eitaa logo
این کتاب
1هزار دنبال‌کننده
986 عکس
2.5هزار ویدیو
39 فایل
علاقمندان به ساحت قرآن و عترت ↔مسیرهای ارتباطی؛ @gmail.comایمیل" rel="nofollow" target="_blank">darolghoranisf@gmail.comایمیل ایتا @Inketab پیامک؛ 09011202566
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 فیلم انیمیشن از داستان « کِساء» برای کودکان و نوجوانان قسمت اول┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ دارالقران الکریم اصفهان https://eitaa.com/ZalekAl_ketab ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
فیلم انیمیشن از داستان « کِساء» برای کودکان و نوجوانان قسمت دوم ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ دارالقران الکریم اصفهان https://eitaa.com/ZalekAl_ketab ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔮 وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ ۖ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ 🔮 البته انسان را ما آفریده‌ایم و وسوسه‌های درونی‌اش را خوب می‌دانیم؛ چون‌که ما از رگ گردن به او نزدیک‌تریم! ( ق ۱۶) ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ دارالقران الکریم اصفهان https://eitaa.com/ZalekAl_ketab ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
إِنَّ الَّذِينَ يَأْكُلُونَ أَمْوَالَ الْيَتَامَىٰ ظُلْمًا إِنَّمَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ نَارًا ۖ وَسَيَصْلَوْنَ سَعِيرًا کسانی که اموال یتیمان را بالا می‌کشند، در واقع دارند شکم‌های خودشان را از آتش پر می‌کنند! به‌همین زودی‌ها‌هم در جهنم سرخ‌‌وسوخته می‌شوند! ( نساء ۱۰) ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ دارالقران الکریم اصفهان https://eitaa.com/ZalekAl_ketab ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ دارالقران الکریم اصفهان https://eitaa.com/ZalekAl_ketab ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ 📘ما خودمان قرآن را فرستاده‌ایم و خودمان هم از هر آسیبی حتماً حفظش می‌کنیم. (حجر ۹) ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ دارالقران الکریم اصفهان https://eitaa.com/ZalekAl_ketab ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
⚫️🔴هدیه امام حسین علیه‌السلام به امیرکبیر ◾️آیت الله العظمی اراکی: شبی خواب امیرکبیر را دیدم، جایگاهی متفاوت و رفیع داشت. پرسیدم: چون شهیدی و مظلوم کشته شدی این مرتبت نصیبت گردید؟ با لبخند گفت: خیر سؤال کردم چون چندین فرقه ضاله را نابود کردی؟ گفت: نه ▪️با تعجب پرسیدم: پس راز این مقام چیست؟ جواب داد: هدیه مولایم حسین است! گفتم: چطور؟ با اشک گفت: آنگاه که رگ دو دستم را در حمام فین کاشان زدند؛ چون خون از بدنم میرفت تشنگی بر من غلبه کرد سر چرخاندم تا بگویم قدری آبم دهید؛ ناگهان به خود گفتم میرزا تقی خان! ۲ تا رگ بریدند این همه تشنگی! پس چه کشید پسر فاطمه؟ او که از سر تا به پایش زخم شمشیر و نیزه و تیر بود! از عطش حسین حیا کردم، لب به آب خواستن باز نکردم و اشک در دیدگانم جمع شد. آن لحظه که صورتم بر خاک گذاشتند امام حسین آمد و گفت: به یاد تشنگی ما ادب کردی و اشک ریختی؛ آب ننوشیدی این هدیه ما در برزخ، باشد تا در قیامت جبران کنیم. 📚 منبع : کتاب آخرین گفتارها 🏴 بیستم دی سالروز شهادت امیر کبیر ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ دارالقران الکریم اصفهان https://eitaa.com/ZalekAl_ketab ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
بسم الله الرحمن الرحیم 💠*درآستانه‏ ملكوت* 💠 «از کتاب زندگانی حضرت زهرا س نوشته مرحوم دکتر سید جعفر شهیدی» : «و ان للمتقین لحسن مآب جنات عدن مفتحة لهم الابواب‏» ". (ص ۴۹-۵۰) 🔮دختر پیغمبر چند روز را در بستر بیمارى بسر برده؟درست نمى‏دانیم ، چند ماه پس از رحلت پدر زندگانى را بدرود گفته؟ روشن نیست. كمترین مدت را چهل شب و بیشترین مدت را هشت ماه نوشته ‏اند  و میان این دو مدت روایت‏هاى مختلف از دو ماه  تا هفتاد و پنج روز ، سه ماه  و شش ماه است. این همه اختلاف و این همه روایت‏هاى گوناگون چرا؟ از این پیش نوشتیم كه در چنان سالها تاریخ حادثه‏ ها از خاطر یكى بذهن دیگرى انتقال مى‏یافت.  و چه كسى مى‏تواند ادعا كند كه همه این ناقلان از اشتباه بر كنار بوده‏ اند.و این در صورتى است كه موجبات دیگر در كار نباشد. اما مى‏دانیم كه در آن روزهاى پرآشوب از یكسو دسته‏ بندى‏هاى سیاسى هنوز قوت خود را از دست نداده بود و از سوى دیگر مسلمانان سرگرم جنگ در داخل سرزمین اسلام بودند در چنین شرایط كدام كس پرواى ضبط تاریخ درست ‏حوادث را داشت؟ بر فرض كه هیچیك از این دو عامل دخالتى در این روى داد نداشته باشد بدون شك دسته‏هاى سیاسى كه پس از این تاریخ روى كار آمدند تا آنجا كه توانسته‏اند تاریخ حادثه‏ ها را دستكارى كرده‏اند. بارى به نقل مجلسى از دلائل الامامه در این بیمارى بود كه دو تن صحابى پیغمبر ابو بكر ▪️و عمر▪️ خواستار دیدار او شدند. اما دختر پیغمبر رخصت این دیدار را نمى‏داد. على (ع) گفت من پذیرفته‏ ام كه تو بآنان اجازت ملاقات دهى. فاطمه گفت‏ :حال كه چنین است‏ خانه خانه تو است . هر چند ابن سعد نوشته است ابو بكر چندان با دختر پیغمبر سخن گفت كه او را خشنود ساخت اما ظاهرا از این ملاقات نتیجه‏ اى كه در نظر بود بدست نیامد. دختر پیغمبر بآنان گفت: نشنیدید كه پدرم فرمود: فاطمه پاره تن من است هر كه او را بیازارد مرا آزرده است؟ گفتند چنین است! فاطمه گفت‏: شما مرا آزردید و من از شما ناخشنودم و آنان از خانه او بیرون رفتند. بخارى در صحیح نویسد:پس از آنكه دختر پیغمبر میراث خود را از خلیفه خواست و او گفت از پیغمبر شنیدم كه ما میراث نمى‏گذاریم زهرا دیگر با او سخن نگفت تا مرد. در واپسین روزهاى زندگى  اسماء دختر عمیس را كه از مهاجران حبشه و از نزدیكان وى بود طلبید.چنانكه نوشتیم اسماء نخست زن جعفر بن ابى طالب بود. چون جعفر در نبرد مؤته شهید شد به ابو بكر بن ابى قحافه شوهر كرد.دختر پیغمبر به اسماء گفت: -من خوش نمى‏دارم بر جسد زن جامه‏ اى بیفكنند و اندام او از زیر جامه نمایان باشد. -من در حبشه چیزى دیدم اكنون صورت آنرا به تو نشان مى‏دهم.سپس چند شاخه تر خواست.شاخه‏ ها را خم كرد. پارچه‏ اى بروى آن كشید.دختر پیغمبر گفت: -چه چیز خوبى است.نعش زن را از نعش مرد مشخص مى‏سازد. چون من مردم، تو مرا بشوى! و نگذار كسى نزد جنازه من بیاید.. در آخرین روز زندگانى آبى خواست. بدن خود را نیكو شست و شو داد جامه‏ هاى نو پوشید و به غرفه خود رفت.خادمه خویش را گفت تا بستر او را در وسط غرفه بگستراند. سپس روى به قبله دراز كشید دست‏ها را بر گونه‏ هاى نهاد و گفت من همین ساعت‏ خواهم مرد . به نقل علماى شیعه شوهرش على (ع) او را شست و شو داد.ابن سعد نیز همین روایت را اختیار كرده است  . لیكن چنانكه نوشتم ابن عبد البر گوید دختر پیغمبر اسماء را گفت تا متصدى شست و شوى او باشد.و گویا اسماء در شست و شوى فاطمه (ع) با على علیه السلام همكارى داشته است. ابن عبد البر نوشته است چون دختر پیغمبر زندگانى را بدرود گفت عایشه خواست ‏به حجره او برود اسماء طبق وصیت او را راه نداد. عایشه شكایت‏ به پدر برد كه: -این زن خثعمیه میان من و دختر پیغمبر در آمده است و نمى‏گذارد من نزد جسد او بروم. بعلاوه براى او حجله‏ اى چون حجله عروسان ساخته است. ابو بكر در حجره دختر پیغمبر آمد و گفت: -اسماء چرا نمى‏ گذارى زنان پیغمبر نزد دختر او بروند؟ چرا براى دختر پیغمبر حجله ساخته‏ اى؟ -زهرا بمن وصیت كرده است كسى بر او داخل نشود-چیزى را كه براى نعش او ساخته‏ ام وقتى زنده بود باو نشان دادم و بمن دستور داد مانند آنرا برایش بسازم. حال كه چنین است هر چه بتو گفته چنان كن  . ابن عبد البر نوشته است نخستین كس از زنان كه در اسلام براى او بدین سان نعش ساختند فاطمه (ع) دختر پیغمبر (ص) بود. سپس مانند آنرا براى زینب بنت جحش (زن پیغمبر) آماده كردند. *بخاك‏ سپردن‏ زهرا* «الذین اذا اصابتهم مصیبة قالوا انا لله و انا الیه راجعون‏». (البقره ۵۶) دانشمندان و تذكره نویسان شیعه متفقند كه نعش دختر پیغمبر را شبانه بخاك سپردند. ابن سعد نیز در روایت‏هاى خود كه از طریق ابن شهاب عروه عایشه زهرى و دیگران است گوید فاطمه (ع) را شبانه دفن كردند و على (ع) او را بخاك سپرد. بلاذرى نیز در دو روایت‏ خود همین را نوشته است  بخارى نیز چنین نویسد: شوى او شبانه او را
بخاك سپرد و رخصت نداد تا ابو بكر بر جنازه او حاضر شود»  ". كلینى كه از بزرگان علما و محدثان شیعى است و در آغاز قرن چهارم هجرى در گذشته و كتاب خود را در نیمه دوم قرن سوم نوشته و نوشته او از دیرینه‏ ترین سندهاى شیعه بشمار مى‏رود چنین نوشته است: چون فاطمه (ع) در گذشت.امیر المؤمنین او را پنهان بخاك سپرد و آثار قبر او را از میان برد. سپس رو به مزار پیغمبر كرد و گفت: -اى پیغمبر خدا از من و از دخترت كه بدین تو آمده و در كنار تو زیر خاك خفته است بر تو درود باد! خدا چنین خواست كه او زودتر از دیگران بتو به پیوندد.پس از او شكیبائى من بپایان رسیده و خویشتن دارى من از دست رفته.اما آنچنان كه در جدائى تو صبر را پیشه كردم در مرگ دخترت نیز جز صبر چاره ندارم كه شكیبائى بر مصیبت‏ سنت است.اى پیغمبر خدا! تو بر روى سینه من جان دادى! ترا بدست‏خود در دل خاك سپردم! قرآن خبر داده است كه پایان زندگى همه بازگشت ‏بسوى خداست. اكنون امانت‏ به صاحبش رسید زهرا از دست من رفت و نزد تو آرمید. اى پیغمبر خدا پس از او آسمان و زمین زشت مى‏نمایدو هیچگاه اندوه دلم نمى‏ گشاید   . چشمانم بى‏ خواب و دل از سوز غم كباب است تا خدا مرا در جوار تو ساكن گرداند. مرگ زهرا ضربتى بود كه دل را خسته و غصه‏ ام را پیوسته گردانید.و چه زود جمع ما را به پریشانى كشانید.شكایت‏ خود را بخدا مى‏برم و دخترت را به تو مى‏سپارم! خواهد گفت كه امتت پس از تو با وى چه ستمها كردند.آنچه خواهى از او بجو و هر چه خواهى بدو بگو! تا سر دل بر تو گشاید و خونى كه خورده است‏ بیرون آید و خدا كه بهترین داور است میان او و ستمكاران داورى نماید  . سلامى كه بتو مى‏دهم بدرود است نه از ملال تو از روى شوق است نه كسالت. اگر میروم نه ملول و خسته جانم و اگر مى‏مانم نه بوعده خدا بد گمانم. و چون شكیبایان را وعده داده است در انتظار پاداش او مى‏مانم كه هر چه هست از اوست و شكیبائى نیكوست. اگر بیم چیرگى ستمكاران نبود براى همیشه در كنار قبرت مى‏ماندم و در این مصیبت بزرگ چون فرزند مرده جوى اشك از دیدگانم مى‏راندم. خدا گواهست كه دخترت پنهانى بخاك مى‏رود. هنوز روزى چند از مرگ تو نگذشته و نام تو از زبانها نرفته حق او را بردند و میراث او را خوردند. درد دل را با تو در میان مى‏گذارم و دل را به یاد تو خوش مى‏دارم كه درود خدا بر تو باد و سلام و رضوان خدا بر فاطمه   . در مقابل این شهرت ابن سعد روایت دیگرى دارد كه ابو بكر بر دختر پیغمبر نماز خواند و بر او چهار تكبیر گفت  .پیداست كه این روایت و یك دو حدیث دیگردر مقابل آن شهرت ارزشى ندارد و دور نیست كه آنرا براى مصلحت وقت ‏ساخته باشند. فقدان دختر پیغمبر على (ع) را سخت آزرده ساخت. نمونه این آزردگى را از سخنانى كه بر كنار قبر او خطاب به پیغمبر (ص) گفت دیدیم. ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ دارالقران الکریم اصفهان https://eitaa.com/ZalekAl_ketab ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
💠 به نظر من قهرمان آن زنی است که یک تنه در مقابل هیأت حاکمه ایستاد.... ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ دارالقران الکریم اصفهان https://eitaa.com/ZalekAl_ketab ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ ۗ وَمَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُبِينًا هیچ مرد و زن مسلمانی حق ندارد در برابر فرمان خدا و رسولش، حق انتخابی برای خودش قائل باشد! هرکس با خدا و رسولش مخالفت کند، غرق گمراهی شده است. ( قصص ۶۸) ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ دارالقران الکریم اصفهان https://eitaa.com/ZalekAl_ketab ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ دارالقران الکریم اصفهان https://eitaa.com/ZalekAl_ketab ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
📘 نقطه عطف زندگی من ( در یازده سالگی) حفظ قرآن کریم بود... ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ دارالقران الکریم اصفهان https://eitaa.com/ZalekAl_ketab ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
قرآن نام هاى بسیارى براى "معاد" انتخاب کرده که هر یک از آن نام ها به ویژگى ها و رخ دادهاى قیامت اشاره دارد. برخى از آنها عبارت اند از: یوم الحساب (غافر، 27)؛ یوم الدین (حمد، 4)؛ یوم الجمع (تغابن، 9)؛ ‏یوم الفصل (نبأ، 17)، ‏ یوم الخروج (ق، 42)، ‏یوم الموعود (بروج، 2)، ‏یوم الخلود (ق، 34)، ‏یوم الحسرة (مریم، 39)، ‏ یوم التغابن (تغابن، 9)، ‏ یوم التناد (مؤمن، 32)، ‏ یوم التلاق (مؤمن، 15)، ‏یوم الازفة (مؤمن، 18)،. ‏یوم الوعید (ق، 20)،. ‏یوم الحق (نبأ، 39)، ‏یوم البعث (روم، 56)، ‏ الحاقة (حاقه، 1)، ‏ الدارالاخرة (بقره، 94)، ‏ الساعة (انعام، 31)، ‏ الصاخة (عبس، 33)، ‏الطامة الکبرى (نازعات، 34)، ‏الغاشیة (غاشیه، 1)، ‏ القارعة (حاقه، 4)، ‏ المیعاد (آل عمران، 9)، ‏ الواقعة (واقعه، 1)، ‏ الیوم الاخر (بقره، 8)، ‏یوم الوقت المعلوم (حجر، 37) ، ‏ یوم تبلی السرائر (طارق ،9). هر کدام از این نام‏ها بیانگر بعدى از ابعاد آن روز بوده، و به تنهایى مى‏تواند مسائل بسیارى را در این رابطه بازگو کند. معروف‏ترین نام‏ قیامت همان "یوم القیامة" است که هفتاد بار در قرآن مجید ذکر شده و حکایت از قیام عمومی بندگان و رستاخیز عظیم انسان‏ها می‏کند . ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ دارالقران الکریم اصفهان https://eitaa.com/ZalekAl_ketab ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛