eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
10.9هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
پیام حجت الاسلام و المسلمین استاد مرتضی جوادی آملی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بسمه تعالى به ياد فلسطين تنها و مظلوم ترديدى نيست كه جريان خبيث صهيونيسم تمامى دشمنى و ننگ و نفرت را با خود داشته و از جاى جاى اين جريان آلوده ظلم و تجاوز مى بارد اما خشم فروخفته فلسطين مظلوم در نهايت سربرآورده و روزگار آنرا در هم خواهد پيچيد. اكنون كه فلسطين مظلوم راه خود را يافته و بدنبال رهايى و نجات ملت و كشور فلسطين است هرگز از پاى ننشسته و با طوفان سهمگين تازيانه هاى مقاومت و شمشير عدالت را بر سر صهيونيست هاى غاصب فرو خواهد ريخت. صهيونيسم كه با مخفى كردن چهره اصلى خود مى رفت تا با عادى سازى روابط با كشورهاى منطقه خود را كشور صلح دوست معرفى كرده و از در آشتى با دولت ها و ملت ها درآيد، هم براى كشورهاى منطقه و هم براى همه جهانيان ماهيت اصلى خود را آشكارتر ساخت و نشان داد درّنده خويى و گرگ صفتى ذاتى آن بوده و هيچ لحظه اى از آن جدا نيست. از سوى ديگر چون هيچ اميدى به مراكز بين المللى وجود ندارد بايد همه امت اسلام به ميدان آمده و با هر توانى اين مظلومان عصر و روزگار يعنى فلسطين عزيز را يارى رساند تا با فتح و ظفر نهائى هم فلسطين و هم تمامى جوامع منطقه و جهان را از اين جرثومه ظلم و تباهى نجات بخشيد. به اميد نصرت الهى كه بدنبال نصرت امت اسلام است، ﴿يٰا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللّٰهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدٰامَكُمْ﴾. مرتضى جوادى آملى ١٤٠٢/٧/٢٠ 🌐 https://mvaezjavadi.ir 🆔 @m_vaezjavadi
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 13. فقیران فقیران ... ابواسماعیل گوید: به امام باقر (ع) گفتم: فدایت شوم. نزد ما، شیعه بسیار است. فرمود: آیا توانگران به تهیدستان توجّه دارند و آیا نیكان، بدان را عفو و با آنان برابری می‌ كنند؟ گفتم: نه. فرمود: آنان شیعه نیستند. شیعه كسی است كه این ‌گونه باشد. [1] [1]. قُلْتُ لأَبِى جَعْفَرٍ ع: جُعِلْتُ فِدَاكَ، إِنَّ الشِّیعَةَ عِنْدَنَا كَثِیرٌ، فَقَالَ: فَهَلْ یعْطِفُ الْغَنِىُّ عَلَی الْفَقِیرِ وَ هَلْ یتَجَاوَزُ الْمُحْسِنُ عَنِ الْمُسِى‏ءِ وَ یتَوَاسَوْنَ؟ فَقُلْتُ: لا، فَقَالَ: لَیسَ هَؤُلاءِ شِیعَةً، الشِّیعَةُ مَنْ یفْعَلُ هَذَا (الكافى، ج2، ص173). 📚 مفاتیح الحیات ص 410 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
آرشیو بنیاد اسراء سرمایه متعلق به جهان اسلام است / لزوم راه اندازی هر چه سریعتر سامانه یکپارچه مدیا 🔸
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی روز پنجشنبه در دیداری از معاونت رسانه، از برنامه های جدید این معاونت و همچنین روند راه اندازی سامانه نرم افزار جامع مدیریت و آرشیو منابع دیجیتال تحت وب (آپاسای)، اطلاع یافتند. حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی، با بیان اینکه آرشیو بنیاد بین المللی اسراء یک سرمایه عظیم برای جهان اسلام است، اظهار داشتند: باید این را قدر بدانیم و محترم شماریم و آن را سرمایه ملی بدانیم. این سرمایه متعلق به اسراء نیست بلکه متعلق به جهان اسلام است. 🔸 ایشان بیان داشتند: لازم است هر چه سریعتر سامانه جامع مدیریت آرشیو راه اندازی و به بهره برداری برسد تا هم محققان و پژوهشگران داخلی بنیاد و هم دیگر علاقه مندان به آثار و بیانات حضرت آیت الله جوادی آملی، بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. 🔸 ایشان گفتند: سعی شود تا در تمامی مراحل راه اندازی و بهره برداری از سامانه مذکور، با مشورت با صاحب نظران و محققان حوزوی و دانشگاهی و استفاده از تجارب آنها، تمامی استاندارهای لازم پژوهشی و رسانه ای لحاظ گردد... . مطالعه کامل: https://news.esra.ir/fa/w/1959014 🌐 https://mvaezjavadi.ir 🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
 شهد شهود
🔹 فرمود: ﴿فَاذْكُرُونِی أَذْكُرْكُمْ﴾؛ فرمود به یاد من باشید تا من به یاد شما باشم. بعد در آیات دیگر فرمود: ﴿اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْراً كَثِیراً﴾؛ زیاد به یاد خدا باشید؛ یعنی اگر می ‌خواهید خدا زیاد به یاد شما باشد، شما هم زیاد به یاد خدا باشید. 🔹 اگر خدا زیاد به یاد آدم بود، هرگز انسان مَنسی نیست فراموش نمی ‌شود و اگر مَنسی نبود بیناست، چون كسی كه خدا او را فراموش بكند او نابیناست. گرچه خدا فراموشكار نیست: ﴿وَ مَا كَانَ رَبُّكَ نَسِیاً﴾ ولی بعضی ها را از لطف خود دور می‌دارد. 🔹 نابینایان از لطف خدا دورند؛ نه نابینایان بَصری بلكه ! خیلی ها هستند كه روشن ‌دل ‌اند، گرچه به حسب ظاهر نابینا هستند. آن كه در قیامت به خدا عرض می‌ كند: ﴿رَبِّ لِمَ حَشَرْتَنِی أَعْمَی وَقَدْ كُنتُ بَصِیراً﴾، خدا می ‌فرماید: ﴿كَذلِكَ أَتَتْكَ آیاتُنَا فَنَسِیتَهَا وَكَذلِكَ الْیوْمَ تُنسَی﴾؛ چون آیات ما را فراموش كردی و به یاد آیات ما نبودی، امروز هم مورد لطف ما قرار نمی ‌گیری، چنین كسی در قیامت كور است. اگر كسی مَنسی حق نبود بلكه مذكور الهی بود، می ‌شود بینا و اگر بینا بود یا جزء مقرّبین است یا جزء ابرار؛ چنین انسانی جاودانه زندگی می‌ كند. 🔹 بنابراین اگر كسی به یاد خدا بود خدا به یاد اوست (این یك مقدمه) و اگر كثیراً به یاد خدا بود خدا كثیراً به یاد اوست (این دو) و هر كس به یاد خدا بود و خدا به یاد او، او بیناست و نابینا نمی‌ شود (این سه) و اگر كسی نابینا نبود و قلبش بینا بود بسیاری از اسرار عالم را می ‌بیند (چهار) و چیزی بالاتر و شیرین ‌تر از شهود اسرار عالم نیست (پنج). اینها محصول و است كه از تطهیر دل و احیای نام حق و یاد حق در قلب شروع می ‌شود. 📚 اخلاق در قرآن جلسه 94 تاریخ: 1371 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 دنیا گرایی عامل ایستادگی در برابر پیامبران 🔹 آنچه مستکبران را وادار می سازد تا در برابر انبیا بایستند و آلودگی به آثار دنیاست که سر آمد همه خطایاست. حضرت صالح به قوم ثمود فرمود:شما سرگرم نعمت ها وامکانات رفاهی هستید
﴿أتترکون فی ما هاهنا آمنین ٭ ... ٭ الذین یفسدون فی الأرض ولا یصلحون﴾
؛ آیا طبیعت و حبّ دنیا برای شما همیشه و دایمی خواهد ماند؟ مگر پیشینیان و پیش کسوتان شما اینها را نداشتند؟ مگر قوم عاد اینها را نداشت؟ شما که سینه کوه را می تراشید و خانه هایی با همه امکانات رفاهی می سازید، گمان می برید این خانه های سنگی برای همیشه برایتان می ماند؟ پس تقوا پیشه کنید، و خدا را اطاعت کنید. مطابق دستور و برنامه های مسرفان و تباه کنندگان زمین حرکت نکنید. 📩 📚 تفسیر موضوعی قرآن كریم، ج6، ص332 و 333. 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 13. فقیران محبت به فقیران بر پایه روایتی خدا به حضرت عیسی (علیه السلام) سفارش فرمود: ای عیسی! خود را با دینداری و مهر به مسكینان بیارایید. [1] [1]. ... یا عِیسَی! تَزَینْ بِالدِّینِ وَ حُبِّ الْمَسَاكِینِ (الكافى، ج8، ص135). 📚 مفاتیح الحیات ص 410 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
 معلمان هدایت
🔹 یک بیان نورانی حضرت امیر دارد که معلم، امام است: «مَنْ نَصَبَ نَفْسَهُ لِلنَّاسِ اماماً»؛ هر معلمی امام مأموم [شاگردان] است. حالا فرق ندارد، یک امام، امامتش وسیع ‌تر، یک امام، امامتش محدودتر؛ یک نفر امام یک کشور است یک نفر امام یک استان است یک نفر امام یک شهر است یک نفر امام یک کلاس است. از دهان این فرد باید نور در بیاید از قیام و قعودش باید نور در بیاید! چنین کسی «فَلْیبْدَأْ بِتَعْلِیمِ نَفْسِهِ قَبْلَ تَعْلِیمِ غَیرِهِ». بعد می فرماید معلمِ نفس او، احقّ به اجلال است. 🔹 حضرت فرمود معلم، امام است. آموزش و پرورش اگر ده هزار یا کمتر یا بیشتر معلم دارد یعنی این تعداد امام دارد. اینها باید طوری باشند که شاگردان بتوانند به آنها اقتدا بکنند؛ نه بی راهه بروند نه راه کسی را ببندند، طیب و طاهر باشند. کسی که از دهان معلم جز نور نبیند که بتواند موقع ظهر به او اقتدا بکند، این دیگر ممکن نیست اختلاسی و نجومی بشود. این کشور هر چه ضربه می‌خورد از همین جا ضربه می‌ خورد. 🔹 در آموزش و پرورش به معنای این نیست که ما برنامه ‌های علمی را اضافه کنیم، تحول در این است که ما معلمانِ امام تربیت کنیم. کسی که دوازده سال طیب و طاهر می ‌شنود دوازده سال طیب و طاهر می ‌بیند، او ممکن نیست اختلاسی بشود. 📚 دیدار وزیر آموزش و پرورش با حضرت استاد تاریخ: 1398/07/09 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 کانال دروس حضرت استاد در شبکه های اجتماعی ایتا، تلگرام و سروش. 1️⃣ تلگرام Telegram: 🆔 https://t.me/esratvtelegram 2️⃣ ایتا Eitaa: 🆔 https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross 3️⃣ سروش Soroush: 🆔 https://splus.ir/a_javadiamoli_doross 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 13. فقیران محبت به فقیران ... رسول خدا (صل الله علیه و آله و سلم) فرمود: [از اسباب] نزدیكی به خدا مهرورزی به مسكینان و نزدیك شدن به آن‌هاست. [1] [1]. ... الْقُرْبَةُ إِلَی اللَّهِ حُبُّ الْمَسَاكِینِ وَ الدُّنُوُّ مِنْهُمْ (جامع الاخبار، ص183؛ بحار الانوار، ج63، ص331). 📚 مفاتیح الحیات ص 410 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
  دفع فقر
🔹 ما دفع فقر بکنیم مهم‌ تر است تا رفع فقر! یک ‌وقت است جامعه فقیر می ‌شود نیازمند می ‌شود، انسان برای رفع فقر قیام می کند، این کار خوبی است اما است نه یعنی انسان وقتی فقیری را می ‌بیند، عاطفه اش جریحه ‌دار می‌ شود دلش می ‌سوزد، کمک می‌ کند. کمک عاطفی ثواب بسیار کمی دارد که آدم دلش بسوزد و به فقیر کمک بکند، چون آن دیگر مربوط به دین نیست، کشورهایی هم که دین در آنها نیست این کمک را دارند، در حیوانات هم هست. این رفع فقرِ موجود است، این حداقل است که از این مرحله ـ خدای ناکرده ـ اگر کسی تنزّل بکند، دیگر نام او در دیوان کتاب و سنّت نیست. 🔹 عمده است نه ؛ عمده آن است انسان کاری بکند که فقر پدید نیاید. به فقیر رسیدگی کردن کار عاطفی است، جلوی فقر را گرفتن کار علمی و عقلی است؛ یعنی آدم بتواند ایجاد کند کار ایجاد کند، جلوی فقر را بگیرد نه به فقر موجود بپردازد و به فقیر کمک بکند. 🔹 جلوی را نمی ‌شود گرفت یعنی ما دنیایی داشته باشیم که کسی محتاج نباشد، این دیگر دنیا نیست، این بهشت است؛ اما جلوی را می ‌توان گرفت و باید گرفت. فقر طبیعی معنایش این است که هیچ کسی مریض نشود، هیچ کسی بچّه نباشد، هیچ کسی پیر نشود همه جوان باشند و کار بکنند، اینکه شدنی نیست، پس جلوی فقر طبیعی را نه ماٴمور هستیم بگیریم نه گرفتن آن ممکن است؛ اما جلوی فقر اقتصادی را هم می ‌توان گرفت و هم باید گرفت؛ یعنی کسی محتاج نباشد، حداقل معیشت را داشته باشد. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1379/08/12 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
زبان حال، سرّ استجابت دعا / چیزی بخواهید که با درونتان هماهنگ باشد 🔹
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء
، آیت الله العظمی جوادی آملی: ذات اقدس الهی می ‌فرماید هر چه خواستید من به شما دادم... یعنی چه؟ یعنی شما به زبان استعداد بخواهید... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
زبان حال، سرّ استجابت دعا / چیزی بخواهید که با درونتان هماهنگ باشد 🔹
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء
، آیت الله العظمی جوادی آملی: ذات اقدس الهی می ‌فرماید هر چه خواستید من به شما دادم. در سوره مباركه «بقره» می ‌فرماید از من بخواهید به شما عطا كنم ﴿ادْعُونی‏ أَسْتَجِبْ لَكُمْ﴾. هر چه خواستید ما به شما دادیم یعنی چه؟ یعنی شما به زبان استعداد بخواهید! برابر زبان حال و زبان استعداد، هر چه خواستید ما به شما دادیم. زبان مقالتان را باید اصلاح كنید، چیزی بخواهید كه با درونتان هماهنگ باشد. 🔹 اگر كسی ـ خدای ناكرده ـ درصدد آزار كسی است بعد بگوید خدایا «لا تسلّط علینا من لا یرحمنا»! این دعا مستجاب نیست، آن دعای زبانِ فعل مستجاب است. اگر كسی دیگری را رنجاند، به دیگری ستم كرد معنای آن این است كه خدایا ظالمی را بر ما مسلّط كن كه ما را برنجاند! این زبان فعل است، زبان حال و زبان استعداد است. زبانِ قال خیلی معیار نیست درباره زبان حال و فعل و استعداد فرمود: هر چه خواستید ما به شما دادیم ﴿وَ آتاكُمْ مِنْ كُلِّ ما سَأَلْتُمُوهُ﴾... . مطالعه کامل: https://esra.ir/fa/web/javadi/w/445330 📚 درس اخلاق تاریخ: 1393/01/28 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 13. فقیران محبت به فقیران ... امام سجاد (ع) در دعا به خدا عرض می‌كند: خدایا! همنشینی با فقیران را محبوب من گردان و با صبر نیكو مرا در همنشینی با آنان یاری فرما. [1] [1]. اللَّهُمَّ حَبِّبْ إِلَىَّ صُحْبَةَ الْفُقَرَاءِ، وَ أَعِنِّى عَلَی صُحْبَتِهِمْ بِحُسْنِ الصَّبْرِ (صحیفه كامله سجادیه، دعای 30). 📚 مفاتیح الحیات ص 410 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
تاکید آیت الله العظمی جوادی آملی بر جلوگیری از کشتار در غزه 🔹
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء:
آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس فقه امروز خود بیان داشتند: امیدواریم ذات اقدس الهی به برکت قرآن و عترت جریان غزه و امثال غزه را به زودی حل کند و این گونه کودک کشی نباشد، این گونه مسلمانها کشته ندهند و دعاهای حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه) در حق همگان مستجاب شود... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
تاکید آیت الله العظمی جوادی آملی بر جلوگیری از کشتار در غزه 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء:
آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس فقه امروز خود بیان داشتند: امیدواریم ذات اقدس الهی به برکت قرآن و عترت جریان غزه و امثال غزه را به زودی حل کند و این گونه کودک کشی نباشد، این گونه مسلمانها کشته ندهند و دعاهای حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه) در حق همگان مستجاب شود. ایشان بیان داشتند: در بیان اینکه علما وظیفه شان در عصر جنگ چیست؟ با جنگ باید چکار بکنند؟ چگونه حضور پیدا کنند؟ چگونه نصیحت کنند؟ چگونه جامعه را به عدل و صلح دعوت کنند؟ مرحوم کاشف الغطاء در یک فصلی از کتاب خود، تقریباً بیش از سی ماده ذکر می کند که علما وظیفه شان در زمانی که بیگانه حمله کرده است چیست؟ تا می رسد به ماده چهاردهم که می گوید «رابع عشرها انه یجب على العلماء إعانة الرئیس المتوجه لدفع الكفار...» تا اینکه می گوید: «ان ینادوا فی الناس أین غیرة الاسلام والمجتهدون فی نصرة خاتم الأنبیاء أین الآخذون بثار شهید كربلاء» الآن هم همان «أین غیرة الإسلام» را باید به جهان مسلمان نشین گفت که ، باید همگان تلاش و کمک بکنند و گذرگاه رفح را باز بکنند، این نباید بگوید که او شیعه بود این سنی بود یا امثال ذلک. 🔹 ما دو تا شعار در محرّم داریم؛ یکی اینکه وقتی به یکدیگر رسیدیم میگوییم که «أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا [و اجوركم] بِمُصَابِنَا بِالْحُسَینِ(علیه السلام)». این برای ثواب است اما جمله دوم این است که «وَ جَعَلَنَا وَ إِیاكُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَأْرِهِ(علیه الصلاة و علیه السلام)»، دستور یعنی دستور دینی ما در محرم و صفر همین است. یکی درخواست است، یکی و درخواست رو به غیرتمندی و ، غیرت، غیرت، چیزی بالاتر از غیرت نیست. در روایات ما هم هست که از خدا غیورتر کسی نیست. خود حضرت امیر(سلام الله علیه) هم دارند که احدی در بین بشر غیرتمندتر از من نیست. غیرت بالاتر از عدالت است، غیرت بالاتر از سخاوت است، غیرت بالاتر از همه چیز است. 🔹 چرا این قدر از غیرت تعبیر شده که بالاتر از عدالت است؟ عدالت یعنی انسان وظیفه خودش را بشناسد، همین. اما غیرت سه اصل یعنی سه اصل! تا سه صفت غنی و قوی علمی جعل نشود کسی غیرتمند نیست. غیرت این است که ابدا در کار غیر دخالت نکند. چرا حضرت امیر فرمود: «مَا زَنَی غَیورٌ قَطُّ»؟ هیچ آدم غیرتمندی زنا نمی کند. از زنای سمع و بصر تا زنای دیگر. دیگری را نگاه کرد، بی غیرت است. به مال دیگری طمع کرد، بی غیرت است. تنها مسئله جنسی که نیست. به مقام دیگری حسد بُرد و طمع کرد و سعی کرد به آنجا برسد، بی غیرت است. چرا وارد مرز غیر شدی؟ پس اولین کار این است که به حَرم و حریم احدی دخالت نکند؛ نه حریم مالی نه حریم جنسی... . 🔹 ایشان بیان داشتند: دوم اجازه ندهد احدی به حریم او دخالت کند. کسی که بی غیرت باشد بی حجاب بپروراند، را امضاء کند، این معلوم می شود که غیرت ندارد، برای اینکه غیر را به حریم خود راه داده، این چه غیرتی دارد؟ اگر بی غیرت بود و دیگری آمد در کشورش، در شهر خودش، در مقام خودش، در حساب خودش، در کتاب خودش، و ساکت بود، بی غیرت است. این دو معنا روشن است. 🔹 سوم «و ما ادریک ما سوم»! سوم این است که تا خودش را نشناسد، معرفت به خود پیدا نکند، محدوده خود را نبیند، محدوده غیر را نبیند، غیرت معنا ندارد. شما به او بگو از مرز خودت به غیر تجاوز نکن، او مرز خودش را نشناخته است! به او بگو نگذار کسی وارد مرز تو بشود او که مرز خودش را نشناخته است! پس اصل اساسی آن است که محدوده خودش، وظیفه خودش، احکام و حکم خودش را بشناسد، بعد دورش را خط بکشد، نه بیرون برود نه اجازه بدهد که کسی داخل شود. 👇👇👇👇
🔹 «فهاهنا امور ثلاثة»: یکی اینکه این دایره و قوس را بشناسد که من چه کسی هستم؟ چه چیزی دارم؟ وظیفه من چیست؟ حق من چیست؟ این یک مداری دارد. از این به بعد آن دو تا نفی هست: نه بیرون برو، نه اجازه بده کسی درون بیاید. لذا غیرت مثل عدالت یک امر ساده نیست که بگویند آقا، مال خودت، مال خودت! چون یک امر ساده ای نیست، گفتند از خدا غیرتمندتر احدی نیست. 🔹 ایشان با اشاره به اوضاع بیان داشتند: کشور را غیرت اداره می کند، غزه را غیرت اداره می کند، الآن ها همه مسلمان های عالم باید کمک بکنند و سعی کنند اولاً جنگ توسعه پیدا نکند، خدای ناکرده به جاهای دیگر نرسد. ثانیاً هم آتش بس تأیید بشود و اینکه هر روز چندین کودک و بی گناه از یک خانه کشته می شوند، این قابل طاقت نیست. این زودتر إن شاءالله حل بشود اینها که داعیه تمدن دارند بعضا اینها انسان نیستند، اینها حیوان اند، حیوانی هستند که حرف می زنند. این بشر وقتی که الهی نیاندیشد، خیال میکند که تنها همین حیوانی است که حرف میزند و بعد هم بساطش برچیده می شود و دیگر آینده نگر نیست! این است که هم باید دعا کرد مسئله غیرت را، هم باید دعا کرد مسئله عفت عموم را، هم امنیت را! لینک خبر: https://news.esra.ir/fa/w/1967032 📚 درس خارج فقه تاریخ: 1402/07/25 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
   سرای زاد
▫️ اگر از به نیكی نام می ‌برند برای آن است كه انسان بدنش سالم باشد و اگر روح سالم نباشد، این بدن سالم، آن روح را هم تباه می ‌كند. همه ما در قبال تامین سلامت بدن، موظفیم روحمان را هم سالم نگه بداریم. ما در همین چند صباحی كه برای سرمایه‌ گذاری فرصت هست، باید عنایت كنیم که به جایی می ‌رویم كه هم جان ما هست هم بدن ما! یعنی مرگ، پوسیدن نیست، از پوست به در آمدن است؛ انسان كه می ‌میرد این ‌طور نیست كه بپوسد، بلكه مرغی است كه از قفس طبیعت آزاد می‌ شود؛ این اصل اوّل. ما هستیم كه هستیم، هرگز از بین نمی ‌رویم. ▫️ اصل دوم آن است كه ما در دنیا نیازهای خود را یا با ضوابط حل می‌ كنیم یا با روابط؛ یعنی ما مسكن می ‌خواهیم، غذا می‌خواهیم، لباس می‌ خواهیم، خوراك می‌ خواهیم؛ یا با خریدن و اجاره كردن مشكلمان را حل می ‌كنیم یا با روابط حل می‌ كنیم؛ مثلاً پدر مشكل پسر را حل می ‌كند، پسر مشكل پدر را حل می ‌كند. در دنیا بالاخره یا با روابط، نیاز ما برطرف می‌ شود یا با ضوابط؛ ولی بعد از مرگ نه از ضوابط خبری است نه از روابط یعنی نه ‌‌‌‌آنجا خرید و فروشی است نه جا برای اجاره است نه برای مضاربه و عقود دیگر است و نه روابطی در كار است، چون همه خاك می ‌شویم و دوباره از خاك بر می‌ خیزیم، كسی پدر كسی نیست، كسی پسر كسی نیست. ما از مرگ به بعد زنده ‌ایم، ما از پوست به در می‌آییم نه اینکه بپوسیم، ما هستیم بدن داریم جان داریم، نیاز هم داریم، باید ببینیم نیازها را با چه چیزی باید رفع كرد؛ تمام نیازها را اینجا باید رفع كنیم و ما یحتاج خود را به همراه خودمان ببریم. 📚 دیدار گروهی از ورزشکاران استان مازندران با حضرت استاد تاریخ: 1391/02/16 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra