ادامه از مطلب بالا👆
از: ما کارشناسان فضای مجازی
به: سیاسیونی شبیه محمد مهاجری که به راست می زنند و به چپ می پیچند
.......
اول: تنزل صداوسیما در حد یک رقیب شبکه نمایش خانگی و متعاقبا توهم امکان قدرتمندتر شدن آن شبکه از صداوسیما و در نهایت جمعبندی اینکه صداوسیما کمر قتل شبکه نمایش خانگی را خواهد بست صرفا از یک ذهن معذّب از #تنظیمگری برمیخیزد. #حکمرانی_هراسی بیماری اخیر برخی سیاسیون منتقد حاکمیت است. برخی در این باب از #تعارض_منافع حرف میزنند. در حالی که این بیشتر، دلالت دادن الگوی نظام لیبرال-سرمایه داری به جمهوری اسلامی است. در اصل 44 قانون اساسی صراحتا گفته شده: «بخش دولتی شامل کلیه صنایع بزرگ، صنایع مادر... رادیو و تلویزیون، پست و تلگراف و تلفن... به صورت مالکیت عمومی و در اختیار دولت است». البته بعدا در ابلاغیه رهبری در باب سیاستهای کلی اصل 44 به بخش تعاونی و خصوصی اجازه داده میشود که در بسیاری از این موارد (از جمله مخابرات) مشارکت کنند و البته با این قید: « سهم بهینه بخشهای دولتی و غیردولتی در فعالیتهای صدر اصل ۴۴، باتوجه به حفظ حاکمیت دولت و استقلال کشور و عدالت اجتماعی و رشد و توسعه اقتصادی، طبق قانون تعیین میشود». معنی سیاستهای کلی اصل 44 به معنای مشارکت دادن بخش غیردولتی با سهمی مشخص، البته با قید حفط حاکمیت دولت و استقلال کشور است نه واگذاری کل موارد صدر اصل44... مهم تر اینکه صدا و سیما از موارد سیاستهای فوق استثنا شده و همچنان غیرقابل واگذاری به بخش غیردولتی است. VOD ها به عنوان پدیده¬ای جدید که یک پای در مخابرات دارد و یک پای در سینما و تلوزیون اگر مشمول سیاستهای اصل 44 بدانیم در جداکثری ترین حالت بخشی از مالکیت و مدیریت آن میتواند به بخش غیردولتی واگذار شود نه همه آن... یعنی اینکه صدا و سیما و سایر دستگاهها متولی ارائه خدمات و محتوا هستند و البته میتوانند طبق قانون بخش خصوصی را هم در این مهم مشارکت دهند و البته رفتار ایشان را هم تنظیم کنند. با این توضیحات طبعا اشکال تعارض منافع اشکالی ناوارد است.
دوم: تعبیر "گنده گی صداوسیما" و "ناتوانی در جمع کردن خودش" و متعاقبا "عجز از نظارت بر شبکه نمایش خانگی" هم شاهدی بر همان ذهن معذّب از تنظیمگری و بیماری حکمرانی هراسی است. البته اگر بنا بر نقد کارآمدی باشد طبعا صداوسیما به نسبت بقیه سازمانها و وزارتخانه ها وضعیت بدتری ندارد و اگر کارآمدی حداکثری شرط لازم تنظیمگری باشد در اینصورت مجموعه ای نخواهد ماند تا وظیفه تنظیم گری شبکه نمایش خانگی را بدو بسپاریم... البته اگر اراده ای بر تنظیم گری و اعمال حاکمیت باشد!
سوم: صوت و تصویر فراگیر که عموما در بستر VOD ها منتشر می¬شود یکی از حوزه های فضای مجازی است و از آن حیث که فراگیر است در حوزه صداوسیما قرار دارد و طبعا این سازمان از حیث "اشراف کامل و سواد کافی و توان نظارت بر محتوای نمایش خانگی" (VOD) در عین حال که از نقطه مطلوب فرسنگ¬ها فاصله دارد ولی مناسبترین مجموعه برای انجام این مهم در بین دستگاههای کشور است.
چهارم: سازمان صداوسیما علیرغم مشکلات بزرگی که دارد، کارهای بزرگتری انجام داده و توفیقات بیشتری داشته است و طبعا تا زمانی که BBC به عنوان بنگاه خبرپراکنی بریتانیا فعالیت کرده و به نفع شبکه های پخش خانگی مصادره نشده است، صحبت از تعطیلی صداوسیمای ایران در خوشبینانه ترین حالت ناشی از همان بیسوادی است. اینکه مشکلات سیاستی و ساختاری و نیروی انسانی سازمان صداوسیما چرا برطرف نشده و بعضا بیشتر هم شده، سوال زودهنگامی از مدیریت دوساله جدید سازمان است و بهتر است مسوولان قبلی که عموما از جنس همین به اصطلاح #اصولگرایان_دونبش بودند پاسخگو باشند.
پنجم: در باب پیشنهاد تاسیس یک شبکه نمایش خانگی بنام جبلی_جلیلی_نت هم طبعا تجربه زیسته آقایان در تاسیس پیام رسان جهرمی-آشنا-واعظی-روحانی-گرام (مشهور به تلگرام) کم تاثیر نبوده است... کل بازیِ توسعه بدون مجوز و غیرروشمند تلگرام(همان جهرمی-آشنا-واعظی-روحانی-گرام) در جامعه ایرانی، با هدف ایجاد بدیلی برای رسانه ملی بدون امکان نظارت توسط حاکمیت، و برای تضعیف صداوسیما بوده است و الان فاز دومِ تضعیف صداوسیما و البته کشور، معطل کردن نظارت و تنظیم گری صداوسیما بر صورت و تصویر فراگیر و VOD هاست.
ششم: بنده تحلیل دقیقی از عملکرد مدیریت جدید صداوسیما ندارم ولی همینکه برای ایفای نقش تنظیمگری صوت و تصویر فراگیر سماجت می¬ورزد و دادِ جریانهای قبیله نگر و وابسته گرا را در می آورد نشان از درستی مسیرش است.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
توجیهات حقوقی آزاد شدن #طبری ارزش گفتگو ندارد
ولی این خبط بزرگ اعتماد عمومی را به فنا داده و ستون فقرات نظام را میشکند
اعتماد عمومی که سلب شد چند #سلبریتی بیمایه میتوانند توده های #مردم را برای #اغتشاش بسیج کنند
فلذا جرم امثال طبری فراتر از کیفرخواستش، اقدام علیه #اعتماد_عمومی و #مشروعیت_نظام است
مردم شریفی که در این دوران اغتشاشات متحمل حجم فشار و توهین شدند و امروز به دلیل بی حجابی و هنجار شکنی خون دل میخورند اگر دنبال نابودی علت العلل این موارد هستند باید امروز استخوان شتر ابوذر بر سر شبکه پشتیبان طبری ها بکوبند
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
حکمرانی فضای مجازی در برنامه هفتم
گزیده:
*در نظام حکمرانی جمهوری اسلامی، شوراهای عالی بازوان سیاستگذاری تخصصی رهبری هستند. به همان دلیل که رهبری انحصارا وظیفه سیاستگذاری کلان کشور را دارد و دستگاهها اعم از قوه مقننه و مجریه موظفاند طبق سیاستهای کلانی که توسط رهبر مملکت ابلاغ میشود، اقدام به قانونگذاری و اجرا نمایند، به همان میزان و دلیل، مصوبات و سیاستگذاریهای شوراهای عالی باید بالاسر این دو تا مجموعه قرار بگیرد. به همین دلیل مثلا احکام برنامه هفتم باید توسط شوراهای عالی مورد تایید قرار بگیرد.
*نگاه حکمرانی خوب (good governance) به صورت ناشیانهای در برنامه هفتم موج میزند! یک اتفاق پنهان و عجیب و غریب در کشور ما افتاده که در یک دهه گذشته خصوصا با یک فرآیند تدریجی و پنهان ادبیات حکمرانی خوب ذهن غالب مسئولان کشور را تصرف کرده است. بسیاری کلمه خوب (good) را در عبارت حکمرانی خوب، به معنای صفت این الگوی حکمرانی گرفتهاند در حالی که این یک عبارت خاص است و پسوند خوب به معنای صفت واقعیاش نیست. پرسش این است که آیا این الگوی حکمرانی متناسب با حکمرانی مطلوب جمهوری اسلامی است؟ و این که چه تبعاتی دارد که ما حواسمان بهش نیست؟. گودگاورننس با اندیشه سیاسی انقلاب اسلامی که بر اساس آن جمهوری اسلامی شکل گرفته است، مغایرت دارد.
متن کامل سخنرانی در لینک ذیل:
https://a-najafpour.ir/حکمرانی-فضای-مجازی-در-برنامه-هفتم/
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
نوشته ذیل با عنوان *نقدی برادرانه* 👇دقیقا مصداق همان حرف غلط است... جریان انقلاب باید بتواند با توده مردم عادی ارتباط بگیرد.
مردم عادی علیرغم دینداری و تعهد به انقلاب، رنگ ها و شکل ها و سلایق مختلف دارند... اصرار بر چادر سیاه به عنوان تنها مصداق حجاب مطلوب عملا هل دادن توده مردم عادی به طرح دشمن است
هدایت شده از موسسه فمتا
🔴نقدی برادرانه❗️
حاج ابوذر جان سلام؛
1⃣بزرگداشت چادر، از مزایای منحصر به فرد #سلام_فرمانده بود. دختران چادری با سلام فرمانده احساس غرور و افتخار کردند. از بی حجاب و غیرمعتقد به حجاب تا ضعیف الحجاب و محجبه غیرچادری، چشمهایشان از هیبت، وقار و ابهت چادر خیره شد. همگان دیدند با بالاترین سطح التزام به حجاب نیز می توان بالاترین سطح از کنش اجتماعی را داشت. تاثیر سلام فرمانده در تثبیت چادر بر سر دختران چادری، از صدها کلاس و سخنرانی برای آنان بیشتر بود. با این مقدمه، نقدی برادرانه دارم.
2⃣نماهنگ اخیر شما -بیعت با علی- از این مزیت منحصر به فرد، تهی بود.
رک بگویم!
قرارگاه های فرهنگی دچار اختلالند؛ خطای محاسباتی دارند؛ از شناخت میدان و راهبری جریان انقلاب ناتوانند؛ کسی که با توجیههای بی پایه و خلاف مبانی امامین انقلاب، به بهانه جذب قشر کمترمذهبی و غیرمذهبی، به بدنه مذهبی جامعه بیمحلی کرده و هیچ برنامه ای برای تقویت جایگاه اجتماعی این بدنه ندارد، خود قربانی جنگ شناختی و نیازمند درمان است. مشاوره های چنین کسانی رهزن است نه رهبر. سوگمندانه، جریان انقلاب از این دوستان سست مایه بیمبنا کم ضربه نخورده است.
3⃣و کلام آخر! بهتر از هرکس می دانید سلام فرمانده را حمایت فلان موسسه و بهمان تشکیلات هنری سلام فرمانده نکرد. رفیق شهیدم و سلام فرماندهای که در مسجد و مراتع لنگرود، با آن پسران و دختران ساده شهرستانی اجرا کردی صفای دیگری داشت. شما خود را برای کوخ نشینان خمینی و خامنهای خرج کن، اجرای استودیویی لاکچری را برای مرکز نشینان بالانشین واگذار.
ارادتمند و دعا گوی شما
✍محمد کرباسی
سلسله نشست های علمی با موضوع فرهنگ و فضای مجازی
در بستر واداگپ:
https://vadagap.ec.iau.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آموزش_مجازی در دوران کرونا افزایشی حداکثری یافت و عملا مجازی سازی تمام عرصه های آموزش در دستور کار #آموزش عالی و #آموزش_و_پرورش قرار گرفت. #هوشمندسازی فاز دیگری است که در ادامه مجازی سازی قرار دارد و #هوش_مصنوعی یکی از ابزارهای مهم این فرآیندهاست.
فرصتی شد در خلال نقد و بررسی کتاب «هوش مصنوعی و آینده آموزش دانشگاهی در ایران» نوشته دکتر دکتر محمد حسینی مقدم که در پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی تدوین شده، به ابعاد این موضوع بیشتر بپردازیم.
فیلم کامل جلسه نقد کتاب در:
https://a-najafpour.ir/نقد-و-بررسی-کتاب-هوش-مصنوعی-و-آینده-آمو/
https://www.aparat.com/v/7pnvN
@a_najafpour
https://ble.ir/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* ویزام اومد... *
مامان کجایی؟..راستیتش به درک که کجایی...مهم اینه که #ویزام_اومد
من به سودای آن تصویر آتوپیایی از #غرب ، زحمات تو و پدر و معلم و سوپور محل که زمستون دست تو فاضلاب جلو مدرسه میکرد تا راه عبور بچه ها باز شود و همه کسانی که بر دوششان سوار بودم تا بدینجا برسم، فراموش میکنم و به حمالی غربیها میروم
نگران نباش! در آنجا برخلاف #ایران که به هر چیزی ایراد میگرفتم و جفتک میزدم و هزینه ای نمیدادم، شهروندی مطیع برای نظام سرمایه داری خواهم بود... آنجا ظاهرا با کسی شوخی ندارند و یک غلط اضافی عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.
تو ایران هم از این #مردم_عادی که لیاقت زیستن در غرب را ندارند، هستند که برات نان بپزند و آشغال ها را جمع کنند و سدسازی و پل سازی و حمل و نقل و کسب و کار و ... را سامان دهند.
من که رفتم... ببینیم آینده مال مردم ایران خواهد بود یا ما مهاجران به بهشت غرب...
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گرم است به هم پشت رقیبان پی قتلم
ای عشق دل افروز دل من به تو گرم است...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😳😄
نتوانستم توضیحی بنویسم جز تعجب و لبخند
ذی الحجه تمام شد
حاجی ها دسته دسته به شهر و دیارشان برگشتند
جز آن یک حاجی که به حرمت حریم الهی حج را ناتمام گذاشت ولی به خانه و دیارش در مدینه هم برنگشت و راهی کربلا شد...
السلام علیک یا اباعبدالله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* مردم عادی را دریابیم *
نه ادعای دینداری دارند نه همه رفتارهایشان تابع النعل بالنعل دین است و البته شذوذات زیادی هم دارند... ولی تهش خدا و پیغمبر و امام حسین و حضرت عباس شان سر جایش است
#مردم_عادی اکثریت مطلق جامعه ایرانی هستند و در مقابل، کمتر از ده درصد از این جامعه با دین و انقلاب عناد واقعی دارند.
جریان #انقلاب و مومنین واقعی باید با این توده اکثریت ارتباط بیشتری بگیرند و تکریم کنند تا برای خدمتگذاری به دین و دستگاه اهلبیت بیشتر شکوفا شوند.
هیچ کسی از کودکی مومن زاده نمیشود ولی حتما که همه کودکان با فطرت پاک الهی به دنیا می آیند و به شرط هدایت الهی، با تربیت انبیا و مومنین است که مردم عادی رو به تعالی میروند.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
* عدم اطلاع از واقعیات کف میدان *
جناب استاد #انصاریان طوری سخن گفته گویا جماعتی از #حزب_الله از چند دهه گذشته میرن جلو هیات ایشون صف میکشن و جلوی فوج فوج خانمهای #بیحجاب رو که به عشق #امام_حسین میان پا سخنرانی ایشون رو بگیرن... استاد اخلاق بزرگوار ما دقت ندارد که اگر مخاطب بیحجاب هم داشته باشد حداقل وقتی مجلس ایشون که می اومدن یک چیزی سرشون میکردن ولی اون جریان نوساخته ای که از امسال اصرار دارد به صورت مکشوفه جلو هیات بیاید، برای شنیدن نمی آید بلکه میخواهد چندتا عکس بگیرد و بفرستد به شبکه من و تو و... تا شاید آجری دیگر روی آجر بنای هنجار شدن بیحجابی در جامعه ایرانی گذاشته شود...
وقتی میگیم علما باید بیان تو جامعه و واقعیتهای کف میدان را ببینند و بعضا به تلقین های برخی مشاورین گمنام تن ندهند، مصداقش میشود این فرمایشات حضرت استاد... استاد انصاریان بر گردن همه مه حق دارد ولی اینهمه فاصله جای تعجب دارد
حزب الله وسط میدان هزینه میدهد و علما در حال فرمایشات بلاموضوع...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خداوند رحمت کند پدر و مادر حجت الاسلام و المسلمین #عالی را که در موضوعاتی که باید روشنگری شود ملاحظه رموز آسمان و زمین نمیکند...
واقعیت هم همین است که ایشان گفتند. فرد بی حجاب اگر عشق #امام_حسین ع دارد و میخواهد وارد مجلس سید الشهدا شود هم باید خوش آمد بشنود و تکریم گردد و هم باید ملزم به شئونات مجلس شود. مثلا هیآت میتوانند تعدادی روسری نذری تهیه کنند و به چنین خانمهایی هدیه کنند تا به احترام حسین بر سر کنند و وارد حرم سید الشهدا شوند.
طبعا اگر کسی اصرار داشته باشد که بدون #حجاب وارد مجلس حسین شود مشخص است که مرضی دارد و از میراثدران طاهره قره العین است که در گردهمایی بدشت حجاب از سرگرفت و بی حجاب به منبر رفت.
تداوم انقلاب اسلامی
* دوقطبی عقلانیت دینی و غیر دینی * #عقلانیت_دینی در تبیین هدف، تحلیل مسائل و تجویز راهکار از منبع #و
👆.............................
👆.............................
در شب #عاشورا لازم میدانم یکی از نقاط مرسوم انحراف تحلیلی مومنین که با اسم #عقلانیت رخ میدهد را یکبار دیگر مرور کنم... 👆
#عقلانیت_انقلابی
* مقابله با قرآن سوزی *
در مقابل کسانی که در غرب #قرآن را آتش میزنند باید نماد #شیطان و #اوبلیسک را آتش زد... در این منازعه #مسیحیان و سایر #اهل_کتاب در جبهه ما هستند و میتوانند با این حرکت همراهی کنند. این اقدام به صورت خودجوش توسط مردم در تمام دنیا قابل برنامه ریزی و اجراست.
نبرد نهایی #حق با #باطل با مشارکت همه مؤمنان عالم پیروز خواهد شد انشالله.
اعوذبالله من الشیطان الرجیم
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
#*#*#*#*#*#*#*#
اینکه بخشی از دولت میبندد و بخشی دیگر اینکار را تلاش برای آسیب به اقتصاد دانش بنیان میداند قابل درک نیست... ولی واضح است که #فرهنگ_زیست_بوم کسب و کارهای مجازی واجد اختلالات و مشکلات زیادی است که نیازمند تدبیر توسط مجموعه هایی چون #معاونت_علم_و_فناوری ، #وزارت_ارتباطات و #مرکز_ملی_فضای_مجازی است
#زیست_بوم_فناوری و نوآوری از آشفتگی فرهنگی رنج میبرد و البته جریانهایی هم با برنامه مشخص وضعیت فرهنگی آن را به سمت و سوی خاصی سوق داده اند.
معاونت علم و فناوری به صورت سنتی در سیاستگذاری ها عمدتا به ابعاد فنی و اقتصادی توجه دارد و ساختار و برنامه اش هم موید همین مطلب است. پیشنهاد اکید این است که #فرهنگ به عنوان بعد سوم در #سیاستگذاری_علم_و_فناوری لحاظ شود تا هم به دلالتهای فرهنگ در معماری داخلی فناوری ها توجه شود و هم فرهنگ سازمانی کلیت اکوسیستم نظم و ارتقا یابد.
فناوری موجودی زنده و واجد فرهنگ و ارزش است. باید نگاه خنثی به فناوری را به دور بریزیم و فهم عمیق تر و واقعی تری از فناوری طراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
&&&&&&&&&&&&&&&&&&
#خاتمی نوشتند که : "
اعتراض به اجباری بودن حجاب شرعی نمودی از امری بنیادیتر در رابطه حکومت/ دولت و جامعه در ساحتهای متفاوت زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.
ورود به مسأله حجاب اجباری گامی است برای گشودن باب گفت و گو در باب بنیادهای نظم اجتماعی، و مشروعیت سیاسی"...
* تامل: *
پس ما درست فهمیده بودیم... مساله نه بر سر #حجاب_اجباری ، بلکه بر سر اجرای احکام الهی بود و به عبارت دقیقتر، مساله بر سر هر نظم اجتماعی و سیاسی ای است که بخواهد بر اجرای شریعت اصرار ورزد و جلوی خلاف شرع را بگیرد.
البته تعارض عجیب بین عبارت "گفتگو"ی خاتمی با رویه #اغتشاش گران هم قابل تامل است. بنده سالها قبل تجربه گفتگو با دوستان #اصلاحات چی را در دانشگاهها داشته ام و عمق شارلاتان بازی و خشونت ورزی و عصبیت شان را در ذیل این کلمه گفتگو دیده ام و در اغتشاشات سال قبل هم خشونت و رادیکالیزم محیرالعقول این جماعت را مشاهده کردیم.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازگشت #طبری به زندان برای تحمل حبس دوازده واندی ساله...
#مردم در دهه۶۰ هم نشان دادند که اگر حکومت عزم سلامت و خدمت داشته باشد با همه ناکامیها و مشکلات پشتیان نظام میمانند
امروز شدیدا نیازمند #دیدبانی_سلامت و #دیدبانی_کارآمدی نظام هستیم
مردم صاحبان اصلی #انقلاب_اسلامی و مدافعان جدی نظامِ انقلابی هستند.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینکه برخی سلبریتی ها بیهویت و خودتحقیر هستند درست است و اینکه آینده مردم ایران بسیار روشن است باز هم حرفی نیست ولی کسی قرار نیست از کشور اخراج شود و حتما هم الان در داخل مشکلات زیادی داریم و وعده بهشت شدن کشور در چندسال آینده حرف بیربطی است... .
این خانم هم دارد نظرات و آرزوهای شخصی اش را میگوید و البته حرفهای خلاف تر و رادیکال تر و متوهمانه تر را سلبریتی ها و اغتشاشگران گفته و میگویند... حرفی هم نیست.
ولی اینکه دستگاههای فرهنگی ایشان را تبدیل به تئوریسین نوجوانان و جوانان انقلابی و بسیجی بکنند خیلی اشکال دارد. جریان انقلاب همیشه از حیث کادرسازی اختلال داشته است و نتوانسته برنامه آموزشی تبلیغی اش بر اساس #عقلانیت_انقلابی به خوبی سامان دهد.
جریان #انقلاب_اسلامی باید برنامه جامع آموزش و توانمندسازی بدنه خود را با مشارکت نخبگان و صاحبنظران اصلی خود سامان دهد و این تریبون را دست هر فرد هیجانی ای نسپارد... افراد ضعیف البنیه و هیجانی را نباید از دایره بیرون کرد ولی حتما هم نباید علم را دست ایشان داد.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
* از بادمجان تا سامانه *
تاملی پیشین در باب نوشته ای از امیر ناظمی با عنوان "سامانه درمانی ما دولتی ها!"
نقل است که سلطان محمود را در هنگام گرسنگی بادمجان بورانی پیش آوردند، خوشش آمد و گفت: بادمجان طعامی است خوش. ندیمی در مدح بادمجان فصلی پرداخت و سلطان چون سیر شد گفت: بادنجان چیز خیلی مضری است. ندیم، باز در مضرت بادمجان مبالغتی تمام كرد. سلطان گفت: ای مردک نه این زمان كه مدحش میگفتی؟ گفت: من ندیم توام نه ندیم بادمجان، مرا چیزی باید گفت كه تو را خوش آید نه بادمجان را... .
این حکایت عبید زاکانی، حکایت #امیر_ناظمی است که همان گوید که سلطان را خوش آید و این خوش آمدن در غالب نوشته های او اصالت دارد. وجهی از معنای خوش آمدن، مطلوب هدف قرار گرفتن است بدین صورت که آن چیزی که در مسیر هدف مفید آید خوش است.
در دنیای کنونی نه عبید زنده است نه سلطان محمود... دنیای امروز عصر سایبری است و سکوها و اپلیکیشن ها و سامانه های مجازی زیست مردم را متحول کرده اند و بخش اعظمی از روابط و خدمات در فضای مجازی انجام میشود. سامانه ها و سکوهایی که این روابط و خدمات را سامان میدهند عمدتا خارجی و متعلق به همان غمخواران بزرگ بشریت هستند که مرحوم شریعتی در توصیف متجاوزان شهریور ۲۰ از ایشان یاد میکند. با این تفاوت که در آنزمان با توپ و تانک و طیاره به تجاوز و غارت مردم ایران پرداختند ولی امروز با انحصار زیرساخت و خدمات و داده به #استعمار_سایبری اهتمام دارند. فهم این مهم، استقلال خواهان و وطن دوستان را بر آن داشت که در لایه های فضای مجازی اقدام به تامین الزامات #استقلال_مجازی نمایند و #شبکه_ملی_اطلاعات (همو که گفتند هشتاد درصد پیش رفته ولی بعدا مشخص شد دروغی بیش نبوده است) بزرگترین تدبیر سیاستی برای این هدف بود. توسعه سکوها و سامانه های خدماتی داخلی در دستور کار حاکمیت و مردم قرار گرفت و قماش ناظمی از همان ابتدا گفتند که وقتی خارجی ها مفتِ مفت سکویی با کیفیت در اختیارتان میدهند شما را چه نیازی است به سکو؟ فلذا بهتر است وجه همت خود را بر توسعه محتوا قرار دهید و چون عملیات فریب فروغی گونه شان مقبول نیفتاد منتقد راه حلهای فنی برای مسائل اجتماعی شدند در حالی که به موازات، جریان استقلال خواه کشور را به دلیل تن ندادن به حاکميت سکوهای خارجی متهم به #فناوری_هراسی میکردند و ... غرض اینکه فناوری و سامانه آنزمان که ابزار تسلط سلطان غرب بود خوش بود و آن زمان که ابزاری برای رفع سلطه غرب شد بد شد! دوستان هم غلام سلطان بودند نه غلام بادمجان فلذا هرآنچه را سلطان غرب را خوش آمد مدح کردند...
ولی کاروان #پیشرفت کشور مسیر خود را میرود و توسعه سکوها و سامانه ها و اپلیکیشن های داخلی در راستای استقلال مجازی و ارایه خدمات جامع با کیفیت و ارزان به مردم در دستور حاکميت و بخش خصوصی و مردم است و همانطور که در تجربه جهانی در کنار هر سکوی موفق، گورستانی از سکوهای شکست خورده و راکد قرار دارد، در ایران هم چنین تجربه ای در حال طی شدن است و همانطور که قبلا به جنابشان و البته دوست گرامشان #جواد_جهرمی گفتم که کمی #آمریکایی_باشید مجدد بدیشان پیشنهاد میدهم کمی جهانی باشید و ما را به دلیل تکرار تجربیات جهانی ملامت نکنید.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
* چه کسی فرمایشات آیت الله جوادی آملی را تحریف میکند ؟ *
اخیرا فایل صوتی سخنان حضرت آیت الله جوادی آملی به همراه متن ذیل در رسانه ها منتشر شده است:
" آیت الله جوادی آملی: جمهوری اسلامی از حکومت امیر المومنین (ع) بهتر است...هر چند مانند مولا علی ع نیامده و نخواهد آمد. چهار تا و چهارصد تا و چهار هزار تا فساد چیزی نیست که انسان بخواهد با آن اساس حکومت را بزند چرا که فساد در همه حکومت ها وجود داشته باید اصلاح کرد... "
بلافاصله سردبیر سایت اسرا با درج این تیتر * "پاسخ به تحریف مطلبی با موضوع «مقایسه جمهوری اسلامی با حکومت امیر المومنین!» " * (https://news.esra.ir/fa/w/1759328) مدعی میشود که فرمایشات استاد تحریف شده و با اشاره به تاریخ این سخنرانی ۱۳/۱۱/۷۲، در گزارش مصداق این تحریف میگوید که استاد لفظ "فساد" را به کار نبرده و صرفا به عبارت "خلاف شرع" اشاره کرده است و متعاقبا دوبار تاکید میکند که ایشان به رابطه "مردم و حاکمیت " اشاره دارد و در نهایت توصیه می کند که مردم " از محتواهای تقطیع شده و گزینشی، نتیجه گیری ننمایند" و اصحاب رسانه را به "صدق و عدل و رعایت مناسبات صحیح اخلاقی و حقوقی" دعوت میکند و مدعی میشود " کلیه محتوای دیدارها، جلسات و سخنرانی های آیت الله العظمی جوادی آملی تنها در صورتی مورد تایید است که از کانال های رسمی بنیاد اسراء منعکس شده باشد"
چندنکته در این باب:
۱- سخنان بزرگان لزوما با گذشت زمان، تاریخ مصرفشان به پایان نمیرسد مگر اینکه خودشان نظرشان را اصلاح کنند و تابحال هم از حضرت آیت الله چنین تغییر و اصلاحی دیده نشده است.
۲- استادجوادی در عباراتش، علاوه بر استفاده از عبارت "خلاف شرع"، میگوید که در دوران حضرت امیر " مردم روبراه نبودند" به حدی که حضرت ایشان را نفرین کرد و با ذکر مثال کارگزاران بد، صراحتا میگوید که "بدتر از زیاد ابن ابیه نبود" که هم "رشوه بگیر" بود و هم "خیانت "میکرد و توضیح میدهد که " اگر نباشند انسانهای صالح کامل" فلان و بهمان میشود و... یعنی اینکه انسانهای عصر حضرت ناصالح و ناکامل بودند. روشن است که مجموع این کلمات و عبارات همه در ذیل عبارت "فساد" قابل جمع است فلذا اگر نویسنده متن ذیل فایل صوتی فوق تحریفی نکرده است. خصوصا اینکه خلاف شرع هم نوعی فساد است.
۳- آنچه مسلم است استاد جوادی حکومت را اعم از حاکم و کارگزاران و مردم دانسته و ضمن تاکید بر انسان کامل بودن حضرت امیر، به ناصالح و فاسد بودن کارگزاران و مردم وقت اشاره میکند و متعاقبا با تایید رهبری و قاطبه کارگزاران و مردم حاضر، رای بر بهتر بودن حکومت جمهوری اسلامی از حکومت امیرالمونین میدهد. در این بین علت دوبار تاکید بر " رابطه مردم و حاکمیت" چیست؟ البته این موضوع در جای خود قابل مطالعه است و هم مردم و هم حاکمیت حقوق و تکالیف متقابل توده را دارند که وضعیت موجود بر آن اساس قابل نقد است ولی خطاب سخن این نیست و ایشان صرفا به بهتر بودن مردم و کارگزاران حکومت حاضر از دوران حکومت حضرت امیر اشاره دارد. اگر سایت اسرا علاقمند است به رابطه "مردم و حاکمیت" بپردازد لازم نیست سخن استاد را بهانه کند و خودش میتواند نظراتش را در میان بگذارد.
۴- آیا لازمه فهمیدن نظر استاد در مورد یک موضوع خواندن همه کتب و گوش کردن همه سخنرانیهای استاد است؟ مسلما خیر... مخاطبین یک بخش و یک سرفصل از سخنان و نوشته های ایشان را مطالعه میکنند و به منظور خاص همان بخش پی میبرند و این به معنای تقطیع نیست مگر اینکه استاد در پارادایم خود گزاره های دیگری گفته باشد که با آن مورد خاص معارض باشد که در این مورد اینگونه نیست و این فایل ۱۲دقیقع ای مصداق " محتواهای تقطیع شده و گزینشی" نیست.
۵- پرسش این است که حضرت استاد اصالت دارد یا سایت اسرا؟ اگر فیلم یا صوتی یا متنی از حضرت استاد جوادی در جایی دیگر موجود باشد و سایت اسرا یا از آن خبر نداشته و یا بخواهد خدای نکرده آن را تحریف یا پنهان کند آیا آن محتوا از اعتبار ساقط میشود؟! یا للعجب!
۶- تعهد نظری و عملی استاد جوادی آملی به انقلاب و رهبری مشخص بوده و هست. چندسال قبل متنی سیاسی انتقادی منتسب به "آیت الله جوادی آملی" منتشر شد که بنده را متحیر کرد از مهاجرت استاد به پارادایم اعتدالگرایان و کارگزاران ... متن را با تاسف به شاگردان استاد فرستادم و ایشان خندید و گفتند که باز هم آقا سعید بازیگوشی کرده..گفتم سعید کیست گفتند آقازاده استاد...گفتم ایشان که فرزندی بانام سعید ندارد!گفتند همان مرتضی است که در منزل سعید صدایش میکنند. از آن به بعد وقتی با متنی منتسب به "آیت الله جوادی آملی" مواجه میشدم دقت میکردم که متعلق به خود استاد است یا آقا سعید...
با این توضیحات مجددا این پرسش قابل بررسی است که چه کسی فرمایشات آیت الله جوادی آملی را تحریف میکند؟ مردم یا سردبیر سایت اسرا؟
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* تبارشناسی زیست غیردینی در ایران بعد انقلاب *
با رویکردی تبارشناسانه، بی حجابی به عنوان يكي از نمودهای عدم التزام به شریعت و زیست غیردینی، در بستر توسعه اقتصادی و اجتماعی دولت سازندگی شروع شد و در بستر توسعه فرهنگی و سیاسی جریان اصلاحات تئوریزه و قوام یافت و در بستر فضای مجازی دولت اعتدال در توده مردم تعمیق و تبدیل به جریان اجتماعی شد.
در اواسط دولت اصلاحات یکی از تئوریسینهای فرهنگی ایشان گفته بود که به موازات تغییر اندیشه مخاطبین، باید رفتار ایشان را هم تغییر داد که خودبخود بر تغییر افکار ایشان هم می انجامد.
" نماز خواندن در آغوش سگ " مصداق ترویج نوعی رفتار است که در ذیل راهکار موازی تئوریسین مذکور است.
بارها خدمت دوستان زیادی-مثبت-اندیش هم گفته ام که مساله بر سر حجاب نیست (که البته همان هم بسیار مهم است و باید برای احیای آن تلاش کرد) بلکه مساله بر سر ممانعت از اجرای احکام شریعت در جامعه است. مروری بر ادبیات جریان اصلاحات به وضوح این مطلب را مینمایاند.
* پینوشت *
دوستی گفتند که این خانم #آذر_منصوری نیست. تحلیل من قائم به ایشون نیست که اگر نقض شد کلیت تحلیل نقض شود. هرچند آذر منصوری چند وقت پیش سگ بازی در منزلش را خود تایید کرده بود.
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour