May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 سلام
به پاس راهنمایی رهبرمان☝
واژگان بیگانه، سربازان فرهنگی دشمن برای آشنا جازدن دشمن و عادی کردن پذیرش او است.
🚀بخشی از جنگ جهانی واژگان
📛بهتر، که واژه استراتژیک را به کار نبریم؛ تقی زاده
🌍 دانست، ابردانش، ابرفقه
🌍مرجع کاوش ابرفقه
@abarin
🌹سال رونق تولید مبارک
کالای شرق و وسوسه غربِ روبهآه
تعطیل کرده، شور غزل های کارگاه
#کرسی بسوخت #شعر شب اشعری نماند
حالا رسیده "رونق تولید" صبحگاه
#برجام_ابوموسی_اشعری
#کرسی
#شعر
🇮🇷#رونق_تولید
#ا. امامی؛ در قطار رم به ترمه
🌍 مرجع کاوش ابرفقه
@abarin
ابرتفقه آزادی در جمهوری اسلامی ایران
امام خامنه ای چندی پیش به جای خالی کار نظری دقیق و عمیق بر روی «آزادی» اشاره کردند. «ابرتفقه آزادی» در راستای اجابت فرمایش ایشان، تعریفی نو، عمیق، منضبط و بسیار بابرکت، کاربردی و رهگشا از آزادی؛ بر پایه مبانی امیرالمؤمنین (ع) در «ابرتعقل» ارائه کرده است. این نوشته شامل بخش های زیر است:
🌻تعریف ابرتعقل و ابرفقه
🌍تعریف آزادی
🌻آزادی سلبی
🌍مراتب آزادی
🌻ابرآزادی (استقلال)
🌍نسبت استقلال (ابرآزادی) به آزادی
نشانی نوشته در «ابرنگار»:
http://yon.ir/aivMn
🌍مرجع کاوش ابرفقه
@abarin
🌸شعر را سیل برد
سیل آمد بُرد سعدی را #گلستان را بهار
واژه ای لب تر نکرده! غنچه ها بستند بار
باز هم بوی بسیج مردمی، #عطار شد
نیست فردوسی که بشناسد شکوه #پاسدار
هیچکس مانند فردوسی سیاسی شعر گفت؟
هیچ کس مانند زهرا شد اسیر زلف یار؟
هیچکس سوگند مردم (حضرت عباس) شد؟
شعر در حد علی اصغر! گلویش ذوالفقار🌹
عشق #بازی دیو دیوان، جام #برجام ظریف
عشق #جدی، شعر میثم های سرخ روزگار
♻ شعر نباید دچار اشرافیت تخیل و خودارضائی عاطفی بشود.
🍷آنان که می بایست #حافظ شعر می بودند و سرودن را در راه فردوسی ارتقاء و جامعیت میدادند، خودشان بیش از همه، شعر را دچار جام و #برجام و باد و باده کردند.
🌹 رسالت ادیبان، انقلابی کردن شعر به سوی ظهور و شکوفایی و تطهیر آن از جام و برجام و باد و باده و عاطفه زدگی است؛ و تلاش دانا برای تولید #تعادل بین عناصر شعر تراز است:👇
🌍 عقلها امام فکرها
🌍 فکرها امام قلبها
🌍 قلبها امام حسها
🌍 حسها امام اعضا:
🌻امیرالمؤمنین ع.
♻شاعری نباشیم که قرآن مذمتش کرد و گمراهان از آنان پیروی میکنند (فالوئر شان هستند): "وَالشعراءُ يَتَّبِعُهم الغاوون" شعرا ٢٢٤
🌻مرجع کاوش ابرفقه
@abarin
شهادت و اسارت دایره واژگان امام کاظم هم تسلیت باد
روز جمهوری اسلامی گرامی باد
🎵#خانه، از صدای ساز و آواز زلزله بود
🌹صاحبخانه عبد است یا حر؟ عبد اگر بود پروای خالق داشت!
🎵 بِشر پابرهنه دنبال مولا دوید، توبه کرد و به فرخندگی توبه، دیگر کفش نپوشید و حافی (پابرهنه) ماند.
🍷واژگان هم بِشر حافی می شوند
#بیت شاعر، خانه ای مانند بِشر حافی است
هر چه حافظ #تار بست و #چنگ می زد #کافی است
تار اگر با #چنگ و دندان بر غزل دف می زند
بِشر حافی توی حافظ خانه اش #کف می زند
شعر را سیل کف و دف، بِشر حافی کرده است
بِشر را موسی بن جعفر #انقلابی کرده است
❇️باشد که شعر مطربانه بَشر، بِشر حافی بشود و از باد و باده و جام و برجام و کف و دف توبه کند.
🍷#🌹بسامد واژه های آلوده مطربی و مستی و هوسبازی غزلها مقایسه شود با طهارت واژگان قرآن تا بدانیم «هر چه کردم همه از #دولت_قرآن کردم» یا واژه را از جام میخواران و شهوتخانه های واژگانی شاعران درباری عاریه کردند؛ بزک کردند و قبح آنها را ریختند تا اکنون برای شیعه موسی بن جعفر هم، این #دایره واژگان عادی و حتی «تقدیس» شود!
🌵چه دلهره آور است روز روشن شهوتواژه ها را به اسم قران امضا کنیم!
یا موسی بن جعفر!
از کنار بیت بیت شعر حافظ بگذرید
از کف دف های او لرزید عبدالله #بید
#اام
🌻مرجع کاوش ابرفقه
@abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
+شعر
🌝چند تا دانشجوی بسیجی رفتن کمک به سیلزده های گلستان. وسط کمکرسانی یکی از خانمها میگه میخوام برگردم مشهد. براش بلیط میگیرن ولی لغو میکنه! متوجه میشن مراسم عقدش بوده؛ برنمیگرده ... برنامه عقد رو تغییر میده!
🌻باید بروم منتظرند ... اما ... نه!
🌸از حنظله، هم حنظله تر، حنّانه
🌊 زیباست بجای عقد در گِل ماندن
🌿در صحن گِـلستان، چقدر ریحـانه!
#قشم
🌍 مرجع ابرفقه @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌻شوق هزار گونی شن در تنم دوید
ماجد به سیل بند چه زیبا دهد نوید
واژه به واژه شن شده شاعر، شکوهمند
🌊 سیلاب ها! غزاویه را رد نمی شوید!
🌍 مرجع ابرفقه @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
+شعر
سیل آمد روستایم خاکتر شد، پاکتر
همدلی، همت، همفزایی، همه چالاکتر
سیل مانند رکاب و روستا مثل نگین
حاجی آباد گلستان، قلبِ پر پژواک تر
🌍مرجع ابرفقه @abarin
نگاهی شاعرانه از منظر سیاست و احکام به سیل
🌊 غسل غزل در سیل
🏝... و باز قشم قرق کرده قلب خارا را
و همزمان اقیانوس، کوه و صحرا را
چقدر بغض گرفته گلوی سارا را
ادامه دادن تفریح آشکارا را
وطن چه کرده تنش را، که غسل باید داد:
و "یُرسِلِ السماءَ علیکم" ولی نه "مِدرارا"
و رای، رای به دنیا و مَسّ میّت بود
و غسل داد خداوند آری آرا را:
درست، گردن و سر را به شکل ترتیبی
شمال صحن گلستان و آق قلّا را؛
نه! غسل گردن و سر را که ارتماسی داد
سپس به راست وَ چپ برد حجم دریا را
تمام گونه پل دخترِ وطن، خیس است
و سیل، خط زده مشق ندار و دارا را
"گرفته سیل اگر راه خانه ما را
کسی ندیده چنین سیل همدلی ها را"
... و باز قشم قرق کرده قلب خارا را
چقدر بغض گرفته گلوی سارا را!
🐠🐠🐠🐠ا🐠🐠🐠🐠
📖 ... اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيْكُم مِّدْرَاراً... هود ٥٢.
🗝 مدیران بی کفایت باران رحمت را سیل ویرانگر می کنند. خدا گناهی ندارد.
🇮🇷مرجع ابرفقه @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌑برجام کار خدا بود
🌚احیای دریاچه ارومیه کار روحانی
🌕خداوند: خوبیها کار من، بدیها کار خودت
🌚روانی: بدیها کار خدا، خوبیها کار کدخداچیان
📖 مَّا أَصَابَکَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ و مَا أَصَابَکََ مِن سَيِّئَةٍ فَمِن نَّفْسِک
ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﻧﻴﻜﻲ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺭﺳﺪ، ﺍﺯ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﺑﺪﻱ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺭﺳﺪ، ﺍﺯ ﺧﻮﺩت. نساء ٧٩.
🌻 مرجع ابرفقه @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆غزل آخوند
🌊خدا تو را غزلی گفت در سیلاب
همو که مزبله می رُفت در سیلاب
چقدر سیل تمسخر حواله اش کردم
درون خویش همه می نهفت در سیلاب
برای رُفتن شُبهه به دستشویی رفت
چقدر وقت کمک می شکفت در سیلاب
تمام قلب مرا می فشرد #این صحنه ...
همین که گفت #حلالم_کنید در سیلاب
سرودنش که به پایان روز رسید
چقدر ساده، غزل خفت در سیلاب
#حلالمون_کنید
❇ شرایط شکافت: فی تقلب الاحوال عِلمُ جواهر الرجال
🔻شناخت جوهره افراد در دگرگونیها. جوانان ما چقدر عمق شان زلال است.
#اام. در قطار رم به ترمه
🌻 مرجع ابرفقه @abarin
چقدر فریاد زدیم، تهمت شنیدیم؛ خواهش کردیم، کنایه شنیدیم؛ بحث کردیم، تمسخر شدیم؛ استدلال کردیم، بایکوت شدیم و توپخانهٔ توییتری و اینستاگرامی عدهای هر روز و هر ساعت جبهه را هدف گرفته بود تا صدای حقیقت به گوش اهلش نرسد؟!...
آقای ضرغامی به بزرگترین کوچ آریایی به تلهگرام اسراییلی افتخار میکرد و کتاب چندکیلیوییِ پستهای اینستاگرامیاش را در سخنرانیهایش تبلبغ میکرد و فعالیت در اینستاگرام را تکلیف شرعی میدانست و ما را به چه و چه متهم میکرد و حسن آقای عباسی اشغال زمین دشمن و عملیات نامتقارن در حاکمیت مطلق دشمن را تئوریزه میکرد و آقای پناهیان شرم میدانست یکی انقلابی باشد و اینستاگرامی نباشد و معتقد بود باید آنقدر زمین دشمن را پر کنیم تا مال ما شود! و کاسب میدان هم که، منصور امینی... نیروهای دلسوز را متحجر میخواند و سازمان و دفتر و دستک و عِدّه و عُدّهای و بودجههای میلیاردی و دورههای کشوری و ساخت حساب اینستاگرامی و توییتری برای چهرهها و آموزش استفاده از فیلترشکن بدون شرایط سنی و بازاریابی حرفهای برای اینستاگرام و برنامهریزی دقیق برای افزایش نفوذ توییتر در ایران و... و ساعتها بحث بینتیجه با این آقایان و دیگرانِ مدعی...
اکنون هم دلخونیم از جَری شدن دشمن و دلسوزانه میخواهیم جبران مافات کنند و به چند سؤال پاسخ دهند:
1⃣ مگر اینستاگرام و توییتر، هر دو شرکتهایی آمریکایی نیستند؟ پس چرا در یکی فیلتر شدید و در دیگری، نه؟
2⃣ شما بیشاز یک میلیون بسیجی را برای دنبالکردن حساب سرداران و... به اینستاگرام کشیدید... اکنون چرا دشمن فقط حسابهای فرماندهی و محوری را بسته و از طرفی بقیهٔ حسابهای پراکنده را چگونه سازماندهی میکنید؟
3⃣ این اقدام دشمن کاملاً قابل پیشبینی بود؛ در مواجهه با آن چه اقدامی تدارک دیدهاید؟
4⃣ فیلتر کردن تعدادی حساب با دنبالکنندگان میلیونی و بازکردن مجدد چندتای آنها و بستن برخی از صفحات برخی حسابها و دستنزدن به برخی دیگر را چگونه ارزیابی میکنید؟
5⃣ آیا بهتر نیست تمام دنبالکنندگان سازماندهی شدهٔ حسابهای بسته شده، نام و تصویر پروفایل خود را فوراً به نام و تصویر فرماندهان سپاه تغییر دهند و اعلامکنند بهخاطر نبودن آزادی بیان در اینستاگرام و توییتر، حسابهای خود را به نرمافزارهای داخلی منتقل میکنند؛ تا اینگونه دشمن هم برای این اقدام وحشیانهٔ خود، حداقل هزینهای داده باشد؟
6⃣ آیا وقت آن نرسیده است که صفحات فیلتر شده را به نرمافزارهای مشابه داخلی منتقل کرده و رسماً اعلام کنید تا دشمن بفهمد اقدامش باعث تقویت داخلیها شده است؟ و مگر نه اینکه صفحات نرمافزارهای داخلی هم در همهجای جهان دیده میشود؟
7⃣ آیا بهتر نیست با نهضتِ شکایت از مسئولینی که وظیفهٔ قانونی خود را انجام ندادهاند، همراهی کنید و از قوهٔ قضاییه مطالبه کنیم سران تلهگرام، توییتر و اینستاگرام را رسماً، علناً و عادلانه در ایران محاکمه کند؟ و مجلس را برای استیضاح مقصران و تحقیق و تفحص از دستگاههای مربوطه (خصوصاً وزارت ارتباطات و اطلاعات) تحت فشار قرار دهیم؟
8⃣ آیا نباید فیلتر کردن فوری اینستاگرام در پاسخ به فیلتر شدن ایرانیان در اینستاگرام را از مسئولین مطالبه کنیم تا اینستاگرام ناگهان با ریزش میلیونی کاربران مواجهه و تنبیه شود؟
9⃣ آیا وقت این نرسیده که بودجههای بیتالمال را در سال #رونق_تولید ، از این پس خرج تقویت نرمافزارهای تولید شده در داخل کشور و به دست جوانان ایرانی کنیم؟
🔟 آیا مقصران این وضعیت نباید عزل شده یا استعفا دهند و ستاد فرماندهی مجازی نیاز به تحول ساختاری و انسانی ندارد؟
✒️ روحالله #مومن_نسب
Sapp.ir/momennasab
#نهضت_پرسشگری ✊ @jebheh
✅شعر؛ اولین فتوای ترور داعشناز سلبریتی و ترور طلبه همدانی.
📛 کشته شدن قاتل از کشته شدن مقتول فاجعه بارتر است؛ جناب وزارت اطلاعات! کشتن شدن سرنخ یعنی زنده ماندن بستر جرم و جریان جنایت!
ساز کلیدش با ناز مهناز
با تیر بهروز، گشته هم آواز
قلاده کرده پاول #سگی را
#نقاش_باشی در خواب پرواز
بابای من بود دیروز روزه
با خوردن تیر، شد روزه اش باز
عمامه ات شد افسار افشار
خون تو برداشت از پرده اش راز
#مهناز_رجوی
#بهروز_حاجیلو
🆔 @emoqavem
🌟 روایت رهبر انقلاب از غوغای همدان پس از حادثه شهادت طلبه همدانی
⚠️ عدهای میگویند مردم از دین فاصله گرفتهاند، اما واقعیت چیز دیگری است
🔻 رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار طلاب حوزههای علمیه:
🔸️ امروز وظیفهی حوزهها از گذشته سنگینتر است؛ علت هم این است که نیاز و قبول بیشتر است. امروز اقبال به مفاهیم برجسته و عالی دینی در جوانان دنیای اسلام و بلکه خارج از اسلام هست.
🔹️ سابقاً شاید ایمانهای قرص وجود داشت لکن جلوهی عملی نداشت. در تهران شیخ فضلالله را وسط تهران بر دار کشیدند، عدهای هم گوشهوکنار اشکی ریختند اما حرکتی صورت نگرفت؛ با آنکه آن روز رضاخانی هم سر کار نبود.
🔸️ حال این را مقایسه کنید با [شهادت] طلبهی همدانی؛ #همدان چه غوغایی شد و چه انعکاسی در ایران پیدا کرد. اگر آن جنازهی مطهر در تبریز و تهران و بقیهی کشور هم میآمد همانطور تشییع میشد.
🔹️ حالا بعضی میگویند مردم از دین فاصله گرفتهاند. ما که طلبه بودیم، هیچوقت در هیچ شهری در هیچ جلسهای، این اجتماعاتی که امروز پای منبرها مشاهده میکنید وجود نداشت؛ یک دهم این هم وجود نداشت.
👈 وجوهاتی که امروز مردم میدهند نشان میدهد که مردم متدین هستند.
🔺️ حرفهای بدون معیار علمی گفته میشود، لکن روحانیت محترم است و علیرغم سیاهنماییهایی که انجام میشود، واقعیت چیز دیگری است؛ این وظیفه را سنگین میکند. ۹۸/۲/۱۸
💻 @Khamenei_ir
مُذلّ المؤمنین یا شجاعترین لحظه خامنهای؛ نقد جنبش عدالتخواهی
1⃣ ولیّ فقیه اردوی تمرین «مسابقه اراده شناسی»
دعای عهد هر روزه منتظران مهدی (عج): اللهم اجعلنی من ... المُمتثلین لأوامره و المُحامین عنه و السابقین الی ارادته و المستشهدین بین یدیه: خدا یا مرا از گزارندگان امر و نهی او بگذار و از حامیان وی. سپس در میان این جمع، «مسابقهای» برگزار میشود، که برندگانش به مقام «شهادت» میرسند. مسابقه چیست؟ «السابقین الی أرادته» یعنی کسانی که از اطاعت امر و نهی فراتر رفتهاند و نیز از حمایت؛ اینان در کشف «اراده ولیّ امر»، بدون بیان صریح یا کنایی ایشان، میکوشند تا در سطح مسابقه عظیم آخر الزمانی آماده شوند. برای کشف اراده؛ باید در افق ولیّ امر باشیم تا با هزار زیرکی و پروا، بی آنکه او سخنی بگوید، اراده او را بشناسیم. وای به این که ولیّ امر، سخنی بگوید و ما «معترض» باشیم!
2⃣ شجاعت امام حسن مجتبی
امام خامنهای: «من معتقدم امام حسن مجتبى، شجاعترین چهره تاریخ اسلام است. ... امام حسن حاضر شد خود را و نام خود را و وجهه خود را و محبوبیّت خود را در میان «دوستان نزدیکش»، فداى مصلحت واقعى بکند؛ حاضر شد که او را نشناسند، براى اینکه اسلام را بشناسند و اسلام بماند». اما اصحاب نادان به امام حسن میگفتند «مُذِلُّ المؤمنین: خوارکننده مؤمنین». چه میشود که آقا خامنهای، این نکات ظریف را میفهمد و چرا میگوید؟ چرا بازنشر میشود؟ چون در موقعیت مشابه قرار میگیرد! به مطلب زیر دقت کنید:
3⃣ روش مدیریتی کلان؛ تخریبی و تخلیهای
هر گاه خانه یا حتی مسجدی ضرار باشد و افراد بی گناهی از سر اشتباه، حامی آن نباشند، یعنی بدنه مردمی نداشته باشد، مدیریت تخریبی نسبت به آن انجام میشود. اما اگر جریان باطلی، دارای بدنه مردمی باشد؛ مثل خانهای است که زن و بچه بی گناه در آن هستند، این خانه را نمیشود «تخریب» کرد، این خانه را باید تخلیه کرد. روش مدیریتی امام خمینی در مواجهه با امور مفسد، به سبب شرایط متعدد آن زمان، بیشتر روش تخریبی بود؛ اما ایشان هم در برخی موارد از جمله مدیریت جریان غربزده بنی صدر، روش تخلیهای را به کار برد. تا حدی که اکبر هاشمی با نادانی نوشت که تو ما را میفرستی جلو و خودت موضع بی طرف میگیری؟ آیا آسوده طلب شدی؟ حتی شهید بهشتی سعی میکند امام خمینی را «روشن» کند! این شجاعت امام بود که کسی مثل شهید بهشتی که از یاران نزدیک امام بود، موضع امام را محترمانه نقد میکرد.
اما شرایط امام خامنهای به گونهای است که غالباً از روش مدیریت «تخلیهای» استفاده میکند. نمونهاش مواجهه با مذاکره غربزدگان در سال ۸۳ و نیز ۹۳ بوده است. این دمل چرکی با فریبکاری، حامیانی از خواص و عوام به دست آورده بود و لازم بود جریان مذکور «تخلیه حامی» شود؛ اما «تخریب این جریان» درست نبود.
هر نقد و حرکتی که در راستای «تخلیه برجامیزم» بود، مقبول است و هر حرکتی که در راستای «تخریب برجامیزم» بود، مورد انتقاد است. زیرا این کار به اصل «راهبرد تخلیه»ای آسیب میزند.
4⃣السابقون السابقون باشیم؛ سابقین در شناخت اراده ولیّ امر
مواضع ولیّ امر بر پایه اطلاعات دقیق محرمانه و غیر محرمانه از یک سو و از سوی دیگر، اشراف به همه ارکان مرتبط با مسأله و تدابیر پیچیده الهی در تزاحم مصالح میباشد. دانشجویان محترم، نه اطلاعات کافی داشتند و نه اشراف کافی به همه جوانب. لذا برخی حرکات خیرخواهانه آنان، اشتباه بود و رهبری به آن انتقاد کرد.
👈 در این جا باید نشست و تحلیل کرد که ما چرا نتوانستیم «اراده ولیّ امر» را بشناسیم؟ باید نقص خودنان را برطرف کنیم؛ نه این که صدایی هر چند رقیق، بوی «مذل المؤمنین» بدهد.
آنچه را جنبش عدالتخواه دانشجویی به نقد سپرد (این که انتقاد رهبری به حرکت دانشجویان، حربه محافظه کاران و غربزده بر ضد دانشجویان انقلابی شد) چه بسا «شجاع ترین حالت ولیّ خدا» بوده است؛ همان که او را در مُحاق میبرد تا حق بدرخشد.
🌻 مرجع ابرفقه @abarin
‼️لغزش زبانی علامه شهید مطهری
📚 العقول أئمه الافکار و الافکار أئمه القلوب و القلوب أئمه الحواس و الحواس أئمه الأعضاء: عقلها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلبها هستند، قلبها امامان حسها هستند و حسها امامان عضوها هستند. ما پنج رده سوگواری داریم که همه آنها مکمل و همپوشان هستند، نه در برابر هم. سوگواری قلبی در برابر سوگواری رفتاری نیست و نباید از آن دوگانه ساخت.
✅ امام خمینی جمعه پایانی ماه مبارک را روز قدس نامیدند و این روز به همین سبب، یوم الله است.
✅ امام خامنه ای در ۲۵ دی ۸۵ گفتند: «امروز همه دنیای اسلام باید قضیه فلسطین را قضیه خود بداند؛ این، کلید رمزآلودی است که درهای فرج را به روی امت اسلامی می گشاید.» و انسان احساس می کند که روز قدس، «روز قدر» است که ظهور را تعجیل می کند.
⁉️علامه شهید مطهری نیز سخنانی آتشین و دردمندانه درباره فلسطین دارد که بسیار دلنشین است؛ اما یک لغزشی در سخن ایشان است که دل را آتش می زند:
◀️«باید فکر کنیم که اگر حسین بن على امروز بود و خودش مىگفت براى من عزادارى کنید، مىگفت چه شعارى بدهید؟ آیا مىگفت بخوانید: «نوجوان اکبر من» یا مىگفت بگویید: «زینب مضطرّم الوداع، الوداع»؟! چیزهایى که من (امام حسین) در عمرم هرگز به اینجور شعارهاى پست کثیف ذلّتآور تن ندادم و یک کلمه از این حرفها را نگفتم. اگر حسین بن على بود مىگفت: اگر مىخواهى براى من عزادارى کنى، براى من سینه و زنجیر بزنى، شعار امروز تو باید فلسطین باشد. شمرِ امروز موشه دایان است. شمرِ هزار و سیصد سال پیش مُرد، شمرِ امروز را بشناس. امروز باید در و دیوار این شهر با شعار فلسطین تکان مىخورد.» مجموعه آثار استاد شهید مطهرى، ۱۷: ۲۹۱.
⬛️ بی گمان امام حسین می گفت «نوجوان اکبرم الوداع الوداع» بی گمان امام حسین می گفت «زینب مضطرم الوداع الوداع» و این شعارها شعاری قدسی است. اگر زینب در لحظه وداع امام حسین در آن تنگنای باورناپذیر، مضطر نباشد، معنای اضطرار چیست؟ بی گمان از بزرگترین سوگهای امام زمان (لأَندُبنّکَ صَباحاً و مَساءً و لأَبکینّ لکَ بدل الدموع دماً)، روضه وداع امام حسین با حضرت زینب سلام الله علیهم است.
🔷 از کودکی که این عبارت "پست و کثیف" از علامه شهید مطهری (فردوس خدا بر او)، شنیدم، دلم آتش گرفت.
🔎 مگر چه دوگانگی میان شعار آسمانی «زینب مضطرم الوداع الوداع» با درک دشواریهای زندگی مردم فلسطین و مسأله اول امروز مسلمانان بودن است؟ اینها که به نیکی در راستای هم هستند. چرا باید درباره شمر و موشه دایان چنان سخن گفت که برداشت «دوگانه شمر دیروز و شمر امروز» را برسازد؟
✅ هرچند که این مسأله در آن زمان، دارای گونه ای دوگانگی بود؛ چنانکه تشیع انگلیسی امروزه در حال گروه سازی و گسترش آن است. افزون بر این که در هنگام سخنرانی، شاید گاهی نتوان ریزبینی بسا در گزینش واژگان یا آهنگ داشت؛ ولی پس از آن، شایسته است که نوشته را ویرایش کرد!
🌻مظلوم مقتدر بودن، زبونی نیست؛ شکوه نستوهی است؛ پس همیشه باید از زبان حسین (ع) گفت: «زینب مضطرم الوداع الوداع»؛ حتی تا هنگامی که مهدی فاطمه (س) پشت بر دیوار کعبه روضه خوانی می کند باید از ستمدیدگی مقتدرانه امام حسین و حضرت زینب سخن گفت! بیان ستم های شمر، برای نبرد با شمرک های امروز شورآفرین است نه سستی زا.
ولی اگر تشیع انگلیسی بخواهد خیزش کربلا را با قمه و حاشیه سازی برای بنیاد هدف امام حسین، ابتر کنند، ستم بزرگی درباره این «کوثرِ» جاری است و بی گمان آنها و پشتیبانان شان (انگلیس)، ابتر می شوند!
🌻 ابرفقه
🇮🇷 @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️تسلیت برای اهانت به مقدسات
به همه پیامبران ایمان داریم و فرقی بین آنان نمیگذاریم (بقره 285)؛ بنابراین جسارت به حضرت مسیح و حضرت مریم و روح الامین در ایتالیا برای هر آزاده ای کشنده است
آیا ایران در حمایت از روح القدس، پیامبر خدا، مریم و قرآن و شرافت، اعتراض میکند؟
امروز «ایل جورناله» ایتالیا نوشت که موسسه اینفورمیاموچی، مسابقه ای مثلا با هدف آگاهی به جوانان در راستای پیشگیری از بارداری برگزار کرده است. داوران با کمال تأسف، یک طرح فاجعه بار را برگزیده اند.
بوتّی چلی اثر با موضوع «تمثل روح برای بشارت فرزندی پاک به حضرت مریم» دارد. این گروه، هتاک قرص سقط جنین را در دستان روح فتوشاپ کرده اند و حضرت مریم را مشغول گرفتن آن برای سقط حضرت عیسی نشان می دهد و می نویسد: «از این قرص استفاده کن «معجزه» می کند!!»
🌔صرف نظر از وظیفه شرعی دفاع از مقام حضرت مریم و حضرت عیسی و حضرت روح القدس، خداوند میفرماید که «نزدیک ترین مردم از نظر مودت نسبت به اهل ایمان، کسانی هستند که میگویند ما نصارا هستیم» و دشمن ترین نیز یهود و مشرکین هستند. مائده، 82. آیا حق این مودت را به جا می آوریم؟ آخر تا کی باید لحظه های مقاومت مسیحیت در برابر صهیونیزم، شیطان پرستی و هم جنس بازی که با پرونده سازی یا افشاگری مستکبران بر ضد چند عنصر فاسد کلیسا همراه است، غنیمت رسانه ای بدانیم؟
مسیحیان اصیل خیلی مظلومند؛ درست مثل شیعیان اصیل.
🌔 تسلیت به امام زمان عج و پوزش برای نقاشی سربرهنه و جسارت باند اینفورمیاموچی.
مرجع ابرفقه @abari
🔻برجام و ۲۰۳۰ مدعیان فقاهت را رسوا کرد
📚العقول أئمه الافکار و الافکار أئمه القلوب و القلوب أئمه الحواس و الحواس أئمه الأعضاء
متخصصین و مراجع در لایه فکر، مانند فقها یا دیگران، اگر مطیع امام (لایه عقل) نباشند؛ مصداق "... لم یعرف امام زمانه ..." و اشتباه هستند
امیرالمؤمنین نشان می دهد که کدام مدعی فقاهت و مرجعیت، واقعاً فقیه و مرجع تقلید است:
1️⃣ فقیهی که در تنگناهای مردم، به گونه ای موضع گرفت که برخی از مردم، در یأس از نجات بخشی ارزش های انقلابی، رها ماندند، آیا فقیه است؟ «قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلَامُ: أَلَا أُخْبِرُكُمْ بِالْفَقِيهِ حَقِّ الْفَقِيهِ مَن لَمْ يُقَنِّطِ النَّاسَ مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ ...» کافی، ۱: ۸۷.
2️⃣ فقیهی که ما را از عذاب الهی نسبت به نجات یابی در مذاکره با شیطان بزرگ، هشدار نداد، آیا فقیه است و صلاحیت مرجعیت دارد؟ «و لَمْ يُؤْمِنْهُمْ مِنْ عَذَابِ اللَّهِ». همان.
3️⃣ فقیهی که در برابر «خسارت محض» و معصیت عظیم و کلان در به تباهی کشاندن ظرفیت های کشور و سند کثیف ۲۰۳۰ و نیز فتف و پالرمو ساکت بوده است و مانعیتی برای این معاصی ایجاد نکرده است، فقیه است؟ والله سوگند علی می گوید این فرد فقیه نیست: «وَ لَمْ يُرَخِّصْ لَهُمْ فِي مَعَاصِي اللَّهِ». همان.
اینها را نوشتم که جامعه مدرسین کاملا متوجه باشد که معیارهای امیرالمؤمنین برای فقیه، چیست و ممتحنین خبرگان نیز متوجه باشند و برای مردم هم این معیارها را بیان کنند.
🔵 اینها را نوشتم که امیرالمؤمنین فردای قیامت نگوید چرا حرف مرا به زمین کوفتید به خاطر یک مشت ترهات.
🔸اول باید ثابت شود که کسی فقیه علوی است و بعد سخن از ضرورت حرمت وی زد: «لَا تَسْتَعْظِمَنَّ أَحَداً حَتَّى تَسْتَكْشِفَ مَعْرِفَتَه» تصنیف غرر، ۴۷. کسی که مدعی مرجعیت است و انقلابی نیست، به درد این کشور نمی خورد و باید چشمداشت تکریم و حمایت از دشمنان انقلاب داشته باشد؛ نه از انقلاب.
✅ 🔻رهبر انقلاب:
1️⃣ مواظب باشید جهتگیری انقلابی، مقهور هیچ کدام از این شاخصها و مهمّات کار این مؤسّسه قرار نگیرد؛ جهت گیری انقلابی. 👈طلبه ما، استاد ما، فاضل ما، عالِم ما، #مرجع ما اگر چنانچه معتقد به این تحوّل عظیمی که اسمش انقلاب است، بود، به درد این کشور خواهد خورد. اگر معتقد به این نبود، به درد کشور نمیخورد، به درد جمهوری اسلامی نمیخورد؛ باید معتقد باشد.
2️⃣ اینکه بنده میگویم حوزه انقلابی معنایش این نیست که حالا حتماً در مثلاً فلان جا شعار [بدهد]؛ حالا یک وقت لازم هم باشد، شعار هم باید داد؛ بنده هم گاهی که لازم است، شعار میدهم لکن مهم این است که #عمیقا از #بن_دندان معتقد باشد که این تحوّلی که در این کشور اتفاق افتاده، باید همچنان ادامه پیدا بکند.
3️⃣ کسانی که در داخل حرف میزنند، کار میکنند، اظهاراتی میکنند که با گرایش انقلابی مغایر است، #ولو_متضاد هم نباشد، امّا همین قدر که #مغایر با گرایش انقلابی است، دارند ضربهی به امید امّت اسلامی میزنند، این ضربه به آنها است و #خیانت میکنند. ۹۷/۱۲/۱۳
📛آیا سکوت در برابر ۲۰۳۰ و خسارت محض برجام، مغایر با گرایش انقلابی نبود؟ اگر کسی مقلد این قبیل افراد است، پاسخی برای امیرالمؤمنین و فاطمه زهرا (س) آماده کند.
🌍مرجع کشف ابرفقه
@abarin
🌍پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع عالیقدر حضرت ایت اللله العظمی شبیری زنجانی: «ایشان «ورود طلاب به فعالیت های سیاسی» را یکی از عوامل مهم کم شدن محبوبیت آنان دانسته و افزودند: بسیاری از افراد تخصص لازم را ندارند. جدای از اینکه برخی رفتارها شأن و احترام طلبه را پایین می آورد؛ مخصوصا اینکه طلبه پرچم به دوش بکشد و بگوید «زید» را شما انتخاب کنید و «عمرو» را انتخاب نکنید. این رفتارها شأن و احترام طلبه را پایین می آورد.»
yon.ir/abarin
🌻مرجع امیرتعقل و ابرفقه
@abarin
🔥آتش در بیت فقیه صادق مکتب امام صادق
آتش در بیت نوری همدانی به سبب واکنش ایشان در برابر کودتای ۸۸، فرق سکوت و سخن در بزنگاهها را روشن کرد.
◼️شمار شاگردان امام صادق علیه السلام
شیخ مفید در کتاب «الارشاد»، امین الاسلام طبرسی در کتاب «أعلام الوری» و ابن شهر آشوب در کتاب «المناقب» شمار شاگردان امام صادق که بر پایه دیدگاههای گوناگون، از ثقات بوند، ۴۰۰۰ نفر دانسته اند. ابن عقده زیدی نیز در کتاب رجالی خود شاگردان امام صادق را تا ۴۰۰۰ نفر برشمرده است.
◼️ شمار یاران امام صادق ع
سدیر خطاب به امام: چرا نشسته ای و برای گرفتن حقت قیام نمی کنی؟ به خدا قسم اگر امیرالمومنین (ع) به اندازه تو یاور داشت (۲۰۰ هزار)، هرگز آنان در حق وی طمع نمی کردند! ... آنگاه امام صادق فرمود: اگر به شمار این گوسفندان یاور داشتم به پا می خاستم! آنگاه که گوسفندان را شمردم، تنها ۱۷ تا بودند! کافی،۲: ۲۴۲.
👈 یعنی از هر ۲۳۵ نفر از شاگردان امام صادق (ع) یک نفر هم یار او نبود! و بنی عباس خانه تنهای امام صادق را به آتش کشید!
#محافظه_کاری_قتلگاه_انقلاب
🔴خط سرخ مرجعیت یا مرجعیت، خط قرمز؟ ۱
🔹 آیا طلبه حق دارد مرجع تقلید را نقد کند یا نه؟ بی تردید منطقا و شرعاً چنین حقی را دارد؛ اما برخی با استناد غلط به کلام امام خمینی در سال ۴۳، نقد مرجعیت را تخطئه می کنند.
⚒پس از سرکوبهای ۱۵ خرداد ۴۲ و ریزش برخی بزرگان از ادامه حمایت از خیزش امام خمینی، مسائلی نسبت به برخی مراجع مطرح می شود. لذا امام خمینی با «تمرکز و نگرانی نسبت به سرنوشت نهضت»، در ۲۶ فروردین ۴۳، پس از آزادی از زندان، در جمع علما و مردم می گوید:
✅«من يک نصيحت میکنم به بچه های طلاب؛ طلاب جوان که تازه آمده اند و حاد و تندند؛ و آن اين است که آقايان، متوجه باشيد اگر چنانچه شَطْر کلمه ای به يک نفر از مراجع اسلام، شطر کلمه ای #اهانت بکند کسی به يک نفر از مراجع اسلام، بين او و خدای تبارک و تعالی ولايت منقطع میشود. ... #فحش دادن به مراجع بزرگ ما را کوچک فرض میکنيد؟ اگر به واسطه بعضی از جهالتها لطمه ای بر #اين_نهضت_بزرگ وارد بشود، معاقَبيد پيش خدای تبارک و تعالی؛ توبه تان مشکل است قبول بشود،👈 #چون_به_حيثيت اسلام لطمه وارد میشود ...». صحيفه امام، ج1، ص ۳۰۶ تا ۳۰۸
🔻نکات مهم این سخن:
آ. مرکزیت بحث «نهضت اسلامی و خطر عظیم لطمه به آن؛
ب. مقتضیات خاص سال ۴۳ و ریزش محسوس حمایت برخی آقایان بزرگ و خطر تفرقه بین روحانیت و بین مردم و لطمه به نهضت؛
ج. هشدار به فحاشی و اهانت؛ نه نفی نقد منطقی و مطالبه گری محترمانه. 👈امام در همین جا نیز با طرح بحث «عشره میمونه و عشره مشئومه» تلویحاً مراجع غیر انقلابی را تهدید کرده اند.
🔴 بیانهای دیگر امام
1️⃣ وظیفه طلاب جوان در بازشناسی مقدس مآبها
«... آنقدر که اسلام از این مقدسین روحانینما ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است ... طلاب جوان باید بدانند که پرونده تفکر این گروه #همچنان_باز است و شیوه مقدسمآبی و دینفروشی عوض شده است. شکست خوردگان دیروز، سیاستبازان امروز شدهاند. آنها که به خود اجازه ورود در امور سیاست را نمیدادند، پشتیبان کسانی شدند که تا براندازی نظام و کودتا جلو رفته بودند.» منشور روحانیت، صحيفه امام، ۲۱: ۲۷۸
2️⃣ تداوم خطر مقدس های دشمن رسول الله
«خطر تحجرگرايان و مقدس نمايان احمق در حوزه های علميه کم نيست. #طلاب عزيز #لحظه ای از فکر اين مارهای خوش خط و خال کوتاهی نکنند، اينها مروّج اسلام امريکايی اند و دشمن رسول اللَّه». همان، ص ۲۷۸
3️⃣سطح نفوذ در حوزه تا حد مرجعیت
« ... ایادی استکبار، روحانینماهایی را که تا #حد_مرجعیت تقویت نموده است، ... آنها که در توفان پانزده سال مبارزه قبل از انقلاب و ده سال حوادث کمرشکن بعد از انقلاب نه غصه مبارزه و نه غم جنگ و اداره کشور را خوردهاند و نه از شهادت عزیزان متأثر شدهاند و با خیالی راحت و آسوده به درس و مباحثه سرگرم بودهاند میتوانند در آینده پشتوانه انقلاب اسلامی باشند؟». منشور روحانیت. همان، ص ۲۸۷
4️⃣ صلاحیت عوام برای نقد مرجع تقلید
«مجتهد بايد به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد. برای مردم و جوانان و حتی عوام هم قابل قبول نيست که مرجع و مجتهدش بگويد #من_در_مسائل_سياسی اظهار نظر نمیکنم.» منشور روحانیت. همان، ص ۲۸۹
⏪ نتیجه
1. شرایط سخن امام در منشور روحانیت در اواخر عمر و در نهایت تجربه، پیروزی، استقرار و شوکت نهضت بوده است؛ نه بعد از زندان سال ۴۳ و ریزش برخی بزرگان در حمایت از خیزش اسلامی و خطر_لطمه_به_نهضت.
2. منشور روحانیت یک سند تخصصی و راهبردی ویژه روحانیت و نوشته شده در پایان عمر بابرکت امام خمینی است؛
3. امام نه تنها طلاب، بلکه عوام مردم را نیز برای نقد مرجع تقلید، صالح دانسته اند؛ هنگامی که مرجعی بخواهد در سیاست دخالت نکند.
4. امام اساساً کسی را که در سیاست دخالت نکند، شایسته مرجعیت نمی دانند. چنین فقیهی، «حافظاً لدینه» نیست!
🔵پس نمیتوان نقد یک طلبه یا راننده تاکسی به یک مرجع تقلید در عدم موضع گیری سیاسی نسبت به خسارت های دولت روحانی به دنیا و آخرت مردم کشور و منطقه و حجاب و ۲۰۳۰ و برجام و مبانی شیعه (نقد معصوم و ...) را با استناد به سخنرانی سال ۴۳ امام خمینی در نفی اهانت و فحاشی، تخطئه و بلکه تقبیح کرد.
5️⃣ عمق فاجعه: خیانت
🔴امام خامنه ای در سخنرانی ۹۷/۱۲/۱۳ با اشاره به ضروت انقلابی بودن طلاب و مراجع تقلید گفتند که اگر موضع کسی مغایر با انقلاب باشد، ولو متضاد نباشد، خیانت کرده است.
📚یک مسأله می ماند: اختلاف مبانی آقایان؛ که ان شاء الله در نوشته پسین.
🌍مرجع امیرتعقل و ابرفقه
@abarin