سلام
برای خواندن پیام های ویژه ابرفقه، واژه «العقول» را در کانال ابرفقه جستجو کنید.
👈 نشانی گروه #امیرتعقل برای گفتگوی اَبَری
🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/1426391062Cab11ed33e8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ ابرلغزش تفقه: ناپیروی لایه فکر (برخی فقها) از لایه عقل؛ ننگ یا افتخار
🌻العقول #أئمه الافکار و الافکار أئمه القلوب و القلوب أئمه الحواس و الحواس أئمه الأعضاء
📚 افراد مرجع در لایه فکر و علم و فقه، اگر پیرو امام (لایه عقل) نباشند و با رجوع به خبره (رهبر) سوگیریهای کلان را نگیرند دچار لغزش حیاتی هستند!
✅ 🔻رهبر انقلاب:
1️⃣ مواظب باشید #جهتگیری_انقلابی، مقهور هیچ کدام از این شاخصها و مهمّات کار این مؤسّسه قرار نگیرد؛ جهت گیری انقلابی! طلبه ما، استاد ما، فاضل ما، عالِم ما، #مرجع ما اگر چنانچه معتقد به این تحوّل عظیمی که اسمش انقلاب است، بود، به درد این کشور خواهد خورد. اگر معتقد به این نبود، به درد کشور نمیخورد، به درد جمهوری اسلامی نمیخورد؛ #باید_معتقد_باشد.👇
2️⃣ اینکه بنده میگویم حوزه انقلابی معنایش این نیست که حالا حتماً در مثلاً فلان جا شعار [بدهد]؛ حالا یک وقت لازم هم باشد، شعار هم باید داد؛ بنده هم گاهی که لازم است، شعار میدهم لکن مهم این است که #عمیقا_از_بن_دندان معتقد باشد که این تحوّلی که در این کشور اتفاق افتاده، باید همچنان #ادامه پیدا بکند.👇
3️⃣ کسانی که در داخل حرف میزنند، کار میکنند، اظهاراتی میکنند که با گرایش انقلابی مغایر است، #ولو_متضاد هم نباشد، امّا همین قدر که #مغایر با گرایش انقلابی است، دارند ضربه به امید امّت اسلامی میزنند، این ضربه به آنها است و #خیانت_میکنند. ۹۷/۱۲/۱۳.
◼️ خیانت و نظامواره تفقه جاهلی و ننگ: من به کارهای نظام کار ندارم!
👈کتاب ابرفقه با ۴۰٪ بهاکاه، ۳۰هزار تومان
📚 گروه ابرفقه با پاسخگویی امامی، کاشف ابرفقه
◼️ کانال ابرفقه
آقا مدرسیان عزیزم
✅ خدا به ما دستور می دهد که: «قولوا قولا سدیداً»!
1️⃣ از محتوای طرح صیانت، با خواندن تخصصی آن، مطلع می شوند؛ وقتی که از آن بی اطلاعی یعنی نخوانده اید یا تخصص فهم آن را نداشته اید؛ پس چطور در عین این که «بی اطلاعی»، می گویید که «شفاف نیست»؟
2️⃣ امیرالمؤمنین (ع) می فرماید «انظر الی ما قال» اگر در امری تخصص داری، به نوشته بنگر؛ و نه به نویسنده؛
اولاً مگر باید نویسندگان طرح خودشان را به شما معرفی کنند تا مجوز ارائه طرح به مجلس داشته باشند؟
ثانیاً این گونه تشکیک های نادرست، نتیجه اش همان چیزی است که اسرائیل و صهیونیزم و البته آذری جهرمی دنبال می کرده است و قبلا این قبیل پادویی ها را فرید مدرسی می کرد. لطفا به قیامت خودت بیندیش عزیزم.
3️⃣ دو قطبی سازی هایی آشنا
زشت است که بین چشم و دست دو قطبی کنیم؛ بین روح و جسم و بین رسانه و اقتصاد و بین «تحریف و تحریم». اینها دعوایی ندارند. متخصصین هر حوزه باید کارشان را بکنند. یعنی الان این طرح صیانت، یقه طرح معیشت را گرفته است و او را بر زمین زده است؟ سبحان الله از این دو قطبی های شیطانی!
👈 اولاً فضای مجازی امن، بستر شتابان ترین سرمایه گذاری ها و رشد اقتصادی و اشتغال است؛ متوجه هستید؟! بله فضای امن مجازی، اجازه سرمایه گذاری پایدار را می دهد!
👈 ثانیاً رهبری فرمودند که اگر «تحریف» ها بشکند، «تحریم» ها هم می شکند.
❌ ای کسانی که ایمان آورده اید، پروا پیشه کنید و سخن سدید بگویید!
✅ فرق داوود مدرسیان با فرید مدرسی چیست؟ اینکه داوود، با مبانی قرآنیِ «سخن»، به صدا در آید!
ابوالفضل امامی؛ طراح ابرفقه و دکترای فقه سیاسی
📚 نکته امام حسین، علامه حلی و انقلابیهای توئیتری درباره طرح صیانت
به نام خدای مهرای ویژامهر
1️⃣ فرمایش امام حسین (ع) در عاشورا
حرف گوش نکردن شما از این است که شکم تان از حرام پر شده و قلب تان مهر خورده! «فَقَدْ مُلِئَتْ بُطُونُكُمْ مِنَ الْحَرَامِ وَ طُبِعَ عَلَى قُلُوبِكُمْ وَيْلَكُمْ» بحار، ۴۵: ۸.
2️⃣ اثر وضعی توئیتری
وقتی شکم شخصیت رسانه ای کسی از لقمه های رسانه ای صهیونیستی پر بشود، ممکن است موضع وی درباره #طرح_صیانت بلغزد! به چربی های زیر پوست حساب های صهیونیستی نگاه کنید!
3️⃣ درس علامه حلی
هنگامی که علامه حلی می خواست درباره نجس شدن «آب چاه» نظر بدهد، دستور داد چاه آب منزلش را پر کنند؛ تا سودی در مساله نداشته باشد وآنگاه درباره مساله داوری کند.
4⃣ متأسفانه برخی از عزیزان انقلابی که آلوده به رسانه های اسرائیلی شده اند، استدلال شان گاه آن قدر سست است که استدلال منکرین دلالت غدیر بر خلافت امیرالمؤمنین (ع)، بر آن می چربد!
5⃣ درباره اطلاع رسانی بیشتر، تلخ است؛ اما بدانید که برخی رسانه های انقلابی، از انتشار تبیین هایی که تقدیم شان شد، خودداری کردند!
❌استدلال به #صدای_بلندتر_مخالفین مایه تأسف شدید است.
هدایت شده از ابَرشاگرد
🌙 گاهِ شب 🌙
علت تکیهی ویژه و بینظیر بر مسألهی «غدیر» چیست؟
🌻 امام خامنهای در تاریخ ۲۰ تیر ۶۹:
«شاید این حدیث را ماها بارها گفتهایم و شنیدهایم و نقل کردهایم که لاعذّبنّ کلّ رعیة فیالاسلام أطاعت إماما جائرا لیس من اللَّه عزّ و جل و ان کانت الرّعیة فی اعمالها برّة تقیة و لاعفونّ عن کلّ رعیة فیالاسلام أطاعت اماما هادیا من اللَّه عزّ و جل و ان کانت الرّعیة فی اعمالها ظالمة مسیئة؛ حاصل، اینکه اگر دستگاه مدیریت جامعه، صالح و سالم باشد، خطاهای متن جامعه، قابل اغماض است و در مسیر جامعه، مشکلی بهوجود نخواهد آورد. اما اگر مدیریت و رأس جامعه، از صلاح و سلامت و عدل و تقوا و ورع و استقامت دور باشد، ولو در میان مردم صلاح هم وجود داشته باشد، آن صلاح بدنهی مردم، نمیتواند این جامعه را به سرمنزل مطلوب هدایت کند. یعنی تأثیر رأس قله و هرم و مجموعهی مدیریت و دستگاه اداره کننده در یک جامعه، اینقدر فوقالعاده است. این است که ما روی مسألهی غدیر، اینقدر تکیه میکنیم.»
@abarshagerd
📚 #گیزا؛ معادل مفهوم سلبریتی در قرآن؛ به بَهانه #طرح_صیانت
سلام و خجستِ عید غدیر بر شما
1️⃣ #گیزا؛ واژه برابر سلبریتی
سلبریتی یعنی کسی که در هر وادی وارد میشود و برای پیگیرانِ خود، یک خوراکگیری هیجانی (گیزا) فراهم میکند؛ بیآنکه آگاهی درستی از آن چیز داشته باشد.
بررسیهای شگرف ما در ریشه زبان فارسی نشان میدهد که بهترین واژه برای نشان دادن چنین کاری #گیختن است؛ که بن مضارع آن #گیز، گیس (موی در هم تنیده) و گیج است.
#گیز همان واژهای است که با پیشوند «اَن» (نشانگر اندازه) میشود: انگیزه. انگیزه یعنی در هم تنیدن بهاندازه و سنجیده چیزهایی برای حرکتبخشی. بنابراین #گیزی یعنی سرهمبندی و در هم تنیدن ناسنجیده، برای تحریک کنندگی.
2️⃣ مفهوم #گیزی (سلبریتیزم) در آیات ۲۲۱ تا ۲۲۶ سوره شُعَراء
هَلْ أُنَبِّئُکُمْ عَلی مَنْ تَنَزَّلُ الشَّیاطِینُ: هیچ آگاهتان کنم که شیطانها بر که فرود میآیند؟ تَنَزَّلُ عَلی کُلِّ أَفَّاکٍ أَثِیمٍ: فرومیآیند بر هر كژگوی بزهکار. یلْقُونَ السَّمْعَ وَ أَكْثَرُهُمْ كاذِبُونَ: [به شیاطین] گوش میسپرند و بیشترشان دروغگویاند. وَ الشُّعَراءُ یتَّبِعُهُمُ الْغاوُونَ: و گیزان (هیجانآوران: سلبریتیها)؛ [که] گمراهان، آنان را پی میگیرند [فالو میکنند]. أَ لَمْ تَرَ أَنَّهُمْ فِی كُلِّ وادٍ یهِیمُونَ: هیچ ندیدی که گیزان (سلبریتیها)، در هر درهای سرگردانند. وَ أَنَّهُمْ یقُولُونَ ما لا یفْعَلُونَ: و آنان میگویند چیزی را که نمیانجامند.
3️⃣ #گیزی انقلابیها (سلبریتیزم) در «طرح صیانت»
گیرید که طرح صیانت شفاف نبود، گیرید که زمان تصویبش نبود و گیرید که #دیگران در اقناع مردم کوتاهی کردهاند و شما کوتاهی نکردهاید؛ اکنون که چیزی دارد فرایند قانونیاش را میسپارد، آیا باید این قبیل ادعاها را دستاویز #معقولسازی_فتنه کرد؟ آیا باید گرای فتنه بنزینی داد؟ اگر بخواهیم #گیزی نکنیم، باید بدانیم که امام خامنهای حتی در همان ماجرای بنزینی، از کار متخصصان حمایت کردند؛ اما حالا برخی انقلابیها با پیشهکردن روش #گیزی در حال گیج کردن بیشتر فضا هستند.
برادران بزرگوار حامد کاشانی، حسین دارابی و ...، در این فضای حساس آشوبهای تجزیهطلبی «آب»ی و دوره حساس انتقال قدرت، مراقب باشیم که با نوشتههای زرد و نپخته و نسنجیده، «بنزین»بیار، آتش فتنهای نباشیم که نیست! #گیزی برخی انقلابیها باورناپذیر است!
❌ بیندیشیم که کژیمان کجاست که در این وضعیت با طرح مظلوم و مقتدرِ صیانت، کجی میکنیم. سنگینی بار قمارها و زناها و لواطها و ناامنیها و نااشتغالیها را در قتلگاه وِل و آلوده به «بمب شیمیایی» فضای مجازی بر دوش نکشیم! بهوش باشیم که فتنه را معقولسازی نکنیم!
🌻عید غدیر بر پیروان علی پُرخُجَست باد.
خرد بر شما باد #گیزان؛ خرد!
👈 سلبریتی: #گیزا
👈 سلبریتیزم: #گیزی
ابوالفضل امامی؛ زبانشناس، طراح ابرفقه و دکترای فقه سیاسی
پاسخ به شبهات مربوط به زمان طرح صیانت
1️⃣ ضرورت اصلاح امور از سوی «مجلس»؛ در کوتاه مدت و میان مدت
آ. امام خامنه ای در جمع نمایندگان مجلس در ۴ تیر ۱۳۹۹: «در مقولهی مسائل اجتماعی و غیره ... مسئلهی مدیریّت فضای مجازی جزو مسائل مهمّ ما است که این مسئله، مسئلهی بلندمدّت هم نیست؛ مسئلهی کوتاهمدّت و میانمدّت و جزو مسائل نزدیک ما است که باید [به آن توجّه بشود] و امثال اینها مسائل کلیدیای وجود دارد».
ب. امام خامنه ای در ۱ فروردین ۱۴۰۰: «متأسّفانه در فضای مجازیِ کشور ما هم که آن رعایتهای لازم با وجود این همه تأکیدی که من کردم صورت نمیگیرد و در یک جهاتی واقعاً ول است، که بایستی آن کسانی که مسئول هستند حواسشان باشد. همهی کشورهای دنیا روی فضای مجازیِ خودشان دارند اِعمال مدیریّت میکنند، [در حالی که] ما افتخار میکنیم به اینکه ما فضای مجازی را ول کردهایم! این افتخار ندارد؛ این به هیچ وجه افتخار ندارد.»
ج. تأکید دوباره رهبری بر ول بودن فضای مجازی در ۱۴ خرداد ۱۴۰۰: «اینکه من میگویم فضای مجازی رها است، یک نمونهاش همین است».
پس مجلس، نه دولت، بله مجلس، باید کاری در مدیریت فضای مجازی بکند که وضعیت عوض شود و این کار هم در بازه «بلند مدت» نیست؛ بلکه باید در بازه «کوتاه مدت و میان مدت» انجام شود.
👈 مجلس هم یک طرح مناسب را فراهم کرده است و هر چند با کمی تأخیر، اما وارد صحن کرده است و تصویب اولیه کلیت طرح انجام شده است.
✅ این کار عین وظیفه قانونی و تلاش برای عمل به فرمایش ولیّ امر و رفتاری فقاهتی است که ادعای نامناسب بودن زمان قرار گرفتن در دستور کار مجلس، باید استدلال داشته باشد و ادعا کافی نیست. بلکه اگر تضعیف کار انجام شده باشد، خلاف شرع است!
📚 پاسخ به شبهه اقناع مردم در طرح صیانت
در نوشته پیشین تبیین شد که امام خامنهای در ۴ تیر ۱۳۹۹ اعلام کردند که مجلس باید در کوتاه مدت یا میان مدت، این فضای مجازی ول مدیریت کند. لذا زمان طرح صیانت طبعا درست است و اگر کسی دلیلی بر نادرستی این زمان بیاورد، ما میپذیریم؛ البته استحسانات و ظنونات عام، حجیتی ندارند.
👈 اینک شبهه اقناع مردم
برای «اجرا»ی یک قانون باید بسترها لازم ذهنی و مدیریتی در جامعه فراهم شود؛ اما آیا برای «طرح قانون در مجلس»، آیا باید ابتدا مردم را قانع کرد؟ محل بحث اینجا است؛ وگرنه هنوز طرح صیانت به تصویب نهایی مجلس هم نرسیده است؛ چه رسد به شورای نگهبان و چه رسدتر به اجرا! چرا اکنون برخی انقلابیونی که دچار عادت به رسانه های صهیونیستی هستند، به مجلس اعتراض میکنند و جوری سخن میگویند که دستاویز آشوبگران برای برپایی فتنه مشابه بنزینی شود.
1️⃣ برای «تصویب یک طرح»، اول باید مجلس قانع بشود یا اول باید مردم قانع بشوند؟
اگر بگوییم که اول باید مردم قانع بشوند؛ این حرف؛ اولاً مبتذل و سفیهانه است! ثانیاً بدعت در فرایند قانونگذاری و نیز بر خلاف سیره عقلا است؛ مگر جز این است که مردم برای قانونگذاری انتخاب کرده اند؟ خب دوباره برویم اول خط و سراغ دموکراسی مستقیم و چرخ را از آغاز اختراع کنیم؟!
2️⃣ ابتدا قانع کردن مردم یا نخبگان و نهادهای اقناع گر؟
گیریم که اول باید مردم را اقناع کنیم؛ اینک:
اولاً ابتدا باید نخبگان و نهادهای اقناع کننده کشور را قانع کنیم یا مجلس علاوه بر مرکز پژوهشها، باید مرکز اقناعات را هم ایجاد کند و مستقیماً مردم را قانع کنند؟
ثانیاً اگر ابتدا باید نخبگان و نهادهای اقناعگر را قانع کرد؛ و در اینجا اختلافی سر زمان طرح یا بخش هایی از طرح پیش آمد، چه باید کرد؟ باید رأیگیری کرد؟ از میان چه کسانی؟ ببینید چقدر مبتذل میشود!
ثالثا فرض کنید که از این مرحله هم گذشته و افراد و نهادهای اقناعگر، کار خود را کردند؛ اکنون در میان مردم اختلاف است که قانع شدهاند یا نشدهاند؛ در اینجا باید رأیگیری کرد یا نظرسنجیهای گوناگون به راه بیندازیم؟ اگر مردم قانع نشدند که روش ما در ارزیابی قانع شدن مردم درست است، چه باید کرد؟ آیا باید به حرف های سطحی گیزی (سلبریتیستی) چند گیزا (سلبریتی) استناد کرد؟ اگر بخشی از افراد، در نتیجه ارزیابی نهادهای سنجش اقناع، اختلاف کردن و دست به تجمع زدند چه باید کرد؟ برخی چقدر سطحی و گیزی سخن میگویند.
3️⃣ قانع شدن مردم و قانع نشدن مجلس یا شورای نگهبان
اگر ان شاءالله مردم قانع شدند، اما وقتی طرح در مجلس به بررسی و رأی گذاشته شد، نمایندگان مجلس قانع نشدند یا شورای نگهبان آن را خلاف شرع یا قانون دید، چه باید کرد؟ به مردم بگوییم ببخشید، هیچی! آیا این کار هدر رفت و هرز رفت امکانات و اعتماد مردم و تقابلسازی با نهادها نیست؟ اسباب خنده دنیا نمیشود؟ خوب ابتذال از این بالاتر؟!
4️⃣ دشواریهای محتوایی اقناع
بسیاری از مسائل تخصصی، فراتر از ظرفیت قانع شدن عرف است. خب بیاییم برای همه مردم کلاس آموزش راهبردها و نظامات فنی مدیریت فضای مجازی بگذاریم که قانع بشوند یا نشوند؟ عجیب نیست؟! حالا اگر بین کارشناسان اختلاف نظر بود و هر کس بر مبنای علمی و کارشناسیاش به تبیین مساله بپردازد، آیا مساله پیچیدهتر نمی شود؟ آیا میشود این گونه کشور را اداره کرد؟!
5️⃣ تنگناهای ابزار و سازوکار تبیین
به فرض این که یک مسالهای در سطح فهم عرفی باشد و ما بخواهیم مردم را قانع کنیم؛ اکنون اگر ما یک سخن بگوییم در طرف مقابل با هشت سال ارتزاق از فضای ول و امکانات گسترده، دهها برابر ابزار تحریف و تخریب دارد و صدها شبهه ایجاد میکنند و نه تنها مردم اقناع نمیشوند، بلکه ذهنیت جامعه نیز خراب میکنند؛ مگر یادمان رفته است «دیوار کشیدن در خیابان را»! مگر یادمان رفت که رهبری فرمودند که اگر تحریف بشکند، تحریم هم میشکند. حالا ما میخواهیم در بستر تحریف، تحریف را بشکنیم؟ راهش این است؟!
✅👈بله برای «اجرا»، باید بسترهای لازم را فراهم کرد، اما متأسفانه در حالی که این طرح مقتدر و مظلوم تصویب اولیه را از مجلس دریافت کرده است و هنوز در مجلس هم کارها دارد، برخی از گرامیانی که دچار عادت به فضای صهیونیستی و «ولسالاری» مجازی شده اند، دارند کاری می کنند که نظام، «سُرنا» را «کَرنا» بنوازد.
#گیزا: سلبریتی
#گیزی: سلبریتیزم
💐 عید غدیر بر پیروان علی پُرخُجَست باد.
📚 نکاتی از امام خامنهای درباره فضای مجازی؛ به بهانه طرح صیانت
1️⃣ قتلگاه جوانان و نوجوانان
رهبری در ۱۹ آبان ۹۵: «فضای مجازی حقیقتا قتلگاه جوانان و نوجوانان ما شده است. الآن یک منطقه عظیمی از این فضا در اختیار دشمن است و هر کار میخواهد میکند».
2️⃣ واقعا ول!
رهبری در ۱ فروردین ۱۴۰۰: «متأسّفانه در فضای مجازیِ کشور ما هم که آن رعایتهای لازم با وجود این همه تأکیدی که من کردم صورت نمیگیرد و در یک جهاتی واقعاً ول است، که بایستی آن کسانی که مسئول هستند حواسشان باشد. همه کشورهای دنیا روی فضای مجازیِ خودشان دارند اِعمال مدیریّت میکنند، [در حالی که] ما افتخار میکنیم به اینکه ما فضای مجازی را ول کردهایم! این افتخار ندارد؛ این به هیچ وجه افتخار ندارد.»
3️⃣ فضای تحت مدیریت دشمن
رهبری در ۲ شهریور ۹۹: «فضای مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت میشود؛ بحث این است. ... خب وقتی که ما میدانیم کسانی از بیرون دارند فضای مجازی را هدایت میکنند و مدیریّت میکنند، ما نمیتوانیم بیکار بنشینیم در مقابل او؛ ما نمیتوانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بیپناه رها کنیم»
4️⃣ مدیریتی با آرایش جنگی
امام خامنهای در ۱۱ بهمن ۹۸: «همان طور که عرض کردم [دشمن] از لحاظ فضای مجازی، آرایش جنگی گرفته؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملّت ایران گرفته، ملّت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد، باید خودش را آماده کند در همه بخشهای مختلف».
5️⃣ فضایی امن برای ناامنی و خرید و فروش اسلحه
امام خامنهای در ۸ اردیبهشت ۹۸: «در کشور ما خرید و فروش سلاح ممنوع است امّا این کار انجام میگیرد. هم در فضای مجازی، اعلامِ فروش میکنند، هم آدمها میخرند و میفروشند، [هم] در فضای مجازی نشان میدهند. همین قاتل [آن روحانی در] همدان در فضای مجازی عکس خودش را با چند سلاح انداخته و در اینستاگرام پخش کرده ... ما چرا باید اجازه بدهیم؟»
6️⃣ فضای مجازی و بمب شیمیایی دشمن
رهبری در ۱۲ مهر ۹۷: «ابزار رسانه، ابزار مهم و اگر دستِ دشمن باشد، ابزار خطرناکی است. ابزار رسانه را تشبیه میکنند به سلاحهای شیمیایی در جنگ نظامی ... امروز از تلویزیون، از رادیو، از اینترنت، از شبکههای اجتماعی، از انواع و اقسام وسایل فضای مجازی، علیه افکار عمومی ما استفاده میشود ... [مسوولین] توجّه کنند که آنها ابزاری نشوند برای اینکه دشمن راحت بتواند سلاح شیمیایی خودش را علیه این مردم به کار ببرد.»
7️⃣ اثر وضعی فضای صهیونی بر انقلابیون توئیتری
وقتی شکم شخصیت رسانهای کسی از لقمههای رسانهای صهیونیستی پر بشود، ممکن است موضع وی درباره #طرح_صیانت بلغزد و #گیزنگاری کند! به چربیهای زیر پوست حسابهای صهیونیستی نگاه کنید! کسی که بدون اطلاع از متن، آن را نقد و تخریب میکند، اگر توبه نکرده باشد و از مردم عذر خواهی نکند، طبعا بعد از خواندن طرح، آن را چراغ به دست، تخریب میکند!
8️⃣ فرمایش امام حسین (ع) در عاشورا
حرف گوش نکردن شما از این است که شکم تان از حرام پر شده و قلب تان مهر خورده! «فَقَدْ مُلِئَتْ بُطُونُكُمْ مِنَ الْحَرَامِ وَ طُبِعَ عَلَى قُلُوبِكُمْ وَيْلَكُمْ» بحار، ۴۵: ۸.
9️⃣ درس علامه حلی
هنگامی که علامه حلی میخواست درباره نجس شدن «آب چاه» نظر بدهد، دستور داد چاه آب منزلش را پر کنند؛ تا سودی در مساله نداشته باشد آنگاه درباره آن داوری کند.
✅ رسانه حلال و امن، یکی از حقوق پایه مردم است!
#گیزی: سلبریتیزم
#گیزا: سلبریتی
◼️ شایعه برای بردن آبروی مرجعیت، حوزه علمیه و مجلس
1️⃣ پایگاه جماران در ۶ اردیبهشت ۹۷: آیتالله جوادی: «فضای مجازی به نظر من مجازی نیست؛ بلکه یک فضای حقیقی است و هر جایی که اندیشه و فکر قابل بیان شد آن فضا، فضای حقیقی است.» این تنها بخش سخن علامه جوادی در این خبر، درباره فضای مجازی است.
2️⃣ مازنی: «آیتالله جوادی آملی یک مرجع تقلید روشن بین، آگاه و به روز، میگوید حقیقیترین فضا، فضای مجازی است.» این هم تنها جمله منقول از علامه جوادی در ادعای مازنی است.
اما مازنی (روحانی دارای عکس با خانم موگرینی) در ادامه حرفش که در بند دیگری از خبر اقتصادنیوز آمده است: «گاهی میگویند به دلیل استفاده غلط از فضای مجازی باید این محدودیتها را برقرار کنیم، اما به دلیل اینکه ممکن است مردم در رانندگی تصادف کنند که نباید رانندگی را ممنوع کنیم.»
3️⃣ سه جفا در حق مجلس محترم و علامه جوادی آملی
۱. زمان سخن علامه جوادی آملی سال ۹۷ است و طرح صیانت مجلس برای سال ۱۴۰۰ است.
۲. سخن علامه جوادی آملی درباره طرح صیانت نیست؛ ولی به لحاظ محتوایی، بیشتر، همسو با آن است نه نقد آن.
۳. یک بخش از سخن علامه جوادی آملی را با بخشی از حرف مازنی وصل کردند و با عکس علامه جوادی آملی، پیامی را برای تخریب مجلس و علامه جوادی، جعل کردهاند.
۴. مراقب خط جعل خبر از سوی پوشکپوشان آلبانی نشین باشیم.
#گیزی: سلبریتیزم
#گیزا: سلبریتی
🔻نقد عملیات #گیزایی بر «طرح صیانت»
به نام خدای مهرای ویژامهر
1⃣ واژهشناسی #گیز
پیشتر گفتیم که «گیختن» یعنی «درهم کردن چیزهایی برای تحریک» و «گیز، گیس و گیج» بن مضارع آن است و «ان+ گیزه» یعنی «بههم آوردن سنجیده چیزها برای تهییج». ان، پیشوند سنجیدگی و اندازه است؛ پس بهترین برابر فارسی «سلبریتی»، واژه #گیزا است.
2⃣ نگاه تطبیقی به منزل نخست در سلوک عرفانی و سلوک جنگ نرم
چُنان که امام خمینی بیان کردهاند، نخستین منزل سلوک عرفانی، «یقظه» است؛ یعنی توجه پیدا کردن به حق؛ در ادبیات جنگ نرم، گام نخست و اصلی، «مسالهکردن» چیزی برای مخاطب است. نهفتهترین نقشه نیز، «مسالهکردن» چیزی است که نباید مساله باشد! و این یکی از برجستهترین عملیاتهای رسانهای «بیبیسی» است؛ لذا گاهی بلندگو را به مخالفان میدهد؛ و آنان سرخوش که با استفاده از ابزار دشمن خود، حرف خود را میزنند، در دام بیبیسی میغلتند و چیزی که نباید «مساله» میشد را مساله میکنند؛ لذا در واقع بیبیسی با استفاده از حنجره دشمن خودش، کار باطل خودش را انجام میدهد!
3⃣ هوشمندی رهبری در «مسألهنکردن» فضای مجازی در انتخابات
امام خامنهای در انتخابات اعلام کردند که در مناظرات انتخاباتی، نباید بحث فضای مجازی و سیاست خارجی مطرح شود؛ یعنی مساله شدن این دو چیز در فضای انتخابات، نادرست است؛ چون دشمن بر موج آن سوار میشد و دو قطبی کاذب میساخت و مردم را از حق باز میداشت. اما این سخن، به معنای کمارزشی فضای مجازی یا سیاست خارجی نیست؛ زیرا امام خامنهای، فضای مجازی را دارای اهمیتی همسنگ انقلاب دانستند و نیز آن را قتلگاه جوانان و نوجوانان دانستند و بارها از «ول» بودن فضای مجازی گله کردهاند. پس نباید محکمات دیدگاه رهبری درباره فضای مجازی را با متشابهاتی، که ابزاری بر ضد جنگ روانی دشمن بود، تأویل کرد! رهبری حتی فرمودند که اگر «تحریف» بشکند، «تحریم» هم میشکند!
4⃣ خردمندی مجلس در ۸۵ی کردن طرح صیانت
مجلس در بررسی «طرح صیانت»، همزمان با برگزاری المپیک و در متن بیاعتنایی مردم به «دولت عبرت» روحانی، به جای پیوست رسانهای پر سر و صدا، پیوست سکوت را برگزید تا بر سری که نباید مساله و دستاویز حاشیهسازی بشود، دستمال نبندد و لذا طرح را ۸۵ی کرد تا هم در کمیسیون تخصصی بررسی شود و هم حاشیه سازی بیجا انجام نشود.
5⃣ غفلت و عملیات #گیزایی برخی انقلابیها
در این بستر، که نه حنای اصلاحات برای مردم رنگی داشت و نه حنای پوشکپوشان آلبانینشین و بیبیسی، شوربختانه غفلت برخی انقلابیهای #توئیتری، سبب شد که همه وجاهتی را که از رهگذر رسانههای صهیونیستی به دست آورده بودند، خرج خواستههای همان صهیونیِستها و پوشکپوشان آلبانینشین و جریان آذری جهرمی کنند؛ که «بادآورده را باد میبرد». لذا به دغدغه سازی اجتماعی و مسأله سازی بیجای برخی چیزها دامن زدند!
6⃣ نقدهای گیج و #گیز نگاری
نقدهای برخی نیز، کمابیش آمیزهای از گیجی و #گیزی بود؛ یکی میگوید «از طرح اطلاع ندارم ولی این طرح شفاف نیست»! دیگری میگوید صدای بلندتر مخالفان در این مسأله، یعنی اطلاعرسانی درستی نشده است!
👈 یعنی از درک گام نخست سلوک رسانهای نیز غفلت کردهاند که بدترین لغزش در این شرایط بود.
7⃣ تخریبچی برای دشمن نشویم
پس از آن که برخی انقلابیها با وجاهت خود، آبرویی به جریان مخالفت با طرح صیانت دادند و حتی گفتند که شاید این کار به چیزی مانند فتنه بنزینی بینجامد، زبان افراد بیآبرو در این حوزه نیز باز شد و آلبانی نشینها و بیبیسی، آب را گِلآلوده و آماده ماهیگیری یافتند.
✅ خوشبختانه برخی از گرامیان انقلابی متوجه خطای خود شدند. اگر برخی دیگر از این گرامیان، خطا را بس نکنند، بسا که بسترساز اغتشاش مزدوران سعودی و مریم رجوی بشوند.
📚 خرد باد بر #گیزگویان؛ خرد!
#گیزا: سلبریتی
#گیزی: سلبریتیزم
✍️ابوالفضل امامی؛ دکترای فقه سیاسی
#فزا: فارسی زبان انقلاب
۱. خدا آدم را عاقل و بالغ آفرید و نعمت سخن را به وی داد: «خَلَقَ الإنسانَ عَلَّمَهُ البيانَ» رحمن، ۳ و ۴.
۲. همانگونه که خدا در رنگ پوست آدم و حوا، استعداد گوناگونی آفرید و آسمان و زمین گوناگون را بر رنگ پوست فرزندان آنان، کارا آفرید، زبان حضرت آدم و حوا را نیز دارای استعداد گوناگون آفرید؛ که آسمان و زمین گوناگون، بر شکوفایی گونههای زبان، کارا آفرید. و اختلاف رنگ و زبان را، از نشانهای خدا برشمرد:
«و مِن آياتِه خَلقُ السَّماواتِ و الأَرضِ و اختلافُ أَلسِنَتِكُمْ وَ أَلوانِكُم» روم ۲۲.
۳. اگر اختلاط زبانها آیه خدا است، اختلاط و روابط نامشروع زبانها در راستای خیانتهای زبانی گلوبالی، همانا جنگ با آیات خدا است! آری جنگ!
۴. قرآن، قوم موعود و ستوده خود را، ایرانیان میداند: «و إِن تَتَوَلَّوْا يَستَبدِلْ قَومًا غَيرَكُم ثُمَّ لايَكونوا أَمثالَكُم» محمد، ۳۸.
۵. بنابراین زبان فارسی، زبان قوم موعود و برگزیدهی روزگار پیشاظهور است و پاسداری از نژادگی و نابی آن، در راستای «اختلاف ألسنتکم» و «لسان مُبین» بودنش در ترویج ارزشهای انقلاب، پاسداری دو چندان از « از آیات خدا است.
۶. امام خامنهای: «اگرچه به زبان عربی ارادت داریم؛ اما زبانی که میتواند مفاهیم انقلاب اسلامی ما را در دنیا گسترش دهد فارسی است.» ۱۷ اسفند ۹۵
🌹شهید عراقی، ابومهدی مهندس «فارسی» را زبان انقلاب دانست. پس باید از نژادگی و نابی فارسی در برابر استعمار داعشوار زبان انگلیسی، سلیمانیتر از فردوسی، جانفشانی کنیم!