از باخت #حسن_یزدانی همه دلمان سوخت و از برد #امیرحسین_زارع همه خوشحال شدیم... چرا؟ چون هویت جمعی #ایرانی پررنگ و عمیق است... ما با این سرمایه در دنیای مدرن هضم نشده و با حفظ اصالت خود زندگی خواهیم کرد و مبشّر #فردایی_دیگر خواهیم بود...
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردمان ترک و کرد #نقده علیرغم تمام تفاوتها و حتی اختلافات درکنار هم زندگی کرده و میکنند
#تجزیه_طلبان از پیشه وری تا قاضی محمد نسبتی با هویت ملی و هویت قومی #شهرایرانی ندارند.
سال۵۹ #تئوریسین_اختلاف هایی چون #لیلا_حسینزاده چنان نفرتی پراکندند که به #جنگ_نقده ختم و شهر من آسیب دید..این نباید تکرار شود.
مردمان شهرهای مرزی مثل نقده در فقر و محرومیتند و در عوض پول #بیت_المال شان صرف تئوریزه کردن تفرقه و اختلاف در پایان نامه #دانشگاه میشود!
دانشگاهی که قرار بود برای جامعه و مردم حل مساله کند خودش دارد مساله درست میکند و ظاهرا مردم باید مسائلشان را رها کنند و اول مساله خود دانشگاه را حل کنند.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
و این هم در خاطر تاریخ خواهد ماند که کسانی به اسم استاددانشگاه از پول بیت المال مردم #ایران ارتزاق کردند ولی تجزیه طلبی را تئوریزه کردند...
دفاع از دین و انقلاب که پیشکش، کاش کمی #ملی_گرا بودند...
قرآن میگوید: ثُمَّ كانَ عاقِبَةَ الَّذينَ أَساءُوا السّوأىٰ...
#تجزیه_طلب
#دانشگاه_تهران
#دانشکده_علوم_اجتماعی
28.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جلسه ای دوستانه در مرکز رشد دانشگاه با دانشجویان و صاحبان ایده ها و محصولات استارت آپی داشتم که برای خودم بسیار مهم و جذاب بود.
در جلسه گفتم که نظریات مختلفی در باب دانشگاه وجود دارد که برخی اولویت را به وجه فضیلت افزایی دانشگاه میدهند و برخی دیگر به وجه رسالت اجتماعی و برخی دیگر به وجه کسب و کاری ... ولی واقعیت این است که دانشگاه همه این وجوه را در خود دارد و باید به موازات برای هر وجهی اقدام مقتضی به عمل آید.
تلقی من این است که ما در توسعه دانش به ماهو دانش و علم به عنوان فضیلت توفیقات بسیار خوبی داشته ایم و در توسعه فضائل اخلاقی هم تلاشهای زیادی کرده ایم ولی در مثلا در اخلاق حرفه ای به نظرم نتایج مطلوب را به دست نیاورده ایم. از حیث رسالت اجتماعی و جامعه پذیری هم وضعیت مناسبی نداریم و در حوزه وظیفه اقتصادی و کسب و کاری و ثروت افزایی اصلا عملکرد قابل دفاعی نداریم و البته در چندسال گذشته تلاشهایی انجام شده که امید میرود ما را به سمت مطلوب سوق دهد. در دنیایی که اقتصاد و کسب و کارها به سمت دانشبنیان شدن سوق می یابند دانشگاهی که نتواند کارآفرین و ثروت افزا باشد به نظرم دانشگاه ناکارآمدی است... مراکز رشد و سراهای نوآوری و پارکهای علم و فناوری قرار است چنین مساله را برای ما حل کنند که یکی از اولویتهای من در واحد الکترونیکی هم همین است و اطمینان دارم که جوان امروز ایرانی می تواند ضمن تولید علم و ارزش آفرینی، رسالت اجتماعی خود را به خوبی ایفا کند و مسائل جامعه ایران را به نحو احسن حل کند و برای ما ثروت آفرینی کند.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
این کار بی مبنای جشن شروع #امامت_امام_زمان را ترک کنید... روز شهادت یک امام را به عنوان شروع امامت امام بعدی جشن نمیگیرند. چرا که امام، امام است و کلهم نور واحد... ما برای شروع امامت هیچکدام از امامان جشن نمیگیریم جز #غدیر ... غدیر هم شروع کلیت امامت است که با #امیرالمومنین گره خورده وگرنه غدیر هم جشن امامت تمام امامان است.
#نیمه_شعبان برای ابراز ارادت و تجدید عهدی با ولایت امام زمان کفایت میکند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اروپائیان متمدن همانگونه که با #سرخپوستان برخورد کردند، سالها قبل #مائوری های #نیوزلند را هم قتل عام و سرزمینشان را تصرف کردند...
الان که بومیان دیگر قدرتی ندارند و ولایت #اروپا ئیان مهاجم را پذیرفته اند یکی شان را بزک کردند که در #سازمان_ملل به زبان بومی آواز بخواند و این پیام را رپرتاژ برود که اروپائیان مهاجم و خونخوار و ... نبوده و نیستند!
در حالیکه آن به اصطلاح بومی، باید از قتل عام مردمانش میگفت و خواستار اخراج مهاجمان و جبران خونها و غارتها و آسیبها و رنجهای مردمانش میشد...
ولی ما در مسیر احیای #تمدن_نوین_اسلامی مطالبه گر ذره ذره خونها و اشکها و آسیب هایی که استعمارگران بر مردمانمان، از آسیا تا آفریقا وارد کردند خواهیم بود.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
برگزاری نخستین دوره مسابقه #پارس_آرا توسط دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ...
*مسابقه ملی طراحی و بازارپردازی شخصیتهای پارسی*...
پرسش:
شخصیت های ایرانیِ غیرفارسی در کجای نقشه فرهنگی کشور هستند؟ چرا تنوع فرهنگی کشور در ذیل هویت یکپارچه #ایران را ندیده میگیریم؟
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
گفته و خواهیم گفت که: اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک...
ولی دلیلی ندارد الان با توده مسلمانان #اهل_سنت که عمدتا اشرافی به سابقه و ابعاد غصب #ولایت ندارند دعوا بکنیم.
تولی و تبری باید در جهت طَلَبَ ثارِکَ مَعَ اِمامٍ مَنْصُورٍ باشد...
بیداری #جهان_اسلام گام اول قیام امام زمان ع است.
*ابعاد حکمرانی سکوهای مجازی در ایران*
چند وقتی است تصمیم گرفته ام در رسانه های عمومی و برنامه های رادیویی و تلوزیونی از عبارات و تحلیلهای صعب و پیچیده استفاده نکنم و تا حد امکان به زبان ساده، به مسائل عینی اشاره کنم و متعاقبا پیشنهادات روشن و کاربردی بدهم. در این مسیر، برخی وقتها مجبور هستم برخی مفاهیم را چندین بار تکرار کنم. مثل: #حکمرانی_فضای_مجازی، #استعمار_مجازی، کم سوادی ما در مواجهه با مدیریت فضای #سایبر، تاثیر نامطلوب رویکرد باندی و قبیله ای به جای نگاه ملی برخی جریانات سیاسی و ...
واقعیت هم این است که این عبارات و تحلیلها به نوعی سهل ممتنع هستند و در وهله اول به سادگی گفته و پذیرفته میشوند ولی در عمل هنوز بسیاری از خود افراد و نهادهای انقلابی و ملتزم به نظام و منافع ملی بدانها ملتزم نیستند و مثلا حاضر نیستند دست از تلگرام و واتس آپ بکشند و ... همین مطلب باعث میشود من هم بعضا به ورطه تکرار بیفتم و برخی موارد را به زبانهای مختلف تکرار کنم.
در این نشست در باب ابعاد #حکمرانی_پلتفرمی به گفتگو نشستیم و متعاقبا سعی کردیم راهکارهایی برای مواجهه روشمند با سکوهای مجازی ارائه دهیم. ایده اقتصاد #تعاونی در فضای مجازی موضوع مهمی بود که فرصت نشد واکاوی کنیم و فرصتی باشد انشالله بعدا در این باب بیشتر خواهم نوشت ... در کل فکر میکنم دیدن این نیم ساعت عرایض من خیلی وقتتان را تلف نمیکند. فیلم در لینک ذیل:
https://a-najafpour.ir/governance/
ضمنا تذکر:
تحلیلهای ارایه شده در این نشست صرفا نظر کارشناسی شخص بنده است و ربطی به مسوولیت سازمانی ام ندارد.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
اتفاقا همین فرمایش جعفریان از سر جهل است...
ایشان کمترین دانشی در باب نظریات خود غربی ها در باب ماهیت #علم و #فناوری و نسبت آن با #فرهنگ و امکان و ضرورت #علم_بدیل ندارد و صرفا از نقطه عزیمت سیاسی و البته از سر جهل، سنگی در تاریکی می اندازد.
اتفاقا جمهوری اسلامی قهرمان توسعه علم و فناوری به روشی خام است... در حوزه توسعه علم و فناوری ریش ما و کراواتی ها متقابلا در یقه همدیگر است... ایشان به چه معترض است؟
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
* آیات راهبردی: *
وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَىٰ
قَالَ رَبِّ لِمَ حَشَرْتَنِي أَعْمَىٰ وَقَدْ كُنْتُ بَصِيرًا؟
قَالَ كَذَٰلِكَ أَتَتْكَ آيَاتُنَا فَنَسِيتَهَا ۖ وَكَذَٰلِكَ الْيَوْمَ تُنْسَىٰ
(طه ۱۲۴-۱۲۶)
یعنی:
و هر كس از ياد من دل بگرداند، در حقيقت، زندگى تنگ و سختى خواهد داشت، و روز رستاخيز او را نابينا محشور مىكنيم
بنده میگوید: پروردگارا، چرا مرا نابينا محشور كردى با آنكه بينا بودم؟
خداوند میفرماید: همان طور كه نشانههاى ما بر تو آمد و آن را به فراموشى سپردى، امروز همان گونه فراموش مىشوى...
چرا باید نظر پنج عضو کمیته صلح #نوبل که توسط پارلمان نروژ انتخاب میشوند برای جوامع دیگر از جمله #ایران وجاهت داشته باشد؟
چرا باید بپذیریم مخترع دینامیت به دنبال صلح بوده است؟
چرا مثلا #جایزه_صلح_اسلامی نداریم؟
من فکر میکنم امروز #جایزه_صلح را باید به #مادر_ایرانی داد که ستون #خانواده را حفظ میکند
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جنایات #اسراییل به روایت سربازانش...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به همین صراحت و روشنی خاخام #یهود میگوید: کودکان و زنان دشمنانتان را بکشید...ساکنان قدیمی سرزمینی که بدان وارد شدید (غصب کردید) را نابود کنید...
قرآن هم به صراحت میگوید:«لتجدن اشد الناس عداوة للذین آمنوا الیهود والذین اشرکوا... (۸۲ مائده)
برای همین ما میگوییم که #اسرائیل_باید_از_بین_برود
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردمی که کودکانش این روحیه حماسی را داشته باشند، پیروز خواهد شد.
#حماس با بستن چراغ به پای #پلیکان های مهاجر سیستم پدافند هوایی #اسراییل را بدین اشتباه انداخته که حمله #پهپاد ی گسترده رخ داده است...
غرض اینکه بعد از شکستن هیمنه نظامی اسرائیل، الان وارد مرحله تمسخر آن شده ایم.
#پلیکانهای_چراغدار 😊
این توییت چند دقیقه بعد انتشار حذف شد...ولی این صرفا یک سوتی نبود که بعضا ممکن است از سر بلاهت یا عصبانیت رخ دهد.
سیاست #کودک_کش ی بارها توسط سران #اسراییل به صراحت عنوان شده و رویه این رژیم هم اجرای جدی این سیاست را نشان میدهد.
برای همین نباید به #رژیم_صهیونیستی رحم کرد.
متن توییت آکنده از فریب است مثلا حماس با سایر ملل چکار دارد که اسرائیل میخواهد از خطر احتمالی آینده جلوگیری کند؟
حذف آن هم فریبکاری رژیم را نشان میدهد که سیاست کودک کشی بدون سرو صدا را میخواهد در پیش بگیرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این یادداشت #مهرجویی متعلق به آبان۱۴۰۱ است که خیلی ها هنوز ابعاد کودتای #ززآ را نمیدانستند و تصور این بود که یک اعتراض مدنی طبیعی در حال انجام است... بعدا که ابعاد خارجی و خائنانه آن مشخص شد بسیاری از افراد باشرف از آن جدا شدند.
فیلم عدم همراهی ایشان با این کودتا در اردیبهشت۱۴۰۲ موید همین مطلب است.
ac4fa71441bf99ffa8da8481c0b0745351450176-144p.mp3
5.77M
#مرگ_آگاهی... فرصتی برای #زندگی در این دنیای فانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*عرفان هامونی* تلاشی برای درمان پوچی زیست مدرن البته با ظاهری مرتب بود... عرفانی متعهد به مبانی و هویت مدرن و البته بسیار محافظه کار!
#مهرجویی قهرمان این صورتبندی است و #آوینی قهرمان افشای این کولاژ متعارض!
تجویز کشف #حجاب توسط مهرجویی امری غریب نیست و به روح اندیشه و هویت او برمیگشت و دور از انتظار نبود چرا که #روشنفکر ی جهان سوم نسبتی با دین و شریعت ندارد و اگر ظاهری هم رعایت میکرده رعایت مصالح زمانه میکرده است.
ولی او همانند بسیاری از همقطارانش، در ساختار فرهنگی و هنری ج.ا محترم بوده و فعالیت کرده و منعی نداشته و مثل بسیاری دیگر، در حوزه تخصصش از جمهوری اسلامی جایزه هم گرفته است.
مهرجویی حتما که منتقد و مخالف سیاستهای فرهنگی جمهوری اسلامی بوده و همانطور که گفتم با موج اول اعتراضات آبان ۱۴۰۱ همراه شد ولی بعدا که دستان سرویسهای خارجی را دید یا از سر شرافت یا از سر محافظه کاری تغییر مسیر داد... وگرنه یکی از ارکان انحرافات فرهنگی کشور و غربزدگی و تهاجم فرهنگی را باید در چهره امثال مهرجویی جستجو کرد.
الان هم باید منتظر ماند تا مشخص شود که آیا در یک منازعه شخصی خانوادگی به قتل رسیده یا یک موضوع رویدادآفرینی دیگر توسط سرویسهای خارجی است.
این یادداشت آوینی در معرفی این جماعت، ارزش بازخوانی و تحسین دارد:
https://old.aviny.com/aviny/naghd_film/Hamon.aspx