eitaa logo
داستان دفاع مقدس، نکته، نقد
144 دنبال‌کننده
422 عکس
5 ویدیو
0 فایل
پندار ما این است که ما مانده ایم و شهدا رفته اند اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده اند... شهید سید مرتضی آوینی تماس با من @ghasem_vardiani
مشاهده در ایتا
دانلود
داستان دفاع مقدس، نکته، نقد
- ✳️ نگاهی به ادبیات داستانی دفاع مقدس 📌 متن پیاده شده سخنرانی #ابوالقاسم_وردیانی با موضوع #ادبی
-. ✳️ یکی از عزیزان عضو کانال _که خواستند نامشان محفوظ بماند - در مورد ترجمه و توزیع کتاب نوشته در کشورهای انگلیسی زبان توسط ، مطلبی را برای من ارسال فرمودند که به روشن تر شدن موضوعی که در پیام پاسخ داده شده(ریپلای) آورده بودم، کمک می کند. ضمن تشکر از دقت نظر و دغدغه مندی ایشان، عین آن پیام را به اشتراک می گذارم. توضیح اینکه هشتگ گذاری های پیام را بنده انجام دادم.👇 «سلام علیکم درباره انتشارات شمع و مه نمیدانم چقدر آگاهی دارید، نکاتی عرض میکنم این انتشارات به اسم شمع و مه در و در انگلستان دفتر دارد و آقای مدیر آن هستند. ایشان به محل کار ما هم آمدند.. بر اساس رهبر، ما هم میخواستیم وارد مسیر ترجمه آثار دفاع مقدس بشیم ازشون سوال پرسیدیم گفتن وقتی دارید برای یک کشور کتاب ترجمه میکنید آنهم با آن هزینه های گزاف و سرسام آور در کشورهای خارجی برای چاپ کتاب، باید مطمئن باشید فروش میره یعنی مردم کشور را بشناسید و بدانید چی دوست دارن بخونن. من قاتل پسرتان هستم برای آنها جذابیت داشت. ایشان بعد از چاپ کتاب توسط بازیگرانی چون سفرهای کوتاهی به کشورهایی که مخاطب کتاب باشند میکنند و تشکیل میدهند و با همراه کردن چهره های مشهور، بازیگر و زیبا برای فروش آن اقدام میکنند. اما ما در انجام اینکارها درمورد مطالب درست خودمان اینقدر دیوار کشی کردیم که هیچ جذابتی برای جوانان خود هم ایجاد نکردیم چه به خارجی ها. خوراک فکری دفاع مقدس ما رو باید امثال شحنه با زوایه دیدی که اونها می پسندند و پس نخواهند زد پیش ببرند چون برای آن هزینه میکند و دوستان زیادی دارد. خود این آقا گفتن این کتاب را بردم و با توجه به روحیه ای که داشتن اجازه توزیع به آن ندادن. پس در گزینش محتوا برای چاپ مهمه که ما از آن به شدت غافلیم.» 🖋داستان دفاع مقدس، نقد، نکته، معرفی، مصاحبه -
- 🍃🌺 سلام علیکم و رحمت الله 🌺🍃 شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ ۲۱ محرم ۱۴۴۶ ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۴ 🖋داستان دفاع مقدس، نقد، نکته، معرفی، مصاحبه -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
- ⏰ ✏️ به عنوان یک نویسنده باید سه چیز داشته باشیم: ▫️حرکت ▫️نظم ▫️تمایل اگر یکی از این سه را از دست بدهیم، حتی اگر تمام استعداد جهان را هم داشته باشیم، به سختی کاری از پیش خواهیم برد. 🖋کانال داستان دفاع مقدس، نقد، نکته، معرفی، مصاحبه -
- ✳️ نگاهی اجمالی به پیش و پس از انقلاب اسلامی با توجه به اینکه برای شناخت بهتر و آشنایی با جریان و سیر ادبیات داستانی لازم و اجتناب ناپذیر است، به خواست خدا در چند قسمت به صورت خلاصه و دنباله دار به سیر ادبیات داستانی ایران پیش و پس از انقلاب اسلامی خواهیم پرداخت. امیدوارم که عزیزان همراه از تذکر و پیشنهاد و انتقاد برای بهتر شدن مطالبی از این دست دریغ نفرمایند. 1️⃣ قسمت اول یا سیر تحولات عمیق سیاسی و اجتماعی پیوند خورده است. نخستین رخدادی که ادبیات را به اشکال نوین روایی بارور ساخت، (1285 هـ ش) است که به تبدیل حکومت از استبدادی به مشروطه، تشکیل مجلس شورای ملی و تصویب نخستین قانون اساسی کشور منجر شد. این تحول پس از آن رخ داد که با سفر ایرانیان به اروپا و توسعه روابط خارجی، اندیشه آزادی خواهی و ترقی خواهانه در سفرنامه ها و آثار ترجمه شده از ادبیات اروپا به فارسی مورد توجه قرار گرفت. در این دوره ادبیات داستانی ایران در حال پوست اندازی و فاصله گرفتن از گذشته خود و حرکت به سمت آینده است. این تغییر آنچنان پرشتاب و بنیادین است که شاهد گسست و ترک برخی مولفه های در دوره جدید هستیم. ادبیات در این دوران تمام قد پذیرای آثار ترجمه شده غربی است. و این به شکافی آشکار میان دو دوره پیش و پس از مشروطه در منجر می شود. ادبیات داستانی ساختار و را می پذیرد که چندان از چیستی آن آگاه نیست و لوازم زادبوم و خاستگاه فکری و فرهنگی قالبهای آن خاصه قالب را درک نکرده است. با انحراف قیام مشروطه از خاستگاه و شعارهای اولیه اش، زمینه برای شکل گیری جدید در کشور فراهم می شود. در فاصله میان انقلاب مشروطه تا اسلامی (1285 تا 1357 هـ ش) ادبیات داستانی گاه به پستوهای سانسور خزیده و گاه صدای اعتراضش را بلند ساخته و بر حاکمیت شوریده است. اما ویژگی مشترک جریانهای سه گانه این دوره، یعنی ها، و ها را می توان فقدان و نبود ملی دانست. مراد از این مفهوم، جنبه ای عام تر از است. با وجود تولید آثار متعدد در طی بیش از هفتاد سال، هویت ایرانی یعنی مجموعه مولفه ها و خصوصیت های مادی- معنوی که متاثر از ادبیات کهن فارسی، ، ، ، ، و های ایرانی باشد در این دوره برجسته نبود. ادبیات داستانی در این دوره به معنای واقعی کلمه و بوده است و مهمترین مظاهر فرهنگی ایران یعنی و در ان مورد حمله قرار می گرفت. ادامه دارد... قسمت دوم👇 https://eitaa.com/Vardiani_Writing/147 🖋کانال داستان دفاع مقدس، نقد، نکته، معرفی، مصاحبه
✳️ هر گونه نقل وانتشار مطالب این کانال با ذکر صلوات بر شهدا و امام شهدا آزاد است. 🌺 اللّهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم🌺 🖋کانال داستان دفاع مقدس، نقد، نکته، معرفی، مصاحبه .
. ✏️ هزاران سال از آغاز حیات بشر بر این كره‌ی خاكی می‌گذرد و همه‌ی آنان تا به امروز مرده‌اند و ما نیز خواهیم مرد و بر مرگ ما نیز قرن‌ها خواهد گذشت. خوشا آنان كه مردانه مرده‌اند و تو ای عزیز! می‌دانی تنها كسانی مردانه می‌میرند كه مردانه زیسته باشند. 🖋کانال داستان دفاع مقدس، نقد، نکته، معرفی، مصاحبه .
. ✳️ کمک به پرورش داستان نویسان حوزه 📌 قبل از هر چیزی و قبل از ورود به حیطه تخیل، باید زیربنای تخیل را برای خودمان مشخص کنیم. سوال : دیدن فضای مثل چقدر می تواند به تخیل نویسنده ها کمک کند و تخیل آنها را به اوج برساند؟ : ببینید من وقتی روی نقشه نگاه می‌کنم، حتی با گوگل نگاه می‌کنم، آن خطوط ارتفاعات و پستی بلندیها را نشانم می دهد اما من حس آن فضا را درک نمی‌کنم. ولی وقتی یک دوره آموزش دفاع مقدس ببینم، مناطق عملیاتی را از نظر جغرافیایی برایم بازگو کنند، تخیل من مبتنی بر واقعیت من می‌شود، یعنی من یک دفعه نمی‌آیم در وسط دشت یا روی یک نخل دربیاورم، در تخیل دست من باز است، من مجبورم آنجا را رعایت بکنم، یعنی تخیل من باید در فضای واقعیت باشد، این نکته خیلی مهمی است. ...پس اگر من می‌خواهم تخیل بکنم باید قبل از آن بدانم که این تخیلم می‌خواهد در چه فضایی باشد در واقع قبل از اینکه ما بخواهیم تخیل بکنیم باید بدانیم در چه حوزه‌‌ای باید تخیل کنیم؟ این داستانی که می‌نویسم و آن در چه فضایی دارد شکل می‌گیرد؟ بعد تخیل‌مان را بر آن جغرافیا مبتنی بکنیم، وقتی ما آن جغرافیا را نشناسیم، نمی‌شود. پس ما نیاز به این داریم که قبل از هر چیزی و قبل از ورود به حیطه تخیل، زیربنای تخیل را برای خودمان مشخص کنیم. 👈 لینک مصاحبه https://tn.ai/2940759 🖋 کانال داستان دفاع مقدس، نقد، نکته، معرفی، مصاحبه .