eitaa logo
ابرفقه
1.3هزار دنبال‌کننده
454 عکس
408 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
محمد نسیمی - خبرنگار - یه رشته استوری کار کرده تحت عنوان و از مجاهدت سربازان گمنام امام زمان در روزهای گذشته گفته ( ۱۰ تصویر از آن را می‌بینید ) 👈 اما استوری آخرش خیلی خیلی دردناک بود و جیگر آدم رو آتیش میزد. اونجایی که نوشته بود؛ «یه چیز بگم و موضوع بچه‌های بالا رو ببندم فعلاً ... برخی از اون‌ها بعد از شهادت‌شون، حتی خانواده‌شون هم متوجه نمیشن اینا سرباز گمنام امام زمان (عج) بودند!» ما ساده میریم و میایم و اصلاً خبر نداریم چه اتفاقاتی داره می‌افته. این وسط یه عده جوون و پیر، جون و خون‌شون رو میدن، بی‌نام و بی‌نشون ... شادی روح مطهر شهدای امنیت صلوات 🔰 "صبح میبد"؛ بزرگترین و کاملترین کانال خبری میبد: https://eitaa.com/joinchat/257490984Cad1a5d1240
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
هدایت شده از ابرفقه
خط سرخ مرجعیت یا مرجعیت خط قرمز ۱۰ 📚گزارش دیوانه کننده کُنده تقوا درباره آخوند خراسانی 1️⃣ تایید مشروطیت از سوی آخوند آ. بهجت: «هنگامی که آخوند از پله های اتاق مطالعه شخصی، به پایین می آمد تا به مجلس درس برود ... اساسنامه و مرامنامه مشروطیت را به ایشان دادند تا امضا کند. ایشان هم ... در همان جا امضا کرد. 👈 ما این قضایا را می بینیم و می شنویم؛ مثل این است که و نشنیده ایم. 👈 یک و اشتباه و یا در اثر ، که از انسان صادر می شود، خدا می داند که چقدر آثار زیانبار بر آن مترتب می شود!» زمزم عرفان، یادنامه فقیه عارف حضرت آیت الله محمد تقی بهجت، محمد محمدی ریشهری، قم: دارالحدیث، سوم، ص ۱۹۲ و ۱۹۳ 2️⃣ ؛ آ. بهجت: «البته محرمات تنها زنا و قمار و شرب خمر نیست. گاهی – که مقدمات و زمینه آن را هم دیگران زحمت می کشند و به دست انسان می دهند- موجب از بین رفتن اعراض و نفوس می شود و است. از ما نمی رود که گناهانی از قبیل خمر را در خیابان مرتکب شویم؛ چون این کار گذشته از ترس خدا، یک نوع و بی‌عقلی است و از ما صادر نخواهدشد.» زمزم عرفان: ۱۹۷ 3️⃣ گروه فشار و جام زهر آ. بهجت: «سید محمد کاظم یزدی برای امضای جریان مشروطیت، خیلی تحت فشار بود. برخی از خراسانی، جمعی از شاگردان وی را تحریک کردند که دسته جمعی به منزل سیّد بروند و موافقت او با مشروطیت را بگیرند. پاسخ سید این بود که: "در این کاسه، است و من نمی توانم آن را بخورم!" به او اهانت کردند و گفتند: "اگر به خانه یهودی رفته بودیم، چنین پاسخی را نمی شنیدیم". سجاده او را در نماز جماعت برداشتند و سیّد را خانه نشین کردند. [حتی] صحبت از تبعید ایشان بود.». زمزم عرفان، ۱۹۶ 4️⃣ مشروطه انگلیسی آ. بهجت: «یکی از آقایان می گفت: بعد از گذشت ۲۰ سال از جریان مشروطه، فهمیدیم که می کنیم، نفع دین» زمزم عرفان: ۱۹۹ 5️⃣ پشیمانی سران مشروطه آ. بهجت: «مرحوم نائینی در اواخر عمر، در مورد دخالت در امر مشروطیت، تأسف می خورد و می گفت: انداختیم که سرکه شود؛ اما شد!» زمزم عرفان: ۲۰۰ 6️⃣ حکم محاربه برای مخالفین آن مشروطه، از سوی آخوند خراسانی «به عموم ملت ایران را اعلام می‌داریم؛ الیوم بذل جهد در استحکام و استقرار مشروطیت به منزله جهاد در رکاب امام زمان ارواحنا فداه، و و به منزله خذلان و صلوات الله و سلامه علیه، است، أعاذ الله المسلمین من ذلک إن شاء الله! الأحقر عبدالله المازندرانی، الأحقر محمد کاظم الخراسانی، الاأحقر نجل المرحوم الحاج میرزا خلیل». حسین زرگری نژاد، رسائل مشروطیت، دوم، تهران، ۱۳۷۷؛ ص ۴۴۷ 7️⃣ نظر آخوند خراسانی درباره شیخ فضل الله نوری [و بالعکس]: «آیت الله بهجت فرمودند: "پس از شیخ فضل الله نوری، میرزای نایینی، ورقه ای با امضای شیخ فضل الله پیش آخوند خراسانی می خواند که در آن نوشته شده بود: "بر کسانی که داخل مشروطه شده اند، باید را جاری کرد." آخوند پس از شنیدن این مطلب می گوید: "من وقتی خبر شدن شیخ فضل الله را شنیدم، شدم؛ ولی اکنون !». زمزم عرفان: ۳۴۴ و ۳۴۵ 8️⃣ امام خمینی: شکست اسلام «اين جوّى كه ساختند در ايران و در ساير جاها [نجف]، اين جو اسباب اين شد كه آقا شيخ فضل اللَّه را با خود ايران محكوم كردند و بعد او را آوردند در وسط ميدان و به دار كشيدند و پاى آن هم ايستادند كف زدند و را در آن وقت. و مردم غفلت داشتند از اين عمل، حتى داشتند». صحیفه امام، ۱۸: ۲۴۸ 9️⃣مدیریت پیچیده انگلیس و اشتباهات بزرگ بزرگان شیعه آ. بهجت: «رؤسای مشروطه و حتی روحانیون با نفوذ را یکی پس از دیگری کشتند؛ 👈 کشته بودند! حتی سیدعبدالله بهبهانی را بدتر از شیخ فضل الله نوری کشتند و همچنین بقیه روحانیون و امثال مرحوم مدرس را بعد از آن کشتند.» زمزم عرفان: ۲۰۰ 🔟 قاتلان علما، با فتوای اهل علم بر سر کار آمدند آ. بهجت: «👈آری گرفتن از اهل علم و علما، بساط مشروطه را به پا کردند، بعد که سر کار آمدند و قدرت را به دست گرفتند، جامعه معرفی کردند.» زمزم عرفان: ۲۰۵. ♻️بهجت: «آقازاده [فرزند آخوند خراسانی] به رضا شاه گفت: عمامه طلبه ها را برندارید. وی پاسخ داد: پدرت [هنگامی که مشروطیت را امضا کرد] عمامه آنها را برداشت.» زمزم عرفان: ۳۳۶ 📚ابرفقه
هدایت شده از اشعار
. ▪️آجَرَکَ الله یا بَقیّةَ الله آقا مرا به چادر خاکی آن زنی که مثل مادر تو زمین می‌خورد ببخش ما را به آن عفیف که در راه دین تو از یک لئیم سیلی کین می‌خورد ببخش ✍️ 🏴
هدایت شده از محمد جوانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️پاس گل به 📍پرده‌برداری و افشای سناریوی منافقین حامی برای خرابکاری‌های مسلحانه خیابانی ✍این کلیپ را نشان کسانی بدهید که هنوز در خواب خرگوشی‌اند و با مطالب صورتی‌ها دچار اختلال محاسباتی و محافظه‌کاری شده‌اند؛ آن‌هایی که جدال دوقطبی واقعی حق‌وباطل را در کف خیابان‌ها نمی‌بینند یا نمی‌خواهند ببینند! باید برای مردم تبیین شود که دشمن چگونه می‌خواهد از طریق نفوذ شناختی، بدنه‌ی انقلابی را ترغیب به عقب‌نشینی و تفریط، هم‌زمان جریان ضدانقلاب را جسور به حمله و افراط کند! آگاه باشیم که در این جدال، اگر قطب باطل فرصت جولان پیدا کند و زودتر متوقف نشود، چادر که هیچ، مطمئن باشید اجازه نخواهد داد حتی روسری روی زن‌هاوبچه‌هایمان بماند و تا پای تخریب تمام مظاهر دینی به پیش خواهد رفت! البته که حامیان این جریان بسیار بزدل‌اند و همگان شاهدند که چطور سال گذشته با اعدام فقط چندنفرشان، فیتیله‌ی شرارت‌های آن‌ها پایین کشیده شد! از این نادان متشکرم که با حرف‌های رادیکال خود باعث هوشیاری بیشتر بدنه‌ی انقلابی می‌شود؛ البته که ما هنوز انتقام آرتین و آرمان‌هایمان را نگرفته‌ایم و بغض فروخفته‌ای داریم؛ بسم‌اللّهِ‌قاِصمِ‌الجَّبارینَ ✌️ به نادان هم توصیه می‌کنم تا روز فرارسیدن مرگ سگی، قرص‌های اعصباش را بموقع مصرف کند و زنش را از ترس نفوذی بودن، حبس خانگی نکند!👍 🖋محمد جوانی 🧠⚔علوم و جنگ شناختی|جوانی @Cwarfare
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 برخلاف تلاش دشمن محرم امسال پرشور و پرفایده بود ✏️ رهبر انقلاب: امسال محرم پرشوری بود به برکت توجهات حضرت بقیةاللّه (ارواحنافداه) دشمنها سعی کردند، سعی کردند! تلاش کردند که محرم را بی‌رونق کنند، درست نقطه‌ی مقابل آنکه آنها میخواستند اتفاق افتاد. دهه‌ی عاشورای امسال از دهه‌های عاشورای سالهای قبل پرشورتر، پرحرکت‌تر، پررونق‌تر و پرفایده‌تر بود. کار خدا این جوری است. کاری که برای خدا انجام بگیرد و در خطّ اهداف الهی باشد خدای متعال به آن کمک میکند. ✏️ ‌بخشی از بیانات رهبر انقلاب‌ در دیدار کارکنان و خانواده‌های ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران. ۱۴۰۲/۰۵/۱۵ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔺به ناپاکی رو ندهید که ناپاکان با پاکان همزیستی نخواهند کرد! کمینه اینکه شما را به جرم پاکی از کشور بیرون می کنند‌! ملک ری که هیچ!!!!
📗 کتاب فقه درباره فضای مجازی 🖍 در پی فرمایش رهبر به «وجوب قطعی و فوری جهاد تبیین»، این کتاب در ۱۲ آموزه (دو واحد) و با رویکرد نیمه‌آموزشی، برای نخبگان حوزوی، دانشگاهی، ائمه جمعه و نهاد نمایندگی رهبری و کلیۀ نیروهای انقلابی ‌و جهادگران نبرد تبیین، با همکاری حوزه علمیه میبد منتشر شد. ◻️ این کتاب را با ۶۹٪ بهاکاه، به قیمت ۲۰ هزار تومان دریــافت کنید. 📝 مؤلف: حجت‌الاسلام دکتر ابوالفضل ، دکترای فقه سیاسی و دبیر شورای فقهی جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
هدایت شده از بیداری ملت
🚨ادامه راه کنونی حوزه: استحاله فرهنگی و سیلی به اسلام 📚دیدار رهبر با حوزویان؛ ۲۱ تیر ۴۰۲: «واقعاً با اطلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم! بله، همه این فعالیّتهایی که گزارش شده، درست است، میدانیم؛ در عین ‌حال نیاز ما بیش از اینها است» «امروز نگاه رایج در حوزه‌های علمیه این است که تبلیغ در مرتبه دوم قرار دارد. مرتبه اول چیزهای دیگر است [مانند] مقامات علمی. از این نگاه باید عبور کنیم! تبلیغ، مرتبه اول است ... اقامه معروف، ازاله منکر! ... اگر ایمان مردم نباشد، نظام نخواهد بود! گاهی انسان فکر میکند که [حفظ نظام] اوجب واجبات است؛ پس حفظ ایمان مردم [هم] میشود واجب! تبلیغ از این جهت اهمیت مضاعف پیدا میکند. ... اگر از این چیزها غفلت کردیم، اگر امروز حوزه علمیه از اهمیت تبلیغ و حساسیت تبلیغ و مضاعف بودن وظیفه تبلیغ غفلت بکند، دچار استحاله فرهنگی میشویم. اگر استحاله فرهنگی پیش بیاید، درست کردنش، دیگر کار یک‌ ذرّه و دو ذرّه نیست. امام در یک مواردی مکرر میفرمودند که اگر چنین اتفاقی بیفتد، اسلام یک سیلی‌ای خواهد خورد که تا سالهای متمادی اثرش بر روی او باقی خواهد ماند؛ قضیه این است» «در تبلیغ، روحیه جهادی لازم است. اگر روحیه جهادی نباشد، اوّلاً انسان گاهی صحنه را خطا میکند و غلط میبیند، [ثانیاً] گاهی در رفتار غلط عمل میکند. ... روحانیّت اسلام باید وسط میدان جهاد قرار بگیرد و مأیوس هم نشود. وقتی مجاهدت با نگاه علمی همراه بشود، حتماً تأثیر تبلیغ تضمین‌شده است. ... اگر بخواهیم به اندازه نیاز ظرفیت، عناصرِ تبلیغی داشته باشیم، احتیاج داریم به کانونهای عظیم حوزوی»
هدایت شده از نهضت جهانی مقاومت
41.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴کناره گیری محمدرضا شهبازی از برنامه های صداوسیما به دلیل بازگشت سلبریتی ها ▪️بسم الله از اجرای برنامه پاورقی کناره‌گیری کردم. دلایلش رو توی این ویدئو توضیح دادم. خلاصه‌ش اینکه قرار نیست بسیجی فحش‌خور زمان فتنه و جنگ و... باشه و در عافیت، سلاح‌ورزی‌ها و رشیدپور‌ها و آخوندی‌ها، در میدان اقتصاد و فرهنگ و سیاست جولان بدن... ❌ببینید... 🌎نهضت جهانی مقاومت🌍 http://eitaa.com/joinchat/1357578243Cf32533097a 🆕آخرین اخبارمنطقه،جهان،جبهه مقاومت
1.11M
🔺صداوسیما و جنگ سلبریتیهای پررو با ارزشها رهبرمان: اگر ارزشها را نگه داشتید، نظام امامت باقی میماند. آن‌وقت امثال حسین‌بن‌علی (علیه‌الصّلاة‌والسّلام)، دیگر به مذبح برده نمیشوند. اما اگر ارزشها را از دست دادیم چه؟ اگر روحیه‌ی بسیجی را از دست دادیم چه؟ اگر جوان بسیجی را، جوان مؤمن را، جوان بااخلاص را -که هیچ چیز نمیخواهد جز این‌که میدانی باشد که در راه خدا مجاهدت کند- در انزوا انداختیم و آن آدم پرروىِ افزون‌خواهِ پرتوقّعِ بی‌صفاىِ بی‌معنویّت را مسلّط کردیم چه؟ آن‌وقت همه چیز دگرگون خواهد شد. اگر در صدر اسلام فاصله‌ی بین رحلت نبىّ اکرم (صلوات‌الله‌وسلامه‌علیه) و شهادت جگرگوشه‌اش پنجاه سال شد، در روزگار ما، این فاصله، خیلی کوتاه‌تر ممکن است بشود و زودتر از این حرفها، فضیلتها و صاحبان فضایل ما به مذبح بروند. باید نگذاریم. باید در مقابل انحرافی که ممکن است دشمن بر ما تحمیل کند، بایستیم. پس، عبرت‌گیری از عاشورا این است که نگذاریم روح انقلاب در جامعه منزوی و فرزند انقلاب گوشه‌گیر شود. ۷۱/۴/۲۲
🔺 حکم اعدام دو استاد آواز در «روز رحمت» فتح مکه ◾️خطر چهره های حامی اغتشاش جرم کسانی که در جنگ نرم به اسلام ضربه می زنند از جرم کسانی که در جنگ مسلحانه به اسلام ضربه می زنند بیشتر است؛ زیرا حوزه هدف در جنگ نرم که همان قلب و فکر است، از حوزه هدف در جنگ گرم که همان بدن است، خطیر تر است. برخورد سنگین پیامبر رحمت با دو استاد آواز در جریان عفو عمومی فتح مکه، می تواند شاهدی بر این مساله باشد. ◾️روز فتح مکه؛ یوم الملحمه یا یوم المرحمه؟ در جریان فتح مکه، سعد بن عباده پرچمدار نبرد بود. او به ابوسفیان که اظهار اسلام کرده بود گفت که امروز روز جنگ و گوشت و خون است (اليوم يوم الملحمة). اما پیامبر خدا با رد این سخن فرمودند که امروز روز رحمت و بخشش است (اليوم يوم المرحمة). أسد الغابة، ۲: ٢٠۵ ] ◾️برای چه کسانی یوم المرحمه هم یوم الملحمه بود؟ با این حال، پیامبر نسبت به برخی از افراد، حکم سنگینی صادر کرد و فرمود «عبد الله بن ابی سَرح، عبد الله بن خَطل، مِقْيَسِ بْنِ صبابة، وَ بِقَتْلِ فَرْتَنَى وَ أُمِّ سَارَةَ» را بکشید هر چند در درون کعبه باشند. قرب الإسناد: ۱۳۰. در بیان دیگر چنین آمده است: که آنها را بکشید، هر چند که به پرده های کعبه درآویخته باشند! كشف اللثام، ‌۱۰: ۵۴۴ دو نفر از این چهار نفر، استاد آواز بودند و دست مایه برانگیختن دشمنان اسلام بر ضد مسلمانان و هجو پیامبر خدا بودند: «وَ كَانَتَا قَيْنَتَيْنِ تَزْنِيَان، وَ تُغَنِّيَانِ بِهِجَاءِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ، وَ تُحَضِّضَانِ يَوْمَ أُحُدٍ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ» قرب الإسناد: ١٣٠ ◾️قینَتان چه کسانی بودند؟ «قَین» یعنی آهنگر و برای هر «صانع و سازنده»ای نیز به کار می رود (القَيْنُ: الحَدَّادُ وَ يُطْلَقُ عَلَى كُلِّ صَانِعٍ» (المصباح المنیر، فیومی، ٢: ۵٢١). از این رو می توان گفت که «قَینَتان» به معنای دو خانم استاد آواز است. برای «قَینة» معنای کنیز آواز خوان نیز تصریح شده است (همان). روشن است که بحث فقهی، نیاز به تدقیق بسیار بالایی دارد و ما اکنون در صدد بیان حکم فقهی استاد آوازی که بر ضد نظام جمهوری اسلامی ایران و در راستای براندازی حکومت اسلامی، نوکری بی بی سی و اسرائیل و وهابیت سعودی و آمریکا کرده است و همنوا با عبدالمالک ریگی حنجره زد، نیستیم و تنها به بخشی از یک واقعیت تاریخی اشاره می کنیم. ◾️چه کسی جرأت قتل یک چهره به اصطلاح فرهنگی و استاد آواز را داشت؟ امیرالمؤمنین علی علیه السلام، یکی از این دو ترانه خوان ها را کشت و دیگری که از سوی ایشان (ع) کشته نشد، کسی اقدام به قتل وی نکرد و او قِسِر در رفت: «فقَتل عليٌّ عليه السّلام … إحدى القَينَتين و أفلتت الأُخرى» مجمع البیان، ۱۰: ۸۴۸
هدایت شده از ابرفقه
◻️علوم شناختی و ابرفقه 🔸چیستی علوم شناختی علوم شناختی (کاگنیتیو ساینس)، غیر از شناخت شناسی است. علوم شناختی، دانشی است که با بهره از دانش های گوناگونی همانند علم اعصاب، روان شناسی، فیزیک امواج، شیمی، زبان شناسی، فلسفه ذهن، مکاترونیک و ساهوش (هوش ساختگی) می کوشد که تا هم انسان را همانند ربات در اختیار بگیرد و هم ربات را تا مرز انسان بالا ببرد و میان ربات و انسان برای مدیریت هر دو در راه خواسته های خود پیوند برقرار کند 🔸پیشینه علوم شناختی علوم شناختی از دهه ۳۰ و ۴۰ میلادی جرقه های جدی خورد و در ۱۹۵۰ جدی تر شد. سپس با تشکیل انجمن علوم شناختی و نشریه علوم شناختی در آمریکا در دهه ۱۹۷۰ شکل گرفت و کریستوفر، برای نخستین بار اصطلاح علوم شناختی را در سال ۱۹۷۳ به کار برد. اینک دهها دانشگاه در جهان (و حدود ده دانشگاه و پژوهشکده در ایران) مشغول فعالیت در این حوزه هستند و به دلیل اهمیت این دانش، با شتابی تصاعدی و رشدی بیش از فیزیک، در حال پیشرفت است. 🔸 اهداف علوم شناختی گفته می شود که این دانش برای خدمت به بشر در حوزه آموزش و پرورش، طبابت، جامعه سازی، روان شناسی و توانمند سازی معلولین است. ضمن تأیید این امور، به نظر می رسد که بهره اصلی این دانش را همانند فیزیک هسته ای، آمریکایی ها و صهیونیست ها در راستای استعمار ذهن و غصب پردازش مغز به شکل مستقیم و عبور از آگاهی های اختصاصی افراد برای تصمیم گیری و اقدام به جای آنان ببرند 🚨 آنان در پی شناخت فرایند دریافت داده ها در انسان، کیفیت تبدیل آنها به اطلاعات و بخش خاصی از مغز که متولی این کار است، روش و محل دقیق نگهداری انواع اطلاعات و داده ها، چگونگی و محل پرداخت انگیزه و نحوه تعامل انگیزه و اندیشه برای تولید تصمیم و نحوه و مرکز عملیاتی کردن تصمیم در مغز هستند. این اطلاعات هم به تولید هوش منصوعی و رباتیک کمک می کند و هم به امکان مدیریت مغز و فرایندهای یاد شده با تحریک های جایگزین نامحرم از مجاری خارج از ضوابط 🔸 نمونه کار شناختی مثلاً نیچر گزارش داده است که گروهی از پژوهشگران، دو موش را انتخاب کردند، موش «آ» در برزیل بود و یاد گرفت که اگر اهرم خاصی را بفشارد، چیزی دریافت می‌کند و موش «ب» در آمریکا نگهداری می شد. پیام های الکتریکی قشر حرکتی موش آ به موش ب منتقل شد. در این حال، با این که موش ب و دیگر موش هایی که در وضعیت آن قرار می گرفتند، نسبت به این پیام، شرطی نشده بودند، به سبب این پیام انتقال یافته، در دو سوم موارد، همان کار موش آ را انجام می دادند. 💣 هم زمان با تلاش برای دست یابی مستقیم الکترومغناطیسی به مرکز مهار انسان و ساخت اتاق فرمان به مغز با روش یک واسطه ای، عده ای در پی تغییر ژن های مرتبط با دریافت داده، پردازش و تبدیل به اطلاعات، حافظه، پیام های تحریک انگیزه و تصمیم گیری از روش بیوتروریزم و مواد غذایی هستند و از سوی دیگر با روش چند واسطه ای و نسبتا طبیعی تر در پی تروریزم توالدی و صنعتی سازی رحم اجاره ای و کشت آزمایشگاهی نطفه در راستای رباتیزم انسان می باشند 📚 همکاری هوشمند ابرفقه با طبیعت در مقاله «ابرطبیعات» نشان داده شد که دانشمندان فیزیک کنونی، اقدام به تولید فیزیک ماتریالیستی کرده اند. اینک در پی تحمیل فیزیک مادی بر انسان و طی کردن فرایند رباتیزم انسان هستند. تسخیر انسان به روش های گوناگونی ممکن است، از جمله از روش علوم شناختی؛ اما سطح تسخیر متفاوت است. همان گونه که تسخیر جن نیز از سوی انسان ممکن است یا این که خداوند در قرآن به تأثیر بر انسان با سحر، اشاره کرده است. به نظر ما پروژه «کاگنیتیو ساینس» که با ظاهر خدمت به علم و بشر، با شتاب مشغول بلع بودجه های کلان است، در حال تبدیل جهان انسانی به عصر بردگی بشر و پایین تر از آن، رباتیزم بشر و تنزل وی از موجودی آگاه و اراده مند به موجودی مسخر و دستور پذیر از بیرون است ❇️ سنجش علوم شناختی با ابرفقه میان علوم شناختی و ابرفقه، نسبت وارونه است؛ ابرفقه در پی ارتقاء عقل، فکر، قلب، حس و عضو در مسیر کمال است و به نظر می رسد که هدف اصلی علوم شناختی، در جهت بردگی انسان و سست کردن امور یاد شده و فرمان پذیری از طاغوت برون است. از این رو در پی فروکاست «عقل» به «فکر» و فکر به «مغز» و «مغز» به هارد، رم و سی پی یو پیشرفته است. ◼️کتاب «ابرفقه» با ۴۰٪ بهاکاه، ۳۰هزار تومان ◼️ کانال و گروه ابرفقه با گروهداری امامی 🌻زنده و برازنده ظهور باشید!
هدایت شده از مجتبی شیخی
تیزبینی امروز امام خامنه‌ای: نزدیک قلّه‌ایم؛ خستگی ممنوع! ✏️ رهبر انقلاب، صبح امروز: همه‌ی مسئولان کشور امروز موظفند کار جهادی کنند، شبانه‌روزی کار کنند، خستگی نشناسند. ما فصل مُشبِعی را حرکت کردیم. این سربالایی، این شیب تند را عبور کردیم، به قله‌ها نزدیک شدیم. نباید خسته بشویم. امروز روز خسته شدن نیست، روز ناامید شدن نیست. امروز روز شوق است، روز امید است، روز حرکت است. مسئولین کشور در بخشهای مختلف باید با این روحیه حرکت کنند. ۱۴۰۲/۵/۲۶ 🌷🌷🌷🌷🌷 👉 eitaa.com/msheikhy
‼️بررسی یک استفتاء سوگیرانه و پاسخ آن یک استفتائی که ما آن را در پایگاه دفتر مقام معظم رهبری نیافتیم را کسی منتشر کرده است که دستمایه برخی برای ستیز با مطالبه گری حجاب و عفاف شده است. ازین‌رو به بررسی آن می‌پردازیم: ◼️گونه‌های حکم ما دو گونه حکم داریم، حکم الهی (فتوایی) و حکم ولایی (حکومتی). حکم الهی (فتوا) از مقام مُفتی بودن خدا و سپس پیامبر، فقیه و حتی یک فرد عادی در برخی مسائل (مانند ستم بد است) صادر می‌شود. حکم الهی، یک قضیه حقیقیه و کلی است؛ نه نشانگر یک رخداد بیرونی (قضیه خارجیه). ولی حکم ولایی (حکم حکومتی) از مقام ولایی خدا و ولیّ امر مشروع صادر می‌شود. حکم ولایی، یک قضیه خارجیه و جزئیه و واکنش مشخص به یک پدیده بیرونی است که بر احکام فتوایی هم مقدم است. ◼️بررسی لغزش پرسشگر و درنگی در بافت پاسخ آ. حکم فتوایی، تابع پرسشی است که انجام می‌شود و به هیچ روی برای تعیین وضعیت یک واقعیت بیرونی حجیت ندارد و تنها تابعی از توضیحاتی است که در پرسش آمده است و بس! ب. شوربختان این پرسش و آن پاسخ هر دو به سودهی افکار عمومی درباره واقعیت‌های جاری جامعه می‌انجامد، با اینکه نه پرسشگر چنین صلاحیتی دارد و نه پاسخگوی فقه فتوایی، چنین صلاحیتی دارد. البته در پاسخ به این اندازه توجه شده است و قید «به طور کلی» را در اول پاسخ و قید «استلزام مفسده» را در ادامه آمده است؛ ولی فضای پرسش و پاسخ و اکنونِ جامعه، این قیدها را ناکار می‌کند. ◼️واقعیت کار جریان مطالبه‌گر آ. کار جریان آگاهی‌بخش درباره وضعیت بدحجابی و کوتاهی برخی مسئولان انجام می‌دهد، یک وظیفه در گستره زندگی شخصی (فتوایی) نیست؛ بلکه انجام دستور رهبر برای مطالبه‌گری از «مسئولان و علمایی» در گستره زندگی حکومتی است. رهبر فرمودند که مردم بر مسئولان و علما اتمام حجت کردند. ازینرو نشان دادن کوتاهی مسئولان و علما و گستاخی دستگاه‌های جاسوسی دشمن در جنگ با حجاب و عفاف، یک وظیفه ولایی و حکومتی است؛ نه وظیفه فتوایی شخصی که حکم آن را «مرجع تقلید» روشن کند؛ چه برسد به برخی پاسخگویان دفتر هر کدام از مراجع گرامی. ب. واقعیت خارجی انتشار برخی عکسها و فیلمها بر پایه دریافت ما این است که پخش فیلمه بی‌حجابی یا بدپوششیِ کم‌کیفیت، آن هم با بافت اعتراض به کوتاهی مسئولان و برای کاربران مذهبی و متشرع، ترویج بی حجابی نیست؛ بلکه تحریک افکار عمومی بر ضد بی حجابی و کوتاهی برخی مسئولان و علما است و نوعاً مستلزم مفسد و محرک جنسی نیست. وانگهی واقعیت این کارها درمتن جامعه دارد انجام می شود و برخی آقایانی که در آنجا نگران مهیج بودن و تحریک نیستند، در اینجا در برابر مطالبات جلوگیرنده از آن واقعیت‌های مفسده‌بار و خائنانه و مهیج شهوت، نگران مفسده می‌شوند! سبحان الله! ◼️مطالبات پشتوانه اقدامات یادآور می‌شود سردار رادان گفتند که با پشتیبانی همین مطالبات به میان آمده و برخی اقدامات را انجام داده است و دشمن و برخی افراد ناآگاه به نام شرع در پی کمرنگ کردن مطالبات مؤثر هستند. اگر مخالفان این افشاگری‌های مؤثر بر افکار عمومی و فشارآورنده بر برخی مسئولان و علما، راه مطالبه دیگری دارند، باید نشان بدهند.
هدایت شده از بیداری ملت
🔺تعریف پرسش برانگیز حوزه از «تبلیغ» اینکه بگوییم «پژوهش» مصداق «تبلیغ» است، مانند آن است که کسی بگوید مطالعه درباره غذا، یکی از مصادیق غذا خوردن است! ◾️هشدار رهبر درباره فهم غلط از تبلیغ، به سبب کمبود روحیه جهادی 👈 «در تبلیغ، روحیه جهادی لازم است. اگر روحیه جهادی نباشد، اوّلاً انسان گاهی صحنه را خطا میکند و غلط میبیند، [ثانیاً] گاهی در رفتار غلط عمل میکند. ... روحانیّت اسلام باید جهاد قرار بگیرد و مأیوس هم نشود» 🔺این سخنان رهبر، برآمده از شناخت ایشان درباره کمبود روحیه جهادی و وسط میدان نبودن برخی آقایان حوزوی بود! ◼️هشدار سنگین رهبر درباره ادامه اولویت نشناسی حوزه: استحاله فرهنگی و سیلی به اسلام «امروز نگاه رایج در حوزه‌های علمیه این است که تبلیغ در مرتبه دوم قرار دارد. مرتبه اول چیزهای دیگر است [مانند] مقامات علمی. از این نگاه باید عبور کنیم! تبلیغ، مرتبه اول است ... ، ازاله منکر! ... اگر ایمان مردم نباشد، نظام نخواهد بود! ... اگر از این چیزها غفلت کردیم، اگر امروز حوزه علمیه از اهمیت تبلیغ و حساسیت تبلیغ و مضاعف بودن وظیفه تبلیغ غفلت بکند، دچار استحاله فرهنگی میشویم. اگر استحاله فرهنگی پیش بیاید، درست کردنش، دیگر کار یک‌ ذرّه و دو ذرّه نیست ... اگر چنین اتفاقی بیفتد، اسلام یک سیلی‌ای خواهد خورد که تا سالهای متمادی اثرش بر روی او باقی خواهد ماند» 👈«پژوهش، تبلیغ نیست» 👤 ابرفقه 🔴 👇 @bidariymelat
🔺رکود تبلیغ یا رونق تولید؟ 📚 رهبر: «اگر امروز حوزه علمیه از اهمیت تبلیغ و حساسیت تبلیغ و مضاعف بودن وظیفه تبلیغ غفلت بکند، دچار استحاله فرهنگی میشویم. اگر استحاله فرهنگی پیش بیاید، درست کردنش، دیگر کار یک‌ ذرّه و دو ذرّه نیست ... اگر چنین اتفاقی بیفتد، اسلام یک سیلی‌ای خواهد خورد که تا سالهای متمادی اثرش بر روی او باقی خواهد ماند» در این شرایط، یک روز معاون پژوهش حوزه می گوید «پژوهش مصداق تبلیغ است!» روز دیگر خبرگزاری حوزه از واگذاری ظرفیت های تبلیغی و فرهنگی مصلی و حسینیه برای کارگاه های تولیدی خبر میدهد. مانند این که در اوج بیماری یا جنگ، سخنگوی بیمارستان با افتخار بگوید: بخشی از ظرفیت بیمارستانها برای تولید اقتصادی بکار گرفته میشود! ◼️وقتی کشور در تیررس استحاله فرهنگی و نابودی نظام است و رهبر از کاستی «تبلیغ» آشکارا نگرانی شان را بازگو می کنند، این گونه ظرفیت های مصلاها و حسینیه ها را به کار تولیدی سپردن یعنی رونق تولید یا رکود تبلیغ؟ آیا این کار را نیز مصداق تبلیغ می دانید؟ این گونه پوشش خبری روی این کار، بیم رویه شدن چنین کاری را می آورد. بگذریم از تخطی در کاربست موقوفات. م. شیخی و ا. ادهمی، احکام عزاداری: ٩١. 🔺تغییر کاربری برخی کلیساها پس از رکود تبلیغ! ◼️اگر روحیه جهادی کم باشد، چنانکه رهبر به حوزه علمیه هشدار دادند، دچار فهم غلط و رفتار غلط میشویم:👇 👈 «در تبلیغ، روحیه جهادی لازم است. اگر روحیه جهادی نباشد، اوّلاً انسان گاهی غلط میبیند [ثانیاً] گاهی در رفتار غلط عمل میکند. روحانیّت اسلام باید جهاد قرار بگیرد و مأیوس هم نشود» 🔺مصداق هشدار استحاله فرهنگی
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت ۱۴۰۲/۰۶/۰۸ 💠درباره هفته دولت 👈 هفته‌ی دولت، مزیّن است به نام شهید رجائی و شهید باهنر. 🔺 جهت‌گیری این دو شهید عزیز، انقلابی و الهی بود، دنبال رضای الهی بودند. ❇️ اسم رمز دولتهای ما باید این باشد: کسب رضای الهی و کار برای مردم. 🏷 جمله‌ای در صحیفه سجادیه درباره رضای الهی: ↙️ من رضای تو را ترجیح بدهم بر هر انگیزه‌ی دیگری، اگر این شد: ✅دشمن من خاطرش جمع است که به او ظلم نخواهم کرد. ✅دوست من هم مطمئن است که برای او یک امتیاز رفاقتی قائل نمیشوم. 💠درباره عملکرد دولت ✔️ بنده از همه‌ی دولتها در این سی و چند سال حمایت کردم. 🙏 لکن در مورد این دولت، علاوه‌ی بر کمک، بنده با نگاه به این دوساله میخواهم تمجید هم بکنم. 👏 در بخشهایی، دولت خوب و قوی ظاهر شده. 🎙 زبان دولت در بیان آنچه انجام گرفته متأسّفانه زبان رسایی نیست. 🏷 کارهای مثبت در زمینه اقتصاد و شاخصهای اقتصاد کلان: 🔹 افزایش رشد اقتصادی بخصوص در بخش صنعت 🔸 افزایش رشد سرمایه‌گذاری 🔹 کاهش رشد نقدینگی 🔸 کاهش بیکاری 🔹 کاهش ضریب جینی 🔸 رشد قابل توجه صادرات کالا 🔹 تقویت نظام مالیاتی 🔸 رشد قابل توجه تولید محصولات پتروشیمی 🔹 اقدامات ارزنده در زمینه نفت و گاز 🔸 راه‌اندازی چند هزار کارخانه تعطیل یا نیمه تعطیل 🔹 فعالیتهای مهم در زمینه آبرسانی یا شبکه‌های آبیاری و زه‌کشی 👈 از این قبیل اقدامات، دیده نمیشود: 1️⃣ به خاطر اینکه کار اطلاع‌رسانی در دولت متأسفانه ضعیف است. 2️⃣ چون مشکلات معیشتی وجود دارد، از کارهای باارزش اقتصادی غفلت پیدا میشود. 🏷 کارهای خوب دولت در بخش مدیریتی: 📌 حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم با مشکلات مردم 📌 ساده‌زیستی و کاهش تشریفات در سلوک شخصی و حکومتی دولت 📌 روحیه‌ی جهادی در بخشی از کارها 📌 به‌کارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی 🏷 کارهای خوب دولت در بخش سیاست خارجی: 🔹 تحرک بسیار خوب در سیاست خارجی 🔸 سیاست خوب ارتباط با همسایگان 🔹 ارتباط با همه دولتها در دنیا با یک استثنای محدود 🔸 ارتباط با قارّه‌های مختلف؛ آمریکای جنوبی، آفریقا، آسیا، شرق آسیا 🔹 سیاستِ ارتباطِ متعدّد و متنوّع با کشورهای مختلف 🔸 عضویّت در دو پیمان مهم بین‌المللی در فاصله‌ی کوتاه 🏷 در بخش فرهنگی کارهای خوبی شده که باید در کم و کیف افزایش پیدا کند. 💠تذکرات به مسئولین 👈 شعار امسال دو بخش داشت: ❌ مهار تورّم ✅ رشد تولید ⏪ مهم‌ترین کار برای مهار تورّم، افزایش تولید است، پس تولید شد محور. ⁉️ حمایت از تولید یعنی چه؟ 🔻 حمایت قانونی 👈 تولید برای تولیدکننده، هم آسان بشود، هم باصرفه بشود. 🔻 حمایتهای مالی 👈 تأمین منابع ارزی و ریالی در آن حدّی که جزو وظایف است. 🔻 حمایتهای فرهنگی 👈 به مردم تفهیم کنیم که محصول داخلی باید مصرف بشود. ✅ تجارت باید پشتیبان تولید باشد. ✅ نیازهای داخلی کشور را بهنگام تشخیص بدهیم 💪 تولیدکننده داخلی میتواند نیاز داخلی را در عمده مسائل کشور تأمین کند. ✅ در برنامه هفتم، تکالیف زیادی بر عهده‌ی دولت گذاشته شده 📍 در این برنامه، این چند نقطه را رعایت کنید: 🔹 مسئله‌ی عدالت و کاهش فاصله‌ی طبقاتی 🔸 ثبات بازار 🔹 کاهش تورّم 🔸 ثبات نرخ ارز 🔹 رشد تولید ✅ مسئله‌ی معیشت خیلی مهم است. ⚠️ همه اقدامات مثبت، با مشکلات در معیشت مردم از چشمها دور میماند؛ واقعاً حیف است! ♨️ هدفِ تحریمهایی که تحمیل شده همین معیشت مردم است. 🔺برای رفع تحریم مذاکراتی میشود، امّا در کنار آن باید خطّ موازی عبارت باشد از خنثی کردن تحریمها. ↙️سفارش در باب تعاملات خارجی و سیاستهای بین‌المللی: ⭕️ فرصتها شناخته بشود و از فرصتها استفاده بشود. ⭕️ سندهای همکاری‌ای که انجام میگیرد، روی کاغذ نماند. ⭕️ وقتی میگوییم «تعامل با دنیا»، بعضی «دنیا» را عبارت میدانند از چند کشور عمدتاً غربی. ⛔️ این نگاه ارتجاعی است، صد سال پیش همین‌جور بود، آن روزگار گذشته. 🌐 ارتباط با دنیا یعنی ارتباط با آفریقا، ارتباط با آمریکای لاتین، ارتباط با آسیا. 🏷 چند تذکر: 🔹 زیّ مردمی را حفظ کنید. 🔸 گفتگو با نخبگان را هرچه میتوانید پی بگیرید. 🔹 حضور در دانشگاه‌ها یکی از کارهای لازم است. 🔸 توصیه‌ی دیگر مسئله‌ی کارآمدسازی فعّالیّتهای رسانه‌ای دولت است. 🔹 در گفتارها، وعده‌ها، آماردهی‌های افراد دولت، انسجام وجود داشته باشد. 🔸 اگر اقدامتان، سنجیده‌ و اندیشیده است، به جوسازی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها اعتنا نکنید. 🔹 کارها را نیمه‌کاره رها نکنید. 🍀 امیدواریم ان‌شاءاللّه خدای متعال از شما راضی باشد و بهتان توفیق بدهد و مدّت باقیمانده‌ی مسئولیّتتان هم با موفّقیّتهای مضاعفی ان‌شاءاللّه همراه باشد.
روش بیان حقایق در فضای مجازی 💠 : بایستی حقایق را با منطق قوی، سخن متین و عقلانیّت کامل، همراه با زینت عاطفه و عواطف انسانی، و به‌کارگیری اخلاق در فضای مجازی، مطبوعات و… منتشر کرد. 🗓 ۱۴۰۰/۰۷/۰۵ #⃣ جبههٔ اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
هدایت شده از مشفقون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قابل توجه بعضی دوستان و‌ مسؤولان! 🔸 کسانی هستند که گمان می کنند فقط اقتصاد اولویت دارد و فرهنگ در مرحله بعدی است!! 🔸 اما مجددا رهبری در دیدار اخیر خود با هیئت دولت تأکید کردند که هم فرهنگ و هم اقتصاد: «ما مکرر گفته‌ایم که اولویّت اصلی کشور عبارت است از اقتصاد و فرهنگ؛ این دو اولویّتهای اصلی‌اند» (۱۴۰۲/۶/۸) 🔸 در دیدار با هیئت دولت سابق هم در مرداد۹۸ بعد از بیان اینکه «امروز دو اولویت اصلی کشور اقتصاد و فرهنگ است» صراحتا گفتند: «یک جبهه‌ی عظیمی از لحاظ فرهنگی دارند به ما تهاجم میکنند» گفتند که دشمن می خواهد ذهن ها را تغییر بدهد...(فیلم برای همین دیدار سال ۹۸ هست) 🔸 باید مراقب باشیم مبادا به بهانه اقتصاد از فرهنگ غافل بشویم. درست است که الآن هم اقتصاد و هم فرهنگ، در اولویت هستند اما همه ما به ویژه مسؤولین باید بدانیم و بدانند که مسأله مهم تر، فرهنگ هست. ✅ دقت بفرمایید که اولویت یک چیز است و اهمیت چیز دیگر! اهمیت فرهنگ قابل مقایسه با اقتصاد نیست. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
⬛️ ابرفقه عزاداری سخنرانی در شب عاشورای ۹۸؛ رم. مجتمع آموزشی شهید باهنر با حضور سفرای ایران در ایتالیا و واتیکان، مقامات کنسولی، نماینده ایران در فائو و دوستداران ایرانی و ایتالیایی امام حسین (ع). 🌑شب سنگین مصائب عاشورا تسلیت باد 🌻امیرپردازه امیرالمؤمنین (ع) یک نظام ساده و کاملاً عادی را در تبیین لایه های انسان و جامعه بیان می کند: الْعُقُولُ أَئِمَّةُ الْأَفْکارِ وَ الْأَفْکارُ أَئِمَّةُ الْقُلُوبِ وَ الْقُلُوبُ أَئِمَّةُ الْحَوَاسِّ وَ الْحَوَاسُّ أَئِمَّةُ الْأَعْضَاء (، بحار، ۱: ۹۶) عقل‌ها، ائمه فکرها هستند و فکرها، ائمه دل‌ها هستند و دل‌ها ائمه حسّ‌ها هستند و حسّ‌ها، ائمه عضوها. 💠تبیین مثالی امیرپردازه انسان همانند خودرویی است که اعضای او، کارکرد بدنه خودرو، سامانه عصبی وی کارکرد سامانه انتقال نیرو و انتقال پیام، قلب او همانند پیشران، و فکر او همانند چراغ خودرو و سامانه راهیابی (ناوبری) است؛ و عقل نقش راننده خودرو را انجام می دهد و رانندگی درست یعنی تعقل و تنظیم تمام توانش ها در راستای هدف. تبیین امیرعزاداری 1️⃣عزاداری عضوی هماهنگ کردن ظاهر بدن با عزا؛ یعنی پوشیدن لباس مشکلی، سینه زدن و دیگر امور مربوط به وضعیت ظاهری بدن 2️⃣عزاداری حسی تراز کردن شبکه ارتباطی در فضای واقعی و مجازی با معیارهای فرد حسینی و عزادار امام حسین؛ یعنی حتی دریافت داده یا ارسال داده ها در شبکه مجازی و واقعی که در ایام عادی نادرست نیست، ممکن است در محرم و برای عزادار حسینی نادرست باشد؛ چنان که لباس گُلگُلی چنین است. 3️⃣عزاداری قلبی خوشی و ناخوشی کردن ما باید تناسب با فرد حسینی و عزادار باشد؛ شادی و ناشادی و دوست داشتن و نادوستی باید تناسب یابد. 4️⃣عزاداری فکری قواره شدن فکر با تراز اندیشه حسینی و اندیشیدن در چرایی عاشورا و درس ها و عبرتها و فاصله گرفتن از تحلیل هایی که ممکن است گوشه قبای عاشورا و امام حسین علیه السلام را بگیرد. 5️⃣عزاداری عقلی افراد محب امام حسین و بَکّاء که مثلا در قبل از انقلاب هم داشتیم؛ گویا در محرم، فرزند و عزیزتر از فرزندشان کشته شده بود؛ کسانی مثل علامه طباطبایی یا سید احمد خوانساری شاید این چنین بودند. ✳️نسبت عزاداری ها عزاداری عضوی معمولا آسانتر است و گام نخست برای تمرین عزاداری حسینی است. اما شاگرد امام حسین در کلاس نخست نمی ماند و رشد می کند؛ در گام بعد، ضمن حفظ عزاداری عضوی، نوبت به عزاداری حسی می رسد، عزاداری حسی یعنی تراز کردن شبکه ارتباطی و حس برونی مان با صداقت و درستکاری حس درونی در خودمان و در جامعه؛ یعنی پالایش ارتباطی خویش و شبکه ارتباطی جامعه. سپس به عزاداری قلبی می رسیم که رفیق بازی افراطی یا کم محبتی نسبت به اطرافیان تراز می شود و این محبت در خدمت امام حسین (ع) و محبانش قرار می گیرد: «و ولیّ لمن والاکم و عدو لمن عاداکم مصباح المتهجد، ۲: ۷۷۵» و در گام پنجم فرد در جوهره وجودش عزادار است. 💠تفاوت دستگاه امام حسین با دستگاه دیگر معصومین آیا دستگاه امام حسین دستگاه ویژه ای است و نظام محاسباتی اش با نام محاسباتی دستگاه امیرالمؤمنین (ع) تفاوت دارد؟ شیخ جعفر شوشتری به درستی می گوید که باب حسین (ع) اوسع است و کشتی و نجات وی اسرع است (الخصائص الحسينية: ۱۴)؛ شاید این تفاوت در بیان پیامبر به شکل «حسین منی و انا من حسین؛ کامل الزیارات: ۵۲» و "لا یوم کیومک" بیان شده باشد. یعنی کسانی نمی توانند سوار کشتی سایر معصومین شوند، زیرا جا برای هر کسی ندارد؟ اما وسعت کشتی امام حسین این جا را به برخی جاماندگان کشتی نجات می دهد. دیگر این که در عصر شتاب حرکت و درک اهمیت لحظه ها و ذره ها، اسرع بودن کشتی حسین می تواند اولویت خود را به سرعت بیابد.👇
هدایت شده از ابرفقه
🌔نسبت اشک و بهشت آیا یک قطره اشک برای امام حسین (ع) یا یک استکان چای در مجلس عزای حسینی دادن مساوی با بهشت و خاموش شدن همه آتش های جهنم و حتی برزخ است؟ آیا نیست؟ ماجرا چیست؟ پاسخ هم مثبت است و هم منفی؛ برای کسی که در مرتبه عزاداری عضوی است؛ یک استکان چای دادن می تواند همه آتش برزخ و جهنم را خاموش کند. برای کسی که در مرتبه عزاداری حسی است، یک سخن نگفتن یا یک سخن نشنیدن یا خارج شدن از یک شبکه یا گروه مجازی به پاس عزاداری، می تواند تمام آتش جهنم و بزرخش را خاموش کند؛ ولو هر چند گناهکار باشد. برای کسی که در مقام عزاداری قلبی است، یک اشک شوق یا عزا برای حسین کار را تمام می کند؛ زیرا این بزرگترین داشته او در این مرتبه است. اما برای کسی که این مقام و این کلاس را گذرانده است، باید یک قطره اندیشه اش امام حسینی بشود و برای کسی که اندیشه اش هم حسینی شده است، باید یک قطره از جوهره وجودش حسینی شود تا کارکرد یک استکان چای دادن در مرتبه نخست داشته باشد. و کسی که جوهره و عقلش هم اجمالا حسینی شد، باید یک قطره از تعقل حسینی را انجام دهد تا کارکرد یک قطره اشک در مرتبه سوم (قلب) را داشته باشد. در این حال اگر وی جزء عزاداران عقلی نیز باشد و چنان جوهرش در ماتم حسینی بسوزد که جزء بَکائین باشد، باز هم ممکن است به پای کسی نرسد که در مرتبه رشد عزاداری عضوی، یک کفش عزاداران را مرتب کرده است. 🌻عزاداری تعقلی امام خمینی امام خمینی رحمة الله علیه در پیش از انقلاب از مقام عزاداری عقلی به عزاداری تعقلی رسید. او تمام حوزه های شخصی خود (عضو، حس، قلب، فکر و عقل) را به گونه ای مرتبط و همسو حسینی و عزادار کرد و آنگاه توانست اجمالا تمام لایه های جامعه را درگیر «حیات و ممات» حسین گونه کند. او امام حسین و عزاداری را از یک رسم به یک رسم کننده خطوط سعادت تبدیل کرد. او امام حسین را از حسینیه و محرم به شهر و ادارات و وزارت خانه و مجلس و نظام کشاند و در تمام طول سال استمرار بخشید. 🌕گام دوم انقلاب، حسینی تر: شتابان تر و گستردهتر کردن حرکت انقلاب این اوج عزاداری است و اکنون در گام دوم انقلاب اسلامی باید عزاداری تعقلی را رشد بدهیم؛ باید همه لایه های هویت خود و جامعه را با شتاب و گستره کشتی حسین (ع) (اوسع و اسرع) هماهنگ کرد. باید به سوی «نجات بندگان خدا از الجهالة و حیرة الضلالة». کتاب المزار: ۱۰۸ حرکت کرد. امام خمینی به ما آموخت که «سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» یعنی چه! او عملا هویت جامعه را با دوستان حسینی در جهان سلمی کرد و با دشمنان حسین ع حربی کرد. نه این که فقط زیارت عاشورا را بخواند، بلکه زیارت عاشورا را اجرا کرد، خمینی و بسیجیانش هیچ نامه ای برای امام حسین ننگاشتند، اما دویست هزار شهید برایش فرستادند تا روح علی اصغرش شاد شود و اهداف خداوند محقق شود؛ خدایا کار مردم ایران حججی دادن است و این چنین، حجت را برای حضرت حجت تمام کردیم که حالا دیگر بیاید! 🌓نکته سلم لمن سالمکم ما نمی گوییم هر کس با من خوب است، با او خوبم، بلکه می گوییم من که باشم؟ هر کس با حسین خوب است، حتی اگر با من بد باشد، من با وی سر آشتی و نیکی دارم و هر کس با حسین ع بد است، حتی اگر فرزند یا والدینم باشند، من با آنان بد هستم؛ چه رسد استکبار. این فراز خیلی به انسان صبر عاشقانه و تحمل پذیر در برای دشمنی های خانگی و خویشاوندان و دوستان و جریان و حزب سیاسی رقیب می دهد. آقا هر کس چپ یا راست است باشد، اگر حسینی است، من دوستش دارم و دیگر با وی بد نمی کنم و به وی بد نمی گویم. بلکه با اشکالاتش آن هم با عشق به خودش، مخالفت می کنم. با این نگاه چقدر روابط اصلاح می شود؟ چقدر غصه های جانکاه، تحمل پذیر می شوند. چقدر عروس و مادر شوهر و رقبای انتخاباتی و دوستان و ... روابط شان زیباتر می شود؟👇