eitaa logo
کانال دروس آیت الله العظمی جوادی آملی
11هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
4.7هزار فایل
آخرین جلسات دروس و مباحث حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دام ظله) در قالب تصویر، صدا و متن بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء معاونت رسانه ارتباط با ادمین: @bonyad_esra_admin فهرست: https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross/11098
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 برکت اهل بیت ▪️ جریان هفده شهریور را هم شما مكرر خودتان در صحنه بودید و دارید... این عزیزان باز محصول هستند، تربیت شدگان علی و زهرا (سلام الله علیهما) هستند. مقاومت كردند، حشر آنها با شهدای كربلا باشد و به بازماندگان آنها هم ذات اقدس الهی عطا بكند. 📚 خطبه های نماز جمعه تاریخ: 1380/06/16 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز اول ماه 1443 ▪️ خون شهید 🔹 کشور را چه چیزی پاک می ‌کند؟ باران که کشور را پاک نمی ‌کند! اختلاس و نجومی را باران پاک نمی ‌کند! خون شهید و مرکّب عالم، اینها پاک می ‌کنند... . 👇👇👇👇👇
خون شهید.mp3
2.71M
💠 روز اول ماه 1443 ▪️ خون شهید 🔹 کشور را چه چیزی پاک می ‌کند؟ باران که کشور را پاک نمی ‌کند! اختلاس و نجومی را باران پاک نمی ‌کند! خون شهید و مرکّب عالم، اینها پاک می ‌کنند... . 👇👇👇👇👇
💠 خون شهید ▪️ کشور را چه چیزی پاک می ‌کند؟ باران که کشور را پاک نمی ‌کند! اختلاس و نجومی را باران پاک نمی ‌کند! خون شهید و مرکّب عالم، اینها پاک می ‌کنند. کشوری که همه چیز دارد، یک عده با احتکار و غیر احتکار این کشور را ملتهب کردند، این نه خدا خوشش می ‌آید، نه پیغمبر خوشش می‌ آید. یک وقت می ‌بینید که می ‌گیرد، گرفت! ▪️ بعضی از گناهان را خدای سبحان ممکن است عفو کند یا به قیامت واگذار کند؛ اما بعضی از گناهان را او «أَشَدُّ الْمُعَاقِبِینَ فِی مَوْضِعِ النَّكَالِ وَ النَّقِمَة»[1] و «سریع الانتقام» هم هست؛ طوری که ﴿لَهُمْ خِزْی فِی الدُّنْیا وَ لَهُمْ فِی الْآخِرَةِ﴾[2] این آیه است. فرمود ما آبروی اینها را در دنیا و آخرت می ‌بریم. ▪️ فرمود من خودم را مسئول می ‌دانم، موظّف می ‌دانم که روزی تمام این مار و عقرب ‌ها را بدهم؛ حالا روزی ما را نمی ‌دهد؟ آن وقت کسی این روزی را بگیرد و احتکار بکند و جامعه را ملتهب بکند و را هدر بدهد، خدا او را رها می ‌گذارد؟! این: ﴿لَهُمْ خِزْی فِی الدُّنْیا وَ لَهُمْ فِی الْآخِرَةِ﴾؛[3] این یعنی چه؟ فرمود: ما آبروی بعضی‌ ها را هم در دنیا می‌برم، هم در آخرت. این نظیر ترک صوم و صلات نیست که امید بخشش باشد و اگر هم باشد در قیامت هست! نه، فرمود: شما و خون پاک را دارید از بین می ‌برید، چرا ما این کار را بکنیم؟ اینها را گفتند به ما یا نگفتند؟ ▪️ اگر افضل از دماء شهداست که هست، اگر کسانی هستند که «طِبْتُمْ وَ طَابَتِ الْأَرْضُ الَّتِی فِیهَا دُفِنْتُمْ»؛ شهید تنها برای نجات از جهنم نرفت، برای رسیدن به بهشت نرفت، آنها سرجایش محفوظ است. شهید برای رفت. این «طِبْتُمْ وَ طَابَتِ الْأَرْضُ الَّتِی فِیهَا دُفِنْتُمْ» یعنی چه؟ یعنی ایران را پاک کردی. ایران که با باران پاک نمی‌ شود. اینها با خون شهید پاک می‌ شود. اینها از اختلاس و نجومی و اینها با این خون پاک می شود. ▪️ قرآن چه می‌ گوید؟ فرمود: اگر کشوری داد، کشور پاک شد، حتماً میوه طیب و طاهر دارد. آن زیارت «طِبْتُمْ وَ طَابَتِ الْأَرْضُ الَّتِی فِیهَا دُفِنْتُمْ»؛ این آیه قرآن ﴿وَ الْبَلَدُ الطَّیبُ یخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ﴾;[4] امانت، امنیت، طهارت، عدالت، ادب، فرهنگ، اینها روزی خوب و میوه خوب یک مملکت است. این بیان قرآن است، آن بیان ائمه است، ما دیگر چه داریم؟ از چه کسی باید نقل کنیم؟ ﴿وَ الْبَلَدُ الطَّیبُ یخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ﴾. خون داد پاک کرد، این کشور باید بدهد و این طور هم هست. چرا ما این گونه نشویم؟ [1]. تهذیب الاحکام، ج3، ص108. [2]. سوره مائده، آیه33. [3]. سوره مائده، آیه33. [4]. سوره اعراف، آیه58. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1397/05/25 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
khoms_106 ay ss.mp3
3.84M
💠 صوت درس خارج فقه 🔹 جلسه : 106 تاریخ تدریس: 1372 الی 1374 🆔 @a_javadiamoli_doross
khoms_106p2.pdf
189.8K
💠 متن درس خارج فقه 🔹 جلسه : 106 تاریخ تدریس: 1372 الی 1374 🆔 @a_javadiamoli_doross
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 فرزند مکه و منا ▪️ مرحوم طبرسی (رضوان الله علیه) در جلد دوّم کتاب شریف احتجاج[1] که احتجاجات وجود مبارک در مجلس شام را ذکر می ‌کند: «احتجاج علی بن الحسین زین العابدین (علیه السلام) علی یزید بن معاویة (علیهما اللّعنة) لما أدخل علیه‏»; ایشان دارد که «رَوَتْ ثِقَاتُ الرُّوَاةِ وَ عُدُولُهُمْ»؛ یعنی یک راوی و دو راوی نیست، این را گزارشگران موثّق و عادل نقل کردند، این قسمت احتجاج را که حضرت وقتی وارد شد و آن صحنه را دید که مستحضرید تا می ‌رسد به اینجا که وجود مبارک فرمود حالا به من اجازه بدهید که «یا یزِیدُ ائْذَنْ لِی حَتَّی أَصْعَدَ هَذِهِ الْأَعْوَاد»; روی این چوب ‌ها بروم؟ وقتی که وجود مبارک بالای منبر رفتند فرمودند: «مَا أَعْرَفَنِی بِمَا تُرِیدُ فَصَعِدَ الْمِنْبَرَ فَحَمِدَ اللَّهَ وَ أَثْنَی عَلَیهِ وَ صَلَّی عَلَی رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله و سلم) ثُمَّ قَالَ أَیهَا النَّاسُ مَنْ عَرَفَنِی فَقَدْ عَرَفَنِی وَ مَنْ لَمْ یعْرِفْنِی فَأَنَا أُعَرِّفُهُ بِنَفْسِی أَنَا ابْنُ مَكَّةَ وَ مِنًی»؛ ما امسال منا نرفتیم; ولی منا را ما زنده کردیم! «أَنَا ابْنُ الْمَرْوَةِ وَ الصَّفَا أَنَا ابْنُ مُحَمَّدٍ الْمُصْطَفَی (صلی الله علیه و آله و سلم) أَنَا ابْنُ مَنْ لَا یخْفَی أَنَا ابْنُ مَنْ عَلَا فَاسْتَعْلَی فَجَازَ سِدْرَةَ الْمُنْتَهَی فَكانَ مِنْ رَبِّهِ قابَ قَوْسَینِ أَوْ أَدْنى»؛ حیف است که به دست بعضی ‌ها افتاد! وگرنه همین بسیاری از آیات و روایات تفسیری را بر عهده دارد، اینها وقتی سخنرانی می ‌کنند، به هر حال دارند آیات را تفسیر می ‌کنند. فرمود من پسر کسی هستم که ﴿دَنَا فَتَدَلَّی ٭ فَكانَ قابَ قَوْسَینِ أَوْ أَدْنی‏﴾;[2] آن روز فرمود در تمام کره زمین, مردی به عظمت من نیست و درست فرمود! ▪️ مرحوم طبرسی می‌ گوید این را ثقات روات و عدول آنها نقل کردند، یک گزارشگر و دو گزارشگر نیست. فرمود من پسر کسی هستم که ﴿دَنَا فَتَدَلَّی ٭ فَكانَ قابَ قَوْسَینِ أَوْ أَدْنی‏﴾، پس معلوم می‌ شود که همه ضمیرها به بر می‌ گردد. [1]. الإحتجاج (للطبرسی), ج2, ص311. [2]. سوره نجم، آیات 8 و 9. 📚 سوره مبارکه نجم جلسه 9 تاریخ: 1395/12/21 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
khoms_107 ay ss.mp3
4.19M
💠 صوت درس خارج فقه 🔹 جلسه : 107 تاریخ تدریس: 1372 الی 1374 🆔 @a_javadiamoli_doross
khoms_107p2.pdf
185K
💠 متن درس خارج فقه 🔹 جلسه : 107 تاریخ تدریس: 1372 الی 1374 🆔 @a_javadiamoli_doross
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 جمال كعبه 🔹 یک وقت خواستند کعبه را مزین کنند با پرنیان و اطلس! حکیم سنایی فرمود که چرا به دنبال ابریشم می ‌گردید؟ چرا به دنبال استبرق می ‌گردید؟ كعبه را جامه كردن از هوس است ٭٭٭ یای بیتی بس است[1] شما می‌خواهید با استبرق و پرنیان کعبه را مزین کنید، با طلا کعبه را زینت کنی، همین سنگ سیاه یک زیور دارد و آن کلمه «یاء» ضمیر است، یک «یاء» دارد که این «یاء» زیور آن است که خدا فرمود: ﴿أَن طَهِّرَا بَیتِی﴾.[2] 🔹 همین یک «یاء» را خدا به ما هم دارد؛ اما ما به دنبال 3سنگ و گِل می ‌گردیم! مگر نفرمود: ﴿نَفَخْتُ فِیهِ مِن رُّوحِی﴾![3] مگر ما را از خودش ندانست؟! [1]. سیر العباد الی المعاد(سنایی ـ چاپ تهران)، ص101. [2] . سوره بقره، آیه125. [3] . سوره حجر، آیه29؛ سوره ص، آیه72. 📚 سخنرانی مسجد امام حسن عسکری علیه السلام ـ تهران تاریخ: 1395/06/22 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا