eitaa logo
باشگاه تحلیل خبری تأویل
420 دنبال‌کننده
608 عکس
155 ویدیو
9 فایل
باشگاه تحلیل خبری نوجوان/تأویل "اینجا نوجوانان روایت می کنند" [تبیین،تشریح،تکمیل] ارسال سوژه خبری : @Taviladmin
مشاهده در ایتا
دانلود
|🔵کارهایی که برای برندسازی ملی ایران در سوریه نکردیم! 📍پیاده سازی مشابه بسیاری از کسب و کارهای دانش بنیان ایرانی در سوریه... 📍مهاجرت بسیاری از نخبگان سوری از این کشور... 📌باشگاه تحلیل خبری تأویل @Tavilnewsir
|🔵تاثیر فاجعه بار کمرنگ شدن نقش مشاورین در مدرسه چه دلایلی باعث کم کاری مشاوران شده است؟ در اینفو تاویل امروز میخوانیم☝️ 📌باشگاه تحلیل خبری تأویل @Tavilnewsir
31.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
|🔴چالش مساله ساز بیکاری، مخصوصا جوانان ماهشهری چاره چیست؟! نوجوان تاویلی کیارش طاهری پاسخ میدهد🌱✅ 📌باشگاه تحلیل خبری تأویل @Tavilnewsir
|🟡جرعه ای از نسخه چهارم ماهنامه خبرگزاری تاویل🗞 راهی به سوی اینده روایت داستان پسری با اراده به نام ارش . پستی بلندی هایی که تجربه میشود و ایده های بزرگی که در سر دارد در اینجا بخوانید☝️ 📌باشگاه تحلیل خبری تأویل @Tavilnewsir
|🔵برنامه‌ریزی تحصیلی، کلیدی به سوی موفقیت🚀📖 هر قدمی که امروز برمی‌داری، ساختن آینده‌ات رو تضمین می‌کنه فقط باید بدونی که یک برنامه ریزی خوب چجوریه📚✨ همیشه یادت باشه که هیچ مسیری بدون برنامه ریزی دقیق، به مقصد نمی‌رسه🥇 📌باشگاه تحلیل خبری تأویل @Tavilnewsir
|🔵 بازی های فکری کلید هوشمندی💡♟️ بیایید ذهن‌هایمان را به چالش بکشیم🧠 با معرفی چند بازی جذاب، کمی از فضای بازی های رایانه ای دورتر شویم🧩 📌باشگاه تحلیل خبری تأویل @Tavilnewsir
|🔵معاون مدرسه، پل ارتباطی بین دانش‌آموزان و معلمان تلاش برای ساخت محیطی سازنده و پربار برای یادگیری📚🌈 چند پیشنهاد برای معاونان پرورشی، اینجا در اینفو تاویل امروز✅ 📌باشگاه تحلیل خبری تأویل @Tavilnewsir
|🔴 ایران قوی و نوجوان🇮🇷 ایران قوی، جوانان قوی تر💪🏻 📌باشگاه تحلیل خبری تأویل @Tavilnewsir
💠طرحوارۀ خود تحول نیافته 🔻این طرحواره دارای سه مؤلفۀ اصلی است: 1️⃣شناختی: باورهای هسته‌ای و درونی که فرد را به این نتیجه می‌رساند که بدون حمایت دیگران قادر به انجام امور یا مواجهه با چالش‌ها نیست. هویت فردی این افراد وابسته به دیگران است و خود را ناتوان از تشکیل هویت مستقل می‌دانند. 2️⃣هیجانی: احساساتی مانند اضطراب، ترس از طرد شدن و نگرانی عمیق از تنها ماندن. این افراد به شدت از اینکه در روابط خود رها شوند یا ترک شوند نگران هستند و این نگرانی‌ها می‌تواند باعث احساساتی مثل بی‌قراری و دلتنگی شدید شود. 3️⃣رفتاری: رفتارهای مقابله‌ای که فرد برای مدیریت و مقابله با ترس‌ها و احساسات ناشی از این طرحواره از خود نشان می‌دهد.این افراد معمولاً از روابط ناپایدار پرهیز نمی‌کنند بلکه حتی در روابط ناسالم نیز باقی می‌مانند تا از احساس تنهایی یا طرد شدن جلوگیری کنند. 📌باشگاه تحلیل خبری تأویل @Tavilnewsir
👨‍👩‍👧‍👦سبک‌های تربیتی و تأثیر آن‌ها بر کودکان ▪️مطالعات روانشناختی نشان داده‌اند که سبک‌های تربیتی والدین تأثیر عمیقی بر رشد روانی، اجتماعی و اخلاقی کودکان دارند. بر اساس نظریه بامریند(Baumrind) چهار سبک اصلی تربیتی به شرح زیر هستند؛ 1️⃣استبدادی(Authoritarian) این سبک، بر کنترل شدید، اطاعت بی‌چون‌وچرا و نادیده گرفتن نیازهای عاطفی کودک استوار است. این کودکان ممکن است در بلندمدت دچار اضطراب، عدم انعطاف‌پذیری و مشکلات روانشناختی شوند. 2️⃣دموکراتیک(Permissive) در این سبک، والدین آزادی زیادی به کودکان می‌دهند و محدودیت‌های کمتری اعمال می‌کنند. این سبک منجر به بروز رفتارهای تکانشی، عدم توانایی در کنترل خویشتن و مشکلات جدی در همکاری با دیگران می‌شود. 3️⃣رهاشده(Uninvolved یا Neglectful) این سبک، اغلب در خانواده‌هایی دیده می‌شود که با مشکلاتی مانند اعتیاد یا اختلالات روانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این کودکان اغلب در زندگی بزرگسالی دچار مشکلات اساسی در برقراری روابط سالم و مدیریت زندگی می‌شوند. 4️⃣اقتدارگرایانه(Authoritative) این سبک تعادلی میان محبت و محدودیت ایجاد می‌کند و به‌عنوان بهترین سبک تربیتی شناخته می‌شود. این کودکان معمولاً مسؤولیت‌پذیر، متعهد و با اعتمادبه‌نفس هستند. این متن توسط هوش مصنوعی سایت باشگاه تحلیل خبری تأویل گردآوری شده است. 📌باشگاه تحلیل خبری تأویل @Tavilnewsir
باشگاه تحلیل خبری تأویل
🔍 اقلیت‌های یهودی دوران قاجار و پهلوی ✍️اسداللهی 🔸تاریخ معاصر ایران گواهی می‌دهد که اقلیت یهود به‌ویژه پس از صعود رضاخان تا زمان سقوط محمدرضا پهلوی از جایگاه و موقعیت ممتاز و برجسته‌ای در کشور برخوردار بودند. ✨ چنانچه نویسندگان یهودی از آن دوران با عنوان دوره شکوفایی عظمت و آزادی یهود با تمجید و نیکی فراوان یاد می‌کنند. حبیب لوی نویسندۀ مشهور یهودی در این‌باره نوشته است؛ «بدون تردید جلوس رضاشاه کبیر بر تخت سلطنت ایران یکی از واقعیات تاریخی مهم این کشور به شمار می‌رود».(حبیب لوی جلد سوم،ص 959) 🕎 با سلطنت رضاخان پهلوی انقلاب عظیمی در بهبود وضع آزادی و آسایش یهودیان ایران پدید آمد. ✴️ به‌ طوری که در منابع یهودی از آن دوران به عنوان «عصر طلایی» یاد می‌شود: مسلماً دوران پهلوی را می‌توان برای یهودیان «عصر طلایی» نامید چه از نظر اقتصادی و چه کسب آزادی و مساوات که این خود نعمت بزرگی است. (یهودیان ایران در تاریخ معاصر، انتشارات مرکز شفاهی یهودیان ایرانی، جلد دوم، چاپ آمریکا، پاییز 1997[1376]، صفحۀ 30) ✴️ طبق اطلاعات و اسناد موجود، امتیاز و موقعیت یهود نه‌تنها با دیگر اقوام بلکه حتی با مردم مسلمان ایران نیز به هیچ‎وجه قابل مقایسه نبود، این بخشی از امکانات خوب یهودیان در ایران بوده است. ⬅️تشکیل و اعلام موجودیت صهیونیست‌ها در میان یهودیان ایران که سابقۀ آن به سال‌های پس از مشروطه و قبل از روی کار آمدن رضاخان برمی‌گردد. 🔹«آمنون نتصر» در نشریه‌ای یهودی در این باره می‌نویسد: «در دورۀ احمدشاه قاجار، تقریبا تمام رجال سیاسی ایران از جمله سردار سپه رضاخان پهلوی از فعالیت‌های صهیونیستی در ایران باخبر بودند و حتی در پاره‌ای از جشن‌های صهیونیستی شرکت می‌کردند.» 🔸تشکیلات صهیونیسم طی سال‌های پایانی دورۀ قاجار در ایران موجودیت خود را آشکار ساخت؛ پس این واقعیت در تاریخ معاصر ایران قابل کتمان نیست که تشکیلات صهیونیسم ایران متشکل از شماری از سران و سرشناسان یهود در ایران ضمن ارتباط و پیوند سازمانی با صهیونیسم جهانی در زمان روی کار آمدن رضاخان و سلسله پهلوی به طور رسمی و گسترده در ایران فعالیت داشته است. 🔹تلاش برای ترویج و تبلیغ اندیشه صهیونیستی در ایران با هدف ایجاد «موطن ملی یهود» در سرزمین اسلامی فلسطین در نزد عموم مردم، مغایر ادعای وطن‌دوستی این گروه بود. نمونۀ آن، انتقال تعدادی از یهودیان به سرزمین اشغالی بود که حبیب لوی به آن اشاره می‌کند: «در سال 1919م [1298ش] چند فامیل از همدان برای اورشلیم حرکت نموده بودند و در این سال1920م[1299ش] دو دسته از تهران و شیراز مهاجرت نمودند». (حبیب لوی، ص 922) 📌آمنون نتصر، در صدمین سالگرد صیونیسم در نشریۀ چشم‌انداز شماره 56، چاپ1997 آمریکا، دربارۀ قدرت و چگونگی پیدایش صهیونیسم در جامعه یهود ایران چنین نوشته است: «تأسیس نخستین مدرسه آلیانس در سال 1898م و از همه مهم‌تر اوج گرفتن موج مهاجرت یهودیان ایرانی به سرزمین اسرائیل، این‌ها از جمله وقایعی بود که در روند شکل‌گیری تشکیلات صهیونیسم ایران اثرگذار بودند. در سال 1918 سازمانی تحت عنوان «تشکیلات صیونت» در تهران و پس از آن در هجده شهر دیگر افتتاح شد. این تشکیلات تا سال 1926م نخستین سال سلطنت رضاشاه با آزادی نسبی فعالیت می‌کرد». ❗️جریان‌های یهود با برخورداری از آزادی و امتیازها در دوران سلطنت پهلوی، باعث ایجاد سازمان‌ها و کانون‌ها و تشکل‌های یهودی در ایران شدند و این امر با افزایش ثروت و نفوذ آن‌ها در دربار پهلوی و نقش پراهمیت آن‌ها در اواخر حکومت قاجار و حکومت شاهنشاهی پهلوی شد. ▫️بنابراین همیشه با دید خالصانه و تطهیر نمی‌توان به دوره‌ای از تاریخ نگاه کرد، گاهی با بررسی لایه‌های پنهانی تاریخی می‌توان به اسراری شگفت دربارۀ قومی خاص رسید که این موضوع، نگاه عموم جامعه را عمیق‌تر و با بصیرتی بیشتر شکل خواهد داد. 📌باشگاه تحلیل خبری تأویل @Tavilnewsir