eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
10.9هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 وی ادامه داد: باید در نظر داشت که عقلانی، حجت می خواهد، برهان می خواهد، پرسش دارد، شبهات دارد و لازم است تا مراکز علمی، عاقلانه مسائل دینی را تحقیق کنند و قابل ارائه برای دیگران نمایند و لذا پیشنهاد می شود که به عنوان یک کتاب منبع و برای مراکز حوزوی و دانشگاهی معرفی گردد و این کتاب، کتاب درسی شود برای حوزه ها و دانشگاه ها چرا که این کتاب سراسر برهان و احتجاج است و باید جامعه علمی کشور آگاهی تام نسبت به این امور داشته باشد تا بتواند پاسخ این پرسش ها و شبهات را به صورت مستدل ارائه نماید. 🆔 @m_vaezjavadi
💠 ولی الله ▪️ زینب كبرا (سلام الله علیها) كسی است كه طبق بیان امام سجاد (سلام الله علیه) ظاهراً به بار یافته است، برای اینكه كسی كه بدون تعلیم عالم بشود، معلمش بلا واسطه خداست؛ كسی كه بدون تفهیم اهل فهم باشد، معلمش مفَهِمش ذات اقدس الهی است كه وجود مبارك امام سجاد به زینب كبرا (سلام الله علیهما) فرمود: «أنتِ بِحَمدِ الله عالِمَةٌ غَیرُ معلَّمَةٍ فَهِمَةٌ غَیرُ مُفهَّمَةٍ». ▪️ آن كه در مكتب بشرهای عادی درس و فهم نیاموخت مع ‌ذلك شد چنین كسی می ‌شود ؛ آن سخنرانی ‌اش، آن حماسه ‌هایش، آن صبر و بردباری ‌اش، آن قافله سالاری ‌اش نشانه عظمت این بی ‌بی (سلام الله علیها) است. امیدواریم به بركت این بانو این نظام اسلامی حق‌ شناس دودمان عصمت و طهارت مخصوصاً بانوان این سرزمین حق‌شناس زینب كبرا و صدیقه طاهره وجود مبارك سیده نساء عالمیان حضرت فاطمه (سلام الله علیها) باشند. 📚 خطبه های نماز جمعه تاریخ: 1378/05/22 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز پانزدهم ماه 1443 ▪️ جمال الهی 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 جمال الهی ▪️ امروز هم منسوب به زینب کبری (صلوات الله و سلامه علیها) است؛ این عزاداری های ما در حقیقت است، ما حرفی غیر از سخنان اهل بیت (سلام الله علیهم اجمعین) نداریم. آن جمله تاریخی ایشان از قرآن گرفته شده است؛ فرمود: «مَا رَأَیتُ إِلَّا جَمِیلا». قرآن کریم وقتی جمال حسی را بخواهد بیان کند نظیر رمه داری و برّه داری و مانند آن در اوایل سوره مبارکه «نحل» می فرماید: ﴿وَ لَكُمْ فیها جَمالٌ حینَ تُریحُونَ وَ حینَ تَسْرَحُونَ﴾؛ وقتی گوسفندان صبح ها می روند چرا و شب برمی گردند، هم صبح ها منظره زیبایی دارد هم عصرها که برمی گردند هر مادری بچه خودش را می شناسد، هر بچه ای مادر خودش را می شناسد، هیچ مادری غیر بچه اش را شیر نمی دهد و هیچ بچه ای هم سراغ غیر مادرش نمی رود، به هر حال می گردد پیدا می کند. ▪️ درباره این جمال ظاهری قرآن در سوره «نحل» می فرماید: ﴿وَ لَكُمْ فیها جَمالٌ حینَ تُریحُونَ وَ حینَ تَسْرَحُونَ﴾. حضرت نفرمود این جریان برای ما جمال بود، فرمود بود؛ سرّش این است که جمال را قرآن کریم به آن امور محسوس اسناد می دهد: ﴿وَ لَكُمْ فیها جَمالٌ حینَ تُریحُونَ وَ حینَ تَسْرَحُونَ﴾؛ اما آن را با «جمیل» توصیف می کند؛ یعقوب(سلام الله علیه) گفت: ﴿فَصَبْرٌ جَمیلٌ﴾. «جمیل» را به «صبر» اسناد می دهد، گرچه جامع مشترکی دارند اما «جمال» را به محسوس اسناد می دهد. 📚 درس خارج فقه ارث جلسه 75 تاریخ: 1399/12/06 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می ‌فرماید: یكی از محبوب‌ های من از دنیای شما بوی خوش است[1]؛ همچنین می‌ فرماید: استعمال بوی خوش جسم را شاداب كرده‌، آن را رشد می‌ دهد[2]؛ همچنین می‌ فرماید: روغن مالیدن به تن تیره ‌بختی را می ‌زداید[3] ... و پوست بدن را نرم می‌ كند[4]؛ نیز می ‌فرماید: با حنا خضاب كنید، زیرا بر جوانی، زیبایی، و توان جنسی شما می ‌افزاید و مایه مباهات است: خدا به شما بر فرشتگان مباهات می ‌كند.[5] [1] . حُبِّبَ إِلَىَّ مِنْ دُنْیاكُمُ... الطِّیبُ... (كتاب الخصال، ص165؛ وسائل الشیعة، ج2، ص144). [2] . ثَلاثَةٌ یفْرَحُ بِهِنَّ الْجِسْمُ وَ یرْبُو الطِّیبُ... (طب النبی، ص25). [3] . الدُّهْنَ یذْهِبُ الْبُؤْسَ... (الجامع الصغیر، ج2، ص474). [4] . ... الدُّهْنُ یلَینُ الْبَشَرَةَ (الكافى، ج6، ص519). [5] . اخْتَضِبُوا بِالْحِنَّاءِ، فَإِنَّهُ یزِیدُ فِى شَبَابِكُمْ وَ جَمَالِكُمْ وَ نِكَاحِكُمْ وَ حُسْنِ وُجُوهِكُمْ وَ یبَاهِى اللَّهُ بِكُمُ الْمَلائِكَةَ... (مكارم الاخلاق، ص82). 📚 مفاتیح الحیات ص 187. 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 صبر و سکینت ای که در نعمت و نازی به جهان غره مباش ٭٭٭ که محال است در این مرحله امکان خلود 👇👇👇👇
💠 صبر و سکینت ای که در نعمت و نازی به جهان غره مباش ٭٭٭ که محال است در این مرحله امکان خلود ▫️ خب اینجا دردگاه است! هیچ كس در اینجا راحت نبود و نیست و نخواهد بود، اینجا جای است؛ یا انسان مشكل مالی دارد یا مشكل فرزند دارد یا مشكل بیماری دارد یا مشكل های اخلاقی پیدا می‌ كند، بالاخره درد و مشكل دارد. چه چیزی باعث می‌شود كه انسان بتواند این مشكلات را تحمل بكند؟ اگر یك باشد انسان بر این مصائب فائق است. ▫️ اگر گفت ما فقط خوبی دیدیم: «مَا رَأَیْتُ»؛ نه «رأیت جمیلا» بلكه با حصر فرمود: «مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا»؛ در این سفر خیلی به ما خوش گذشت، این كه ـ معاذ الله ـ نخواست اغراق کند! فرمود: «مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا» در این سفر خیلی به ما خوش گذشت! پس انسان می‌تواند به جایی برسد كه آن را بتواند تحمل كند، این راه دارد! خدا ما را برای این دو‌‌‌‌می آفریده نه برای اوّلی؛ انسان را در دردگاه آوردن كه هنر نیست، انسان را به ‌‌‌‌آن گنج ‌گاه دعوت كردن كه این رنج را تحمل بكند است! خدا ما را برای آن آفریده و این راه هم دارد، خیلی ها هم هستند که به آنجا رسیدند و خیلی ها هم تحمل می‌كنند می گویند: «الحَمدُ للّهِ على كُلِّ حالٍ»! این «الحَمدُ للّهِ على كُلِّ حالٍ» در برابر آن است كه «علی كل حال» انسان در رنج است! این می ‌گوید من دارم علی كل حال، او در هر لحظه مرا امتحان كرده و من در سایه لطف او در هر لحظه از سرافراز برآمدم! آپارات: https://aparat.com/v/THeWr 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1390/08/23 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز شانزدهم ماه 1443 🔹 رسالت مؤمنان 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 رسالت مؤمنان 🔹 در بخش ‌هایی از سوره مباركه «توبه» می ‌فرماید: ﴿مَا كَانَ ِلأَهْلِ الْمَدینَةِ وَ مَنْ حَوْلَهُمْ مِنَ اْلأَعْرابِ أَنْ یتَخَلَّفُوا عَنْ رَسُولِ اللّهِ وَ لا یرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِهِ﴾؛ فرمود هیچ كس حق ندارد در خود را برهاند و وجود مبارك پیامبر (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) را در معرض خطر قرار بدهد، هیچ كس حق ندارد؛ فرمود همه باید سپر آن حضرت باشید! 🔹 تا پیامبر اکرم و امام معصوم زنده هستند، چون اینها هستند، این آیه درباره شخص آنها و دین آنهاست و وقتی بر اساس ﴿إِنَّكَ مَیتٌ وَ إِنَّهُمْ مَیتُونَ﴾ اینها رحلت كردند یا غیبت كرده ‌اند، این آیات درباره دین اینها, پیام اینها، روایات اینها در كنار قرآن كریم است. این‌ چنین نیست كه تمام این دستورات برای این باشد كه انسان ‌ها فقط حافظ شخص پیامبر باشند، با اینكه ذات اقدس الهی فرمود: ﴿إِنَّكَ مَیتٌ وَ إِنَّهُمْ مَیتُونَ﴾. پس عمده آن است كه تا آن حضرت زنده است، مؤمنان باید حافظ شخص او و دین او باشند و بعد از رحلت او یا شهادت اهل بیت یا (ارواحنا فداه) باید او باشند. پس هیچ كس حق ندارد بگوید كه من مایل نیستم یا فلان كار برای من ضرر دارد، هیچ كس حق ندارد! بعد از بیعت، هیچ حق ندارد چنین بگوید، چون بعد از بیعت واقعاً انسان بایع است نه مالك؛ فروخت! اگر نخواهد زندگی غاصبانه بكند دیگر نباید در مقابل شرع بگوید من مایل نیستم! 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1376/09/20 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 امام صادق (علیه السلام) می ‌فرماید: چهار چیز صورت را نورانی می‌ کنند: نگاه به صورت زیبا، نگاه به آب‌، نگاه به سبزه و سرمه کشیدن هنگام خواب.[1] امام رضا (علیه السلام) می ‌فرماید: خضاب كردن و خودآرایی مردان مایه افزایش عفت و پاكدامنی زنان است، [چنان‌كه برخی] زنان عفت را بر اثر ناآراستگی همسرانشان رها كردند.[2] [1] . أَرْبَعٌ یضِئْنُ الْوَجْهَ: النَّظَرُ إِلَی الْوَجْهِ الْحَسَنِ وَ النَّظَرُ إِلَی الْمَاءِ وَ النَّظَرُ إِلَی الْخُضْرَةِ وَ الْكُحْلُ عِنْدَ النَّوْم‏ (كتاب الخصال، ص237). [2] . إِنَّ الْخِضَابَ وَ التَّهْیئَةَ مِمَّا یزِیدُ فِى عِفَّةِ النِّسَاءِ وَ لَقَدْ تَرَكَ النِّسَاءُ الْعِفَّةَ لِتَرْكِ أَزْوَاجِهِنَّ التَّهْیئَةَ لَهُنَّ (مكارم الاخلاق، ص79). 📚 مفاتیح الحیات ص 188. 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز هفدهم ماه 1443 🔹 سلام بی بدیل 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 سلام بی بدیل 🔹 درود و تحیت جهانی مخصوص وجود مبارك نوح است، برای اینكه او یك جهانی كرده است: ﴿سَلامٌ عَلی‏ نُوحٍ فِی الْعالَمینَ﴾. هر كس از بعدی‌ ها كه می ‌آیند در كنار سفره حضرت نوح نشسته اند؛ تلاش و كوشش مستمر نُه قرن و نیم او می‌ تواند الگویی برای تمام انبیا باشد. 🔹 خدای سبحان در قرآن كریم به وجود مبارك پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌ فرماید که صبر و استواری حضرت نوح را ببین، چه اینكه می ‌فرماید: ﴿وَ اذْكُرْ فِی الْكِتابِ إِبْراهیمَ﴾, ﴿وَ اذْكُرْ فِی الْكِتابِ موسی﴾ و مانند آنها؛ اما پیشگام همه اینها وجود مبارك حضرت نوح است، لذا در قرآن و تحیت جهانی تنها مخصوص وجود مبارك نوح (سلام الله علیه) است: ﴿سَلامٌ عَلی‏ نُوحٍ فِی الْعالَمینَ﴾. آن‌گاه این مطلب را برهانی می‌ كند، چرا درود خدا بر نوح باشد در همه جهان ‌ها؟ برای اینكه ما به پاداش می‌ دهیم _ این كبرای مسئله است _ یعنی او جزء «محسنین» بود و ما هم به «محسنین» پاداش می ‌دهیم، لذا به او پاداش دادیم؛ ﴿إِنَّا كَذلِكَ نَجْزِی الْمُحْسِنینَ﴾. بعد به این تعلیل هم اكتفا نكرد، فرمود: ﴿إِنَّهُ مِنْ عِبادِنَا الْمُؤْمِنینَ﴾؛ منشأ احسانِ او, او بود، او جزء و بندگان «مخلَص» ما بود بلكه جزء پرورنده‌ های بندگان «مخلَص» هم بود؛ ﴿إِنَّا كَذلِكَ نَجْزِی الْمُحْسِنینَ﴾ یك دلیل, ﴿إِنَّهُ مِنْ عِبادِنَا الْمُؤْمِنینَ﴾ این دلیل دیگر. 📚 سوره مبارکه صافات جلسه 15 تاریخ: 1392/12/27 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 امام باقر (علیه السلام) می ‌فرماید: سزاوار نیست زنان آراستن خود را [برای همسرانشان] تعطیل كنند، هرچند به آویختن گردنبندی باشد.[1] رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) از به دست كردن انگشتر روی و آهن و از نقش حیوان بر نگین انگشتر نهی فرمود.[2] [1] . لا ینْبَغِى لِلْمَرْأَةِ أَنْ تُعَطِّلَ نَفْسَهَا مِنَ الْحُلِىِّ وَ لَوْ أَنْ تُعَلِّقَ فِى عُنُقِها قِلادَةً (الكافى، ج5، ص509). [2] . نَهَیص عَنِ التَّخَتُّمِ بِخَاتَمِ صُفْرٍ أَوْ حَدِیدٍ وَ نَهَی أَنْ ینْقَشَ شَىْ‏ءٌ مِنَ الْحَیوَانِ عَلَی الْخَاتَمِ (الفقیه، ج4، ص10). 📚 مفاتیح الحیات ص 188. 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز هجدهم ماه 1443 🔹 عالمانِ شهید 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 عالمانِ شهید 🔹 همه کسانی که در دفاع مقدس سهمی داشته و دارند مأجورند و هیچ تردیدی در نیست؛ لکن روحانیتی که در دفاع مقدس تلاش و کوشش کرد و شربت شهادت نوشید، در , هم وزن در دست اوست و هم موزون. توضیح مطلب این است: حدیث نورانی از وجود مبارک پیغمبر، آورنده قرآن حکیم و کریم نقل شده است که آن حضرت فرمود در روز قیامت ترازویی وضع می ‌شود که در آن ترازو در یک کفه و در کفه دیگر را می ‌گذارند: «یوزَنُ مِدادُ العلماء مع دِمَاءُ الشُّهَدَاءِ»؛ در آن سنجش، مداد علما, افضل از دماء شهدا خواهد بود؛ یعنی آن خون در عین حال که مقدس و محترم است و صاحب آن به بهشت می ‌رود; اما مرکّب عالم که است و شهادت را تحلیل می ‌کند و خوی رزم و دفاع را در پیروان قرآن و عترت احیا می‌ کند، این مرکّب, وزین ‌تر و رساتر و گرامی ‌تر از آن خون است. 🔹 اگر شهیدی داشتیم و یک روحانی وارسته، مرکّب این مثل امام (رضوان الله تعالی علیه) و بزرگان دیگر که در نشر معارف الهی کوشا بودند و شهدا را تربیت کردند، اگر در قیامت مرکّب آن عالم با خون شهید سنجیده بشود، مرکّب آن عالم وزین‌ تر است; ولی اگر خود عالم شربت شهادت بنوشد، او در یک دست وزن را دارد و در دست دیگر موزون را؛ یعنی خون با مرکّب خود او سنجیده می ‌شود و یقیناً مرکّب او بالاتر از خون اوست، زیرا خون او یک امر مادی است اما مرکّب او یک را در زمان پیروزی هم به همراه دارد. بنابراین یک هم وزن را دارد و هم موزون را، لذا یقیناً پیروزتر از دیگران است; هم با علم خود توانست دین را آبیاری کند و هم با خون خود توانست دین را سرسبز و خرّم نگه بدارد. 📚 پیام به کنگره شهدای طلاب دفاع مقدس تاریخ: 1396/10/03 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 شهدای روحانیت 🔸 هرچند مركّب عالِم بر خون شهید فزونی دارد: «یوزَنُ مِدادُ العُلَماءِ و دَمُ الشُّهَداءِ یرجَحُ مِدادُ العُلَماءِ عَلى دَمِ الشُّهَداء». رُجحان مداد عالم در این است كه هم در صحنه حضور دارد و هم در ساحت ؛ زیرا با تبیین ضرورتِ دفاع، غرور طاغی مُستبرقْ ‏نشین طرد می ‏شود و با تحلیلِ ضرورتِ تهذیب، بوی ریایی كه از زاهد بوریانشین بر می ‏آید، برطرف می ‏گردد. 🔸 لذا مسطور قلم چنین عالمِ با شهامتی كه شهادت خود را شاهد صدق خویش قرار می‏ دهد، مشمول سوگند: ﴿وَ الْقَلَمِ وَ مَا یسْطُرُون﴾ خواهد بود. 📚 پيام به مناسبت بزرگداشت شهداي روحانيت استان مازندران تاریخ: اسفند 1382 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می ‌فرماید: انگشتر عقیق به دست كنید، زیرا تا بر دست شماست غم نمی‌ بینید.[1] امام صادق (علیه السلام) می‌ فرماید: پوشیدن خلخال برای زنان و دختران كوچك چنانچه صدا نداشته باشد اشكال ندارد و گرنه نارواست.[2] [1] . تَخَتَّمُوا بِالْعَقِیقِ، فَإِنَّهُ لا یصِیبُ أَحَدَكُمْ غَمٌّ مَا دَامَ ذَلِكَ عَلَیهِ (عیون اخبار الرضاع، ج2، ص47). [2] . وَسَأَلْتُهُ عَنِ الْخَلاخِیلِ، أَیصْلُحُ لُبْسُهَا لِلنِّسَاءِ وَ الصِّبْیانِ؟ قَالَ: إِنْ كُنَّ صُمّاً فَلا بَأْسَ وَ إِنْ یكُنْ لَهَا صَوْتٌ فَلا (مسائل علی بن جعفرع، ص138). 📚 مفاتیح الحیات ص 188. 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز نوزدهم ماه 1443 🔹 وصول برکات 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 وصول برکات 🔹 صریح این است كه ﴿وَ أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَی الطَّریقَةِ لَأَسْقَیناهُمْ ماءً غَدَقاً﴾؛ باران فراوان می فرستیم و سدها را پر می‌كنیم؛ فرمود شما خودتان را اصلاح كنید، باران به عهده ما؛ اما اگر كم ‌فروشی باشد, گران ‌فروشی باشد, اختلاس باشد, بدرفتاری باشد، دل شما می‌خواهد كه سد پر شود؟ این‌چنین نیست. در جای دیگر هم فرمود: ﴿الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ الْمَلائِكَةُ﴾؛ آمدن فرشته، مشروط به ماست, آمدن باران، مشروط به ماست, غم و حزن برداشته شود مربوط به ماست. فرمود: ﴿وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُری‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیهِمْ بَرَكاتٍ﴾؛ مردم سرزمین, اگر اختلاس نكنند, سرقت نكنند, كم ‌فروشی و گران ‌فروشی نكنند همه روزی‌ ها تأمین است؛ این آیات قرآ‌ن است و صریحاً وعده داد! 🔹 درباره اهل كتاب هم این‌چنین است؛ فرمود: ﴿وَ لَوْ أَنَّهُمْ أَقامُوا التَّوْراةَ وَ الْإِنْجیلَ وَ ما أُنْزِلَ إِلَیهِمْ﴾ ما این‌چنین می‌كنیم, بنابراین یك مدیر كل است كه دارد عالم را اداره می ‌كند. جهان را, انسان را, فرشته ‌ها را, ابر و باد و مه و خورشید را, شیاطین را با نظم دارد اداره می ‌كند؛ اگر یك جا سخن از ﴿قَیضْنا لَهُمْ قُرَناءَ﴾ است, یك جا هم ﴿تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ الْمَلائِكَةُ﴾ است؛ اگر یك جا قحط و غلاست یك جا هم ﴿وَ أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَی الطَّریقَةِ لَأَسْقَیناهُمْ ماءً غَدَقاً﴾ است. فرمود برای ما فرق نمی‌ كند، در هر زمان و زمینی به دین خود عمل كند و بیراهه نرود، ما را برای او نازل می ‌كنیم. فرمود اینها همه تحت ولایت من هستند؛ هر امری را كه شما حساب كنید، آسمان و زمین و باد و باران همه را تنظیم كرده فرمود شما بیراهه نروید، همه چیز را من تأمین می ‌كنم؛ این است. 📚 سوره مبارکه فصلت جلسه 15 تاریخ: 1394/01/30 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 اولین همایش ملی مطالعات تطبیقی قرآن ‌پژوهی با رویکرد بررسی اندیشه‎ های تفسیری مفسر بزرگ جهان اسلام، ، در گستره موضوعات مختلف قرآنی و در مقایسه با آرای سایر مفسران شیعه و سنی، جریان‌ ها و مکاتب تفسیری و ... 28 آذر 1401 برگزار می ‌شود. 🔹 آخرین مهلت ارسال مقاله: 25 آبان 1401 علاقه‌مندان برای ارسال مقالات و جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌ توانند به سایت همایش به نشانی اینترنتی http://olomquran.ir مراجعه کنند. 🆔 @a_javadiamoli_esra