eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.3هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠
حیات موحّدانه

🔹 اگر کسی گفت خدا و لاغیر! یقیناً دعای او مستجاب است؛ سرّش آن است که مستجاب می‌ شود... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
حیات موحّدانه

🔹 اگر کسی گفت خدا و لاغیر! یقیناً دعای او مستجاب است؛ سرّش آن است که مستجاب می‌ شود. اگر کسی برای رزق دعا کند چون «لله السماوات و الارض»، فرمود تمام آسمان و زمین را ما برای شما مسخّر کردیم ﴿سَخَّرَ لَكُم مَا فِی السَّماوَاتِ وَ مَا فِی الأرْضِ﴾ هیچ چیزی در عالم نیست که در خدمت بشر نباشد و مأمور نباشد که به بشر خدمت بکند و خدمت نرساند، چون معنای تسخیر همین است! ما مسخِّر نیستیم خدا مسخِّر است، اما برای ما تسخیر کرده است. هیچ ستاره‌ ای در آسمان، هیچ موجود آبزی در دریا، هیچ موجود معدنی در دل خاک نیست مگر اینکه مسخَّر انسان است، برای تأمین حیات و روزی او خلق شده است؛ ﴿سَخَّرَ لَكُم مَا فِی السَّماوَاتِ وَ مَا فِی الأرْضِ﴾ منتها انسان باید به سراغ جهان برود. 🔹 در دعاها هم موحّدانه دعا کند اگر شرط اساسی این بود که از غیر خدا ناامید باشد قطع نظر بکند فقط بگوید «الله»، یقیناً دعای او مستجاب است؛ این اختصاصی به مسئله استغفار در برابر گناه ندارد، دعا برای شفای مرض همین طور است، دعا برای همین طور است، دعای برای و امانت همین طور است، دعا برای همین‌طور است، دعا برای فرزند صالح داشتن همین طور است. فرمود: «عَجِبْتُ لِمَنْ یقْنَطُ وَ مَعَهُ الِاسْتِغْفَارُ»... . مطالعه بیشتر: 🌐 news.esra.ir 📚 درس اخلاق تاریخ: 1398/08/30 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 455 🔸 پاداش نیكی به همسر (زن) امام صادق (علیه السلام) فرمود: بر شوهر در تعامل با همسرش سه چیز ضروری است: موافقت با وی تا موافقت و محبّت و میل او را به خود جلب كند، خوش اخلاقی با وی و دلبری از او با آراستگی ظاهر در نگاهش و گشایش در زندگی برای او.[1] امام كاظم (علیه السلام) نیز فرمود: آرایش مرد برای همسرش از عوامل افزایش عفّت زن است.[2] [1] . لا غِنَی بِالزَّوْجِ عَنْ ثَلاثَةِ أَشْیاءَ فِیمَا بَینَهُ وَ بَینَ زَوْجَتِهِ وَ هِىَ الْمُوَافَقَةُ لِیجْتَلِبَ بِهَا مُوَافَقَتَهَا وَ مَحَبَّتَهَا وَ هَوَاهَا وَ حُسْنُ خُلُقِهِ مَعَهَا وَ اسْتِعْمَالُهُ اسْتِمَالَةَ قَلْبِهَا بِالْهَیئَةِ الْحَسَنَةِ فِى عَینِهَا وَ تَوْسِعَتُهُ عَلَیهَا... (تحف العقول، ص323). [2] . تَهْیئَةُ الرَّجُلِ لِلْمَرْأَةِ مِمَّا تَزِیدُ فِى عِفَّتِهَا (مكارم الاخلاق، ص97). 📚 مفاتیح الحیات ص 283 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری (ع) در دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی در قم برگزار می گردد ▫️ به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء؛ همزمان با فرارسیدن شهادت امام حسن عسکری علیه السلام، مراسم عزاداری و سوگواری شهادت آن امام همام در دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی در قم برگزار می گردد. زمان: چهارشنبه ۱۳ مهرماه ـ ساعت: ۱۰:٣٠ صبح مکان: قم، خیابان شهداء(صفائیه)، کوچه ۱۹ 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
 فرمان اقتدار
🔸 فرمود: ﴿خُذُوا مَا آتَینَاكُمْ بِقُوَّةٍ﴾؛ چند جا دارد که آنچه را ما گفتیم، به قوّت بگیرید؛ ما هم که یک امر آسانی را نفرستادیم بلکه ﴿إِنَّا سَنُلْقی‏ عَلَیكَ قَوْلاً ثَقیلاً﴾؛ یک و وزین و پُر مغز را فرستادیم، شما هم باید بگیرید: ﴿خُذُوا مَا آتَینَاكُمْ بِقُوَّةٍ﴾. تنها درباره نیست که می فرماید: ﴿یا یحْیی خُذِ الْكِتَابَ بِقُوَّةٍ﴾، به همه ما هم می ‌فرماید: ﴿خُذُوا مَا آتَینَاكُمْ بِقُوَّةٍ﴾؛ چیزی هم که به ما داد، درباره آن به پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: ﴿إِنَّا سَنُلْقی‏ عَلَیكَ قَوْلاً ثَقیلاً﴾ یعنی است. سنگین به معنای حجیمی که مثلا سنگ، وزین است، آن‌طور نیست بلکه مطلب، وزین است؛ یک می ‌خواهد و یک می‌ طلبد که این را تحمّل کند. 🔸 فرمود: ﴿خُذُوا مَا آتَینَاكُمْ بِقُوَّةٍ﴾؛ فرمود این قدرت را من به شما دادم که این وحی سترگ را بگیرید. بعد هم فرمود دشمن از هر طرف حمله می‌کند لذا ﴿وَ أَعِدُّوا لَهُم مَا استَطَعْتُم مِن قُوَّةٍ﴾؛ درست است نسبت به خدا ضعیف هستید اما در بحث‌های نظامی، مبارزه با استکبار، مبارزه با صهیونیسم، ، من به شما این قدرت را دادم؛ ﴿وَ أَعِدُّوا لَهُم مَا استَطَعْتُم مِن قُوَّةٍ﴾. بعد در بخش پایانی سوره مبارکه «توبه» هم فرمود آن قدر که تمام قدرت‌ ها از شما بترسند. این یعنی چه؟ این قدرت ‌های استکباری که همه چشم دوخته‌ اند به منابع ما و منافع ما، ما چه وظیفه ‌ای داریم؛ یعنی باید بی ‌عُرضه باشیم و بی‌ تدبیر یا به ما گفت آن قدر که از شما بترسند؟ 📚 سوره مبارکه معارج جلسه 10 تاریخ: 1397/11/08 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
آغاز سال تحصیلی 1401 - 1402 مدرسه و مؤسسه آموزش عالی امام حسن عسکری (ع) تهران پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آیین آغاز سال تحصیلی 1401 - 1402مدرسه علمیه و مؤسسه آموزش عالی امام حسن عسکری (علیه السلام) اسراء تهران، با سخنرانی استاد حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در روز دوشنبه 11 مهر ماه در تهران برگزار گردید. 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
27.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برنامه تلویزیونی «شعائر حسینی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی ▫️ استاد مرتضی جوادی آملی استاد حوزه و دانشگاه در این برنامه، به تبیین شعائر حسینی پرداخته و در هر قسمت از آن، یکی از را شرح می نماید. آپارات: https://aparat.com/v/ghvT0 جلسه: بیستم تاریخ: محرم و صفر 1401 @m_vaezjavadi
💠 مفاتیح الحیات 456 🔸 پاداش اخروی نیكی به همسر هرچند پاداش‌های اخروی كه در روایات پیشین برای خدمت به خانواده ذكر شد، شامل نیكی با همسر نیز می‌شود، در این قسمت به نقل احادیثی در خصوص پاداش خدمت و نیكی به همسر(زن) می‌پردازیم. امیرموٴمنان (علیه السلام) می‌فرماید: روزی رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) بر ما وارد شد و فاطمه كنار دیگی نشسته بود و من عدس پاك می‌ كردم. فرمود: ای اباالحسن! گفتم: لبیك ای رسول خدا! فرمود: از من بشنو و من سخن نمی ‌گویم مگر از جانب پروردگارم؛ هیچ مردی نیست كه همسرش را در خانه یاری دهد مگر اینكه برای او عبادتی بسیار فراوان از روزه و شب زنده ‌داری به شمار می ‌آید[1] و در پایان فرمود: ای علی! به عیال (همسر) خدمت نمی ‌كند مگر صدّیق یا شهید یا مردی كه خدا برایش خیر دنیا و آخرت را خواسته باشد.[2] [1] . (جامع الاخبار، ص102). [2] . یا عَلِىُّ! لا یخْدُمُ الْعِیالَ إِلاّ صِدِّیقٌ أَوْ شَهِیدٌ أَوْ رَجُلٌ یرِیدُ اللَّهُ بِهِ خَیرَ الدُّنْیا وَ الآخِرَة (جامع الاخبار، ص103). 📚 مفاتیح الحیات ص 284 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 اساس عبادت

▫️ پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت الله العظمی جوادی آملی: از وجود مبارك رسیده است كه «لَیسَتِ العِبادَةُ كَثرَةَ الصِّیامِ وَ الصَّلاةِ، وَ إنَّما العِبادَةُ كَثرَةُ التَّفَكُّرِ فی أمرِ اللّه ِ»... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 اساس عبادت

▫️ پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت الله العظمی جوادی آملی: از وجود مبارك رسیده است كه «لَیسَتِ العِبادَةُ كَثرَةَ الصِّیامِ وَ الصَّلاةِ، وَ إنَّما العِبادَةُ كَثرَةُ التَّفَكُّرِ فی أمرِ اللّه ِ» عبادت در این نیست كه انسان نمازهای زیاد بخواند, روزه ‌های زیاد بگیرد البته نماز واجب مشخص است نماز مستحب و نافله هم مشخص، اما بیش از آن مقدار انسان باید وقت را صرف در بكند! ▫️ فرمود آن تفكّر است آن مقصدشناسی است و مقصودیابی, بحث‌ های توحیدی, معرفت خدا, اسمای حسنای الهی, صفات ذاتی حق, معنای تجلّی و فعل خدا, معنای حضور خدا در كنار افعال و مانند آن مهم است كه فرمود اساس عبادت تفكّر است و درایت. این اگر با همراه باشد انسان هم راه را طی می ‌كند هم به مقصد می ‌رسد هم مقصود را به اندازه خود مشاهده می ‌كند. 📚 پیام به کنگره ملی امام حسن عسکری (علیه السلام) - سروش هدایت، ج7، ص245. تاریخ: 1391/02/11 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴
 طریق مقصود

▫️ در عرفان نظری اگر قضیه ‌ای هست، بر اساس حمل ظاهر و مظهر است نه حقیقت و رقیقت و در عرفان عملی سخن از قضیه و قیاس و مفهوم حصولی و علم حصولی و مانند آن نیست، بلکه فقط است... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴
طریق مقصود

▫️ در عرفان نظری اگر قضیه ‌ای هست، بر اساس حمل ظاهر و مظهر است نه حقیقت و رقیقت و در عرفان عملی سخن از قضیه و قیاس و مفهوم حصولی و علم حصولی و مانند آن نیست، بلکه فقط است. در شهود، وجود خارجی مطرح است؛ در علم حضوری، سخن از تصور و تصدیق و قیاس نیست. مهم ‌ترین راهی كه انسان را به این مقصد می ‌رساند همان شب ‌زنده‌ داری است كه بیان نورانی این است كه آن حضرت فرمود: «إِنَّ الْوُصُولَ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ سَفَرٌ لَا یدْرَكُ إِلَّا بِامْتِطَاء اللَّیلِ»؛ یعنی سیر و سلوك الهی، یك مطیه راهوار می‌ خواهد و آن مطیه و مركب راهوار، همان است. در قرآن هم از جریان شب ‌زنده ‌داری با تعبیر رسای ﴿إِنَّ ناشِئَةَ اللَّیلِ هِی أَشَدُّ وَطْئاً وَ أَقْوَمُ قیلاً﴾ سخن به میان آمده است. ▫️ بنابراین چیزی كه از استفاده نشود باطل است، چیزی كه در مسیر وحی الهی باشد و در آن سخن از مفهوم و علم حصولی باشد، آن به كلام و فلسفه و اخلاق بر می ‌گردد و آنچه در مسیر وحی الهی باشد و از سنخ مفهوم و علم حصولی و تصور و تصدیق نباشد، بلکه از سنخ شهود اسمای حسنای الهی و اوصاف الهی باشد، این به بر می ‌گردد. عارف كسی است كه درصدد شهود باشد و متخلّق كسی است كه در صدد خوب بودن باشد؛ متخلّق كسی است كه به فكر بهشت است و عارف كسی است كه به فكر است و بهشت، مشتاق عرفاست. آپارت: https://aparat.com/v/5OpxP 📚 پیام به همایش عرفان‌ های كاذب و نوظهور تاریخ: 1392/11/30 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا