eitaa logo
طرح «عریف»
70 دنبال‌کننده
842 عکس
499 ویدیو
59 فایل
علت اصلی غیبت «لقلة أعوانه علیهم» 📗عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏۲، ص: ۸۲. تکلیف امروز #نیروسازی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فارس پلاس
▪️یک محکوم به قصاص دیگر با تلاش شورای حل اختلاف استان گلستان به زندگی برگشت. این چهاردهمین محکوم به قصاص استان است که در سال ۱۴۰۰ با گذشت اولیای دم و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف، فرصت زندگی دوباره یافته است. 💬 مهدی کشت دار @Fars_Plus
به آدما تهمت نزنید توی مجازی وقتی نمیشناسید❌
هدایت شده از چشمه جاری
💙 حضرت ابا عبداللّه عليه السلام مى‏ فرمايد: «وَ اعْلَمُوا أَنَّ حَوَائِجَ النَّاسِ إِلَيْكُمْ مِنْ نِعَمِ اللَّهِ عَلَيْكُمْ فَلا تَمَلُّوا النِّعَمَ فَتَحُورَ نِقَما». نيازها و حاجت خواهى مردم و روى آوردن آنها به سوى شما از نعمت‏هاى خدا بر شماست، پس از اين نعمت‏ها ملول و خسته نشويد. 💙 اگر آدمى از اطمينان به نعمت، به اطمينان به قَدَر رسيد و فهميد كه قَدَر و اندازه‏ هاى الهى تكليف و قضايى را بدنبال دارد، در اين مرحله مثل مرد باجه ‏دار بانك مى‏ شود كه با وصول مبلغ روزانه، پرده را نمى‏ اندازد و در را نمى‏ بندد و با مبالغ امانتى به عشق بازى نمى‏ پردازد كه مى ‏داند از پيش حواله دارها صف كشيده ‏اند و در انتظار دريافت هستند. 💙 با اين توجه صاحب نعمت در انتظار صاحب حاجت است. از ديدار صاحب حاجت خسته نمى‏ شود و رنج نمى ‏برد. رنج‏ها از لحظه ‏اى است كه تو خودت را صاحب مال و صاحب نعمت‏ مى‏ دانى و خودت را مالك مى‏ شناسى و به آگاهى و علم و رنج و تلاش خودت تكيه مى‏ كنى و مثل مادر احمقى كه شير پستانش را براى خودش مى ‏خواهد تا خودش بنوشد، از فرياد كودك گرسنه و دهان باز او رنج مى ‏برد. 💙 و گرنه تو به دنبال حاجتمند راه مى‏ افتى و كودك خواب را بيدار مى‏ كنى و نوشيدن او را همچون بشارتى و نعمتى ديگر احساس مى‏ نمايى. 📚 چهل حدیث، ص ۱۷۱ 🆔 کانال👈 چشمه جاری
faseleh=mahromiat.ostadfadaei.14000726.mp3
16.34M
🚨اخبارموسسه 📢معاونت فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران برگزار می کند: 📃 به اطلاع کلیه طلاب سطح ۳ می رساند: جلسه فرهنگی دوشنبه ۲۶ مهرماه در دو بخش و به صورت حضوری و آنلاین برگزار می گردد: ✅ بخش اول: جلسه اخلاق حرفه‌ای با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین 🔸موضوع: فاصله = محرومیت 📖 راز نیاز به دعای ⏱ دوشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۰ و با امام ✨ 🔺انواع امام: = یاری در برابر دشمن =کمک از جان و دل = سپر هجومها در برابر امام = شتاب در برآوردن حوائج امام = مثل او شدن = حمایت = سبقت در محضر امام ✨🤲 🔺داستان لیلی و مجنون! 🔺داستان مجنون و شتر! 🔺سوره یوسف آیه ۷۹ ✨"قَالُوا يَا أَيُّهَا الْعَزِيزُ ... فَخُذْ أَحَدَنَا مَكَانَهُ ...قَالَ مَعَاذَ اللَّهِ أَنْ نَأْخُذَ إِلَّا مَنْ وَجَدْنَا مَتَاعَنَا عِنْدَهُ إِنَّا إِذًا لَظَالِمُونَ" @razmahromiatha 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صوت تازه منتشرشده از شهید سردار شوشتری در عملیات والفجر ۸ احساس مسئولیت خواب را حرام می‌کند 🆔 @hvasl_ir
هدایت شده از تبیین
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️نهی مومنین از و 🔶 (ع) چگونه مردم را به برقراری و محبت و دوری از قطع رابطه توصیه می نماید؟ 🔷 (ع) در بخشی از نامه ۴۷ (وصیتنامه حضرت) مى فرمايد: «وَ عَلَيْكُمْ بِالتَّوَاصُلِ وَ التَّبَاذُلِ؛ و بر شما لازم است و محبّت و بذل و را فراموش نكنيد»، سپس مى افزايد: «وَ إِيَّاكُمْ وَ التَّدَابُرَ وَ التَّقَاطُعَ؛ و بر حذر باشيد از اينكه به يكديگر پشت كنيد و خود را با هم قطع نماييد». «تواصل» از ريشه «وصل»، هرگونه ارتباط و و مادى و عقلانى و عاطفى را شامل مى شود و «تباذل» از ريشه بذل، از قبيل ذكر خاص بعد از عام است؛ 🔷زيرا يكى از طرق پيوند افراد جامعه با يكديگر به افرادى است كه به هر دليل نيازمند شده اند. «تدابر» از ريشه «دبر» (بر وزن عبد) به معناى پشت كردن به هم و قهر كردن و دشمنى با يكديگر نمودن و «تقاطع» به معناى هرگونه قطع رابطه است، و اين دو واژه به عكس دو واژه اوّل از قبيل ذكر خاص بعد از عام است؛ زيرا تدابر به معناى جدايى كامل است و تقاطع هر نوع قطع پيوند را شامل مى شود. 🔷مسأله و محبّت كه گاه با زبان، و از طريق ملاقات و امثال آن انجام مى شود، در بسيار مهم است؛ همانگونه كه بى محبتى ها و جدايى ها و است. احاديث بسيارى در نكوهش هجران و جدايى در منابع معتبر روايى ما آمده كه گاه پشت انسان را مى لرزاند. در حديثى كه مرحوم كلينى در كتاب كافى از امام صادق (ع) از رسول خدا (ص) نقل كرده است مى خوانيم: «هرگاه دو از هم كنند و سه روز بگذرد و آشتى نكنند، اگر در آن حال از دنيا بروند خارج از اسلام خواهند بود، و ولايت و پيوند اخوت اسلامى در ميان آنها قطع مى شود و به هنگام آشتى كردن، هر كدام پيشى گيرد او در قيامت براى رفتن به بهشت پيشى خواهد گرفت». [۱] 🔷در همان كتاب از امام صادق (ع) میخوانيم:  «هنگامى كه دو مسلمان از هم كنند پيوسته شادى مى كند؛ ولى هنگامى كه با هم آشتى كنند زانوهاى خود را به هم مى كوبد و پيوندهاى جسمى او [گويا] از هم جدا مى شود و فرياد مى زند: واى بر من از اين مصيبتى كه دامنم را گرفت». [۲] حتى در آنجا نيز كه كسى خودش را مظلوم، و طرف مقابل را ظالم بداند، بايد براى و از ميان رفتن مظالم تلاش كند، چنانكه در حديث ديگرى در كتاب «كافى» آمده است كه امام صادق (ع) فرمود:  «هر گاه دو نفر با هم قهر كنند، يكى از آن دو مستحق لعن است و اى بسا هر دو مستحق باشند، راوى از امام (ع) سؤال مى كند: فدايت شوم ظالم بايد مستحق لعن باشد، مظلوم چرا؟ فرمود: به سبب آن است كه برادرش را به آشتى [معقولانه] دعوت نمى كند». [۳] اشاره به اينكه بايد به صورت و خود را با يكديگر كنند. [۴] پی نوشت [۱] الكافی، كلينى، محقق / مصحح: غفارى، على اكبر، آخوندى، محمد، دار الكتب الإسلامية، چاپ چهارم، ج ۲، ص ۳۴۵، باب (الهجرة) [۲] همان، ص ۳۴۶، باب (الهجرة) [۳] همان، ص ۳۴۴، باب (الهجرة) [۴] پيام امام اميرالمومنين(ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلامية‏، چاپ اول‏، ج ۱۰، ص ۲۸۱ منبع: وبسایت آیت الله مکارم (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
🔰 امام باقر علیه السلام: حضرت امام باقر علیه السلام به یکی از شاگردان برجسته خود "جابر جعفی" فرمودند که: و اعلم بانَّک لاتکون لنا ولیّا حتی لو اجتمع علیک اهل مصرک و قالوا انک رجل سوء لم یحزنک ذلک و لو قالوا انک رجل صالح لم یسرک ذلک ولکن اعرض نفسک علی ما فی کتاب‌الله 🔻بدان هرگز دوست ما نخواهی بود تا زمانی که (اینگونه شوی) اگر تمام اهل شهر بگویند انسان بدی هستی؛ اندوهناک نگردی. 🔻و اگر بگویند مرد خوبی هستی خوشحال نشوی. بلکه برای ارزیابی خود خویشتن را در برابر قرآن قرار ده. اگر راه قرآن را می‎پویی و از آنچه نهی کرده خودداری می‎کنی و به آنچه تشویق نموده علاقمندی، (خلاصه چشم بر امر و گوش بر فرمان قرآن داری) 🔻غم مخور و استوار باش که سخنان این و آن اثری نخواهد داشت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨👌چقدر و و ✅ ارزش شنیدن ده‌ها بار را دارد. 📹 تبیین و تحلیل وظایف مسجد و ائمه جماعات در رشد و توسعه فرهنگی به بیان سردار شهید در جمع ائمه جماعات مساجد... = ! ! ! 🇮🇷 روحت شاد سردار؛ همیشه راه‌نما و راه‌گشایی 🌷🇮🇷🌷
🎁 سه با درک سه بُرش مهم از زندگی عزیز امروز علیه‌السلام 💐 ♦️مقام معظم رهبری: « علیه‌السلام مرد بود، مرد بود و مرد بود. 🔺اما مرد علم بودنش را همه بسیار شنیده‌اند. آن بزرگوار در تاریخ زندگی امامان شیعه بود. 🔺اما مرد مبارزه بودنش را کمتر شنیده‌اید. امام صادق علیه‌السلام مشغول یک بود؛ مبارزه برای قبضه کردن حکومت و قدرت، و بوجود آوردن و علوی به جای حکومت بنی‌امیه. ✨🔺اما بُعد سوم را اصلا بسیاری نشنیده‌اند، . ایشان یک تشکیلات عظیمی از به خود و جریان حکومت علوی در اسلام، از اقصای خراسان و ما وراءالنهر تا شمال آفریقا، بوجود آورده بود. یعنی وقتی امام صادق علیه‌السلام می‌کند آنچه را که او می‌خواهد بدانند، او در سراسر ، به مردم می‌گویند تا بدانند. 🔺 یعنی امام صادق علیه‌السلام که همه جا گسترده بود. موضوع پنهان در صحنه‌ی زندگی سیاسی امام صادق علیه‌السلام و نیز دیگر ائمه علیهم‌السلام، از جمله و ... فصول این زندگینامه‌ی پرماجراست.» ۱۳۵۸۰۳۲۱ 🔸 علیه‌السلام فرمود: وقتی شیعیان ما شوند و قلباً با هم یکی شوند و ولایتمداری کنند، مژدۀ ملاقات ما به‌تأخیر نمی‌افتد. (عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ؛ احتجاج/۴۹۹/۲) علیه‌السلام در هر سه بعد در: ┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓ 🆔 @Aavanehialayhem ┗━━━🍃🕊━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه‌ی تصویری 💊 { قسمت پنجم؛ یا همه، یا هیچکس! } قهر می‌کنیم... تند می‌شویم... فریاد می‌کشیم... تا به گمان خودمان، در میدان جنگی! که ساخته‌ایم، دست بالا را داشته باشیم... تا دلمان خنک شود... تا آرام بگیریم...! اما، برخلاف انتظار، حالمان بهتر که نمی‌شود، هیچ؛ بدتر هم می‌شود! راز این اتفاق، چیست؟! @women92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه‌ی تصویری 💊 {قسمت سوم؛ عینک ته استکانیِ روح } بدون آن که حواسمان باشد، لنزی روی چشمانمان کار گذاشته‌ایم که هم ما را از دیگران متنفر می‌کند؛ هم دیگران را از ما! ❌ کانال رسمی استاد محمد شجاعی
🌸 لوح | چهار هزار شاگرد در شرایط اختناق ♦️ رهبرمعظم انقلاب: غالباً تصوّر می‌شود که #امام_صادق علیه‌السّلام بر روى یک منبر مى‌نشست و چهار هزار نفر جمع می‌شدند. اما این‌جورى نبوده. چهار هزار نفر در طول عمر طولانىِ امام بتدریج خدمتشان رسیده‌اند. این‌جور نبود که خلفا‌ اجازه می‌دادند که امام بنشیند و حرف بزند. عمر امام یک عمر آرام و راحت نبوده است. منبع:کتاب همرزمان حسین علیه‌السلام 🇮🇷 @Sh_Aviny
برافروختگی امام جعفر صادق علیه السلام - @Aminikhaah .mp3
1.61M
💢 برافروختگی امام صادق علیه‌السلام از عملکرد یکی از شیعیان 🔹تا چه حد خود را به رعایت این نکته ملزم می‌کنیم؟! #پادکست #امینی_خواه #سبک_زندگی 🇮🇷 @Sh_Aviny
🔷امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرمودند: إنّ العَبدَ إذا ماتَ قالَتِ الملائكةُ: ما قَدَّمَ ؟ و قالَ النّاسُ: ما أخَّرَ ؟ فقَدِّموا فَضلاً یَكُن لَكُم، و لا تُؤخِّروا كَیلا یكونَ حَسرَةً علَیكُم؛ فإنّ المَحرومَ مَن حُرِمَ خَیرَ مالِهِ، و المَغبوطَ مَن ثَقَّلَ بالصَّدَقاتِ و الخَیراتِ مَوازینَهُ. 🔹هرگاه بنده بمیرد، فرشتگان گویند: چه پیش فرستاد؟ و مردم گویند: چه بر جاى گذاشت؟ پس، زیادى مال خود را پیش فرستید، تا براى شما باشد و بر جاى نگذارید تا مایه حسرت شما گردد؛ زیرا محروم كسى است كه از خیر و منفعت مال خود محروم بماند و سعادتمند كسى است كه ترازوهاى اعمالش از صدقات و خیرات سنگین شود. 📚عیون أخبار الرِّضا: 1/298/56 ‌‌ •┈┈••✾••┈┈• ✅کانال موقوفات حوزه علمیه خراسان 🆔 @howzehmoghofat 📞شماره تماس 05132008120 32008170 ✅ارتباط با مدیر کانال: @admin_vaqf
رفتار و کردار امام علی (علیه السلام): الإِنصافُ يَرفَعُ الخِلافَ، ويوجِبُ الاِئتِلافَ؛ ،رافع اختلاف است و باعث الفت و همبستگی . غرر الحكم : ج 2 ص 30 ح 1702 🔑
🔴 امام خمینی: آنهایی که اسلام را خلاصه می‌کنند در اینکه بخورند و بخوابند و یک نمازی بخوانند و یک‌روزه‌ای بگیرند و در گرفتاری این جامعه دخالت نکنند، حسب روایت رسول اکرم، اینها مسلم نیستند. 💥 بصیر 💥 ♻️ @basire_basir ♻️
عیب‌هایم را به من هدیه کن. کادوشان کن. جوری به من بده که شادم کند. که خیرخواهی در آن موج بزند. که دوستی و محبتت را در آن لمس کنم. عیب‌هایم را که به من هدیه کنی، هر دو قد می‌کشیم به سمت آسمان. ☺️ تو با خیرخواهی و دوستی‌ات، من با پذیرش و تلاشم برای بهتر بودن. ☺️
✨عمل‌بزرگ‌ماندنی‌نیست... 🔺آنچه‌ماندنی‌است؛ عمل‌مقّدس‌است با 🌷🇮🇷🌷
🎆📝 علم(۲۹): متقین از علم خود انفاق میکنند: 📝 در قرآن در بیان صفات متقین میخوانیم: "و (آنها کسانی هستند) و از تمام مواهبى كه به آنها روزى داده ‏ايم انفاق مى ‏كنند". «وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ‏». (بقرة، 3) قابل توجه اينكه قرآن نمى‏ گويد: «من اموالهم ينفقون» (از اموالشان انفاق مى ‏كنند) بلكه مى ‏گويد «مِمَّا رَزَقْناهُمْ» (از آنچه به آنها روزى داديم) و به اين ترتيب مسالۀ انفاق را آن چنان تعميم مى‏ دهد كه تمام مواهب مادى و معنوى را در بر مى ‏گيرد. بنابراين مردم پرهيزگار آنها هستند كه نه تنها از اموال خود، بلكه از علم و عقل و دانش و نيروهاى جسمانى و مقام و موقعيت اجتماعى خود، و خلاصه از تمام سرمايه ‏هاى خويش به آنها كه نياز دارند مى ‏بخشند، بى آنكه انتظار پاداشى داشته باشند. انفاق يك قانون عمومى در جهان آفرينش و مخصوصا در سازمان بدن هر موجود زنده است، قلب انسان تنها براى خود كار نمى‏ كند، بلكه از آنچه دارد به تمام سلولها انفاق مى‏ كند، مغز و ريه و ساير دستگاه هاى بدن انسان، همه از نتيجه كار خود دائما انفاق مى ‏كنند، و اصولا زندگى دسته جمعى بدون انفاق مفهومى ندارد. ارتباط با انسانها در حقيقت نتيجه ارتباط و پيوند با خدا است، انسانى كه به خدا پيوسته و به حكم جمله «مما رزقناهم» همه روزيها و مواهب را از خدا مى‏ داند، نه از ناحيه خودش، عطاى خداوند بزرگى مى ‏داند كه چند روزى اين امانت را نزد او گذاشته، نه تنها از انفاق و بخشش در راه او ناراحت نمى‏ شود، بلكه خوشحال است، چرا كه مال خدا را به بندگان او داده، اما نتائج و بركات مادى و معنويش را براى خود خريده است، اين طرز تفكر، روح انسان را از بخل و حسد پاك مى ‏كند، و جهان «تنازع بقا» را به دنياى «تعاون» تبديل مى ‏سازد دنيايى كه هر كس در آن خود را مديون مى‏ داند كه از مواهبى كه دارد در اختيار همه نيازمندان بگذارد، همچون آفتاب نورافشانى كند بى آنكه انتظار پاداشى داشته باشد. جالب اينكه در حديثى از امام صادق (ع) مى‏ خوانيم كه در تفسير جمله «وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ‏» فرمود: "مفهوم آن اين است که از علوم و دانشهايى كه به آنها تعليم داده ‏ايم نشر مى‏ دهند، و به نيازمندان مى ‏آموزند" . بديهى است مفهوم اين سخن آن نيست كه انفاق مخصوص به علم است، بلكه چون غالبا نظرها در مسأله انفاق متوجه انفاق مالى مى ‏شود، امام با ذكر اين نوع انفاق معنوى مى ‏خواهد گستردگى مفهوم انفاق را روشن سازد. ضمنا از اينجا به خوبى روشن مى ‏شود كه انفاق در آيه مورد بحث خصوص زكات واجب، يا اعم از زكات واجب و مستحبّ نيست، بلكه معنى وسيعى دارد كه هر گونه كمك بلاعوضى را در بر مى‏ گيرد. 📝 (تفسير نمونه، ج‏1، ص 74)
هدایت شده از چشمه جاری
💙 مؤمن در قبال نعمت ها، مسئولیت دارد که آنها را رشد داده و بارور کند و از آنها بهره بگیرد؛ از موی سرش گرفته تا همسرش تا همکفر و دوستش؛ باید روی همه اینها کار کند و همه را با ملاک اهمیّت بارور کند. 💙 من هنگامی که با رفیقی همراه می شوم، باید ببینم در مغز او چه می گذرد و چه میوه هایی جمع آوری کرده است؛ میوه های گندیده یا میوه های سمی یا میوه های بی فایده یا میوه های مفیدی که به درد این لحظه نمی خورند یا میوه هایی که به درد این لحظه می خورند، ولی حجم زیادی می گیرند و سود کمی می دهند، یا هیچ کدام بلکه میوه هایی در حجم کم، با فایده زیاد که نیازهای فراوانی را تأمین می کنند. 📚 جمع ها و حاصل جمع ها، ص ۱۵ 🆔 کانال👈 چشمه جاری
ما به کسانی که اهل .... به بعضی التماس میکنیم😢
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸یکی از علل گرفتاری به غرور این است که انسان پیش ازاینکه نیت را ارزیابی کند،‌عمل را ارزیابی می‌کند. @haerishirazi