هدایت شده از رسانا نگار شهید باغبانی
بسم الله الرحمن الرحیم
یا مقلب القلوب و الابصار❤️🦋🦋🦋❤️
سلام علیکم
سال تولید دانش بنیان، اشتغال آفرین بر شما بزرگوار فرخنده باد🌹🦋
1.آقا تو بگو محال، می گویم چشم
یک جمله شعار سال، می گویم چشم
شد امر تو، تولیدی دانش بنیان؟
افزایش اشتغال؟ می گویم چشم
2.فرمود پیمبر که به اعلی برسد
این قوم به دانشِ ثریا برسد
تولید کن و شغل فراهم کن، تا
آوازه ات امسال به آقا برسد
3.رمز عملیات :شعار هرسال
آن هم کف میدان و نه در خواب و خیال
تولید کنید خوب و دانش بنیان
برنامه اشتغالزا نیست محال
4.در قرن جدید، می درخشد ایران
با قدرت مردمی و نور ایمان
هنگامه اشتغال زایی، ما و
تولید همیشگی دانش بنیان
5. تولید که بر اساس دانش باشد
بیکاری مان که رو به کاهش باشد
آن وقت تمام قرن خورشیدی بعد
ایران جوان منشأ تابش باشد
حلال کنین بدی های گذشته مرا رفقا.
#سید_جواد
5.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥رهبری و هجو سنگین برخی خواص + هشدار نفوذ محاسباتی!
🌘رهبر در دولت روحانی: «یکی از محورهای مهم و اصلی این جنگ، #نفوذ و تأثیرگذاری بر #نظام_محاسباتی مسئولان و تغییر باورهای مردم است.» ۹۷/۱/۲۹
📹 چرا رهبری اینبار همان هشدار کارگزاران #دولت_عبرت را در نشست #خبرگان_رهبری و در دولت آقای رئیسی، بازگو کردند!؟ آن هم با چه واژگان سنگین، شگرف، پربسامد و هجوناکی!
◻️ آری این سخن، نیاز خواص کنونی است. نمونه این لغزش را میتوان در آن همایش کذایی و تلاش فیروزآبادی (شامهره دولت عبرت) برای نفوذ محاسباتی در برخی حوزویان را بررسی کرد!
❌ مبادا حوزه بجای اینکه، پرچمدار گفتمان انقلابی در برابر بانیان قتلگاه مجازی بشود، #ضربهگیرشان شود!
✅ رهبر در ۱۴۰۰/۱۲/۱۹؛ در نشست خبرگان: «هدف این است که تودههای مردم مورد اغوا قرار بگیرند امّا وسیله اغوای تودههای مردم، #اغوای_خواص است. امروز یکی از کارهای مهم، #اغوای_خواصّ جامعه است؛ کسانی که #عنوانی دارند و #امکانی دارند و احیاناً #سوادی دارند و مانند اینها. چون وقتی #خواص_اغوا شدند، اگر به این #خواصّ_اغواشده فرصت داده بشود و #امکان داده بشود، راحت توده مردم را اغوا خواهند کرد. ... دارند دائم با #مزدورپروری، با #حرامخوارسازی، با لطایفالحیل افرادی را #حرامخوار میکنند؛ وقتی #حرامخوار شد، مثل #حیوان_جَلّال، [نجاستخوار] دیگر خیلی مشکل میشود او را از #حرامخواری دور کرد. و #مزدورپروری میکنند»
جلّالان جَلادان قتلگاه مجازی! شرمتان!
❌ خطخطی خط و زبان فارسی در رسانههای رسمی!
🔺نگرانی رهبری از خط و زبان فارسی: «اسم #فارسی را با #خط_لاتین مینویسند! خب چرا؟! چه کسی میخواهد از این استفاده کند؟ آنکه زبانش فارسی است یا آنکه زبانش خارجی است؟» ۱۹ آذر ۹۲
📘 اصل ۱۵ قانون اساسی: «زبان و خط رسمی و مشترک مردم ایران فارسی است. اسناد و مکاتبات و #متون_رسمی و کتب درسی باید با این زبان و #خط باشد»
🌑 رسانههای فارسی #خط_گلوبالی را، آن هم بهرایگان، گسترش ندهند!
🌏 فزا: فارسی زبان انقلاب
📚 بررسی فقهی تاخت برخی به مؤمنیننسبها
در پی همنوایی برخی برادران ناآگاه به فقه و زاویهدار با مواضع رهبری در چالش فضای مجازی و تاخت به استاد مؤمننسب، آموزههایی از نگاه «فقه رسانه» و «فقه امنیت» در پی میآید که امیدواریم دستگیر دوستان مان باشد.
1️⃣ فضای مجازی در نگاه رهبری؛ آرایش جنگی
رهبری فرمودند که«فضای مجازی کشور در دست دشمن» و به سخن ایشان، «صهیونیزم جهانی» است و «دشمن آرایش جنگی» گرفته است؛ ما نیز باید آرامش جنگی بگیریم.
2️⃣ چارچوب مسأله؛ جنگ با دشمن یا گفتگوی با خودی؟
خب در فقه اسلام قواعد مبارزه با دشمن روشن است که به گستردگی می توانید در بخش فقه «کتابُ الجهاد» بنگرید. خب وقتی که برخی دستگاهها مختل باشند، جریان آتشبهاختیار باید وارد کارزار شود و با دشمن صهیونیستی دارای آرایش جنگی، نبرد کند.
3️⃣ قواعد فقهی نبرد با دشمن: «الحَربُ خُدعَةٌ» نبرد و نیرنگ!
برخی که نه «فقه رسانه» میشناسند، نه «فقه امنیت» میشناسند نه قواعد فقهی را میشناسند و نه در چالش فضای مجازی، پیگیر فرمایشهای «مُکرّر، مؤکد و مصرّح» رهبری هستند، چشمبسته و دهانگشاده، به همنوایی با زاکربرگ و پادویی جهرمی و فیروزآبادی پرداخته، به جای نقد عالمانه، به لجنمالی نیروهای خردمند و هماهنگ با علما و مبانی فقه رویارویی با دشمن، میتازند! سوراخ دعا را گم کردهاند!
4️⃣ جایگاه خدعه با دشمن در قرآن و از سوی خود خدا
اسلام نه تنها «دانستن را حق مردم، بلکه «وظیفه مردم» می داند و فقها نیز در رساله عملی خود می آورند که: مسائلی که انسان به آن احتیاج دارد، واجب است بداند! یعنی حتی اگر کسانی اقدام به سانسور «دانستنی های مورد نیاز» کرد، مردم باید به جستجو برآیند و با جهاد و کوشش به آن برسند. اما آیا همه چیز را باید آنگونه که هست، بازتاب داد؟
✅ در جنگ «بدر» گروهی از مسلمانان هنوز به ایمان کامل نرسیده بودند. نقص ایمان آنان شبیه بدنی ضعیف و آسیب پذیر بود. در این هنگام بستر نبرد با مشرکین فراهم شد. بیگمان اگر در جایی شناختِ مطابق با واقع، مطلوبترین حالت را داشته باشد، برآورد درست از افراد و توان دشمن است؛ اما خداوند هنجار دیگری را به ما میشناساند:
ای پیامبر، در آن هنگام که خدا شمار آنها را در خواب به تو کم نشان داد و اگر فراوان نشان میداد، همانا سست مشدید و درباره آغاز جنگ با آنها اختلاف میکردید، ولی خدا شما را از آسیب آن زینهار داد؛ خدا به درون سینهها، داناست. انفال، ۴۳.
«إِذْ یُرِیکهُمُ اللَّهُ فی مَنَامِک قَلِیلًا وَ لَوْ أَرَاکهُمْ کثِیرًا لَّفَشِلْتُمْ وَ لَتَنَازَعْتُمْ فی الْأَمْرِ وَ لَاکِنَّ اللَّهَ سَلَّمَ إِنَّهُ عَلِیمُ بِذَاتِ الصُّدُور».
خدا فراتر از این، در آیه ۴۴ انفال میفرماید: و در آن هنگام که در میدان نبرد، با هم روبرو شدید، آنها را به چشم شما کم نشان میداد و شما را نیز به چشم آنها کم مینمود تا خدا آنچه را که میبایست، انجام دهد و همه کارها به خدا باز میگردد:
👈 «وَ إِذْ یُریکُمُوهُمْ إِذِ الْتَقَیْتُمْ فی أَعْیُنِکُمْ قَلیلاً وَ یُقَلِّلُکُمْ فی أَعْیُنِهِمْ لِیَقْضِیَ اللَّهُ أَمْراً کانَ مَفْعُولاً وَ إِلَی اللَّهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ» انفال، ۴۴.
براستی که برای شما نشانهای است در دوگروه که با هم روبرو شدهاند؛ گروهی در راه خداوند میجنگند و دیگری کافر است؛ آنان ایشان را دو برابرشان میبینند در دیدن چشمی و خدا هر کس را بخواهد با یاری خود تأیید میکند همانا در این مساله عبرتی است برای بینایان:
👈«قَدْ کانَ لَکمْ آیهٌ فی فِئَتَینِ الْتَقَتا فِئَهٌ تُقاتِلُ فی سَبیلِ اللَّهِ وَ أُخْری کافِرَهٌ یرَوْنَهُمْ مِثْلَیهِمْ رَأْی الْعَینِ وَ اللَّهُ یؤَیدُ بِنَصْرِهِ مَنْ یشاءُ إِنَّ فی ذلِک لَعِبْرَهً لِأُولِی الْأَبْصارِ». آل عمران، ۱۳.
5️⃣ عبرت بگیرید!
شیوه رویارویی خدا با دشمن، آموزنده است. اما اگر کسی از آگاهان نپرسد و خدای ناکرده از سر عقده، قواعد رویارویی با #دشمن را با قواعد رویارویی با #مردم درآمیزد، از قرآن بهره نمیبرد و اسرائیلشاد کن میشود.
📚 نجات در فقه است
امام علی: «یا مَعشَر التُّجّارِ! الفِقْهَ ثُمَّ المَتْجَرَ» ای گروه بازرگانان! فقه را و آنگاه بازرگانی را!
🖌 دکتر ابوالفضل امامی متخصص فقه سیاسی و کاشف ابرفقه
📚 بررسی فقهی نیرنگ در نبردِ شناختی
درآمد
برادر مؤمننسب در کودتای ۸۸، با رخنه در دستگاه شناختی دشمن، کوشید تا جلوی براندازی نظام را بگیرد. اکنون از منافقین تا برخی ارزشیهای زاویهدار با نگاه رهبری در بحث فضای مجازی، در پی لجنمالی سردار جنگ شناختی هستند. اگر کسی گَردی بر دلش نباشد، اجمالا میتواند ستودنی بودن کار ایشان را دریابد!
۱. روششناسی بررسی مسأله
ما دو دوره «حزبالله سیاسی» و حزبالله اجرایی» را پشت سر گذاشتیم و اینک در گام دوم انقلاب، نیازمند «حزبالله فقهی» هستیم تا بجای بسندگی به گمانگرایی (الاستحسان)، از فقه پیشرو اسلام بهره ببرد. کار فقهی بر دو ستون استوار است: «موضوع شناسی (نه تطبیقشناسی) و «حکمشناسی».
۲. موضوعشناسی مسأله
آ. بافت موضوع: ما از «کودتا و براندازی نظام اسلامی» و یک «جنگ ترکیبی» سخن میگوییم؛ نه تنها یک بافت سیاسی یا اجتماعی یا حتی «جنگ نرم» (تغییر فکرها و قلبها). کودتای ۸۸ براندازی عملی نظام اسلامی، به همراه قتل و کشتار و آدم سوزی بود! نه گفتگوی خانوادگی و بگومگوی خودیها! یا اختلاف سیاسی! روشن است؟!
ب. کار مؤمننسب: ایشان به «خودیها» یا «مخالفان مذهبی یا سیاسی» و یا حتی به دشمن «بهتان» و «تهمت» نزده است؛ بلکه به نام دشمن در سامانه شناختی دشمن رخنه کرده، سخن حقی را گفته است! مانند این که افسر زبدهای بتواند رمز بیسیم دشمن را به دست آورده، به نام فرمانده دشمن، دستورهای آسیبزا به عملیات دشمن بدهد.
◽️ سربسته اینکه، «عملیات صیّاد» با هماهنگی مسوولین گوناگون نظام و با عنایت ویژه یکی از شهدای والامقام و رخدادی الهی در یافتن رمزعملیات دشمن، به نتیجه رسید و تجمعات براندازی آن فتنه را تقریباً عقیم کرد!
ج. آنچه مؤمننسب نکرد: مؤمننسب نه بهتان زد نه تهمت! بلکه از زبان دشمن، سخنانی درست را بیان کرد. آیا این یعنی «بهتان به مخالفان» یا تهمت به کسی؟!
د. کار مؤمن نسب، از نگاه موضوعشناسی فقهی، «خدعه» به دشمن است؛ آن هم در بافت کودتا و براندازی نظام.
ه. اگر به خطا، این کار را موضوع «دروغ» بدانیم و کار را در بافت «کودتا، براندازی نظام و جنگی ترکیبی» ندانیم و آن را یک کار رسانهای یا سیاسی «جازنی» کنیم، آنگاه:
۳. بررسی حکمشناسی دروغ در کلام و فقه
از مسلّمات «دانش کلام» این است که «حُسن و قُبح ذاتی» تنها برای «عدل» و «ظلم» است و هیچ چیز دیگری (مانند دروغ) «قبح ذاتی» ندارند. از مسلّمات فقه اسلام نیز این است هر جا که «فقه الهی» یا «فقه ولایی» مصلحت بداند، می توان نیرنگ زد و فقه به این استثنائات پرداخته است:
۴. نمونه نیرنگ حضرت ابراهیم در جنگ شناختی
ابراهیم (ع) در گذر یک شبانهروز (نه در یک نشست علمی) سه بار سخن خلاف گفت. شامگاهان گفت: این ستاره، پروردگار من است! سپس ماه آمد و گفت این ماه پروردگار من است! در سپیده گفت که خورشید پروردگار من است! و در هنگام مَغاب که خورشید فروشد گفت پروردگارش آفریدگار آسمان و زمین است. انعام، ۷۶ تا ۷۹. در گذر این ۲۴ ساعت و در این رویاروی شناختی، ایشان خلاف میگفت یا راست میگفت؟!
۵. نیرنگ خدا برای یوسف (ع) در بافت غیرجنگی
خدا به یوسف آموخت که جام شاهی را در بار بنیامین بگذارند و آنگاه گفتند که ای کاروان! همانا شما دزدید! (فَلَمّا جَهَّزَهُم بِجَهازِهِم جَعَلَ السِّقايَةَ فی رَحلِ أَخیه ثم أَذَّنَ مُؤَذِّنٌ أَيَّتُها العیرُ إِنكم لَسارِقون).کاروانیان گفتند چه گم کردهاید؟ گفتند جام شاهی را! کاروان سوگندید که ما برای تبهکاری نیامدهایم و دزد نیستیم! یعنی بافت مساله، جنگی، تبهکاری و گمراهگری نبود. گفتند اگر دروغگو باشید کیفر آن چه باشد؟ سپس جام را از بار بنیامین درآوردند و او را به #کیفر_دزدی، نزد خود نگهداشتند و خدا فرمود این چنین برای یوسف، «نیرنگ» ورزیدیم: «كذلِکَ کِدنا لِيوسُف». راستی چه کسی فرمود زنان نگهبان عایشه، لباس مردان بپوشند؟! طبری، ۴: ۵۴۴
👈 گیرا اینکه خدا نیرنگهایش را #بازگو میفرماید تا همه بدانند!
۶. کار خدا در رسوایی شیوه برخی
روشن شد که مؤمننسب جنگ شناختی و رخنه در سامانه دشمن را بلد است؛ ازینرو، منافقین نیز بر او میکینند. ولی خودیهایی که فقه رزم را نمیشناسند و در پی مچگیری از فرزانگان نظامند، تا کنون با کدام «فقه» با دشمن رزمیدهاند؟ با اسم و رسم آشکار و هشتگلاسی؟! یا با رخنه در دشمن؟ اصلا یک رکن پدافند غیر عامل، عملیات فریب است! پس به چه چیزی و چه کسی میتوپید؟!
👈همین حقانیت مؤمننسب، شیوه زاویهداران با نگاه رهبری و ناآگاهان از فقه جنگ شناختی را رسوا کرد! رهبری چه نیک جلوی بودجه هنگفت به نام «جهاد تبیین» را گرفت!
📚 نیز: بررسی فقهی تاخت برخی به مؤمنیننسبها
🖌 ابوالفضل امامی؛ متخصص فقه سیاسی و کاشف ابرفقه