eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
11هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
   طبیبان فیلسوف
🔹 شما بزرگواران و اساتید گرانقدر پزشکی، قبل از اینکه باشید هستید، چون علم تا قانون کلی نباشد علم نیست و قانون کلی هم در آزمایشگاه نیست، قانون کلی، محسوس نیست تجربی نیست، کلی را فقط عقل می فهمد. کلی یعنی چیزی که نه زمان دارد نه زمین؛ نه تاریخ دارد نه آینده دارد نه گذشته، مافوق زمان است. این را فقط فیلسوف درک می کند نه طبیب و هر طبیبی که در این زمینه، قانون کلی پزشکی را تدوین می کند، قبل از اینکه پزشک باشد فیلسوف است. 🔹 مرحوم فرمود اگر کسی خواست استدلال بکند، او فیلسوفی است که دارد استدلال می کند، وگرنه با طب، این قوانین کلی به این صورت استدلال نمی شود. آن وقت مثال می زند می گوید اگر یک فقیه در استدلال فقهی بخواهد به اجماع تمسک کند، حجیت اجماع که فقهی نیست _ تعبیر ایشان به کلام است ولی این مسئله اصولی است _ او از آن جهت که متکلم است به تعبیر بوعلی و اصولی است به تعبیر ما، در فقه می گوید اجماع حجت است. یک طبیب از آن جهت که فیلسوف است، مسائل کلی عقلی را در پزشکی مطرح می کند. اصلاً ممکن نیست کسی طبیب باشد بدون اینکه فیلسوف باشد! 📚 پیام به هشتمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران تاریخ: 1399/09/19 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 عناصر شکوفایی عقل 🔹 آموختن بسیاری از علوم و فنون چونان ریاضی، تاریخ، جغرافی، فقه، حکمت و...، نیازمند دو عنصر محوری است: آموزگاری که در فنّ خود متخصّص و مجتهد باشد و شاگردی مستعد که هیچ مدّعایی را بی دلیل نپذیرد... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 عناصر شکوفایی عقل

🔹 آموختن بسیاری از علوم و فنون چونان ریاضی، تاریخ، جغرافی، فقه، حکمت و...، نیازمند دو عنصر محوری است: آموزگاری که در فنّ خود متخصّص و مجتهد باشد و شاگردی مستعد که هیچ مدّعایی را بی دلیل نپذیرد. این دو مبدأ فاعلی و قابلی در همه امور لازم است؛ ولی برخی از فنون که جنبه هنری دارد، افزون بر این دو به عنصر دیگری نیز نیاز دارد و آن، ذوق و چشیدن و یافتن است... . در آموزه های رهبران الهی نیز افزون بر دو عنصر یاد شده، گوینده باید مطالب خود را چشیده و لمس کرده باشد؛ ﴿ علّمه شدید القوی ﴾ ، و شنونده نیز باید آمادگی و توانایی چشیدن معارف را دارا باشد. 🔹 شنونده ای که از چشیدنْ ناتوان است، ذائقه و شامّه لازم را ندارد تا بوی پیراهن یوسف را از دور حس کند و بگوید: ﴿ إنّی لأجد ریح یوسف لولا أن تفنّدون ﴾. بنابراین، شنونده غیر متّعظ، از وعظ سودی نمی برد و نیز گوینده بی درد و عالم بی عمل سخنش بی اثر است. چه بسا سخنرانان و نویسندگان آگاه و زبردستی که هنگام عمل، دچار لغزش می شوند... . 🔹 رهبران الهی، طبیب جان های مردمند و بیماران باید به این پزشکان حاذق رجوع کنند تا بیماری آنان را کشف کرده، به درمان آن بپردازند؛ ولی برخی از بیماردلان، چون به درد خود پی نمی برند به سراغ درمان نمی روند. رهبران الهی و نیز مسائل مطروح در حوزه ها و مراکز مذهبی، هم در انسانِ مستعد و مستمع لایق احساس درد ایجاد می کنند و بیماری و درد نهان او را آشکار می نمایند، هم راه درمان را ارائه می دهند. بیش تر بیماری های جسمی با درد همراه است و شخص مریض از بیماری خویش آگاه می شود؛ ولی بیماری های اخلاقی و روحی این گونه نیست و آگاه نبودن از مرض های اخلاقی، خودْ بیماری دیگری است. 🔹 رهبران الهی با نهی از منکر و یادآوری کیفر الهی، به عضو بیمار انسان فشار می آورند تا او از بیماری خویش آگاه شود و در درمان آن بکوشد؛ ولی بیماری که از یادآوری مرض خود می رنجد، طبیب را دشمن خویش می پندارد و این رنجش نیز نوعی بیماری اخلاقی است؛ زیرا پزشک باید عضو دردمند را نشان دهد و در صورت لزوم، آن را قطع کند تا دیگر اعضا سالم بمانند. 📚 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی ص 149 تا 155 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 9. کودکان بخشی از مطالب مربوط به كودك ذیل عنوان «صله رحم» و بخشی ذیل عنوان «یتیم» آمده است و در اینجا از روایاتی یاد می‌ شود كه درباره كودكان جامعه توصیه‌ هایی دارد. حق كودك: امام سجاد (علیه السلام) فرمود: حق خردسال این است در آموزش او مهربان باشی و از او درگذری و عیبش را بپوشانی و با وی مدارا و یاریش كنی. [1] [1]. حَقُّ الصَّغِیرِ رَحْمَتُهُ فِى تَعْلِیمِهِ وَ الْعَفْوُ عَنْهُ وَ السَّتْرُ عَلَیهِ وَ الرِّفْقُ بِهِ وَ الْمَعُونَةُ لَهُ (الفقیه، ج2، ص625). 📚 مفاتیح الحیات ص 392 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
درس اخلاق حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی 🔹
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
به اطلاع علاقمندان و شاگردان دروس حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی می رساند درس اخلاق هفتگی حضرت استاد ـ ادامه مبحث شرح نهج البلاغه، این هفته نیز طبق روال پنجشنبه ها ساعت 10 صبح به صورت مجازی برگزار می گردد. سایت تلویزیون اینترنتی اسراء : https://tv.esra.ir سامانه مجازی آموزش: https://el.esra.ir/ch/darseakhlagh-ayatollah-javadiamoli 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
بازتاب عمل
🔹 هر كسی کار خیر می ‌كند، در شبستان جان خود درخت می‌ كارد. اگر كسی در شبستان جان خود در حیاط جان خود این درخت ها و این گل ها را كاشت، تمام بهره برای اوست و سایه اینها به دیگری می ‌رسد. اگر كسی مصدومی را نجات داد، صد درصد این كار به سود خود اوست و سایه این كار به دیگری می ‌رسد. 🔹 اگر همه مخصوصاً بدانند كه این خدماتی كه می ‌كنند به سود خودشان است، ما دیگر مشکل كم كاری، بی كاری، تورم، مشكل مسكن، مشكل ازدواج و امثال اینها را نخواهیم داشت. هم انسان زندگی می ‌كند هم او این است كه مشكل جامعه را حل كند و هم باور او این است كه حل مشكل جامعه یعنی تأمین سعادت ابد خود. 🔹 اگر كسی برای باغچه منزلش تلاش و كوشش می ‌كند گلكاری می ‌كند مرتب زحمت می ‌كشد، هرگز احساس خستگی نمی ‌كند، چون می ‌داند سودش برای خودش است. آیه سوره مباركه «اسراء» نفرمود اگر كار خوب كردید نصفش برای شماست و نصفش برای دیگری یا قسمت مهمش برای شماست و قدری برای دیگری، بلکه می ‌فرماید: ﴿إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ ِلأَنْفُسِكُمْ﴾؛ این لام، لامِ اختصاص است، چه اینكه _ خدای ناكرده _ اگر كسی كج راهه رفت، آن هم ﴿وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا﴾؛ این لام هم لام اختصاص است یعنی عمل، مخصوص عامل است از عامل جدا نمی ‌شود و عامل را رها نمی ‌كند، قهراً اگر كسی نسبت به دیگری ستم كرد، صد درصدش به زیان خودش است. 📚 دیدار مسئولان هلال احمر با حضرت استاد تاریخ: شهریور 1382 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 فصل سوم. اقدامات مخالفان شکوفایی عقل 1. تباه کردن خرد 🔹 هدف رهبران الهی، تطهیر انسان از آلودگی ها و پلیدی ها و نیز پرورش خرد و فطرت اوست؛ ولی هدف دشمنان انسان، آلوده کردن او به شبهه و شهوت است... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 فصل سوم. اقدامات مخالفان شکوفایی عقل 1. تباه کردن خرد 🔹 هدف رهبران الهی، تطهیر انسان از آلودگی ها و پلیدی ها و نیز پرورش خرد و فطرت اوست؛ ولی هدف دشمنان انسان، آلوده کردن او به شبهه و شهوت است تا آب حیاتِ آموزه های وحیانی به پای نهال فطرت وی نرسد و آن را شکوفا نکند؛ ﴿ یصدّون عن سبیل الله ﴾. 🔹 قرآن کریم درباره هدف و برنامه رسمی طاغیان چنین می فرماید: اینان، پیش از هر کاری کوشیدند که عقل مردم را تباه کنند و بدین منظور، از سویی افرادی چون «سامری» و «بلعم باعورا» را برای شست وشوی مغزی مردم پرورش دادند و با گسترش مغالطه ها و شبهه ها راه رشد فکری مردم را بستند تا آنان نتوانند حق را از باطل بشناسند. از سوی دیگر، بساط خوردن و خوابیدن و شهوت رانی و مِی گساری را گستردند تا راه عزم و انگیزه جامعه را ببندند؛ زیرا کسی که همواره سرگرم عیّاشی و پرخوری است و زمام خویش را به دست شهوت و غضب و وهم و خیال می سپارد، فرصت و توان اندیشیدن نخواهد داشت و بر فرض که از اندیشه علمی برخوردار گردد، از انگیزه عملی محروم است... . 🔹 قرآن کریم درباره فرعون چنین فرموده است: ﴿ فاستخفّ قومه فأطاعوه ﴾ ؛ «فرعون با شست و شوی مغزی قوم خود در مصر، آنان را سبک و تهی مغز کرد تا توان به دست آوردن جزم علمی و عزم عملی نداشته باشند؛ آن گاه بر آنان مسلّط شد». خدا در این آیه نفرمود: مردم مصر مطیع فرعون بودند، زیرا افراد جامعه به راحتی زیر بار ستم نمی روند، بلکه فرمود: چون آنان بی خرد شده بودند، زیر بار زور رفتند... . 🔹 ملّتی که از خردورزی برخوردار و از عزم ملّی بهره مند باشد، همان طوری که می کوشد پای خویش را از مرز گلیم عدل بیرون ننهد، سعی می نماید دست خود را به نشان تسلیم در قبال طاغی بالا نبرد و سر خود را به علامت تعظیم در برابر ظالمِ غاشم پایین نیاورد. 📚 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی ص 155 تا 157 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🔸 هم اکنون پخش زنده درس اخلاق حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی ↙️ سایت تلویزیون اینترنتی اسراء : https://tv.esra.ir ↙️ سامانه مجازی آموزش: https://el.esra.ir/ch/darseakhlagh-ayatollah-javadiamoli 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 9. کودکان مهرورزی به كودكان: رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: كودكان را دوست بدارید و به آنان مهربانی كنید [1]؛ نیز فرمود: به بزرگسالان خود ارج نهید و به كودكانتان مهربانی كنید. [2] [1]. ... أَحِبُّوا الصِّبْیانَ وَ ارْحَمُوهُمْ (الكافى، ج6، ص49). [2]. ... وَقِّرُوا كِبَارَكُمْ وَ ارْحَمُوا صِغَارَكُمْ (الامالی، صدوق، ص94). 📚 مفاتیح الحیات ص 392 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
هیچ کس حق ندارد بگوید این دست و این چشم من است و هر چه میخواهم انجام می دهم / این اعضاء و جوارح سربازان الهی هستند 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء
: صبح امروز (پنجشنبه 2 شهریور مرداد ماه) جلسه درس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی به صورت مجازی برگزار گردید. در این جلسه آیت الله العظمی جوادی آملی به ادامه مبحث شرح نهج البلاغه ـ حکمت 113 ـ پرداختند... . انسان باید از محب بودن به محبوب بودن حرکت کند. 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
هیچ کس حق ندارد بگوید این دست و این چشم من است و هر چه میخواهم انجام می دهم / این اعضاء و جوارح سربازان الهی هستند 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء
: صبح امروز (پنجشنبه 2 شهریور مرداد ماه) جلسه درس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی به صورت مجازی برگزار گردید. در این جلسه آیت الله العظمی جوادی آملی به ادامه مبحث شرح نهج البلاغه ـ حکمت 113 ـ پرداختند. معظم له بیان داشتند: این کلام پیامبرگرامی اسلام که «لا طاعة لمخلوق في معصية الله عز وجل» این در حکم یک قانون اساسی است، اختصاصی به زمین و زمان و مکان خاصی ندارد، هیچ کس حق ندارد که حکم خدا را کنار بگذارد و بگوید که من مأمورم و معذور، بلکه این یک و برای تمام اعصار و مکان هاست. 🔹 مولا امیرالمومنین در خطبه 199 نهج البلاغه بیان می کند که بدانید این اعضا و جوارح برای شما نیست؛ هیچ کس حق ندارد بگوید این دست و این چشم من است و هر چه را بخواهم می بینم و هر کاری دوست داشتم انجام می دهم، این چنین نیست، بدانید که این اعضاء و جوارح هستند، این اعضاء هر چه انجام دهید را گزارش می کنند و در قیامت شهادت می دهند، این دستی که دارید دست شما هست اما سرباز خداست، رومیزی و زیر میزی و رشوه گرفتن و رشوه دادن را قبل از اینکه بخواهید کتمان کنید، اعضای بدن شما به این موارد، شهادت خواهند داد! 🔹 اگر کسی میخواد بشود، عارف نه یعنی صوفی شود، عارف شود یعنی انسان شود، این چنین شخصی نه بیراهه باید برود و نه راه کسی را ببندد و باید بگوید من که مخلوق خدایم باید اوصاف او را نیز داشته باشم، لذا باید کاری بکند که یدش بشود ید الله، عینش بشود عین الله و سمعش بشود سمع الله، در چنین صورتی انسان مظهر «هو السمیع» و «هو البصیر» شده و ازچشم و گوش او جز نورانیت نباید صادر شود، انسان باید خدا شود، وقتی محبوب خدا شد در تمام تجلیات فعلی ذات اقدس اله بهره خاص خودش را می برد. 🔹 نهج البلاغه برای تنها مسائل سیاسی و اخلاقی و اقتصادی و اینها نیست، تنها برای بهشت رفتن و جهنم نرفتن نیست، بلکه اینها نیز گوشه ای از فواید نهج البلاغه هست که ؛ انسان باید از محب بودن به محبوب بودن حرکت کند. لینک خبر: https://B2n.ir/q54321 📚 درس اخلاق تاریخ: 1402/06/02 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
 قیام طهور

▫️ در عصر سالار شهیدان حسین ‌بن‌ علی بن‌ ابی ‌طالب (سلام الله علیهم) جریان منكر كه ابی ‌عبدالله فرمود: «من برای نهی از منكر قیام كردم»، تنها منكر فرعی و عملی نبود، تنها معصیت نبود، تنها بداخلاقی نبود، بلكه آن بود... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 قیام طهور

▫️ در عصر سالار شهیدان حسین ‌بن‌ علی بن‌ ابی ‌طالب (سلام الله علیهم) جریان منكر كه ابی ‌عبدالله فرمود: «من برای نهی از منكر قیام كردم»، تنها منكر فرعی و عملی نبود، تنها معصیت نبود، تنها بداخلاقی نبود، بلكه آن بود؛ یعنی بازگشت شرك به جای توحید بود، رجوع جاهلیت به جای عقلانیت بود، عود كفر به جای اسلام بود. ▫️ وقتی شرك به جای توحید برگشت، جاهلیت به جای عقلانیت برگشت و كفر به جای اسلام برگشت، قهراً تباهی های مناسب خود را هم به همراه دارد. در جریان معروف هم همین طور است؛ اینكه سالار شهیدان (سلام الله علیه) فرمود: «من به قصد امر به معروف قیام كرده ‌ام»، تنها معروف اخلاقی و عملی نبود، بلکه هم بود هم بود و هم ؛ یعنی شرك به جای توحید نشست، توحید، معروف است؛ تواضع رخت بربست و تكبر به جای تواضع نشست، تواضع، اخلاق است؛ صدق رخت بربست و دروغ به جای صدق نشست، صدق، یك واجب است. ▫️
سالار شهیدان 
هم برای آن معروف اعتقادی قیام كرد، هم برای معروف اخلاقی قیام كرد و هم برای معروف عملی، تا جامعه، بشود در بخش اعتقاد، به اخلاق الهی بشود، در بخش صفات نفس و به دستورهای دینی بشود، در بخش فروع دین. آپارات: https://aparat.com/v/NPiLs 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1385/11/06 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
 رفعت مومن
▫️ وقتی يكی از مؤمنانِ عصر امام صادق (سلام الله عليه) به حضور حضرت عرض كرد به من مسئوليت اداره اهواز را دادند، من چه كنم، حضرت دستورات فراوانی داد كه با مردم چنين باش، با مردم چنان باش، با بيت ‌المال چنين باش، با مال مردم چنان باش، و ، عنصر يك نظام است؛ حضرت اينها را گفت و گفت، بعد فرمود ذات اقدس الهی فرمود: «فَالْمُؤْمِنُ مِنِّی وَ أَنَا مِنْه». ▫️ الآن ما تمام افتخارمان اين است كه آن سِمتی كه ذات مقدس رسول گرامی و اهل ‌بيت (عليهم السلام) به سلمان دادند، به ما هم بدهند؛ درباره سلمان گفتند: «سَلْمَانُ‏ مِنَّا أَهْلَ‏ الْبَيْت‏». اين لقب پُر افتخار را به خيلی ‌ها دادند، اين يك فخر است؛ اما آنچه در روايت نورانی امام صادق (سلام الله عليه) است اين است که به اين حاكم فرمود بدان! ذات اقدس الهی فرموده است: «فَالْمُؤْمِنُ مِنِّی وَ أَنَا مِنْه»؛ فرمود مؤمن از من است و من از او هستم؛ اين كجا و «سَلْمَانُ‏ مِنَّا‏» كجا! 📚 درس اخلاق تاریخ: 1397/02/06 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 فصل سوم. اقدامات مخالفان شکوفایی عقل 2. اسیر کردن دین 🔹 پس از رحلت پیامبر گرامی (صلی الله علیه و آله و سلم) دنیا زدگان در «سقیفه بنی ساعده» گرد آمدند و با خانه نشین کردن حضرت علی (علیه السلام) سفارش های پیامبر را به فراموشی سپردند... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 فصل سوم. اقدامات مخالفان شکوفایی عقل 2. اسیر کردن دین 🔹 پس از رحلت پیامبر گرامی (صلی الله علیه و آله و سلم) دنیا زدگان در «سقیفه بنی ساعده» گرد آمدند و با خانه نشین کردن حضرت علی (علیه السلام) سفارش های پیامبر را به فراموشی سپردند؛ و چون علی (علیه السلام) قرآن ناطق و ممثَّل و نیز رهبر الهی شکوفاگر عقل مردم بود، خانه نشین شدن او اسارت قرآنِ شکوفاگر عقل را در پی داشت؛ زیرا به فرموده پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم): قرآن و عترت، همتا و همسنگ یک دیگرند؛ «إنّى تارک فیکم الثقلین ما إن تمسّکتم بهما لن تضلّوا بعدى؛ کتاب الله و عترتى أهل بیتى و إنّهما لن یفترقا حتّی یردا علىَّ الحوض»... . 🔹 پیامبر گرامی (صلی الله علیه و آله و سلم) برای اعلام ولایت حضرت علی (علیه السلام) در سخنرانی رسمی روز غدیر از آیه ﴿ ألنّبی أولی بالمؤمنین من أنفسهم ﴾ بهره گرفت و از جمعیّت انبوه زائران خانه خدا پرسیدند: آیا من بر شما از خودتان اولی نیستم؟ همگان گفتند: آری! آنگاه با دست مبارک خود دست حضرت علی (علیه السلام) را گرفت و در برابر چشمان حیرت زده آنان بالا برد؛ به گونه ای که همگان زیر بغلشان را دیدند. سپس فرمودند: «من کنت مولاه فهذا علی مولاه». آن حضرت (صلی الله علیه و آله و سلم) رو به سوی خدا عرض کرد: «اللّهمّ أدر الحق معه حیث دار»؛ «پروردگارا! حق را که ظهور و حجّت توست، علی (علیه السلام) محور گردان؛ به گونه ای که هر جا علی هست، حق بر مدار او بگردد». 🔹 پیامبران و معصومان (علیهم السلام) در نشأه ملکوت، کثیر نیستند، بلکه همگی یک نورند که پس از نزول به جهان طبیعت متعدّد می شوند. در آن نشأه، میان حضرت علی و فاطمه (علیهماالسلام) و دیگر معصومان (علیهم السلام) هیچ مِیْزی نیست؛ چنان که در زیارت جامعه، آنان را «نور واحد» خطاب می کنیم. از حضرت آدم (علیه السلام) تا پیامبر خاتم (صلی الله علیه و آله و سلم) و از خاتم انبیا (صلی الله علیه و آله و سلم) تا خاتم اوصیا علیه آلاف التحیّة والثناء همگی انسان های کامل و معصومند و مردمانِ هر زمان و هر دیاری، حق را در سنّت و سیرت و زندگی متألّهانه آنان می جویند؛ زیرا هر جا انسان کامل است، حقِّ صادر از خداوند همان جاست. 🔹 امویان و دیگران با خانه نشین کردن علی (علیه السلام)، حق و دین را به انزوا کشاندند و با ریسمان افکندن بر گردن علی (علیه السلام)، دین را به اسارت گرفتند و دینی که در بند اسارت باشد، پیروانی اسیر و بی اراده می پروراند. 📚 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی ص 157 تا 160 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 9. کودکان مهرورزی به كودكان: ... به فرموده امام صادق (ع) ، موسی بن عمران (ع) گفت: ای پروردگار من! كدام یك از اعمال نزد تو بهتر است؟ فرمود: محبّت به كودكان، زیرا آنان را بر فطرت یگانه ‌پرستی آفریدم و اگر آنان را بمیرانم به رحمت خود آنان را به بهشت در می ‌آورم. [1] [1]. ... قال موسی بن عمران: یا رَبِّ! أَىُّ الأَعْمَالِ أَفْضَلُ عِنْدَكَ؟ قَالَ: حُبُّ الأَطْفَالِ، فَإِنِّى فَطَرْتُهُمْ عَلَی تَوْحِیدِى، فَإِنْ أَمَتُّهُمْ أَدْخَلْتُهُمْ‏ بِرَحْمَتِى جَنَّتِى (المحاسن، ج1، ص293). 📚 مفاتیح الحیات ص 392 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا