eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
10.9هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز دوازدهم ماه 1443 🔹 سياست بازان 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 سیاست بازان 🔹 حضرت امیر (سلام الله علیه) آن طوری که در آمده است فرمود که شما در جریان انبیای گذشته باشید؛ ابراهیمی (علی نبینا و آله و علیه السلام) بود آمده انقلابی کرده رهبر انقلاب بوده بعد انبیای ابراهیمی آمدند حکومتی تشکیل دادند بعد چه شد؟ آن روز دو امپراطوری ابر قدرت روی زمین حکمرانی می ‌کردند یکی کسراهای ایران بودند یکی هم قیصرهای روم؛ فرمود همین قیاصره یعنی قیصرهای روم همین اکاسره یعنی کسرا‌های ایران، آمدند این اسلامی را هضم کردند بلع کردند و حاکمان دین را به بند کشیدند، فرمود می ‌دانید اینها با پیغمبر‌زاده ‌ها چه کردند؟ با فرزندان ابراهیم خلیل چه کردند؟ این ‌چنین نیست اینها که گفتند مثلاً دین از سیاست جداست، اگر این آتش بس یک طرفه را کسی قبول کرد، آنها هم قبول کنند! حالا ساده ‌اندیشی باور کرد که دین از سیاست جداست، مگر سیاست قهار خود را از دین جدا می ‌داند؟! می‌گوید دین «الا و لابد» باید نوکر و برده من باشد و آن طوری فتوا بدهد که من می‌ خواهم! 🔹 کدام قهاری به مقصد رسیده است و گفت همان طوری که دین از سیاست جداست، سیاست هم از دین جداست؟! کدام قهاری به مقصد رسیده است و گفت همان طوری که علم از سیاست جداست، سیاست هم از علم جداست؟! اینها به اندیشمندان می‌ گفتند طرزی بفهمید که ما می ‌خواهیم، به عالمان دین ‌شناس می‌ گفتند طرزی فتوا بدهید که ما می ‌طلبیم؛ ، گرچه ساده ‌اندیشان دین را از سیاست جدا کردند. هر وقت این سیاست‌ مداران قهار به مقصد رسیدند دین را به بند کشیدند؛ ، در هر عصری بودند! پس این‌ چنین نیست که اگر آتش ‌بس یک جانبه را ساده‌ لوحانه کسی قبول کرد آن سیاست ‌باز قهار هم بپذیرد. مگر تاریخ نخواندید؟ مگر اینها مسلط نشدند؟ مگر پست ‌های کلیدی را خودشان نگرفتند؟ مگر چاربیداری را به بچه‌ های پیغمبر‌ها ندادند؟ فرمود چرا ما را تنها می ‌گذارید، ما که آمدیم شما را زنده کردیم! 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1378/12/12 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 امام رضا می‌ فرماید: مستحب است كه مرد در روز جمعه خود را با بهترین بوی خوش، خوش ‌بو کند.[1] رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) با بهترین عطر خود را خوش ‌بو می ‌كرد و آن مشك و عنبر است.[2] [1] . یسْتَحَبُّ أَنْ یعْتَمَّ الرَّجُلُ یوْمَ الْجُمُعَةِ... وَ یتَطَیبَ فَیدَّهِنَ بِأَطْیبِ دُهْنِهِ (الفقیه، ج1، ص425ـ426). [2] . كَانَص یتَطَیبُ بِذُكُورِ الطِّیبِ وَ هُوَ الْمِسْكُ وَ الْعَنْبَرُ (مكارم الاخلاق، ص34). 📚 مفاتیح الحیات ص 186. 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 ثقل ولایت 🔸 وجود مبارک امیرالمؤمنین که می ‌فرماید: «لَوْ أَحَبَّنِی جَبَلٌ لَتَهَافَت‏» اگر کوه بخواهد ولای علی و را داشته باشد متلاشی می‌ شود... . 👇👇👇👇👇
💠 ثقل ولایت 🔸 وجود مبارک امیرالمؤمنین که می ‌فرماید: «لَوْ أَحَبَّنِی جَبَلٌ لَتَهَافَت‏» اگر کوه بخواهد ولای علی و را داشته باشد متلاشی می‌ شود، این معنای ابتدایی و میانی دارد که مرحوم سید رضی(رضوان الله علیه) آن را در شرح نهج ‌البلاغه خود بعد از بیان کردن این جمله به عنوان شرح ذکر فرمود؛ یعنی اگر کوه، (سلام الله علیه) را داشته باشد مبتلا به رخدادهای تلخ خواهد شد، حکومت‌ های اموی ‌ها و مروانی ‌ها و عباسی ‌های روزگار با او درگیر می‌ شوند، این باید این بلاها را تحمل بکند و متهافت و متلاشی می‌ شود «لَوْ أَحَبَّنِی جَبَلٌ لَتَهَافَت‏»، این معنای ابتدایی برای این حدیث است. 🔸 اما معنای دقیق این حدیث نورانی این است که وجود مبارک حضرت امیر که عِدل قرآن است مطابق بخش پایانی سوره مبارکه «حشر» سخن می‌ گوید، اگر خدای سبحان فرمود: ﴿لَوْ أَنْزَلْنا هذَا الْقُرْآنَ عَلی جَبَلٍ لَرَأَیتَهُ خاشِعَاً مُتَصَدِّعَاً مِنْ خَشْیةِ اللّهِ﴾ هم این ‌چنین است، هم این ‌چنین است، کوه اگر بخواهد ولایت را و امامت را تحمل کند مقدور کوه هم نیست. 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1386/09/08 🆔 @a_javadiamoli_esra
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 جان نبی 🔸 ما در جریان سید الشهداء (سلام الله علیه) این را مکرر می ‌شنیدیم در غالب سخنرانی ‌های بزرگان ما بود و در کتاب ‌های ما هست که «حُسَینٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَینٍ». این را ما این طور فکر می‌ کردیم که ... . 👇👇👇👇👇
💠 جان نبی 🔸 ما در جریان سید الشهداء (سلام الله علیه) این را مکرر می ‌شنیدیم در غالب سخنرانی ‌های بزرگان ما بود و در کتاب ‌های ما هست که «حُسَینٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَینٍ». این را ما این طور فکر می‌ کردیم که فرمود: «حُسَینٌ مِنِّی»، چون حسین بن علی نوه آن حضرت است و فرمود: «أَنَا مِنْ حُسَینٍ»، چون اسلام حدوثش به (صلی الله علیه و آله و سلم) است و بقای آن به برکت حسین است. بعد دیدیم این تعبیر درباره وجود مبارک امام مجتبی هم هست، بعد دیدیم این تعبیر در بیانات نورانی رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) درباره علی بن ابی طالب (سلام الله علیه) هم هست: «عَلِی‏ مِنِّی‏ وَ أَنَا مِنْ عَلِی‏». قول معصوم است، به هر حال رسول خداست؛ مستحضرید وجود مبارک حضرت لبان مطهّرش معصوم است فعل و قولش معصوم است؛ فرمود: «عَلِی‏ مِنِّی‏ وَ أَنَا مِنْ عَلِی‏»، سند این هم همین است. درباره امام مجتبی و امام حسین با تحلیلی باید گفت؛ اما ﴿وَ أَنْفُسَنَا وَ أَنْفُسَكُمْ﴾ یعنی ما هستیم. بعدها «حُسَینٌ مِنِّی» و «حَسَنٌ‏ مِنِّی» گفته ‌شد چون اینها هستند، وگرنه سند اصلی درباره است: ﴿وَ أَنْفُسَنَا وَ أَنْفُسَكُمْ﴾. 🔸 این «بهال» یک است؛ امروز هم اگر کسی این قدرت را داشته باشد می ‌تواند مباهله کند؛ یعنی این هست منتها آن روح طیب و طاهر و مقتدر کم است! معجزه خالده است؛ امروز هم اگر کسی آن هنر را داشته باشد می ‌تواند در اثبات حقانیت علی و اولاد علی مباهله کند؛ ﴿ثُمَّ نَبْتَهِل فَنَجْعَلْ لَعْنَةَ اللّهِ عَلَی الْكَاذِبِینَ﴾. همان حرفی که بزرگ مسیحی ‌ها گفت که این دعا سلسله کوه را متلاشی می‌ کند؛ الآن هم هست! آپارات: https://aparat.com/v/OQ6GE 📚 درس اخلاق تاریخ: 1397/06/15 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 همایش ملی ابومنصور احمد بن علی بن ابی‌طالب طبرسی مشهور به شیخ طبرسی از علمای قرن پنجم و ششم هجری به‌صورت مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر برگزار می‌شود. 🔹 تاریخ: ۲۷ بهمن ساعت 10 صبح لینک پخش از سامانه مجازی: https://el.esra.ir/ch/darseaakhlaghostadm.javadi 🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز سیزدهم ماه 1443 🔸 کعبه حق 🆔 @a_javadiamoli_esra