eitaa logo
ابرفقه
685 دنبال‌کننده
415 عکس
347 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ابرفقه
🌔نسبت اشک و بهشت آیا یک قطره اشک برای امام حسین (ع) یا یک استکان چای در مجلس عزای حسینی دادن مساوی با بهشت و خاموش شدن همه آتش های جهنم و حتی برزخ است؟ آیا نیست؟ ماجرا چیست؟ پاسخ هم مثبت است و هم منفی؛ برای کسی که در مرتبه عزاداری عضوی است؛ یک استکان چای دادن می تواند همه آتش برزخ و جهنم را خاموش کند. برای کسی که در مرتبه عزاداری حسی است، یک سخن نگفتن یا یک سخن نشنیدن یا خارج شدن از یک شبکه یا گروه مجازی به پاس عزاداری، می تواند تمام آتش جهنم و بزرخش را خاموش کند؛ ولو هر چند گناهکار باشد. برای کسی که در مقام عزاداری قلبی است، یک اشک شوق یا عزا برای حسین کار را تمام می کند؛ زیرا این بزرگترین داشته او در این مرتبه است. اما برای کسی که این مقام و این کلاس را گذرانده است، باید یک قطره اندیشه اش امام حسینی بشود و برای کسی که اندیشه اش هم حسینی شده است، باید یک قطره از جوهره وجودش حسینی شود تا کارکرد یک استکان چای دادن در مرتبه نخست داشته باشد. و کسی که جوهره و عقلش هم اجمالا حسینی شد، باید یک قطره از تعقل حسینی را انجام دهد تا کارکرد یک قطره اشک در مرتبه سوم (قلب) را داشته باشد. در این حال اگر وی جزء عزاداران عقلی نیز باشد و چنان جوهرش در ماتم حسینی بسوزد که جزء بَکائین باشد، باز هم ممکن است به پای کسی نرسد که در مرتبه رشد عزاداری عضوی، یک کفش عزاداران را مرتب کرده است. 🌻عزاداری تعقلی امام خمینی امام خمینی رحمة الله علیه در پیش از انقلاب از مقام عزاداری عقلی به عزاداری تعقلی رسید. او تمام حوزه های شخصی خود (عضو، حس، قلب، فکر و عقل) را به گونه ای مرتبط و همسو حسینی و عزادار کرد و آنگاه توانست اجمالا تمام لایه های جامعه را درگیر «حیات و ممات» حسین گونه کند. او امام حسین و عزاداری را از یک رسم به یک رسم کننده خطوط سعادت تبدیل کرد. او امام حسین را از حسینیه و محرم به شهر و ادارات و وزارت خانه و مجلس و نظام کشاند و در تمام طول سال استمرار بخشید. 🌕گام دوم انقلاب، حسینی تر: شتابان تر و گستردهتر کردن حرکت انقلاب این اوج عزاداری است و اکنون در گام دوم انقلاب اسلامی باید عزاداری تعقلی را رشد بدهیم؛ باید همه لایه های هویت خود و جامعه را با شتاب و گستره کشتی حسین (ع) (اوسع و اسرع) هماهنگ کرد. باید به سوی «نجات بندگان خدا از الجهالة و حیرة الضلالة». کتاب المزار: ۱۰۸ حرکت کرد. امام خمینی به ما آموخت که «سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» یعنی چه! او عملا هویت جامعه را با دوستان حسینی در جهان سلمی کرد و با دشمنان حسین ع حربی کرد. نه این که فقط زیارت عاشورا را بخواند، بلکه زیارت عاشورا را اجرا کرد، خمینی و بسیجیانش هیچ نامه ای برای امام حسین ننگاشتند، اما دویست هزار شهید برایش فرستادند تا روح علی اصغرش شاد شود و اهداف خداوند محقق شود؛ خدایا کار مردم ایران حججی دادن است و این چنین، حجت را برای حضرت حجت تمام کردیم که حالا دیگر بیاید! 🌓نکته سلم لمن سالمکم ما نمی گوییم هر کس با من خوب است، با او خوبم، بلکه می گوییم من که باشم؟ هر کس با حسین خوب است، حتی اگر با من بد باشد، من با وی سر آشتی و نیکی دارم و هر کس با حسین ع بد است، حتی اگر فرزند یا والدینم باشند، من با آنان بد هستم؛ چه رسد استکبار. این فراز خیلی به انسان صبر عاشقانه و تحمل پذیر در برای دشمنی های خانگی و خویشاوندان و دوستان و جریان و حزب سیاسی رقیب می دهد. آقا هر کس چپ یا راست است باشد، اگر حسینی است، من دوستش دارم و دیگر با وی بد نمی کنم و به وی بد نمی گویم. بلکه با اشکالاتش آن هم با عشق به خودش، مخالفت می کنم. با این نگاه چقدر روابط اصلاح می شود؟ چقدر غصه های جانکاه، تحمل پذیر می شوند. چقدر عروس و مادر شوهر و رقبای انتخاباتی و دوستان و ... روابط شان زیباتر می شود؟👇
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺شاهکار استاد حسن عباسی سخنانی که احساس معجزه را به یاد می آورد 🖤 🖤
🍃🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🍃 📢 ابرگروه براهین و قرارگاه عمار برگزار می کند: 🔹نشستی با عنوان: پاسخ به سوالات در باره ازدواج بهنگام،آسان وبه موقع ارائه دهنده: جناب دکتر غلامرضا قاسمی کبریا 🔸مدیر موسسه فرهنگی آموزشی قلم صنع 🔻با بیش از سی سال تدریس در دانشگاها 🔸تحصیلات: خارج فقه و اصول حوزوی+دکتری مدیریت رفتار 📆 دوشنبه ۱۴۰۲/۲/۲۷ ساعت ۲۲ مکان ابرگروه براهین برای عضویت در گروه ها کلمات آبی رنگ زیر را لمس کنید👇 جهادتبیین ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 🇮🇷گروه قرارگاه عمار
🔺بلای طرح صیانت در کمین لایحه حجاب آقای قالیباف! مبادا برخی عناصر، بدعت و خیانتی را به نام شما ثبت کنند! گویا برخی عناصر، مصوبه کمیسیون «طرح صیانت» را با بهانه‌گیری ابطال کردند و با «رأی استمزاجی» در نشست غیرعلنی، آنچه را که با «رأی رسمی مجلس، ٨۵ی شده بود، لغو کردند! اینک باز زمزمه‌های شومی است که برخی دارند چنین کاری را با طرح «عفاف و حجاب» می‌کنند! باید مصوبه کمیسیون یادشده را به شورای نگهبان فرستاد و حرمت مجلس را نگه داشت! وگرنه جریان ملاحظه‌کار، متهم به هستند. 🚨 «طالبان ملک ری»
🔺بزک پندارهای فضائلی با نام رهبر ١. ادبیات رهبر، آن هم در سخنرانی عمومی، نشانگر هدف «برانگیختن افکار عمومی» در برابر برخی رویه‌های فاسد بانکی است! پس چرا برافراشتن این فرمایش رهبری در افکار عمومی «بی‌اثر» باشد؟! ٢. از اصول قطعی و مسلم دانشهای گوناگون و نیز دستورهای گوناگون رهبر (تواصی، مطالبه و تبیین)، «اثرگذاری تبلیغ» است! شما چه می‌گویید؟ ٣. آیا بازگویی و برافراشتن سخن نیرومند حجت خدا بر پیشانی رسانه‌ای تهران، اثرگذار نیست ولی یک مشت پندار شما، آن هم در رسانه صهیونیستی، بر افکار عمومی اثرگذار است؟ آیا می‌فهمید؟ ۴. این پندار شما، ناسپاسی به این کار اثرگذار رسانه‌ای درباره سخن امام خامنه‌ای است. ۵. از این بدتر، این کار شما، برداشتن فشار از روی کسانی است که دیوارنوشته رهبر را بی‌هیچ توضیح به افکار عمومی، پایین آوردند. ۶. از این هم بدتر، انگار یک بی‌مهری مرموز و عادی‌سازی اهانت به فرمایش رهبر در نوشته شماست که با چاشنی لحن «عاقل اندر سفیه» تا مغز استخوان غیرت را می‌سوزاند. ٧. برخی رسانه‌ها این بی‌فضیلتی‌های برادر فضائلی را با آوردن نام دفتر رهبری و رهبری به سر و ته نام وی، بزک نکنند!
🔺دستکاری در لایحه حجاب و تهمت به انقلابیها دستاویز دهها دستکاری قالیبافی در مصوبه حجاب، رعایت نشدن هنجارهای مصوبه ٨۵ی از سوی کمیسیون و مخالفت اژه‌ای با مصوبه است. 👈 لطفا بازگذاشتن دست مجلس و موافقت قاطع و رسمی و التزام آقای اژه‌ای را در عکس بالا و اینجا بنگرید ◻️ نگذاریم بلایی که برخی قالیبافی‌ها بر سر مصوبه کمیسیون طرح صیانت فضای مجازی آوردند، بازآوری شود: آ. با ادعای مخالفت مصوبه کمیسیون ٨۵ی طرح صیانت با آیین‌نامه مجلس، مصوبه کمیسیون را لغو کردند! ب. سپس با ادعای به حد نصاب رسیدن آرا و آن هم نه رأی رسمی، بلکه رأی «رأی استمزاجی» و آن هم در یک نشست غیرعلنی، ٨۵ی بودن طرح صیانت را نیز لغو کردند و طرح صیانت به آن‌همه تأکید امام خامنه‌ای بر مدیریت فضای مجازی و دستور مستقیم ایشان به مجلس برای حل کوتاه‌مدت آن، اینک پادرهواست! چرا؟ از قالیبافیزم بپرسید! ج. اگر کسی ادعا کند که مجلس رئیس جمهور را استیضاح کرده و وی باید برکنار شود؛ آیا کسی می پذیرد که این استیضاح در یک نشست غیرعلنی و آن هم تنها با «رأی استمزاجی» بوده است نه رأی رسمی؟!! سرچشمه شاید گرفتن به بیل چو بگذشت نتوان گرفتن به پیل ‼️چه نسبت‌های نادرست که قالیبافی‌هایی مانند «صابرین نیوز» به منتقد این دستکاریها زدند! نوشتند که «تغییر در مصوبه کمیسیون امکان ندارد» و اینک دهها دستکاری در این مصوبه رو آمده است باز هم به جای عذرخواهی با شتاب بیشتر منتقدان خردمند انقلابی را با رضا پهلوی مقایسه می‌کند! 👈مقایسه‌ای که بنفش‌ها در برجام، میان انقلابی‌ها و نتانیاهو کردند! قیامتی هم هست. در راه
هدایت شده از ابرفقه
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌻ابرفقه وحدت ▪️تبیین موشکافانه بر پایه دستگاه ابرفقه ◽️سخنران: ابوالفضل امامی 🕌 مسجد جامع خاتم الانبیاء (ص) پردیسان قم، زادروز سرورمان محمد، درودشان باد! ◻️ و @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺برادر لاریجانی لطفا با مایه و لحن علمی! ولیّ‌امر در ۶ تیر: «مصلحت قطعی در بی‌اعتبار شدن اسناد غیر رسمی» ‼️بیش از ٣ ماه از این دستور می‌گذرد و کار در مجمع تشخیص مانده است! 📚 آ. غنضفرآبادی می‌گوید برخی آقایان مکاتبه کردند و رهبر آن‌گونه پاسخ دادند. شما نیز، هم بحث مکاتبه را تأیید کردید و هم اصل سخن سوزناک رهبر را! چرا باید رهبر چنین سخن بگویند؟! خلافگویی غنصنفرآبادی چیست؟ 🖤 آن کسی که در پاسخ نامه آن فضلای تعریفیِ شما، آنگونه تلخ سخن گفت و را داد، غضنفرآبادی نبود، رهبرمان بودند! رهبر زیرکی که حواسش هست چه بگوید! ◼️برادر لاریجانی! شما که باید بدانید مناط حکم حکومتی است و رهبر هم از مصلحت قطعی سخن گفتند، پس چرا در بحث فقه حکومتی، «تاریخ فقه فتوایی و زحمت علما» را به رخ می‌کشید؟ چرا؟ 👈 لطفا نگذارید دستور حجت خدا زمینگیر خم و چم امثال نامه فضلای آشنای شما بشود. 🌸 آیا فضلای تعریفیِ شما، برای «قتلگاه مجازی» و «جنگ دستگاه‌های جاسوسی دشمن با حجاب» نگران اسلام و دست‌به‌نامه هستند؟ 🔺برادر لاریجانی! اگر پاسخ رهبر همان باشد که آقای غضنفرآبادی خواند، به اقتضای فقه و ایمان، باید خون گریست: «فإذا حَکَمَ بحُکمِنا فلم یَقبَله منه فإنّما استَخَفَّ بِحکمِ اللَّهِ و علینا رَدَّ و الرادُّ علینا الرادُّ علَی اللّه و هو علی‏ حدِّ الشرک‏ بالله» کافی، ١: ١۶٩ 💭شرم بر شرایطی که ولی‌امر را به چنین پاسخ سوزناکی وابدارد! ‼️نقد شما به شورای نگهبان که با استقبال ضد انقلاب روبرو شد. ‼️نقد شما به فرمایش آیت‌الله یزدی، هم دور از مایه و جامه زیبنده شما بود.