eitaa logo
نهج البلاغه : حکمت های کوتاه
101 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
77 ویدیو
341 فایل
کلمات قصار ، قسمت سوم نهج البلاغه
مشاهده در ایتا
دانلود
نهج البلاغه حکمت 105 - احترام به حدود احكام الهى‏ وَ قَالَ عليه‌السلام إِنَّ اَللَّهَ اِفْتَرَضَ عَلَيْكُمْ فَرَائِضَ فَلاَ تُضَيِّعُوهَا وَ حَدَّ لَكُمْ حُدُوداً فَلاَ تَعْتَدُوهَا وَ نَهَاكُمْ عَنْ أَشْيَاءَ فَلاَ تَنْتَهِكُوهَا وَ سَكَتَ لَكُمْ عَنْ أَشْيَاءَ وَ لَمْ يَدَعْهَا نِسْيَاناً فَلاَ تَتَكَلَّفُوهَا و درود خدا بر او، فرمود: همانا خدا واجباتى را بر شما لازم شمرده، آنها را تباه نكنيد، و حدودى براى شما معيّن فرموده، امّا از آنها تجاوز نكنيد، و از چيزهايى نهى فرمود، حرمت آنها را نگاه داريد، و نسبت به چيزهايى سكوت فرمود نه از روى فراموشى، پس خود را در بارۀ آنها به رنج و زحمت دچار نسازيد ☘🌷☘🌷☘🌷☘🌷☘🌷☘🌷☘
نهج البلاغه حکمت 105 - احترام به حدود احكام الهى‏ وَ قَالَ عليه‌السلام إِنَّ اَللَّهَ اِفْتَرَضَ عَلَيْكُمْ فَرَائِضَ فَلاَ تُضَيِّعُوهَا وَ حَدَّ لَكُمْ حُدُوداً فَلاَ تَعْتَدُوهَا وَ نَهَاكُمْ عَنْ أَشْيَاءَ فَلاَ تَنْتَهِكُوهَا وَ سَكَتَ لَكُمْ عَنْ أَشْيَاءَ وَ لَمْ يَدَعْهَا نِسْيَاناً فَلاَ تَتَكَلَّفُوهَا و درود خدا بر او، فرمود: همانا خدا واجباتى را بر شما لازم شمرده، آنها را تباه نكنيد، و حدودى براى شما معيّن فرموده، امّا از آنها تجاوز نكنيد، و از چيزهايى نهى فرمود، حرمت آنها را نگاه داريد، و نسبت به چيزهايى سكوت فرمود نه از روى فراموشى، پس خود را در بارۀ آنها به رنج و زحمت دچار نسازيد 🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐
صدا ۰۰۹.m4a
17.02M
نهج البلاغه حکمت 105 - احترام به حدود احكام الهى‏ وَ قَالَ عليه‌السلام إِنَّ اَللَّهَ اِفْتَرَضَ عَلَيْكُمْ فَرَائِضَ فَلاَ تُضَيِّعُوهَا وَ حَدَّ لَكُمْ حُدُوداً فَلاَ تَعْتَدُوهَا وَ نَهَاكُمْ عَنْ أَشْيَاءَ فَلاَ تَنْتَهِكُوهَا وَ سَكَتَ لَكُمْ عَنْ أَشْيَاءَ وَ لَمْ يَدَعْهَا نِسْيَاناً فَلاَ تَتَكَلَّفُوهَا و درود خدا بر او، فرمود: همانا خدا واجباتى را بر شما لازم شمرده، آنها را تباه نكنيد، و حدودى براى شما معيّن فرموده، امّا از آنها تجاوز نكنيد، و از چيزهايى نهى فرمود، حرمت آنها را نگاه داريد، و نسبت به چيزهايى سكوت فرمود نه از روى فراموشى، پس خود را در بارۀ آنها به رنج و زحمت دچار نسازيد توضیح از خطیب اصفهانی 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
نهج البلاغه حکمت 106 - نکوهش ترجیح دادن دنیا بر دین وَ قَالَ عليه‌السلام لاَ يَتْرُكُ اَلنَّاسُ شَيْئاً مِنْ أَمْرِ دِينِهِمْ لاِسْتِصْلاَحِ دُنْيَاهُمْ إِلاَّ فَتَحَ اَللَّهُ عَلَيْهِمْ مَا هُوَ أَضَرُّ مِنْهُ و درود خدا بر او، فرمود: مردم براى اصلاح دنيا چيزى از دين را ترك نمى‌گويند، جز آن كه خدا آنان را به چيزى زيانبارتر دچار خواهد ساخت 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
نهج البلاغه حکمت 106 - نکوهش ترجیح دادن دنیا بر دین وَ قَالَ عليه‌السلام لاَ يَتْرُكُ اَلنَّاسُ شَيْئاً مِنْ أَمْرِ دِينِهِمْ لاِسْتِصْلاَحِ دُنْيَاهُمْ إِلاَّ فَتَحَ اَللَّهُ عَلَيْهِمْ مَا هُوَ أَضَرُّ مِنْهُ و درود خدا بر او، فرمود: مردم براى اصلاح دنيا چيزى از دين را ترك نمى‌گويند، جز آن كه خدا آنان را به چيزى زيانبارتر دچار خواهد ساخت 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
صدا ۰۱۰.m4a
18.72M
نهج البلاغه حکمت 106 - نکوهش ترجیح دادن دنیا بر دین وَ قَالَ عليه‌السلام لاَ يَتْرُكُ اَلنَّاسُ شَيْئاً مِنْ أَمْرِ دِينِهِمْ لاِسْتِصْلاَحِ دُنْيَاهُمْ إِلاَّ فَتَحَ اَللَّهُ عَلَيْهِمْ مَا هُوَ أَضَرُّ مِنْهُ و درود خدا بر او، فرمود: مردم براى اصلاح دنيا چيزى از دين را ترك نمى‌گويند، جز آن كه خدا آنان را به چيزى زيانبارتر دچار خواهد ساخت توضیح از : خطیب اصفهانی روز پنجشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۱ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
هدایت شده از وارثون
جناب مستطاب عارف واصل «حاج آقا حسین قنبری قائم» به مهمانی ارباب بی‌کفنش شتافت ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ @varesoon
◾️انالله و انا الیه راجعون◾️ با نهایت تاثر و تالم ، روح ملکوتی عبد صالح خدا حاج حسین قنبری قائم (حاج آقا نباتی) به ملکوت اعلی پیوست. آن بزرگوار از اولیا الهی در شهر تهران بودند و سالها در محضر استادشان مرحوم علامه حافظیان خوشه چيني هاي معنوی نموده بودند... واجد کرامات و خوارق عادات بود واین همه علاوه بر ریاضات شرعی ناشی از شدت صفای درونی ایشان بود.در اثر رعایت تقوا و مجاهده مداوم بانفس و مراقبه ، عنایاتی به ایشان در زمینه درمان بیماری ها شده بود و محل رجوع مردم برای درمان بیماری ها و مشکلات بودند و عمر پر برکت خود را وقف گره گشایی از خلق کرده بودند... مجموعه معرفی اساتید اخلاق و عرفان ، این ضایعه را به به خانواده و علاقمندان ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت داریم. مراسم تشییع ایشان پنجشنبه اول دی ماه 1401 ساعت ده صبح از دارالشفا قائم (تجریش- سه راه نیاوران- جنب آتش نشانی خیابان شهید رمضانی- بن بست درالشفاء قائم) به سمت امامزاده صالح برگزار میگردد. @shia12t
صدا ۰۱۱.m4a
14.71M
نهج البلاغه حکمت 107 - علم بی فایده وَ قَالَ عليه‌السلام رُبَّ عَالِمٍ قَدْ قَتَلَهُ جَهْلُهُ وَ عِلْمُهُ مَعَهُ لاَ يَنْفَعُهُ و درود خدا بر او، فرمود: چه بسا دانشمندى كه جهلش او را از پاى در آورد و دانش او همراهش باشد امّا سودى به حال او نداشته باشد توضیح از: خطیب اصفهانی جمعه ۱۴۰۱/۱۰/۲ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
نهج البلاغه حکمت 107 - علم بی فایده وَ قَالَ عليه‌السلام رُبَّ عَالِمٍ قَدْ قَتَلَهُ جَهْلُهُ وَ عِلْمُهُ مَعَهُ لاَ يَنْفَعُهُ و درود خدا بر او، فرمود: چه بسا دانشمندى كه جهلش او را از پاى در آورد و دانش او همراهش باشد امّا سودى به حال او نداشته باشد 🌹☘🌹☘🌹☘🌹☘🌹🌹☘🌹☘
نهج البلاغه حکمت 107 - علم بی فایده وَ قَالَ عليه‌السلام رُبَّ عَالِمٍ قَدْ قَتَلَهُ جَهْلُهُ وَ عِلْمُهُ مَعَهُ لاَ يَنْفَعُهُ و درود خدا بر او، فرمود: چه بسا دانشمندى كه جهلش او را از پاى در آورد و دانش او همراهش باشد امّا سودى به حال او نداشته باشد 💐💐☘☘💐☘💐💐☘💐☘💐☘
هدایت شده از المدرس الافضل
بشنو از مدرس ۶.mp3
8.4M
▪️ راز برتری زبان عربی در چیست؟ 🌀 صوتی شنیدنی و قدیمی از دهه پنجاه شمسی از استاد الاُدَبا؛ مرحوم علامه مدرس افغانی(ره) از شاگردان ادیب نیشابوریِ اول(ره) 🏷 هنگام تدریس کتاب مختصرالمعانی تالیف سعدالدین تفتازانی ‼️ این صوت را بشنوید و بالینک دانشنامه به اشتراک بگذارید ♻️ تهیه و تنظیم: کانال دانشنامه(ایتا) 🆔@daneshnameh1399
نهج البلاغه : حکمت های کوتاه کلمات قصار ، قسمت سوم نهج البلاغه https://eitaa.com/aAm121 لینک دعوت به گروه: حکمتها👆👆🌹🌹
نهج البلاغه حکمت 108 - شگفتى هاى روح آدمى قسمت اول : وَ قَالَ عليه‌السلام لَقَدْ عُلِّقَ بِنِيَاطِ هَذَا اَلْإِنْسَانِ بَضْعَةٌ هِيَ أَعْجَبُ مَا فِيهِ وَ ذَلِكَ اَلْقَلْبُ وَ ذَلِكَ أَنَّ لَهُ مَوَادَّ مِنَ اَلْحِكْمَةِ وَ أَضْدَاداً مِنْ خِلاَفِهَا و درود خدا بر او، فرمود: به رگ‌هاى درونى انسان پارۀ گوشتى آويخته كه شگرف‌ترين اعضاى درونى اوست، و آن قلب است، كه چيزهايى از حكمت، و چيزهايى متفاوت با آن، در او وجود دارد فَإِنْ سَنَحَ لَهُ اَلرَّجَاءُ أَذَلَّهُ اَلطَّمَعُ وَ إِنْ هَاجَ بِهِ اَلطَّمَعُ أَهْلَكَهُ اَلْحِرْصُ وَ إِنْ مَلَكَهُ اَلْيَأْسُ قَتَلَهُ اَلْأَسَفُ وَ إِنْ عَرَضَ لَهُ اَلْغَضَبُ اِشْتَدَّ بِهِ اَلْغَيْظُ وَ إِنْ أَسْعَدَهُ اَلرِّضَى نَسِيَ اَلتَّحَفُّظَ پس اگر در دل اميدى پديد آيد، طمع آن را خوار گرداند، و اگر طمع بر آن هجوم آورد حرص آن را تباه سازد، و اگر نوميدى بر آن چيره شود، تأسّف خوردن آن را از پاى در آورد، اگر خشمناك شود كينه‌توزى آن فزونى يابد و آرام نگيرد، اگر به خشنودى دست يابد، خويشتن دارى را از ياد برد وَ إِنْ غَالَهُ اَلْخَوْفُ شَغَلَهُ اَلْحَذَرُ وَ إِنِ اِتَّسَعَ لَهُ اَلْأَمْرُ اِسْتَلَبَتْهُ اَلْغِرَّةُ وَ إِنْ أَفَادَ مَالاً أَطْغَاهُ اَلْغِنَى و اگر ترس آن را فراگيرد پرهيز كردن آن را مشغول سازد. و اگر به گشايشى برسد، دچار غفلت زدگى شود، و اگر مالى به دست آورد، بى‌نيازى آن را به سركشى كشاند 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
حکمت ۱۰۸ قسمت دوم :👇👇🌹🌹 وَ إِنْ غَالَهُ اَلْخَوْفُ شَغَلَهُ اَلْحَذَرُ وَ إِنِ اِتَّسَعَ لَهُ اَلْأَمْرُ اِسْتَلَبَتْهُ اَلْغِرَّةُ وَ إِنْ أَفَادَ مَالاً أَطْغَاهُ اَلْغِنَى و اگر ترس آن را فراگيرد پرهيز كردن آن را مشغول سازد. و اگر به گشايشى برسد، دچار غفلت زدگى شود، و اگر مالى به دست آورد، بى‌نيازى آن را به سركشى كشاند وَ إِنْ أَصَابَتْهُ مُصِيبَةٌ فَضَحَهُ اَلْجَزَعُ وَ إِنْ عَضَّتْهُ اَلْفَاقَةُ شَغَلَهُ اَلْبَلاَءُ وَ إِنْ جَهَدَهُ اَلْجُوعُ قَعَدَ بِهِ اَلضَّعْفُ وَ إِنْ أَفْرَطَ بِهِ اَلشِّبَعُ كَظَّتْهُ اَلْبِطْنَةُ فَكُلُّ تَقْصِيرٍ بِهِ مُضِرٌّ وَ كُلُّ إِفْرَاطٍ لَهُ مُفْسِدٌ و اگر مصيبت ناگوارى به آن رسد، بى‌صبرى رسوايش كند، و اگر به تهيدستى مبتلا گردد، بلاها او را مشغول سازد، و اگر گرسنگى بى‌تابش كند، ناتوانى آن را از پاى درآورد، و اگر زيادى سير شود، سيرى آن را زيان رساند، پس هر گونه كند روى براى آن زيانبار، و هر گونه تندروى براى آن فساد آفرين است 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
واکاوی واژگان :👇👇🌷🌷 النِياط: رگى كه قلب از آن آويخته شده، و حيات انسان به آن وابسته است. الْبَضْعَة: يك قطعه گوشت، مقصود در اينجا قلب است. سَنَحَ: ظاهر و آشكار شد، رخ داد. التَحَفُّظ: نگهدارى و مراقبت، حفظ كردن. الْغِرَّة: غفلت، بيخبرى. اسْتَلَبَتْهُ الْغِرَّة: غفلت او را ربود (و از رشد و كمال دورش ساخت). أفادَ مَالًا: از مالى سود برد. الْفَاقَة: فقر. جَهَدَهُ: او را خسته كرد. كَظّتْهُ: او را به سختى و رنج انداخت. الْبِطْنَة: پرخورى بحدى كه تنفس دشوار شود.   🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
صدا ۰۱۲.m4a
22.96M
حکمت 108 - شگفتى هاى روح آدمى وَ قَالَ عليه‌السلام لَقَدْ عُلِّقَ بِنِيَاطِ هَذَا اَلْإِنْسَانِ بَضْعَةٌ هِيَ أَعْجَبُ مَا فِيهِ وَ ذَلِكَ اَلْقَلْبُ وَ ذَلِكَ أَنَّ لَهُ مَوَادَّ مِنَ اَلْحِكْمَةِ وَ أَضْدَاداً مِنْ خِلاَفِهَا و درود خدا بر او، فرمود: به رگ‌هاى درونى انسان پارۀ گوشتى آويخته كه شگرف‌ترين اعضاى درونى اوست، و آن قلب است، كه چيزهايى از حكمت، و چيزهايى متفاوت با آن، در او وجود دارد فَإِنْ سَنَحَ لَهُ اَلرَّجَاءُ أَذَلَّهُ اَلطَّمَعُ وَ إِنْ هَاجَ بِهِ اَلطَّمَعُ أَهْلَكَهُ اَلْحِرْصُ وَ إِنْ مَلَكَهُ اَلْيَأْسُ قَتَلَهُ اَلْأَسَفُ وَ إِنْ عَرَضَ لَهُ اَلْغَضَبُ اِشْتَدَّ بِهِ اَلْغَيْظُ وَ إِنْ أَسْعَدَهُ اَلرِّضَى نَسِيَ اَلتَّحَفُّظَ پس اگر در دل اميدى پديد آيد، طمع آن را خوار گرداند، و اگر طمع بر آن هجوم آورد حرص آن را تباه سازد، و اگر نوميدى بر آن چيره شود، تأسّف خوردن آن را از پاى در آورد، اگر خشمناك شود كينه‌توزى آن فزونى يابد و آرام نگيرد، اگر به خشنودى دست يابد، خويشتن دارى را از ياد برد وَ إِنْ غَالَهُ اَلْخَوْفُ شَغَلَهُ اَلْحَذَرُ وَ إِنِ اِتَّسَعَ لَهُ اَلْأَمْرُ اِسْتَلَبَتْهُ اَلْغِرَّةُ وَ إِنْ أَفَادَ مَالاً أَطْغَاهُ اَلْغِنَى و اگر ترس آن را فراگيرد پرهيز كردن آن را مشغول سازد. و اگر به گشايشى برسد، دچار غفلت زدگى شود، و اگر مالى به دست آورد، بى‌نيازى آن را به سركشى كشاند وَ إِنْ أَصَابَتْهُ مُصِيبَةٌ فَضَحَهُ اَلْجَزَعُ وَ إِنْ عَضَّتْهُ اَلْفَاقَةُ شَغَلَهُ اَلْبَلاَءُ ........... توضیح از: خطیب اصفهانی شنبه۱۴۰۱/۱۰/۳ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
صدا ۰۱۳.m4a
17.08M
خطیب اصفهانی: نهج البلاغه حکمت 109 - جایگاه والاى اهل بیت علیهم السلام وَ قَالَ عليه‌السلام نَحْنُ اَلنُّمْرُقَةُ اَلْوُسْطَى بِهَا يَلْحَقُ اَلتَّالِي وَ إِلَيْهَا يَرْجِعُ اَلْغَالِي و درود خدا بر او، فرمود: ما تكيه گاه ميانه‌ايم، عقب ماندگان به ما مى‌رسند، و پيش تاختگان به ما باز مى‌گردند توضیح ازخطیب اصفهانی یکشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۴ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
نهج البلاغه حکمت 109 - جایگاه والاى اهل بیت علیهم السلام وَ قَالَ عليه‌السلام نَحْنُ اَلنُّمْرُقَةُ اَلْوُسْطَى بِهَا يَلْحَقُ اَلتَّالِي وَ إِلَيْهَا يَرْجِعُ اَلْغَالِي و درود خدا بر او، فرمود: ما تكيه گاه ميانه‌ايم، عقب ماندگان به ما مى‌رسند، و پيش تاختگان به ما باز مى‌گردند 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
نهج البلاغه حکمت 109 - جایگاه والاى اهل بیت علیهم السلام وَ قَالَ عليه‌السلام نَحْنُ اَلنُّمْرُقَةُ اَلْوُسْطَى بِهَا يَلْحَقُ اَلتَّالِي وَ إِلَيْهَا يَرْجِعُ اَلْغَالِي و درود خدا بر او، فرمود: ما تكيه گاه ميانه‌ايم، عقب ماندگان به ما مى‌رسند، و پيش تاختگان به ما باز مى‌گردند 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
نهج البلاغه حکمت 110 - شرائط تحقّق اوامر الهى وَ قَالَ عليه‌السلام لاَ يُقِيمُ أَمْرَ اَللَّهِ سُبْحَانَهُ إِلاَّ مَنْ لاَ يُصَانِعُ وَ لاَ يُضَارِعُ وَ لاَ يَتَّبِعُ اَلْمَطَامِعَ و درود خدا بر او، فرمود: فرمان خدا را بر پاندارد، جز آن كس كه در اجراى حق مدارا نكند، سازشكار نباشد، و پيرو آرزوها نگردد 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
نهج البلاغه حکمت 110 - شرائط تحقّق اوامر الهى وَ قَالَ عليه‌السلام لاَ يُقِيمُ أَمْرَ اَللَّهِ سُبْحَانَهُ إِلاَّ مَنْ لاَ يُصَانِعُ وَ لاَ يُضَارِعُ وَ لاَ يَتَّبِعُ اَلْمَطَامِعَ و درود خدا بر او، فرمود: فرمان خدا را بر پاندارد، جز آن كس كه در اجراى حق مدارا نكند، سازشكار نباشد، و پيرو آرزوها نگردد 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
صدا ۰۱۴.m4a
15.05M
نهج البلاغه حکمت 110 - شرائط تحقّق اوامر الهى وَ قَالَ عليه‌السلام لاَ يُقِيمُ أَمْرَ اَللَّهِ سُبْحَانَهُ إِلاَّ مَنْ لاَ يُصَانِعُ وَ لاَ يُضَارِعُ وَ لاَ يَتَّبِعُ اَلْمَطَامِعَ و درود خدا بر او، فرمود: فرمان خدا را بر پاندارد، جز آن كس كه در اجراى حق مدارا نكند، سازشكار نباشد، و پيرو آرزوها نگردد توضیح ازخطیب اصفهانی دوشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۵ 💐💐💐💐💐💐💐💐
. 💠 ۴ دی تولد ✍🏻 پيامبران الهى، شخصيت‏هاى محبوب بشرند، هيچ انسان حق‌‏جويى با آنها ستيز ندارد؛ جان‌‏‌فشانى براى نجات بشر، آموزه‏‌هاى معنوى و وارستگى‏‌هاى فردى، از آنان چهره‌‏‌هايى ماندگار و محبوب ساخته. ▫️ مشهور است که حضرت عیسی بن مریم(ع) روز ۲۵ دسامبر سال اول میلادی، ۶۲۲ سال قبل از هجرت پیامبر اسلام(ص)، در فلسطین به دنیا آمد. 💢 در دنياى كنونى حضرت عیسی (ع) از انبيايى است كه بيشترين پيرو را دارند. ☆ نگاه قرآن کريم به عيسى(ع) : ⚜️ عيسى(ع) بنده خدا و پيامبر او بود، که به سوى بنى اسرائيل فرستاده شد و يکى از پنج پيامبر اولو العزم شمرده مى‌شود و کتابش انجيل است. ⚜️خداوند، عيسى(ع) را «مسيح» ناميد، که «کلمه خدا» و «روحى از او» است‏ و امام و از گواهان بر اعمال است؛ به آمدن محمد، رسول خدا(ص)، بشارت داده است. ⚜️در دنيا و آخرت، آبرومند و از مقرّبان است؛ مصطفى و برگزيده و از صالحان است؛ هر جا بود، با برکت بود، و پاک و پاکيزه، و نشانه‏اى براى مردم و رحمتى از جانب خدا، و نسبت به مادرش نيک‏رفتار، و از هر گونه آفتى مصون و محفوظ بود و از کسانى بود که خداوند به آنها کتاب و حکمت آموخت. •┈ درباره حضرت عيسى(ع) فرمودند : 🔅نه مال و ثروتی داشت كه او را به خود مشغول گرداند و نه طمعی كه به خواری‌‏اش اندازد ، مركب او دو پايش بود و خدمت كارش دو دستش. ▫️ نهج البلاغه، خطبه۱۶۰ ❀ کلامی از حضرت عيسی(ع)‌ : 🔅خوشا به حال اصلاح كنندگان ميان مردم ؛ اينان در روز قيامت مقرّبان‌اند. 📚 حکمت نامه عیسی بن مریم (ع)