرائتی)💫 وَ إِذا فَعَلُوا فاحِشَةً قالُوا وَجَدْنا عَلَيْها آباءَنا وَ اللَّهُ أَمَرَنا بِها قُلْ إِنَّ اللَّهَ لا يَأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ أَ تَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ «اعراف آیه 28» و هرگاه كار زشتى كنند، (در توجيه آن) گويند: ما پدران خود را بر اين كار يافتيم و خداوند ما را به آن دستور داده است. بگو: خداوند هرگز به كارهاى زشت فرمان نمى‌دهد. آيا چيزى را كه نمى‌دانيد به خدا نسبت مى‌دهيد؟! جلد 3 - صفحه 47 نکته ها در تفاسير مى‌خوانيم كه اين آيه مربوط به برهنگى، مشركان در حال طواف است كه در جاهليّت مرسوم بوده است. آنان اين كار را به تقليد از نياكان خود انجام مى‌دادند؛ امّا مدّعى مى‌شدند كه خداوند دستور داده اينچنين طواف كنند! زشتكاران از نياكان خود تقليد مى‌كنند و شرك خود را به خدا نسبت مى‌دهند و مى‌گويند: «لَوْ شاءَ اللَّهُ ما أَشْرَكْنا» «1»، «لَوْ شاءَ اللَّهُ ما عَبَدْنا مِنْ دُونِهِ مِنْ شَيْ‌ءٍ» «2» اين خواست خداوند بوده كه ما مشرك شديم و مى‌پنداشتند چون خدا به آنان مهلت داده، پس يا راضى به فحشا و زشتى‌هاى آنان است و يا به آن فرمان داده است. در اين آيه، آنها ابتدا نياكان خود را مطرح كردند، «وَجَدْنا عَلَيْها آباءَنا» سپس فرمان خدا را «وَ اللَّهُ أَمَرَنا بِها»، شايد به اين دليل باشد كه كار نياكان، نزد آنان مهم‌تر از فرمان خداست. پیام ها 1- توجيه گناه، بزرگ‌تر از خود گناه و نشانه‌ى سلطه و نفوذ شيطان است. «أَوْلِياءَ لِلَّذِينَ‌ ... قالُوا وَجَدْنا عَلَيْها آباءَنا» چه توجيه اجتماعى (نياكان) و چه توجيه مذهبى (امر خدا به زشتى‌ها). 2- پايبندى به روش زشت و غلط نياكان و بدعت در دين، نشانه ولايت شيطان و عدم ايمان است. إِنَّا جَعَلْنَا الشَّياطِينَ أَوْلِياءَ لِلَّذِينَ‌ ... إِذا فَعَلُوا فاحِشَةً قالُوا وَجَدْنا عَلَيْها آباءَنا ... 3- فساد و زشتى برخى اعمال، روشن و فطرى است. «فاحِشَةً» («فاحشه» به گناهى گفته مى‌شود كه قباحت و زشتى آن روشن باشد) 4- گاهى انحرافات انسان، براى نسل‌هاى بعدى الگو مى‌شود و منحرفان، بار گناه نسل‌هاى آينده را نيز به دوش مى‌كشند. «وَجَدْنا عَلَيْها آباءَنا» 5- روش گذشتگان، هميشه ارزشمند نيست و تقليد نابجا از پيشينيان ممنوع‌ «1». انعام، 148. «2». نحل، 35. جلد 3 - صفحه 48 است. «قالُوا وَجَدْنا عَلَيْها آباءَنا» 6- خداوند در هيچ زمانى به زشتى فرمان نمى‌دهد. وَ اللَّهُ أَمَرَنا ... إِنَّ اللَّهَ لا يَأْمُرُ (پاسخ فعل ماضى را با فعل مضارع مى‌دهد تا نشانه‌ى استمرار باشد) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
23.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨ وَتَلَذُّ الْأَعْيُنُ تلاوت آیه ۷۱ سوره مبارکه زخرف توسط حامد شاکر نژاد و هادی اسفیدانی يُطَافُ عَلَيْهِمْ بِصِحَافٍ مِنْ ذَهَبٍ وَأَكْوَابٍ وَفِيهَا مَا تَشْتَهِيهِ الْأَنْفُسُ وَتَلَذُّ الْأَعْيُنُ وَأَنْتُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ﴿۷۱﴾ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدبر در قرآن😳 عجائب خلقت 👆 🤲خدایا! به هرسویی که می‌نگرم آثار عظمت خلقت تو را می‌بینم و میدانم که همه اینها نشانه‌ای برای پی بردن به بزرگی، بی‌نقصی و توانمندی توست شرمنده‌ام! که اینها را میبینم اما...😔 خردمندان کسانی‌اند که خدارا ایستاده‌و نشسته‌و برپهلو یاد کرده و در اسرار آفرینش آسمانها و زمین می‌اندیشند و میگویند: خدایا! اینها را بیهوده نیافریده‌ای، منزهی تو، ما را از عذاب آتش نگاه دار. 📖سوره مبارکه آل‌عمران آیه۱۹۱ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 در محضر قرآن کریم / ✅ بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ وَ مَآ أَنَاْ عَلَيْكُمْ بِحَفِيظٍ (هود/۸۶) 🔹(مال و سرمایه‌ى حلالى كه) خداوند (براى شما) باقى گذارده (از مال و ثروتى كه در اثر كم‌فروشى به‌دست مى‌آورید) برایتان بهتر است اگر ایمان داشته باشید، و من نگهبان شما (بر حفظ ایمانتان و پذیرش این راه) نیستم. 🔸«بقیّت اللَّه» در این آیه به معناى درآمد و سودى است كه از یک سرمایه‌ى حلال و خداپسندانه براى انسان باقى مى‌ماند و صددرصد حلال است. امّا در روایات به هر وجود مباركى كه به اراده‌ى خداوند براى بشریّت باقى مى‌ماند، «بقیة اللَّه» گفته مى‌شود. از جمله به سربازان مؤمنى كه پیروزمندانه از جبهه‌ى جنگ بر مى‌گردند، زیرا به اراده‌ى الهى باقى مانده‌اند. به حضرت ولی عصر(عجّل‌اللَّه‌تعالى‌فرجه‌الشریف) نیز «بقیة اللَّه» مى‌گویند، چون آن وجود شریف به خواست خداوند براى هدایت مردم ذخیره و باقى نگهداشته شده است. ایشان روشن‌ترین و کامل‌ترین مصداق ذخیره‌ی الهی هستند که برای پیروزی نهایی حق بر باطل باقی مانده‌اند. 🔸در روایات مى‌خوانیم كه یكى از نام‌ها و اسامى مبارک آن حضرت «بقیة اللَّه» است و هیچ‌کس بر مهدی (عج) سلام نمی‌کند مگر این‌که می‌گوید: «السلام علیک یا بقیة اللَّه فى ارضه». وقتى آن حضرت در مكّه ظهور نمایند، این آیه را تلاوت كرده و مى‌فرمایند: من ذخیره‌ی الهی و حجت او و جانشین او برای شما هستم.(کمال الدین، ج۱، ص۳۳۰) ❇️ از پيام‌های آیه ▫️رزق اندک ولى حلال و پاک، بهتر از درآمدهاى بسیار، امّا حرام است. «بقیّت‌ اللّه خیر» ▫️دنیا، فانى و آخرت باقى است، لذا آخرت‌گرایى بهتر از دنیاطلبى است. «بقیّت اللَّه خیر لكم» ▫️اگر كم فروشى نكنیم، مشتریان بیشتر و در نتیجه سود ما در آینده، زیادتر و گواراتر خواهد گردید. «بقیّت اللَّه خیر» ▫️كسى كه حرام را بهتر از حلال بداند، در ایمان خود شک كند. «ان‌ كنتم مؤمنین» ▫️انسان‌ها در عقاید خود آزادند و حتّى انبیا هم بر آنان تحمیلى ندارند. «و ما انا علیكم بحفیظ» ▫️اگر به خاطر حرام‌خوارى، دارایى و زندگیتان تباه شد، من ضامن نیستم. «و ما انا علیكم بحفیظ» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂 🍁🍂تنها آیه ی قران که کلمه ضرر در آن سه مرتبه بکار رفته است.🍂🍁 📕وَ إِذا مَسَّ الْإِنْسانَ دَعانا لِجَنْبِهِ أَوْ قاعِداً أَوْ قائِماً فَلَمَّا كَشَفْنا عَنْهُ مَرَّ كَأَنْ لَمْ يَدْعُنا إِلى‌ مَسَّهُ كَذلِكَ زُيِّنَ لِلْمُسْرِفِينَ ما كانُوا يَعْمَلُونَ «12» یونس ♦️وهنگامى كه ضررى به انسان برسد، در حالى كه به پهلو خوابيده يا نشسته و يا ايستاده است، ما را مى‌خواند، ولى چون ضرر را از او برطرف ساختيم، چنان به راه خود مى‌رود كه گويى هرگز ما را براى گرفتارى كه به وى رسيده بود، نخوانده است! اين‌گونه براى اسرافكاران، عملكردشان زيبا جلوه مى‌كند. 💢نزول این آیه درباره هشام بن مغیرة المخزومى نازل شده موقعى که ضررى یا شرّى و مکروهى به او می‌رسید، خدا را براى رفع آن نکبات و شرور می‌خواند و دیگرى را نمى خواند ولى وقتى که خداوند بدى ها را از او دور می‌کرد مانند کسى بود که به خدائى اعتقاد نداشت و خداشناسى و خداپرستى از او زائل می گشت . کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💚🌹💚🌹 🌹💚 📕سوره فرقان آيه 63 : وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا 📃ترجمه فارسی : و بندگان رحمان كسانى اند كه روى زمين با آرامش و فروتنى راه مى روند، و هنگامى كه نادانان آنان را طرف خطاب قرار مى دهند [در پاسخشان] سخنانى مسالمت آميز مى گويند، 🖋ضرب المثل : جواب ابلهان خاموشي است کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂 فقط به خدا تکیه کنید. 🍂 🔸فَفِرُّوا إِلَي اللَّهِ إِنِّي لَكُم مِّنْهُ نَذِيرٌ مُّبِينٌ (ذاریات /۵٠) ⚡️ترجمه : پس به سوى خدا فرار کنيد، كه همانا من از سوى او براى شما هشداردهنده اى آشكار هستم. ❌ انسان محدود و ضعیف، در برابر هزاران مسئله مادى و معنوى و در ميان تمايلات حق و باطل كه از خود يا ديگران بر او عرضه مى شود، به پناهگاهى محكم نيازمند است و بهترين پناهگاه خداست. 💥بدانید که پناهندگى به بيگانگان و غير خداوند، ثمرى ندارد. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🌨🔆🌨🔆🌨 الیه مرجعکم جمیعا وعد الله حقا انه 👈 یبدوا الخلق ثم یعیده ......... ۴یونس قل هل من شرکائکم من👈 یبدوا الخلق ثم یعیده ........... ۳۴ یونس ............ الله 👈یبدوا الخلق ثم یعیده ......... روم ۱۱ وهو الذی 👈 یبدوا الخلق ثم یعیده ......... روم ۲۷ ............ امن 👈یبدوا الخلق ثم یعیده ........... ۶۴ نمل اولو یروا کیف 👈 یبدوا الخلق ثم یعیده ........... ۱۹ عنکبوت 🔹عبارت مورد نظر هرکدام ۲ مرتبهدر سوره بونس وروم بکار رفته است. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا