eitaa logo
ابرفقه
1.4هزار دنبال‌کننده
453 عکس
406 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ابوالفضل امامی
⛅️ صبح‌نوشت ⛅️ بیست و پنجم اسفند مصادف با ۱۶ مارس، هفدهمین سالگرد شهادت «راشل کوری». 🌹 خانم شهید راشل کوری؛ دختر ۲۳ ساله‌ی مسیحی آمریکایی که علی‌رغم «سطح» ناسالمش، دارای «عمقی» سالم، پاک و متعالی بود. خوشا به حالش! ⬛️ بدن مطهر ایشان در سال ۲۰۰۳ در جریان دفاع از مظلومان فلسطینی (رفح)، توسط بولدوزرِ کاترپیلارِ ۶۰ تُنیِ آمریکایی - اسرائیلی زیر گرفته شده و به شهادت نائل شدند و به جهانیان نشان دادند که ملاک قطعی سلامت انسان‌ها، عمق آنان است نه سطح‌شان! @abarshagerd ✍️ توضیحات بیشتر با فیلم و تصویر در:👇 http://abarnegar.ir/2016/08/26/740/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️آیت الله بهجت (ره) امام کاظم علیه‌السلام فرمودند: «برای اینکه شیعه خلاف تقیه عمل کردند، خدا مرا مخیّر کرد که یا خودت باید کشته بشوی یا شیعه؛ من اختیار کردم کشته شدن خودم را». 📚کتاب صلات، جلسه۲۶۶ @abarin
هدف اصلی خلقت و بعثت انبیاء؛ عقل، اخلاق، عبادت یا عدالت؟ 1️⃣ پردازه ابرفقه امیرالمؤمنین: «عقلها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلبها هستند، قلبها امامان حس ها هستند و حسها امامان عضوها هستند. کراجکی، محمد، کنز الفوائد، ۱: ۲۰۰ ♻️ بر این پایه، هدف اصلی خقلت، عقلی است، آنگاه اهداف فکری ،قلبی، حسی و عضوی قرار دارند. اصل در عقل نیز عبادت است؛ لکن عبادت به طور طبیعی ارزش اقتضائی دارد و تنها «عبودیت» است که ارزش قطعی دارد. 🌕 بدیهی است که هدف اصلی خلقت، و فرستادن پیامبران و کتب آسمانی، رشد گوهر وجود آفریده، یعنی عقل است؛ «إِنَّا أَنْزَلْناهُ قُرْآناً عَرَبِیا لَعَلَّکمْ تَعْقِلُونَ» یوسف، ۲. البته تعقل به معنای فکر کردن نیست؛ به معنای رشد جوهره وجود است نه قدرت درک مفاهیم کلی و استدلال کردن. 2️⃣ دانستیم که فکر کردن، به معنای تعقل نیست، اما عقل چه نسبتی با «عبادت» دارد؟ طبعاً کاملترین عامل تحقق کمال، ارتباط گوهر وجود آفریده، با کاملترین وجود؛ یعنی خداوند است. برجسته ترین مصداق ارتباط با خداوند نیز «عبادت» است: «أَفْضَلُ طَبَائِعِ الْعَقْلِ‏ الْعِبَادَةُ ...» الإختصاص، مفید، النص، ۲۴۴. ✅ بنابراین شکوفا شدن برترین طبعیت عقل، با عبادت است: «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیعْبُدُونِ»؛ جن و انس را نیافریدم جز برای این‌که عبادتم کنند. ذاریات، ۵۶. 3️⃣ روایات به صورت روشنی به هدف خلقت (رشد عقل) اشاره دارند: «مَا قَسَمَ اللَّهُ لِلْعِبَادِ شَیئاً أَفْضَلَ مِنَ الْعَقْلِ ... وَ لَا بَعَثَ اللَّهُ نَبِیاً وَ لَا رَسُولًا حَتَّی یسْتَکمِلَ الْعَقْلَ وَ یکونَ عَقْلُهُ أَفْضَلَ مِنْ عُقُولِ جمیع أُمَّتِه...» . کافی، کلینی، دار الحدیث، ۱: ۳۰. خداوند چیزی را بهتر از عقل برای بندگان بخش نکرده است ... و خداوند نبیّ و پیامبری را برنینگیخته است، تا این که عقل کامل گردد و عقل او برتر از عقل‌های همه امتش است. ✅و نیز: «... فَبَعَثَ فِیهِمْ رُسُلَهُ وَ وَاتَرَإ إِلَیهِمْ أَنْبِیاءَهُ لِیسْتَأْدُوهُمْ مِیثَاقَ فِطْرَتِهِ وَ یذَکرُوهُمْ مَنْسِی نِعْمَتِهِ وَ یحْتَجُّوا عَلَیهِمْ بِالتَّبْلِیغِ وَ یثِیرُوا لَهُمْ دَفَائِنَ‏ الْعُقُول‏». نهج البلاغة، نشر هجرت، ۴۳. 4️⃣ حتی در آیه معروف «اقامه قسط»، چنانکه رهبر هم گفتند، هدف غایی، قسط نیست؛ بلکه چنان که در ذیل آیه آمده است، معلوم شدن ولایت مداران (یاوران عقل برون) است؛ ولی متأسفانه این هدف اصلی، گاه قربانی معرفی هدف سطحی تر ارسال رسل و کتب (قسط) می‌شود: «لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکتابَ وَ الْمیزانَ لِیقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَ أَنْزَلْنَا الْحَدیدَ فیهِ بَأْسٌ شَدیدٌ وَ مَنافِعُ لِلنَّاسِ وَ لِیعْلَمَ اللَّهُ مَنْ ینْصُرُهُ وَ رُسُلَهُ بِالْغَیبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِی عَزیز» حدید، ۲۵. 5️⃣ البته برای رشد درست عقلی، باید هدف های فکری، قلبی، حسی و عضوی هم محقق شوند؛ در اینجا به یک هدف قلبی هم که معمولا تأکید زیادی بر آن به عنوان «هدف بعثت» می شود، اشاره می شود: 6️⃣ حضرت محمد (ص): «إنّما بعثت لأتمّم‏ مکارم‏ الأخلاق». نهج الفصاحة، ۳۴۵. من برای به سرانجام رساندن بزرگواری‌های اخلاقی برانگیخته شدم. 🌕اما بین عقل و اخلاق هم به طور طبیعی، جدایی نیست؛ امام صادق (ع): «أكملُ الناس عقلاً أحسنُهم خُلٌقاً». کافی، کلینی، ۱: ۵۳. کامل ترین مردم از نظر عقلی، نیکوترین آنان است از نظر اخلاقی. 7️⃣ از نظر عضوی نیز، هدف خلقت، رسیدن به «احسن العمل» است: «الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَیاةَ لِیبْلُوَکمْ أَیکمْ أَحْسَنُ عَمَلاً. ملک، ۲. کسی که مرگ و زیست را آفرید تا شما را بیازماید که کدامتان از نظر عمل، بهترید. در اینجا بهترین عمل اصل نیست، بلکه بهترین شما از نظر عمل، مهم است. همه ما به نحوی به سبب «عقل» و «حجت درون» درون، در پرتو حجت برون (ولیّ امر) به بعث رسیده ایم و باید در مسیری که پیامبر و امام و ولیّ فقیه تبیین می کنند، به وظایف مان عمل کنیم تا تعقل کرده باشیم. 🌻زنده و برازنده ظهور باشیم @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مصباح دوستان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 خیلیا به روحانی رای دادند تا دلار نشه ۵۰۰۰ تومان ولی شد ۱۵۰۰۰ تومان. 👈 بش رای دادند تا تحریم ها برداشته شه، ولی بیشتر هم شد. 👈 بهش رای دادند تا جنگ نشه. ولی تا چهل کیلومتری مرزهامون اومدن و حاج قاسم را از ما گرفتند. 👈بهش رای دادند تا جنگ نشه و جونشون سالم بمونه، اما کرونا آمد تا بگه اجل که برسه، جنگ و غیر جنگ نداره. 👈وقتی به دشمن اعتماد کنی .... 🔻علامه #مصباح @mesbahedustan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تعداد اضلاع یا لایه های یک تشکل چند تا است؟ روش شناخت تعداد لایه ها باید مبتنی بر ضوابط فقهی باشد. برای توجه به اهمیت حضور هر چیزی در جای خودش؛ به نقش گرگها در پارک طبیعی یلو استون دقت کنید. 🌻هسته ابرفقه تشکیلات در کلام امیرالمؤمنین: ❇️ العُقولُ أئمةُ الأفکار و الأفکارُ أئمةُ القلوبِ و القلوبُ أَئِمَّة الحواسِّ و الحواسُّ أئمة الأعضاء عقل‌ها، ائمه فکرها هستند و فکرها، ائمه دل‌ها هستند و دل‌ها ائمه حسّ‌ها هستند و حسّ‌ها، ائمه عضوها 🌻مرجع ابرفقه @abarin
انتساب یک بیانیه مشکوک و عجیب به علامه جوادی 📚 پیام نسبت داده شده به آیةالله جوادی حفظه الله درباره هاشمی، از نظر اضطراب شدید متن، اشتباه در جمله بندی، ادبیات غیرفنی و محتوای مغلوط، نمی‌تواند رشحات قلم آیة الله جوادی به عنوان مفسر حامی ولایت فقیه باشد؛ لذا نقد این نوشته، ربطی به جایگاه وزین آیةالله جوادی ندارد. 1️⃣ نوشته ابتدا با تمجیدهای کذایی از هاشمی و با استناد به زیارت جامعه، می‌رساند که هاشمی در تحقیقاتش، «مُحقِّقٌ‏ لما حَقَّقتُم‏ مُبطِلٌ لما أَبطَلتم» بوده است! 2️⃣ اما احقاق حق و ابطال باطل هاشمی در این نوشته، چیست؟ ! نوشته می‌گوید «علاقه» فقهی هاشمی این بود که «حکومت دینی تشکیل شود قانون آن دینی، افراد هم قانون‌مدار و محصول آن هم فتواهای دینی و گرایش‌های روایی باشد. فقیه نام‌آوری هم در رأس این سیاست و حکومت قرار بگیرد تا از راهنمایی آن فقیه جامع، جامعه اسلامی طرْفی ببندد.» 3️⃣ تأملات آ. فقه شده امری علاقه‌ای!؟ ب. «حکم» ولیّ امر شده فتواهای فقها!؟ ج. اضطراب عجیب محتوایی: فتوا، محصول حکومت است!؟ د. «ولیّ امر» شده فقیه نام‌آور! ه. کارکرد ولیّ امر شده کردن؟! و. وظیفه جامعه: از راهنمایی‌های وی ! ز. ادبیات غیرفنیِ ، متناسب با چیست؟ یا کرسی شعر؟! ح. وهن علمی: «فقیه نام آوری در و حکومت قرار بگیرد» اما با این راس نباشد!؟ چون نوشته در ادامه می‌گوید: « به می‌رسد و از آن نظر واحد، می‌کند.»! 4️⃣ این حرفها ذخیره استراتژیکی برای بُغاة فتنه‌ی « » است. نقش اکبر و عفت و فائزه و مهدی در فتنه باغیان چه بود؟ 5️⃣🚨 اوج تأسف: «نکته دیگری که در جامعیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از نظر فقهی و قرآنی ... است این است که در سوره مبارکه «آل عمران» قرآن کریم همان طوری که مادی و اقتصادی را کلاً محکوم می‌داند، و فرهنگی را هم محکوم می‌داند؛ می‌فرماید هیچ پیامبری کتاب الهی را رهنمودهای الهی را دریافت نکرد بعد به مردم بگوید: «ما کان لبشر أن یؤتیه اللهُ الکتابَ و الحکم و النبوة ثم یقولَ للناس کونوا عبادا لی من دون الله» فرمود ، ، هیچ ولی‌ّای از اولیا الهی، معارف آسمانی را از خدا دریافت نکرد که بعد مُجاز باشد برابر عمل کند بگوید 👈 اندیشه مرا_ارج بنهید، هیچ پیامبری نمی‌گوید به طرف من گرایش پیدا کنید که شما ... [چون] که این یک است 👈 مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی را پیشنهاد می‌داد که بودن، یک نظر خاص داشتن بر جامعه حاکم باشد و مردم ناچار باشند از یک رأی پیروی کنند؛ البته به می‌رسد و از واحد . 6️⃣ تأملات ۱. نوشته در اسلوب «قول جازم»؛ (نفی تک‌رأیی و اثبات رأی شورا)، هاشمی را مُبطل نظریه فقیه امام و اصل ۵۷ قانون اساسی می‌داند! آ. آیا «مرگ اصل ولایت فقیه» یعنی «محقق لما حققتم»؟ یا یعنی ابطال چیزی که رقاصه‌های لوس‌آنجلس و موساد و سیا خواهان ابطالش بوده‌اند؟ ب. مگر در ولایت‌فقیه، کسی می‌گوید که مردم باید ولی‌فقیه را کنند؟ که آیه (کونوا عباداً لی) آورده شده؟! مگر جز این است که این کار «کفر» است؟ آیا ولایت فقیه را باید با این تصویرسازی کفری و ادبیات نفرت‌زا و «منحوس» به خورد شیعیان امام صادق (ع) داد؟ ج. قرینه: برخلاف ادعای این بیانیه، علامه جوادی در تفسیر این آیه، اصلا سخن از «قانون ارباب و رعیتی مادی یا فرهنگی» نیاورده‌اند. ۲. رکن اسلام، ضرورت دستوردادن پیامبر و امام و لزوم آن از سوی همگان است؛ بنابراین ادعای این بیانیه، نسبتی با دین و علامه جوادی ندارد! ۳. آیا هیچ پیامبر و امام و ولییّ گفته است که حکم ولیّ امر، حجت نیست؟ چه رسد که آن را قانون منحوس «ارباب و رعیتی فرهنگی» بداند ۴. اگر ارباب‌ها پنج نفر شدند و مردم موظف به عمل به دستورات آنها شدند، آیا دیگر نظام منحوس ارباب و رعیتی نیست؟! ۵. مگر ولی‌امر، شورای فقهی ندارد؟! فرق فقهی (اذا عزمت) با چیست؟ 7️⃣تطهیر نماز جمعه تفرقه‌افکن هاشمی: «اگر [هاشمی] تحلیلاتی در و غیر نماز جمعه داشت واقعاً محققانه بود» 8️⃣👈امام خامنه‌ای: «چنانچه دیدیم تلاشهایی دارد انجام میگیرد برای اینکه از حوزه علمیه قم کنند، باید کنیم ... یک‌وقت هست که صریحاً با انقلاب مخالفت نمیشود، [اما] با مخالفت میشود؛ باید حسّاس بود»۲۵/۱۲/۹۴ 🌹با ولی‌فقیه باشیم، تا باشیم؛ چون هستند کسانی که نیستند @abarin
هدایت شده از گروه تحسین یزد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستان فطرس ویژه برنامه ولادت امام حسین علیه السلام گروه تخصصی کودک و نوجوان تحسین یزد eitaa.com/tahsinyazd @tahsinyazd #بامیبد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️️فیلمی که به اسم مردم ایتالیا برای رهایی از پخش شده، نادرست است 1⃣ اینجا کشور است (میدان سن مارتین)؛ 2⃣ زبان فیلم است نه 3⃣ مورد دعا، استغاثه برای پرو است و ربطی به ندارد. دعا میکنند که فرد فاسدی انتخاب نشه 📚 تحقیق: 👈استاد میثم اخلاقی؛ اسپانیولی (آرژانتین) 👈استاد علیرضا میرجلیلی؛ اسپانیولی (اکوادور) ابوالفضل امامی؛ ایتالیا Eitaa.com/abarin
هدایت شده از گروه تحسین یزد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فریادرس... ویژه برنامه ولادت حضرت عباس علیه السلام گروه فرهنگی تبلیغی تحسین یزد eitaa.com/tahsinyazd @tahsinyazd
هدایت شده از مصباح دوستان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 علامه مصباح: 🔻 در این اواخر عمر که مشخص است طمعی برای گرفتن پست و مقامی ندارم صادقانه می گویم : 👈 در طول تاریخ اسلام، بعد از ائمه اطهار (علیهم السلام) هیچ رهبری به جامعیت مقام معظم رهبری نداشتیم @mesbahedustan
تبیین فلسفه حوادث و ناگواری‌ها از دیدگاه اسلام: متن و صوت سخنرانی آیت‌الله اعرافی مورخ ۱۳۹۹/۱/۸ این روزها در قصه این بلا و حادثه مجموعه‌ای سؤالات و پرسش‌هایی وجود دارد که ممکن است در اذهان کسانی رسوخ پیدا کند و خوب است که به‌اختصار نکاتی ناظر به این پرسش‌ها عرض کنم. در لینک زیر متن و صوت سخنرانی آیت‌الله اعرافی را ببینید : 👇 http://meybodadineh.ir/news/item/5341 @abarin
🌕 نقاشی باربارا فرانچسکا پاسترا یک خانم ایتالیایی غیر مسلمان از چهره سردار قلبها @abarin
🌕فرازی از پیام ده ماده ای آیت الله اعرافی: «همبستگی ملت بزرگ ایران ایران و مجاهدت سپاه سلامت و تلاش مسئولان خدوم و نیروهای مردمی و کشوری و لشکری، آن هم در شرائط تحریم ظالمانه و تبلیغات سهمگین در پیشگیری و مبارزه با کرونا، برگ زرینی در تاریخ ایران و انقلاب، رقم زد و این تجربه بر آمادگی نظام اسلامی و توانائی‌های آن افزود، و همه این موفقیت‌ها باید تجربه‌ نگاری و تاریخ نگاری و نظریه پردازی و الگوسازی شود.» 🖌کل پیام را در خبرگزاری حوزه بخوانید: https://b2n.ir/515096 🌻 @abarin
⬛️ تحلیل آماری مولفه های اصلی وضعیت کرونا در و تا 19 فرروردین (7 آوریل) 🚨🚨🚨 انگلیس 1. مبتلایان به کرونا: 55242 2. فوتی ها: 6159 3. بهبودیها: 135 1⃣ درصد بهبودیها: زیر ربع درصد (24 صدم درصد) 2⃣ درصد فوتیها: بیش از 11 درصد 3⃣ نسبت فوتی ها به بهبود یافتگان: فوتی ها بیش از 45 برابر بهبود یافتگان هستند! ❇️ 🚨 ایران 1. تعداد مبتلایان: 62589 2. فوتی ها: 3872 3. بهبودیها: 27039 1⃣ درصد بهبودیها: 43 و دو دهم درصد 2⃣ درصد فوتی ها: زیر 6 و دو دهم درصد 3⃣ نسبت فوتیها به بهبود یافتگان: 14 صدم؛ 👈 یعنی اگر فوتی های ایران، 45 برابر بشوند، آنگاه نسبت فوتیهای و بهبودیهای کرونا در ایران همانند انگلیس می شود😳 ✅👈 برتری درصد بهبودی ایران نسبت به انگلیس: 180 برابر !!!!!! 🚨👈 بودن درصد آمار فوتی های انگلیس نسبت به ایران: درصد فوتی های انگلیس حدود 2 برابر بیشتر از فوتیهای ایرانه. 👈امروز شخصا با یک کارگر خدماتی انگلیس که دائما با افراد ارتباط نزدیک دارد صحبت کردم؛ گفت اگر سر کار ماسک بزنیم کارفرما برخورد بدی می کند. یعنی ماسک زدن همانا و تشر زدن کارفرما همانا! ⬛️ از افراد متعدد در اروپا شنیدیم که آمار فوتی های کرونا حدود 3 برابر آمار اعلامی است. این حرفها همه جا هست. امامی_ ایتالیا @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از رسانه شهید دانش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 فوق العاده احساسی؛ 🌹 منتظر یعنی سکوت و بشکنی... 🌱گروه تواشیح نورالبیان تهیه شده در: موسسه قرآنی حضرت معصومه(س) میبد تقدیم به شهید منا، استاد حاج حسن دانش #اللهم_عجل_لولیک_الفرجhttps://eitaa.com/studio_shahid_danesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬛️ در عراق ❤️سپهبد را با وضعیتی که نفوذی های ایران و عراق درست کردند، شهید کردند 👈بعد قاتل (آمریکا) یکی از افراد متهم به همکاری برای ترور سپهبد سلیمانی (الکاظمی) را با هماهنگی جریان در ایران، برای نخست وزیری حمایت می کند: b2n.ir/037273 🚨👈یاد و امام ای و نقش و مواضع افتادم 📛تاسیس رسمی در قامت در عراق. 🚨جناب ع ! 👈آیا تو را کرم خورده دانسته بودی؟ 👈آیا تو با هماهنگ هستی؟ ✅ نقد کانال تلگرامی اخبار سوریه را در اینجا نگاه کنید 🇮🇷 @abarin
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢🎥 مرد دلاک و (عج) 🌺 💠🗣قصه گو و 🎨 نقاش : شیخ مسلم زارع. 👇 🆔 @Sobhemeybod ¦ صبح میبد
ابرفقه
⬛️ #خیانت_تاریخی_معامله_قرن در عراق ❤️سپهبد #سلیمانی را با وضعیتی که نفوذی های ایران و عراق درست کر
نقدی بر کانال تلگرامی «اخبار سوریه»۱ کانالی که ادعای تحلیل مسائل منطق ای داره ولی فاقد الزامات تحلیلگری است. این کانال اخیر هم مطالبی در توجیه فتنه گری دو جریان نفوذی عراقی و ایرانی برای بر سر کار آوردن الکاظمی نوشته. ۱.معرفی برادری به شناسه «ک. جعفری» کانالی به اسم خبر سوریه دارد که با به هم آوردن برخی اخبار و چاشنی ذوق و بیان برخی تحلیل ها و احتمالا دسترسی به برخی اخبار از طریق سمپات هایی در وزارت خارجه، کاربرانی را جذب کرده است. ایشان تا جایی که از مطالب و نیز بیان خودشان بر می آید، نه تخصص تحصیلی شان در حوزه علوم سیاسی و «روابط بین الملل» است و نه «دیپلمات و دارای تجربه عملی» هستند و نه متخصص علوم دینی هستند تا از سنت ها و قواعد حاکم بر انواع طیف های جریان حق و انواع فرقه های جریان باطل آگاه باشند و چارچوب نظری مورد نیاز برای تحلیل منطقه ای یا جریانی داشته باشند. ۲. تجاهر به دروغ و تخریب شخصیت جامعه متاسفانه نویسنده کانال به دروغ گفتن کرده، صراحتا می گویند که در جامعه گفته اند و چاره دیگری نیست. نقل قولها مستقیما از کانال تلگرامی «اخبار سوریه»: 👈 « گفته‌ام، در این جامعه به هم ریخته که دروغ نگویی به چهار میخت می‌کشند، برای نجات خودم و خیلی‌های دیگر ناچار شده‌ام دروغ بگویم، اما هیچگاه اینجا و در این محفل دروغ نگفته‌ام» ۳. مبانی باورها: ملی- مذهبی نویسنده کانال اعلام می کنند که مذهبی هستند و هیچ کدام از این دو بر دیگری ترجیح ندارند: 👈 «ایرانی‌های تهی از هدف برخی نفوذی‌های غیر ایرانی … دوستانی که شاید از ۸ سال پیش در فیسبوک‌ با ما همراه بوده‌اند به‌خوبی می‌دانند این رسانه تا چه اندازه مذهبی بوده و را به تنهایی برای کشور عزیزمان نداده‌اند.» و نیز: «همیشه بر این باور بوده‌ام کسی که وطن ندارد، هیچ چیزی ندارد. هر کسی از است که در آن متولد شده، رشد کرده و بزرگ شده است. اما از وطن، باید دین داشت، دینداری آن هم از جنس تشیع علی (ع) موهبتی بزرگ دارد. برای من وقت یکی دیگر رجحان ندارد.» ۴. ادبیات نامناسب و اتهام به منتقدین یا افراد دیگر وی منتقدین خود و حتی صاحب نظران را بسیار زشت تحقیر و تمسخر می کند و گاه نسبت های بسیار بدی به آنان حواله می کند. از جمله وی منتقدین دیدگاه ایرانی گرانه خود را این چنین معرفی می کند: «قطعا دوستانی هم پس از این نوشته که اغلب مذهبی در جدید هستند به ما حمله کرده و خواستار پرداختن ما به مسائل و … خواهند شد». ۵. تحقیر علامه مصباح و دیگر بزرگان کشور در راستای همین ایرانی گری بی مبنا و مغایر با دین و ضد مبانی امام خمینی، وی به علامه مصباح، آیت الله علم الهدی، آیت الله خاتمی و سردار نقدی مطالب نادرست و گاه بسیار توهین آمیزی نسبت می دهد؛ مثلا: 👈 اهانت به سردار نقدی «یه زمانی امریکایی‌ها فیلم ۳۰۰ را ساختند و حالا آقای سردار نقدی حرفی از جنس می‌زند.» و در ادامه همین مبحث درباره سردار نقدی می نویسد: 🚨«خواستم جوابی به این یکی هم بدهم، اما دیدم اصلا ارزش جواب دادن ندارد. کسی که تاریخ کشورش را منکر می‌شود باید از آن کشور و از مرزها اخراج گردد تا به هر کجا که دوست دارد برود، این افراد هویتی دارند، [نه] ماهیتی و کرامتی … من نمی‌دانم این بابا کجا دنیا آمده، در چه محفل پرورش یافته و اصولا چگونه فکر می‌کند.. اما می‌دانم او ایرانی نیست، از جنس ما ایرانی‌ها نیست. در ایران یک باشرف وجود داشته باشد چنین فردی را به عنوان همشهری خود قبول نخواهد کرد». 👈بی ادبی به علامه مصباح در همین راستای ایرانی گری: «انشالله خجالت آقای مصباح هم در خواهم آمد، فقط لطفا تا پیش از اینکه دست به قلم شوم، به سمع نامبرده برسانید، جنگ تحمیلی مصداق دفاع از وطن بود یا دفاع از دین؟ تا بعد چند کلمه‌ای خطاب به این آقا که را خالی دیده و چه دلش می‌خواهد می‌گوید، بنویسم شاید جمع‌تر شد.» 🇮🇷 http://Eitaa.com/abarin ادامه👇
نقدی بر کانال تلگرامی «اخبار سوریه» ۲ ۶. سمپاتی برای ظریف در ۱۲ هزار و ۳۳ مطلبی که با امضای «اخبار سوریه» منتشر کرده، فقط ۸ بار واژه «خامنه ای» و حدود ۱۱ بار با املای «خامنه‌ای» در نوشته هایش آورده است که آن هم در بسیاری از موارد، در متن خبری است که نقل کرده است نه در نوشته خودش و هیچ مورد نیز در نوشت های خودش پیشوند «امام» یا «آیت الله العظمی» را نیاورده است. در عوض ۴۳ بار فامیل «ظریف» را آورده است که هیچ کدام از این موارد، همراه با نقد وی نبوده است. حتی هنگامی که خبر بسیار بد ظریف مطرح شد و خبر مهم بشار با امام خامنه ای را کرد؛ در این باره به این نکته بسنده کرده است: 👈 «این کار [سفر بشار به تهران] احتمالا آنقدر سریع اتفاق افتاده که وزیر امور خارجه هم مطلع نشده است و همه شما می‌دانید که ظریف از اینکه از چنین دیداری به‌عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی آگاه نبود، دلخور شد. من کاری به درست یا غلط بودن این کار ندارم.» 👈 «از قرار معلوم وزیر امور خارجه ایران امروز با همتای دانمارکی خودش گفت‌وگو کرده است. در این گفت‌وگو آقای ظریف که دوستش هم داریم اما گاهی اوقات مجموعه‌اش را نمی‌شود بخشید، به طرف دانمارکی گفته…». 💠 اما وی بارها تمجید زیاد نسبت به ظریف را بروز داده است: 👈 «به‌نظر شما چه کسی می‌تواند به این سلاست، صراحت و شفافیت از کشورش دفاع کند؟ به‌نظر من هیچ کسی بدون عیب و نقص نیست، ۱۴ معصوم همه ما دچار اشتباه، مشکل و نارسایی‌های خاص خود هستیم، اما نقاط قوت خاص خودمان هم داریم. محمدجواد ظریف به‌ باور بسیاری این روزها یکی از ستون‌های دفاع از کشور در برابر تهاجم غیرانسانی دشمنان است که با زبان دیپلماسی و با حضور در مجامع جهانی خوبی از ایران و ایرانی و حاکمیت جمهوری اسلامی دفاع کند. ما پیش از این هم وزرای خارجه متعددی داشته‌ایم، به باور همه 👉 ظریف دیگری در این روزهای نرم [منظورشون جنگ دیپلماتیکه] است. نفری هم به او در مورد ایراد گرفتند که گفته شده که ۱۲ صفحه مستند کرده و به دادستان کشور ارسال کرده است. او بارها و بارها و در مجامع مختلف توانسته در برابر تهاجم دشمنان موقع و دقیق مواضع ایران را برشمرده و با استدلال‌های به‌جای خودش عملا مهاجمان را به حاشیه براند. باید قدر او را دانست، در حالی که به لحاظ رسانه قوی و قدرتمند در مضیقه هستیم، او یک تنه یک رسانه است.» ۷. مواضع عجیب وی 👈«دوستان متعددی در طول یکی دو روز گذشته پیغام داده و می‌گویند در مورد برجام اشتباه می‌کردید …. چرا شما از برجام می‌کنید! حقیقتش با خیلی‌ها بحث کرده و خصوصی صحبت کرده‌ام، اما انگار نمی‌دانند مذاکره چیست، یا اینکه فکر می‌کنند ما ابرقدرت جهانیم و هر حرفی زدیم طرف مقابل قبول خواهد کرد. من هم عرض کردم، برجام بهتر از هیچی بود و برای امریکایی‌ها بود، ترامپ آن خارج نمی‌شد. … برخلاف تبلیغ برخی از دوستان داخلی، برجام به مملکت است شاید به نفع خاص نباشد [امام خامنه ای: محض] و به همین دلیل هم ایران تا به امروز از آن خارج نشده و به باور من، به سادگی هم خارج نخواهد شد. ایران حاضر است با امریکا وارد جنگ شود، اما از برجام خارج نشود، این را آنهایی که اهل مذاکره بوده و می‌دانند به یک توافق چقدر سخت است، بهتر از من می‌دانند. حالا به غلامعلی عادل بگوئید برجام بد است!!». 👈«یکی از جهان برخورد دوگانه دوستان ما با یک مسئله است. مشرق که با گوش فلک را کر کرده و بر این باور بوده و هست که برجام خیانتی در حق ملت ایران بوده، حالا این گزارش را با ذوق زدگی منتشر می‌کند که نتیجه اول و آخرش ناشی از امضای توافق هسته‌ای بوده است.» 👈«رهبر انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در جمع پاسداران ایران، سخنان بسیار مهمی را ایراد کردند که به هر لحاظ دارای ابعاد بسیار مهمی است. در رسانه‌های عمومی و متاسفانه آن بخش از سخنان ایشان که مربوط به ، مذاکره با امریکا، تداوم تعلیق تعهدات هسته‌ای کشور و همچنین دیگر مسائل اقتصادی مدنظر و توجه قرار گرفت» ۸. بی توجهی و نگاه غیردقیق به ولایت فقیه در که ما در کانال تلگرامی اخبار سوریه، داشتیم چیزی به نام اعتقاد به ولی فقیه با تبیین امام خمینی (تقدم ولایت بر ملیت) نیافتیم. با جستجوی واژه ولایت در بیش از ۱۲ هزار نوشته ۱۸ فراوانی می آید که ۹ مورد آن ولایت حلب و حماه و نینوا و داعش و … است.  فقط سه مورد عبارت ولایت فقیه است که یک مورد گزارش از اسم کتاب امام خمینی است. یک مورد نقل قول از فرمانده نجبا است و یک جا هم در ضمن تحقیر علامه مصباح می گوید:  “کاری هم به کار مباحث فکری شان  در حوزه ولایت فقیه ندارم 🇮🇷 http://Eitaa.com/abarin
✅تحلیل نامه تاریخی آیةالله اعرافی به پاپ و دل‌خَشی پاپ 🖌نامه عالمانه آیةالله اعرافی به پاپ، رهبر جهان کاتولیک، با استقبال واتیکان همراه شد. 🌍 مواضع عزتمندانه نامه آیةالله اعرافی در آژانس فیدز واتیکان: «آیةالله اعرافی با افتخار بیان‌کرد: این روزها در ایران شاهد همدلی مردمی و فعالیت‌های داوطلبانه بودیم که سبب همبستگی بین نهادهای دولتی و مذهبی مختلف بود و در خط مقدم، پرستاران و پزشکان، دانشجویان، نخبگان دانشگاهی و جوانان، با رهبری رهبر معظم انقلاب خدمت می‌کردند.» 📚نشان دادن مبانی پرمغز اسلام و رابطه دین و علم و رهبری و دانشمندان و مهمتر از همه، امتداد اجتماعی و خدماتی حوزه علمیه اسلامی، وقتی سزاوار ستودن است که پیش از آن، برخی نامه‌ها به پاپ رسیده بود که درخور ترازهای شکوهمند علمی و عملی ایران نبود و حقیقتاً نامة آیةالله اعرافی بلیغ و بشکوه بود. 🌕در این بستر حکمت علمی و عزت گفتمانی، پایگاه اینسایدر‌اُور ایتالیا با رویکرد «ژئوپلتیک»، پشت پرده مواضع اعلامی پاپ را نشان می‌دهد: «علی‌القاعده پاپ فرانسیس از این نامه است؛ زیرا ایشان نیز آمادگی خاصی برای گفتگو با اسلام نشان داده است و اسلام را فرصتی برای و درست به آن می‌داند.» ◀️ این پایگاه تیزبین، تعریضی نیز به برخی درخواست‌ها از پاپ دارد: «ایران پیشتر نیز با واتیکان برای برداشتن تحریم‌ها ارتباط گرفته بود.» ✅ برخی بازتاب‌های جهانی نامه آیةالله اعرافی به پاپ‌فرانسیس در خبرگزاری حوزه، اجی، اجنسیانوآوه و ... @abarin
🖌گزیده نامه آیة الله اعرافی به مهندس جهرمی وزیر ارتباطات ✅ «... در چنین وضعیتی، ضرورت و اهمیت در فضای مجازی که از توصیه های ارزشمند مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است، بیش از پیش نمایان میشود و برای اینکار مهمترین گام، و تقویت » است که مطالبه قدیمی و مورد تأکید مکرر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) است و همواره مورد تأکید مراجع معظم تقلید (دامت برکاتهم) و مطالبه حوزویان بوده است.» 💠 انتظارات مطروحه در نامه: 1️⃣ زیرساختهای شبکه ملی اطلاعات توسعه یابد و زمینه لازم برای تبدیل شدن این شبکه به بستری امن، سریع، سالم و ارزان برای بهره گیری هوشمند، کارآمد و مدیریت شده از محتوا و خدمات داخلی و شبکه جهانی اینترنت فراهم آید. 2️⃣ توسعه خدمات پایه داخلی، به ویژه جستجوگر ملی، مورد اهتمام جدی بوده و از تأمین کنندگان این خدمات، از جمله پیام رسانها، که علی رغم کاستیهای زیرساختی و سخت افزاری در مسیر تحقق استقلال کشور در فضای مجازی میکوشند، به ویژه در شرایط کنونی حمایت لازم صورت پذیرد. 3️⃣همراه با توسعه امکانات زیرساختی، سیاستهای لازم جهت توسعه محتوای داخلی مد نظر باشد، از جمله تمهیدات لازم جهت حمایت از تولید محتوای داخلی، با اختصاص سهم جدی تری از درآمد ناشی از ترافیک ایجاد شده در شبکه اتخاذ گردد و پهنای باند شبکه های داخلی محور اصلی و مدنظر قرار گیرد. 4️⃣ مراقبت از امنیت شبکه و اطلاعات مربوط به حریم خصوصی شهروندان و کلان داده ها مورد اهتمام جدی باشد. 🌕مزید توفیقات شما و دستگاههای مسئول را در تداوم خدمات و ترمیم نواقص موجود، از خداوند منان خواستارم. @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ دعای سحر با صدای مرحوم موسوی قهار 🌹و من اللیل فتهجد: پاسی از شب را شب زنده داری کن @abarin
📚کاوه های زبانی؛ گمانه زنی در نام میبد و موقعیت ژئواکونومیک آن؛ میبد: سوئیس ایران کهن. 🚨دقت شود که مسائل واژه شناختی، روش شناسی قطعی ندارند و نوشته زیر نیز احتمالاتی قابل توجه است و بس. 1️⃣کاوه حاصل مصدر از کاویدن است: بکاو، کاو، کاوه. یعنی کشف شده و در برابر آن، (حاصل مصدر از یافتن) است: یافتن، بیاب، یاب، یابه/ یاوه . یاوه یعنی یافت شده در ره‌گذر؛ و یاوه‌گو یعنی آنکه هر چه یافت می‌گوید و سخنش ارزشی ندارد. 2️⃣کاوش واژه میبد یعنی شیره و بر و فرآورده و ثمره چیزی. گمانا که در برابر باشد و نی یعنی بی ثمر و بی مغز. شاید نی، کوتاهه «نَ‌مِی» بوده است. 3️⃣بنابراین «مِی‌نَو» یعنی شیره و بهره نو. آسمان را نیز از جهت باران بخشی و ثمربخشی «مِی‌نَو» می‌گویند؛ ولی معنای می‌نو، آسمان یا بهشت نیست. پس می‌نَو درست است نه مینُو (Minoo) و اسم منسوب آن هم می‌شود می‌نَوی نه مینویی. 4️⃣می‌وه: مِی، یعنی شیره و بهره و خمیره و برآورده یا فرآورده چیزی و «وَه» همان «بَه» است. پس می‌وه یعنی بهترین ثمره و بهره چیزی. در گویش کنونی هم هنوز برخی به درستی این واژه را «مِی وَه» می‌خوانند؛ نه میوِه (Mive). ✅«مِی‌بَه» نیز، خوانش دیگر «مِی‌وه» است و هر دو یعنی بهترین برآورده و ثمره درخت. نکته جالب اینکه واژه «می‌وَه» را چنین آفریده‌اند که نتوان زبان فارسی را زبان می و مستی و مُطربی دانست؛ بلکه فارسی، زبان می‌وَه است و خاستگاهی به‌داشتی و ژرف و آسمانی دارد. 5️⃣ می‌دانیم که «دار» یعنی درخت و دراکوب یعنی درخت کوب و سپی‌دار یعنی درخت سپید و دارزدن یعنی به درخت آویختن و دارو یعنی چیزی که از درخت و گیاهان گرفته می‌شود (اصل درمان، گیاهی است؛ نه شیمیایی) و گمانا که واژه دارا نیز، نسبتی با دار (درخت) دارد؛ زیرا کسی که درخت و باغستان داشت، فرد دارایی بود. 6️⃣چنانکه گفته می‌شود، اسم کامل میبد، «میبدار» بوده است؛ بنابراین، میبد در اصل «مِی‌وه‌دار» یا «می‌بَه‌دار» بوده است؛ یعنی درختستان (دار) «می‌وه/ می‌بَه» بوده است. در ره‌گذر روزگار، برای آسانی خوانش، «میبه‌دار، به «مِیبَدار» دگر شده است و کوتاهه آن «میبَد» شده است. اما چرا امروزه میبَد را میبُد می خوانند👇 7️⃣ آواکاوی میبد در محیط‌هایی مانند میبد، گِل گرم مردم، گرایش آوایی گویش را از سرد، به گرم می‌آورد؛ بنابراین فتحه که با طبع سرد سازگارتر است یا با خوانش بسته (اِستِفال) ادا می‌شود (مثل لهجه فیروزآبادی و ده‌آبادی) یا به گونه نیم‌بسته (معتدل) ادا می‌شود؛ مانند بیشتر محله های میبد و یا در برخی موارد به ضمه تبدیل می‌شود؛ زیرا ضمّه، طبع آوایی گرمتری دارد. مثلا میبدی‌هاواژه «عقَب» را «عقُب» می‌خوانند و فتحه مضاف و گاهی نیز کسره را به ضمه تبدیل می‌کنند: مانند: «خودَم: خودُم» یا «دلَم می‌خواهد: دلُم مُخواد» یا بِخورم: بُخورم. 8⃣ این تبدیل هم از نظر زیباشناختی زبان چهره، سبب غنچگی لبها می‌شود و هم به لحاظ حُجب و حیای تاریخی زنان، دهان باز نمی شود و هم با بهداشت محیط غباری کویر سازگار است و هم با طبع قناعت کویر؛ گویا برای غنچه کردن دو لب، نیروی کمتری تا فک زدن لازم است. (این هم برای خنده شما). 9⃣ شاید خاک خوب میبد سبب می‌وه دار دانستن آنجا (نسبت به اطراف) شده است و این رُستن نیکو، پیوندی با خاک «رُس» داشته باشد. این خاک رس، بستر ویژه برای صنعت سفال بوده است و صنعت زیلو نیز، یادگار رنگ گیاهی مرغوب رُستنی های میبد، باشد. 🔟 گمانا که ترکیب می‌بُد نیز مانند «سپه بُد» باشد. بنابراین، میبد به معنای سالار بهره (مِی) است؛ از این رو، میبد اهمیت ژئواکونومیک داشته است، چیزی شبیه وضعیت سوئیس کنونی که گنجینه (بانک مرکزی) کشور بوده است. دژ بسیار سخت با خندق عظیمی در گرداگرد آن که در کل کشور تقریباً بی نظیر است، باید یک منطق مستحکم داشته باشد. این معنا اندکی قابلیت جمع شدن با معنای قبلی هم دارد؛ به سبب طلای خوراکی (گندم) و راههای زیر زمینی این قلعه با آسیاب ها. 🍇لحظه هاتان می‌به‌انه، می‌وه‌انه، میوه‌دار، میبه‌دار 🌼 گرم گل نرگس باشید ابوالفضل امامی «میبدی»، ایتالیا پنجم ماه مبارک