eitaa logo
بصیرت
745 دنبال‌کننده
730 عکس
470 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 سناتور آمریکایی: هر چه سریعتر مکانیسم ماشه را فعال کنید! 🔹تد کروز جمهوری‌خواه آمریکایی در مقاله‌ای مدعی شده است فعال‌سازی جهت سازمان ملل علیه ایران حق آمریکا است و باید هرچه سریعتر توسط این دولت فعال شود. 🔹کروز در این مقاله‌ ادعا کرده است قطعنامه ۲۲۳۱ حق استفاده از این را برای شرکای ابتدایی محفوظ نگاه داشته و نیز با وجود خروج از یکی از شرکای ابتدایی توافق است./ اندیشکده راهبردی تبیین 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
🔴 ‼️ | به بهانه ی سالگرد کودتای ۲۸ مرداد 🔻رهبرانقلاب(۱۴ خرداد۹۸) : "باید آمریکایی‌ها نزدیک نشوند. هر جا آمریکایی‌ها پا گذاشتند، یا جنگ شد، یا برادرکشی شد، یا فتنه شد، یا استثمار شد، یا استعمار شد، یا تحقیر شد؛ قدم آمریکایی‌ها قدم نامبارکی است." 🔻 برخی از هزینه های سازش : 1️⃣ : 🔹کودتا علیه مصدق پاسخ اعتماد به آمریکا 🔹 توبیخ و تحریم ملت ایران به جرم تعلیق و پلمپ داوطلبانه! 🔹 تداوم و تشدید تحریم ها در پسابرجام 🔹 خروج ترامپ از برجام 🔹 تحریم ناجوانمردانه اقتصادی علیه مردم ایران 2️⃣ : نفس های خسته محمد مرسی در زندان 3️⃣ : رویاهایی که عرفات با خود به گور برد 4️⃣ : بساط قذافی با بساط هسته ای جمع شد 5️⃣ : فروپاشی ابرقدرت قطب شرق 6️⃣ :مثل گوشت قربانی تقسیم میشود! 7️⃣ : پاره کردن قراردادبین المللی پاریس 8️⃣ : پادشاه گاو شیرده می شود 9️⃣ : خیانت به ادواردشواردنازه و انقلاب مخملی براندازی دولت منتخب 🔟 : وعده های پوشالی و خیانت ترامپ به مذاکرات با کیم اون ❇️ : استثمار؛ استعمار؛ برادرکشی؛ فتنه؛ خونریزی؛ حمایت و دخالت آمریکا در ۶۲ کودتای علیه کشورهای مستقل: شیلی، کوبا و..... ✅مشهور است اندکی پس از کودتای سال ۲۰۰۴ آمریکا در هائیتی، « آیرا کورزبان » وکیل «ژان برتراند آریستاید» رئیس‌جمهور این کشور در میامی آمریکا طی سخنرانی خود یک سؤال و جواب جالب را مطرح کرد: چرا تا کنون در واشنگتن کودتا شکل نگرفته است؟ چون در واشنگتن «سفارت آمریکا» وجود ندارد!! 🖌 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
❌ شمر ایران را می شناسید؟ 😡 بریدن سر برای خدمت به انگلیس به دستور رضا خان ، سر بریده میرزا کوچک خان جنگلی را چندین ماه در محل انبار نفت برادران نوبل ، برای تماشای عموم به نمایش گذاشتند تا درس عبرتی باشد برای کسانی که در مقابل استعمار انگلستان می ایستند 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
(به مناسب نزدیک شدن به ماه محرم ✍قابل توجه مدّاحان، وعّاظ، روضه خوانان و عزاداران امام حسین علیه السّلام ✍مدِّاحی که نام اباعبدالله الحسین علیه السّلام را با حوس حوس و سین سین بگوید، مدّاح نیست.. بی ادب است. ✍مدّاحی که به جای روضه خوانی و بیان محتوای عاشورا، ادا و اطوار درآورد، مداح نیست . . . بی سواد است. ✍مدّاحی که وسط عزاداری، لخت شود و فراموش کند که روضه خوانهای قدیم، با عبا، وضو، وقار و متانت بودند، روضه خوان نیست، معرکه گیر است. ✍مدّاحی که صله را شمرده و فکر کند صله، دستمزد است و اگر کم بود، بداخلاقی کند، مدّاح نیست.. کاسب است. ✍مدّاحی که فکر کند با قمه زدن، پا کوبیدن و کارهای عجیب و غریب، عزاداری کرده، مداح نیست.. مامور دشمن است. ✍حکایتِ مدّاحی که فکر می کند قرار است فقط اشک مردم را بگیرد، حکایتِ همان شیخی است که دامن خود را پر از سنگ می کرد و به سر پامنبری هایش می کوبید، تا به زور گریه کنند. ✍مدّاحی که به بهانه ی جذب جوانها، باب هر بدعت و سبکی را به مجلسِ روضه ی اباعبدالله علیه السّلام باز می کند، خداپرست نیست، مردم پرست است. چرا که امام حسین علیه السّلام اساساً به خاطر سیاست به شهادت رسید. ✍مدّاحی که هر سبک و شعر بی محتوایی را از خواننده ی لس آنجلسی و تکنو، پاپ و رپ را واردِ نوای روضه اش کند، مداح نیست.. حداکثر یک خواننده است. ✍مدّاحی که سیگار و . . . قلیان بکشد، پا به هر مجلس و محفلی بگذارد و رفقای نااهل دور برش باشند، مداح نیست.. آبروریز اهلبیت است. چرا که امام صادق(ع) فرمود: ✍يا مَعْشَر الشِّيعَةِ إنَّکمْ قَدْ نُسِبْتُمْ إلَينا کونُوا لَنا زَيْناً وَ لا تَکونُوا عَلَيْنا شَيْناً. ✍ای شيعيان، شما به ما منسوب هستيد، پس مايه_زينت ما باشيد نه مايه ی آبروريزی ما. (مشکاة الأنوار، ص 67 ) ✍مدّاح امام حسین علیه السلام و بچّه هیئتی اهل تهذیب و مراقبت است و با عمل و رفتار خود، مردم را عاشق امام حسین علیه السّلام می کند. ✍مدّاح امام حسین علیه السّلام، هم دارد و هم . او با عقل و احساس و عاطفه، عشق و رسم اهلبیت علیهم السّلام را در دل مردم روشن نگاه می دارد. ✍مدّاح امام حسین علیه السّلام، اولین گریه کننده ی مجلسش، خود اوست. ✍مدّاح امام حسین علیه السّلام، از کل شهدای کربلا، فقط عباس و اکبر و قاسم علیهم السّلام را نمی شناسد، باسواد و اهل مطالعه است. ✍مدّاح امام حسین علیه السّلام، قیام عاشورا را، درس های کربلا را و زیبایی های آن را در قالب شعرهای پرمغز و روان و حزین، در جان شیعه می ریزد. نه وصفِ چشمِ شهلا، قد و هیکل و اشعار سبک و پیش پا افتاده و بی مغز. ✍مدّاح امام حسین علیه السّلام، عاقل و اصیل است، نه دیوانه، غالی، نادان، سگ و کلب و کلاغ. ✍مدّاح امام حسین علیه السّلام، خواننده و سوپراستار و دیجی و سلبریتی نیست.. روضه خوان، اهلِ طهارت، پاکی، عشق و خلوص است. ✍مدّاح امام حسین علیه السّلام، بیکار، تنبل و تن پرور نیست. روضه خوانی، هنر و عشق اوست، نه شغلش. ✍هیئت امام حسین علیه السّلام، از تلاوتِ قرآنِ آغاز مراسم آن هم، گریه و عزا می بارد. ✍هیئت امام حسین علیه السّلام، هیئتی است که وقتی از آن خارج شدی، دریافتی داشته باشی؛ به علمت، به فهمت، به معنویتت، به عشقت، به طراوت روحت، به خُلق و رفتارت، افزوده شده باشد: ومن الله توفیق 🌹🌷🌷🕋🏴🏴🏴 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
⚫️ دشمن شناسی در زیارت عاشورا : ✍ م.نوروزی * در زیارت معرفی و میشوند. از جمله اینها میتوان به آل زیاد ، آل مروان ، بنی امیه ، معاویه ، یزید ، شمر ، عمر سعد ، عبیدالله بن زیاد ، اشاره کرد. شناخت این دشمنان میتواند در افزایی ما بسیار مؤثر باشد ، تا از طرفی اوج آنها و از طرفی اوج سیدالشهدا علیه السلام را بهتر درک کنیم.* *در این سلسله مباحث در سعی می کنیم بصورت خلاصه شما را با این شخصیتهای پلید و خبیث بیشتر آشنا کنیم تا مایه شود و بصیرت ما افزایش یابد.* ذکر این نکته مهم است که بدانیم ، دشمنان اهلبیت ( ع) اکثرا حرام زاده و از خاندان بوده که گناهکار ، شرور ، بیرحم و خونریز بودند . ( شناخت آل زیاد )👇👇 ◼ ازبیرحم ترین افراد زیادبن ابیه است. کسی که به نقلی از تاریخ بوده و پدرش معلوم نبود. بهمین خاطر او را زیادبن ابیه صدا میزدند، یعنی زیاد فرزند پدرش ، اما پدرش معلوم نبود!!! ◼ در تاریخ نقل شده که ابوسفیان شراب خورد و مست شده بود ، زن فاسدی بنام سمیه بود که ابوسفیان در حالت مستی با او زنا کرد .نتیجه این فعل حرام پسری بود که او را نامیدند ، اما چون در پدرش شک داشتند که آیا ابو سفیان بوده یا کسی دیگر ، او را زیاد بن ابیه نامیدند!! زیاد در دوران حاکم و شد. ماموریت مهم زیاد در کوفه و سراسر عراق سرکوبی  بود. ‌ابن اعثم کوفی می‌گوید: او پیوسته در پی شیعیان بود و هر کجا آن‌ها را می‌یافت، می‌کشت. ‌او دست و پای مردم را قطع و چشمانشان را کور می‌کرد. ‌ از جمله‌ی این «مسلم بن زیمر» و «عبدالله بن نجی» و «حجر بن عدی کندی» بودند که به دستور زیاد بر در خانه‌هایشان به دار آویخته شدند. ‌  ◼ زیاد از دشمنان سر سخت شیعه بود و در دشمنی با شیعیان هیچ دریغ نداشت. در تاریخ نقل است زیاد با زن فاسد و بدکاره ای بنام مرجانه زنا کرد و نتیجه این فعل حرام ، پسری بود بنام بن زیاد!! ابن زیاد از اینکه نام مادرش را می آوردند بشدت عصبانی میشد!! چون مرجانه از زنان بسیار و روزگار خود بود. در زیارت عاشورا عبیدالله بن زیاد را با نام ابن مرجانه نیز لعنت می کنیم. ◼عبیدالله بن زیاد فردی بسیار بیرحم و خونریز بود. او دشمنی عجیبی با اهلبیت ( ع) داشت . خاندان آل زیاد بسیار زیاد است و از جمله جنایتهای عبیدالله بن زیاد میتوان شهادت رساندن حضرت مسلم بن عقیل ، هانی ابن عروه ، میثم تمار ، و بسیاری از خواص شیعه را نام برد. اللهم العن آل زیاد ، اللهم العن عبیدالله بن زیاد و ابن مرجانه . 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
◼چرا عاشورا بوجود آمد ؟! 👇👇خیلی مهم 🏴 چه اتفاقاتی افتاد که با نوه پیامبر خدا اینگونه برخورد کردند؟! علل و عوامل زیر در ایجاد و شهادت ( ع) و یارانش نقش مهمی داشتند: 1ـ دور شدن از یاد خدا و پیروی از 👇 «ما باید بفهمیم بر سر آن جامعه چه آمد که سر بریده حسین بن علی علیه‌السلام ـ آقازاده‌ی اوّل شخص دنیای اسلام و پسر خلیفه‌ی مسلمین، پسر علی بن ابی طالب ـ در همان شهری که پدر او بر مسند خلافت می‌نشسته است، گردانده بشود و آب از آب تکان نخورد! از همان شهر افرادی به کربلا بیایند، او و اصحابش را با لب تشنه به شهادت برسانند و حرم امیرالمؤمنین را به اسارت بگیرند! در این زمینه حرف زیاد است من یک آیه از قرآن را در پاسخ به این سؤال مطرح می‌کنم. جواب ما را داده است. آن درد را قرآن به مسلمین معرفی می‌کند. آن آیه این است که می‌فرماید: «فَخلف من بعد هم خلف اضاعُوا الصلوة و اتّبعوا الشهوات فسوف یلقون غیا» عوامل اصلی این و انحراف عمومی دو چیز است: یکی دور شدن از ذکر خدا که مظهر آن نماز است فراموش کردن خدا و معنویت، حساب معنویت را از زندگی جدا کردن، توجّه و ذکر و دعا و توسّل و طلب از خدای متعال و توکل به خدا و محاسبات خدایی را از زندگی کنار گذاشتن و دوم «واتّبعوا الشهوات» دنبال شهوت‌رانی‌ها رفتن، دنبال هوس‌ها رفتن و در یک جمله ، به فکر جمع‌آوری ثروت، مال و التذاد به دنیا افتادن. این‌ها را اصل دانستن و آرمان‌ها را فراموش کردن.» 2ـ دنیاطلبی👇 «یکی از چیزهایی که عامل اصلی چنین قضیه‌ای شد، این بود که رواج و و ، و اعتقاد و ایمان مردم را گرفت. این که ما روی مسأله‌ی فساد و فحشا و مبارزه و نهی از منکر و این چیزها تکیه می‌کنیم، علت عمده‌اش این است که جامعه را تخدیر می‌کند. همان مدینه‌ای که اوّلین پایگاه تشکیل حکومت اسلامی بود بعد از اندک مدتی، به مرکز بهترین موسیقیدان‌ها و آوازه‌خوان‌ها و معروف‌ترین رقاص‌ها تبدیل می‌شود، تاجایی که وقتی در دربار شام می‌خواستند بهترین مغنیان را خبر بکنند، از مدینه آوازه‌خوان و نوازنده می‌آوردند.» 3ـ بی‌تفاوتی پیروان حق👇 بی‌توجهی و نسبت به سرنوشت دنیای اسلام را عامل دیگر معرفی می‌فرمایند: «عامل دیگری که وضع را به آنجا رسانید و انسان در زندگی ائمه علیه‌السلام این معنا را مشاهده می‌کند، این بود که پیروان حق که ستون‌های آن اساس واقعی بنای ولایت و تشیع محسوب می‌شدند، از سرنوشت دنیای اسلام اعراض کردند و نسبت به آن، بی‌توجه شدند و به سرنوشت دنیای اسلام، اهمیت نمی‌دادند. بعضی‌ها، مدتی مقداری تحمّس و شور نشان دادند که حکام سخت‌گیری کردند، مثل قضیه‌ی هجوم به مدینه در زمان یزید که این‌ها علیه یزید سر و صدایی به راه انداختند، او هم آدم ظالمی را فرستاد و این‌ها را قتل عام کرد. این گروه هم، همه چیز را به کلی کنار گذاشتند و مسائل را فراموش کردند... کار دو جناح حق و باطل که با هم مبارزه می‌کنند و به یکدیگر ضربه می‌زنند، بدیهی است. همچنان که جناح حق به باطل ضربه می‌زند. باطل هم به حق ضربه می‌زند، این ضربه تبادل پیدا می‌کند و آن وقتی سرنوشت معلوم می‌شود که یکی از این دو جناح خسته شود و هر که زودتر خسته شد، او شکست را قبول کرده است.» 4ـ ترس👇 یکی از عوامل بازگشت انسان‌های از مسیر حق است. در واقعه‌ی کربلا همین عامل سبب شد که مسلم بن عقیل در کوفه تنها بماند. رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: «کاری که ابن زیاد کرد، یک عده از همین خواص را بین مردم فرستاد که مردم را بترسانند، مادرها و پدرها را، تا بگویند با چه کسی می‌جنگید؟ چرا می‌جنگید؟ برگردید، پدرتان را در می‌آورند، این‌ها یزیدند، این‌ها ابن زیادند، این‌ها بنی‌امیه‌اند و این‌ها چه دارند، پول دارند، شمشیر دارند، تازیانه دارند، ولی آنها چیزی ندارند. مردم را ترساندند، به مرور همه متفرق شدند. آخر شب، وقت نماز عشا، هیچ‌کس همراه حضرت مسلم نبود، هیچ‌کس!» [ بیانات مقام معظم رهبری ] 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
🔻 نکاتی از زیارت عاشورا 🔻 * نگاهی به واژه برائت در زیارت * ❌ همانطور که به اهلبیت ( ع) موجب رحمت و برکت برای انسانهاست ، و از ( ع) نیز همین آثار را دارد و ضروری است. محبت بتنهایی کافی نیست ، باید از دشمنان اهلبیت هم در زندگی ما نمود داشته باشد. ❌ در واژه برائت و مشتقات آن ۹ بار آمده است که نشان دهنده اهمیت بیزاری جستن از اهلبیت است. *برئت الی الله و الیکم منهم ...... *بالبرائة ممن قاتلک و نصب لک الحرب...... *بالبرائة ممن اسس اساس الظلم و الجور علیکم...... *ابرء الی الله و الی رسوله...... *برئت الی الله و الیکم منهم ..... * بالبرائة من اعدائکم و الناصبین لکم...... * بالبرائة من اشیاعهم و اتبائهم ....... * رزقنی البرائة من اعدائکم ....... * بالبرائة منهم و اللعنة علیهم..... ❌ آری کسی میتواند در ابراز محبت به اهلبیت و امام حسین ( ع) صادق باشد که در مرحله اول از دشمنان آنها اعلام برائت کند. برای همین باید اول باشد ، باید بداند امروز چه کسانی دشمن اهلبیت هستند و سپس از آنها اعلام کند. ❌ کسانیکه به اهلبیت میزنند ، اهل و ارتباط هستند ، راه دشمن اهلبیت را به کشور باز می کنند ، کسانیکه در روزنامه های داخلی و در با دشمن همراهی می کنند ، کسانیکه به دشمن چراغ سبز نشان میدهند و....... اینها هیچکدام محب اهلبیت نیستند و نخواهند بود. ❌ معرفت و شناخت خود را زیادتر کنیم تا اشکهای ما اثرگذارتر باشد. اشک همراه با بصیرت گره گشاست. برای افزایش انتشار دهید. 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
⚫️ برخی از انحرافها در عزاداری ماه : 🔷 عزاداری و برای سید و سالار بسیار گرانبهاست و لازم و واجب است ، اما در طول تاریخ ، همواره دشمنان این مکتب سعی کرده اند با ترفندها و روشهای مختلف در این و روضه خوانیها بوجود آورند تا و را از هدف اصلی دور کنند. لذا باید هشیار باشیم ، خصوصا آنهایی که صاحب و صاحب هستند، خصوصا عزیز و جلسه عزا باید این مطالب را دقت کنند و مردم را آگاه سازند. به برخی از ایجاد شده در مراسم و ها اشاره می کنم ، لطفا سعی کنیم این انحرافها را رها کرده و به سبک صحیح عزاداری کنیم.👇👇 ۱_ لخت شدن مداح و سینه زن و بالا و پایین پریدن ، ۲_ صدای سگ از خود درآوردن که مثلا من سگ حسینم.!!! ۳_ همراه مداحی یک نفر صدای زمینه حسی حسی حسی درآوردن. ۴_ همراه مداحی ارگ و ساز زدن. ۵_ خود را زدن و به بدن آسیب رساندن که نشان بده مثلا ما خیلی عزادار و ناراحت هستیم. ۶_ اسراف کردن و بیرون ریختن غذا در پذیرایی و نذری . ۷_ ریاکاری و تعدد زیاد دسته جات عزاداری و تفرقه. ۸_ اختلاط زنان با مردان در خیابان برای تماشای عزاداری و زنجیر زنی. ۹_ بلند کردن بیش از حد صدای عزاداری و اذیت همسایه ها . ۱۰_ تا دیر وقت عزاداری کردن و قضا شدن نماز صبح. ۱۱_ بستن خیابان و راه بندان که موجب اذیت مردم شود. ۱۲_ دادن لقب هایی چون سگ حسینم، سگ زینبم ، و...... لطفا این متن را انتشار بدهید ، شاید بتوانیم جلوی برخی از این انحرافها را بگیریم. 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
🔴پرسشهای عاشورایی 👇👇 🔴 آیا امام حسين(ع) به عزاداري و اشكهاي ما نياز دارد؟! چرا هرسال عزاداری می کنیم ؟!!! 🔵پاسخ : / امام حسين(ع) به اشكهاي ما محتاج نيست همانطور كه خداوند به خون امام حسين(ع) و يارانش نياز نداشت؛ ليكن همانطور كه حفظ راه خدا، دين خدا و محقق كردن دستورات الهي، نيازمند مجاهدت، جهاد و خون فشاني است، پاسداشت مجاهدتهاي خون خدا و يارانش نيز به همت، ، و نيازمند است. 🔵امام حسين(ع) با گذشتن از همه تعلقاتش، دين خدا را از شر دشمنانش حفظ كرد و بازخواني حيات و جهاد امام حسين(ع) به خصوص اگر با عشق، عبرت و عبره (اشك) همراه باشد، حفظ حاصل مجاهدت امام حسين(ع) كه همان احياي دين خدا بود را موجب ميشود و دقيقاً به همين علت است كه امام خميني(ره) فرمود، اين محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است. 🔵امام حسين(ع)، تا ابد است و اين ماييم كه محتاجِ توسل به او هستيم. و با معرفت براي او، درجات علمي، اخلاقي و معنوي ما را ارتقا ميدهد. عزاداراني كه بتوانند كل يوم و كل ارض را بفهمند، امام زمان خويش و مسلمِ امامش را بشناسند و در برابر ابزارهاي يزيديان زمان، و مرعوب نشود، در صحنه هاي حساس عصر نيز «كوفي عاقبت» نخواهند شد. 🔵آن كه بر و مي افزايد و به عزاداران بصيرت در نظر و شجاعت در عمل ميدهد، موجب ترس و واهمه دشمنان حق و حقيقت ميشود و به همين دليل است كه در ايام عزاداري براي (ع)، دشمنان اسلام با تمام رسانه هايشان، براي بي رغبت كردن و بازداشتن مردم از برگزاري مراسم عزاداي و حضور در آنها، به هر شيوه و اي دست ميزنند و بعضاً هم ميكوشند تا را تحريف كنند. 🔵هرچند ، و ما، در برابر مقامات معنوي امام حسين(ع) ارزشي ندارد تا بتواند به امام (ره) نفعي برساند، ليكن فضل خداوند، بيكران است و اصلاً از همين فضل خداست كه ما گناهكاران بر محمد و آل محمد (ص) سلام و درود ميفرستيم و يا پس از صلوات تشهد نماز، با ذكر «وتقبل شفاعته وارفع درجته»، براي پذيرش و ترفيع درجه ايشان دعا ميكنيم. 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592 🏴🏴🏴🏴🏴🏴
🌑 فلسفه و حكمت عزاداري بر امام حسين(ع) چيست؟ ⏹مسأله انسان سازى، جامعه سازى و انتقال فرهنگ شيعى به نسل بعد در مجالس امام حسين(ع)، از مهمترین فلسفه و حکمت عزاداری ماه محرم مى باشد؛ 🌑 زيرا ماهيت قيام امام حسين(ع) و نيز آموزه هاى تربيتى، سياسى، فرهنگى و اجتماعى عاشورا، در تعالى و بالندگى انسان و جامعه چشم گير بوده و عناصر رويداد كربلا، مؤلفه هاى اساسى و اصلى را در ترسيم فرهنگ شيعى رقم زده است كه توسط مراسم سوگوارى به نسل بعد منتقل مى شود. 🌑با توجّه به بيانات، سخنان و شعارهاى عاشورا، مى توان عناصر انسان ساز، جامعه ساز و فرهنگ ساز را ملاحظه كرد؛ مواردى چون: عبادت، ايثار، شجاعت، توكل، صبر، امر به معروف و نهى از منكر، نابودى اسلام در شرايط سلطه ، حرمت بيعت با كسى چون يزيد، شرافت مرگ سرخ بر زندگى ذلّت بار، اندك بودن انسان هاى راستين در صحنه امتحان، لزوم شهادت طلبى در عصر حاكميت باطل، زينت بودن براى انسان، تكليف مبارزه با سلطه جور و طغيان، اوصاف پيشواى حق، تسليم و رضا در برابر خواسته خدا، همراهى شهادت طلبان در حق جويانه، حرمت ذلّت پذيرى براى آزادگان و فرزانگان مؤمن، پل بودن مرگ براى عبور به برين، آزادگى و ، يارى خواهى از همه و هميشه در راه احقاق حق. 🌹درس آزادى به دنيا داد رفتار حسين        بذر همت در جان افشاند، افكار حسين 🌹گر ندارى دين به عالم، لااقل آزاده باش        اين كلام نغز مى باشد زگفتار حسين 🌹مرگ با عزّت زعيش در مذلّت بهتر است        نغمه اى مى باشد از لعل گهربار حسين 🌎در عين حال موارد ذيل علاوه بر موارد پيش گفته، مى توانند حكمت عزادارى بر امام حسين(ع) را تبيين كنند: 1. نوعى اعتراض به زمان و حمايت از جهان؛ 2. عامل تقويت حس خواهى و انتقام جويى از ؛ 3. زمينه ساز اجتماع جهت پيروى و دفاع از حق؛ 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
✍نگاهی به واژه برائت در زیارت ❌ همانطور که به اهلبیت ( ع) موجب رحمت و برکت برای انسانهاست ، و از ( ع) نیز همین آثار را دارد و ضروری است. محبت بتنهایی کافی نیست ، باید از دشمنان اهلبیت هم در زندگی ما نمود داشته باشد. ❌ در واژه برائت و مشتقات آن ۹ بار آمده است که نشان دهنده اهمیت بیزاری جستن از اهلبیت است. *برئت الی الله و الیکم منهم ...... *بالبرائة ممن قاتلک و نصب لک الحرب...... *بالبرائة ممن اسس اساس الظلم و الجور علیکم...... *ابرء الی الله و الی رسوله...... *برئت الی الله و الیکم منهم ..... * بالبرائة من اعدائکم و الناصبین لکم...... * بالبرائة من اشیاعهم و اتبائهم ....... * رزقنی البرائة من اعدائکم ....... * بالبرائة منهم و اللعنة علیهم..... ❌ آری کسی میتواند در ابراز محبت به اهلبیت و امام حسین ( ع) صادق باشد که در مرحله اول از دشمنان آنها اعلام برائت کند. برای همین باید اول باشد ، باید بداند امروز چه کسانی دشمن اهلبیت هستند و سپس از آنها اعلام کند. ❌ کسانیکه به اهلبیت میزنند ، اهل و ارتباط هستند ، راه دشمن اهلبیت را به کشور باز می کنند ، کسانیکه در روزنامه های داخلی و در با دشمن همراهی می کنند ، کسانیکه به دشمن چراغ سبز نشان میدهند و....... اینها هیچکدام محب اهلبیت نیستند و نخواهند بود. ❌ معرفت و شناخت خود را زیادتر کنیم تا اشکهای ما اثرگذارتر باشد. اشک همراه با بصیرت گره گشاست. برای افزایش انتشار دهید. 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
◼ *مباحث معرفتی پیرامون کربلا شناسی و عاشورا* : استاد طاهرزاده / قسمت ۱ بسم الله الرحمن الرحيم  ﴿ اَلسَّلامُ عَلَي الْحُسَين وَ عَلي عَليّ بْنِ الْحسَينِ وَ عَلي اَوْلادِ الْحُسْينِ ﴾  ﴿ وَ اَعْظَمَ اللَّه اُجُورَنا بِمُصابِنا بِالْحُسَيْنِ(ع) ﴾  ﴿ وَجَعَلَنا واِيّاكُمْ مِنَ الطّالبين بِثارِه مَعَ الاِمامِ الْمَهْديّ مِن آل مُحمّدٍ(ع) ﴾  از خداوند مي خواهيم ما را به فرازي از وحكمت برساند تا هم معني آن نهضت و حكمت بزرگ را بفهميم، و هم هاي خود را به اوج برسانيم و در راه اتّحاد بيشتر با مقام والاي اباعبدالله(ع) به دست يابيم.  قصد داريم به لطف خدا در چند جلسه اي كه در پيش داريم نگاهي به نهضت اباعبدالله(ع) از زاويه شرايط و آن زمان بيندازيم؛ مي خواهيم به شرايطي بنگريم كه بسيار پيچيده است و احتياج به تأمل زيادي دارد.  اصلاً از خود بپرسيم: امويِ از كجا ريشه گرفته است؟! و چه مي خواهد بگويد؟! و چرا بسياري از صحابه و تابعين مانده اند كه چگونه با آن مبارزه كنند؟! اگر چه حرف همة آنها اين بود كه: «فرهنگ معاويه پسنديدني نيست»، امّا حرف ديگرشان هم اين بود كه: «چاره اي هم جز پذيرفتن آن نيست». اين چه فرهنگي بوده كه اين چنين را ومنكوب خود كرده و طوري خود را نمايانده كه گويا مقابله با آن غيرممكن است وتنها (ع) بود كه آن زمان در خود توان مقابله با آن فرهنگ پيچيده را ديد و موفق هم شد. گفتني است كه امام(ع) همة جوانب را مي شناسند؛ به همين جهت تحليل امام غير از تحليل سياست مداران آن زمان است و براي شناخت آن فضا، بايد كرد تا بيشتر به عمق نهضت حضرت (ع) در پي برد.  قبل از اسلام؛ جنگِ فرهنگ اموي در مكّه با بني هاشم بود و اين دو به عنوان دو رقيب در صحنه هاي و اقتصادي رو در روي هم بودند. ولي با ظهور اسلام و نهضت اسلامي آن مقابله و رقابت به ظاهر بي رنگ شد، امّا همين فرهنگ جاهليت اموي، وقتي به شام مي آيد و با فرهنگ جديدي به نام فرهنگ رُمي، تركيب پيدا مي كند، ديگر آن فرهنگ جاهليت ابوسفياني بي رنگ شده نيست، بلكه تبديل به فرهنگ «امويِ روميِ» معاويه اي مي شود. شام محل تفكّر روميان است و روم فرهنگ خاصّي دارد، فرهنگي كه حتّي وقتي پس از چهار قرن مسيحيت را پذيرفت، بيش از آنكه رنگ را به خود بگيرد، رنگ خود را به مسيحيت زد. و در نهايت هم همين فرهنگ رومي حتّي بعد از 9 قرن حضور مسيحيت در آن اروپا، مسيحيت را حذف كرد و فرهنگ رنسانس را با برگشت به تأسيس نمود. اصلاً اومانيسم، كه محور فرهنگ امروز اروپا است يعني «آداب رومي»، يعني آدميّتِ رُمي. آدميّتي كه به جاي ، محور عالم است. /ادامه دارد....  🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
◼ مباحث معرفتی کربلا شناسی و عاشورا : استاد طاهرزاده / قسمت ۲ اوّلين برخورد اساسي با اسلام، برخورد است كه توسط امويانِ مجهّز به فرهنگ غربي شروع شد. فرزند فرهنگي است كه كينة عرب را با فرهنگ نيهيليستيِ اومانيستي رومي تركيب كرده و به مقابله مبنايي با تمام اسلام آمده است و اگر مي بينيد ضربه هاي مبنايي به اسلام خورده و مي خورد، از همين فرهنگ است و هنوز هم اين مقابله با همان هويّت خاص خود ادامه دارد.  اجازه دهيد متني را كه يادداشت كرده ام، بيان كنم و آن را مختصراً شرح دهم تا بهتر بتوان بحث را جمع بندي كرد، عرضم اين است كه:  انحراف از اينجا شروع شد كه امويانِ مجهز به فرهنگ غربيِ روُمي، به جنگ اسلام آمدند، هم كه فرهنگ رُم بر آن غلبه داشت، به جنگ اسلام آمد؛ معاويه فرزند فرهنگي است كه جاهليت عرب را با فرهنگ روُمي تركيب كرده و خود را در رويارويي با اساس اسلام قرار داده است.  در زمان حضرت علي(ع) مردم متوجّه عمق اي كه معاويه ايجاد كرده بود، نشدند و به همين جهت فكر مي كردند حساسيت حضرت، يك حساسيت افراطي است، و در زمان امام حسن(ع) هم مردم نتوانستند عمق فاجعه را بفهمند و لذا امام را تنها گذاشتند. و همين فرهنگ «امويِ روُمي» است كه امام حسين(ع) را شهيد مي كند.  اين چه فرهنگي است كه ظاهراً مي تواند علي(ع) و دو فرزندش را شكست دهد؟ فرهنگ ابوسفياني تا وقتي دست در دست فرهنگ رُومي ندارد شكست مي خورد، حتّي قلدريِ بني اميّه و يورش آنها به اسلام در زمان عثمان نتيجه نداد و كار به قتل عثمان كشيده وكلّ مملكت اسلامي متوجّه انحراف عثمان شد و با آن مقابله كرد و زمانه، زشتي حاكميّت اموي در زمان عثمان را شناخت. ولي همين امويان وقتي كه از طريق معاويه كه تركيب جاهليّت اموي و فرهنگ روُمي است به صحنه مي آيند، تعدادي از همان صحابه اي كه با عثمان مقابله مي كنند با معاويه از درسازش در مي آيند (كه البته نحوة سازش آنها هم ان شاء الله مورد بحث قرار مي گيرد).  پس عنايت داشته باشيد كه وقتي معاويه در شام آمد نه تنها با فكر غربي روُمي مقابله نكرد بلكه نسبت به آن حساس هم نبود، او همان روش قيصرها را پيشه كرد. «ابن منصور سرجون»، معاويه فردي است ولي با فرهنگ غربي و اين نمونه اي است از اين كه چگونه فرهنگ معاويه با فرهنگ رُمي تركيب مي شود.  ٫قصة ، قصة فرهنگ مقابله اسلام است با دشمن اصلي خودش در همة تاريخ، و اين دشمني، همان دشمني فرهنگ غربِ حسّ زده با اسلام است و امام معصوم است كه مي فهمد چگونه با آن فرهنگ مقابله كند. امروز هم در مقابله با يورش فرهنگي غرب هيچ راهي جز استفاده از حكمت و روش حسيني(ع) نداريم، و هر راه ديگري كه براي مقابله با دشمن انتخاب كنيم، نشناختن غرب و نشناختن حسين(ع) و است و غافل شدن از دشمني كه مانع اصلي به ثمر رسيدن تمدّن است. عمده آن است كه اولاً: دشمن را و توانايي هاي آن را درست بشناسيم. ثانياً: توان مقابله با آن را با آن همه چهره هاي متفاوتش، فقط و فقط در حكمت حسيني جستجو نماييم.  در نهضت مشروطه هم چنانچه ملاحظه بفرماييد، غرب گرايان مجلس را در دست گرفتند و شيخ فضل الله نوري (ره) را به شهادت رساندند و رضاخان را آوردند تا با كلّ دين مقابله كنند، اين است كه مي بينيد رضاخان با همه رياكاري هايي كه داشت و خود را عزادار امام حسين(ع) جا مي زند، آخرالامر با عزاداري امام حسين(ع) مقابله مي كند، چون خوب فهميده بود چگونه از طريق توانايي هاي حكمت حسيني با او مقابله مي شود.  مي خواهيم عرض كنيم توجّه به امام حسين(ع) يعني نفي خطرناك ترين حوزة فرهنگي امروز كه آن پوچ انگاري غرب است. اگر حقيقت نيهيليسم يا پوچ انگاري به خوبي روشن شود، آن وقت عظمت و توانايي حكمت حسيني در رويارويي با چنين فرهنگي به خوبي روشن مي گردد. در آن حالت است كه هم عمق خطر فهميده مي شود و هم امكان دفع آن درست ارزيابي مي شود. عرض ما در اين اين است كه تمام حيات شما - به عنوان ملت اسلام- به امام (ع) است و تمام دشمني شما در مقابله با امام حسين(ع) پيدا مي شود. انقلاب اسلامي با پيروز شد و ماه محرّم بود كه كار را يك سره كرد. «سوليوان» سفير در ايران (سال 57) مي گويد: «در ملاقاتي كه قبل از محرم آن سال با شاه داشتم، او گفت: اگر از امسال سالم بگذريم پيروز مي شويم»؛ چون شاه خودش را از ضربه پذير مي ديد.   🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
◼ مباحث معرفتی و : استاد طاهرزاده / قسمت ۳ نهضت و حكمت امام (ع) يك انتخاب واقعي مافوق رسم زمانه است؛ چراكه علم، مبناي انتخابِ عالِم است يعني عالِم هر آنچه را انتخاب مي كند، انتخاب مي كند و اين چنين انتخابي، انتخابي است آزادانه، چون بر محور علم و آگاهي انجام گرفته است. و بر عكس؛ ترس، مبناي حركت انسانِ جامعه زده و مرعوب است. و چنين انساني انتخاب آزاد ندارد. انتخابي كه بر اساس كشش هاي غريزه و يا ترس باشد، آزادانه نيست. معاويه مي داند كه عدّه اي تحت تأثير جوّ جامعه، انتخاب و زندگي مي كنند و در حقيقت انتخاب ندارند و لذا معاويه نقشه و حيلة خود را از همين جا شروع مي كند و همان افراد را طعمه سياست هاي خود قرار مي دهد، و چنين انسان هايي كم نيستند. معاويه حكومت زورمدارانه اي را برپا مي كند كه انسانِ داراي اقتدارِ روحي، آن شرايط را نمي تواند تحمّل كند، ولي انسان هاي بي محتوا، به راحتي طعمة پوچي زمانه اي مي شوند كه ترس بر آن حكومت مي كند و آلت دست قرار مي گيرند.  در زمان سه خليفة اول، افراد جامعه، به جهت مشغوليت هاي بي ثمر و غفلت از ديني و پشت كردن به اهل البيت پيامبر(ص)، به نهايت پوچي رسيدند، حدود سي سال مردم مشغول همه چيز شدند به جز مشغول معارف ديني؛ و لذا بعداً به راحتي آلت دست جوّ ترس قرار گرفتند.  در شرايط ، وقتي انسان بي محتوا شد ديگر نمي كند تا هر طور كه خودش خواست زندگي كند. انسان بي محتوا فقط به زيستن فكر مي كند و نه به چگونه زيستن، و به صِرف ماندن مي انديشد، ماندن را زندگي مي پندارد. و صِرف ضرورتِ زيستن، او را در برابر واقعيت، تسليم و خاضع مي كند و چنين حالت رواني را كه جامعه را فرا گرفته مي شناسد و نه تنها درصدد درمان آن نيست بلكه تلاش مي كند پاية خود را بر چنين روان بنا كند. او آرزويي بهتر از اين ندارد كه مردم در همين شرايط فكري بمانند.  معاويه؛ كسي نبود كه همه او را بپذيرند ولي كاري كرده بود كه اين نپذيرفتن، براي او مشكلي به وجود نياورد و همه او شوند، به اين معني كه باور كنند در برابر او نمي توان كاري كرد. و لذا بسياري از صحابه و تابعان به امام حسين(ع) مي گفتند: كاري نمي توان كرد. و حسين(ع) آمد كه كاري بكند و شعار «كاري نمي توان كرد» را كه امنيّت فرهنگ معاويه در آن نهفته است، بشكند. و حالا همين فرهنگ بعد از مرگ معاويه هم ادامه داشت.  وقتي تفكّر و علم و دين، مدار و محور زندگي انسان و جامعه نباشد، چنين انسان و جامعه اي خيلي زود با به خضوع مي آيد و حتي براي فرار از حيطه وحشت، به تملّق مي افتد و و محبّت به شخص ستمگر را پيشه مي كند. و خودكامگان در اين شرايط بدون هيچ مقاومتي، ابتكار عمل را در دست دارند و به قيمت ترسي كه ايجاد كرده اند در امنيت زندگي مي كنند. و (ع) در چنين شرايطي زندگي خود را بر اساس و علم و ايمان، انتخاب مي كند و جوّ زمانه، او را از خود باز نمي ستاند و به وضع موجود صحّه نمي گذارد.  رمز به كار نشستن حيله هاي از آنجاست كه مسلمانان پس از جنگ و كشورگشايي هاي طولاني در زمان دوم، از كمالات معنوي خالي شدند و معاويه به كمك چنين افراد عمل زده اي با فرهنگ علوي روبه رو شد، مردمي كه بيش از ده سال فقط جنگيده اند، آن هم چه جنگي! كه خليفة دوم دستور داده است «حَيَّ عَلي خَيْرِ الْعَمَل» را از اذان حذف كرده اند تا نماز بهترين عمل قلمداد نشود و جنگ و كشورگشايي مقصد اصلي مردم بماند.  در زمان خليفة دوم عمل زدگي حاكم شد و همين عمل زدگي زمينه اي گشت كه زمانة معاويه را رونق داد و توانست در چنان بستري نقشه هاي خود را عملي كند. يك ملّت كه نه فكر دارد، نه دين و نه علم، در مقابل ترس، هم به راحتي خضوع مي كند و هم چاپلوس و تملّق گوي كسي مي شود كه از او مي ترسد. در واقع آن جنگ ها فتوحات اسلامي نبود، بلكه فتوحاتي بود براي معاويه، تا قلب مردم مسلمان را با رعب خود تسخير كند و از فداكاري براي اسلامِ معنوي باز دارد.  🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
◼ مباحث معرفتی و : استاد طاهرزاده / قسمت ۴ در زمان همه چيز برمبناي تنظيم شده است. معاويه بر اساس ترس بيعت مي گيرد، ترس، حافظ نظم زمانه شده است و ترسوهاي ميدان داران چنين نظامي هستند، حتي معاويه خوب مي داند كه در زمان خلافت علي(ع) مي تواند با ترسي كه در حوزة حكومت آن حضرت ايجاد مي كند مردم را از بين ببرد و عملاً از طريق غارت هاي بُسْربن ارطات ها، در حوزه حكومت حضرت اختلال ايجاد مي كند. از عدم ، عامل و سكون همه افراد شده است. مردمي كه اكنون دهها سال است به تن آسايي و پرخوري خو كرده اند، ترس جدا شدن از آن ، آنها را به هر كاري مي كشاند و به هر تسليمي تن درمي دهند. اكثر صحابه در اثر فتوحات و جنگ هاي طولانيِ زمان خليفة دوم داراي مال و كنيز و باغ هاي بسياري شده بودند و معاويه مي داند كه اينها هستند و لذا با حسين(ع) كنار نمي آيند و حتّي آن چنان مشغول زندگي اند كه نمي توانند به راه ديگري فكر كنند. و آگاه نيستند راه گريزي از اين نوع زندگي هست يا نه؟ در چنين شرايطي آنچه مطرح نيست فكر كردن و نسبت به روند جامعه آگاهي داشتن است. زندگي شدن و زندگي را به عنوان يك گرفتاري پذيرفتن و خود را در چنگال آن افكندن، خودآگاهي را از افراد مي گيرد و ديگر نمي توانند خود را در ماوراء روزمرّگي ها تحليل كنند، و اين جا ديگر و وعظ هم كارساز نيست.  امام حسين(ع) براي هميشه عاملي شد كه معني را در هر عصري به انسان ها آموزش دهد تا متوجّه شوند از راه دين، و به روش حسين(ع) مي توان در هر زماني خودآگاهانه زندگي كرد و همواره اتّصال عهد خود را با حقيقت و با نبوّت محفوظ داشت و متوجّه بود سايه سياه تبليغات اموي نبايد ما را از عهد نبوي غافل كند و به پوسيدگي در زندگي بكشاند. امويان، مردم را از آن عالَم باطني كه پيامبراكرم(ص) پيام آور آن بود غافل مي كردند و حسين(ع) تجديد كننده آن عهد و آن باطن بود و اين جبهه هنوز گشوده است.  هر انساني تا آگاهي به زمان خود نداشته باشد و راه رهايي از طلسم زمانه را نشناسد نمي تواند درست زندگي كند. و عظمت نهضت امام حسين(ع) در اين است كه خودآگاهي لازم را براي شناخت و تحليل همان عهدي كه در آن زندگي مي كنيم به ما مي دهد. مَشْي و روش دشمنان ما، مَشْي و روش ترس و رعب و پوچ كردن زندگي و گرم كردن بازار سازش و چاپلوسي بوده است، و تنها راه مقابله با آن، راه اباعبدالله(ع) است، تا بتوانيم حيله هاي دشمنِ اموي روُمي را با خودآگاهي به شرايط تاريخي خود، درست تحليل كنيم و طعمة نقشه هاي او قرار نگيريم، چراكه او واقعاً پيچيده تر از آن است كه بتوان با عقل خود و بدون نور (ع) از آن حيله ها گذشت.  (ع) با روش خود، ما را به آن چنان خودآگاهي مي رساند كه هيچ وقت تلاش و تحركِ مطابق با آن روش، به شكست منتهي نمي شود. و دشمن امروز بشريّت، همان دشمن (ع) است در كربلا. و حسين(ع) به عنوان معصومي آمده تا ريزه كاري هاي فرهنگ دشمن را با تمام ابعادش به ما نشان دهد و نيز راه مقابله همه جانبه با آن را به ما بنماياند. و بقية ائمه(ع) نيز حافظ رسالت بوده اند؛ كربلايي كه مي تواند ماوراء ترسي كه دشمن ايجاد مي كند، به انسان قدرت انتخاب صحيح بدهد.  🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
🌺دعای منتظران درعصرغیبت🌺 اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسکَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دينى 💞اللهــم عجل لولیک الفرج 💞
🔴 همراهان عزیز ؛ لطفا مطالب کانال را با بخونید و حتما انتشار دهید. مطالب کانال بدون لینک ، جایز هست. 🙏🙏🌷🌷🌷
⭕️ اصلاح‌طلبان از خیر ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گذشتند؟ ♨️ دبیرکل حزب اراده ملت گفت: تصمیم گرفته‌ایم که بیشتر بر مسائل خرد سیاسی متمرکز شویم و از این منظر در ۱۴۰۰ توجه و برنامه‌ریزی‌مان معطوف به انتخابات شورای شهر است. 🔻احمد حکیمی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سخنان اخیر سخنگوی شورای نگهبان درباره انتخابات ۱۴۰۰ و حضور اصلاح‌طلبان در آن اظهار کرد: ما با توجه به وضعیت که در آن قرار داریم و نیز تجربه‌ای که از انتخابات اخیر داشته‌ایم در حزب اراده ملت هنوز برای ریاست جمهوری برنامه‌ای نداریم. یعنی به طور مشخص کاندیدایی را برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص نکرده‌ایم و فرد خاصی مدنظرمان نیست. 🔴 وی افزود: البته باید ببینیم فضا در ماه‌های آتی چگونه شکل می‌گیرد و چه کسانی برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی می‌کنند، در آن صورت ممکن است از فردی حمایت کنیم. 🔸دبیرکل حزب اراده ملت با بیان اینکه تشکل متبوعش در انتخابات ۱۴۰۰ بر شوراهای شهر متمرکز خواهد شد، ادامه داد: ما با توجه به شرایط سیاسی تصمیم گرفته‌ایم که بیشتر روی مسائل خرد سیاسی متمرکز شویم و از این منظر در سال ۱۴۰۰ بیشتر توجه و برنامه‌ریزی خود را معطوف به انتخابات شورای شهر کرده‌ایم تا لااقل بتوانیم مطالبات محلی، منطقه‌ای و صنفی مردم را محقق سازیم. 🔻حکیمی‌پور در ارزیابی کلی خود از برنامه اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان می‌خواهند که در انتخابات حضور داشته باشند و فعالیت کنند، اما گویا چندان اجازه‌ای به آنان داده نمی‌شود. 🔸ما معتقدیم که چون نظام انتخاباتی و حزبی ما باهم عجین نشده است انتخابات آن شور و انگیزه‌ای را که باید، در مردم ایجاد نمی‌کند و اگر این روند ادامه یابد نتایج مثبتی دربر نخواهد داشت. 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
📌چرا ایران را با کره شمالی مقایسه می کنند؟ 🔶رسانه های غربی و عربی همواره موضوعات ذیل را در مورد مسائل منطقه ای ایران دنبال می کنند که عبارتند از: ➕ کشورهای کمتر توسعه یافته دیگر دنیا به خاطر برقراری مناسبات با آمریکا روز به روز در حال پیشرفتند؛ ➕ ما با تسلیم نشدن در برابر غرب به سمت ونزوئلا و کره شمالی شدن پیش می‌رویم؛ ➕ نفوذ منطقه‌ای هزینه‌ساز بوده و عامل رنج مردم ایران است؛ موشکی و هسته‌ای بدون صرفه اقتصادی و سبب توسعه نامتوازن است... ➕انکار و تحقیر نقاط قوت و بزرگنمایی و تکرار گوبلزی نقاط ضعف واقعی یا موهوم.  🔶اینگونه غول‌های روایت‌ساز با بمباران دیتا با هدف شعله‌ور کردن نارضایتی و یأس و بی‌اعتمادی مشغول مهندسی‌ذهنی جامعه می‌شوند. همه خبرها و تحلیل‌ها حول محور قرار گرفتن در پازل این روایت‌ها منتشر می‌شود و به مخاطبینی می‌رسد که ورای تحصیلات مختلف، مجهز به سلاح سواد رسانه‌ای نیستند؛ و برایشان حس ظلم و ناکارآمدی و ناامیدی نسبت به نظام را تثبیت می‌کند. 🔶اما در برابر این روایت سازی‌های شیطانی، ما چه کرده ایم؟ چگونه روایت ساخته‌ایم؟ چقدر برای اقداماتمان استراتژی و پیوست رسانه‌ای تعریف کردیم؟ واقعیت این است که ما در عرصه جنگ شناختی و اطلاعاتی نتوانسته‌ایم قوی عمل بکنیم و بارها اجازه داده‌ایم مثلا بی‌بی‌سی روایت اول را راجع به یک واقعه بسازد و در افکار عمومی تثبیت کند.  🔶اهمیت ترمیم این پاشنه آشیل را می‌توان به استناد سخنان رهبری نشان داد که در همین بیانات اخیرشان شکست تحریم‌ها را منوط به پیروزی در این عرصه دانستند و فرمودند: «من به شما بگویم که اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد؛ زیرا که عرصه، عرصه‌ی جنگ اراده‌ها است؛ وقتی جریان تحریف شکست خورد و اراده‌ی ملّت ایران همچنان قوی و مستحکم باقی ماند، قطعاً بر اراده‌ی دشمن فائق می‌آید و پیروز خواهد شد». 🔶جریان تحریف را می‌توان شکست داد؛ نفرت افکار عمومی جامعه ایرانی از آمریکا پوئن مثبت پیروزی در جنگ روایت‌هاست. اما سرعت و دقت در اطلاع رسانی دستگاه ها (که رهبری همواره بر آن تاکید داشته اند)، شفافیت، فراهم کردن بستر امن در شبکه‌های مجازی، برخورد جدی با شایعه پراکنان داخلی، رسوا کردن جریان داخلی تحریف و دروغ‌هایشان، حمایت از سربازان عرصه جنگ نرم که روایت‌های صحیح را منعکس و منتشر می‌کنند...می‌تواند با کمک این امتیاز بزرگ ملت ایران، صحنه جنگ را تغییر دهد 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
﷽✍️در عصر غیبت ، آیا چامعه اسلامی رها شده است ؟ آیا امت اسلامى باید بدون رهبر و ولی باشد؟ یا باید به رهبرى و ولایت طاغوت تن دهند؟ 🔹ولایت مراتبى دارد و بسیارى از مراتب آن هیچ ارتباطى با عصمت ندارد؛ مثل ولایت پدر بر فرزند، شوهر بر زن، قیّم بر صغیر و... . قرآن مجید مواردى از ولایت را ذکر مى کند که لزوماً مشروط به عصمت نیست 🔸از سوى دیگریکى از اقسام ولایت «زعامت و رهبرى سیاسى» است. اکنون این سؤال پدید مى آید که آیا این مرتبه از ولایت، عصمت مى خواهد؟ 🔹پاسخ آن است که وجود عصمت براى رهبر و پیشواى سیاسى، بسیار خوب و مفید است و با وجود شخص معصوم، هیچ فرد دیگرى، حق حکم رانى و ولایت ندارد. 🔸حال اگر شخص معصوم وجود نداشت و یا در غیبت به سر مى برد، چه باید کرد؟ آیا امت اسلامى باید بدون رهبر باشد؟ یا باید به رهبرى و ولایت طاغوت تن دهند؟ و یا باید بهترین کسى که از نظر علم، زهد، تقوا و مدیریت سیاسى، کمترین فاصله را نسبت به دیگران با معصوم دارد، به رهبرى برگزینند؟ 🔹در واقع با وجود معصوم، باید خود او رهبرى کند و در عصر غیبت به نیابت از امام زمان(عج)، ولى فقیه رهبرى و زمام امور جامعه را به دست گیرد تا امت گرفتار هرج و مرج و یا ناچار به پیروى از طاغوت نشود. این مسأله هم از نظر عقلى پذیرفته شده و مورد تأیید است و هم نصوص دینى بر آن صحّه مى گذارد. 🔸البته کسی که دارای خطاهاى فاحش و روشنى که حداقل براى عموم کارشناسان مسائل دینى، سیاسى و اجتماعى، بطلان آن روشن است. کسى که مرتکب چنین خطاهایى بشود، داراى شایستگى رهبرى نیست و ولایت ندارد. 🔹گفتنی است امامان(ع) مرجعیت کامل دینى را در تمام ابعاد دارند و حجت واقعى خداوند مى باشند. لازمه چنین چیزى مسلماً عصمت است؛ در حالى که مجتهد و ولى فقیه حجت ظاهرى است و لازمه آن عصمت نیست، بلکه عدالت و فقاهت است که نزدیکترین مرتبه ممکن به عصمت مى باشد. 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
◼ غربزدگی در مقابل فرهنگ عاشورا : استاد طاهرزاده: 🔷 امروز مي خواهد ما را از عهد جدا كند. امروز نيز دو عهد و دو جبهه در كار است: يكي عهد و جبهة حسيني كه حيات انساني را معني دار مي كند، و ديگري عهد و جبهة ترس و پوچي كه همه زندگي را تباه مي كند. (ع) كهنه شدني نيست، اما عامل كهنه شدن جامعه اسلامي، نزديك شدن به فرهنگ معاويه است- و نه در اثر مرور زمان - براي كساني كه به عهد نبوي وصل هستند حسين(ع) هميشه زنده و جاويد است و فقط عهد نبوي است كه تازه است و تازه مي ماند و فهميدن اين مطلب تنها از طريق حكمت و نهضت ممكن است و لاغير.  وقتي فرهنگ همه روابط را اشغال كرد و زندگي بر اساس ذوق اموي، عادت جامعه شد؛ براي انسان، تنها و تنها، انتخاب يكي از راه هاي ناحق باقي مي ماند، مگر اين كه حسين وار بر اصل فرهنگ اموي شورشي صورت بگيرد و راه جداگانه اي مطرح شود.  در فرهنگ معاويه اي فكر و اخلاق و تربيت و ادب همه رُومي شد و هيچ كس نفهميد كه حقيقت اسلام در حال از بين رفتن است و حتي كسي متوجّه نشد آن نمازي كه در فرهنگ معاويه خوانده مي شود، نماز نيست، چنان كه حجّش نيز حج نيست. در اردوگاه حسين (ع) و با ملاكي كه حسين مي دهد، فرهنگ روُمي همه چيزش باطل و است. بهداشت فرهنگ «رُومي معاويه اي»؛ يعني فاصله گرفتن از ملكوت و مقصد را «تن» انگاشتن و بيشتر بر جنبة حيوانيت خود پرداختن. ولي همان بهداشت در فرهنگ حسيني«مِنَ الاْيمان» است. راستي چه ساده اند آنهايي كه مي خواهند با آشتي با فرهنگ غرب، حقّي و حقّانيتي را براي انقلاب اسلامي حفظ كنند و از اين طريق به اسلام و انقلاب اسلامي آبرو بدهند. ارزش هاي جهت دهنده و واقعي از درون فرهنگ كفر صادر نمي شود، بلكه از درون فرهنگي برمي خيزد كه تسليم زندگي پوچ دنيازدة اموي نشده است.  انساني كه پوچي خود را نمي خواهد، ولي شرايط پوچ گراييِ فرهنگ اموي را پذيرفته، راه جديدي پيشنهاد نمي كند و از انحرافي به ديگر پابه پا مي شود و حسين(ع) مقابل فرهنگ اموي مي ايستد و عالَم ديگري را پيشنهاد مي كند كه سراسر، غير فرهنگ اموي است، نه اين كه با چند انتقاد جزيي بخواهد با آن فرهنگ روبه رو شود. اصلاً عالَم حسين(ع)، عالم ديگري است و برعكس؛ فرهنگ غيرالهي، سراسرش پابه پا شدن از خطايي به خطايي ديگر است. و تا زير سقف چنين فرهنگي هستيد از ستوني به ستون ديگر پناه برده ايد، ولي از اين فرهنگ آزاد نشده ايد چون عالَمتان عالَم فرهنگ رُومي است. بايد عالَمتان عالَم حسيني شود تا نجات پيدا كنيد. اين جاست كه شما مي بينيد در جامعة ، همواره كارشناسي مي آيد بقيّة كارشناسان را تحقير مي كند و خودش به گمان خود حرفي صحيح مي آورد و بعد كارشناس ديگري مي آيد و قبلي را تحقير مي كند، چراكه فرهنگي كه به معصوم وصل نباشد، كارش از خطايي به خطايي ديگر پناه بردن است.  🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592   ____
🔴 عاشورا یعنی مبارزه با کاخ نشینها : ◼ معاویه اولین کسی است که اسلامی را با عجین کرد . معاويه با ساختن ، ارزشي جامعه را تغيير داد، يعني از آن به بعد ديگر«بزرگي» به داشتن ساختمان هاي باشكوه است، نه به ايمان ژرف و عميق. و امام حسين(ع) بنا دارد اين نظام ارزشي را تغيير دهد تا انسان در نظام معاويه اسير زمين و سنگ و گچ بُري نگردد و از آسمان و ملكوت و خدا باز بماند، و در پوچيِ زندگي دست و پا زند، و در آن حال نه مي تواند زندگي پيشنهادي معاويه را بپذيرد، و از عهد (ص) كه خاطره اش هنوز در ذهن ها به جا مانده است، كاملاً فاصله بگيرد، و نه مي تواند در چنان شرايطي كه نظام ارزشي در جامعه به وجود آورده، به عهد ديني برگردد.  امام حسین ( ع) در موقعيتي نسل موجود را درك كردند كه معاويه شرايطي ساخته بود تا آن نسل نه جرأت و همّت زيرپا گذاشتن نظام دروغين معاويه را داشته باشد و نه همّت برگشتن همه جانبه به عهد دين محمّدي را؛ نه بر اساس اطلاعاتي كه از گذشته داشتند مي توانستند دل از عهد ديني بركنند و نه مي توانستند به خودي خود به آن عهد بازگردند و لذا لازم بود به آن نسل در آن شرايط كمك شود تا همّت برگشت به عهد محمّدي برايشان ممكن گردد وگرنه در چنگال ارزش هاي اموي-روُمي متوقّف و پوچ مي شدند، حسين(ع) راه برگشت را به آن ها نشان داد و آنان را به آن عهد دعوت كرد.  حتّي اگر مسئله به شهادت ختم شود باز تنها راه نجات، همان راه حسيني يعني بازگشت به عهد ديني است، و جرأت شهيد شدن در اين راه خدمت بزرگي است به ملّتي كه مي خواهد انتخاب بزرگ داشته باشد، چراكه اسير معاويه اي شدن، نه چارة درد است و نه امكان تحمّل آن در ذات و انسان موجود مي باشد. اين جاست كه اگر احياء خود را مي خواهي بايد خيلي از چيزها را فدا كني. اين حيله و القاي معاويه بود كه هم مي توان بود و هم بر عهد معاويه اي پابرجا؛ اين خود از ريشه اي ترين ابعاد روحاني انسان است و حسين (ع) نشان داد كه عهد ديني با عهد معاويه اي سازگار نمي باشد و جمع بين اين دو ممكن نيست. انسان در عهد معاويه اي از خانه امن بقاء در بندگي بيرون خواهد ماند، وگرنه حسين(ع) هم بدون معارضه با به عهد ديني خود مشغول مي گشت.  🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592 _
⭕️ جنگ اقتصادی، جنگ اراده‌هاست...... 🔴 قدرت در شق ارگانیکی به سه دسته‌ی سخت، نیمه‌سخت و نرم تقسیم می‌شود که شامل پنج منبع کلاسیک آن است. 🔴 حوزه‌ی قدرت نیمه سخت نیز خود به تنهایی شامل سه دسته‌ی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می‌شود که به تبع آن جنگ‌های نیمه سخت، سه وجه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پیدا می‌کنند. 🔴 در واقع ، جنگی است نیمه سخت که در میدان اقتصاد و با ابزار‌های مالی جهت حاصل شدن پیروزی‌های اقتصادی رخ می‌دهد. 🔴 در هر طرح‌ریزی عملیاتی ابتدا به ساکن آماج منازعه مشخص و سپس در نسبت با آن وضعیت میدان نبرد برای تحقق اهداف تبیین می‌شود. در که دومین نوع از جنگ‌های نیمه‌سخت است آماج حملات، «تصرف بازار» و «سیادت بر منابع اقتصادی» است. 🔴 لذا کنش‌گران میدان جنگ، در با مطالعه و بررسی زمین ، سعی بر تصرف انواع بازار‌ها با غلبه بر طرف دیگر دارند. 🔴 ماکس‌وبر جامعه شناس آلمانی در تعریف قدرت گفته بود: «قدرت توان تحمیل اراده بر دیگری است.» ✅ ✅ امام خامنه‌ای در روز عید قربان فرمودند: «عرصه، عرصه‌ی است؛ وقتی جریان تحریف شکست خورد و اراده‌ی ملّت ایران همچنان قوی و مستحکم باقی ماند، قطعاً بر اراده‌ی دشمن فائق می‌آید و پیروز خواهد شد.» این اراده‌ای که از منظر امام خامنه‌ای باید بر اراده‌ی دیگری فائق آید تا پیروزی حاصل شود یا به قول وبر تحمیل شود، سه حوزه‌ی قدرت را در بر می‌گیرد که توفق در هر کدام از آن‌ها تعیین کننده است. این سه حوزه عبارتند از نبرد اراده‌های نرم، نبرد اراده‌های سخت و نبر اراده‌های نیمه سخت. 🔺جنگ اقتصادی امروز، نبرد اراده‌های نیمه سخت است و پیروزی به توان تحمیل اراده‌ی اقتصادی بر دیگری بستگی دارد. در این جنگ نیز به مانند جنگ نظامی، کسی پیروز است که کارآمدی داشته باشد و کسی قدرت اقتصادی کارآمدی دارد که بتواند اراده‌ی خود را در دیگری، بر دیگری تحمیل کند. اگر ما بتوانیم اراده‌ی اقتصادی خود را بر دشمن تحمیل کنیم، در این نبرد اراده‌های پیروز خواهیم بود. نپذیرفتن اراده دشمن و اعمال اراده خود بر او مصداق آیه ۴ سوره مبارکه صف خواهیم است که می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْيَانٌ مَرْصُوصٌ؛ خداوند کسانی را دوست دارد که در راه او پیکار می‌کنند، چنان که گویی بنیانشان آهنین است.» 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592 _
🔴 معمار طرح ورود اسرائیل به خلیج فارس کیست؟ ✍️ 🔹 دبی سال‌ها به عنوان بزرگ‌ترین مبدأ برای صادرات مجدد کالاهای تحریمی به ایران و همچنین نقطه‌ای برای اتصال به شبکه‌های بزرگ بانکی و تجاری برای بازرگانان ایرانی شناخته می‌شد. 🔸 «محمد بن‌ زاید» با هر نوع جنبش اسلامی چه به رهبری اخوان المسلیمن، چه حزب الله و چه ایران مخالف است. ✅ جبهه‌هایی که بن‌ زاید در آن‌ها می‌جنگد اغلب از جنس عملیات‌های شبه‌امنیتی و یا اطلاعاتی است. 🔹 ابزار اصلی این امپراطوری، شرکت بنادر دبی است که تلاش می‌کند مرکزیت دبی به عنوان بندر اصلی در اقیانوس هند باشد تا کنترل این نقطه حیاتی همچنان در دستان امارات باقی بماند. 🔸 نشانه‌هایی وجود دارد که شرکت‌های خصوصی و افراد متنفذ صهیونیست در پشت پرده بسیاری از طرح‌های محمد بن‌ زاید حضور دارند. 💢 رژیم صهیونیستی به دنبال ورود به حوزه امنیتی ایران در خلیج فارس است. حضور رسمی رژیم صهیونیستی در این کشور تهدیدی مستقیم علیه امنیت ملی تهران است. 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592 ➖➖➖➖➖➖➖
🔵 یک سؤال تاریخی اقتصادی : ◼ کشورهای ، و چگونه ثروتمند شدند؟!!!! 🔷 جواب : با منابع و عظیم کشورهای خود مانند هند ، لبنان ، الجزایر ، افغانستان ، و..... فقط یک نمونه ؛ 👇👇 📝 چه طور انگلیس ۴۵ تریلیون دلار از ثروت را غارت کرد!! 🔸‏داستانی که عموماً در نقل می‌شود این است که ‎ نه تنها هیچ مزیت نداشته بلکه هزینه‌های زیادی نیز بر بریتانیا تحمیل کرده و اینکه بریتانیا این هزینه‌های هنگفت را به مدت زیاد بر عهده گرفته نشانه‌ای از خیر خواهی و سخاوتمندی بریتانیایی‌ها بوده.!!! 🔹یک‌ اقتصاددان ‏مشهور به نام پاتنائیک محاسبه کرده است که بریتانیا حدود ۴۵ تریلیون دلار از هند در طول سال‌های ۱۷۶۵ تا ۱۹۳۸ غارت کرده. برای اینکه بدانید این مبلغ چقدر گزاف است باید بدانید ۴۵ ترییلیون دلار ۱۷ برابر کل تولید ناخالص داخلی سالانه بریتانیا در زمان حال است. 🔸‏در سال ۱۷۶۵ میلادی ، کمی بعد از اینکه شرکت کنترل شبه‌قاره را به دست گرفت، شروع به جمع‌آوری مالیات در هند نمود و سپس از بخشی از آن درآمد (حدود یک سوم) برای تامین مالی خرید کالاهای هندی (پنبه) برای مصرف در استفاده کرد. 🔹یعنی، به جای پرداخت پول از جیب خود، از پول خود هندی‌ها استفاده می‌کردند. در واقع ‎ به بخش بزرگی از این دزدی سیستماتیک از وابسته بود. 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592