🌻اثبات ولایت خامنه ای از سوی امام زمان (عج)
📚 #غدیر روز تجدید بیعت با امام خامنه ای است
❌عجب!؟!
📚امام زمان فرموده اند که «آنان حجت ما بر شمایند و ما حجت خدا بر آنان: فإنهم حجتی علیکم و انا حجة الله علیهم».
❌ امام زمان از کسی اسم هم برده اند؟
📚اگر اسم می بردند، می شد «نائب خاص» و چون اسم نبرده اند، «نائب عامّ» است.
❌پس هر کس می تواند ادعا کند که ولیّ امر است!
📚👈 اگر هر کس بتواند ادعای ولایت کند، «سامانه نیابت عام»، کاری سفیهانه است و چون امام زمان عج، سفیه نیست، پس هر کسی نمی تواند ادعای ولایت کند؛ مگر این که بخواهد نزد عقلا و مؤمنین رسوا شود! اساساً #غدیر با آن عظمت بر پا شد که هر کس نتواند خود را ولیّ امر بداند.
❌ درست است! ضمناً آقای خامنه ای خودش ادعای ولایت نکرد و خبرگان با اصرار وی را ولیّ امر معرفی کردند!
#ابرفقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌕عید غدیر بر همه کسانی که گِل شان شیرین است مبارک باد؛ #خوش_گِل بودن یعنی «گِل شان» #ولایی است نه این که شکل شان قشنگ است: «شیعتنا خُلِقوا مِن فاضل طنتنا»: شیعیان ما از زیادی گِل ما آفریده شده اند؛ خوشگلند!
🌻 اینک #ابرفقه؛ دانش استراتژیک اسلامی که با روش تولید فقهی و پس از ۱۴۰۰ سال، به برکت انقلاب اسلامی ایران و با الهام از سخنان امام خامنه ای کشف شده است.
✅ ابرفقه را می توان جایگزینی شگرف و بسیار برتر، برای #علوم_شناختی دانست
💐 نشان ابرفقه حاوی عبارت «العلی الاعلی: #لا_فتی_الا_علی» می باشد! فقط شمشیر علی لافتی برانگیز نبود؛ قلم و زبانش، لافتی تر بود.
#ابرفقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقدس اردبیلی و آ. شبیری زنجانی
📚 «بین شیخ بهایی و مقدس اردبیلی سر موضوعی مباحثه میشود؛ شاه عباس هم نشسته و نگاه میکرد. ... حق به جانب مقدس اردبیلی بود اما مقدس حق را به شیخ بهایی میدهد ... [فردا] به شیخ بهایی میفرماید: آن مطلبی که شما دیشب فرمودید ... اینطور هست که من میگویم. شیخ بهایی(ره) فرمود: چرا دیشب این را نفرمودید؟ مقدس میگوید: ... چون شما شیخ الاسلام ایران هستی و پیش شاه محترمی، اگر من میگفتم، شما پیش شاه کوچک میشدید و این به ضرر اسلام بود» بدیعالحکمه، آ. مجتهدی: ۵۷
📚 خاطره آ. شبیری با عنوان «تأثیر علاقه در ادراک»:
«آقای اخوان مرعشی میگفت: در مشهد من، آقای خامنهای، آقای طبسی تولیت، آقای میرزا جوادآقا تهرانی، آقای آشیخ علی فلسفی و آشیخ مهدی نوقانی در اتاقی بودیم. گفتند: الان عکس آقای خمینی در ماه ظاهر شده است. ما انکار کردیم و گفتیم این چنین نیست. ... آقای فلسفی هم گفت من چیزی حس نمیکنم. آقای خامنهای گفت: «چشمهای من ضعیف است لذا نمیتوانم شهادت بدهم ولی مثل اینکه کَلَفهای [لکههای] ماه قدری بیشتر شده است». یعنی مثل اینکه تفاوتی حس میکنم. ... غرض اینکه علاقه افراد در ادراک آنها اثر میگذارد.» جرعهای از دریا، آ. شبیری، ۳: ۶۶۹
◻️نوشته کامل به همراه نقد: ابرنگار
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌻 چکیده ای از چرایی شکل گیری ابرفقه (امیرتعقل) و چیستی آن در ۱۰ دقیقه.
✅ امیرالمؤمنین علیه السلام: عقلها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلبها، قلبها امامان حسها و حسها امامان عضوها
#ابرفقه
🌻خطای خطیر کمیل در کمین لاریجانی
1️⃣ آیا انتقاد آ.یزدی از آ.شبیری و آ.لاریجانی، داد و قال است؟
آ. ادبیات سلیمان (ع) با هدهد
هدهد به عنوان کارگزاری که مسوول حضور در جایی، تأخیر یا غیبتی داشت؛ حضرت سلیمان فرمود: «لَأُعَذّبَنَّه عذاباً شديداً أو لَأَذبَحَنَّه أو لَيَأْتِيَنىِّ بسلطانٍ مُّبينٍ» نمل، ۲۲. به بیان غیر رسمی، بلایی به سرش بیاورم که مرغان آسمان به حالش بگریند! خداوند بنا بر این فرض که پیامبر خاتم سخنی بر وی ببندد می فرماید: «لقطعنا منه الوتین». حاقه، ۴۶. رگ گردنش را می زنیم.
ب. داد و قال آخوند خراسانی
سخن محمد یزدی درباره«نجف رفتن اعتراضی و خروج از حاکمیت» را که از سر نگرانی از هتک حرمت «ولایت» است، مقایسه کنید با حکم حکومتی آخوند خراسانی درباره مشروطه تحت مدیریت مخفی انگلیس: «به عموم ملت ایران حکم خدا را اعلام میداریم؛ الیوم بذل جهد در استحکام و استقرار مشروطیت به منزله جهاد در رکاب امام زمان _ ارواحنا فداه_ و #سر_مویی مخالفت و #مسامحه به منزله خذلان و #محاربه با آن حضرت _صلوات الله و سلامه علیه_ است».
2️⃣ آقای لاریجانی عزیز! پس اگر آ.یزدی اشتباه کرده است، اشتباهش داد و قال کردن نیست.
3️⃣ داد و قال منتسب به آیة الله یزدی
«هرچند در مسالهای، نظر #ولی_فقیه، خلاف عقیده من باشد، #موظفم که اطاعت کنم؛ چون ضررش کمتر از شکستن #حرمت_ولایت و حاکمیت است. فلانی میگوید اگر این کار را نکنید به نجف میروم! خب بروید، آیا با رفتن شما قم به هم میخورد؟»
4️⃣ میدانید استاد ارجمند، اگر من به جای شما بودم دست محمد یزدی را به سبب دغدغه شدید در حمایت از نظام ولایی می بوسیدم و بعد می گفتم این خیانت کثیف و این #فحشای_سیاسی (#خروج_از_حاکمیت) در مخیله ام هم نیامده است و آن را اقتدا به عبدالله #بن_عمر می دانم و هیچ فرقی نمی کند که خارجی، به نجف اشرف برود یا به لندن!
5️⃣آن وقت می دید که هم نزد طلبه ها عزیزتر می شدید، هم دل خامنه ای خون نمی شد، هم نظام مقدس مان دشمن شاد نمی شد، هم همه می دیدند که شما اسوه اخلاق و عدالت و شرح صدر و تعقل هستید و اشک شوق بر چشم مخالفان شما هم می تراوید و یزدی هم از شرم و شوق کفش شما را جفت می کرد؛ نه اکنون که طلبه ها از غصه گریه می کنند و درد دل به جمکران می بریم: «ادْفَع بالتي هي أحسَنُ فَإذا الذي بينك و بينه عداوةٌ كأَنه وليٌّ حمیم» فصلت ۳۴.
6️⃣خطای خطیر کمیل: تعاطی در خطا و تعطیل وظیفه
سخنان تلخ شما درباره آ.یزدی با حیثیت ش.نگهبان و ج.مدرسین چه می کند؟ آیا تصویر شدن آ. یزدی مثل پیری لجوج و فاقد مشاعر و منطق، بهترین هدیه به دشمنان تنگه احد انقلاب (ش.نگهبان) و تنگه احد حوزه (ج. مدرسین) نیست؟ آیا زیر سوال رفتن ولیّ امر و علمای ج. مدرسین را سبب نمی شود؟ به جان آقا صادق روزگارمان به اشک و آه می گذرد.
7️⃣در حالی که ولیّ امر، شما را رئیس مجمع تشخیص «مصلحت نظام» گذاشته است نه رئیس دستگاه قضایی و اینک بخشی از نوشته شما دستاویز تخریب ش.نگهبان و ج.مدرسین شده است، شما را به «داد و قال» امیرالمؤمنین (ع) در نامه ۶۱ ایشان به کمیل می سپارم:
8️⃣«اما بعدُ فَإنّ #تضييعَ_المرء ما وُلِّيَ و #تَكلُّفَهُ ما كُفي لَعجزٌ حاضر و رأْيٌ مُتَبَّر و إن #تَعاطیَك الغارةَ على أَهل قِرقيسيا و #تَعطيلَك مَسالحَك التي وَلَّيناك ليس بها مَن يَمنَعُها و لايَرُدُّ الجيش عنها لَرأيٌ شَعاعٌ #فقد_صِرتَ_جسراً لمن أراد الغارة مِن أعدائك علی أوليائک»
9⃣ آیا شما وظیفه ای که بر عهده تان نهاده شده بود را عمل کردید؟ یا به عکس، بستر تخریب مصالح نظام به ویژه در حوزه ش. نگهبان و ج. مدرسین را برای bbc و نفوذی های داخلی شان که حقیقتاً احقاد بدریه و خیبریه و حنینیه و غیرهن» را با نظام ولایی دارند، فراهم کردید؟ آیا نمی شد حد اکثر قضاوت درباره موضع آ.یزدی را به دادگاه واگذارید و این باری که ولایت بر دوش شما ننهاده است را با این تلخی بر پشت خود نکشید!
🚨👈نباید خود را در معرض #ناتوانی_آشکار و #گزینشی_تباه_کننده و #پل_غارتگری دشمنان قسم خورده بر دوستان و نظام اسلامی قرارداد!
🔟 بعید الصدور بودن جملات زیر از یک فقیه یا رئیس تشخیص مصلحت:
۱. «#جز با صدای بلند و داد و قال، به مسئولین و بزرگان توهین کردن و افترا زدن و تحقیر کردن، #کار_دیگری هم کرده اید؟ ... آخر چرا به خودتان اجازه می دهید به #همه توهین کنید!»
۲. «متاسفانه شما #خودتان را در جایگاهی #می_بینید که نه تنها مرجع تعیین کنید، بلکه به مراجع بزرگواری که شاید #شاگرد_آنها هم محسوب نمی شوید، امرو نهی کنید.»
۳. «گویی روزتان به شب نمی رسد اگر تعریضی، توهینی و افترایی نداشته باشید.»
۴. «جناب آقای یزدی مشکل اصلی جنابعالی این است که #فکر میکنید #قیم حوزه های علمیه هستید» ص.لاریجانی، ۹۸/۵/۲۶
❌نیت خوانی ها و عبارات غیر فقهی، غیرحقوقی و ... در شأن قلب و قلم شما نبود!
🌹مباهله مبارک
🌹مباهله یک سنت نبوی است و پیامبر اسوه ما است و خوب است ما این سیره را بیشتر بررسی و در صورت تامین ضوابط فقهی، آن را به گونه مقتضی به اجرا در آییم.
🌹اگر شرایط فقهی اجازه دهد من حاضرم با آن فرد مدعی مرجعیت که حامی ریاست جمهوری حسن روحانی بوده است، مباهله کنم!
✳️ امیرفرایندپردازی
طبق ابرفقه، انسان و جامعه دارای پنج لایه (عقل، فکر، قلب، حس و عضو) است و برای ارتباط مناسب با فرد یا جامعه باید فرایند حرکت بر پایه ابر فقه تعیین شود.
◻️انواع فرایند
1️⃣حرکت از مرکز به پیرامون: حرکت تراز برای ارتباط تراز با فرد تراز
2️⃣حرکت از پیرامون به مرکز: برای مخاطب سطحی و ضعیف
3️⃣حرکت از میان به دو سو
◻️ مثالی برای فرایندشناسی حرکت
الگوی حرکت قفل صفحه گوشی همراه را در نظر آورید؛ اگر نقطه شروع حرکت، نقاط ادامه و نقطه پایان درست نباشد، قفل باز نمی شود و بلکه ممکن است به تلفن آسیب بزند.
🌻هسته ابرپردازه
العقول ائمه الافکار و الافکار ائمه القلوب و القلوب ائمه الحواس و الحواس ائمه الاعضاء
✅ امیرفرایند ارتباطی با افراد رشد نیافته، از پیرامون به مرکز است:👇
🔶 ندع ابنائنا و ابنائکم👈 حسین و حسن
🔶 و نسائنا و نسائکم👈 فاطمه
🔶 و انفسنا و انفسکم👈 علی
🌻 همگی برای اثبات حقانیت عقل👈 محمد.
این استناد به آیه مباهله با راهنمایی برادر حسن احمدی انجام شد.
🌍 مرجع ابرفقه
@abarin
😢نهی از "نهی از منکر" در برابر کشف حجاب در فرودگاه
📛من خیلی غصه می خورم از اینکه یک عده #مدعی_مرجعیت حامی حسن روحانی بوده اند
🇮🇷پگاه ۵ شهریور در فرودگاه امام خمینی، خانم ۲۰ و خرده ای ساله دیدم با سر کاملا برهنه و حتی بدون هیچ شالی که حتی دور گردنش باشد با زیرپوش آستین یک ربع یعنی تا وسط بازوش.
💠به مسئول درگاه (گیت) گفتم چرا چیزی نمیگید؟
🚨گفت: 👈#به_ما_گفتند_چیزی_نگید!
💠گفتم خوب من باید به کی مراجعه کنم که تذکر بده؟
❇️گفت به برادران سپاه
🌕 رفتم به فاصله ده متر یک برادر سپاهی با لباس مقدس سپاه دیدم. اون خانم را نشونش دادم گفتم تذکر بدهید!
🚨👈گفت: #به_ما_گفتند_تذکر_ندهید!
😱 گفتم آخر این که کشف حجاب کامله و اونم با لباس آستین یه ربع!
🚨👈با حالت تاسف گفت: #به_ما_گفتند_تذکر_ندهید!
👥بعد خودم رفتم و به مرد همراهش گفتم: هلو مستر!
🔴بعد با رعایت احترام براش توضیح دادم که طبق قانون کشور ما پوشش سر و دستهای بانوان لازمه
👫خانم گفت من یه مسیحی ام.
🇮🇷من با رعایت ادب گفتم این قانون کشور ما است
💠بعد خانم خیلی عادی روسری از توی کیفش درآورد و گذاشت ولی خوب دستش را دیگه چیزی نداشت بپوشونه😅
📛از شما چه پنهان بیش از همه دلم برای مدعیان #مرجعیت سوخت که حامی حسن روحانی با این سیاستهای فرهنگی بوده اند
😱به نظر شما این گناهان فقط پای حسن روحانی است یا یقه عمامه به سرهای مدعی #مرجعیت را هم می گیرد؟
#اام رُم
🌻ابرفقه
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ابرفقه معیار دینداری در بررسی سخن اکبرنژاد و باباخانی
🌻هسته ابرفقه در سخن امیرالمؤمنین (ع): عقلها امامان فکرها هستند و فکرها امامان عقلها و عقلها امامان حسها و حسها امامان عضوها.
🌕عنصر حیاتی ارزش فرد و جامعه به این است که عقل داشته باشد و عقل غیر از فکر و استدلال و درک کلی است؛ بلکه امام آن است.
✅بر این اساس معیار حیاتی دینداری «سلامت عقل درون» و «پذیرش عقل برین» یعنی ولیّ امر است؛ اما معیارهای دیگر، سطحی است؛ از جمله معیار «صدق الحدیث و اداء الامانة» و حتی معیار «اعتقاد داشتن به امام»:
🌗انواع نسبت فرد با امام
آ. امام پذیری سطحی (فکری): شناخت فکری و تعهد قلبی به وی (امام پذیری اعتقادی)
ب. امام پذیری عمقی (عقلی): سنخیت عقلی با امام، حتی اگر از نظر فکری او را نشناخته ایم؛ مانند امام پذیری شهید راشل کوری که شیعه عقلی بود؛ اما مسیحی اعتقادی (فکری).
📚 ابرکاوی بخشی از گفتگوی فوق
آن بخش از سخنان استاد باباخانی که درباره تدین هیأتی آمده است، قرینه بر تدین عقلی (حیاتی) است و برتر از تدین سطحی مورد انتقاد استاد اکبرنژاد (صدق الحدیث و اداء الامانة) است؛ هر چند می توان گفت که سخنان اجمالی استاد اکبرنژاد، اگر در دستگاه ابرفقه، فهم شود اوج تدین را نشان می دهد؛ یعنی نه تدین عضوی، نه تدین حسی، نه تدین قلبی، نه تدین فکری و حتی نه تدین عقلی، بلکه تدین «تعقلی»؛ یعنی رشد همه لایه ها با محوریت عقل؛ لذا رشد آ.بهجت بیشتر عقلی است و رشد امام خامنه ای تعقلی و همه جانبه
👇🏽تبیین بیشتر در متن پسین
🌻ابرفقه
@abarin
♻️ابرفقه معیار دینداری
🌻هسته ابرفقه
👈 العقول أئمه الافکار ...
عقلها امامان فکرها هستند و فکرها امامان عقلها و عقلها امامان حسها و حسها امامان عضوها
🌕عنصر حیاتی ارزش فرد و جامعه به این است که عقل داشته باشد و عقل غیر از فکر، بلکه امام آن است
✅ لذا معیار حیاتی دینداری «سلامت عقل درون» و «پذیرش عقل برین» یعنی ولیّ امر است؛ اما معیارهای دیگر، سطحی است؛ از جمله معیار «صدق الحدیث و اداء الامانة» و حتی معیار «اعتقاد داشتن به امام»:
🌗انواع نسبت فرد با امام
آ. امام پذیری سطحی (فکری): شناخت فکری و تعهد قلبی به وی (امام پذیری اعتقادی)
ب. امام پذیری عمقی (عقلی): سنخیت عقلی با امام، حتی اگر از نظر فکری او را نشناخته ایم؛ مانند امام پذیری شهید راشل کور ی که شیعه عقلی بود؛ اما مسیحی اعتقادی (فکری).
🌒معیارهای سطحی دینداری
آ. معیار عملی (عضو): برجسته ترین معیار عملی نماز است: «الصلاة عمود الدین ...» محاسن، ۱: ۴۴؛ اما این معیار به هیچ وجه ارزش حیاتی و تعیین کننده در تعیین تدین کسی ندارد
ب. معیار ارتباطی (حس): در انتخاب طرف ارتباط و نوع ارتباط با دیگران تدین درستی داشته باشیم. لذا گفته می شود که «المرء علی دین اخیه». یا امام فرمودند که معیاریّت طول رکوع و سجود نماز برای ارزیابی تدین فرد، نادرست است و راستگویی و امانت داری معیار است: «لا تنظروا الی طول رکوعه و سجوده ... و لکن انظروا الی صدق الحدیث و اداء امانته» کافی، ۳: ۲۷۳ بنابراین «لا ایمان لمن لا أمانة له و لا دین لمن لاعهد له» مستدرک وسائل، ۱۶: ۹۶
ج. معیار قلبی: بر پایه برخی روایات، ارزش فرد به ارزش کسی است که او را دوست دارد: المرء مع من احب. اما باید دانست که محبت قلبی، معیار ارزش فرد نیست؛ زیرا ممکن است که کسانی «قلوبهم معک» باشند در عین حال «سیوفهم علیک» هم معنادار باشد
د. معیار فکری (اعتقادی): معیار رایج برای ارزش سنجی افراد، افکار مورد اعتقاد افراد است که آنان را به مسلمان و شیعه و سنی و غیر آنان تقسیم می کند؛ در حالی که معیار تدین افراد به تعهدات قلبی نسبت به دانسته های فکری نیست و ارزش هر کس به «عقل» وی است.
ه. معیار عقلی: عقل یعنی جوهره وجود نه قوه فکر، که کارش درک کلی یا استدلال کردن باشد. بنابراین امیرالمؤمنین می فرماید «الانسان بعقله» و در عین حال امام صادق (ع) می فرماید که عقل عامل به دست آوردن بهشت است و لذا معاویه را فاقد عقل می داند؛ در حالی که معاویه فاقد قوه فکر و استدلال و درک کلی نبود
🌕به امام صادق (ع) عرض کردم من در معاشرتم با مردم به شگفتی افتاده ام، چون کسانی را می بینم که فلان و فلان را به سرپرستی برگزیده اند، اما راستگو، وفادار به عهد و پیمان و امانتدارند؛ و از آن سو هم مردمانی را می بینم که شما را به ولایت و سرپرستی برگزیده اند، اما مثل آنان راستگویی، عهد شناسی و امانتدار نیستند: «... أقوام لا یتولَّونکم و یتولَّون فلاناً و فلاناً؛، لهم أمانة و صدق و وفاء؛ و أقوام یتولَّونکم لیست لهم تلک الأمانة و لا الوفاء و لا الصدق؛ قال: فاستوی ابوعبدالله جالسا فأقبل علی کالغضبان ...» کافی، ۱: ۳۷۵
💐آنگاه امام صادق (ع) در تحلیلی استراتژیک، مساله عمق و سطح را مطرح می کنند؛ یعنی کسانی که ولیّ امرشان الهی است، و عمق استراتژیک شان آباد و نورانی است، خداوند سطح شان را نیز از ظلمت به در می آورد: «اللَّه ولیّ الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات إلى النور» و کسانی که در عمق استراتژیک (حوزه ولیّ امر) دچار طاغوت شده اند، این طاغوتها، در نهایت، سطح نورانی آنان را نیز به ظلمت می آلایند و دچار ظلمت در عمق و سطح، خواهند شد: «و الذین کفروا أولیائم الطاغوت یخرجونهم من النور إلی الظلمات» کافی، همان
⁉️یک هیأتی دچار لغزش در راستگویی، امانتداری و وفای به عهد، بهتر است یا یک غیرشیعه ای که کمتر دچار این لغزشها می شود؛ به عبارت دیگر، یک فرد بی ولایت اما با اخلاق اجتماعی قوی تر، بهتر است یا یک فرد ولایی با اخلاق اجتماعی ضعیف تر؟ درست است که ارزش راستگویی و امانتداری، نسبت به طول دادن رکوع و سجود نماز ، بیشتر است، اما نه اینکه از همه چیز مهمتر باشد؛ حتی از عمق استراتژیک؛ لذا تمام خیرها نیز، از عقل داشتن ارزش کمتری دارد
📚 ابرکاوی بخشی از گفتگوی اساتید اکبرنژاد و باباخانی
آن بخش از سخنان استاد باباخانی که درباره تدین هیأتی آمده است، قرینه بر تدین عقلی (حیاتی) است و برتر از تدین سطحی مورد انتقاد استاد اکبرنژاد (صدق الحدیث و اداء الامانة) است؛ هر چند می توان گفت که سخنان اجمالی استاد اکبرنژاد، اگر در دستگاه ابرفقه، فهم شود اوج تدین را نشان می دهد؛ یعنی نه تدین عضوی، نه تدین حسی، نه تدین قلبی، نه تدین فکری و حتی نه تدین عقلی، بلکه تدین «تعقلی»؛ یعنی رشد همه لایه ها با محوریت عقل؛ لذا رشد آ.بهجت بیشتر عقلی است و رشد امام خامنه ای تعقلی و رشد متوازن همه لایه ها است
🌻ابرفقه
@abarin
🌻دو نیمه عقل: تودد در اهل بیت و تودد به سوی مردم
🌕امام رضا علیه السلام: التودد الی الناس نصف العقل.
🌓نصف عقل در ارتباط با حقیقت (ولی امر) است
🌗نصف دیگر در ارتباط با واقعیت (مردم).
🌻مودت با امام با حرف «فی» آمده است و مودت با مردم با حرف «الی» یعنی باید به سوی مردم رفت و به آنان مودت داشت.
💐 گویا مودت یعنی محبت همراه با تبعیت
✅عجیب است که امام خامنه ای به سوی مردم می رود و حتی در ناگواریها هم توددآمیز با آنان رفتار می کند و حتی حسن روحانی را اگر از سوی آنان برگزیده شده باشد تایید می فرماید تا نشان دهد که مایل است نصف دیگر عقلش هم کامل بشود. دشواری این تودد کمتر از تودد در راه اهل بیت نیست. بلکه شاید بیشتر هم باشد.
❇️این روش، روش رشد تعقلی است
🌻ابرفقه