eitaa logo
ابرفقه
687 دنبال‌کننده
412 عکس
345 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
زبرتفقه «تعقل و تفکر؛ اصلحیت رئیسی و اعلمیت جلیلی» 1️⃣ ابرفقه عقل‌ها، امامان فکرها هستند و فکرها، امامان دل‌ها هستند و دل‌ها امامان حسّ‌ها هستند و حسّ‌ها، امامان عضوها هستند: «الْعُقُولُ أَئِمَّةُ الْأَفْکارِ وَ الْأَفْکارُ أَئِمَّةُ الْقُلُوبِ وَ الْقُلُوبُ أَئِمَّةُ الْحَوَاسِّ وَ الْحَوَاسُّ أَئِمَّةُ الْأَعْضَاء». کراجکی، کنزالفوائد، ۱: ۲۰۰. 2️⃣ فرق عقل با فکر عقل غیر از فکر است و تفاوت عقل با فکر، مانند تفاوت امام و مأموم است. نتیجه تعقل، «بهشت» است و نتیجه تفکر، «شناخت». عقل، امام نظام است و به فکر می‌گوید: «چرا، کی، در چه و چگونه» بیندیش و آنگاه این «فکرآورد» را، به قلب برسان و قلب هم برای انجام آن، انگیزه کافی فراهم کند و آنگاه این «دل‌آورد» را، برای انجام، به شبکه انتقالی (حس) وارد کند تا به عضو مربوط برسد و کار انجام شود. پس، «تعقل» یعنی «امامت» عقل بر نظام، و شبکه کردن 5 لایه هویت نظام، برای انجام «خیر». اما «فکر»، مأموم عقل است؛ و کارش، تلاش برای تولید یک برنامه بر پایه سیاستگذاری کلان عقل است؛ مثلا «عقل» می‌گوید که به «مشهد» برویم! آنگاه «فکر» با بررسی این دستور، یک برنامه تفصیلی سفر را فراهم می‌کند؛ مانند یک نرم‌افزار «راه‌یاب»، که انواع راه‌ها و مزیّت‌ها و محدودیت‌های هر یک را نشان می‌دهد. 3️⃣ تبیین تمثیلی تفاوت عقل و فکر راننده، در جایگاه «عقل» خودرو است؛ راه‌یاب، همان فکر آن است؛ پیشران خودرو، قلب آن است؛ شبکه انتقال نیرو و دستور، «حس» آن است و چرخ‌ها و بدنه خودرو، اعضای آن است. هیچگاه فکر خودرو، نمی‌توانند کار عقل (راننده) را انجام دهد. 4️⃣ تطبیق «عقل و فکر» بر «ریاست‌جمهوری» ریاست‌جمهوری، «تعقل» است؛ نه «تفکر». کسی باید عهده‌دار ریاست جمهوری شود که در «تعقل» و مدیریت، «اصلح» است؛ نه این که در «تفکر» و برنامه تفصیلی، «اعلم» باشد. 5️⃣ «اعلم بودن» دلیل «اصلح نبودن» ما دو گونه برنامه داریم: اجمالی و تفصیلی؛ و هر برنامه ۳ بخش دارد: حقیقت‌شناختی، واقعیت‌شناختی، تحقق‌شناختی. «متعقل» باید در «برنامه اجمالی» اعلم باشد و «متفکر»، باید بر پایه این برنامه اجمالی، برنامه تفصیلی بیاورد و در آن اعلم باشد. با توجه به لزوم ابتنای برنامه تفصیلی بر برنامه اجمالی، برنامه آقای جلیلی در «واقعیت‌شناسی»، بهینه است؛ اما در تحقق‌شناسی، تنها می‌تواند متوسط باشد. ‼️ چگونه «اعلمیت در تفکر و برنامه تفصیلی» در نظام پیشرفته، «دلیل» اصلح نبودن در «تعقل» است؟! هر چیزی باید در «مجرای» خودش رشد کند؛ تعقل، در «مجرای تعقل» و مدیریت؛ و «تفکر» در «مجرای تفکر» و شناخت. لذا اگر کسی که متخصص لایه فکر (شناخت) است؛ باید بیشترین وقتش را برای بهترین شناخت به کار برده باشد، پس نمی‌تواند بیشترین وقتش را برای بهترین مدیریت (تعقل) به کار برده باشد. مثلا اگر کسی ۱۰ سال پیش شناگرِ خوب کشوری بوده و سپس برای ارتقاء شنا، به صورت تخصصی، به سراغ تحقیقات میدانی و گفتگو با پژوهشگران رفته باشد، او می‌تواند به بهترین برنامه برای ارتقاء شنا رسیده باشد؛ اما عدم اشتغال تخصصی به شناکردن، طبعاً دلیلی است بر این که او، اینک بهترین شناگر کشور (اصلح) نیست؛ چنانکه عدم «برنامه اجمالی»، دلیل عدم صلاحیت متعقل است. 6️⃣ اصلحیت اثباتی و ثبوتی به فرض اینکه آقای جلیلی (ثُبوتاً) اصلح باشد، اشتراط «نشان دادن این اصلحیت به مردم و قانع کردن مردم» نیز، در سخن ۶ خرداد ۱۴۰۰ رهبری آمده است؛ یعنی در هر وضعیتی که رهبری، اصلحیت اثباتی را بیان کنند، کسی نامزد «اصلح تراز» است که علاوه بر اصلحیت ثبوتی، بتواند اصلحیت اثباتی و قانع کنندگی برای حضور مردم و رأی‌آوری نیز داشته باشد. اما این اشتراط، تنها در توان رهبری است؛ مثلاً اگر سال ۸۴ که رهبری چنین اشتراطی بیان نکردند، استحساناً آن را لحاظ می‌کردیم، «عصیان» بود. این مسأله، مانند شرایط کسی است که وضو را به تأخیر انداخته، به اندازه‌ای که اینک تکلیف شرعی وی، تیمّم است و اگر بخواهد وضو بگیرد، نمازش قضا می‌شود؛ در این وضع، «باید»، به اصلح نسبی و متناسب با این شرایط (حکم بدلی: تیمّم) رو آورد؛ اما مشروط بر آن که «ولیّ‌امر»، تحقق این شرایط را بیان کند؛ وگرنه باید در پی «اصلح ثبوتی» بود! 7️⃣ استعداد شخصیتی شخصیت مستعد «تعقل» با شخصیت مستعد «تفکر» فرق دارد؛ مانند فرق اندام مستعد وزنه‌برداری با اندام مستعد والیبال. البته این دقت‌ها، ویژه‌ی «نظام پیشرفته» است؛ نه پیشنظام. اینک در آغاز گام دوم انقلاب، باید از پیشنظام، به نظامِ پیشرفته برویم. 8️⃣ آقای رئیسی با داشتن «کارنامه خوب تعقلی»، ثبوتاً و اثباتاً «اصلح» است و آقای جلیلی نیز با داشتن «برنامه خوب تفکری»، ثبوتاً و اثباتاً «اعلم» است و می‌سزد که در طول یکدیگر قرار بگیرند. توضیح بیشتر ا. امامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹سرود زیبای نوجوانان ایرانی برای سید ابراهیم رئیسی 💫 Prestazione canora di giovani iraniani dedicata all'ayatollah Ebrahim Raisi 🌍 ستاد مردمی آیت الله رئیسی در ایتالیا ◽️Campagna di sostegno all'ayatollah dottor Ebrahim Raisi in Italia ◽️ Sito: Raisitalia.org 🔸 Eitaa: Eitaa.com/@raisitalia ▪️Gap: gap.im/raisitalia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ مستدل، شجاعانه و صادقانه دکتر به موضوع نحوه برخورد با فضای مجازی: ⭕️ اجازه نمی‌دهیم دشمن از فضای مجازی برای از بین بردن استقلال و آزادی ملت ایران استفاده کند جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خطاب آیت الله رئیسی به حاج قاسم سلیمانی L'ayatollah Raisi si rivolge a Hajj Qassem Soleimani 🌍 ستاد مردمی آیت الله رئیسی در ایتالیا ▫️Campagna di sostegno all'ayatollah dottor Ebrahim Raisi in Italia ◽️ Sito: Raisitalia.org 🔸 Eitaa: Eitaa.com/@raisitalia ▪️Gap: gap.im/raisitalia
زبرتفقه «حکم»، در انتخاب اصلح و صالح.pdf
521.4K
📚معرفی پیشرفته ترین متن فقه انتخابات؛ «اصلحیت اثباتی» و تفاوت آن با «صالح مقبول». 👈 برای خوانش آسانتر، مقاله بالا را در «ابرنگار» بخوانید. ❇️ نویسنده ا. امامی، طلبه حوزه، دکترای فقه سیاسی، متخصص فقه انتخابات (دارای تألیف علمی) و کاشف ❇️ محتوای نوشته 1️⃣ پیشرفته ترین متن فقه سیاسی در فقه انتخابات. 2️⃣ تبیین تمایز فقه الهی و فقه ولایی. 👈 این که هر کدام بر دو بخش اند: «قضیه جزئی» و «قضیه غیر جزئی» 👈 این که چه نسبتی بین فتوای فقه سیاسی ولی فقیه (که یک قضیه حقیقیه در فقه الهی است) با حکم غیر جزئی ولیّ فقیه (که یک «قضیه کلیه اقتضائیه» در فقه ولایی است) می باشد. 👈 تفاوت جریان فتوای فقه سیاسیِ حوزه فقه الهی، با حکم غیرجزئی فقه ولایی، در فقه انتخابات و انتخاب نامزد اصلح، چیست؟ 👈تفقه در مساله زایش «اصلح اثباتی» و فرق آن با صالح مقبول ❇️ هدف نوشته 1️⃣ جلوگیری از مداخلات غیرفنی و محروم از درک عرفی در مقام تخاطب عرفی و غبارزدایی فضای انتخابات و دفاع از حق مردم 2️⃣ نشان دادن چرایی اصلح بودن آ. رئیسی. نوشته مرتبط 🌻زنده و برازنده ظهور باشیم
📚 منشور راهبردهای ستادهای مردمی آیت الله رئیسی در ایتالیا خدمت به ایرانیان خارج از کشور، بدون تغییر بافت و فضای زندگی آنان و مؤلفه‌های گوناگونی که مستقیم و غیر مستقیم به این وضعیت انجامیده است، چندان ممکن نیست. بنابراین «منشور راهبردی»، در پی مدیریت چندین تغییر اجتناب‌ناپذیر است؛ تغییراتی که، جهان در آستانه آن قرار دارد. معرفی منشور راهبردی «منشور راهبردی»، پس از شش سال حضور میدانی در ایتالیا و بررسی چارچوب‌های نظری و مناسبات عملی حاکم بر جهان و ایتالیا و نشست‌هایی با بازرگانان و شخصیت‌های علمی و فرهنگی در ایتالیا سامان یافته است. این منشور در پی منافع دو سویه ایران و ایتالیا بر محور اصول «عزت، حکمت و مصلحت» در گام دوم انقلاب است که افق نوینی را در روابط بازرگانی با غرب می‌گشاید و به افزایش رونق اقتصادی و شکوه اجتماعی ایرانیان خارج و ایران دوستان خارجی خواهد انجامید و چارچوبی برای مطالبات آینده ایرانیان خارج، از دولت خواهد بود. ادامه در پایگاه اطلاع رسانی ستاد مردمی آیت الله رئیسی در ایتالیا 🌍 ستاد مردمی آیت الله رئیسی در ایتالیا ▫️Campagna di sostegno all'ayatollah dottor Ebrahim Raisi in Italia ◽️ Sito: Raisitalia.org 🔸 Eitaa: @raisitalia ▪️Gap: gap.im/raisitalia
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺جریان‌شناسی کلان حزب‌الله؛ بایستگی ارتقاء حزب‌الله سیاسی و حزب‌الله اجرایی به حزب‌الله فقهی؛ با نقد فقهی گفتار برخی اساتید درباره نامزدهای انتخاباتی 🔺ا. امامی؛ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
بسم الله الرحمن الرحیم عزیزان، سلام علیکم 🌹🌺🌷 🔰 مستحضرید که استکبار خارجی و نفاق داخلی، دست به دست یکدیگر داده‌اند و با تمام قوا تلاش می‌کنند که: 1️⃣ با دلسرد کردن مردم از بهبود اوضاع، مانع تحقق مشارکت حدّاکثری در انتخابات شوند و آن را به معنای رویگردانی مردم از انقلاب و نظام اسلامی تفسیر کنند. 2️⃣ با ترفندهای مختلف ـ و ازجمله با ایجاد شکاف و نزاع میان طرفداران نامزدهای انقلابی ـ مانع از رأی‌آوردن یک رئیس جمهور انقلابی شوند. 3️⃣ اگر به هدف قبلی نائل نشدند و نام فردی انقلابی از صندوق‌ها خارج شد، آرای پایینی داشته باشد تا با برچسب «رئیس جمهور اقلیت» مانع از تصمیمات کلان و عملکرد مقتدرانه او در آن منصب شوند. 👈 بر این اساس، وظیفه یکایک ما است که با بر خدای متعال و به بقیةالله الاعظم (ارواحنا فداه) به سهم خود، کنیم که مانع تحقق اهداف جبهه کفر و نفاق در این جنگ احزاب علیه جمهوری اسلامی شویم. ◀️تذکر سه نکته، خالی از لطف نیست: 1️⃣ در این عرصه، هر رأی نقش یک تیر به سمت جبهه دشمن را ایفا می‌کند و هرچه تعداد آراء بیشتر باشد، ایران عزیز ما، با صلابت بیشتری در مقابل جبهه دشمنان، قدرت‌نمایی می‌کند و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، وظیفه آحاد ما دعوت دیگران به شرکت در انتخابات است. براساس اطلاعات موثق، متأسفانه هنوز درصد مشارکت، از حدّ مطلوب فاصله دارد و اگر خدای ناکرده، بی‌اعتنایی ما به این ، باعث عدم تحقق مشارکت مناسب در انتخابات شود، در محکمه الهی، مسئول خواهیم بود و حتی تلاش برای معرفی نامزدی که اصلح می‌دانیم، نباید مانع از انجام این وظیفه اهمّ شود. ✅ بهترین کار برای انجام این وظیفه، ارتباط گرفتن و با نزدیکان همچون خویشاوندان، دوستان، همکاران و... از طریق حضوری، تلفنی یا در فضای مجازی است. باید حرف‌ها و درددل‌های آنها را شنید و با آنان همدلی کرد و امید به تغییر وضع موجود با یک انتخاب درست را در آنان زنده کرد. از اینکه عدم شرکت در انتخابات، خواسته آمریکا و اسرائیل و منافقین و مرتجعان عرب و مایه خوشحالی دشمنان است و در مقابل، شرکت در انتخابات، توصیه امثال و موجب تقویت و کشور در دنیا و چه‌بسا زمینه‌ساز رفع بسیاری از مشکلات کنونی باشد، باید سخن گفت. ⬅️ به اذعان کارشناسان، راهبرد مؤثر و عملیاتی برای این مهم، «» است و اگر هر یک از دوستداران رهبری، فقط یک نفر را به رأی‌دهندگان بیفزایند، مشارکت بالا و دشمن‌شکن، شکل خواهد گرفت. 2️⃣ بحث‌ در میان نیروهای انقلاب درباره مصداق نامزد اصلح، موجب از دست دادن فرصت مجاهدت برای تحقق مشارکت حداکثری خواهد بود. هنوز قطعی نیست که کدام نامزدها تا روز رأی‌گیری در صحنه انتخابات باقی خواهند ماند؛ علاوه بر آنکه بگومگوها، ممکن است موجب اختلاف و نزاع و کدورت در میان نیروهای انقلاب شود و تجربه تلخ سال 92 تکرار شود. شواهد جدّی بر تفرقه‌افکنی بین نیروهای انقلاب از سوی جبهه مقابل وجود دارد و رهبر معظم هم در سخنرانی خطاب به نمایندگان مجلس فرمودند که برنامه مخالفین، به جان هم انداختن طرفداران نامزدها است. ضمنا باید توجه داشت که مهم، فتح سنگر ریاست جمهوری توسط جبهه انقلاب است و هریک از نامزدهای انقلابی موفق به جلب آراء مردم شود، ظرفیت جبهه انقلاب (اعمّ از و ) به کمک او خواهد آمد. 3️⃣ برای ترویج نامزدهای انقلاب، به هیچ وجه نباید از ابزار مثل تهمت و تمسخر در نقد حریف استفاده کرد یا از جاده انصاف خارج شد؛ وگرنه فعالیت ما برکت نخواهد داشت و در معرض خسران دنیا و آخرت قرار می‌گیریم. البته حساب نقد عملکرد جریان غیرانقلابی به صورت منصفانه و در چارچوب شرع، جداست. ✍️ چند نفر از برادران شما، در کانال «رخداد خرداد» در ایتا، گلچینی از بهترین پیام‌ها را برای دعوت به مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح، بارگذاری می‌کنند. شما می‌توانید متناسب با شرایط مخاطب خود، برخی از آن مطالب را بازنشر دهید یا آنان را به این کانال دعوت کنید. 🌐 لینک کانال «رخداد خرداد»: https://eitaa.com/rokhdadekhordad همچنین می‌توانید پیام‌های مناسبی که در جاهای دیگر می‌بینید برای مسئول کانال ارسال کنید تا در صورت تأیید، منتشر شود.
ادبیات رهبری در ۳ مقطع گوناگون، برای تشخیص نامزد مطلوب 📚 سیلان معنای اصلح و عناصر ساخت آن مفهوم اصلح در فقه انتخابات، دو رکن دارد: «ویژگی های فرد» و «ویژگی های محیط». با تغییر هر یک از این دو، ممکن است یک فرد که دوره پیش یا حتی تا یک سال پیش هم اصلح تلقی می‌شد، دیگر اصلح نباشد. تغییرات در محیط نیز بر دو گونه است: آ. تغییر در شرایط «انتخابات»؛ ب. تغییر در شرایط «پس از انتخابات». بنابراین، رهبری در شرایط گوناگون، ادبیات گوناگونی را برای اشاره به نامزد اصلح، با توجه به مطالب بالا، به کار می‌برد؛ لذا سه مقطع از این ادبیات را بررسی می‌کنیم: 1️⃣ مقطع انتخابات ۷۶؛ برجسته سازی «انتخاب اصلح» در انتخابات ۷۶، به سبب این که رهبری شرایطی را فراهم کردند که از مشارکت بیشینه نگرانی ای نباشد، تمرکز مفهوم سازی را بر «انتخاب اصلح» گذاشتند: آ. امام خامنه‌ای در ۱۳ اردیبهشت ۷۶: «باید گشت و اصلح‏ را پیدا کرد. باید گشت و امین‏ترین را انتخاب کرد. باید جستجو کرد و در بین این چند نفر، به طور نسبی قادرترینِ بر اداره کشور را پیدا کرد.». ب. امام خامنه‌ای در ۳۱ اردیبهشت ۷۶: «[ملت] باید زحمت بکشد و دنبال اصلح‏ بگردد. من مکرّر عرض کرده‏ام که مسئله، مسأله دین و خدا و ادای تکلیف است. همچنان که اصل انتخابات یک تکلیف الهی است، انتخاب اصلح‏ هم یک تکلیف الهی است. ... ‏[نامزدها] در یک حد نیستند؛ بعضی صالحند، بعضی صالح‏ترند. بگردید آن صالح‏تر را شناسایی و پیدا کنید و به‌او رأی بدهید.» ج. امام خامنه‌ای در ۳۱ اردیبهشت ۷۶: «همه منتظرند که بتوانند به آن کسی که مورد علاقه‌شان است و به تشخیص آنها اصلح است، رأی بدهند. این، چیز خیلی خوب و برجسته‌ای است. ... بگردید آن صالحتر را شناسایی و پیدا کنید و به او رأی بدهید». د. امام خامنه‌ای در ۷ خرداد ۷۶؛ پس از انتخابات: «همه کسانی که به نحوی در این انتخابات شرکت کردند، دخالت کردند، تبلیغات انجام دادند و از کسی که مورد علاقه آن‏هاست و به نظرشان اصلح‏ بوده است، حمایت کردند، پیش خداوند متعال مأجورند». 2️⃣ مقطع انتخابات ۹۲؛ توجه دادن عادی به انتخاب اصلح آ. امام خامنه‌ای در ۲۵ اردیبهشت ۹۲: شما که در انتخابات شرکت میکنید، دنبال یک فرد اصلحی میگردید ... چگونه اصلح را پیدا کنیم و مشخصات یک انسانی که اصلح از دیگران است، چیست، نکاتی در این زمینه وجود دارد که ان‌شاءاللّه اگر بنده عمری داشتم، در آینده تا قبل از روز انتخابات عرض خواهم کرد.» ب. امام خامنه‌ای در ۱۴ خرداد ۹۲؛ یعنی ده روز پیش از انتخابات: «اصل مطلب در مسئله انتخابات، ایجاد حماسه سیاسی است ... در درجه‌ دوم هم، رأی به کسی است که یا شما، یا آن برادر و خواهر دیگر، یا بنده‌ی حقیر تشخیص داده‌ایم که برای آینده کشور مفیدتر از دیگران است.» تردیدی نیست که مفیدتر بودن برای آینده کشور، یعنی اصلح. ایشان هم چنین در روز ۲۲ خرداد ۹۲ سخنی دارند که برداشت های نادرست از آن را در مقاله «نظر رهبری درباره صالح مقبول و اصلح، آیا رهبری حرفی دال بر ائتلاف زدند؟» نقد کردیم. 3️⃣ مقطع انتخابات ۱۴۰۰؛ فروهشته سازی ادبیات انتخاب اصلح امام خامنه‌ای در این مقطع یعنی از سخنان نورور سال ۱۴۰۰ تا پیش از انتخابات، هفت سخنرانی داشتند (نوروز، ۲۵ فروردین، ۱۲ اردیبهشت، ۱۷ اردیبهشت، ۲۱ اردیبهشت، ۶ خرداد و ۱۴ خرداد) به دلیل شرایط این مقطع، در اکثر موارد تأکید بر اهمیت مشارکت مردم شده است و در هیچ مورد سخن از «انتخاب اصلح» نیامده است! در عوض مکرر بر معیارهایی مانند مبارزه با فساد و عدالت و قوت مدیریت تأکید شده است. تنها جایی که مفصل به معرفی معیارهای نامزد مطلوب اشاره کرده‌اند، در سخنان ۶ خرداد است که در آنجا هم در ذیل بحث نگرانی از مشارکت پایین مردم و راه حل این مشکل، وارد بحث می‌شوند، یعنی باز مستقلا به بیان میعارهای نامزد مطلوب، نمی‌پردازند و به مساله مشارکت در عنوان و صدر و ذیل مطلب می‌پردازند و متن آن نشان می‌دهد که به جای این که مردم را به شناخت نامزد اصلح با حداکثر دقت توصیه کنند، نه تنها سخن از نامزد اصلح نیست، بلکه سخن از این است که نامزدها باید «مدیریت قوی، قوت عمل، قوت اراده، کارامدی و صداقت» خود را به مردم نشان بدهند و آنان را قانع کنند. ✅ روشن است که انتقال بحث به ادبیات اصلح و صالح از یک سو، و از سوی دوم اصلح را صرف نظر از شرایط محیطی (رکن دوم سازنده مفهوم اصلح در فقه انتخابات) در نظر گرفتن و از سوی سوم، اصلح را کسی دانستن که برنامه تفصیلی بیشتری را تولید کرده باشد، سه خطایی است که با فقه انتخابات، ابرفقه و سخنان رهبری نمی‌تواند درست باشد. ❌ حیف عمرمان که صرف چیزی جز اطاعت از فرمایش رهبری (افزایش مشارکت)، ادبیات انحرافی، بازی در بستر تفرقه و فروریختن رأی نامزد مطلوب شود. اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◽️مصاحبه انتخاباتی با خانم وکیل Antonella R در رم_ ایتالیا 🌍 ستاد مردمی آیت الله رئیسی در ایتالیا ◽️Campagna di sostegno all'ayatollah dottor Ebrahim Raisi in Italia 👉Sito: Raisitalia.org ◽️ @raisitalia