eitaa logo
توحید در وحدت زوجات
286 دنبال‌کننده
99 عکس
20 ویدیو
28 فایل
﷽💥«مُلک وحکمرانی» فقط ازآنِ خداست،که همه از اوییم وتحت حاکمیت او وبسوی اوییم ☀️له الحکم وإلیه ترجعون☀️ ✨اشارات توحیدی درحکم #تعددزوجات و #وحدت_زناشویی در ازدواج✨ 💖 #وحدت_زوجات درخانواده های مستحکم به #تعددزوجات💖 💞 Eitaa.com/WahdatZojat💞@Salehi786
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام برادر عرب زاده. ممنون بابت ارسال فایل🙏 کل لایحه را خواندم، کلا چند مطلب عجیب است، و مواردی برای بنده مبهم. اساساً این لایحه در بخش‌های قضایی اش نه تنها کاهنده‌ی دعواهای خانوادگی نیست بلکه بعلت نوسانات احساسی زنان، موجب کثرت پرونده های قضایی با یه تقّی توی زندگی است. در کلیات بخشی از آیات تعامل معروف با زنان اشاره شده، اما در همین قرآن عامل مهارکننده برخی زنان ناشزه در برخی رفتارهای پرخاشگرانه در خانه را «زدن» میداند. و واعجبا که همین لایحه رفتارهای تادیبی در آیه ذیل را (حتی با رعایت حدود شرعی) جرم میداند! «وَ اللاّتِي تَخافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَ اهْجُرُوهُنَّ فِي الْمَضاجِعِ وَ اضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَكُمْ فَلا تَبْغُوا عَلَيْهِنَّ سَبِيلاً إِنَّ اللّهَ كانَ عَلِيًّا كَبِيراً (نساء، ٣٤)» در ادامه مواردی از عجایب و مبهمات این لایحه در نظر اول را خدمتتان میفرستم T.me/WahdatZojat Eitaa.com/WahdatZojat
#مبهم ماده ۵۵ منظور از «تمکین نامشروع» چیست؟ که اگر مردی در رابطه جنسی همسرش را صرفا الزام به آن نوع تمکین نسبت به خودش بکند مجرم است و مجازات می‌شود!! یعنی عدم تمکین زن (ناشزه بودن زن) در رابطه جنسی با شوهرش، میتواند در مواردی نه تنها خطای زن نباشد، بلکه جرم از مرد بوده که خواسته، و منجر به مجازات شوهرش شود اساساً تمکین نامشروع اصطلاحی مبهم است. یعنی چه؟! مثلا برخی حالتهای مکروه در زناشویی، بعنوان تمکین نامشروع محسوب میشوند! T.me/WahdatZojat Eitaa.com/WahdatZojat
#عجیب ⚠️مواردی که رابطه زناشویی شرعی مرد با همسر شرعیش جرم تلقی شده و مجازات قصاص (!) دارد T.me/WahdatZojat Eitaa.com/WahdatZojat
#عجیب و #مبهم اگر زنی خودش به خودش آسیب جسمی بزند، اگر در علت یابی این خودزنی یک فردی تحریک یا تسهیل یا آموزش داشته باشد مجرم است! خوبش اینه که مثلا اگر یک بازی سازی (مثل نهنگ آبی) منجر به تسهیل خودکشی شود، مجرم اند اما مبهمش اینه که مثلا اگر در فضای احساسی، دختری بخاطر ناکامی در رسیدن به مردی، احساس عاشقی شکست خورده بیابد و خودزنی کند، مرد مجرم است چون تحریک کننده احساسی بوده! و از این دست موارد مبهم T.me/WahdatZojat Eitaa.com/WahdatZojat
#مبهم ماده ۵۱ عذر موجه و متعارف مرد برای اعمال رفتارهای تادیبی نسبت به همسرش چیست که اگر بدون آن عذر موجه و بطور غیرمتعارف زنش را مدتی به منزل مشترک راه ندهد به حبس و جزای نقدی محکوم میشود. احکام در مرز دعوا، باید تصحیح رابطه نمایند، نه آنکه عوامل شکستن پایداری خانواده باشند. ابهام در این ماده میتواند موجب تخریب بیشتر روابط شود نه اصلاحشان. T.me/WahdatZojat Eitaa.com/WahdatZojat
#مبهم ماده ۴۰ خیلی مبهم و کلی است. اینطور گستاخی دختران مزدور مواجب بگیر چهارشنبه سفید در اماکن عمومی بیشتر میشه، که اگر هم هر کسی نهی از منکر کند و بهشون تذکر بده یا اعتراض کنه، آنها میتونن برن شکایت کنن که متعرض یا مزاحم من شده، و منجر به شلاق و حبس ناهی منکر میشن ماده ۴۱ هم خیلی هوایی و بی ضابطه است. ادعای آزار روحی و روانی دیدن زن در فضای مجازی چطور قابل اثباته، که به صرف ادعای زن بر ازرده شدن منجر به مجازات مرد شود. اساساً نوسانات احساسی زنان در ایام عادت زنانه شان که زودرنجی و حساسیت بالا و عصبانیت های بی دلیل دارند چطور در این فضای بی ضابطه قابل کنترل و سنجش است!؟ T.me/WahdatZojat Eitaa.com/WahdatZojat
#عجیب ماده ۳۶ در فحاشی و الفاظ رکیک مگر مرد و زن دارد! اساساً کرامت انسانی طرفین باید حفظ شود. و تبصره آن که نه حتی فحش و لفظ رکیک (که ممکن است در هر دعوای زناشویی باشد)، بلکه بطور مطلق حتی تحقیر زن توسط شوهرش (ولو در فرض نشوز زن و...) مجازات درجه٧ شوهر را در پی دارد. تأدیب زن در قرآن، با «واهجروهن» و «واضربوهن» اساسا زدن چوب مسواکی و ترک مضجع بمنظور تحقیر رفتار بد زن است که تادیب شود از نشوزش T.me/WahdatZojat Eitaa.com/WahdatZojat
هدایت شده از ابوالفضل اقبالی
مهمترین نکته درباره این لایحه، تثبیت اقتدار سوژه زنانه در خانواده و جامعه است. فمینیستی بودن این متن نه به این معناست که این سند داعیه احقاق حقوق یا دفاع از زنان را دارد بلکه ارائه خوانشی زنانه از مقوله خشونت و مفاهیم مرتبط با آن است. این خوانش زنانه مانع از دیدن خشونت‌های پنهانی است که به واسطه این متن (و در سطحی کلان‌تر به‌واسطه ارتقای زنان در سلسله‌مراتب اقتدار در خانه) رخ می‌دهد.
هدایت شده از ابوالفضل اقبالی
از شما ممنونیم که ابهامات متن را مورد توجه قرار می‌دهید اما از نظر من با فرض برطرف شدن این ابهامات و چالش‌ها هم تصویب چنین قانونی اتفاقی نامبارک در جامعه اسلامی است زیرا اساسا قرار دادن مشت آهنین حقوق برسر خانواده و مناسبات آن تسهیل روند فروپاشی آن را به همراه دارد
بله. بنده هم در آخر میخواستم برسم به اصل ضدخانواده بودن هر نوع سیاست جنسیتی (چه مرد محور و چه زن محور) با خوانشی مستقل از هویت خانواده.
#عجیب این کجایش از عدالت است که یک جنسیت را اولویت بر جنسیت دیگر دهیم! در ماده ۶۶ رسیدگی خارج از نوبت، نسبت به شکایت بانوان، حتی نسبت به شوهر و پدرشان، وظیفه هر واحد قضایی و انتظامی است! که ابتدا به شورای حل اختلاف حواله دهند و پس از یکماه بفرستند دادگاه یا دادسرا! این یعنی حداقل دوبرابر شدن پرونده های قضایی با هر دعوای کوچک خانوادگی... T.me/WahdatZojat Eitaa.com/WahdatZojat
#عجیب در طول رسیدگی به دعوای زناشویی، الزام زوج به تهیه مسکن جداگانه برای زوجه! و در طی این مدت ، نشوز زن از وظایف مربوط به زوجیت، نوش جانش، و نشوزش مسقط حق نفقه نیست!! ⚠️واعجبا! اینها تهیه مقدمات و مهمات بیشتر میکنند برای افزایش دعوا! یا راهکاری میدهند برای اصلاح! اسلام حتی برای اصلاح و نزدیک شدن زن و شوهر طلاق گرفته هم دستور میدهد که تا سه ماه بعد طلاق (به مدت عده) زن در خانه مرد بماند و حتی آرایش و ابراز تمایلات جنسی هم آزاد باشد، بلکه به ادنی رابطه عاطفی و جنسی زن و شوهر مجددا علقه زوجیت بیابند و دعوایشان کأن لم یکن شود. اسلام با امر به مرد بر دادن نفقه زن در مدت عده، و نگهداری زن در مدت عده در خانه، و برقراری تمام احکام زوجیت میان آنها در مدت عده، غیر از دوچیز بر مرد، که لمس زن و آمیزش "بدون قصد رجوع" است، همه دارند مقدمات قصد رجوع مرد از طلاق و اصلاح را فراهم میکنند. زن همچنان بدون حجاب و با آرایش بیاید. مرد هم نفقه بدهد. آنقدر همدیگر را ببینند تا مرد میل یافته و به ادنی اشاره یا قول یا فعلی، قصد رجوع نماید. یعنی در اسلام، نه فقط در دعوای قبل از طلاق که زن باید تمکین داشته باشد که مقدمه اصلاح دعوا شود، بلکه حتی در فرض طلاق و در مدت عدّه هم باز تمکین زن از شوهرش مطلوب است، و مقدمه‌ی تمکین با ماندن در خانه مشترک هم فراهم است، که متاسفانه در این مواد لایحه مذکور، دقیقا معکوس سیاست حفظ خانواده، برای جدا کردن زن ازخانواده تلاش شده است. 🔸 پ.ن: از طلاق رجعی بخوانید fa.mobile.wikishia.net/index.php/طلاق_رجعی gvbazargan.com/خدمات-حقوقی/دعاوی-خانوادگی/ثبت-واقعه-رج @WahdatZojat
🔸 در آخر، این یک نکته اساسی است که اصل طرح مسأله دفاع از حقوق زنان و مردان، باید در ذیل لایحه حمایت از خانواده و باشد. پرداختن به این موارد بعنوان تبعیت از سیاست سند 2030 در توانمندسازی زنان، روح کارش خطاست، ولو در بندهایش موارد خوب هم باشد، چرا که اصل فرهنگی ما، ضدخانواده بودن هر نوع سیاست جنسیتی (چه مرد محور و چه زن محور) با خوانشی مستقل از هویت خانواده است. مردانگی و زنانگی فرع بدنی هستند که فقط موجب تمایز در وظایف خانوادگی میشوند، و اصل کرامت در هویت انسانی ماست که مرد و زن ندارد. القای ارزش بودن زن بودن، و اولویت جنسیت او در اجتماع، یک انحراف بزرگ شیطانی علیه نظام خانواده است. 🔸 بخشی از یک متن آرشیوی کانال وحدت زوجات: 🔻اسلام هیچ برای ابعادِ جنسیّتی ندارد، بلکه جنسیّتِ زوجین وقتی جایگاه می یابد که در خدمتِ و اعتلایِ و عمق یافتنِ در آن قرار بگیرد. تا بدین طریق آن فرع ِجنسیتی، در خدمتِ اصلِ در قرار بگیرد. 🔻 ﺍﺳـﻼﻡ، ارزش را در برای دانسته، و مرد و زن را خادمِ خانواده قرار میدهد تا جنبه‌ی انسانیِ آنها تعالی یابد. در این راستا ‏«ﺍﺟﺮ ﻭ ﺍﺭﺯﺵ زن‏» ﺭﺍ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ‏«نقش» ﻭ ‏«ﺷﺨﺼﯿّﺖ‏» وی ‏(ﯾﻌﻨﯽ بُعد ﺍﻧـﺴـﺎﻧﯽ‏) در ﺗﺮﺳﯿﻢ ﻣﯿﮑﻨﺪ، و ﺩﺭﻣﻘﺎﺑﻞِ اسلام، ﻓﻤﯿﻨﯿﺴﻢ ‏«ﺑﻬﺎﯼ ﺯن» ﺭﺍ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ‏«ﺑﺪﻥ‏» ﻭ ‏«ﺟﻨﺴﯿﺖ» وی ‏(ﯾﻌﻨﯽ بُعد ﺣﯿـﻮﺍﻧﯽ) در ‏ ﺑﯿﺎﻥ ﻣﯿﮑﻨﺪ. ✨ﺍﺳﻼﻡ، ‏«ﺯﻥ‏» ﺭﺍ ﺩﺭ ‏«ﻧﻘﺶ ﻣﺎﺩﺭﯼ» ﻣﯽﺳﺘﺎﯾﺪ، ﻭ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﻭ ﺍﮐﺮﺍﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ‏«ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ مادر» ﻣﻌﻄﻮﻑ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ‏«ﺧﺎﺩﻡِ ﻣـﺎﺩﺭ ﺷﺪﻥ‏» ﻫﺪﺍﯾﺖ ﻣﯽﮐﻨﺪ، تا از این طریق درون شکل بگیرد. ✨ﺍﺳﻼﻡ ‏«ﺯﻥ‏» ﺭﺍ در ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ‏«ﻣﺎﺩﺭﯼ» ﻭ ‏«ﻫﻤﺴﺮﯼ‏» ﻣﯽﺳﺘﺎﯾﺪ، ﺗﺎ ﺑﺎ ‏«ﺷﮑﻮﻓﺎﯾﯽِ ﮔﻮﻫﺮِ ﺭﻭﺣﯽِ ﺯﻥ‏» ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ «ﻋﺎﻣﻞ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ‏» ﺗﺒﺪﯾﻞ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺩﺭﻧﺘﯿﺠﻪ ﺍﺯ ﺩﺭﯾﭽﻪﯼ ‏«ارتباط ﺧﺎﻧﻮﺍﺩگی ﻣﺴﺘﺤﮑﻢ ﺑﻪ در خانواده» ، ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎیی ‏‏ ساخته شوند، ﻭ ﺑﻨﯿﺎﻥﻫﺎﯼ ‏«ﺍﺳﺘﺤﮑﺎﻡِ ﺍﻣّﺖِ ﺍﺳﻼﻣﯽ» ﺭﺍ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ سازند. ✨‏«ﺳﻠﻮﮎِ ﺯﻥ‏» ﺑﺎ ﻣﺤﺒّﺖ ﻭ ﺍﯾﺜـﺎﺭ ﻭ ﻓـﺪﺍﮐﺎﺭﯼ ﺍﻭ ‏ﺩﺭ ﻣﻌﻨﺎ ﻣﯿﺸﻮﺩ، ﮐﻪ ‏«ﺧﻮﺩ‏» ﺭﺍ ‏«ﺗﻤﺎﻡِ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ‏» ﻣﯽﺑﯿﻨﺪ، ﻭ ﺍﯾﻦ ﻣﺴﯿﺮِ ‏«ﻧﻔﯽ ﺍﻧﺎﻧﯿّﺖ‏» ﻭ ﺭﺳﯿﺪﻥ ﺑﻪ ‏«ﻓﻨﺎﯼ ﻓﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﻋﺒﻮﺩﯾﺖ‏» ﺩﺭ ﺍﻭﺳﺖ. ✨ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ، ﻓﻤﯿﻨﯿﺴﻢ ﺑﺎ ‏«ﮐﻮﺗﺎﻩ ﺩﯾﺪﻥِ ﺯﻥ» ﺩﺭ ‏«ﺟﻨﺒﻪﻫﺎﯼ ﺟﻨﺴﯽ»، ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺎ ‏«ﺗـﻦ‏»ﺍﺵ ﻣﯿﮕـﺬﺍﺭﺩ‏، ﻭ ﺑﺎ ‏«ﻣﺸﻐﻮﻝِ ﺟﻨﺴﯿﺖِ ﺧﻮﺩ‏ ﺷﺪﻥ» و تاکید استقلالی بر «حقوق زن بودن»، ‏ﺧـﺎﻧـﻮﺍﺩﻩ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ‏«ﭘﺨﺶ ﻭ ﭘﺮﺍﮐﻨﺪﻩ ﺷﺪﻥِ ﺃﻋﻀـﺎﺀ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ‏» ﻣﯽﺍﻧﺠﺎﻣﺪ؛ ﺩﺭﻧﺘﯿﺠﻪ، ﺍﺯ ﺩﺭﯾﭽﻪﯼ ‏«ﻓﺮﻭﭘﺎﺷﯽ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻫﺎ‏»، ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎیی ‏‏ در خانواده ساخته میﺷﻮﻧﺪ، ﻭ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺟﺐ ‏«ﺗـﻨـﻬـﺎ ﺷﺪﻥِ‏» ‏«ﺗﻤﺎﻡِ ﺍﻓﺮﺍﺩِ ﺟﺎﻣﻌﻪ‏» ﻣﻲﮔﺮﺩﺩ؛ ﺁﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﻫﺮﻗـﺪﺭﻫﻢ ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎ ﻧﺰﺩﯾﮏِ ﻫﻢ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﻭﻟﯽ ‏«ﺻﺪﺍﯼِ ﻫﻢ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﻭﺭ ﻣﯽﺷﻨﻮﻧﺪ‏» ﻭ ‏«ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻫﻤﺪﯾﮕﺮ ﺍﺣﺴﺎﺱِ ﺑﯿﮕﺎﻧﮕﯽ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ‏». ✨ﺩﺭ ﺭﻭﺵ ﻓﻤﯿﻨﯿﺴﻢ، ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺑﺮ ‏«ﺯﻧﯽ ﻭ ﻣﺮﺩﯼ‏» ﻭ ‏«ﺗﻔﮑﯿﮏ ﻭ ﺟـﺪﺍ ﺩﯾﺪﻥِ ﺁﻧﻬﺎ‏» ﺗﺎﮐﯿﺪ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ، ﺗﺎ ‏ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﺷﻮﺩ! ﭼﻮﻥ ‏«ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻮﺩﻥ‏» ﮐﻪ ﺍﺧﺘﺼﺎﺹ ﺑﻪ ‏«ﺯﻥ ﯾﺎ ﻣﺮﺩ ﺑﻮﺩﻥ‏» ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﻓـﻦ ﮐﺮﺩﻥِ ‏«وحدتِ ﺻﻔﺎﺕِ ﺍﻟﻬﯽ در ﺍﻧﺴﺎﻥ‏» ﺑﻪ ﺍﻧﺘﺸﺎﺭِ «تمایز ‏ﺻﻔﺎﺕِ ﺣﯿﻮﺍﻧﯽ در ﺯﻥ ﻭ ﻣﺮﺩ‏» ﻣﯿﭙﺮﺩﺍﺯﻧﺪ. ✨‏«ﺍﺳـﻼﻡ» ﺑﺮﺍﯼ ‏«ﺍﻧـﺴـﺎﻥ‏» ﺍﺳﺖ، ﻭ ‏«ﺗـﻘـﻮﺍ ﻭ ﮐﺮﺍﻣﺖ ﻭ ﺑﻨﺪﮔﯽ ﻭ ﺳﻠﻮﮎ ﺍﻟﻬﯽ» ﺑﺮﺍﯼ ‏«ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖِ‏» ﻣﺎﺳﺖ، ﻧﻪ ﺑﺮﺍﯼ ‏«ﺯﻥ ﺑﻮﺩﻥ ﯾﺎ ﻣﺮﺩ ﺑﻮﺩﻧـﻤﺎﻥ! ﻭ ، ‏«ﺍﻫـﻞ ﺍﻟﺒـﯿـﺖ» ‏(ﻋﻠﯿﻬﻢُ ﺍﻟﺴﻼﻡ‏) ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ‏«ﺍﻧـﺴـﺎﻥِ‏» کامل و ﺑـﺮﺗـﺮ هستند، ﻭ ﺩﺭ‏ «ﻋﻠﻢ ﻭ ﻋﺼﻤﺖ‏» ﻓﺮﻗﯽ ﻣﯿﺎﻥِ ‏«ﺯﻫـﺮﺍ ﯾﺎ ﻋـﻠـﯽ ﺑﻮﺩﻥ» ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ‏(ﻋﻠﯿﻬﻤﺎ ﺍﻟﺴﻼﻡ ‏). چرا که ‏«ﺧـﺪﺍﻭﻧـﺪِ ﻣﺘﻌﺎﻝ‏» ﻣـﯿـﺎﻥِ ‏«ﺍﺟﺮ ﻭ ﺍﺭﺯﺵ» ﻣﺮﺩ ﻭ ﺯﻥ ‏(ﺫَﮐَـﺮ ﻭ ﺃُﻧـﺜـﯽ) ﻫـﯿـﭻ ﻓـﺮﻗـﯽ ﻧﻤﯿﮕﺬﺍﺭﺩ، ﻭ ﺩﺭ ﺑـﻬـﺮﻩ ﺍﺯ ﮐـﺮﺍﻣـﺖِ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﻭ ﺣﯿﺎﺕِ ﭘـﺎﮎ ﻭ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻫﺎﯼِ ﺑﻬﺸﺘﯽ ، ﻓـﻘـﻂ ﺑﻪ ‏«ﺟـﻨـﺒـﻪ ﻫﺎﯼِ ﺍﻧـﺴـﺎﻧـﯽ‏» ﺩﺭ ﻣﺮﺩ ﻭ ﺯﻥ ﻧـﮕـﺎﻩ ﻣﯽﮐﻨﺪ، ﻧﻪ ﺑﻪ ‏«ﺟﻨﺒﻪ ﻫﺎﯼ ﺟﻨﺴﯿﺘﯽ»! ﺗـﻨـﻬـﺎ ﭼـﯿـﺰﯼ ﮐﻪ ‏«ﺑـﯿـﻦِ ﺯﻧـﺎﻥ ﻭ ﻣـﺮﺩﺍﻥ» ﻣـﻮﺟﺐ ‏«ﺍﻣـﺘـﯿـﺎﺯ‏» ﺁﻧـﻬـﺎ ﺩﺭ ‏«ﻧـﺰﺩ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ‏» ﻣﯽﺷﻮﺩ، ﻣـﯿـﺰﺍﻥِ ‏«ﭘـﺮﻭﺍ ﻭ ﺗـﻘـﻮﺍﯼ ﺍﻟﻬﯽ‏» ﺩﺭ ﺍﯾـﺸـﺎﻥ ﺍﺳﺖ :
🔻ﻣﻦْ ﻋَﻤِﻞَ ﺻﺎﻟِﺤﺎً ✨‏ﻣِﻦْ ﺫَﻛَﺮٍ ﺃَﻭْ ﺃُﻧْﺜﻰ‏✨، ﻭَ ﻫُﻮَ ﻣُﺆْﻣِﻦٌ ، ﻓَﻠَﻨُﺤْﻴِﻴَﻨَّﻪُ ﺣَﻴﺎﺓً ﻃَﻴِّﺒَﺔً ، ﻭَ ﻟَﻨَﺠْﺰِﻳَﻨَّﻬُﻢْ ﺃَﺟْﺮَﻫُﻢْ ﺑِﺄَﺣْﺴَﻦِ ﻣﺎ ﻛﺎﻧُﻮﺍ ﻳَﻌْﻤَﻠُﻮﻥَ ‏(ﺍﻟﻨﺤﻞ۹۷‏) 🔻ﻣﻦْ ﻋَﻤِﻞَ ﺻﺎﻟِﺤﺎً ✨ﻣﻦْ ﺫَﻛَﺮٍ ﺃَﻭْ ﺃُﻧْﺜﻰ✨، ﻭَ ﻫُﻮَ ﻣُﺆْﻣِﻦٌ ، ﻓَﺄُﻭﻟﺌِﻚَ ﻳَﺪْﺧُﻠُﻮﻥَ ﺍﻟْﺠَﻨَّﺔَ ، ﻳُﺮْﺯَﻗُﻮﻥَ ﻓﻴﻬﺎ ﺑِﻐَﻴْﺮِ ﺣِﺴﺎﺏٍ ‏(ﺍﻟﻐﺎﻓﺮ ۴۰) 🔻ﻭ ﻣَﻦْ ﻳَﻌْﻤَﻞْ ﻣِﻦَ ﺍﻟﺼَّﺎﻟِﺤﺎﺕِ ‏✨ﻣﻦْ ﺫَﻛَﺮٍ ﺃَﻭْ ﺃُﻧْﺜﻰ✨، ﻭَ ﻫُﻮَ ﻣُﺆْﻣِﻦٌ ، ﻓَﺄُﻭﻟﺌِﻚَ ﻳَﺪْﺧُﻠُﻮﻥَ ﺍﻟْﺠَﻨَّﺔَ ، ﻭَ ﻻ ﻳُﻈْﻠَﻤُﻮﻥَ ﻧَﻘﻴﺮﺍً ‏(ﺍﻟﻨﺴﺎﺀ ‏۱۲۴) 🔻ﻳﺎ ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟﻨَّﺎﺱُ ﺇِﻧَّﺎ ﺧَﻠَﻘْﻨﺎﻛُﻢْ ‏✨ﻣﻦْ ﺫَﻛَﺮٍ ﻭَ ﺃُﻧْﺜﻰ✨، ﻭَ ﺟَﻌَﻠْﻨﺎﻛُﻢْ ﺷُﻌُﻮﺑﺎً ﻭَ ﻗَﺒﺎﺋِﻞَ ﻟِﺘَﻌﺎﺭَﻓُﻮﺍ، ‏«ﺇِﻥَّ ﺃَﻛْﺮَﻣَﻜُﻢْ ﻋِﻨْﺪَ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺃَﺗْﻘﺎﻛُﻢْ» ﺇِﻥَّ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﻋَﻠﻴﻢٌ ﺧَﺒﻴﺮٌ ‏(ﺍﻟﺤﺠﺮﺍﺕ ۱۳ ) 🌐 https://t.me/wahdatzojat/187 🔸 T.me/WahdatZojat Eitaa.com/WahdatZojat
هدایت شده از ایمان نوروزی
لایحه تو قوه قضاییه از زمان آقای لاریجانی با دست فرمان معاونت زنان ریاست جمهوری تدوین شده است. لذا میخواهند تا مجلس تمام نشده کار تمام کنند. به هر جهت یا رییسی دورش زدند! یا از روغن فکر بازی!
هدایت شده از 🌷محمدحسین صالحی
. رئيسي البته خانمش مسئول این بخشها در قوه هست، که اونم در فضای مطالعات زنان و این داستانها میتونه راحت بازی بخوره
با سلام ، ی سوال دارم و اون اینکه یعنی چی که زنی که طلاق برش جاری شده تمکین زن بر شوهرش مطلوب است ؟؟؟؟؟مگه نامحرم نمیشن ؟؟؟
سلام اولا، تمکین از "وظایف" زن است، نه از حقوق. این وظیفه در مدت عده پس از طلاق هم، به محض رجوع مرد (با قول یا فعل علامت رجوعش) بر زن واجب میشود تمکین کند. ثانياً، چه کسی گفته زوجه در مدت عده نامحرم است!! اتفاقا محرم است و مستحب است با آرایش و زینت شوهرش را ترغیب به رجوع و رابطه کند. مادامی که مدت عده تمام نشده زوجیت باقی است. ثالثاً ، به محض بیان قول یا انجام عملی از مرد که دال بر میل او به رجوع باشد، علاقه زوجیت کامل شده، وبر زن واجب است تمکین کند. اسلام با امر به مرد بر دادن نفقه زن در مدت عده، و نگهداری زن در مدت عده در خانه، و برقراری تمام احکام زوجیت میان آنها در مدت عده، غیر از دوچیز بر مرد، که لمس زن و آمیزش "بدون قصد رجوع" است، همه دارند مقدمات قصد رجوع مرد از طلاق و اصلاح ذات البین را فراهم میکنند. زن همچنان بدون حجاب و با آرایش بیاید. مرد هم نفقه بدهد. آنقدر همدیگر را ببینند تا مرد میل یافته و به ادنی اشاره یا قول یا فعلی، قصد رجوع نماید 🔸 🌐 fa.mobile.wikishia.net/index.php/طلاق_رجعی 👇 🔸طلاق رِجعی، طلاقی است که مرد می‌تواند در زمان عده، به زنی که طلاق داده، رجوع کند؛ یعنی بدون آنکه صیغه عقدخوانده شود، او را دوباره همسر خود کند. در طلاق رجعی،رجوع، مختص زمان عده است و به دو روش می‌تواند انجام شود: 1. نخست اینکه مرد سخنی بگوید که بیانگر این باشد که زوجه را دوباره همسر خود قرار داده است؛ 2. دوم آنکه عملی انجام دهد که از آن، رجوع به همسرش فهمیده شود؛ مانند بوسیدن و آمیزش با زوجه. (امام خمینی، توضیح المسائل(مُحَشّی)، ۱۴۲۴ق، ج۲، ص۵۳۰، ۵۳۱.) 🔸 برخلاف ازدواج (که از عقود است)، طلاق جزءایقاعات است؛ یعنی یک طرفه است و تنها از سوی مرد انجام می‌شود. در طلاق رِجعی، تا زمانی که زن در عده طلاق است، همه احکام زوجیت میان زوجین برقرار است؛ اما برای مرد لمس‌کردن همسر و آمیزش با او بدون قصد رجوع حرام است.[۷] برخی از احکامی که میان زوجین برقرار است: زوجین از یکدیگر ارث می‌برند. زن بدون اجازه همسرش نمی‌تواند از منزل خارج شود. مرد حق ازدواج با خواهر زن را ندارد. در صورت رجوع مرد، زن باید از او تمکین کند. (  مؤسسه دایرة المعارف فقه اسلامی، فرهنگ فقه، ۱۳۹۲ش، ج۵، ص۲۰۵، ۲۰۶.) 🔸 🌐 https://gvbazargan.com/خدمات-حقوقی/دعاوی-خانوادگی/ثبت-واقعه-رجوع-یا-طلاق-رجعی 👇 🔸یکی از آثار طلاق رجعی ، بقای زوجیت در ایام عده است و در این ایام، کما فی السابق، هر تکلیفی و حقی ما بین طرفین بوده که مخل اصل طلاق نباشد، قابلیت اجرایی دارد. در طلاق رجعی، نفقه زن در ایام عده، بر عهده ی شوهر است و اگر زنی که در عده ی جلیه است، مرتکب زنا شود، به آن مرد زانی، حرام موبد می شود. ازدواج مرد، قبل از پایان عده، با خواهر همسری که در عده طلاق رجعی است، ممنوع است. همچنین در صورتی که شوهر، بخواهد در ایام عده طلاق رجعی، به زن رجوع نماید، ازدواج سابق آنها، با کلیه آثار و تعهدات ادامه یافته، و نیاز به ازدواج و ثبت مجدد ازدواج، نیست. چون در اثر این طلاق، پیوند زناشویی به طور کامل از بین نمی­ رود و پس از ابطال نکاح ، زن و مرد تا زمانی که عده سپری نشده است، بیگانه نیستند و می ­توانند نکاح سابق را دوباره ادامه دهند. به منظور حفظ کیان خانواده و طبق ماده 20 قانون حمایت خانواده مصوب 1391 ثبت نکاح دائم، فسخ و انفساخ آن، طلاق، رجوع و اعلام بطلان نکاح یا طلاق الزامی است.👇 مدارک و منضمات مورد نیاز جهت طرح دعوای «ثبت واقعه رجوع» : 1- تصویر مصدق سند طلاق (اجباری) 2- به همراه داشتن كارت ملي جهت احراز هويت و كارت عابر بانك جهت پرداخت هزينه ي دادرسي الزامي است. *در صورت عدم وجود مدارك اختياري فوق مي توانيد يكي از دلایل ذيل را ارائه نماييد. 1- استماع شهادت شهود و مطلعين. 2- شماره پرونده استنادي. 3- ساير دلايل و منضمات. 4- تحقیقات محلی. 5-  اتیان سوگند
مادامی که عده زن تمام نشده زوجیت باقی است article.tebyan.net/Article/AmpShow/295603 زنی که طلاق رجعی گرفته و در عده است مثل این است که زن آن مرد باشد و نیاید از خانه بدون اذن شوهر بیرون برود و جایز و مستحب است که زینتش را برای شوهرش ظاهر کند و اطاعت کردن از شوهر بر او واجب است. 🔸 سوال: با توجه به پیشرفت علم پزشكی مبنی بر اینكه می تواند توضیحات مطمئنی برای ما بدهد آیا با وجود سونوگرافی و آزمایش های متعدد اعم از خون و یا ادرار كه می توان مطمئن به وجود بچه یا عدم آن شد آیا می توان گفت دیگر مسئله عدّه زن بعد از طلاق زن منقضی است؟ جواب: در جواب عرض می شود كه اولاً عدم اختلاط میاه و اینكه عده برای تطهیر زن از نطفه است علّت تامّه و فلسفه حكم نیست بلكه یكی از حكمت های حكم می باشد. ثانیاً: ممكن است عده نگاه داشتن برای رعایت حریم زوجیت باشد و این یك نوع احترام برای زن می باشد كه او دارای حرمتی است و باید مراعات او بشود. ثالثاً: اینكه فرمودید وسایل پزشكی می تواند تشخیص بدهد یك امر قطعی و صد در صد نمی باشد بلكه در مواردی هم خلاف آن ثابت شده است پس اعتماد قطعی به آن نمی توان كرد.   سوال: آیا زن در عده ی طلاق رجعی احکام زوجه را دارد و می تواند در مقابل شوهرش بدون پوشش باشد؟ امام خمینی(ره):  زن در عده طلاق بحکم زوجه آن مرد است مادامی که زن در عده ی رجعی است شوهرش می تواند به او نگاه کند اگر چه قصد رجوع هم نداشته باشد.  آیة الله اراکی(ره):  در عده طلاق رجعی پوشش بر زن واجب نیست.(بلکه در روایات امر شده به خضاب و اکتحال و تزیین و اظهر زینت و تشویق زوج به رجوع است). آیة الله تبریزی(ره):  زنی که طلاق رجعی گرفته و در عده است مثل این است که زن او باشد و نیاید از خانه بدون اذن شوهر بیرون برود و جایز و مستحب است که زینتش را برای شوهرش ظاهر کند و به او نشان بدهد. و واجب است اطاعت کردن از شوهر.(مادامی که عده زن تمام نشده زوجیت باقی است.)  آیة الله خامنه ای(دام ظلّه):  حکم زوجه را داشته و می تواند در مقابل همسر، بدون پوشش ظاهر شود.   آبة الله سیستانی(دام ظلّه):  می تواند بدون پوشش باشد زیرا به منزله زوجه است و جایز بلکه مستحب است که زینتش را نشان او بدهد. آیة الله صافی گلپایگانی (دام ظلّه): تا مادامیکه در عده است مثل زوجه است . پوشش لازم نیست. آیة الله فاضل لنکرانی(ره) زن در دوران عده ی طلاق رجعی احکام زوجه را دارد باید از وی اطاعت کند و بر شوهرش محرم است و می توانند به یکدیگر نگاه کنند.  آیة الله گلپایگانی(ره):  زنی که در عده طلاق رجعی است مثل زوجه او است یا به حکم زوجه او است. پوشش لازم نیست. آیة الله نوری همدانی(دام ظلّه):  جایز است به او نظر کند ولو اینکه قصد رجوع نداشته باشد.  آیة الله وحید خراسانی(دام ظلّه):  زن در عده طلاق رجعی حکم زوجه دارد و جایز است بلکه مستحب است زینتش را برای شوهرش ظاهر کند و بدون اذن او نباید خارج شود و واجب است از شوهر اطاعت کند. 
در حوزه خانواده، ازدواج و جمعیت.pdf
621.1K
🔸مجموعه سیاست‌ها، راهبردها، و قوانین اساسی و مهم، در حوزه خانواده، ازدواج و جمعیت 🔻 تهیه شده در مجمع خانواده استان یزد، آذر۹۷ ⚠️ بازنشر محتوا، به منظور اطلاع‌رسانی و کمک به مطالعات علمی مخاطبین، و آشنایی با نظرات مختلف در موضوع است، و به منزله تایید تمام آن نمی‌باشد. @WahdatZojat
🔸 : برای شیعیانی که استطاعت در قیام به نیازهای زنان دارند : 💫 و إِنَّمَا الْفَضْلُ فِي الِاسْتِكْثَارِ مِنَ النِّسَاءِ لِمَنِ اسْتَطَاعَ الْقِيَامَ بِهِنَّ 🔸 : بمقدار توان مرد در تأمین معاش زندگی (نفقه) و نیاز جنسی زنانش : 💫 لمَنِ اسْتَطَاعَ الْقِيَامَ بِهِنَّ فِي مَعَايِشِهِنَّ وَ أُعْطِيَ مِنَ الْقُوَّةِ عَلَى الْبَاءَةِ مَا يُحْصِنُهُنَّ وَ قَدَرَ عَلَى تَرْكِ الْمَيْلِ بَيْنَهُنَّ، و أَنْ لَا يَدَعَ بَعْضَهُنَّ مُعَلَّقَاتٍ كَمَا نَهَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَنْ ذَلِكَ 🔸 : مرد شیعه ای که تأمین نیاز چهار همسر را ندارد، برای او (بخاطر محدودیت توانش) بجای فضیلت در (طلب زیادت و افزایش) از زنان، فضیلت در و اکتفا کردن به آن تعداد از زن است که توانش را دارد: 💫 فإِنْ لَمْ يَسْتَطِعْ ذَلِكَ فَالْفَضْلُ فِي الِاقْتِصَارِ عَلَى مَا يَقْدِرُ عَلَيْهِ. 🔸 🔸در کتاب جامع الاحادیث شیعه، اثر فاخر آیت الله العظمی بروجردی (ج۲۵ ص۴۵۸ حدیث۳۷۰۵۸) روایت زیبای فوق را از (ابی جعفر محمد بن علی - علیهما السلام-) به نقل از کتاب «دعائم الاسلام» (ج۲ ص۱۹۲ حدیث۶۹۸) ذکر میکند، که تصویر آن صفحه از کتاب دعائم را در بالا آوردیم. 👌در ادامه، متن کامل و نکاتی از این حدیث شریف را در لینک ذیل مرور مینماییم👇 🌐 eitaa.com/WahdatZojat/116 💞 @WahdatZojat
بسم الله 🔶 🔸در کتاب جامع الاحادیث شیعه (ج۲۵ ص۴۵۸ حدیث۳۷۰۵۸) روایت زیبایی را از (ابی جعفر محمد بن علی - علیهما السلام-) به نقل از کتاب «دعائم الاسلام» (ج۲ ص۱۹۲ حدیث۶۹۸) ذکر میکند، که تصویر آن صفحه از کتاب دعائم را در پست قبل آوردیم، و در ادامه نکاتی از آن حدیث شریف را مرور مینماییم: 🔸 eitaa.com/WahdatZojat/115 🔻نکات حدیث زیبای امام جواد (علیه السلام): 🌷۱. امام میفرماید خداوند متعال برای ما اهل البیت و شیعیانمان، شَبَق (میل و تحریک شدید جنسی) را در مردانِ ما جعل فرموده (که قیام به تعدد زوجات و تکثیر نسل داشته باشیم) و آن را از زنان ما دور نموده (که گرفتار زنا نشوند). [ این درحقیقت تجلی ولایت الهی و یک است برای تکثیر از ] . و اما معکوس این فرآیند، بعنوان و در خلقتِ دشمنان(بنی امیه) و پیروانشان انجام شده، که شَبَق را در زنانِ آنها قرار داده و از مردانشان دور نموده است. [ این مشیّت الهی برای مبغضینِ ولایت است که زنانشان خودشان را در بستر حرام زاییدن قرار میدهند، و در مقابلش، مشیّت الهی برای محبینِ ولایت است که مردانشان قیام به تعدد زوجات داشته باشند و زنانشان هم به حصن قوّت مردانشان در بستر حلال زاییدن قرار میگیرند ] : ✨إنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ نَزَعَ الشَّبَقَ وَ هِيَ الْغَلِمَةُ مِنْ نِسَائِنَا وَ جَعَلَهَا فِي رِجَالِنَا وَ كَذَلِكَ فَعَلَ بِشِيعَتِنَا وَ نَزَعَ ذَلِكَ‏ مِنْ رِجَالِ بَنِي أُمَيَّةَ وَ جَعَلَهُ فِي نِسَائِهِمْ وَ كَذَلِكَ فَعَلَ بِشِيعَتِهِمْ. 🔻شبیه همین مضمون صدر روایت، در حدیث دیگری از معصومی دیگر، در کتاب شریف کافی ج۵ ص۵۶۴ ح۳۵، در مرفوعه ابن مسکان از (علیه السلام) نقل شده است که: ✨ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ: إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ نَزَعَ الشَّهْوَةَ مِنْ نِسَاءِ بَنِي هَاشِمٍ وَ جَعَلَهَا فِي رِجَالِهِمْ وَ كَذَلِكَ فَعَلَ بِشِيعَتِهِمْ ، وَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ نَزَعَ الشَّهْوَةَ مِنْ رِجَالِ بَنِي أُمَيَّةَ وَ جَعَلَهَا فِي نِسَائِهِمْ وَ كَذَلِكَ فَعَلَ بِشِيعَتِهِمْ. 🔸 🌷۲. امام میفرماید با پشتوانه‌ی همان جعل شَبَق در مردانِ شیعه، همانا در (طلب زیادت و افزایش) از زنان است (با ) برای کسی که استطاعت در قیام به نیازهای آنها دارد : ✨و إِنَّمَا الْفَضْلُ فِي الِاسْتِكْثَارِ مِنَ النِّسَاءِ لِمَنِ اسْتَطَاعَ الْقِيَامَ بِهِنَّ 🔸 🌷۳. امام میفرماید در رفع نیاز زنانِ مؤمنه‌ی شیعه و محبّ ولایت، در دو موضوع است: 💎 اول. در رفع نیاز اقتصادی و تأمین معاش زندگی برای ایشان با رعایت 💎 دوم. در رفع نیاز غریزی و تأمین کامل میل جنسی برای ایشان با رعایت و این دو مقوله اشاره به است در رفع نیاز زنان بدون همسر، و زمینه تکثیر نسل با ایشان : ✨لمَنِ اسْتَطَاعَ الْقِيَامَ بِهِنَّ فِي مَعَايِشِهِنَّ وَ أُعْطِيَ مِنَ الْقُوَّةِ عَلَى الْبَاءَةِ مَا يُحْصِنُهُنَّ وَ قَدَرَ عَلَى تَرْكِ الْمَيْلِ بَيْنَهُنَّ 🔸 🌷۴. امام میفرماید مرد مؤمن نباید در طوری عمل نماید که بعضی از زنانش در نیازهایشان (در معاش و محبت و میل جنسی) معلّق رها شوند، کما اینکه خداوند متعال از آن نهی فرموده است : ✨و أَنْ لَا يَدَعَ بَعْضَهُنَّ مُعَلَّقَاتٍ كَمَا نَهَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَنْ ذَلِكَ ✨ النساء، ۱۲۹ : فَلا تَميلُوا كُلَّ الْمَيْلِ فَتَذَرُوها كَالْمُعَلَّقَةِ 🔸 🌷۵. امام در بیان میفرماید اگر مرد شیعه ای تأمین نیاز زنان (تا حد کامل چهار زن در تعدد زوجات) را ندارد، پس برای او به مقدار توانش جایز است، که برای او (بخاطر محدودیت توانش) بجای فضیلت در (طلب زیادت و افزایش) از زنان، فضیلت در و اکتفا کردن به آن تعداد از زن است که توانش را دارد. [یعنی اگر چهارتا نمیتواند، سه تا، اگر توان سه تا هم ندارد، دوتا، و اگر دوتا را هم نمیتواند تأمین کند، نهایتاً یک زن آزاد، و یا با داشتن سریه (کنیز مخصوص تمتع) به تعدادی که میتواند تأمینشان کند] : ✨فإِنْ لَمْ يَسْتَطِعْ ذَلِكَ فَالْفَضْلُ فِي الِاقْتِصَارِ عَلَى مَا يَقْدِرُ عَلَيْهِ. ✨النساء، ۳ : وَ إِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُوا فِي الْيَتامى‏ فَانْكِحُوا ما طابَ لَكُمْ مِنَ النِّساءِ مَثْنى‏ وَ ثُلاثَ وَ رُباعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُوا فَواحِدَةً أَوْ ما مَلَكَتْ أَيْمانُكُمْ ذلِكَ أَدْنى‏ أَلاَّ تَعُولُوا 💎 ادامه 👇👇👇
🌷۶. از امام صادق (علیه السلام) هم در حدیث ۷۰۰ از کتاب دعائم الاسلام، پیرامون حکمت بخش انتهایی آیه ۳ سوره نساء اینطور میفرمایند: کسی که تعدادی از زنان را به همسری برای خود جمع نماید، اما نیاز غریزیِ آنها را تأمین نکند و نکاح و زناشویی با بعضیشان نداشته باشد و این موجب شود که آن زنان (بخاطر رفع نیاز جنسیشان) مرتکب زنا بشوند، گناه آن زنای زنانِ محروم شده، بر عهده‌ی آن شوهر است که را در تأمین نیاز ایشان رعایت نکرده است، و از این است که خداوند متعال میفرماید: «اگر میترسید که نتوانید عدالت [جنسی و اقتصادی] را رعایت کنید، پس به یک زن یا به داشتن کنیزانتان اکتفا کنید» : ✨منْ جَمَعَ مِنَ النِّسَاءِ مَا لَا يَنْكِحُ فَزَنَيْنَ فَالْإِثْمُ عَلَيْهِ وَ قَدْ قَالَ اللَّهُ تَعَالَى: «فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تَعْدِلُوا فَواحِدَةً أَوْ ما مَلَكَتْ أَيْمانُكُم‏» (النساء، ۳) 🔸 🌷۷. از مجموع بیانات فوق در کنار آیات و روایات دیگر دریافت میشود، که اهتمام دین الهی و معصومین(علیهم السلام) بر و تشکیل و تحکیم و توسعه آن است، و میخواهند را بیان نمایند، که خداوند متعال برای پشتوانه‌ی و تقویت بنیان خانواده های اهل ولایت است که آن میل جنسی (شَبَق) را فرموده، و مطابق آن هم حکم ازدواج و تعددزوجات را نموده است. کما اینکه در احادیث مفصلی و به تشکیل و حفظ آن بیان شده است. و در احادیث مفصل دیگری نیز به (ضدخانواده) و (عزب بودن) بیان شده است. 🔻قال الصادق (علیه السلام): ✨إنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يُحِبُّ الْبَيْتَ الَّذِي فِيهِ الْعُرْسُ وَ يُبْغِضُ الْبَيْتَ الَّذِي فِيهِ الطَّلَاقُ وَ مَا مِنْ شَيْ‏ءٍ أَبْغَضَ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِنَ الطَّلَاقِ : خداوند به خانه ای که در آن باشد دارد، و خانه ای را که در آن طلاق باشد دارد، و چیزی نزد خداوند نیست. (کافی، ج۶ ص۵۴). 🔸 🔻قالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) : ✨ما بُنِيَ بِنَاءٌ فِي الْإِسْلَامِ أَحَبُّ إِلَى اللَّهِ -عَزَّ وَ جَلَّ- وَ أَعَزُّ مِنَ التَّزْوِيجِ : بنائی در اسلام نزد خداوندمتعال و نیست (بحار ج۱۰۰ ص۲۲۲ / وسایل، ج۲۰ ص۱۴). 🔸 ✨الْمُتَزَوِّجُ النَّائِمُ أَفْضَلُ عِنْدَ اللَّهِ مِنَ الصَّائِمِ الْقَائِمِ الْعَزَبِ ‏: فرد متأهل خوابیده، نزد خداوند مقامش افضل است از فرد مجرّد در حال صیام [روزه داری] و قیام [در نماز و شب زنده داری] (بحار، ج۱۰۰ ص۲۲۱). 🔸 ✨شرَارُكُمْ عُزَّابُكُمْ وَ الْعُزَّابُ إِخْوَانُ الشَّيَاطِين : بدترین شما (مردها) مجرّدهای شما هستند و مردانِ مجرد برادرانِ شیطان اند (همان). 🔸 ✨كلَّما ازدادَ العَبدُ إيماناً ازدادَ حُبّا للنِّساءِ : هرچه ایمان عبد زیاد شود، محبتش به زن ها نیز زیادتر میشود [کما اینکه در حدیث ابتدایی فرمود مردانِ مؤمن شیعه میل شدید (شَبَق) نسبت به همسرانشان دارند]. (دعائم الاسلام، ج۲ ص۱۹۲ ح۶۹۳). 🔸 ✨(رسول خدا -ص- خطاب به عکّاف که توانمند بوده اما مجرّد مانده بود) : فَإِنَّكَ إِذاً مِنْ إِخْوَانِ الشَّيَاطِينِ ، إِمَّا أَنْ تَكُونَ مِنْ رُهْبَانِ النَّصَارَى وَ إِمَّا أَنْ تَصْنَعَ كَمَا يَصْنَعُ الْمُسْلِمُونَ ، وَ إِنَّ مِنْ سُنَّتِنَا النِّكَاحَ شِرَارُكُمْ عُزَّابُكُمْ وَ أَرَاذِلُ مَوْتَاكُمْ عُزُّابُكُمْ ، إِلَى أَنْ قَالَ : وَيْحَكَ يَا عَكَّافُ !! تَزَوَّجْ تَزَوَّجْ فَإِنَّكَ مِنَ الْخَاطِئِينَ . پس همانا تو در این حال از برادران شیاطین هستی! پس یا کافری و از رهبان های نصاری محسوب میشوی، یا مسلمانی و کار مسلمانان را در سنت ازدواج میکنی. و همانا از سنت ما نکاح است، شرورترین شما مجردهایتان و بدترین مردگان شما اموات مجرد هستند، تا آنکه فرمودند: وای بر تو ای عکّاف! ازدواج کن، ازدواج کن، که در این حال کنونی از خطاکاران هستی. در این هنگام عکاف گفت «یا رَسُولَ اللَّهِ زَوِّجْنِي قَبْلَ أَنْ أَقُومَ» ، «ای رسول خدا مرا به ازدواج در بیاور قبل از آنکه برخیزم» ، پس رسول خدا (ص) همانجا همسری به ازدواجش درآورد و فرمود: زَوَّجْتُكَ كَرِيمَةَ بِنْتَ كُلْثُومٍ الْحِمْيَرِيّ. (جامع الاحادیث شیعه -بروجردی-، ج۲۵ ص۹۸ حدیث ۳۶۴۶۱) 🔶 💎 ادامه 👇👇👇
🔸 (اسلام) آمده که ظهور و نمایش را در ربوبیّتِ واحدش بر آشکار کند. فلذا همانطور که در عبادات، (با هرچه کثرت نمازگزاران بالاتر) افضل از نماز فرادی است، همچنین نماز هم افضل از فرد مجرد است، که با و ، ظهور بالاتری از حقیقتِ وحدت را آشکار نموده است. 🔸این در ایجاد ساختارِ مقدّس (با ازدواج موقت و دائم و تعددزوجات)، برای همین میان مرد و زن اهل ایمان است. وحدت بین مرد و همسرانش، و وحدت همسرانِ همشوی (همیار) با همدیگر و با شوهرشان، و وحدت یافتن تمام ایشان با فرزندانشان. این است که هرچه در کثرت بیشتری نمایش یابد، بالاتری از و و را آشکار مینماید. 🔶 ✅ کانال توحید در وحدت زوجات 💖 درخانواده های مستحکم به حُکم 💖 💞 t.me/WahdatZojat 💞 eitaa.com/WahdatZojat