eitaa logo
59 دنبال‌کننده
15 عکس
4 ویدیو
0 فایل
حاصل تحصیلات، مطالعات و افکارم را در اختیار شما قرار می دهم
مشاهده در ایتا
دانلود
📌مقام معظم رهبری می‌فرماید: «یکی از مشخصه‌های مهم نهضت اسلامی ایران تعامل دو خط برای پیشبرد کشور به سمت اسلام بود: 🔻نخست: خط مقابله و مبارزه‌ی دینی با دستگاه حاکم که برخاسته از عقیده‌ی دینی بود. 🔻دوم: خط بیدارگری فکری، روشنگری، آگاهی بخشی و ارائه‌ی برنامه‌ی اسلامی برای زندگی با گفتمانی نو. 🔷از یک سو کسانی بودند که به انگیزه‌ی غیرت اسلامی‌شان خط مقابله با دستگاه حاکم را ـ که حریم مقدسات مسلمانان را مورد اهانت قرار داده بود ـ در پیش گرفتند ولی از یک اندیشه‌ی مترقی اسلامی برخوردار نبودند بلکه دچار تحجر و جمود فکری بودند. 🔷از سوی دیگر کسانی هم بودند که در خط بیدارگری حرکت می‌کردند و می‌کوشیدند دین را با زبان روز به جامعه عرضه کنند و با کج روی‌های فکری مبارزه می‌کردند اما در خط مقابله با قدرت حاکمه حرکت نمی‌کردند. ✔️امام خمینی ره در هر دو خط پیشگام بودند؛ در اوایل نهضت تمرکز روی مبارزه با دستگاه حاکمه‌ی دین ستیز بود و بعد از آنکه روحیه‌ی مقاومت دینی در جامعه محکم و استوار شد نهضت توانست به سمت ارائه‌ی نظریه‌ی اندیشه‌ی اسلامی به نحو مطلوب پیش برود اینجا بود که متحجران عقب ماندند اما کسانی که بصیرت دینی داشتند و از فکر باز و روشن بهره‌ای داشتند در مسیر نهضت ماندند. ♦️در سال های 1345 و 1346 که شاه بر انقلابیون سخت می‌گرفت و همه‌ی گروه‌های مقاومت سیاسی را قلع و قمع می‌کرد بسیاری از شخصیت‌های نهضت اسلامی مانند شهیدان بزرگوار مطهری، بهشتی و باهنر گرایش به خط دوم (خط روشنگری دینی) را ترجیح دادند اگر چه در آغاز و در پایان زندگی جهادی خود در هر دو خط حضور داشتند. برای ثبت در تاریخ می‌گویم که من از اندک افراد معدودی بودم که در همه‌ی لحظات نهضت هر دو خط را با هم آمیختم و به این ویژگی معروف بودم. میان برادرانمان نیز کسانی بودند که این هر دو خط را با هم ادامه دادند آقای هاشمی رفسنجای یکی از برجسته‌ترین آنها بود. البته برادرانی که در خط فکری بودند ما را پشتیبانی می‌کردند. دکتر شریعتی نیز زندگی اسلامی خود را در میدان مقاومت آغاز کرد و سپس به روشنگری و آگاهی بخشی روی آورد. من درباره‌ی افکار او ملاحظاتی دارم که در جای خود بیان خواهم کرد. ✔️فعالیت اسلامی اقتضا می‌کند که همه‌ی نیروها با قابلیت‌ها و سلیقه‌های گوناگون جذب شوند مردم در این زمینه با هم متفاوتند در حدیث مأثور آمده «لَوْ عَلِمَ‏ النَّاسُ‏ كَيْفَ‏ خَلَقَ‏ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى هَذَا الْخَلْقَ لَمْ يَلُمْ أَحَدٌ أَحَدا» به عقیده‌ی من اگر فعالیت آگاهانه‌ی فکری اسلامی از جنبش و مبارزه جدا شود خشک و بی روح می‌شود؛ روح مبارزه‌ی دینی هم اگر از آگاهی و اندیشه عاری گردد دچار ارتجاع و تحجر می‌گردد. ترکیب مقاومت با آگاهی بخشی و رشد فکری خط انقلاب اسلامی را تشکیل می دهد.» برداشتی از کتاب «خون دلی که لعل شد» صفحات 56 _ 59 https://eitaa.com/The_result_of_life
اندر حکایت این روزهای آخوند هراسی و قم هراسی به واسطه‌ی ویروس منحوس کرونا به این بخش از خاطرات مقام معظم رهبری در کتاب «خون دلی که لعل شد» برخورد کردم ایشان می‌فرمودند: «در کودکی وقتی کلاس دوم ابتدایی بودم عمامه گذاشتم چون در آن دوران مردم عادت به پوشاندان سر داشتند. طبیعتا پدر حاضر نبود ما کلاه پهلوی به سر بگذاریم بنابراین چاره‌ای جز عمامه نبود. ما از زمان کودکی با پدیده‌ی مسخره کردن عمامه مواجه بودیم و این مسئله به صورت یک روحیه‌ی عمومی درآمده بود و همه‌ی بخش‌های جامعه را در برمیگرفت و حتی من هم (که یک بچه سید معمم بودم) از این روحیه‌ی عمومی در سلامت نماندم و یک روز که با دوستانم مشغول بازی والیبال بودم بچه ها با هم قرار گذاشتند که یکی از معمین را که در کوچه ی مجاور کوچه‌ی ما زندگی می‌کرد و داشت از آنجا رد می‌شد مسخره کنند، وقتی نزدیک شد همگی از جمله خود من فریاد زدند «آشیخ... آشیخ». این جو نتیجه‌ی نقشه‌ی حساب شده‌ای برای جداسازی روحانیون از جامعه و زندگی مردم بود، و برای این منظور از شایعات بهره میجستند. هنوز به یاد دارم که این شایعه در بین مردم رواج داشت که گروهی از روحانیون در اطراف مشهد مجلس شبانه‌ای برپا کرده‌اند و در سماور عرق ریخته‌اند و در قوری شراب و مشغول مستی و عربده کشی بوده‌اند! بسیاری هم می‌گفتند ما این صحنه را دیدیم یا از کسی شنیده‌ایم که با چشم خود دیده است! ساختگی بودن این داستان پیداست، خب چرا شراب و عرق را به این صورت گذاشته بودند!؟ چه دلیل داشت در فضای باز و در انظار مردم در چنین جلسه‌ای بنشینند!؟ روحانیون مسئولیت دفاع از اسلام را در برابر هر گونه انحراف در جامعه دارند و وظیفه‌ی خود می‌دانند که علیه سلطه‌ی هر ستمگر یا بیگانه‌ای بر جامعه‌ی اسلامی مبارزه کنند. طاغوتیان برای منزوی کردن روحانیت در جامعه و جدا کردن آنها از همه‌ی عرصه‌های زندگی از جمله زندگی سیاسی نقشه می‌کشیدند و برای رسیدن به این هدف به هر راهی حتی کشتن و زندانی و تبعید کردن علما نیز متوسل شدند.» این خلاصه ی بخشی از کتاب مذکور (ص15 تا 19) بود داستان منشأ بودن قم و روحانیت برای ویروس کرونا خیلی شبیه همان شایعه ای است که حضرت آقا نقل می‌کند اما کسی با خودش نمی‌گوید مگر قم فرودگاه بین المللی یا بندرگاه دارد، یا هم مرز با کشورهای دیگر است!؟ آخر چطور ویروس کرونا از قم سر در آورده؟؟!! با تمام نقایص حوزه و روحانیت شبکه‌های رسانه‌ای دشمن خوب می‌دانند اگر بخواهند دو مرتبه اربابانشان بر این مردم، سرنوشت و سرمایه‌هایشان مسلط شوند باید همانطور که مصدق را از آیت الله کاشانی جدا کرد مردم را از روحانیت مبارز با طاغوت جدا کند. https://eitaa.com/The_result_of_life
به عنوان یک مذهبی، دست فعالان خدوم بهداشتی اعم از دکتر، پرستار و ... را بابت احترام به زحمات پر ارزششان می بوسم یکی از فلسفه های بلایا و مصیبت ها این است که مردم بیشتر به یاد خدا بیفتند به تعبیر قرآن: «[ ﻣﺸﺮﻛﺎﻥ ﺗﺎ ﺩﺭ ﺍﻣﻨﻴﺖ ﻭ ﺁﺳﺎﻳﺸﻨﺪ ، ﺑﺮ ﺁﻳﻴﻦ ﺷﺮﻙ ﺗﻌﺼّﺐ ﺩﺍﺭﻧﺪ ، ] ﭘﺲ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻛﺸﺘﻲ ﺳﻮﺍﺭ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ [ ﻭ ﺩﺭ ﻭﺳﻂ ﺩﺭﻳﺎ ﺍﻣﻮﺍﺝ ﺧﻄﺮﻧﺎﻙ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﺤﺎﺻﺮﻩ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ]ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻭ [ ﺍﺯ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺷﺮﻛﻲ ] ﺧﺎﻟﺺ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ، ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪ»(عنکبوت ۶۵) اما ظاهرا بعضی مغرضین و جاهلین به جای اینکه بیشتر به یاد خدا بیفتند از خدا بیشتر فاصله گرفتند!!! میگویند ببینید باز علم به داد مردم رسید و از این دین و خدا کاری بر نمی آید!! ظاهرا بعضی ها دست پیش گرفتند که پس نیفتند. 🔻اولا: احتمال اینکه این ویروس، دست ساز همین علم و دانش تجربی باشد قوی است. 🔻ثانیا: به جای این که ما از علم جدید و تجربی طلب کار باشیم که چه شد، بعد از چند ماه نتوانستید دارویی یا واکسنی کشف کنید و این همه بدبختی، فلاکت و مرگ گریبان مردم دنیا را گرفته؛ آنها از ما طلبکار شدند. 🔻ثالثا: باور کنید علم قدرتش محدود است و تنها قدرت خدا نامحدود است بنشینید بیماری هایی که علم نتوانسته برایش دارویی کشف کند را بشمارید: ایدز، سرطان و ... بیایید برای یک بار و همیشه به سوی خدا فرار کنیم الهی فقد هربت الیک https://eitaa.com/The_result_of_life
مقام معظم رهبری می فرماید: «سومین بازداشتم از طرف رژیم شاه مصادف شد با محرم ۱۳۸۷ قمری. در زندان برای نظامیانی که آنجا همراه من زندانی بودند نماز جماعت و منبر داشتم. وقتی جلوی منبر رفتنم را گرفتند به نظامیان زندانی گفتم به جلساتتان هر شب ادامه دهید و طی آن صفحاتی از کتاب «آنجا که حق پیروز است» را بخوانید» (خون دلی که لعل شد ص ۱۵۱) 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 سه کتاب از پرویز خرسند منتشر شد که در عرصه ادبیات مذهبی حادثه ای شگفت به شمار می آمد. نگاه متفاوت و نثر محکم و فاخر، عمده ترین وجوه امتیاز این قلم بر آثار پیشین بود و مهمترین دلیل استقرار در کانون توجه اهل ادب. این سه کتاب عبارت بودند از: 🔻مرثیه ای که ناسروده ماند 🔻 آنجا که حق پیروز است 🔻 برزیگران دشت خون. «آنجا که حق پیروز است» مجموعه روایت هایی است داستان واره از حسین(ع) و حسینیان. این کتاب که با نوشته ای با عنوان «انگیزش» از محمدرضا حکیمی آغاز می شود شامل بخش های زیر است: «خونی بر پایه های کاخ؛ قفس شکسته؛ به سوی نور؛ راهی به سوی ابدیت؛ خون خورشید؛ پاک باخته؛ عشقی برتر، بر دریای خون؛ در پیشگاه خدا؛ جاویدان.» https://eitaa.com/The_result_of_life
مقام معظم رهبری می فرماید: «رهایی از قید و بند زوائد زندگی، بیشترین تأثیر را در زندگی من داشته. همین زوائد بیرون از حد ضرورت است که انسان را به بردگی می کشاند. و شاعر بحق گفته است که: و قد دقّت و رقّت و استرقّت فضول العیش اعناق الرجالِ دل بستگی های کم ارزش زندگی، گردن مردان را خرد و باریک کرده و آنان را به بند بردگی کشیده است. بد نیست برایتان بگویم که آقای ربانی املشی که با من دوستی صمیمی داشت در تابستان یکی از سالها به مشهد آمد و من در آن هنگام ساکن مشهد بودم و خانه داشتم، اما در آن تابستان خانه را چند هفته ترک کردم و در یک نقطه ی ییلاقی نزدیک مشهد اقامت گزیدم. زندگی در ییلاقات مشهد ساده و کم خرج بود. به آقای ربانی گفتم شما می توانید در خانه ی من اقامت کنید که در طی هفته ـ به جز دو روز ـ خالی است. کلید خانه را به او سپردم و رفتم. چند روز بعد که مرا دید، پس از تشکر گفت: گمان کردم خانه ی شما با اثاثیه است؛ نمی دانستم اثاث خانه را تخلیه کرده و به ییلاق برده اید. اگر این را می دانستم به هتل می رفتم! او با لحنی حاکی از رابطه ی صمیمی میان من و او مفصلا از نواقص و کمبود های اثاثیه ی خانه گلایه کرد. به او گفتم: من از داخل خانه، جز چند پتو، تعداد کمی بشقاب و یک کاسه و چند قاشق چیزی برنداشتم. با شگفتی به من نگاه کرد و گفت: چه می گویید؟! گفتم: اثاثیه ی ما همین است که اکنون در خانه می بینید. من بیش از این اثاثیه ندارم. چهره ی ایشان در هم رفت. سری تکان داد و با یک شگفتی آمیخته به تأسف از گلایه ی خویش کلمه ی دلسوزانه ای گفت که همواره آن را به یاد می آورم» (خون دلی که لعل شد ص 161 و 162) https://eitaa.com/The_result_of_life
مقام معظم رهبری در مورد همسرشان می فرماید: «باید به صبر و شکیبایی فراوان او در تحمل سختی و مشقت زندگی در دوران پیش از انقلاب، و اصرار او بر ساده زیستی در دوران پس از انقلاب، اشاره کنم. بحمدالله خانه ی ما همواره تا کنون، از زوائد زندگی و زرق و برق های دنیوی ـ که حتی در خانه های معمولی مردم یافت می شود ـ به دور مانده است وهمسرم در این امر، بالاترین سهم و مهم ترین نقش را داشته است. درست است که من زندگی ام را به همین شکل آغاز کردم و همسرم را نیز در این مسیر هدایت کردم و این روحیه را در او زنده کردم، اما صادقانه می گویم که او در این زمینه، بسیار از من پیشی گرفته است. از جمله مواردی که می توانم بگویم، این است که هرگز از من درخواست خرید لباس نکرده است، بلکه نیاز خیلی ضروری خانواده به لباس را به من یادآور می شد و خود می رفت و می خرید. هیچ وقت برای خود زیورآلات نخرید. مقداری زیور آلات داشت که از خانه ی پدری آورده بود و یا هدیه ی برخی بستگان بود. همه ی آنها را فروخت و پول آنها را در راه خدا صرف کرد. او اینک حتی یک قطعه زر و زیور و حتی یک انگشتر معمولی هم ندارد. به یاد دارم از جمله مواردی که زیور آلات خود را فروخت، زمانی بود که سالی در مشهد زمستان نزدیک شد و سرما شدت یافت و مردم برای گرم کردن خانه های خود، به خرید مواد سوختی ـ که در آن زمان زغال بود ـ روی آوردند. در چنین مواقعی، تعدادی از مؤمنین به من مراجعه می کردند و پولی در اختیار من می گذاشتند تا با آن زغال بخرم و بین نیازمندان توزیع کنم. در آن سال پول دارها به من مراجه نکردند بلکه فقرایی مراجعه کردند که معمولا در چنین ایامی، برای گرفتن زغال، درِ خانه ی علما را می زنند. اما آن سال این افراد از خانه ی من ناامید بازمی گشتند، و این مرا بسیاراندوهگین می ساخت. همسرم که این حال را دید، به من پیشنهاد کرد دستبندی را که برادرش به مناسبت تولد یکی از فرزندان به او هدیه کرده بود بفروشم. من مخالفت کردم ولی او اصرار ورزید. دستبند را گرفتم و خواستم به بالاترین قیمت بفروشم. اتفاقا یکی از همسایگان و دوستان به خانه ی ما آمد. او را در جریان قرار دادم تا تشویق شود دستبند را به قیمت هر چه بیشتر بفروشد. او رفت و آن را به هزارو چند صد تومان فروخت و گفت: من هم به اندازه ی همین پول روی آن می گذارم . لذا مبلغ خوبی فراهم شد و با آن زغال خردیم و نگرانی همسرم هم برطرف گردید.» (خون دلی که لعل شد ص 159 – 161) https://eitaa.com/The_result_of_life
مقام معظم رهبری در مورد همسرشان می فرماید: «باید به صبر و شکیبایی فراوان او در تحمل سختی و مشقت زندگی در دوران پیش از انقلاب، و اصرار او بر ساده زیستی در دوران پس از انقلاب، اشاره کنم. بحمدالله خانه ی ما همواره تا کنون، از زوائد زندگی و زرق و برق های دنیوی ـ که حتی در خانه های معمولی مردم یافت می شود ـ به دور مانده است وهمسرم در این امر، بالاترین سهم و مهم ترین نقش را داشته است. درست است که من زندگی ام را به همین شکل آغاز کردم و همسرم را نیز در این مسیر هدایت کردم و این روحیه را در او زنده کردم، اما صادقانه می گویم که او در این زمینه، بسیار از من پیشی گرفته است. خانه ی ما طبق معمول اغلب خانه های ایرانی با قالی مفروش بود؛ اما دیدم این قالی ها هم جزو زوائد است و لذا آنها را فروختم و تنها دو قالی را در اتاق مهمان های همسرم باقی گذاشتم. حاجی صفاریان را که اکنون هم در مشهد است دعوت کردم و به او گفتم: این قالی ها را ببر بفروش و به جای آن چند زیرانداز بخر. زیرانداز در ایران ارزان قیمت و کم حجم است. او گفت: به چشم. رفت و زیر اندازها را آورد، سه اتاق را فرش کرد و تعدادی زیادی از آنها هم اضافی ماند. به یکی از شاگردانم ـ شهید کامیاب ـ گفتم این زیرانداز های اضافی را بین طلبه هایمان تقسیم کن. همسرم که دید این کار را کرده ام، تنها حرفی که زد، این بود:چرا دو قطعه قالی را در اتاق من باقی گذاشتی؟ گفتم: این دو قالی به جای آن قالی هایی است که جزو جهیزیه خود آورده اید. گفت: نه آنها را هم بفروش. به حاجی صفاریان گفتم آمد و این دو قالی را هم فروخت و اتاق مهمان های همسرم را با دو قطعه موکت فرش کردیم که آن زمان در نظر ما بهتر از زیر انداز بود. بعد هم همسرم دو قطعه موکت را هم فروخت و تا به امروز در منزل ما فقط همان نه قطعه زیر انداز یاد شده باقی است به جز یک استثناء در خانه ی ما دیگر مطلقا هیچ قالی ای وجود ندارد. وقتی دایی ها و برادر های همسرم که تاجر فرش بودند با خبر شدند متعجب شدند و گفتند: این کار نه زهد، بلکه عینا اسراف کاری است! چون قالی ماندنی است و زیر انداز میپوسد. یکی گفت قالی هایی هست که از زیر انداز ارزان تر است جرا از این نوع قالی ها نخریدید؟ قالی هایی هست که فرش فروش ها آن را «قالی کَل» می نامند. قالی هایی است که پود برخی قسمت های آن رفته و فقط تار ان مانده. رفتم دو قطعه قالی کل خریدم که تا به امروز هم هست و این همان استثنائی است که گفتم! جالب اینکه من در دوران تصدی ریاست جمهوری، در منزل کوچکی پشت مجلس شورای اسلامی سکونت داشتم و آن دو قالی در آن خانه بود. یکی از دوستان آمد و آنها را دید، از بچه ها پرسد: چرا قالی را پشت و رو انداخته اید؟! بچه ها خندیدند و گفتند: این روی قالی است! آن قدر پشم قالی رفته بود و نخ آن بیرون مانده بود که او روی قالی را پشت قالی تصور کرده بود!» (خون دلی که لعل شد ص 162 – 164) https://eitaa.com/The_result_of_life
🔻 آقا جان تولدت مبارک سایه تون بر سر ما مستدام 🔹امروز ۲۹ فروردین ماه، مصادف با سالروز تولد حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب است. 🔹البته تاریخ تولد رهبر انقلاب در شناسنامه روز ۲۴ تیر ثبت شده، اما ایشان در یکی از دیدارهایشان فرمودند که تاریخ تولد صحیح‌‎شان روز ۲۹ فروردین است. 🔹حضرت آیت الله خامنه‌ای در تاریخ ۲۹ فروردین سال ۱۳۱۸ در مشهد به دنیا آمدند @The_result_of_life
🔻مقام معظم رهبری می فرماید: «از باب حق گزاری باید کمی هم شده به نقشی که همسرم در زندگی من داشته اشاره کنم. 🔷ایشان قبل از هر چیز از یک طمأنینه و آرامش و روحیه ی قوی بر خوردار است؛ لذا با آنکه خانه ی ما بارها مورد یورش دژخیمان واقع شد، و با آنکه من بارها در برابر او بازداشت شدم، و حتی در نیمه شب که برای دستگیری من به خانه ی ما ریختند، مورد ضرب و جرح واقع شدم؛ علی رغم همه ی اینها هیچگاه ترسی یا ضعفی یا افسردگی و ملالتی در او مشاهده نکردم. 🔷با روحیه ای عالی و قوی در زندان به ملاقات من می آمد. در این ملاقات ها به من اعتماد و اطمینان می داد. هرگز نشد قتی من در زندان بودم خبر ناراحت کننده ای به من بدهد. به یاد ندارم که مثلا خبر بیماری یکی از فرزندان را به من داده باشد یا مطلبی را که برایم ناخوشایند باشد درباره ی خانواده و بستگان و والدین گفته باشد. حتی مادرم با همه ی شکیبایی و بصیرت و صلابت خود، تا این درجه طاقت و استقامت نداشت. مادرم شجاع و با شهامت بود و مرا به ادامه ی مبارزه تشویق می کرد؛ حتی پس از آنکه از نخستین زندان خودم بیرون آمدم، به من گفت: پسرم! من به تو افتخار می کنم و توفیق تو را در این راه از خدا خواهانم. 🔷اما با مکرر شدن بازداشت ها، دلش سوخت و از اینکه من دوران جوانی را در زندان ها می گذرانم، با لحن گلایه آمیزی با من سخن می گفت. لیکن هیچگاه از همسرم ضعف، بی تابی و ملالت مشاهده نشد.» (خون دلی که لعل شد ص 159 و 165) https://eitaa.com/The_result_of_life
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻مقام معظم رهبری هنگام تعریف خاطرات زندان قبل از انقلاب میفرمایند: 🔷«حرف زدن در داخل یک سلول ممنوع بود چه رسد به حرف زدن با زندانیان سایر سلولها. با این همه حساسیت، «مورس» ابزاری برای گفت و شنود میان زندانیان بود 🔷من با سلول مجاور به وسیله ی مورس حرف می زدم؛ پیام به سلول رجایی میرفت که یک سلول با من فاصله داشت و پاسخ آن بر می گشت. 🔷من زبان مورس را در زندان آموختم» (خون دلی که لعل شد ص 243) استفاده از زبان مورس در زندانهای ساواک این شبها در سریال زیر خاکی نمایش داده شد
🔷کد مورس به انگلیسی(Morse cod) روشی برای انتقال پیام و اطلاعات است که در آن از یک رشته نشانه‌های بلند و کوتاهِ استاندارد به نام خط و نقطه استفاده می‌شود؛ و همچنین در تلگراف نیز بکار گرفته می‌شود. ♦️امروزه با گسترش روش‌های ارتباطاتی پیشرفته‌تر دیگر از کد مورس استفاده‌ای نمی‌شود مگر در برخی مواقع ضروری یا موارد تخصصی همچون ایستگاه‌های ناوبری یا پیام‌های رادیویی آماتور. کد مورس همچنین در ارتباطات میان زندانی‌های که اجازه صحبت ندارند و دهنشان بسته‌است بسیار کاربرد دارند و همچنین با دست و دندان می‌توان ارتباط بر قرار کرد 🔴این زبان ۳ حالت نوشتاری، شنوایی و دیداری دارد. 🔻حالت نوشتاری این زبان از تعدادی نقطه(.) و خط تیره (-) ساخته می‌شود. 🔻در حالت شنیداری از دو صدای «دیت» و «دا» ساخته می‌شود که dit هم ارز با نقطه و dah هم ارز با خط تیره است. 🔻در حالت دیداری هم می‌شود از چراغ قوه استفاده کرد، بدین صورت که برای ارسال نقطه‌ها چراغ قوه را فوراً روشن و خاموش کنید و برای ارسال خط تیره‌ها چراغ قوه را روشن و بعد از گذشت زمانی (معمولاً ۳ برابر زمان نقطه‌ها) خاموش کنید.https://eitaa.com/The_result_of_life
🔷الفبای انگلیسی کد مورس در شکل فوق نشان داده شده است: ♦️در این شکل اگر بخواهیم به طرف راست برویم باید از dit (نقطه) و اگر بخواهیم به طرف چپ برویم باید از dah (خط تیره) استفاده کنیم. مثلا برای نوشتن حرف A باید از یک dit و یک dat استفاده کرد. پس حرف A در کد مورس به صورت نقطه و خط تیره نوشته میشود.(از چپ به راست) https://eitaa.com/The_result_of_life
🔷الفبای فارسی کد مورس در شکل فوق نشان داده شده است: ♦️با توضیحاتی که در پست های قبلی در باره ی کد مورس داده شد با توجه به این تصویر می توانید به زبان فارسی با کد مورس با هم حرف بزنید بدون این که کسی متوجه شود https://eitaa.com/The_result_of_life
ب • • • - ه • ز • • - - و - - • د • • - ی • • د • • - ر • - • ق - - - • • • د • • - س • • • ن • - م - - ا - • ز • • - - م - - ی • • خ - • • - و - - • ا - • ن • - ی • • م - - https://eitaa.com/The_result_of_life
📌مقام معظم رهبری: 🔻«امروز تا می گویی مثلا امام صادق ع در فلان موقعیت یک چنین عملی انجام داد. می گوید: آقا اینها امام بودند! 🔻خب به دلیل اینکه اینها امام بودند باید تو پیروی کنی اگر امام نبودند که کسی وجود آنها را به رخ تو نمی کشید ما که عمل گاندی را به رخ تو نمی کشیم که تو بگویی امام دیگران بود. 🔻وقتی که ما امام را به امامت شناختیم، باید خط سیر زندگی او را هم بفهمیم و بدانیم تا وقتی خط سیر زندگی او را دانستیم بتوانیم دنبال این خط سیر را بگیریم و عمل کنیم. 🔶امیر المؤمنین ع فروموند: «أَلَا وَ إِنَّ لِكُلِّ مَأْمُومٍ إِمَاماً يَقْتَدِي‏ بِه‏» هر مأمومی امامی دارد که به آن امام اقتدا می کند و باید دنبال آن امام برود و الا امام او نیست و او هم مأموم او نیست. ♦️مثل اینکه فرضا در نماز جماعت امام در حال سجده است شما به یک باره بلند شوید بایستید یا به یک باره بروید به رکوع بعد هم بگویید بنده نماز جماعت می خواندم و مأموم این امام بودم خوب این حرف و ادعا جز خنده و تمسخر هیچ عکس العملی را ایجاد نمی کند.» (کتاب همرزمان حسین ص 14 و 15) https://eitaa.com/The_result_of_life
😷از امروز زدن ماسک در اماکن عمومی واجب شد مطابق تصمیم دولت اگر کارمندی بدون ماسک وارد محل کار شد برایش غیبت میزنند تا برود ماسک تهیه کند همینطور اگر ارباب رجوع بدون ماسک آمد از ورود او جلوگیری می شود چون باعث به خطر افتادن خود او یا دیگران میشود ✅اگرچه بعضی از مردم از همین تصمیم هم سرپیچی میکنند اما خطاب من به واضعین این قانون و مردمی است که عاقلانه از آن تبعیت میکنند: 🧕چرا در مورد حجاب چنین قانونی وضع نمیشود؟ چرا برای کارمند بد حجاب غیبت نمیزنند و او را ملزم به رعایت حجابش نمیکنند؟ چرا از ورود بد حجاب به اماکن عمومی جلوگیری نمیشود؟ و چرا مردم خود به این قضیه توجه نمیکنند؟ آیا خطر ویروس بد حجابی کمتر از ویروس کرونا است؟ آیا بد حجابی برای جامعه ضرر ندارد؟ آیا شخص بد حجاب و دیگران مورد تجاوز قرار نمیگیرند؟ آیا مریضی روح به اندازه مریضی جسم نیست؟ شاید به این خاطر است که تأثیرات مخرب ویروس کرونا را به چشم سریع مشاهده میکنیم اما تأثیرات مخرب ویروس بدحجابی در اجتماع در دوره ای طولانی ظاهر میشود و لذا یا به چشم نمی آیند یا آن تأثیرات را معلول علل دیگر میدانند تأثیراتی مانند افزایش طلاق، افزایش تجاوزات جنسی، کاهش ازدواج و ... آیا ارتباطی با بد حجابی ندارد ؟؟؟ ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ https://eitaa.com/The_result_of_life
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🔴 امروزه وقتی می گویند جهاد اولین چیزی که به ذهن انسان می آید مبارزه با توپ و تانک در میدان جنگ با دشمن است اما حقیقت این است که جنگیدن در میدان نبرد هم یکی از مصادیق واژه جهاد در قرآن است که طبق آن معنا عمل کارکنان و ناخدای نفت کش های ایرانی که به ونزوئلا رفت نیز یک کار جهادی است برای این که معنای جهاد در قرآن روشن شود به این بخش از سخنان مقام معظم رهبری در کتاب همرزمان حسین ع که در پست بعدی می آید توجه بفرماییدhttps://eitaa.com/The_result_of_life
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 ♦️«درباره ی جهاد دو تفسیر غلط وجود دارد و یک تفسیر درست آن دو تفسیر غلط دو نقطه ی مقابل هم است 🔻تفسیراول: مطلق کوشش در راه خدا: مثلا تلاش و کوشش برای معاش جهادی است در راه خدا لذاست می گویند رزق حلال تحصیل کردن یک نوع جهاد است (کافی، ج 5، ص 88) این تلاش اگر برای خدا بود جهاد است می گویند همین که شما تلاش می کنید برای علم تلاش می کنید برای زندگی تلاش می کنید برای دیدار دوستان هر زحمتی که بکشید مصداق این آیه است که «وَ جاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهادِه‏» این تفسیر از جهاد غلط است البته ما منکر نیستیم که جهاد در لغت به معنای مطلق کوشش اما اگر جهاد در قاموس اسلامی به این گل و گشادی بود لزومی نداشت اسم خاصی روی این بگذارند در مقابل سایر اسمهایی که در اسلام هست خوب نماز هم یک جهادی است روزه گرفتن هم یک جهادی است حج رفتن و زکات دادن و همه ی اعمال اسلامی یک جهادی است بنابر این چرا یک اسم خاص رویش بگذارند؟ پس جهاد یک چیز دیگری است در مقابل همه ی واجبات دیگر 🔻تفسیر دوم: مبارزه مسلحانه: می گویند جهاد در اصطلاح قرآنی و حدیث یعنی جنگ با شمشیر و سلاح با دشمن درست است که جهاد در فقه اسلامی به این معناست اما در قرآن جهاد به این معنا نیست نه این که جهاد در قرآن شامل این نمی شود بلکه این اعلا مراتب جهاد است اما جهاد شقوق و اشکال دیگری هم دارد یکی از شواهدی که جهاد در قرآن به این معنا نیست: در سوره ی برائت خداوند متعال می فرماید: «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ جاهِدِ الْكُفَّارَ وَ الْمُنافِقينَ وَ اغْلُظْ عَلَيْهم» (ای پیامبر با کفار و منافقان جهاد کن) در اسلام مسلم است که پیغمبر با منافقان جنگ مسلحانه نکرده و جهاد پیغمبر با آنها به شکل دیگری انجام گرفته با این حال از مبارزه ی پیغمبر با آنها تعبیر جهاد شده 🔻تفسیر صحیح: مبارزه با دشمن: جهاد عبارت است از درگیری با دشمن به بیان دیگر جهاد عبارت است از تلاش و کوشش در راه پیشبرد هدف منتها تلاش و کوششی که با درگیری با دشمن همراه است به تعبیر سوم جهاد مطلق یعنی درگیری و مبارزه ی با قدرتهای ارتجاعی ضد تعالی و تکامل انسانی لذا ممکن است عالی ترین تحقیقات علمی انجام شود عالی ترین انفاق های مالی انجام شود اما چون در آن کار علمی یا انفاق درگیری با دشمن نیست جهاد حساب نمی شود (با توجه به این معنای جهاد است که گرفتن پول برای چنین کاری آن را از جهاد بودن نمی اندازد) مثلا کمیت می آید در مقابل امام صادق ع یک قصیده ای می خواند شعر کمیت جهاد است (چون در مبارزه با کسانی است که جایگاه امام را غصب کرده اند) آن وقت امام صادق ع چون که یک عمل مجاهدت آمیز اسلامی انجام گرفته از این زن بیوه از آن جوان فقیر از آن پیر فرتوت از آحد بنی هاشم پول می گیرد چند هزار دینار پول درست می کند میدهد به کمیت. (کتاب همرزمان حسین ص 101 تا 111)» https://eitaa.com/The_result_of_life 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
مقام معظم رهبری: ♦️«دشمنان برای از بین بردن قهرمانان یک ملت دو روش استفاده می‌کنند: 🔻1.تحریف چهره‌ی قهرمانان: امام چهارمی که بنیانگذار نهضت مخفی شیعی بعد از واقعه‌ی کربلا است متزلزل کننده‌ی بنیان اموی است ضامن و مادر تمام نهضت‌های شیعی در طول تاریخ است را یک آدم ضعیف بی‌اراده‌ی بیمار معرفی کردند. 🔻2.اجبار و زور برای به فراموشی سپردن نام آن قهرمان: ذکر و یاد آن قهرمان را ممنوع می‌کنند و اگر کسی نام او را برد مجازات می‌کنند مثل روش معاویه که بخشنامه‌ای به تمام مناطق اسلامی صادر کرد: «الا برئت الذمة ممن روی فی آل ابی تراب» هر کس جمله‌ای درباره‌ی علی ع و خاندان او نقل کند من ذمه‌ی اسلام را از او برداشتم، دیگر مسلمان نیست. متوکل عباسی هم می‌خواست با آب بستن به قبر شریف امام حسین و این جور کارها نام امام حسین ع را به فراموشی بسپارد. 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 روش اول اگر چه جواب داده و جواب می‌دهد اما روش دوم خیلی کم تأثیر دارد. ♦️شیخ راض آل یاسین مؤلف کتاب «صلح الحسن ع» می‌گوید: «در تکوین عالم خاصیت زور و استبداد این است کأنه سنتی است که هرگاه روی مسئله‌ی فکری و هر جریان فکری زور و استبداد و قدرت نمایی به وجود آمد آن جریان فکری رشد می‌کند این خاصیت طبیعی است.» تجربه‌ها هم همین را به ما نشان می دهد.» برگرفته از کتاب همرزمان حسین ص 35 تا 39 فکر میکنم امسال اگرچه کرونا میخواست نور مجالس امام حسین را خاموش کنه اما نتیجه عکس داد و این مجالس اگر تا سال پیش در چهار دیواری مساجد محصور بود امسال کوچه ها و خیابان ها و ورزشگاه ها و پارک ها و ... همه شده روضه خانه امام حسین ع https://eitaa.com/The_result_of_life 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
♦️رهبر انقلاب در پیامی شفاهی که از طریق دفتر به شاعر ابلاغ شد، از دو شعر عاشورایی آقای سعید بیابانکی تقدیر کردند. متن پیام بدین شرح بود: «شعرهای بسیار خوبی است و از ایشان تشکر کنید» 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 برپا شده است در دل من خیمه غمی جانم چه نوحه و چه عزا و چه ماتمی عمری است دلخوشم به همین غم که در جهان غیر از غمت نداشته ام یار و همدمی بر سیل اشک خانه بناکرده ام ولی این بیت سست را نفروشم به عالمی گفتی شکار آتش دوزخ نمی شود چشمی که در عزای تو لب تر کند نمی دستی به زلف دسته ی زنجیرزن بکش آشفته ام میان صفوف منظمی می خوانی ام به حکم روایات روشنی می خواهمت مطابق آیات محکمی ذی الحجه اش درست به پایان نمی رسد تقویم اگر نداشته باشد محرمی 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 ماه شمعی در شبستان حسین بن علی است عقل خاری در بیابان حسین بن علی است بر ستیغ کوه نور آفتاب بامداد برقی از چاک گریبان حسین بن علی است من که می‌گویم لبان تشنه ی رود فرات تشنه ی لب‌های عطشان حسین بن علی است دادخواهی رادمردی راستی آزادگی تا ابد مرهون ایمان حسین بن علی است این که او بر دست دارد کودکی شش ماهه نیست آخرین سرباز میدان حسین بن علی است این که در ذلت نمان و این که با عزت بمیر اولین درس دبستان حسین بن علی است چیست این آوای محزون رسته بر بالای نی گوش کن این صوت قرآن حسین بن علی است اشک‌های نم نم ما زیر این سقف کبود بارش یکریز باران حسین بن علی است ‌ای که پرسیدی در این عالم چرا آشفته‌ای بانی اش زلف پریشان حسین بن علی است بر فراز نیزه هم لبخندباید زد به مرگ شاهدم لب‌های خندان حسین بن علی است هر که امشب عاشقانش را دمی مهمان کند روز محشر نیز مهمان حسین بن علی است هر کسی دستش در این عالم به دامان کسی است دست ما، اما به دامان حسین بن علی است 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 https://eitaa.com/The_result_of_life