eitaa logo
ابرفقه
683 دنبال‌کننده
424 عکس
358 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه بخش نخست👇 6️⃣ پاسخ به شبهه اسقاط نظام ایران و پذیرش طاغوت آمریکایی احتمال پذیرش ولایت کفر (الّا أن تَتَّقوا منهم تُقاة) از سوی مؤمنین، به گرانی و برخی تنگناهای معیشتی ربط ندارد! زیرا: 🔻آ. فرق تقیه با حرج «تقیه» با «حرج» تفاوت دارد و اینها دو باب متفاوتند. تقیه بیشتر ناظر به خوف از جان است و حرج ناظر به سخت شدن زندگی. پس قیاسِ حکم و ضوابط این دو، ابوحنیفه‌گری است! 🔻ب. فرق مؤمنین با ولیّ‌امر این آیه در جایی است که «مؤمنین» باید تصمیم بگیرند؛ نه «ولیّ امر»! هم شرع و هم قانون اساسی جهتگیری کلان نظام را به ولیّ امر داده است! ولیّ امر هم بنا به مصلحت هشت سال به ذهنیات نادرست برخی مجال داد. نتیجه التماس به دشمن، همین «حرج» برخی مردم است و اگر این سیاست ادامه یابد، از حرج به حراج می رسیم! و البته مردم رشید، با رأی خویش، جلوی این سیاست سفیهانه را گرفتند. 🔻ج. فرق سلطه طاغوت و حاکمیت اسلامی با توجه به دلالت «تقیه» (الّا أن تَتَّقوا منهم تُقاة) مجرای این آیه در جایی است که جمعی از مؤمنین در چنبره سلطه طاغوت هستند! نه مؤمنینی که در نظام اسلامی و شرایط انتخاب شده از سوی خودشان هستند. 7️⃣ پاسخ نقضی به حراج نظام به سبب حرج! اگر به سبب قاعده حرج روا باشد که نظام را حراج کنیم، پس منطقاً جنگ نباید در دین باشد؛ زیرا جنگ، حرج می آورد. در حالی که جنگ واجب کفایی و گاه واجب عینی بر همگان (حتی زنان و کودکان) است و حتی در زمان امام خمینی برای بسیار از مردم الزامی و اجباری بود و خانواده های زیادی را به حرج و بالاتر از حرج کشاند. نوع سختی و شدت سختی و حرج جنگ نیز چندین برابر سختی معیشتی است. پس باید نظام و ایران را می دادیم به دست دشمن؟! 8️⃣ عدم جداسازی میان آیات جهاد و آیات قتال بین آیات «جهاد» و آیات «قتال» هم فرق است و ما این مسأله را به تفصیل در رساله خویش آورده‌ایم و آیه «جاهدوا فی الله حق جهاده» را ابتدا باید ثابت کنید که آیه قتال است! 9️⃣ نمونه تاریخی ادعاهای باطل سروش محلاتی البته یک عده هوسران، حتی درباره جنگ‌های پیامبر خدا نیز به قاعده «لا حرج» استناد می‌کردند و می‌گفتند که چون گرمای تابستان، جنگیدن را دشوار می‌کند، ما نمی‌جنگیم و چون سرمای زمستان، جنگیدن را سخت می‌کند، ما نمی‌جنگیم! آیا می‌توان مقاومت در برابر دشمنانِ وجودی دین و میهن را به سبب دشواری‌های معیشتی ناشی از نظریات التماسی برخی رها کرد؟ جواب خون صدها هزار شهید و حرج ممتد خانواده‌های شهدا را چه کسی بدهد؟ خطاست اگر کسی فکر کند مردم می‌گذارند یک فرد کم‌دانش در فقه سیاسی بیاید و با استناد به «حرج»، دین را حراج کند و وطن فروشی را تبلیغ کند؟ مردم در انتخابات ریاست جمهوری، این خیالات را پس زدند! بازتاب نوشته در خبرگزاری رسمی حوزه علمیه: hawzahnews.com/xbrbt یا علی
✅ خدا نیرنگ باز را اگر شایسته دستگیری نیستند، لعنت کند «فَإِذا جاءَتْهُمُ الْحَسَنَةُ قالُوا لَنا هذِه‏ وَ إِنْ تُصِبْهُمْ سَیئَةٌ یطَّیرُوا بِمُوسی‏ وَ مَنْ مَعَهُ أَلا إِنَّما طائِرُهُمْ عِنْدَ اللَّهِ وَ لکنَّ أَکثَرَهُمْ لا یعْلَمُونَ» اعراف، ۱۳۱ پس، هرگاه نیکی به آنان رو ‏آورد گویند برای خود ماست این! و اگر بدی به ایشان رسد به موسی و هر که با اوست، پرمی‏دهند! هان که فال شان نزد خدا است! اما بیشترشان نمی‏دانند. 📚 نتیجه کلید روحانی را به رهبری نسبت می دهند!
به نام خدای مهرای ویژامهر گفتگوی نادقیق برخی از موافقین و مخالفین واکسن، کمک چندانی به جامعه نمی‌کند 1️⃣ تبیین علمی مایه‌کوبی رهبری بنابر مبانی فقهی دقیق در طب جدید، واکسیناسیون را پذیرفته‌اند، نه نظر اکثر کارشناسان، و لذا «مایه‌کوبی عمومی» را بسیار مهم دانسته‌اند و به بایستگی حتمی آن «حکم حکومتی» کرده‌اند و ! 2️⃣ نقد نسبت «یک مشت بی‌سواد» در فرض نادرستی که «نویسنده ح. انقلابی» سخن گفته است، حرفش محمل فقهی دارد. 3️⃣ اولا باید بین «حکم الهی» و «حکم ولایی» جدا کرد که متأسفانه هنوز این مسأله دقیق در گفتمان فقهی مغفول است. اما در فقه مصطلح، قطعا «عمل معصوم» دلالت بر وجوب ندارد و طبعاً دال بر جواز و رجحان است. اما در فقه ولایی، عمل خاص عندالحظریِ حاکمیتی، می‌تواند بر وجوب دلالت کند؛ مانند اذن در: «اُذن للذین یُقاتَلون بأنّهم ظلموا» 4️⃣ عدم دلالت عمل معصوم بر جواز در فرض «نویسنده» اگر معصوم (ع)، سخنی را به عنوان قول کارشناس (پزشک) غیر معصوم، مبنای عمل قرار دهد، کسی که نظر این کارشناس را مُضرّ می‌داند، نمی‌تواند از این عمل معصوم، «جواز» اقدام را برداشت کند. 5️⃣ نمونه معصوم نبودن عمل معصوم اگر طرفین نزاع، نزد شما بیایند و بنا بر اسناد (سوگند یا شهود)، حکم نزاع را به نفع طرف الف تشخیص دادی و در این خلال، این دو نفر نزد معصوم می‌روند و ایشان بر پایه سوگند یا شهودِ متفاوتی که دریافت می‌کنند، حکم دیگری بدهند. در اینجا اگر آنان دوباره پیش شما به عنوان قاضی تحکیم بیایند، حق نداری حکم خودت را نقض کنی و «عمل و حکم معصوم»، دال بر جواز تبعیت از ایشان در این مسأله نیست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بهره های شگفت آب باران در 👈 پاکیزگی شما 👈 ستردن تکانه و وسوسه شیطان 👈 استواری دلهای شما 👈 و پایداری گامهای تان آتش نشسته بر در و دیوار خانه ها باران ببار بر تب تند جوانه ها نم نم ببار و از تن پر غصه ات بخوان بگذار غمگنانه سرت را به شانه ها روضه باران خیز است چشم تان عاشورا! دل تان تاسوعا! 🌐 به پایگاه خبری صبح میبد بپیوندید
چند برش از فرمایش امام خامنه ای در دیدار با نخبگان؛ ۲۶ آبان ۱۴۰۰ «استعداد و ظرفیت ذهنی تنها شروط تحقق نخبگی نیست بلکه باید با شکرگزاری و قدرشناسی این نعمت، و با کار و تلاش و همت و مجاهدت، استعداد و ظرفیت را به نخبگی تبدیل کرد.» « البته قدرشناسی و شکر عملی نعمت نخبگی جوان، وظیفه پدر و مادر، معلم و استاد و دستگاههای حاکمیتی نیز هست.» «ملت ایران، ملتی بالقوه نخبه است و به همین علت از دیر باز هدف جنگ نرم تحقیرکننده استعمارگران قرار داشته تا استعدادها و توانایی‌های خود را فراموش کند و حتی منکر شود و دروغ بزرگ «ما نمی توانیم» را بپذیرد.» «باید به‌گونه‌ای حرکت کنیم که در آینده‌ای معقول، ایران منبع علم جهانی بشود و هر کس برای دسترسی به جدیدترین یافته‌های علمی، ناچار از یادگیری زبان فارسی شود، همانگونه که در برهه‌هایی از تاریخ، ایرانیان بر قله‌های دانش جهانی قرار داشتند و کتابهای دانشمندان ایران در دانشگاههای غرب و شرق مورد تدریس و استناد اهل علم و دانش بود.» «امروز کارهای علمی مهمی در کشور در حال انجام است که غالباً جزو شاخه‌های علمی خلق‌شده به دست دیگران است، در حالی‌که علاوه بر این، باید با خلاقیت و نوآوری، قوانین ناشناخته طبیعت را کشف، و در تولید علم، نوآوری کرد.» «اینکه عناصری در بعضی دانشگاهها، جوان نخبه را از آینده مأیوس، و او را به ترک میهن تشویق می‌کنند، صریحاً خیانت به کشور و دشمنی با آن است و دوستی با آن جوان هم نیست.» 🌻ابرفقه
💭 پُلُق‌هایی؛ پشیزتر از اندیشه یاسر عرفات 1️⃣ یک فردی در نقد کسانی که مطابق فرمایش ولیّ امر می‌گویند «مدیریت فضای مجازی باید در دست ما باشد؛ نه دشمن» و «نباید مردم را بی‌پناه در چنگال آرایش جنگی دشمن رها کرد» که ارمغانش بشود «قتلگاه جوانان و نوجوانان»، با نگاه «عاقل اندر سفیه» نوشته است: 2️⃣ «خب؛ چندتا مثال بزنم که کمی موضوع ساده‌تر بشه. عراق به ایران حمله کرد و خرمشهر رو اشغال کرد، آبادان رو هم محاصره خب، حالا ما باید چکار می‌کردیم؟! می‌گفتیم خرمشهر دیگه تحت مدیریت دشمن هست پس ما دیگه بهش کاری نداریم و فقط حاضریم در شهرهای دیگه که تحت تسلط خودمون هست با دشمن مبارزه کنیم؟! می‌گفتیم آبادان تحت محاصره دشمن هست اگه بریم سمتش کلی شهید می‌دیم و کلی هزینه داره پس توجیه نداره سمت آبادان بریم؟!» 🔺 نویسنده در پایان، هشتگ «» برای این نگاهش زده است. 📚 نقد این حرف 3️⃣ اسرائیل قدس را اشغال کرده است و تحت مدیریت او است؛ اکنون باید چه کرد که دشمن‌شناسانه و ضد اشغالگری باشد؟ این‌که برویم در شهر «قدس اشغالی» و تحت «مدیریت اسرائیل و قوانین آنها»، مؤدبانه و تحت نظر آنان زیست کنیم؟ تا مبارزه کرده باشیم؟! آیا این کار (پذیرش اشغالگری، پذیرش مدیریت مطلقِ دشمن با آرایش جنگی، بی پناه شدن مردم، بر پا شدن قتلگاه جوانان و نوجوانان، حتی ممنوع کردن نام و نشان سردار سلیمانی و حذف هر حسابی در هر لحظه ای بدون پرداخت هیچ هزینه ای از سوی دشمن) یعنی مبارزه با اشغالگری؟ یا پذیرشِ اشغالگری؟! 4️⃣ اما رهبری و پیگیران نگاه رهبری چه می‌گویند؟ می‌گویند که اگر دشمن آمده است جایی را اشغال کرده است، باید بر دشمن تاخت و ابتکار عمل و مدیریت فضای مجازی، را از او گرفت و بیرونش کرد؛ نه این که اصل سلطه و مدیریتش را بپذیریم و ذلیلانه در چنبره حکمرانی او و قواعدی که دشمن تنظیم می‌کند، نفس بکشیم یا نفسمان را ببُرد! 5️⃣ حالا شما بفرمایید که چه کسی ضد اشغال‌گری است و چه کسی پذیرای اشغالگری! چه کسی می‌گوید که خرمشهر و آبادان باید آزاد شود و چه کسانی می‌گویند که ما باید تحت مدیریت دشمن و تنها با قوانینی که دشمن برای بازی تعریف می‌کند، با او مؤدبانه گفتگو کنیم؛ وگرنه خفه‌مان کند! 6️⃣ شما چه مبارزه‌ای می‌توانید در اینستاگرام بکنید؟ رهبری فرمودند که با بازی در زمین دشمن [و طبق قواعد دشمن] هرگز برنده نمی‌شوید! شما با چه کسی می‌جنگید؟ با کسی که با یک اشاره، حساب شما را می‌بندد! مگر حتی می‌توانید نام یا تصویر سردار ملی و بلکه سردار جهانی مبارزه با تروریزم را در اینستاگرام بگذارید؟ مثل کفتار، حلق‌تان را پاره می‌کنند و گردنتان را می‌شکنند! 👈 شما هیچ اختیاری ندارید و دشمن هر وقت شما را «مزاحم» ببیند، به «حساب» تان می‌رسد و آن را مانند پُلُقی (حبابی) می‌ترکاند و هیچ کسی هم هیچ کاری نمی‌تواند بکند. هزاران کلاهبردای فحشایی و مالی شده است و هیچ کس نمی‌تواند به آنها رسیدگی کند! 7️⃣ باور کنید که دشمن‌شناسی شما و اندیشه مبارزاتی تان از توهمات هم نادرست‌تر است. آن بیچاره دست کم یک داشت؛ شما که در اینستاگرام، این را هم ندارید؛ هیچ ندارید! 8️⃣ بروید پیگیر فرمایش رهبری باشید! نه آن که آن را با تکه پاره کردن و پشت و رو کردن، تفسیر به رأی کنید! 9️⃣ قتلگاه جوانان و نوجوانان که داریم، با ، هم رقم خواهد خورد! برخی از محافظه‌کاران و غافلان جریان انقلابی، مانعی کبیره در مسیر «استقلال»، «آزادی»، «جمهوری» و «اسلامی» در فضای مجازی تحت سلطه اسرائیل هستند. 🔟 دست از این روال نادرست که نتیجه‌اش تداوم اشغال و تداوم قتلگاه جوانان و نوجوانان و تداوم غارت حیا و عفت و تداوم فروپاشی خانواده و تداوم گستاخی فتنه‌گران و تداوم آشوب در اقتصاد و امنیت است؛ و اشک امام زمان (عج) را در می‌آورد، بردارید و تابع ولیّ فقیه و قرآن باشید: «و لا ترکنوا الی الذین ظلموا فتمسّکم النار»! ا. امامی، دکترای فقه سیاسی و کاشف ابرفقه
آقای مدرسیان؛ گیزنگار نشویم! گیزاها به هر دره‌ای سرگردان می‌گردند و در همه جا نظر می‌دهند؛ قرآن کریم این افراد را «شعراء» نامیده است و یک سوره را در سرزنش‌شان نام گذاری کرده است: ✅ «وَ الشُّعَراءُ يَتَّبِعُهُمُ الْغاوُون؛ أَ لَمْ تَرَ أَنَّهُمْ فِي كُلِّ وادٍ يَهِيمُون» شعراء، ۲۲۴ و ۲۲۵ 📚 نقد اعتراضی که درباره رخدا بادرود نوشته‌اید خلاف شرع است: 👈 لچک‌ها و طاقدیس آبی بالای نمودار، نشانگر لغزش شما برادر ارجمند است: «وَ إِذَا جَاءَهُمْ أَمْرٌ مِنَ الْأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذَاعُوا بِهِ وَ لَوْ رَدُّوهُ إِلَى الرَّسُولِ وَ إِلَی أُولِي الْأَمْرِ مِنْهُمْ لَعَلِمَهُ الَّذِينَ يَسْتَنْبِطُونَهُ مِنْهُمْ وَ لَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَتُهُ لَاتَّبَعْتُمُ الشَّيْطَانَ إِلَّا قَلِيلًا» نساء، ۸۳. ❌ در مسائل امنیتی و نظامی مرتبط، هرگاه رخداد نگران کننده‌ای پیش آمد، نباید پخش کرد! باید به صاحبان صلاحیت در مسأله برگرداند تا اهل استنباط، سخن بگویند و بدانید که اگر فضل و رحمت خدا نبود، شما جز در اندکی چیزها، از شیطان پیروی می‌کردید. 👈 مقاله مفصل 🖌ابوالفضل امامی؛ دکترای فقه سیاسی و روابط بین الملل
☝️ گرامیان! شما که الحمد لله هم قرآن و هم رهبری را قبول دارید ... 🔺 قوت در فضای مجازی حیاتی است و مدیریت بخش عظیمی از این فضای حیاتی در دست دشمن است و نتیجه اش هم جوانان و نوجوانان» است ▪️در این سو، یک عده انقلابی، برای قطع دست دشمن، کاری می کنند و این قتلگاه تداوم می یابد. 🔻چه سنجیده فرمود رهبرمان که «محافظه کاری قتلگاه انقلاب است»؛ به جای ترس از خدای بزرگ و فروپاشی ایمان و خانواده و حیا و از دست رفتن ظرفیت های عظیم اقتصادی، انقلابی هایی داریم که از «هیاهوی افرادی محدود با صدایی نامحدو» می ترسند. ▪️اگر فضای مجازی قتلگاه جوانان و نوجوانان است، محافظه کاران قاتلان انقلاب هستند؛ حتی اگر خودشان انقلابی باشند و متوجه نباشند. و اگر به خاطر برخی از مردم از خدا نترسیدید، خدا چه بسا همان مردم را بر شما بشوراند و از همانجا، آن آبروی به ناحق جمع کرده تان را بریزد. تخشی الناس!
🌻 مؤمنین نیستند! 1️⃣ کیسه‌دهان (هَمستِر) جونده کوچکی است که گفته می شود دندان‌های جلوش همواره رشد می‌کند و برای اندازگی آن، همواره چوپ و چیزهای دیگر را می‌جود. 2️⃣ آیا مؤمن هم دندان جدالش همواره بزرگ می‌شود و همواره باید با کسی در بپیچد و مرزبندی کند؟ و اگر مخالفی در میان نباشد، بنا به عادت، به جان همدیگر بیفتند؟ و با خودشان مرزبندی کنند؟ 3️⃣ ویژگی مؤمن کم و سنجیده‌گویی و سخن سدید است تا با آن، نه تنها دشمنی نسازد، بلکه دوستی بسازد: «... ادْفَعْ بِالَّتی‏ هِی أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذی بَینَک وَ بَینَهُ عَداوَةٌ کأَنَّهُ وَلِی حَمیمٌ» فصلت، ۳۴. 4️⃣ مؤمن حق ندارد که وسوسه مرزبندی و جدال با دیگران را حتی با مخالفان ارضاء کند. این کار بر پایه سخن قرآن، حرام است و حتی با یهودی نیز باید با نیکو«ترین» شیوه سخن گفت: امام صادق (ع): «... وَ لَكِنَّهُ‏ نُهِی‏ عَنِ‏ الْجِدَالِ‏ بِغَیرِ الَّتِی هِی أَحْسَنُ؛ أَ مَا تَسْمَعُونَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یقُولُ: «وَ لا تُجادِلُوا أَهْلَ الْكِتابِ إِلَّا بِالَّتِی هِی أَحْسَنُ‏» وَ قَوْلَهُ تَعَالَى: «ادْعُ إِلى‏ سَبِیلِ رَبِّک بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتِی هِی أَحْسَنُ‏» ... وَ الْجِدَالُ بِغَیرِ الَّتِی هِی أَحْسَنُ مُحَرَّمٌ حَرَّمَهُ اللَّهُ تَعَالَى عَلَى شِیعَتِنَا». تفسیر منسوب به امام عسکری (ع): ۵۲۷. 5️⃣ در ادامه، امام صادق (درودش باد) جدال غیرأحسن و حرام را چنین بیان می‌کنند: «... أَمَّا الْجِدَالُ بِغَیرِ الَّتِی هِی أَحْسَنُ، فَأَنْ تُجَادِلَ مُبْطِلًا، فَیورِدَ عَلَیک بَاطِلًا فَلَا تَرُدَّهُ قَدْ ، وَ لَكِنْ تَجْحَدُ قَوْلَهُ أَوْ تَجْحَدُ حَقّاً یرِیدُ ذَلِک الْمُبْطِلُ أَنْ یعِینَ بِهِ بَاطِلَهُ، فَتَجْحَدُ ذَلِک الْحَقَّ- مَخَافَةَ أَنْ یكُونَ لَهُ عَلَیک فِیهِ حُجَّةٌ، لِأَنَّک لَا تَدْرِی کیفَ التَّخَلُّصُ مِنْهُ، فَذَلِک حَرَامٌ عَلَى شِیعَتِنَا أَنْ یصِیرُوا فِتْنَةً عَلَى ضُعَفَاءِ إِخْوَانِهِمْ وَ عَلَى الْمُبْطِلِین». همان ۵۲۸. 👈 این که فرد حق‌ستیز حرف باطلی بر تو آورد، پس تو آن را با سخنی که خدا آن را می‌داند، پاسخ ندهی ولی حرفش را پس بزنی یا سخن حقی را که حق ستیز می‌خواهد با آن باطل را یاری کند، پس بزنی و این چنین آن حق را بستیزی از ترس این که با آن بر تو چیرگی داشته باشد و تو نمی‌دانی چگونه از آن چالش رهایی یابی. پس چنین جدالی بر شیعیان ما حرام است که مبادا فتنه‌ای بر برادران ضعیف‌شان یا بر ابطال کننده حق بشود. 6️⃣ بنابراین ارتقاء پیدا نکردن از حزب‌الله سیاسی و حزب‌الله اجرایی (پیش‌نظام) به حزب‌الله فقاهتی (نظام پیشرفته، یعنی با سخن و کردار، نظام و روابط را جدلی و استحسانی مدیریت کنیم! از این گذشته، بنگیرید که چه قد از گفتگوهای ما برپایه این تعریف امام صادق، نمونه جدال حرام است! الفقه ثم الکلام! 7️⃣ راستی! با یهودی ستمگر هم نمی‌توان جدال غیر احسن کرد. عنکبوت، ۲۹. مغنیة، محمد جواد، تفسیر كاشف، ‏۶: ۱۱۶. 🌻آری مؤمن «کیسه‌دهان» نیست!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیانات رهبرعزیزمون درباره ایام فاطمیه بنده حوائج یک ساله خودم را در ایام فاطمیه میگیرم. 🤲التماس دعای فرج @mahdiyebandareanzali
امر رهبری به فیلتر سلطه دشمن در فضای مجازی ✅ چکیده‌ای از سخنان رهبری: ۱. اهمیت فضای مجازی، «حیاتی» است. ۳ فروردین ۹۹ ۲. «اصل» مسأله نیز، «اختیار مدیریت و حاکمیت بر» این فضا است؛ ۲ شهریور ۹۹ ۳. اما اکنون این فضا، «در دست سرسخت‌ترین دشمن است؛ ۱۴ خرداد ۹۵. ۴. مدیریت دشمن بر این فضا، به گونه «آرایش جنگی» است؛ ۱۱ اردیبهشت ۹۸ ۵. پس مسئولین، مردم را «بی‌پناه» در مدیریت جنگی دشمنی با ابزار «سلاح شیمیایی» رها کرده‌اند؛ ۱۲ مهر ۹۷ ۶. ازاین‌رو فضای مجازی، «حقیقتاً قتلگاه جوانان و نوجوانان» شده است؛ ۱۹ آبان ۹۵ ۷. تدبیر و «حکم» رهبری: باید فضای مجازی را از «سلطه دشمن» درآورد ! ۱۴ خرداد ۹۵؛ و دقیقاً می‌گویند که «باید فیلتر کرد»! ۲۲ اردیبهشت ۸۲ ۸. رهبری: تغییر مدیریت دشمن بر فضای مجازی را کار «کوتاه‌مدت و میان‌مدت و نزدیک» دانستند؛ ۲۲ تیر ۹۹ ۹. این تغییر در سلطه دشمن بر فضای مجازی، «اولویت کلیدی» است؛ ۲۲ تیر ۹۹ ۱۰. در انجام این کار نیز «نباید، ملاحظه برخی مخالفت‌ها به نام مردم کرد»؛ ۱۴ خرداد ۹۹ ◾️چکیده‌ای از وظایف ما ۱. آیا آفریده‌ای را می‌یابید که از «زیستگاهی» که «قتلگاه» شده است، به زیستگاه امنی که اینک خرّمی کمتری دارد، نکوچد؟ اما برخی در فضای مجازی چنین حرف‌های گمراهتر از چارپایان را پیش می‌کشند! ۲. کارکرد دولت، وزارت ارتباطات، وزارت اطلاعات، مجلس، قوه قضائیه، صداسیما، حوزه علمیه، جامعه مدرسین، منصوبان رهبری، ائمه جمعه، سپاه، بسیج، سازمان تبلیغات، ارشاد و نخبگانی مانند حسن عباسی، پناهیان، رائفی‌پور، شبکه افق، رجانیوز و سعید جلیلی چیست؟ ۳. آیا پیگیری این حکم‌های «روشن» رهبری، «اولویت» ندارد؟ «حیاتی و کلیدی» نیست؟ «کوتاه‌مدت و نزدیک» نیست؟ آخر چه شده است؟! آیا در «مارپیچ سکوت» قاتلان و قالتاق‌های فضای مجازی اسیریم؟ یا در آن «چاه معروفی» افتاده‌ایم، که «علامه حلی» آن را پر کرد؟! و ما حاضر نیستیم آن را پر کنیم! ۴. وقتی خودمان به فضای مجازی دشمن (مانند اینستا و توئیتر و واتساپ و تلگرام) آلوده باشیم، خُب با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه کثیف را پاک کرد! بلکه ما، به حضور مردم بی‌پناه، در این قتلگاه وجاهت هم می‌هیم و شریک قاتلان صهیونیست و قالتاق‌های داخلی آنها‌ هستیم! ۵. آنچه از افراد و مراکز انقلابی نامبرده به چشم عموم مردم می‌آید، «سکوت» در قبال قتلگاه» یا «سخنی بگو و بگذر» است! نه «استقامت» و «پیگیری مؤثر»! بسیاری از اینها، کم‌توجه یا دچار مشاوره غلط هستند! اما برخی افراد مؤثر، محافظه‌کار و در پی «مُلک ری» هستند! اینان خوب به سرنوشت لاریجانی نگاه کنند و عبرت بگیرند! آیا این کردارها، «التزام عملی به ولیّ فقیه» و «اسلام» است؟ شورای نگهبان به خواست خدا، طالبان «مُلک ری» را رد خواهد کرد! ۶. چقدر با ذهن تاریخی‌مان بجنگیم که برای «بی‌عملی» برخی، در برابر فریادهای «حیاتی»، عالمانه، مکرر، ژرف، «اولویت‌دار» و آتشین رهبری، سخن امیرالمؤمنین (ع) به خاطرمان نیاید که: «قاتَلَکُم اللهُ»! ۷. آری آنان که از سر محافظه‌کاری، نوجوانان معصوم را در قتلگاه دشمن رها می‌کنند، «خدا مرگشان بدهد»؛ پیش از آن که مرگ انقلاب را برسانند؛ که رهبری فرمود: «محافظه‌کاری قتلگاه انقلاب است»! ۸. پس ای ایرانی گرامی! شما «زنده» باشید و «برازنده پیگیری فرمان رهبر» در این مسأله «حیاتی و اولویت‌دار»! و خوب یادمان باشد که دچار توجیهات و حواشی نشویم که: «اولویت ترور، ترور اولویت» است! ⛔️ فرمود تنگه احد را نگه‌دارید! نگه‌نداشتند؛ گفت جزیر مجنون را نگه‌دارید! نگه‌داشتند! ما کدامیم؟ در پی غنیمت مجازی و جمع کردن چند دنبال کننده؟ یا عمل به حکم حجت خدا؟ یا اصلاً در پی «مُلک ری»؟ رد کردن حکم ولیّ امر + بازگذاشتن دست دشمن در قتلگاه بی‌پناهی مردم= «ضدیت» با ولایت فقیه! ✅ امام خامنه‌ای: «می‌شود امپراطوری رسانه‌ا‌ی صهیونیستی غربی را شکست داد؛ اگر همه همّت کنیم». ۲۶ دی ۹۶. شما را به خدا بیایید همت بورزیم و در برابر «نص روشن فرمایش رهبری» اجتهادهای جاهلانه نکنیم! اگر این چکیده شما را قانع نکرد، نوشته تفصیلی را از عین عبارات رهبری در ابرنگار یا در پی‌دی‌اف، بخوانید. یا علی
🔴هشدار امروز امام خامنه ای به مسئولان درباره مدیریت فضایِ مجازیِ 🔹 رهبر انقلاب برخورد حذفی مستکبران با شهید سلیمانی در فضای مجازی را نشانه ترس آنها حتی از اسم شهید و واهمه‌شان از رواج و تکثیر آن الگوی گران‌سنگ دانستند و گفتند: در دنیای امروز، فضای مجازی است و این واقعیت باید مسئولین فضای مجازی کشور را نیز کند تا به‌نحوی عمل کنند که دشمن نتواند به هر شکل و هر جا که اراده کرد، در فضای مجازی برخورد کند. پ.ن: هیچ فرد آزاده ای، یک امر حیاتی را زیر کلید مستکبران قرار نمی دهد. بنابه تعبیر امام خامنه ای، «امروز ”قوت” در  فضای  مجازی  “حیاتی” است». یعنی حتی اگر استقلال هم می‌داشتیم؛ ولی قوت نداشته باشیم، دچار آسیب حیاتی هستیم. چه برسد به اینکه اینک حتی استقلال هم نداریم! آیا امری به این مهمی و حیاتی شایستگی مطالبه گری از مسئولین ندارد؟! پس مطالبه گران حق، بسم الله. توضیحات بیشتر در 👈 اینجا حجت الاسلام شیخی، دکترای علوم اقتصادی https://eitaa.com/joinchat/1981481119C3433f95378
بچه‌بازی در برابر دشمن: بد! بد! بد! ✅ به فرمایش رهبری: وقتی فضای مجازی ارزش حیاتی دارد! وقتی فضای مجازی ما زیر کلید دشمن مستبکر است! وقتی دشمن آرایش جنگی گرفته است! وقتی دشمن بمب شیمیایی خود را به آسانی بر سر مردم بی‌پناه ما می‌ریزد! وقتی فضای مجازی ما قتلگاه جوانان و نوجوانان شده است! وقتی رهبری می‌گوید باید دست دشمن را قطع کرد! وقتی می‌گوید این کار در کوتاه‌مدت شدنی است! ❌ آن وقت مدعیان انقلابی فضای مجازی، بچگانه دورادور می‌ایستد و پس از شکست در توفان‌های توئیتری، به لیسیدن آب‌نبات چوبی امتیاز منفی به فلان نرم افزار دلخوش می‌کنند! ◾️ اوباش، ناموس کسی را دزدیدند و دور وی را خطی کشیدند و به وی گفتند که مبادا پایت را از این دایره بیرون بگذاری و جلوی چشمش به ناموسش تجاوز می‌کردند و او یواشکی کمی پایش را از دایره بیرون می‌گذاشت و می‌گفت حال‌شان را گرفتم! 📚رهبری فرمودند که باید مدیریت فضای مجازی در دست دشمن نباشد! و در دست ما باشد اما ما هر روز یا با هاتگرام و طلاگرام یا با رفتارهای نسنجیده دیگر، زمان را از امام زمان می‌گیریم و به دشمن می‌دهیم و در قتلگاه جوانان و نوجوانان، فقط کمی پایمان را از دایره بیرون می‌گذاریم تا مبارزه کرده باشیم. ای اُف بر این بچه‌بازی! از کجای فرمایش‌های رهبری چنین راهکارهای بچگانه در می‌آید؟ تخطئه فرمایش رهبری با دلخوشی به خس و خاشاک! ◾️آنها هفت هزار میلیارد دلار را در غرب آسیا هزینه کردند که ایران را زمین بزنند، حالا ماتم می‌گیرند که برخی به ابزار قتل عام آنان، نمره منفی بدهند و بگویند: «بد بد بد! تا روز قیامت!» 🙈 آخه بابا جان فلسطینی ها هم دیگر با سنگ به جنگ تانک نمی روند و سلاح متناسب دارند، شما «بد بد بد!» می‌کنید! شگفتا از شما قهرمانان! بروید پی فرمایش رهبری و این بچه‌بازی‌ها را رها کنید. یک روز توفان توئیتری و یک روز دیگر یک مسخره بازی دیگر. تازه دیگران که خردمندانه پیرو سخن رهبری هستند را به افراط متهم می‌کنند. کاری که سالها حسن روحانی با انقلابیون کرد! شرم آور است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اولویت ترور، ترور اولویت است! 🔵 دشمن سال‌هاست که کشور را قتلگاه کرده است و می‌کوشد که به فرمایش رهبری ما را «تنبیه» کند، اما برخی متنبه نمی‌شوند! قاسم ما را در اینستاگرام کشت! ◾️ اما این بار هم خشم مقدس مردم و تلاش رهبری برای قطع دست دشمن از مدیریت بر فضای مجازی، با اقدام کودکانه «نمره منفی به اینستا» از رونق افتاد. 👈🏼اینجا است که می‌گویند «اولویت ترور»، «ترور اولویت» است. ❌ مثل کسی که در یک عملیاتی که می‌توان دست دشمن را قطع کرد، بگوید حالا کشتن یک سرباز دشمن هم عنیمت است و به او شلیک کند و عملیات لو برود و تمام! 👈بله یک مو از خرس غنیمت است اما وقتی باید خرس را کشت و به سخن صریح رهبری در تیر ۹۹، می‌توان مدیریت فضای مجازی را در «کوتاه مدت» از دست دشمن گرفت، در اینجا اگر توان خود را صرف کندن یک مو از خرس کنیم، است. برخی غفلتها مانع کبیره برای رسیدن به هدف است؛ نتیجه اش با خیانت یکی است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 مادر شهید: بچه م رو ماهی ها خوردنش، من چطور ماهی بخورم؟ اگر طلا بشه نگاش نمی کنم 🚨هشدار: 👈اینستا قتلگاه مجازی قاسم سلیمانی است. قتلگاه جوانان و نوجوانان ماست. اگر طلا باشه نگاش نمی کنم ◼️فیروزابادی و بانیان وضع موجود فضای مجازی و امتداد دهندگان آن در این دولت بدونن که خاک زیر کفش این پیرزن بر همه شعور شما شرف داره. ✅ به جایی این که اینستاگرام که قاتل مجازی سردار است را به تبدیل کنند، بازی بچگانه «بد بد بد» به راه انداختند؛ نتیجه این کار قطعا خیانت به سردار سلیمانی بود؛ الان وقت عین الاسد کردن اینستا بود!
وندکاوی ۱۰؛ پیشوند «ش» ◾️السلام علیک ایتها الصدیقة الشهیدة؛ تسلیت سوگ شهادت مادر برای چابک‌سازی زبان فارسی، زنجیره وندکاوی هایی را پی گرفتیم که و اینک گمان ما بر این است که در زبان فارسی پیشوند «ش» داشته‌ایم که نمونه‌هایی را پیشکش می‌کنیم. معنای واژ «ش»، «بهینگی و برگزیدگی» است و پیشوند «ش» معنای بهینگی و بیشینگی را به هسته واژه می‌دهد. ۱. شاستن ش+ آستن. آستن از ریشه آختن؛ یعنی برون آوردن از پوسته و ناخالصی‌ها برای به دست آوردن چیزی است؛ که نتیجه اش بهینه شدن چیزی در ویژگی‌هایش است؛ مانند سخت‌تر شدن. بن مضارع آستن، آه است. آه+ ن: آهن؛ که دارای سرسختی بسیار است (فیه بأسٌ شدید). آست+ ر: آستر؛ که برای سفت و محکم کردن پارچه لباس است. «ک» واژ کاهنده و ضربه زننده است: ک + استن: کاستن و کم کردن. «ش» واژ برگزیده سازی است؛ ش+ استن: بِه‌آستی. بن مضارع شاستن، «شاه» می‌شود؛ یعنی چیز یا کسی که از ناخالصی و «رجس» «تصفیه» و بهینه شده (مصطفی) و برای استحکام یک مجموعه به کار می‌رود (امام: نظاماً لِلأمّة). واژ «ن» برای نشان دادن نمونه چیزی است. ن+ شاستن یعنی نمونه‌ای از شاستن؛ یعنی پوست گندم را کنار زدن و با ناب سازی، مغز آن را به دست آوردن. گیرا اینکه نشاسته برای سخت و پایدار کردن پارچه به کار می‌رود (آهار). 📚 بررسی نمونه بیشتر در ابرنگار
وندکاوی ۱۱؛ ان و هن 🌹شهادت حضرت زهرا تسلیت «ان» و «هن» پیشوندهای نشان دهنده «اندازه» چیزی هستند؛ به یک نمونه بنگرید: ان+ دیشه: «دیش» از ریشه دیختن و به معنای جای دهنده چیزی برای نگهداری یا پرورش و فرآوری آن است. زادهای دیگر آن، «دیس، دیز، دیک و دیگ» است. دیگ آش و دیزی آبگوشت و دیس برنج و دیش ماهواره (ریشه فارسی)، همگی خویشِ همند. پر+ دیس یعنی پروردگاه برتر (بِه‌شت: «ش» زادفت شفتن و به معنای به‌هم آمده و پوشیده؛ یعنی جنت است و بهشت یعنی باغ پر درخت برتر). قوه فکر را از روی پروردن و پختن داده‌ها و آماده بهره‌بری کردن، «دیش» می‌گویند و دیشیدن مصدر جعلی به معنای پروردن چیزها است. پس «ان+ دیشیدن» یعنی بِه‌پروری و سنجیده‌پروری؛ که به معنای پرورش چیز مُقدَّر و سنجیده شده از سوی امام فکر (العُقولُ أئمّةُ الأفکار: فرمایش امیرالمؤمنین که بنیاد ابرفقه است) و به گونه سنجیده و به‌اندازه است. به دو نمونه بسیار سنجیده کاربرد «دیش» در شعر کهن (رودکی) که نشان‌گر «اندیش» نبودن «دیش» است، بنگرید: «خویش، بیگانه گردد از پی سود – خواهی آن روز؟ مزد کمتر دیش!» اگر نمی‌خواهی که به سبب مزدگرفتن از خویشان، آنان را بیگانه کنی، پس این «دیش» (افکار نادرست) را کم کن. کمتر دیش یعنی این افکار باطل و نسنجیده را کم کن؛ معنای دیش آشفته اندیشی است. و نیز «هر کو برود راست، نشسته است به شادی – و آن کو نرود راست، همه مرده، همی دیش». یعنی کسی که راستی ورزد شادی می‌درود و کسی که کژی ورزد، مرده‌ای است که همواره در تشویش و دیش است. در اینجا نیز دیش در برابر اندیش است. 📚نمونگان بیشتر در ابرنگار
چرا ایران و سلیمانی به حزب الله کمک کرده اند؟ به نام خدای مهرای ویژامهر ✅ پاسخ ها ۱. ظرفیت مالی و ارزی ای که سردار برای ایران فراهم کرد صدها برابر بیش از این پولها است؛ همه چیز را با هم ببینیم؛ هم را و هم را. داد و ستد کار عقلا است ۲. ضمنا در مسائل ، هرگز جای چرتکه انداختن اقتصادی نیست! شما چند می دهید که کشته نشوید؟ خوب هر چه دارید! پس تأمین امنیت ایران با کمک اندک به جریان های وفادار به ایران را نباید با یک مشت دلار ترازو کرد. ۳. حزب الله مانند چرخ گوشت در بالای سر اسرائیل است و هر وقت لازم شد که جلوی تهدید آمریکا و اسرائیل را گرفتحزب الله را بر می افرازیم ۴. آمریکا حاضر است صدها میلیارد دلار بلکه ۷ هزار میلیارد دلار خرج کنه که یکی به سان حزب الله بالای سر دشمنان خودش داشته باشد و خرج هم کرد و قاسم سلیمانی با که داشت، همه را نقش برآب کرد. ۵. شما فقط چند میلیون دلار را نبینید که گاهی لازم است برای امنیت یا شرف شیعی یا وجدان انسانی یا حتی قانون اساسی خرج کرد و البته با آن، جلو میلیاردها دلار خسارت و بلکه نابودی و را گرفت! ۶. آن چند هزار میلیارد دلار آمریکا و میلیاردها دلار سعودی و ترکیه و امارات و خون آشامی داعش را هم ببینید که قاعدتا باید خاک ایران را به توبره می برد و همه را پس زد! و حرم حضرت زینب و عتبات عراق را نیز آزاد کرد. ۸. ضمنا پولی که در این چند سال به واتساپ و و تلگرام صهیونیستها کمک کرده ایم صدها برابر کمک ایران به بازوهای خود در منطقه است. گرم گل نرگس باشیم
🔺پیام مهم رأی منفی مردم به «نرم‌افزار قاتل قاسم» 1️⃣ در پی ترور مجازی سردار سلیمانی در اینستاگرام و از سویی تبدیل شدن کشور به «قتلگاه جوانان و نوجوانان»، باید اینستای قاتل را «عین الاسد» می‌کردیم؛ ولی خب برخی که به قول رهبری هنوز «مُتَنبّه» نشده‌اند‌، گفتند که به جای «حذف» اینستا برویم به آن امتیاز منفی بدهیم تا اینستا «متنبه» شود! 2️⃣ اکنون که امتیاز اینستا در ایران به یک رسیده است، جوری خبر می ‌نویسند که انگار امتیاز اینستا به یک رسیده است! البته در پایان خبر هم می نویسند «امتیاز منطقه‌ای»! نکند با این گونه خبرنویسی، بخواهند بگویند کارشان اثر کرده و بخواهند باز هم جلوی حذف اینستا را بگیرن! و قتلگاه مردم، تدوام یابد. 👈🏼 اولا باید صادقانه و آشکار به مردم گفت که این امتیاز بسیار پایین نرم‌افزار قاتل، برای کشور «ایران» است و در کشورهای دیگر، چنانکه در تصویر بالا می بینید، امتیاز اینستا نزدیک به چهار است. 👈🏼 ثانیاً اکنون که مردم کمترین امتیاز ممکن (یعنی یک) را به اینستا داده‌اند و امتیاز آن به نزدیک یک سقوط کرده است، چرا باید یک نرم‌افزار قاتل که دارای کمترین امتیاز ممکن است، بتواند کشور ما را اشغال کند و مردم بی‌پناه را به قتلگاه ببرد؟ 3️⃣ پس همینک باید قاتل مجازی سردار سلیمانی و «قتلگاه» مردم ایران حذف شود؛ مگر این که بگویید هم کار خودتان و هم رای مردم درباره اینستا، ناروا بوده است!
انتقام ترور مجازی حاج قاسم چیست؟ بعد از اقدام ترامپ در حاج قاسم و حمله سپاه به ، امام خامنه ای آن را تنها یک سیلی دانستند و انتقام اصلی را خروج آمریکا از منطقه اعلام نمودند. حال انتقام حاج قاسم و حذف تصاویر و مطالب سردار بزرگ اسلام در فضای مجازی چیست؟ انتقام این ترور طبق بیانات امام خامنه‌ای، در مرحله اول سلب سلطه دشمن از فضای مجازی و بیرون راندن او از منطقه مجازی کشور و به عبارتی دیگر استقلال در فضای مجازی است. انتقام آن، قوت یافتن کشور در فضای مجازی است. ما خودمان باید مدیریت این شبکه ها و سرویس ها را در اختیار داشته باشیم. در ادامه ما باید در تراز اول قدرت های بزرگ سایبری دنیا باشیم و به فناوری های برتر در این زمینه دست یابیم تا حرفی برای گفتن داشته باشیم و دشمن نتواند هر کاری می خواهد انجام دهد. انتقام واقعی ترور حاج قاسم در فضای مجازی این است. حال که سالگرد زدن عین الاسد است، کاش بتوانیم عین الاسد مجازی را نیز بزنیم و یوم الله دیگری را بسازیم. ✍حجة الاسلام دکتر مجتبی شیخی splus.ir/sheikhy https://eitaa.com/joinchat/1981481119C3433f95378
📚 وندکاوی ۱۲؛ «ب» پیشوند بهینگی 👈 آیا می دانید (ساختار و ریشه) واژگان پزشک و چُس‌فیل چیست؟ پس پژوهش زیر را بخوانید! «ب» زادفت (زاداُفت: بُن مضارع مُرخّم) بختن یا زادفت ورزادبرهای آن (مصدرهای فرزندی آن؛ مانند بزتن، بستن، بشتن، بچتن و …) است و «بِه» و «بَه» زاد ورزادبر بس+ تن از ریشه بختن است. گویا همین زادُفت، پیشوندی با معنای «بهینه» می‌سازد و اینک این گمان را در نمونگانی می‌آزماییم:   ب+ جشک: ب+ چشک، ب+ زشک (پ+ زشک) «ز، ج، چ و …» واژزادهای «خ» هستند و همگی برخی سویه‌های مشترک معنایی را در بر دارند. ریشه واژگان بالا «چختن» یا «جختن» است. چختن یعنی تحرک سخت و ستیزا که به «خش» انداختن و «زخ+ م» می‌انجامد؛ چنان که با «چخ»ماق، آتش می‌افروزند. هر سه واژه «خش، زخ، چخ و نیز چش، جز، جس، چس و دیگر، از یک خاندان هستند. چش+ م نیز تحرک دقیق و قوی برای دیدن است. ب+ چشک یعنی بهترین چش+ م ورزی (معاینه) برای ستیز با بیماری و زخم کردن و بریدن بایسته و «جش» و «جُز» (جدا کردن) بیماری از بیمار و شکوفا کردن (جست و چست) بهبودی کسی. برادرزاد چش، چس است؛ همان که با «ت» نمونه‌ساز، می‌شود «چست» و چالاک. اسم مصدر مرکب آن می‌شود «چُس‌فیل»؛ از ریشه چستن (معنایی شبیه جَستن) و پیفتن و فیفتن (بنگرید سخواژ شهواژ ف) در معنای پُف‌کردگی و بزرگ و پُر شدن چیزی. چس‌فیل یعنی برجهیده و شکفتگی و بزرگ شدن ذرت. پسوند «ک» در خاندان شهواژ «خ» زیاد است. ب+ چشک یعنی بهینه چشم‌گزاری (معاینه) می‌کند، بهینه با بیماری می‌ستیزد و سلامت را بهینه می‌شکوفاید. زبان فارسی 📚 بررسی نمونگان بیشتر در ابرنگار
📚 کارگزاران کشور در سخن رهبری+ روضه قتلگاه ۱. رکن توصیف فضای مجازی اکنون زیر کلید دشمن است و ایران، قتلگاه جوانان و نوجوانان است. بسیاری از مدیران ارشد فضای مجازی نیز؛ جزو همان بانیان وضع کنونی هستند. ۲. رکن تبیین 👈 آیا سخن رهبری را می پذیرید که کار، بر زمین است و کشور شده؟ 👈 آیا سخن رهبری را می پذیرید که سبب این وضع، است؟ ۳. رکن تحلیل 🌻 اگر داریم نگاه انقلابی را بر این فضای برافرازیم؛ ◽️اگر نه، از رحمت خدا به دوریم. ۴. رکن تاثیر 🌑 وای از قتلگاه ! 🌑 وای بر بانیان قتلگاه ! 🌑 وای بر ادامه دهندگان قتلگاه ! 🌹 ویژامهر خدا، بر نگاه انقلابی و ملی و برافرازندگان شکوه ایران باد!