بخشهایی از مقاله استثنائی:
علامه طباطبایی؛ انقلابی، ضدانقلاب یا غیرانقلابی؟
1️⃣ در پی انتساب تهمت غیرعلمی و نامشروعِ «اسلام، اولین شهید انقلاب» به علامه طباطبایی، ناگزیریم نسبت ایشان با انقلاب را برای صیانت از حقیقت، بدون هیچ تعارفی بررسی کنیم.
2️⃣ باید واقعیت علامه طباطبایی را نشان داد نه این که آن قدر قداست به وی بدهیم که ضعف مواضع وی، سبب ارزش زدایی از انقلاب و امام و شهدا در ذهن برخی افراد شود! علامه یک مبارز انقلابی نبود و مرتکب اشتباه بزرگی هم شد؛ اما ما حجتی نیافتیم که او ضد انقلاب بوده است.
3️⃣ افراط و تفریط ویژگی جریان جاهل است؛ «مبارزِ انقلابی» پنداشتن علامه طباطبایی و اغماض از ضعف های ایشان در مسائل حیاتی، نتیجه اش آن است که در آن سوی طیف جهالت، عده ای علامه طباطبایی را ضد انقلاب معرفی کنند!
محمد رضا حکیمی درباره «ضد انقلاب» بودن علامه طباطبایی مدعی است که علامه طباطلایی گفته است: «این انقلاب یک شهید دارد و آن هم اسلام است»!
بررسی این مساله را در ابرنگار بیابید؛ اما اکنون به گزارش بخشی از مقاله درباره انقلابی نبودن علامه طباطبایی می پردازیم:
4️⃣ امام خامنه ای: مانع کبیره
علامه طباطبایی: گناه کبیره!
امام خامنه ای در ۲۶ مرداد ۱۳۷۱: «حق نداریم مأیوس شویم. یأس از رحمت خدا، از گناهان کبیره است. کسی حق ندارد از رحمت خدا مأیوس شود؛ ولو موانع آن رحمت را هم زیاد ببیند. اما چرا مأیوس شود؟ بعضی جاها، یأس، گناه کبیره نیست، اما مانع کبیره است. در دوران مبارزات قبل از پیروزی انقلاب، به بعضی کسان میگفتیم: “شما که به حکومت اسلامی و نظام اسلامی عقیده دارید و قبول دارید که اسلام از ما یک جامعه اسلامی میخواهد، پس چرا اقدام نمیکنید؟ …” میگفتند: فایدهای ندارد. چه فایدهای دارد؟ نمیبینید دشمن چطور مسلط است!»
5️⃣ ماجرای عبرت آموز درباره علامه طباطبایی؛ به نقل از امام خامنه ای:
«پدرم با مرحوم علامه طباطبایی خیلی دوست بودند، ساعت ها در منزل پدرم مینشستند و با یکدیگر صحبت میکردند … من به عنوان یک طلبه جوان، درباره مسایل مبارزه با ایشان بحث میکردم و میگفتم: شما چرا در این فضای مبارزه وارد نمیشوید؟ … ایشان میگفتند: … ما در برههای از زمان میتوانستیم تأثیر بگذاریم – مرادشان زمان مشروطه و بدو ورود تمدن جدید بود- ولی گناه بزرگی واقع شد که آن وقت، این کار تعقیب نشد؛ اما دیگر حالا وقت گذشته است و فایدهای ندارد … این مبارزات #به_نتیجهای نخواهد رسید و این نظامی که ما میبینیم بر سر کار است، با این حرفها و با این یک ذره و دو ذره، از بین نخواهد رفت”. شما ببینید، عالم روشن بینی مثل علامه طباطبایی – که دیگر در مورد روشن بینی و اگاهی ایشان، هیچکس شک ندارد – تعبیرش از واقعیت جامعه این طوری بود که میگفت فایدهای ندارد!» حوزه و روحانیت در آیینه رهنمودهای مقام معظم رهبری، گردآوری دفتر مقام معظم رهبری، تهران: سازمان تبلیغات اسلامی، اول، پاییز ۱۳۷۵، ج۱، ص۵۶.
6️⃣ این اندوه امام راحل در منشور روحانیت هم ناظر به همین منطق علامه طباطبایی است؛ برخی میگفتند: «با گوشت و پوست نمیتوان در مقابل توپ و تانک ایستاد و اینکه ما مکلف به جهاد و مبارزه نیستیم». صحیفه امام، ج ۲۱، ص ۲۷.
7️⃣ بخشی از صحبت دکتر غلامحسین دینانی درباره انقلابی بودن یا نبودن علامه طباطبایی، که در تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۹۸ در پایگاه دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای قرار گرفته است، قابل توجه است؛ هر چند که به نظر ما سخن ایشان کاملاً دقیق نیست؛ اما اجمالا درست است:
❌👈 «علامهی طباطبایی با انقلاب مخالفت نکرد، ولی ذاتاً فکر انقلابی نداشت. صریح بگویم فکر انقلابی نداشت، انقلابش انقلاب فلسفی بود.»
🌻همه مقاله را با چندین فیلم و صوت ویژه در ابرنگار بخوانید.
#من_انقلابیم
#حوزه_انقلابی
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #فیلم_نوشت | رهبر انقلاب، صبح روز گذشته: برنامه مخالفین به جان هم انداختن طرفدارهاست
#انتخاب_درست_کار_درست
📥 دسترسی به مجموعه فیلمنوشتهها👇
farsi.khamenei.ir/video-content?id=47929
♻️ ریس و واریس نادرست درباره فضای مجازی
هر چند با قصد خیر و برای افزایش رای سبد جریان انقلابی، نباید از مسلمات حق و کلمات روشن رهبری در برخی حوزهها کوتاه آمد و حتی واژگون حرف زد. نباید با زبان، پیمانی را که شناسنامه گفتمان انقلاب است را واریسید؛ که پس از انتخابات، باز ناگزیر، پیمان و سخن امروز را به گونهای دیگر وابریسیم و این چنین، در هر جایی، به همین ریس و واریس بیفتیم.
✅ رهبرمان فرمود مساله اصلی و فوری مردم، فضای مجازی و سیاست خارجی نیست؛ بلکه مساله اصلی معیشت مردم و بیکاری و فساد است! ایشان میدانست که ما حریف حرفزدن در این عرصه نیستیم؛ اما انتظار این است که حریف #حرف نزدن باشیم! و در این گیرودار دشواری های سنگین معیشتی، به سراغ #وعده_گشایش برای رسانه های #صهیونیستی نرویم!
👈 خب اگر باید چیزی گفته بشود، چرا مطالبه #شبکه_ملی_اطلاعات را برجسته تر نکنیم؟
⬛️ سخنی نگوییم که به ما نمی آید و گاه در بیان آن نیز، جملاتمان آشفته می شود و لحنمان، به تپق میافتد.
❌ به اعجاز آیات ۹۱ تا ۹۴ سوره نحل بنگرید و از #حماقت احمدینژاد در قربانی کردن رضایت خدا به پای رضایت خلقی که، آنها را «اصلِ مردم» می پنداشت، عبرت بگیرید:
«وَ أَوْفُوا بِعَهْدِ اللَّهِ إِذا عاهَدْتُمْ وَ لا تَنْقُضُوا الْأَيْمانَ بَعْدَ تَوْكِيدِها وَ قَدْ جَعَلْتُمُ اللَّهَ عَلَيْكُمْ كَفِيلاً إِنَّ اللَّهَ يَعْلَمُ ما تَفْعَلُونَ»:
و بر پیمان خدا باشید و سوگندهای تان را نشکنید؛ پس از آن که آنها را سفت کردید؛ در حالی که خدا را نگهدار خود کردهاید؛ بیگمان خدا آنچه میکنید را میداند.
«وَ لا تَكُونُوا كَالَّتِي نَقَضَتْ غَزْلَها مِنْ بَعْدِ قُوَّةٍ أَنْكاثاً تَتَّخِذُونَ أَيْمانَكُمْ دَخَلاً بَيْنَكُمْ أَنْ تَكُونَ أُمَّةٌ هِيَ أَرْبى مِنْ أُمَّةٍ إِنَّما يَبْلُوكُمُ اللَّهُ بِهِ وَ لَيُبَيِّنَنَّ لَكُمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ ما كُنْتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ»
✅👈 و مباشید چونان زنی که از همگسلانه، [پشمِ] سختبههم ریسیدهاش را واریسید؛ [چُنان، که پیمان و] سوگندهای تان را برای همجوشی میان خود به کار بگیرید تا #یک_گروهی، بیش از گروه دیگر بشود؛ هانا که خدا شما را در [این شرایط] میآزماید و بیگمان خدا در روز واپسین، آنچه را که در آن ریس و واریس داشتهاید را برایتان روشن میکند.
«وَ لَوْ شاءَ اللَّهُ لَجَعَلَكُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ لكِنْ يُضِلُّ مَنْ يَشاءُ وَ يَهْدِي مَنْ يَشاءُ وَ لَتُسْئَلُنَّ عَمَّا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ»
خدا اگر میخواست، شما را مردمی یکپارچه میکرد؛ ولی برخی را که بخواهد، میگمراهد و برخی را که بخواهد، میرهنماید و هانا که بازخواست میشوید از آنچه میکردید.
«وَ لا تَتَّخِذُوا أَيْمانَكُمْ دَخَلاً بَيْنَكُمْ فَتَزِلَّ قَدَمٌ بَعْدَ ثُبُوتِها وَ تَذُوقُوا السُّوءَ بِما صَدَدْتُمْ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَ لَكُمْ عَذابٌ عَظِيمٌ»
و [پیمان و] سوگندهاتان را برای همجوشی میان خودتان به کار نگیرید؛ مانا که سست شود قدمی بعد از پایوَرزیاش و بدی را بچشید؛ از آن رو که [برخی را] از راه خدا باز داشتید و برای شما شکنجهای بزرگ است.
✅ اگر توان داریم، به اقتضای حکمت، حرفهای رهبری و سخن فطرت مردم و حرف خدا را سر دست بگیریم؛ و اگر نمیتوانیم، حرف نادرست را همنوا با برخی، نزنیم؛ زیرا خدا اگر میخواست، بیشتر از ما بلد بود که «مردمی یکپارچه» را به هم آورد.
◽️ زدن برخی حرفها هم بیحکمتی است و هم نادلیری و وادادگی
✅👈 باور کنیم که: «و لینصرنّ الله من ینصره»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نگاه امام و آ. شبیری در انتخابات
❌ آ. شبیری با پندار کاهش «نگران کننده» محبوبیت نوع طلبه ها و #مصیبت دانستن آن، «ورود طلاب به فعالیت های سیاسی را یکی از عوامل #مهم آن دانسته، افزودند: بسیاری از افراد تخصص لازم را ندارند. جدای از اینکه برخی رفتارها شأن و احترام طلبه را پایین می آورد؛ مخصوصا اینکه طلبه پرچم به دوش بکشد و بگوید «زید» را شما انتخاب کنید و «عمرو» را انتخاب نکنید. ... طلبه هم #اگر بخواهد در این زمینه فعال باشد باید در این مسیر، یک سری ارشادات کلی داشته باشد اما وارد شدن طلبه ها به #این وادی به #صلاح_حوزه و #طلبه نیست». ۹۶/۸/۱۷
👈 توجه: طلبه هم #اگر_بخواهد در #این_زمینه وارد شود ارشاد کلی کند اما وارد شدن طلبه ها به #این_وادی، به صلاح حوزه نیست!
🚨عبارت، حتی موافق با ورود افراد متخصص به شکل ارشادات کلی هم نیست!
❌ آ. شبیری: «مرحوم آقای مطهری به خاطر مشکل مالی از قم به تهران رفت. ممکن است بگوییم از او در تهران استفاده شد؛ اما با این استعدادی که ایشان داشت، اگر در قم می ماند شاید مؤفقیت بالاتری داشت» ۹۸/۱/۱۸
👈 آ. مطهری به جرم همراهی با امام خمینی و از فشار برخی اطرافیان آ. بروجردی به تهران رفت! زندگینامه آ. بروجردی، علی دوانی، ۷۳، ص۳۲۳ و۳۲۴
🔵 امام خامنه ای: «بنده ... راجع به سیاست در دانشگاهها، یک تعبیری به کار بردم که مسئولین دولتیِ آن روز [۱۳۷۲] #خیلی ناراحت شدند که چرا این حرف را میزنید! گفتم: #خدا_لعنت کند کسانی را که بساط فکر سیاسی و #کار_سیاسی و تلاش سیاسی را از دانشگاهها جمع کردند! از ما گلهمند شدند که شما بچّهها را وادار میکنید به کار سیاسی» ۲۹ خرداد ۹۵.
زبرتفقه «تعقل و تفکر؛ اصلحیت رئیسی و اعلمیت جلیلی»
1️⃣ ابرفقه
عقلها، امامان فکرها هستند و فکرها، امامان دلها هستند و دلها امامان حسّها هستند و حسّها، امامان عضوها هستند: «الْعُقُولُ أَئِمَّةُ الْأَفْکارِ وَ الْأَفْکارُ أَئِمَّةُ الْقُلُوبِ وَ الْقُلُوبُ أَئِمَّةُ الْحَوَاسِّ وَ الْحَوَاسُّ أَئِمَّةُ الْأَعْضَاء». کراجکی، کنزالفوائد، ۱: ۲۰۰.
2️⃣ فرق عقل با فکر
عقل غیر از فکر است و تفاوت عقل با فکر، مانند تفاوت امام و مأموم است. نتیجه تعقل، «بهشت» است و نتیجه تفکر، «شناخت». عقل، امام نظام است و به فکر میگوید: «چرا، کی، در چه و چگونه» بیندیش و آنگاه این «فکرآورد» را، به قلب برسان و قلب هم برای انجام آن، انگیزه کافی فراهم کند و آنگاه این «دلآورد» را، برای انجام، به شبکه انتقالی (حس) وارد کند تا به عضو مربوط برسد و کار انجام شود. پس، «تعقل» یعنی «امامت» عقل بر نظام، و شبکه کردن 5 لایه هویت نظام، برای انجام «خیر».
اما «فکر»، مأموم عقل است؛ و کارش، تلاش برای تولید یک برنامه بر پایه سیاستگذاری کلان عقل است؛ مثلا «عقل» میگوید که به «مشهد» برویم! آنگاه «فکر» با بررسی این دستور، یک برنامه تفصیلی سفر را فراهم میکند؛ مانند یک نرمافزار «راهیاب»، که انواع راهها و مزیّتها و محدودیتهای هر یک را نشان میدهد.
3️⃣ تبیین تمثیلی تفاوت عقل و فکر
راننده، در جایگاه «عقل» خودرو است؛ راهیاب، همان فکر آن است؛ پیشران خودرو، قلب آن است؛ شبکه انتقال نیرو و دستور، «حس» آن است و چرخها و بدنه خودرو، اعضای آن است. هیچگاه فکر خودرو، نمیتوانند کار عقل (راننده) را انجام دهد.
4️⃣ تطبیق «عقل و فکر» بر «ریاستجمهوری»
ریاستجمهوری، «تعقل» است؛ نه «تفکر». کسی باید عهدهدار ریاست جمهوری شود که در «تعقل» و مدیریت، «اصلح» است؛ نه این که در «تفکر» و برنامه تفصیلی، «اعلم» باشد.
5️⃣ «اعلم بودن» دلیل «اصلح نبودن»
ما دو گونه برنامه داریم: اجمالی و تفصیلی؛ و هر برنامه ۳ بخش دارد: حقیقتشناختی، واقعیتشناختی، تحققشناختی. «متعقل» باید در «برنامه اجمالی» اعلم باشد و «متفکر»، باید بر پایه این برنامه اجمالی، برنامه تفصیلی بیاورد و در آن اعلم باشد. با توجه به لزوم ابتنای برنامه تفصیلی بر برنامه اجمالی، برنامه آقای جلیلی در «واقعیتشناسی»، بهینه است؛ اما در تحققشناسی، تنها میتواند متوسط باشد.
‼️ چگونه «اعلمیت در تفکر و برنامه تفصیلی» در نظام پیشرفته، «دلیل» اصلح نبودن در «تعقل» است؟!
هر چیزی باید در «مجرای» خودش رشد کند؛ تعقل، در «مجرای تعقل» و مدیریت؛ و «تفکر» در «مجرای تفکر» و شناخت. لذا اگر کسی که متخصص لایه فکر (شناخت) است؛ باید بیشترین وقتش را برای بهترین شناخت به کار برده باشد، پس نمیتواند بیشترین وقتش را برای بهترین مدیریت (تعقل) به کار برده باشد. مثلا اگر کسی ۱۰ سال پیش شناگرِ خوب کشوری بوده و سپس برای ارتقاء شنا، به صورت تخصصی، به سراغ تحقیقات میدانی و گفتگو با پژوهشگران رفته باشد، او میتواند به بهترین برنامه برای ارتقاء شنا رسیده باشد؛ اما عدم اشتغال تخصصی به شناکردن، طبعاً دلیلی است بر این که او، اینک بهترین شناگر کشور (اصلح) نیست؛ چنانکه عدم «برنامه اجمالی»، دلیل عدم صلاحیت متعقل است.
6️⃣ اصلحیت اثباتی و ثبوتی
به فرض اینکه آقای جلیلی (ثُبوتاً) اصلح باشد، اشتراط «نشان دادن این اصلحیت به مردم و قانع کردن مردم» نیز، در سخن ۶ خرداد ۱۴۰۰ رهبری آمده است؛ یعنی در هر وضعیتی که رهبری، اصلحیت اثباتی را بیان کنند، کسی نامزد «اصلح تراز» است که علاوه بر اصلحیت ثبوتی، بتواند اصلحیت اثباتی و قانع کنندگی برای حضور مردم و رأیآوری نیز داشته باشد. اما این اشتراط، تنها در توان رهبری است؛ مثلاً اگر سال ۸۴ که رهبری چنین اشتراطی بیان نکردند، استحساناً آن را لحاظ میکردیم، «عصیان» بود. این مسأله، مانند شرایط کسی است که وضو را به تأخیر انداخته، به اندازهای که اینک تکلیف شرعی وی، تیمّم است و اگر بخواهد وضو بگیرد، نمازش قضا میشود؛ در این وضع، «باید»، به اصلح نسبی و متناسب با این شرایط (حکم بدلی: تیمّم) رو آورد؛ اما مشروط بر آن که «ولیّامر»، تحقق این شرایط را بیان کند؛ وگرنه باید در پی «اصلح ثبوتی» بود!
7️⃣ استعداد شخصیتی
شخصیت مستعد «تعقل» با شخصیت مستعد «تفکر» فرق دارد؛ مانند فرق اندام مستعد وزنهبرداری با اندام مستعد والیبال. البته این دقتها، ویژهی «نظام پیشرفته» است؛ نه پیشنظام. اینک در آغاز گام دوم انقلاب، باید از پیشنظام، به نظامِ پیشرفته برویم.
8️⃣ آقای رئیسی با داشتن «کارنامه خوب تعقلی»، ثبوتاً و اثباتاً «اصلح» است و آقای جلیلی نیز با داشتن «برنامه خوب تفکری»، ثبوتاً و اثباتاً «اعلم» است و میسزد که در طول یکدیگر قرار بگیرند.
توضیح بیشتر
ا. امامی
هدایت شده از ستاد مردمی رئیسی؛ ایتالیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹سرود زیبای نوجوانان ایرانی برای سید ابراهیم رئیسی
💫 Prestazione canora di giovani iraniani dedicata all'ayatollah Ebrahim Raisi
🌍 ستاد مردمی آیت الله رئیسی در ایتالیا
◽️Campagna di sostegno all'ayatollah dottor Ebrahim Raisi in Italia
◽️ Sito: Raisitalia.org
🔸 Eitaa: Eitaa.com/@raisitalia
▪️Gap: gap.im/raisitalia
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ مستدل، شجاعانه و صادقانه دکتر #سعید_جلیلی به موضوع نحوه برخورد با فضای مجازی:
⭕️ اجازه نمیدهیم دشمن از فضای مجازی برای از بین بردن استقلال و آزادی ملت ایران استفاده کند
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
هدایت شده از ستاد مردمی رئیسی؛ ایتالیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خطاب آیت الله رئیسی به حاج قاسم سلیمانی
L'ayatollah Raisi si rivolge a Hajj Qassem Soleimani
🌍 ستاد مردمی آیت الله رئیسی در ایتالیا
▫️Campagna di sostegno all'ayatollah dottor Ebrahim Raisi in Italia
◽️ Sito: Raisitalia.org
🔸 Eitaa: Eitaa.com/@raisitalia
▪️Gap: gap.im/raisitalia
زبرتفقه «حکم»، در انتخاب اصلح و صالح.pdf
521.4K
📚معرفی پیشرفته ترین متن فقه انتخابات؛ «اصلحیت اثباتی» و تفاوت آن با «صالح مقبول».
👈 برای خوانش آسانتر، مقاله بالا را در «ابرنگار» بخوانید.
❇️ نویسنده
ا. امامی، طلبه حوزه، دکترای فقه سیاسی، متخصص فقه انتخابات (دارای تألیف علمی) و کاشف #ابرفقه
❇️ محتوای نوشته
1️⃣ پیشرفته ترین متن فقه سیاسی در فقه انتخابات.
2️⃣ تبیین تمایز فقه الهی و فقه ولایی.
👈 این که هر کدام بر دو بخش اند: «قضیه جزئی» و «قضیه غیر جزئی»
👈 این که چه نسبتی بین فتوای فقه سیاسی ولی فقیه (که یک قضیه حقیقیه در فقه الهی است) با حکم غیر جزئی ولیّ فقیه (که یک «قضیه کلیه اقتضائیه» در فقه ولایی است) می باشد.
👈 تفاوت جریان فتوای فقه سیاسیِ حوزه فقه الهی، با حکم غیرجزئی فقه ولایی، در فقه انتخابات و انتخاب نامزد اصلح، چیست؟
👈تفقه در مساله زایش «اصلح اثباتی» و فرق آن با صالح مقبول
❇️ هدف نوشته
1️⃣ جلوگیری از مداخلات غیرفنی و محروم از درک عرفی در مقام تخاطب عرفی و غبارزدایی فضای انتخابات و دفاع از حق مردم
2️⃣ نشان دادن چرایی اصلح بودن آ. رئیسی. نوشته مرتبط
🌻زنده و برازنده ظهور باشیم
هدایت شده از ستاد مردمی رئیسی؛ ایتالیا
📚 منشور راهبردهای ستادهای مردمی آیت الله رئیسی در ایتالیا
خدمت به ایرانیان خارج از کشور، بدون تغییر بافت و فضای زندگی آنان و مؤلفههای گوناگونی که مستقیم و غیر مستقیم به این وضعیت انجامیده است، چندان ممکن نیست. بنابراین «منشور راهبردی»، در پی مدیریت چندین تغییر اجتنابناپذیر است؛ تغییراتی که، جهان در آستانه آن قرار دارد.
معرفی منشور راهبردی
«منشور راهبردی»، پس از شش سال حضور میدانی در ایتالیا و بررسی چارچوبهای نظری و مناسبات عملی حاکم بر جهان و ایتالیا و نشستهایی با بازرگانان و شخصیتهای علمی و فرهنگی در ایتالیا سامان یافته است. این منشور در پی منافع دو سویه ایران و ایتالیا بر محور اصول «عزت، حکمت و مصلحت» در گام دوم انقلاب است که افق نوینی را در روابط بازرگانی با غرب میگشاید و به افزایش رونق اقتصادی و شکوه اجتماعی ایرانیان خارج و ایران دوستان خارجی خواهد انجامید و چارچوبی برای مطالبات آینده ایرانیان خارج، از دولت خواهد بود.
ادامه در پایگاه اطلاع رسانی ستاد مردمی آیت الله رئیسی در ایتالیا
🌍 ستاد مردمی آیت الله رئیسی در ایتالیا
▫️Campagna di sostegno all'ayatollah dottor Ebrahim Raisi in Italia
◽️ Sito: Raisitalia.org
🔸 Eitaa: @raisitalia
▪️Gap: gap.im/raisitalia
هدایت شده از کانال گلبرگی از احکام (سراج)
بسم الله الرحمن الرحیم
عزیزان، سلام علیکم 🌹🌺🌷
🔰 مستحضرید که استکبار خارجی و نفاق داخلی، دست به دست یکدیگر دادهاند و با تمام قوا تلاش میکنند که:
1️⃣ با دلسرد کردن مردم از بهبود اوضاع، مانع تحقق مشارکت حدّاکثری در انتخابات شوند و آن را به معنای رویگردانی مردم از انقلاب و نظام اسلامی تفسیر کنند.
2️⃣ با ترفندهای مختلف ـ و ازجمله با ایجاد شکاف و نزاع میان طرفداران نامزدهای انقلابی ـ مانع از رأیآوردن یک رئیس جمهور انقلابی شوند.
3️⃣ اگر به هدف قبلی نائل نشدند و نام فردی انقلابی از صندوقها خارج شد، آرای پایینی داشته باشد تا با برچسب «رئیس جمهور اقلیت» مانع از تصمیمات کلان و عملکرد مقتدرانه او در آن منصب شوند.
👈 بر این اساس، وظیفه یکایک ما است که با #توکّل بر خدای متعال و #توسّل به بقیةالله الاعظم (ارواحنا فداه) به سهم خود، #تلاش کنیم که مانع تحقق اهداف جبهه کفر و نفاق در این جنگ احزاب علیه جمهوری اسلامی شویم.
◀️تذکر سه نکته، خالی از لطف نیست:
1️⃣ در این عرصه، هر رأی نقش یک تیر به سمت جبهه دشمن را ایفا میکند و هرچه تعداد آراء بیشتر باشد، ایران عزیز ما، با صلابت بیشتری در مقابل جبهه دشمنان، قدرتنمایی میکند و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، وظیفه آحاد ما دعوت دیگران به شرکت در انتخابات است. براساس اطلاعات موثق، متأسفانه هنوز درصد مشارکت، از حدّ مطلوب فاصله دارد و اگر خدای ناکرده، بیاعتنایی ما به این #حکم_رهبری، باعث عدم تحقق مشارکت مناسب در انتخابات شود، در محکمه الهی، مسئول خواهیم بود و حتی تلاش برای معرفی نامزدی که اصلح میدانیم، نباید مانع از انجام این وظیفه اهمّ شود.
✅ بهترین کار برای انجام این وظیفه، ارتباط گرفتن #صمیمانه و #صادقانه با نزدیکان همچون خویشاوندان، دوستان، همکاران و... از طریق حضوری، تلفنی یا در فضای مجازی است. باید حرفها و درددلهای آنها را شنید و با آنان همدلی کرد و امید به تغییر وضع موجود با یک انتخاب درست را در آنان زنده کرد. از اینکه عدم شرکت در انتخابات، خواسته آمریکا و اسرائیل و منافقین و مرتجعان عرب و مایه خوشحالی دشمنان است و در مقابل، شرکت در انتخابات، توصیه امثال #حاج_قاسم و موجب تقویت #اقتدار و #عظمت کشور در دنیا و چهبسا زمینهساز رفع بسیاری از مشکلات کنونی باشد، باید سخن گفت.
⬅️ به اذعان کارشناسان، راهبرد مؤثر و عملیاتی برای این مهم، «#دعوت_نفر_به_نفر» است و اگر هر یک از دوستداران رهبری، فقط یک نفر را به رأیدهندگان بیفزایند، مشارکت بالا و دشمنشکن، شکل خواهد گرفت.
2️⃣ بحث در میان نیروهای انقلاب درباره مصداق نامزد اصلح، موجب از دست دادن فرصت مجاهدت برای تحقق مشارکت حداکثری خواهد بود. هنوز قطعی نیست که کدام نامزدها تا روز رأیگیری در صحنه انتخابات باقی خواهند ماند؛ علاوه بر آنکه بگومگوها، ممکن است موجب اختلاف و نزاع و کدورت در میان نیروهای انقلاب شود و تجربه تلخ سال 92 تکرار شود. شواهد جدّی بر تفرقهافکنی بین نیروهای انقلاب از سوی جبهه مقابل وجود دارد و رهبر معظم هم در سخنرانی خطاب به نمایندگان مجلس فرمودند که برنامه مخالفین، به جان هم انداختن طرفداران نامزدها است. ضمنا باید توجه داشت که مهم، فتح سنگر ریاست جمهوری توسط جبهه انقلاب است و هریک از نامزدهای انقلابی موفق به جلب آراء مردم شود، ظرفیت جبهه انقلاب (اعمّ از #نیروها و #برنامهها) به کمک او خواهد آمد.
3️⃣ برای ترویج نامزدهای انقلاب، به هیچ وجه نباید از ابزار #گناه مثل تهمت و تمسخر در نقد حریف استفاده کرد یا از جاده انصاف خارج شد؛ وگرنه فعالیت ما برکت نخواهد داشت و در معرض خسران دنیا و آخرت قرار میگیریم. البته حساب نقد عملکرد جریان غیرانقلابی به صورت منصفانه و در چارچوب شرع، جداست.
✍️ چند نفر از برادران شما، در کانال «رخداد خرداد» در ایتا، گلچینی از بهترین پیامها را برای دعوت به مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح، بارگذاری میکنند. شما میتوانید متناسب با شرایط مخاطب خود، برخی از آن مطالب را بازنشر دهید یا آنان را به این کانال دعوت کنید.
🌐 لینک کانال «رخداد خرداد»: https://eitaa.com/rokhdadekhordad
همچنین میتوانید پیامهای مناسبی که در جاهای دیگر میبینید برای مسئول کانال ارسال کنید تا در صورت تأیید، منتشر شود.
ادبیات رهبری در ۳ مقطع گوناگون، برای تشخیص نامزد مطلوب
📚 سیلان معنای اصلح و عناصر ساخت آن
مفهوم اصلح در فقه انتخابات، دو رکن دارد: «ویژگی های فرد» و «ویژگی های محیط». با تغییر هر یک از این دو، ممکن است یک فرد که دوره پیش یا حتی تا یک سال پیش هم اصلح تلقی میشد، دیگر اصلح نباشد.
تغییرات در محیط نیز بر دو گونه است: آ. تغییر در شرایط «انتخابات»؛ ب. تغییر در شرایط «پس از انتخابات».
بنابراین، رهبری در شرایط گوناگون، ادبیات گوناگونی را برای اشاره به نامزد اصلح، با توجه به مطالب بالا، به کار میبرد؛ لذا سه مقطع از این ادبیات را بررسی میکنیم:
1️⃣ مقطع انتخابات ۷۶؛ برجسته سازی «انتخاب اصلح»
در انتخابات ۷۶، به سبب این که رهبری شرایطی را فراهم کردند که از مشارکت بیشینه نگرانی ای نباشد، تمرکز مفهوم سازی را بر «انتخاب اصلح» گذاشتند:
آ. امام خامنهای در ۱۳ اردیبهشت ۷۶: «باید گشت و اصلح را پیدا کرد. باید گشت و امینترین را انتخاب کرد. باید جستجو کرد و در بین این چند نفر، به طور نسبی قادرترینِ بر اداره کشور را پیدا کرد.».
ب. امام خامنهای در ۳۱ اردیبهشت ۷۶: «[ملت] باید زحمت بکشد و دنبال اصلح بگردد. من مکرّر عرض کردهام که مسئله، مسأله دین و خدا و ادای تکلیف است. همچنان که اصل انتخابات یک تکلیف الهی است، انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهی است. ... [نامزدها] در یک حد نیستند؛ بعضی صالحند، بعضی صالحترند. بگردید آن صالحتر را شناسایی و پیدا کنید و بهاو رأی بدهید.»
ج. امام خامنهای در ۳۱ اردیبهشت ۷۶: «همه منتظرند که بتوانند به آن کسی که مورد علاقهشان است و به تشخیص آنها اصلح است، رأی بدهند. این، چیز خیلی خوب و برجستهای است. ... بگردید آن صالحتر را شناسایی و پیدا کنید و به او رأی بدهید».
د. امام خامنهای در ۷ خرداد ۷۶؛ پس از انتخابات: «همه کسانی که به نحوی در این انتخابات شرکت کردند، دخالت کردند، تبلیغات انجام دادند و از کسی که مورد علاقه آنهاست و به نظرشان اصلح بوده است، حمایت کردند، پیش خداوند متعال مأجورند».
2️⃣ مقطع انتخابات ۹۲؛ توجه دادن عادی به انتخاب اصلح
آ. امام خامنهای در ۲۵ اردیبهشت ۹۲: شما که در انتخابات شرکت میکنید، دنبال یک فرد اصلحی میگردید ... چگونه اصلح را پیدا کنیم و مشخصات یک انسانی که اصلح از دیگران است، چیست، نکاتی در این زمینه وجود دارد که انشاءاللّه اگر بنده عمری داشتم، در آینده تا قبل از روز انتخابات عرض خواهم کرد.»
ب. امام خامنهای در ۱۴ خرداد ۹۲؛ یعنی ده روز پیش از انتخابات: «اصل مطلب در مسئله انتخابات، ایجاد حماسه سیاسی است ... در درجه دوم هم، رأی به کسی است که یا شما، یا آن برادر و خواهر دیگر، یا بندهی حقیر تشخیص دادهایم که برای آینده کشور مفیدتر از دیگران است.» تردیدی نیست که مفیدتر بودن برای آینده کشور، یعنی اصلح. ایشان هم چنین در روز ۲۲ خرداد ۹۲ سخنی دارند که برداشت های نادرست از آن را در مقاله «نظر رهبری درباره صالح مقبول و اصلح، آیا رهبری حرفی دال بر ائتلاف زدند؟» نقد کردیم.
3️⃣ مقطع انتخابات ۱۴۰۰؛ فروهشته سازی ادبیات انتخاب اصلح
امام خامنهای در این مقطع یعنی از سخنان نورور سال ۱۴۰۰ تا پیش از انتخابات، هفت سخنرانی داشتند (نوروز، ۲۵ فروردین، ۱۲ اردیبهشت، ۱۷ اردیبهشت، ۲۱ اردیبهشت، ۶ خرداد و ۱۴ خرداد) به دلیل شرایط این مقطع، در اکثر موارد تأکید بر اهمیت مشارکت مردم شده است و در هیچ مورد سخن از «انتخاب اصلح» نیامده است! در عوض مکرر بر معیارهایی مانند مبارزه با فساد و عدالت و قوت مدیریت تأکید شده است. تنها جایی که مفصل به معرفی معیارهای نامزد مطلوب اشاره کردهاند، در سخنان ۶ خرداد است که در آنجا هم در ذیل بحث نگرانی از مشارکت پایین مردم و راه حل این مشکل، وارد بحث میشوند، یعنی باز مستقلا به بیان میعارهای نامزد مطلوب، نمیپردازند و به مساله مشارکت در عنوان و صدر و ذیل مطلب میپردازند و متن آن نشان میدهد که به جای این که مردم را به شناخت نامزد اصلح با حداکثر دقت توصیه کنند، نه تنها سخن از نامزد اصلح نیست، بلکه سخن از این است که نامزدها باید «مدیریت قوی، قوت عمل، قوت اراده، کارامدی و صداقت» خود را به مردم نشان بدهند و آنان را قانع کنند.
✅ روشن است که انتقال بحث به ادبیات اصلح و صالح از یک سو، و از سوی دوم اصلح را صرف نظر از شرایط محیطی (رکن دوم سازنده مفهوم اصلح در فقه انتخابات) در نظر گرفتن و از سوی سوم، اصلح را کسی دانستن که برنامه تفصیلی بیشتری را تولید کرده باشد، سه خطایی است که با فقه انتخابات، ابرفقه و سخنان رهبری نمیتواند درست باشد.
❌ حیف عمرمان که صرف چیزی جز اطاعت از فرمایش رهبری (افزایش مشارکت)، ادبیات انحرافی، بازی در بستر تفرقه و فروریختن رأی نامزد مطلوب شود. اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
هدایت شده از ستاد مردمی رئیسی؛ ایتالیا
40M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◽️مصاحبه انتخاباتی با خانم وکیل Antonella R در رم_ ایتالیا
🌍 ستاد مردمی آیت الله رئیسی در ایتالیا
◽️Campagna di sostegno all'ayatollah dottor Ebrahim Raisi in Italia
👉Sito: Raisitalia.org
◽️ @raisitalia
⚡️دسّ و جعل خطرناک سخن رهبری در نوشته لاریجانی!
بعد از این که شورای نگهبان اعلام کرد صلاحیت علی لاریجانی احراز نشده است، نامبرده با استنادی نادرست از کلام رهبری. شورای نگهبان را خطاب قرار دارد که به سبب فلان فرمان رهبری، دلیل #رد_صلاحیتم را بگویید و شورا اعلام کرد که سخن رهبری درباره #رد_صلاحیت است؛ نه #عدم_احراز_صلاحیت
نامبرده دوباره به کلامی از رهبری استناد کرده است که حاوی مغالطه تقطیع و دس و قیاس است تا بتواند بگوید که: نه خیر! کار شما «رد صلاحیت» بوده و باید سند بدهید: 👇
👈 لاریجانی: «با توجه به عدم دریافت دلایل #رد_صلاحیت اینجانب، مجددا این درخواست را اعلام می کنم. اما چرا بر این امر #اصرار دارم؟ در تاریخ ۲۴ دی ۱۳۸۲ رهبری معظم در دیدار با اعضای شورای نگهبان در مورد احراز مجدد صلاحیت 👈 #حتی👉 نمایندگان مجلس فرمودند: «آن وقت که صالح بود، حالا صلاحیتش را استصحاب کنید ... اگر خلافش ثابت نشده، این احراز، استصحاب است و هیچ لزومی ندارد که انسان بخواهد از طریق دیگری این صلاحیت را احراز کند.»
لاریجانی می افزاید:
«صلاحیت اینجانب، یک بار برای ریاست جمهوری و چند بار برای مجلس، مورد تایید شورای نگهبان واقع گردیده است. آیا #اینجا_جای_استصحاب نبود؟ مگر اینکه با این بیان صریح رهبری معظم، شورای محترم، استنادات قوی داشته که بیان رهبری در استصحاب را کنار گذاشته اند، یعنی عملا به #ردصلاحیت اینجانب رسیده اند. لذا انتظار طبیعی است که بنده «اسناد و مدارک کافی و قابل اعتماد» شورا را جدی تر مطالبه نمایم.»
📚 نقد جفاهای متن علی لاریجانی در حق رهبری و شورای نگهبان
1️⃣ مغالطه تقطیع و تحریف سخن رهبری
در کلام رهبری، این کار (استصحاب) برای داوطلبان #نمایندگی_مجلس توصیه شده است. #ولی در متن ادعای لاریجانی این مساله #تقطیع شده است:
✅ امام خامنه ای: «در #مورد_نمایندگان_مجلس هم من به جناب آقای جنّتی پیغام دادم؛ پای این مطلب هم ایستادهام و به نظر من هیچ شبهه هم ندارد، که #اینجا جای استصحاب است ... به نظر من در #مورد_نمایندگان_مجلس، میشود این کار را انجام داد. ... آنجایی هم که شک هست، استصحاب کنید. این، #مخصوص_نمایندگانی است که احراز صلاحیتشان ...»
2️⃣ #دس و #جعل سخن رهبری
در متن لاریجانی که در سایت جماران آمده است، واژه « #حتی» به آن چه که در سایت رهبری نوشته شده است، اضافه شده است که معنا را عوض کرده است و این کار اگر تعمدی بوده باشد دلیل خودش سند عدم صلاحیت است و اگر سهوی باشد که چنین سهوی خیلی عجیب است!
❌ متن علی لاریجانی: «رهبری معظم در دیدار با اعضای شورای نگهبان در مورد احراز مجدد صلاحیت #حتی نمایندگان مجلس فرمودند». در حالی که سخن رهبری فقط درباره نمایندگان مجلس است و شامل داوطلب ریاست جمهوری نمی شود که بگوییم «احراز مجدد صلاحیت #حتی نمایندگان مجلس» استصحابی است.
👈 ضمنا اگر می خواست رهبری چنین سخنی بگوید، می گفت: «به طریق اولی احراز مجدد صلاحیت نمایندگان مجلس» هم استصحابی است نه «حتی».
👈 اساساً واژه «حتی» در آن متنی که سایت حفظ و نشر آثار به عنوان «بیانات» منتشر کرده است و نیز در متن تنظیمی به عنوان «خبر»، وجود ندارد.
3️⃣ مغالطه تقطیع و قیاس باطل
رهبری تصریح دارند که مقام بررسی صلاحیت #نمایندگان_مجلس با #مقامات_عالیرتبه تفاوت دارد. متن پرجفای لاریجانی این بخش را تقطیع کرده است و سپس دست به قیاس باطل زده است:
✅ امام خامنه ای: «واقعاً ببینیم آن مقدار صلاحیتی که برای #مجلس ... وجود دارد، چه اندازه التزامی است ... آن #التزام_شدید_کذایی که با اندک چیزی که دیده شود مخدوش میگردد، معلوم نیست که برای #نماینده_مجلس لازم باشد؛ آن مثلاً فرض بفرمایید برای #رهبری یا برای برخی از #مقامات_عالیرتبه دیگر #لازم_است.»
👈امام خامنه ای مفصلا بحث تفاوت تراز صلاحیت نماینده مجلس با مقامات عالی رتبه را بیان می کنند، پس نمی توان گفت که اگر تنزلی در روش احراز صلاحیت مجلس انجام شد، این تنزل در مقامات عالی رتبه هم لحاظ شود؛ این قیاس به قدری #فاسد و مغایر نص است که استناد به آن حقیقتا اسباب وهن است.
🔸 کاش قدر صفت «نجابت»ی که رهبری به برخی داد، بیشتر دانسته می شد و حرمت خود و سخن رهبری و شورای نگهبان بیشتر محفوظ می ماند. همین تیره افراد هستند که می گویند برجام کار نظام (رهبری) بوده است. تهمت از این روشن تر؟ خب آقایان به شروط رهبری در برجام عمل نکردند! مثل کسی که ارکان نماز را به جا نیاورد و بعد بگوید که این همان نمازی است که خدا گفته است بخوانید.
ا.امامی
هدایت شده از ستاد مردمی رئیسی؛ ایتالیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◽️پیام «کُلُسِّئو»ی ایتالیا به انتخابات ایران؛ از زبان یک کودک در رم. با زیرنویس فارسی.
🔸Messaggio del Colosseo per le elezioni iraniane, espresso da un bambino a Roma
🌍 ستاد مردمی آیت الله رئیسی در ایتالیا
◽️Campagna di sostegno all'ayatollah dottor Ebrahim Raisi in Italia
🔹 پایگاه اطلاع رسانی
@raisitalia
هدایت شده از ستاد مردمی رئیسی؛ ایتالیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 پیام جالب یک وکیل ایتالیایی (والریو) برای شرکت ایرانیان در انتخابات ریاست جمهوری
◽️ Messaggio di un avvocato italiano Valerio E. che invita gli iraniani a partecipare alle elezioni
🌍 ستاد مردمی آیت الله رئیسی در ایتالیا
▫️Campagna di sostegno all'ayatollah dottor Ebrahim Raisi in Italia
◽️پیام جالب یک وکیل ایتالیایی(والریو) برای شرکت ایرانیان در انتخابات ریاست جمهوری
◽️ Messaggio di un avvocato italiano, Valerio E., che invita gli iraniani a partecipate alle elezioni.
🌍 ستاد مردمی آیت الله رئیسی در ایتالیا
◽️Campagna di sostegno all'ayatollah dottor Ebrahim Raisi in Italia
🔹 raisitalia.org
🔸 @raisitalia
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 سخننگاشت | رئیس جمهور قوی با رأی بالای مردم
🔻 رهبرانقلاب: رئيسجمهوری که روز جمعه انتخاب خواهد شد اگر با رأی بالا انتخاب شود، رئیس جمهور قوی و قدرتمندی خواهد بود و کارهای بزرگی میتواند بکند. ۱۴۰۰/۳/۲۶
🗳 #انتخاب_درست_کار_درست
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از ستاد مردمی رئیسی؛ ایتالیا
به نام خدا و سلام بر شما
«انّما یَتَقبَّلُ اللهُ مِن المُتَّقین» مائده، ۲۷. خدا تنها از پرواگران میپذیرد.
🌼 سپاس از خدای بزرگ و امام زمان و رهبری عزیزمان و تشکر از همه مردم ایران و همه ایراندوستان غیر ایرانی که در مسیر سربلندی ایران و خدمت به مردم و بندگی خدا تلاش کردند.
🔺«پیروزی»، فقط از آن کسانی است که برای خدا و برای خدمت به خلق خدا و برای سربلندی ایران تلاش کردند؛ خواه رأی اکثریت، همسو با آنان باشد و خواه نباشد.
🔻«شکست» فقط از آن کسانی است که به جای برافراشتن حق، در پی دنیاطلبی و مبارزه با حق برآیند؛ چه رأی اکثریت با آنان باشد و چه نباشد.
✅ اما «رأی اکثریت»، فقط یک نعمت است که فرصتی برای خدمت به مظلومین و برافراشتن پرچم حق را به کسانی میسپرد؛ لذا همه کسانی که به نعمت شکوهمند رأی مردم را به دست آوردهاند، تلاش خواهند کرد که در برابر خدا و خلق خدا سرافراز باشند.
💠 ستاد مردمی آیتالله رئیسی در ایتالیا، از تلاش همه برگزار کنندگان انتخابات و حماسه حضور مردم بینظیر ایران، سپاس میگزارد و این فرصت شکوهمند خدمت را به دکتر #سید_ابراهیم_رئیسی تبریک میگوید.
ان شاءالله به یاری خدا، پس از این نیز خواهیم کوشید که در خدمت برنامههای آیتالله رئیسی و بازگو کردن خواستههای ایرانیان خارج از کشور باشیم.
🌻زنده و برازنده ظهور باشید!
ابوالفضل امامی، ۲۹ خرداد ۱۴۰۰- ایتالیا
🇮🇷 @raisitalia
‼️ آیا آمار وزارت کشور، به معنای نامشروع بودن نظام ایران است؟
می گویند که چون وزارت کشور اعلام کرده است که آمار مشارکت تقریبا یک درصد کمتر از نصف واجدین شرایط رأی دادن بوده است، پس اکثریت مردم مخالف نظام هستند و نظام نامشروع است.
۱. واجدین شرایط رأی دادن، مساوی با مردم نیستند؛
۲. بسیاری از واجدین شرایط رأی دادن به صندوق رأی مراجعه کردند؛ اما نفوذیها، یا دیر رأی گیری کردند، یا سامانه رأی را مختل کردند یا از برخی مردم در انتظار رأی دادن، رأی نگرفتند و احتمال کمخوانی یا اشتباه هم هست؛ لذا نمیتوان گفت که همه این یک درصد واجدین شرایط مورد بحث، نیامدهاند که رأی بدهند.
۳. نیامدن دلیل معارض نظام بودن نیست؛ چون:
آ. برخی از مردم تحت جفای جریان ناکارامد، گرفتار نان شب و درگیر کار بودهاند و فرصت مناسب نیافتهاند؛
ب. برخی از مردم به سبب کرونا یا مسائل دیگر، ضرورتی ندیدهاند که رأی بدهند؛
ج. برخی نیز، از عدم احراز صلاحیت یک نامزد، دلگیر بودهاند و در کنار دیگر شرایط، در انتخابات شرکت نکردهاند؛
د. برخی هم مخالف این نظام هستند و برخی، حتی مخالف ایران هستند و در پی تجزیه ایران.
۴. #تأسیس_اصل
برخی میگویند که اصل این است که هر کس در انتخابات شرکت نکرده است، مخالف نظام است!
👈 اینها از بیسوادی فقهی و حقوقی است؛ زیرا طبق قاعده، هنگامی به سراغ اصل میرویم که دلیلی در دسترس نباشد؛ اما مردمی که رأی ندادهاند، در دسترس هستند، مدعی باید از آنها رأیگیری کنید ببینید که چند درصد مخالف نظام هستند و چند درصد بر پایه دلایل دیگری رأی ندادهاند. پس در هنگامی که «دلیل» در دسترس هست، نمیتوانید به «اصل» جعلی رجوع کرد. آیا یک درصد این افراد هم کسانی نیستند که موافق نظام باشند؟
👈 افزون بر این، طبق مبنای مدعی، هر کس هم که در آن انتخابات کذایی شرکت نکند، ثابت میشود که مخالف نظر این مدعیان است. بنابراین، آیا قرار است در انتخابات فرضی، همه آن ۵۱ درصد شرکت کنند و همگی هم رأی به مخالفت با نظام بدهند؟ سبحان الله از این ادعا!
۵. اساساً این انتخابات، انتخاب ریاست جمهوری است و هر چند که از شرکت افراد میتوان تأیید نظام را گرفت، اما عدم مشارکت، «دلیل» معارضه با نظام نیست. بله! اگر کسی در همهپرسی بر سر «اصل نظام» شرکت کند و رأی «نه» بدهد، این کار یعنی مخالفت با نظام. اما حتی شرکت نکردن در همهپرسی هم دلیل مخالفت با نظام نیست و تنها میتواند قرینه مخالفت با نظام باشد؛ نه بیشتر!
۶. آیا سیره عقلا در عالم این است که برای امر حیاتی تأسیس یا تغییر نظام، به پندارهای این چنینی عمل کنند و بگویند که چون مشارکت مردم در یک انتخابات عادی، یک درصد کمتر از پنجاه درصد شده است، پس باید نظام را عوض کنیم؟
۷. حسن روحانی، هاشمی و احمدینژاد نیز رئیس جمهور رای اقلیتِ واجدین شرایط رأی دادن بود؛ چرا در اینجا نمیگوییم که رئیس جمهور دیکتاتور و نامشروع است؟
۸. تفاوت عناوین زیر در فقه سیاسی و عدم تلازم منطقی میان آنها:
آ. نظام و بخشی از نظام؛ (مثلا دولت یا شورای نگهبان)
ب. عملکرد بخشی از نظام و اصل آن بخش از نظام؛
ج. رأی ندادن به سبب عملکرد بخشی از نظام با موافق آن بخش از نظام نبودن؛
د. موافق بخشی از نظام نبودن و مخالف آن بخش بودن؛
ه. مخالف بخشی از نظام بودن و معارضه کردن با اصل نظام.
۹. سبب نارضایتی بخشی از مردم، عملکرد بد دولت حسن روحانی است! نه عملکرد خوب امام خامنهای و نظام. دولت حسن روحانی هم با فریب مردم و دروغ بر سر کار آمد و اگر چیزی نامشروع بوده باشد، آن دولت است؛ نه نظام.
👈 طبق مبنای عقلایی، حقوقی یا فقهی نمیتوان گفت که چون طبق ادعای وزارت کشور، رأیهای شمرده شده، به میزان تقریبا یک درصد کمتر از نصف واجدین شرایط بودهاند، پس همه آنها مخالف نظام هستند و نظام دیکتاتور و نامشروع است؛ مگر این که کسی دچار #شبهه یا #عقده باشد.
🌻 زنده و برازنده ظهور باشیم
✅👈 پ.ن
امام خامنه ای در ۲۶ آذر ۱۳۸۲: «بعضى خيال مىكنند اگر ما انتخابات پُرشورى داشته باشيم، نظام جمهورى اسلامى مشروعيت پيدا مىكند و اگر انتخابات پُرشور نبود، نظام مشروعيت پيدا نمىكند. اين حرف، حرف درستى نيست. نظامهاى دمكراسى در دنيا با نصف آراءِ ما در رياست جمهورى و مجلس نظامهايشان را اداره مىكنند و احساس عدم مشروعيت هم نمىكنند. اينكه من بر حضور مردم اصرار مىكنم بهخاطر اين است كه اين يك وظيفه شرعى و وجدانى و عقلانى است»
هدایت شده از ستاد مردمی رئیسی؛ ایتالیا
🌍 پاسخ ستاد مردمی آیتالله رئیسی در ایتالیا به روزنامه «کوریره دلّاسِرا»
روزنامه مشهور «کوریره» در صفحه نخست روز چهارشبنه خود، با استناد به ادعاهای آقای روحانی و همتی، اقدام به تخریب دکتر رئیسی کرد.
بلافاصله، مصاحبه مسوول ستاد مردمی دکتر رئیسی در ایتالیا، با خبرگزاری «ادنکرانوس»، به معرفی شخصیت آیتالله رئیسی و تعاملات آینده ایران و ایتالیا پرداخت تا دکتر رئیسی را با برچسب تندرو معرفی نکنند؛ اما خبرگزاری مذکور این مصاحبه را به بایگانی سپرد!
دکتر امامی نشان میدهد که ایران، دیگر یک واحد سیاسی مرسوم نیست؛ بلکه نماینده یک فرهنگ ریشهدار و گسترده در منطقه و جهان است. لذا باید ظرفیتهای عظیم اقتصادی منطقهای و جهانی ایران و همپیمانانش را نیز مد نظر قرار داد!
حجةالاسلام امامی میافزاید که ایران جدید، قویترین ایران طول تاریخ خواهد بود و همافزایی بیشینه نهادها حاکمیتی و مردمی و توان فزاینده جریانهای منطقهای و جهانی همسو با ایران از یک سو، و شکست هیمنه امریکا، فعال شدن گسلهای عمیق و گسترده اجتماعی و سیاسی و افول آمریکا از سوی دیگر، نوید جهش عظیم اقتصادی و سیاسی ایران و همپیمانانش را میدهد.
لذا پس از رسوایی آمریکا و اذناب اروپایی آن؛ مانند فرانسه و انگلیس، ایران قدرتمند جدید، بهترین فرصت برای ملتهای مستقل اروپایی؛ مانند ایتالیا است تا بتواند خود را به اقتصاد جوان جهان گره بزنند.
این مصاحبه میکوشد که نگاه ایران به ایتالیا را فارغ از دستهبندیهای داخلی ایتالیا، متوجه منافع متقابل ایران جدید و ایتالیای یکپارچه کند.
🇮🇷 @raisitalia
فقه تجویز واکسن برای رهبری و نگرانی از آن
به نام خدا و سلام
1️⃣ اقسام فقه: فقه الهی (اطیعوا الله) و فقه ولایی (اطیعوا الرسولَ و اولیالامر منکم)
2️⃣ اقسام فقه الهی: فقه سیاسی و فقه غیر سیاسی که هر کدام، به دو گونه «فتوای جزئی» و «فتوای کلی حقیقی» بیان میشوند.
3️⃣ اقسام فقه ولایی: فقه حکم جزئی و فقه حکم کلی اقتضائی.
4️⃣ نسبت فقه الهی و فقه ولایی
طبع فقه الهی، ترسیم وضعیت تراز روابط در نظام عالم است و طبع فقه ولایی راهنمایی برای تحقق این وضعیت است.
👈 بنابراین در مقام عمل، فقه ولایی بر فقه الهی مقدم است و در مقام هدف، فقه الهی بر فقه ولایی مقدم است.
5️⃣ توانایی مجتهد فقه سیاسی در چهار حوزه اجتهادی
چهار حوزه «حقیقت شناسی، واقعیت شناسی، تحقق شناسی و تحقق بخشی داریم که ولیّامر در همه آنها، تخصص لازم را دارد. ولی مجتهد فقه سیاسی الهی، طبعاً تنها در حوزه حقیقت شناسی تخصص اجمالی دارد؛ مگر این که به کمک دستگاه استنطاق (ابرفقه) به شناخت تفصیلی از کتاب و سنت برسد.
اما مجتهد «فقه سیاسی ولاییِ کلی اقتضائی»، اگر تخصصی بیش از حقیقت شناسی مسأله داشته باشد، حتی میتواند تا حوزه تحقق شناسی هم پیش برود؛ اما حوزه تحقق بخشی و تجویز خارجی، طبعاً برای غیر از ولیّامر، دستنایافتنی است.
اما مجتهد، طبعا نمیتواند حکم ولایی جزئی یا تجویز فقه سیاسی الهی کلی را بفهمد؛ زیرا «تجویز»، ناظر به حوزه تحققبخشی است.
6️⃣ در حوزه تحقق بخشی، سرمان نمی شود!
در اینجا خدا میفرماید خوداتکایی از ولیّ امر، بیگمان، راه شیطان است و شما سرتان نمیشود:
«وَ إِذَا جَاءَهُمْ أَمْرٌ مِّنَ الْأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذَاعُوا بِهِ وَلَوْ رَدُّوهُ إِلَى الرَّسُولِ وَ إِلَی أُولِي الْأَمْرِ مِنْهُمْ لَعَلِمَهُ الَّذِينَ يَسْتَنبِطُونَهُ مِنْهُمْ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَتُهُ لَاتَّبَعْتُمُ الشَّيْطَانَ إِلَّا قَلِيلًا». ۸۳، نساء. خبرهای امنیتی را نباید بپخشند و اگر به ولیّامر برگردانند، او میفهمد چه کند.
7️⃣ توان فقیه فقه سیاسی در بررسی تجویز واکسن برای رهبری
از این رو، اگر واکسن زدن رهبری، حکم ولایی جزئی باشد، داوری درباره آن در توان ما نیست؛ به این معنا که اگر رهبری فرموده باشند که چنین کاری بکنید، توان داوری فقاهتی درباره آن در اختیار هیچ کس نیست و هر داوریای نسبت به آن، فاقد مبنای فقهی است.
8️⃣ احتمال توانایی فقیه فقه سیاسی در بررسی تجویز واکسن برای رهبری
اما اگر رهبری در این زمینه، حکم ولایی ندارند و مساله را به کارشناسان واگذاشته اند، در اینجا، متخصصین وظیفه بررسی مساله را دارند. لذا در این نوشته، به بررسی فرض دوم میپردازیم؛ یعنی تصمیم رهبری را نمیتوانیم نقد کنیم اما نظر کارشناسان را میتوانیم نقد کنیم.
9️⃣ بررسی فقه امنیتی
فقه دارای پنج لایه (عقل، فکر، قلب، حس و عضو) است که پایین ترین لایه آن، لایه «فقه عضو» است. فقه عضو نیز دارای پنج زیرلایه (لاژه) است که مهمترین لاژه آن، فقه امنیت است.
👈 اصل ویژه در فقه امنیت، احتیاط است؛ لذا قرآن نمیفرماید «لا تُلقوا بأیدیکُم فی التَّهلُکة» بلکه میفرماید «لا تُلقوا بأیدکم إلی التهلُکة» بقره، ۱۹۵. یعنی اگر راهی به سوی تهلکه میرود، در آن گام نگذارید؛ هر چند خود این گام، سبب تهلکه نباشد.
اما این که چه راهی به سوی تَهلُکة میرود، در فرضی که حکم ولایی جزئی بر انجام یک کار خاصی نیست، باید از کارشناسان پرسید و چون این حوزه، حوزه فقه امنیتی است، این کارشناسان نمیتوانند کسانی باشند که شائبه غیرخودی بودن دارند: «لا تَتَّخِذوا بِطانةً مِن دونِکم» آلعمران، ۱۱۸.
اما این که چه کسی کارشناس «ناامن» است، بر عهده مکلّف است که در تجویز واکسن برای رهبری، این مسوولیت بر عهده ایشان است؛ لذا ما تنها وظیفه داریم که، اگر اطلاعات ویژهای از آن کارشناسی داریم یا احتمال میدهیم که برخی از مسائل، مغفول مانده باشد، وظیفه بزرگ «نُصح» و «مشورت» داریم: «وَ أمرُهم شورای بینهم». شوری، ۳۸؛ در غیر این صورت نیز، تصدُّق و دعا، وظیفه ما است.
🔟 احتمال خطرپذیری رهبر در فقه امنیتی
اما فرض پذیرش احتمال خطر از سوی رهبری، شاید برای هنگامی باشد که خطری بخواهد متوجه «عامه» مسلمان تحت امر رهبری بشود؛ پس «أنا اول المسلمین»! انعام، ۱۶۳.
طبعاً مسئول هر گونه ناامنی ناشی از این خطرپذیری رهبری کسانی هستند که رأی امام جامعه را مطاع ندانستند یا در انجام آن کوتاهی کردهاند.
🌻 زنده و برازنده ظهور باشیم