* والسمعوا دعوه الموت آذانکم قبل آن یدعی بکم *
" دعوت مرگ را به گوش بگیرید قبل از آنکه مرگ شما را فراخواند."
علی ع
6.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تکرار جنایتی هولناک تر...
ما به مظلومیت و رنج مردم مظلوم #غزه میگرییم ولی غربگرایان اگر وجدان داشته باشند، علاوه بر رنج ما، از فنا رفتن تصویری که از #غرب داشتند در عذابند.
حق با ما بود.. بنیاد دنیای #مدرن بر خشونت و توحش است و آن مدنیتی که غربگرایان وطنی در سودایش بودند صرفا در دنیای دینی باید جست.
بشریت امروز ضربات جدی تری بر بدنه عقلانیت غیردینی که زیربنای تمدن حاضر است، دریافت میکند و #اضطرار به دین و امر قدسی بیشتر و بیشتر میشود.
این اضطرار مقدمه #ظهور خواهد بود.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
* الف: *
#شورای_عالی_فضای_مجازی باید خود را به لبه های سیاستگذاری فضای مجازی نزدیک کند و بقیه مجموعه ها مثل #شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی تا زمانی که این شورا نتوانسته نقش خود را بهینه ایفا کند، نباید متوقف شوند و باید مستقیما خودشان در مسائل مشترک ورود کنند و البته اصولا باید کمیسیون مشترکی بین این دو شورا شکل بگیرد که سیاستهای موضوعات مشترک بین علم و فرهنگ و فضای مجازی را هماهنگی نماید.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
* ارتقای حیات دینی جامعه از طریق ترمیم نسبت ذوالسنه با افاضل *
یکی از دوستان بزرگوار نقدی در باب جایگاه اجتماعی برادر بزرگوار رائفی پور نوشته که در اصل نقدی درست است ولی این نقد از دریچه ای دیگر نیاز به توضیح دارد.
فارابی در توضیح طبقات مدینه فاضله از طبقه ای نام میبرد به نام #ذوالسنه که در متابعت از رییس مدینه و افاضل، به تذهیب خیال مردمان میپردازند. فارابی با دقت توضیح میدهد که توده مردم بر اساس قوه خیال زیست میکنند نه بر اساس قوه عقل و از این رو تهذیب و تربیت ایشان شکل خاصی میطلبد.
ذوالسنه متفکران اصیل و چشمه اندیشه نیستند بلکه ناشران اندیشه به زبان هنر و خطابه و شعر و ... و تهذیب گر خیال مردمانند.
مرحوم فخرالدین حجازی، حسن عباسی، شهاب مرادی، رائفی پور و ... همه از اصحاب ذوالسنه هستند ولی بعضا(دقت کنید بعضا) متابعت از چشمه تفکر و معرفت ندارند و خود بر مسند اجتهاد نشسته و خودمختار میشوند. مثلا چند سال قبل حسن عباسی در مسند نقد و رد فلسفه اسلامی نشسته بود و لاطائلات می بافت و دقت نداشت که فلسفه نخوانده چگونه به رد فلسفه میپردازد و این تفطن را هم نداشت که باید به اهل فضل و حکمت مراجعت و متابعت نماید.
حال با امثال رائفی پور و عباسی و .. چه باید کرد؟ طریق صواب، تخطئه و حذف ایشان نیست چرا که در نبود ایشان نفوذ اراده رییس مدینه و افاضل در میان توده محدودتر خواهد شد، بلکه باید ایشان را در جای خود نشاند و به عبارت دقیق تر، باید ذوالسنه را در متابعت افاضل و حکما قرار داد.
همین تعبیر را باید در مورد تمام نهادها و دستگاههای فرهنگی هم مورد توجه قرار داد و باید ایشان را در متابعت افاضل و حکما قرار داد و برای تامین همین مهم، رهبری چندسال قبل از ضرورت تشکیل #هیات_اندیشه_ورز در دستگاههای فرهنگی سخن گفت و اتفاقا خیلی از این "انسان-دستگاه هایِ ذوالسنه" (همان جبهه فرهنگی انقلاب!)، این تدبیر رهبری را در عمل برنتابیدند و البته برای ارضای حس ولایت پذیری، صورتی نمایشی از این هیات ها راه انداختند که عمدتا ابتر و بی خاصیت ماند و بعد از مدتی هم تعطیل شدند.
ولی واقعیت این است که جریان انقلاب شدیدا نیازمند * "نظام تربیت، راهبری و مدیریت ذوالسنه" * است و این مهم بدون هیات های اندیشه ورز، سر به بیراهه خواهد گذاشت.
البته سویه دیگر موضوع را هم باید توجه داشت که در این زمانه، افاضل انتزاعی تر شده و از موضوعات اجتماعی فاصله مندتر گشته اند ولی به همان میزان ذوالسنه انضمامی تر و زمینی تر هستند و شاید انگیزه و علت روانشناختی تمایل برخی از ذو السنه به خودمختاری، به همین موضوع شناس بودنشان برگردد. فلذا در نگاهی دقیق تر، در رابطه ذوالسنه و افاضل باید رابطه ای دو طرفه در نظر گرفت که از سویی ذوالسنه در ذیل حکمت افاضل به شناسایی و تحلیل و تدبیرِ امر تهذیب خیال مردمان اقدام میکنند و از سویی دیگر، افاضل با موضوعات و مسائل جدید آشنا گشته و به تامل و تولید اندیشه میپردازند.
گفتم که چالش عصر حاضر، دور ماندن بخشی از افاضل از موضوعات عالم جدید و موضوعات انضمامی جامعه، و متعاقبا نقصان و عقب ماندگی نظری در تحلیل و تفکر روزآمد است و یحتمل بخشی از برنتابیدن نقد به "محدوده نشناسی" رائفی پور توسط برخی طلبه های "قم گزین"، ناشی از همین روحیه تهران گریزی و فاصله گرفتن از محل های منازعه است. حتما که بین "مطهری قم" و "مطهری تهران" تفاوت هاست و برای همین رهبری علمای قم را دعوت کرد که #مطهری_تهران باشند.
ترمیم و ارتقای رابطه افاضل و ذوالاسنه تدبیری دوطرفه لازم دارد که ارتقای حیات دینی جامعه را حاصل خواهد داد.
* عزیز نجف پور آقابیگلو *
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
18.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
* ب: *
اکثریت مطلق مردم ایران مسلمان هستند البته ذومراتب... ولی فضای استارت آپی و کسب و کارهای مجازی کشور وضعیتی معکوس دارد.
به نظر میرسد سناریوی هدفمند در پارادایمی مغایر با فرهنگ بومی در کسب و کارهای مجازی اجرا شده است.
عدم فهم دستگاه سیاستگذاری کشور از دلالتهای فرهنگ در حوزه فناوری و جهت مندی و ارزشباری فناوری، مقوم این سناریو بوده است
یعنی اینکه جوانان و نوجوانانی که رفتار ناهنجار نشان میدهند بیشتر قربانی جهل سیاستگذاری ما هستند.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
22.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ج:
مسائل و موضوعات روشن و بدیهی ما در حوزه #فضای_مجازی روی زمین مانده است و اجرایی کردن آنها اولویت ماست.
#مردم موضوع سیاستگذاری فضای مجازی ما هستند ولی عمدتا مغفولند و نیاز و ملاحظات مردم مورد توجه قرار نمی گیرد. مثلا غالب مردم دنبال فضای سالم و ایمن برای فرزندان خود هستند ولی ما پاسخ خوبی بدین نیاز نداده ایم
تامین نیازهای مردم باید در ذیل رویه ها و هنجارها و پارادایم مرسوم جامعه انجام شوند
مشارکت دادن لایه متخصص جامعه ایرانی در شناسایی مسائل، تدوین سیاستها و اعمال و ارزیابی سیاستها باید توسط شوراهای عالی انجام شود
دانشگاهها همان ابر #اندیشکده و شبکه حل مسائل و پیشنهادات سیاستی هستند که باید مورد توجه نهادهای سیاستگذار قرار گیرند.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
6.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این سخنرانی را باید بارها گوش کرد و به ابعاد و آثار اقداماتی که تکنوکراتهای #مکتب_شریف در اکناف نظام انجام داده اند، اندیشید.
فارغ التحصیلان دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف خصوصا لایه مومن و انقلابی آن که عمدتا در مدیریتهای میانی و کلان کشور جای گرفته اند، در مقابل این ادعای دکتر مشایخی چه توضیحی در تبرئه خود از تکنوکراسی دارند؟
#مکتب_نیاوران
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
6.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
* به سر آمدن عصر مدرن به واسطه خونهای مظلومان غزه *
على ع میفرماید:
«فَإِنَّهُ لَیْسَ شَیْءٌ أَدْعَى لِنِقْمَةٍ، وَ لَا أَعْظَمَ لِتَبِعَةٍ، وَ لَا أَحْرَى بِزَوَالِ نِعْمَةٍ، وَ انْقِطَاعِ مُدَّةٍ، مِنْ سَفْکِ الدِّمَاءِ بِغَیْرِ حَقِّهَا» : (چیزى بیشتر از ریختن خون ناحق کیفر الهى را برنمیانگیزد، و پیامد بدفرجامى از آن بزرگتر به دنبال نمیآورد، و به برچیده شدن نعمت سزاوارتر نمیگرداند، و روزگار را به سر نمیرساند.)...
در این دنیایی که اندیشه و پارادایم مدرن بر جهان سلطه یافته است و همه کشورها و جوامع در چارچوب حکمرانی دول غربی گرفتارند، آیا خون مظلومان #غزه که به دستان اسرائیل و البته با حمایت دنیای #مدرن به ناحق ریخته شد، منجر به کیفرالهی و برچیده شدن نعمت کامیابی از دنیا و سرآمدن سلطه و سروری دنیای مدرن خواهد شد؟
وعده #امیرالمؤمنین حق است و منتظر آن روز خواهیم ماند.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
7.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای تامین ضمانت اجرایی مصوبات #شورای_عالی_فضای_مجازی اول باید رییس جمهور چنین ضمانتی را حداقل در حوزه دولت ایجاد نماید و متعاقبا باید مرکزملی و شورای عالی فضای مجازی اختیارات بودجه ای داشته باشند بدین صورت که یکی از گلوگاههای تایید برنامه های پنجساله و سالانه دولت باید شورای فضای مجازی باشد.
شوراهای عالی حسب وظیفه نظارت بر اعمال سیاستهای کلان و ابلاغی رهبری در قوانین مصوب مجلس و همچنین سیاستهای اجرایی دولت باید امکان تایید و عدم تایید آنها را داشته باشد
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ضرورت بازگشت شورای عالی فضای مجازی به جایگاه اصلی خود
شورای عالی فضای مجازی قرار بوده محل سیاستگذاری و هماهنگی و تقسیم کار ملی باشد ولی این اتفاق درست رخ نداده و از تصمیم گیری در مسائل و موضوعات اصلی فضای مجازی به حاشیه رفته است و هرکسی کار خودش را می کند.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
فرصتی شد با اعضای انجمن علمی دانشجویی و فارغ التحصیلان روانشناسی #واحد_الکترونیکی به گفتگو بنشینیم...اصل حرف من این بود سهم #آموزش_مجازی در آینده نزدیک کشور بسیار بیشتر از وضعیت حال خواهد بود و دانشجویان به دلیل عقلانیت و بهره وری آموزشی بدین شیوه آموزش روی خواهند آورد
لینک خبر:
http://B2n.ir/k44141
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
13.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توسعه فناوری ها و کسب و کارهای دانش بنیان، سیاستی در مسیر پیشرفت کشور
دانشگاه آزاد اسلامی به صورت سنتی آموزش محور بوده و با تحولات هرم سنی جامعه و کارهش متقاضیان #آموزش_عالی، دانشگاههایی که ارتزاقی از پول نفت نداشتند منطقا باید منابع درآمدی جدیدی می یافتند و #دانشگاه_آزاد_اسلامی هم با هوشمندی به سمت درآمدهای فناورانه و کسب و کاری سوق پیدا کرد. البته این یک روی سکه است و روی دیگر سکه را باید در نقش #فناوری و کسب و کارهای #دانش_بنیان در تعالی نهاد علم و #پیشرفت همه جانبه کشور دقیق تر ملاحظه کرد که مورد توجه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.
از این رو مراکز رشد، انجمن های علمی، سراهای نوآوری، پارک های علم و فناوری و در اولویت توسعه ای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفتند....
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour