eitaa logo
ابَرشاگرد
456 دنبال‌کننده
573 عکس
38 ویدیو
14 فایل
هرکه خواهان «ابَرتعقل» است، باید «ابَرشاگرد»ی کند. ارتباط با بنده: @abarshagerd1 تارنمای(وبلاگ) «ابَرشاگرد» در فضای مجازی: abarshagerd.blog.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ 🔴 ابزاری که طراحی آن به‌دست دشمن و مدیریت آن در دست دشمن است، منطقا نمی‌تواند «چاقوی دولبه» باشد. 🔪 اینستاگرام، تلگرام، واتس‌اپ، توئیتر و... چاقوهایی هستند که فقط «یک لبه» دارند که آن‌هم برای بریدن گردن ملت‌ها طراحی و به‌کار گرفته می‌شوند. @abarshagerd ✍️ @jebheh
🌙 گاهِ شب 🌙 😔 روزی روزگاری در دوران پهلوی دوم، دعوای آمریکا و ایران بر سر این بود که فلانی نخست‌وزیر باشد یا نباشد! محمدرضاشاه پهلوی در کتابش با عنوان «پاسخ به تاریخ» صریحا می‌گوید که من نمی‌خواستم علی امینی نخست‌وزیر شود، اما از شدت فشار آمریکایی‌ها دیگر نتوانستم مقاومت کنم و به‌ناچار پذیرفتم. وی می‌نویسد: «در مواقعی فشار آمریکایی‌ها بر من آن قدر زیاد بود که نمی‌توانستم مقاومت کنم. خصوصاً بعد از روی کار آمدن جان‌کندی. جان کندی هیچ‌گاه برضد من نبود... من به خوبی نخستین ملاقاتم با کندی‌ها را در کاخ سفید به یاد دارم. ژاکلین کندی درباره‌ی برق حیرت انگیز چشم‌های امینی سخن گفت و این که چقدر امیدوار است که من او را نخست‌وزیر کنم. سرانجام امینی را منصوب کردم.» (پاسخ به تاریخ، ص ۲۲۹) ✅ اما در روزگار ما، دعوا بر سر این است که آمریکایی‌ها شدیدا از ما ترسیده و از دست ما دلخور و عصبانی‌اند و صریحا ابراز می‌کنند که شما ایرانی‌ها چرا این‌قدر زورتان زیاد شده و منافع ما را به خطر انداخته‌اید؟! @abarshagerd ✍️
🌙 گاهِ شب 🌙 درباره‌ی «دادن نمره‌ی منفی به اینستاگرام»! 🔴 اگر تحت ولایت و حاکمیت «یزید» باشیم و او جلو چشم ما «امام حسین» را به قتل برساند و ما نیز از شدت خشم جلو کاخ او جمع شویم و چند ساعتی به او فحش بدهیم و سپس همانند قبل به دنبال زندگی عادی و روزمره‌مان که تحت سیطره‌ی ضوابطی که یزید در جامعه حاکم کرده است برویم و مؤدبانه به رعایت قواعدی که ساخته و پرداخته‌ی اویند بپردازیم، آیا می‌توانیم ادعا کنیم که «خونخواه» امام حسین بوده‌ایم و با یزید «مبارزه» کرده‌ایم؟ فکر می‌کنیم که یزید از فحش‌های ما ناراحت می‌شود؟ یا فحش‌های ما به خودی خود برای یزید تهدیدی می‌آفریند؟ خیر! تا زمانی که فحش‌های ما به سیطره و ولایت یزید آسیبی نرساند، او نه تنها ناراحت و آشفته نمی‌شود بلکه احتمالا خوشحال هم بشود که توانسته است ما را در توهم «اثرگذاری» بیندازد! واقعا تصور می‌کنیم که «دادن نمره‌ی منفی به اینستاگرام» نامش «مبارزه» است؟ آیا این اقدام سیطره‌ی کلان و بی‌رحمانه‌ی ارتباطی و عصبی صهیونیست‌ها بر مستضعفان را از بین می‌برد یا تهدید می‌کند؟ ما را چه شده است که در وضعیت «جنگ» تمام عیار نرم و با وجود حجم عظیم تلفاتی که به روشنی در برابر چشمان ماست، به ضرباتی در حد «اتل متل» کودکان دلخوش شده‌ایم؟ واقعا تصور می‌کنیم که حد بضاعت ما برای مبارزه با اینستاگرام و مدیران صهیونیستی و لعنتی آن، همین‌قدر است؟ واقعا این‌قدر خود را ضعیف پنداشته‌ایم؟ در حالی که خداوند خطاب به مؤمنان فرمود: «أنتم الأعلون». انتهای بضاعت ما آن است که تا می‌توانیم افراد را از این «قتلگاهِ» به ظاهر جذاب بیرون بکشیم. ما بدون شک هم موظفیم و هم قادریم که این کار را انجام دهیم. اگر همگی همت کنیم، قطعا می‌توانیم حاکمیت دشمنِ محاربِ صهیونیستی را بر عرصه‌ی «حیاتی» فضای مجازی از بین ببریم و حاکمیت توحیدی و رشدآفرین را تحقق ببخشیم. دستور مبارزه‌ی حقیقی را از قرآن فرابگیریم: 🌻 إعبدوا الله و إجتنبوا الطاغوت @abarshagerd ✍️
💻 تارنمای(وبلاگ) «ابَرشاگرد» در فضای مجازی: abarshagerd.blog.ir
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ 🔻 اوج «نفاق» این نیست که شعار «آزادی» سر بدهی و در عین حال دهان منتقدت را ببندی. 🔺 اوج «نفاق» آن است که «توهم آزادی» را در منتقدت بیافرینی؛ یعنی بگذاری منتقدت هرچه را که می‌خواهد بگوید(و حتی فریاد بزند)، اما به قدری همهمه کنی و با ایجاد پارازیت و تولید پیام‌های متضاد در انتقال پیامش اختلال ایجاد کنی، که صدایش و اثرش حداکثر به چند نفر از اطرافیانش برسد! و بدین ترتیب هیچ خطری متوجه تو نشود. @abarshagerd ✍️
🌙 گاهِ شب 🌙 کلان‌نگاه به اینستاگرام ⭕️ اینستاگرام، واتس‌اپ و ... به شما اجازه می‌دهند که حرف حق بزنید، اما اجازه نمی‌دهند که «حرف حق» را حاکم کنید و مناسبات انسانی را بر اساس «حق» تنظیم کنید و «جریان حق» راه بیندازید. 🔴 در چنین وضعیتی، «جریان باطل» در مسیر شیطانی خود به پیش می‌رود و «نقطه‌های حق» را که ریز و پراکنده‌اند و نمی‌توانند در برابر «جریان باطل» مقاومت کنند، از جا می‌کَند و در خود هضم می‌کُند. در این میان، تنها اثر کلان «نقطه‌های حق» عبارت است از بخشیدن اعتبار و استحکام بیشتر به «جریان باطل»! ⬅️ مشرکان مکه نیز مخالف نبودند که پیامبر اکرم حرف حق بزند، اما با حاکم شدن و اثرگذاری حرف حق مخالف بودند و لذا بود که حضرت رسول برای «حاکم شدن و اثرگذاری حرف حق» چاره را در ترک مکه و هجرت به مدینه یافت. @abarshagerd ✍️
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ به مناسبت سالروز فوت هاشمی رفسنجانی 🗣 محسن هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی می‌گوید: «افراط در سیاست خارجی باعث شده بعضی‌ها تحریم را هم نعمت می‌دانند. طبیعی است که در مقابل افراط میانه‌روی است و اگر بخواهیم انقلاب را حفظ کنیم راهی جز بازگشت به اعتدال و میانه‌روی نداریم ...». (پایگاه خبری جماران، ۱۶ دی ۱۴۰۰، شماره‌ی خبر: ۱۵۳۷۴۷۳) 🗣 وی پیش‌تر نیز گفته بود: با روش اعتدالی آیت‌الله هاشمی به همه‌ی اهداف می‌رسیم! (روزنامه‌ی اطلاعات، ۲۸ مرداد ۹۹) 🔰 کاوش: جناب محسن هاشمی! عواقب و لطمات مشی در اصطلاح «اعتدالی» پدرتان کماکان در کشورمان دیده می‌شود، مانند: تحریم. آنگاه که پدر شما در دوران تکیه بر سریر ریاست‌جمهوری، براساس روش اعتدالی‌شان، از شرکت‌های نفتی آمریکایی برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران دعوت به عمل آورند و پاسخ آمریکایی‌ها چیزی نبود جز تحریم فراسرزمینی و مشهور «دِماتو» در سال ۷۵؛ آن‌هم با امضای بیل کلینتون دموکرات که هنوز و البته با نامی جدید(آیسا) بر صنعت نفت ایران اعمال می‌شود. @abarshagerd ✍️
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ 🔴 سؤال: اگر شبهه‌ی «یک نفر» را از طریق اینستاگرام، تلگرام و ... برطرف کردیم، آیا باید شادمان و دلخوش باشیم و خود را «اثرگذار» بپنداریم و اینستاگرام و غیره را محل مناسبی برای فعالیت دینی و فرهنگی بدانیم؟ ❇️ پاسخ: خیر! حقیقتا هیچ جایی برای شادمانی و دلخوشی وجود ندارد. آشکار است که بدنه‌ی مستضعفان عالَم زیر یوغ و سیطره‌ی بی‌رحمانه و بی‌امان شبکه‌ی عصبی و ارتباطی دشمنِ محاربِ صهیونیستی است؛ این است که مهم و تعیین‌کننده می‌باشد و همین است که باید فهمید و فهماند. حجم عظیمی از جوانان و نوجوانان عالَم در «قتلگاه»های دشمن همه‌روزه و همه‌لحظه در حال به قتل رسیدن هستند، آنگاه ما دلخوشیم که توانسته‌ایم «یک شبهه» را از ذهن «یک نفر» پاک کنیم؟! زهی بلاهت و حماقت! همانند آنکه هواپیماهای دشمن همه‌روزه به خاک ما یورش ببرند و هزاران نفر از مردم ما را به قتل برسانند و ما دلخوش به رفع شکستگی پا یا بند آوردن خون چند نفر باشیم. مسخره و مبتذل نیست؟ ⏪ گرچه می‌توان «یک نفر»ها را در اینستاگرام هدایت کرد، اما این‌ها «یک نفر»هایی بیش نیستند و چون دشمن به آن‌ها اجازه‌ی تشکیل جبهه و شبکه و جریان نمی‌دهد، لذا هیچ قدرتی ندارند و هیچ تهدیدی برای دشمن نمی‌آفرینند. اصلا مگر تمام شبهات و ضرباتی که در اینستاگرام و ... به مخاطبان وارد می‌شود، تحت رصد ماست و از همه‌ی آنها اطلاع داریم که بخواهیم علیه آن‌ها عملیات کنیم؟! فرض کنیم که توانستیم فلان شبهه‌ی «یک نفر» را در بستر و شبکه‌ی دشمن پاسخ دهیم. بعدش چه؟ اگر همین فرد چند لحظه‌ی بعد با انبوهی از شبهات ویرانگر دیگر روبرو شد چه؟ آیا ما در لحظات بعد هم به آن فرد دسترسی داریم و از اعماق ذهن تخریب‌شده‌اش باخبریم؟ اصلا آیا می‌توانیم به تک‌تک شبهاتش پاسخ محکم دهیم؟ آیا من و شما به پیچیده‌ترین و سهمگین‌ترین شیوه‌های «جنگ شناختی» کاملا آگاه و مسلّطیم؟ آیا اصلا زمان این کار را داریم؟ «شبهه» در یک لحظه تولید می‌شود و در لحظه‌ی دیگر انتشار می‌یابد، اما پاسخ به هر یک از آن‌ها چه بسا روزها و هفته‌ها و حتی ماه‌ها توان و زمان ما را به خود مشغول سازد و به هدر دهد. این نوع کنش و مبارزه حقیقتا عاقلانه و حکیمانه است؟ اصلا مگر تمام مفاسد شبکه‌های دشمن از جنس «شبهه» هستند؟ فرض کنیم که توانستیم به همه‌ی شبهات آن فرد هم پاسخ دهیم. اگر چند لحظه‌ی بعد، آن شخص ناخواسته یا خواسته با تصویری مستهجن در اینستاگرام یا غیره مواجه شد و همه‌ی تلاش‌هایمان به باد رفت چه؟ غرض از تصدیع آنکه؛ این‌گونه تخیلات و توهمات در خصوص «اثرگذاری در فضاهای دشمن» در واقع ناشی از «بخشی‌نگری» و «کلان‌داوری» است که متأسفانه تعداد بالایی از عزیزان حزب‌اللهی به آن مبتلا هستند. @abarshagerd ✍️
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ چرا اینستاگرام و واتس‌اپِ صهیونیستی به ما اجازه می‌دهند که «حرف حق بزنیم»؟ 🔴 مدعای ما این است که اگر شما در فضای اینستاگرام و واتس‌اپ بگویید که «قرآن کتاب آسمانی است» یا از ولایت امیرالمؤمنین دفاع کنید یا مجلس روضه برپا کنید یا به فقرا کمک کنید یا ...، اسباب خوشحالی مدیران صهیونیستی این شبکه‌ها را فراهم کرده‌اید. باور نمی‌کنید؟ پس نوشته‌ی زیر را با ریزبینی بخوانید. 👇 ❇️ جریان باطلِ جهان‌خوار(گلوبال) برای ایجاد سیطره‌ی همه‌جانبه و درازمدت خود بر ملت‌های عالَم و کنترل آنان و هدایتشان به جهت شیطانی و کثیف مورد نظر خود، به ناچار نیازمند «نفاق» است و این نفاق‌ورزی را با «تکثرگرایی» و «دفاع سطحی و صوری از آزادی بیان و رفتار» به شدت دنبال می‌کند. لذا گلوبالیست‌ها مایل و شائق هستند که همه‌ی ادیان و مسلک‌ها و مکاتب، عقاید و نظراتشان را ابراز کنند، اما با این حال گلوبالیست‌ها از آنچه بسیاری از ما تصور می‌کنیم زرنگ‌تر هستند؛ آنان در طرح کلان خود برای مدیریت و مدبریت دنیا، تلاش می‌کنند که 👈اجازه ندهند هیچ‌یک از این ادیان و مسلک‌ها و مکاتب و عقاید غلبه و قوت پیدا کند و حاکمیت یابد و جریان راه اندازد👉. اینستاگرام، واتس‌اپ و ... گرچه به شما اجازه می‌دهند که حرف حق بزنید، اما اجازه نمی‌دهند که «حرف حق» را حاکم کنید و مناسبات انسانی را بر اساس «حق» تنظیم کنید و «جریان حق» راه اندازید. گلوبالیست‌ها علاقه‌مندند که من و شما «باشیم»، اما «بی‌زور باشیم»! گلوبالیست‌ها، وجود یک عقیده‌ی شکسته و بی‌قوت را به نبودِ آن ترجیح می‌دهند و دقیقا به همین خاطر است که گلوبالیست‌ها برخلاف تصور بسیاری از ما، علاوه بر هواداری از لامذهبی، همجنسگرایی، قماربازی و انواع مفاسد دیگر، هوادار ترویج اسلام، ترویج مسیحیت و ... نیز هستند؛ این نکته‌ای بسیار بسیار کلیدی است. گلوبالیست‌ها طرفدار ترویج اسلام و حتی ترویج تشیع هستند، اما «اسلام و تشیع گلوبالی»! یعنی اسلام و تشیعی که نه تنها برای حاکمیت کلان آن‌ها بر کل عالَم مزاحمت و تهدیدی ایجاد نکند، بلکه جورچین آن‌ها را در استحکام و توسیع حاکمیت شیطانی‌شان بر ملت‌ها کامل نماید. بنی‌عباس را در تاریخ ببینید! مأمون عباسی را ببینید! روش کلان آن‌ها برای مبارزه با اسلام راستین و اهل‌بیت چه بود؟ چرا مأمون در ابتدای کار به جای حذف فیزیکی امام هشتم علیه السلام، ایشان را به ایران فراخواند و با اِعمال فشار فراوان به ولایتعهدی خود منصوب کرد؟ دست‌کم به دو دلیل: «کنترل آن حضرت» و «کسب مشروعیت و مقبولیت برای حکومت خود در میان شیعیان». ⏪ هدف گلوبالیست‌ها از اعطای «آزادی سطحی و خُرد»، رشد و تعالی ملت‌ها نیست، بلکه «در بند کشیدن» آن‌هاست. این حقیقت و شیوه‌های اِعمال آن را هرچه زودتر باید بفهمیم و بفهمانیم. غرض از تصدیع آنکه؛ ⚠️⚠️ آبی که به ما تعارف می‌شود، همواره برای سیراب کردن ما نیست؛ گاهی بهانه‌ای است که قربانی‌مان کنند! ابَرشاگرد
🌤 گاهِ عصر 🌤 آیت‌الله سیّد محمّد خامنه‌ای: 🔴 «یکی دو نفر مؤثر در جنگ، چنین به عرض امام رسانده بودند که جبهه امکان دفاع بیشتر ندارد و امام ناگزیر به سختی و به تلخی برای حفظ نظام و جان جوانان، جام زهر را نوشیدند و با متارکه‌ی جنگ موافقت کردند؛ ولی بعد که خلاف گفته‌های 👈امنای خائن👉 برایشان ثابت شد، جبران آن ممکن نبود و امام نتوانست حکم خود را پس بگیرد». ناگفته‌های آیت‌الله - ص ۵۰ ♻️ به مناسبت ایّام سالگرد فوت هاشمی رفسنجانی @abarshagerd
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ 🔘 به‌گمانم تلخ‌ترین و در عین حال شیرین‌ترین عبرتی که از دوران مدیریت غرب‌گرایان و غرب‌باوران می‌توان دریافت، آن است که هرگاه کسانی را بر مسند امور بنشانیم که اساسا ما مردم را نمی‌شناسند و به استعدادها و توانایی‌های خدادادی ما ایمان و اعتماد و تکیه ندارند، نتیجه‌ای جز سرخوردگی به بار نخواهد آمد. @abarshagerd ✍️
🌙 گاهِ شب 🌙 چرا بشر مدرن احساس خوشبختی نمی‌کند و آرام و قرار ندارد؟ چرا بشر با وجود پیشرفت‌های فراوان علمی و تکنیکی، کماکان احساس می‌کند که به مقصود خود نرسیده است؟ ❇️ پاسخ: زیرا پیشرفت‌های شگرف بشر در عصر کنونی، عمدتا در ذیل و زیر سایه‌ی مدرنیته و آرزوی مدرن شدن به دست آمده است، و روح حاکم بر مدرنیته نیز چیزی نیست جز 👈اومانیسم و خودبنیادی بشر👉. مدرنیته و تعالیمِ عصرِ به اصطلاح روشنگری(بخوانید: تاریکی)، همواره داعیه‌ی خوشبختی و سعادت بشر را داشته و دارد، اما به جای خوشبخت نمودن آدمی و جوامع انسانی، روزبه‌روز بشر را بی‌هویت‌تر و سرگردان‌تر کرده و مسائل و مصائب لاینحلی را برای وی به ارمغان آورده است. چرا؟ زیرا اومانیسم گرچه انسان را اصل و محور ارزش‌گذاری‌ها قرار می‌دهد(سوبژه) و عالم و آدم را صرفا ابزارهایی در دست او می‌پندارد که می‌تواند هر طور که باب میل و نفسانیت وی بود از آن‌ها بهره‌کشی نماید(اُبژه)، اما این مکتب نفاق‌آلود، انسان را هرچه بیشتر از خود دورتر و با خود بیگانه‌تر می‌کند؛ چراکه آدمی را از هویت اصلی و بنیادی خود جدا نموده است ⬅️ «خداگرایی و معنویت». بدین ترتیب، اومانیسم، با نام توجه به انسان، انسان را رسما 👈تهی👉 می‌کند. این‌چنین انسانی، هم از مبدا و هم از مقصود اصلی خود جدا می‌شود و در برهوتی لاینتهی رها می‌گردد؛ البته اگر بتوان نام این موجود را انسان گذاشت، زیرا به قول مرحوم روژه گارودی: ⏪ انسان، بدون خداوند، انسان نیست. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🌻 امام خامنه‌ای(۲۱ فروردین ۹۹): بشر با این‌همه پیشرفت‌های علمی حیرت‌آور، احساس خوشبختی نمی‌کند. این‌همه پیشرفت و تحولات گوناگون نتوانسته به بشر خوشبختی ببخشد. @abarshagerd ✍️
🌙 گاهِ شب 🌙 تیر «سرمایه‌داری» به قلب «انسانیت» 🔴 «سرمایه‌داری» هیچ ابایی ندارد که برای کسب حداکثر سود از طریق ترویج مصرف‌گرایی(مَصرفِ مُسرفانه و مُترفانه)، ملاک حقیقی جذابیت و مرکزیت انسان را که چیزی جز «تقوا» نیست، جابه‌جا کند. ⚠️ سرمایه‌داری با ابزار تبلیغات سطحی‌گرایانه و متکی بر لذت لحظه‌ای برای فروش حداکثری تولیدات خود، تلاش می‌کند که با جعل ملاک‌های جذابیت انسانی، افرادی را به صِرف «خوش‌چهره بودن»، «خوش‌اندام بودن» و ... در کانون توجهات قرار دهد و این ملاک‌های قشری و دروغین را در نظر توده‌های مردم برجسته و معتبر سازد. ❌ محترم‌ترین و مهم‌ترین چیزی که در این بین به عنوان سوژه‌ی ترور قرار می‌گیرد، «هویت حقیقی و والای انسان» است. @abarshagerd ✍️
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ 🔹 در شهرمان مدت زیادی است که فردی را می‌شناسم و با او همنشین و رفیق هستم که متأسفانه به چند مفسده‌ی اخلاقی آلوده است؛ مفاسدی که انسان از گفتنش شرم می‌کند، اما با این وجود، در اعماق دل او پاکی و صفا را به عیان می‌توان دید. گاهی که با هم می‌نشینیم و حرف می‌زنیم، با همان سواد اندک و فهم عوامانه‌اش به من می‌گوید: ⬅️ فلانی! من قبول دارم که انسان آلوده‌ای هستم. من قبول دارم که اهل گناه هستم. من قبول دارم که بعضی کارهایم اصلا درست نیست. من قبول دارم که ظالم هستم، اما من فقط به خودم ظلم می‌کنم و اهل ظلم به دیگران نیستم و 👈ابدا حاضر نیستم که به یک فرد ظالم کمک کنم و در ظلم او شریک شوم👉. جالب است و شاید هم برایتان عجیب باشد که بدانید: ✅ این رفیقِ به ظاهر غیر حزب‌اللهیِ ما، پای ثابت راهپیمایی‌های روز قدس است و به خاطر ویژگی جوانمردانه‌اش، حاضر نشد و نیست که از نرم‌افزارهای صهیونیستی که منفعت و سودش عاید این ظالمان می‌شود، استفاده کند. مرحبا به عقل فراوان او! 🌹 به خدا قسم که رفیقم نه از اینستاگرام با تمام جذابیتش، نه از واتس‌اپ، نه از تلگرام و نه حتی از گوگل استفاده نمی‌کند. گرچه «سطح» وجود او آلوده است، اما «عمق» او پاکِ پاک است و من حاضر نیستم که رفاقت با وی را کنار بگذارم؛ چون 👈حقیقتا او را دوست دارم👉. دعا کنیم که سطح این جوانمرد هم به اندازه‌ی عمقش آباد شود. 🌻 این‌گونه رفقا صدتایش هم کم است! @abarshagerd ✍️
ابَرشاگرد
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ چرا اینستاگرام و واتس‌اپِ صهیونیستی به ما اجازه می‌دهند که «حرف حق بزنیم»؟ 🔴 مدعای
🌙 گاهِ شب 🌙 ⚠️ اگر باز بودن دست ما برای انجام یک فعالیت موجب گردد که دست دشمن برای تسلط بر ما و ضربه به ما باز شود، ⛔️ آیا این «آزادی» ارزشی دارد؟ ⛔️ آیا این «آزادی» رشدآفرین است؟ ⛔️ آیا این آزادی، حقیقتا «توهم آزادی» نیست؟ ⛔️ و آیا این آزادی چیزی جز «اسارت» است؟ @abarshagerd ✍️
☀️ گاهِ ظهر ☀️ 💢 تاریخ معاصر ایرانِ پیش از انقلاب اسلامی، مملو از حضور و نفوذ استعمار و استکبار بوده است. مقاطعی بر ایران ما گذشته است که حتی ذکر آن‌ها نیز اندوه عمیقی را در پی خواهد داشت. 🔻 فلان شاه(احمدشاه قاجار) تصمیم به جابجایی پایتخت کرد، اما استکبار اجازه نداد. 🔻 یا شاه دیگر(محمدرضاشاه پهلوی) قصد تعویض نخست‌وزیر(قوام) را داشت، اما استکبار اجازه نداد. 🔻 یا در زمان پادشاهی فلان شاه(رضاخان پهلوی)، تمام ارتش و اقتصاد ایران در چنگال عوامل استکبار بود. این فهرست بسیار بلندبالاست. ❇️ اما در عهد انقلاب اسلامی، کار به جایی رسیده است که اکنون این ما هستیم که «میزان»، «سطح» و «دایره»ی واکنش به فلان جنایت استکبار را تعیین می‌کنیم. خودمان واکنش کوبنده نشان می‌دهیم، بدون آنکه از کسی اجازه و کمک بگیریم. @abarshagerd
🌙 گاهِ شب 🌙 تسهیل مسیر جهنم! 🔘 مگر نه آنکه کاربران اینستاگرام و ... بدون اندکی زحمت و صرفا با فشردن چند دکمه و جستجوی بی‌حد و مرز، در مدتی بسیار کوتاه 👈به آسانیِ👉 هرچه‌تمام‌تر می‌توانند به مستهجن‌ترین محتواهای ضد اخلاقی و مخرب‌ترین محتواهای ضد دینی و ضد ملی دست یابند؟ آیا چنین وضعیتی مورد تأیید دین است؟ قرآن کریم فرمود: ثمّ السّبیلَ یسّره(سوره‌ی عبس، آیه‌ی ۲۰) آیا نباید مسیر «رفتن به بهشت» برای مردم «آسان» باشد و مسیر رفتن به «جهنم» برای مردم «دشوار»؟ آیا دین و عقل به چیزی جز این حکم می‌کنند؟ براستی آیا هم‌اکنون در فضای «اینستاگرام» و برادران و خواهرانش، مسیر رفتن به بهشت در نهایت دشواری نیست و مسیر رفتن به جهنم در نهایت آسانی هموار نشده است؟ با چنین وضعیت دهشتناک، اسف‌بار و غیر قابل تحمل چه باید کرد؟ (بیشتر بخوانید. 👇) همیشه کار «شیطان» برای اغواگری آسان بوده است و کار «رهبران الهی» دشوار؛ زیرا شیطان ما را به لذت‌های لحظه‌ای(اما زودگذر و بدبخت‌کننده) دعوت می‌کند، اما رهبران الهی ما را به لذت‌های بی‌نهایت، همه‌جانبه و ابدی(اما دور) بشارت می‌دهند. بنا بر همین حقیقت کلیدی، رهبران الهی هیچ‌گاه بسترها و محیط‌هایی را که ذاتا فسادزا بودند، تحمل نمی‌کردند و نمی‌کنند و در این شرایط، توهم «اثرگذاری کلان» به آنان دست نمی‌داد؛ یا از آنجا هجرت می‌نمودند(مانند حضرت رسول اکرم و حضرت لوط)، یا آن محیط را از اساس ویران می‌ساختند(مسجد ضرار)، یا مدیریت حاکم بر آن را براندازی می‌کردند(مانند امام خمینی). 👆 برخوردها و تدابیر یادشده، همگی از مصادیق مهم «واقع‌بینی کلان» هستند که غفلت از آن، نتیجه‌ی مبارزه را از پیش روشن می‌سازد؛ «شکست قطعی و حتمی»! پس این «توهم» را باید کنار گذاشت و به دیوار کوبید که شرایط «تخریب‌کنندگان» و «اصلاح‌گران» در زمین دشمن(مانند اینستاگرام) یکسان است(یا نباید تصور کرد که اگر هم این شرایط یکسان نیست، این تفاوت در شرایط به گونه‌ای نیست که نتوان به ثمربخش بودن مبارزه امیدوار بود!). وجود این توهم در افراد، موجب ایجاد امید و انگیزه‌ی کاذب برای «اثرگذاری کلان» در این‌گونه محیط‌هاست که ثمره‌ی این توهم چیزی جز استمرار و استحکام حاکمیت دشمنِ محاربِ صهیونیستی بر فضای مجازی کشور و بقای «قتلگاه جوانان و نوجوانان» نخواهد بود. @abarshagerd ✍️
☀️ گاهِ ظهر ☀️ «شنگول، منگول و حبّه‌ی انگور» باشیم! 🔴 وقتی مدیریّت یک محیط در اختیار یک «وحشی» باشد، راهبردها و قواعد جنگلی و وحشیانه را بر آن محیط حاکم می‌کند 👈تا هیچ‌چیز نتواند حرمت و قوّت و سامان پیدا کند و در نتیجه هیچ‌چیز جز او و منافع او استقرار و استحکام نیابد👉. ⚠️ آن وحشی در گام نخست، برای آنکه ما را وارد جنگلِ وحشیانه‌ی خودساخته‌اش کند، خود را خیرخواه و آزادی‌طلب نشان می‌دهد تا ورود و فعّالیّت در محیط تحت مدیریّت او را بپذیریم؛ لذا به هر تعداد و به هر میزان که در آن محیط وارد شویم و فعّالیّت کنیم، در حال کمک به تداوم حاکمیّت آن وحشی و سیطره‌ی قواعد وحشیانه‌اش هستیم. ⭕️ «شنگول، منگول و حبّه‌ی انگور» نیز فریب دستِ سفیدنمای گرگ را نخوردند، ما چطور؟! @abarshagerd
🌙 گاهِ شب 🌙 🌻 أمیرالمؤمنین خطاب به دوستانی که در بسترها و شبکه‌های مجازی صهیونیستی مشغول فعالیت‌های «اصلاحی»! هستند فرمود: ⬅️ به خدا قسم پیروز نمی‌شوید و ذلیل خواهید گشت. ➡️ ⭕️ «والله ما غُزِیَ قَومٌ قَطُّ فی عُقرِ دارِهِم اِلّا ذَلّوا» (خطبه‌ی ۲۷ نهج‌البلاغه) ⭕️ به خدا قسم هیچ ملتی در خانه‌اش مورد هجوم قرار نگرفت، مگر آنکه ذلیل شد. 😔 صهیونیست‌ها ما را در داخل مرزهای کشورمان و حتی در داخل خانه‌مان و خانواده‌مان همه‌روزه و همه‌لحظه تحت سهمگین‌ترین و پیچیده‌ترین حملات شناختی، فرهنگی و ارتباطی قرار داده‌اند، و با این حال برخی ساده‌اندیشان و خُردنگران با اتخاذ تدابیر تدافعی و استفاده از میدان دشمن برای دفاع، انتظار پیروزی و تاراندن دشمن را هم دارند! @abarshagerd ✍️
🌙 گاهِ شب 🌙 ولیّ‌فقیه فرمود: «قوّت» در فضای مجازی «حیاتی» است. (۳ فروردین ۹۹) 🔰 بررسی: یک فرد «قوی»، نمی‌تواند به تنهایی یک جامعه را به «قوّت» برساند. برای قوّت یافتن در یک محیط، بایستی توان افراد به یکدیگر اتصال یابد(رابطوا) و هم‌افزا شود. اما جریان گلوبالیستی(جریان باطلِ جهان‌خوار) با ترویج «فردگرایی»(ایندیویژوالیسم)، انسان‌ها را از یکدیگر جدا می‌کند و در هر یک از آنان «توهم قوی بودن» را می‌سازد تا تصور کنند که برای رشد و تعالی و کسب قوّت، به کسی نیاز ندارند. گلوبالیست‌هایی که بر اینستاگرام و امثال آن مدیریت می‌کنند، اساسا اجازه نمی‌دهند که انسان‌های مصلح با یکدیگر به شکل شبکه‌ای و توان‌افزا متصل شوند تا به «قوّت» دست یابند و 👈جریان حق👉 ایجاد نمایند؛ آنان اجازه نمی‌دهند که دشمنانشان قدرت پیدا کنند و برایشان تهدیدی بیافرینند. در چنین وضعیتی، «جریان باطل» در مسیر شیطانی خود به پیش می‌رود و «نقطه‌های حق» را که ریز و پراکنده‌اند و نمی‌توانند در برابر «جریان باطل» مقاومت کنند، از جا می‌کَند و در خود هضم می‌کُند. در این میان، تنها اثر کلان «نقطه‌های حق» عبارت است از بخشیدن اعتبار و استحکام بیشتر به «جریان باطل»! @abarshagerd ✍️
به مناسبت ۲۷ دی‌ماه؛ سالروز اجرایی شدن برجام 📝 سلسله‌یادداشت‌های تحقیقی و مبسوط با محوریت پاسخ به شبهات پُرتکرار پیرامون توافق «برجام» به قلم اینجانب 🔻 خلاف‌گویی‌های برجامی(قسمت اول) https://eitaa.com/abarshagerd/1106 🔻 خلاف‌گویی‌های برجامی(قسمت سوم) https://eitaa.com/abarshagerd/1108 🔻 خلاف‌گویی‌های برجامی(قسمت چهارم) https://eitaa.com/abarshagerd/1111 🔻 خلاف‌گویی‌های برجامی‌(قسمت پنجم) https://eitaa.com/abarshagerd/1115 🔻 خلاف‌گویی‌های برجامی‌(قسمت ششم) https://eitaa.com/abarshagerd/1118 🔻 خلاف‌گویی‌های برجامی‌(قسمت هفتم) https://eitaa.com/abarshagerd/1134 🔻 خلاف‌گویی‌های برجامی‌(قسمت یازدهم) https://eitaa.com/abarshagerd/1156
🌙 گاهِ شب 🌙 ولیّ‌فقیه علت تبدیل فضای مجازی به «قتلگاه» را چه می‌داند؟ 🔘 برخی بر این باورند که علت «قتلگاه» شدن فضای مجازی آن است که همه‌ی افراد مؤمن و حزب‌اللّهی و انقلابی در آن حضور فعال ندارند و اگر چنانچه همه‌ی این دوستان با حجم وسیع و تمام توان و مجاهدانه و شبانه‌روز در این عرصه به فعالیت علیه دشمنی‌های دشمن بپردازند، می‌توان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد یا دست‌کم از وضعیت «قتلگاه» خارج نمود. 🔴 اما آیا ولیّ‌فقیه نیز بر این عقیده است؟ 🔴 آیا ولیّ‌فقیه نیز همانند برخی از ما، علت تبدیل فضای مجازی به «قتلگاه» را کافی نبودن حضور فعال حزب‌اللّهی‌ها در این فضا می‌داند یا ریشه‌ی مشکل را در «مدیریت دشمن» بر فضای مجازی عنوان کرده‌اند؟ ⬅️ «فضای مجازی حقیقتا 👈قتلگاه👉 جوانان و نوجوانان ما شده است. الآن یک منطقه عظیمی از این فضا 👈در اختیار دشمن👉 است و هر کار می خواهد می کند و انواع ضربه ها را به ما می زند». ۱۹ آبان ۹۵ ⬅️ خطاب به هیئت دولت به عنوان 👈مدیران👉 فضای مجازی کشور: «آنچه عرضِ من است و 👈من روی آن تکیه میکنم👉 این است که 👈فضای مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت میشود👉؛ 👈بحث این است👉. فضای مجازی یک چیزی نیست که آدم بتواند مثل یک آب روانی هر جور که میخواهد از آن استفاده بکند؛ دیگران دارند این آب را به یک سمتی که خودشان میخواهند 👈هدایت👉 میکنند؛ آنها دارند 👈مدیریّت👉 میکنند این فضا را. خب وقتی که ما میدانیم کسانی از بیرون دارند فضای مجازی را -که ما هم دست‌اندرکارش هستیم و مبتلابهِ ما است- 👈هدایت میکنند و مدیریّت میکنند👉، ما نمیتوانیم بی‌کار بنشینیم در مقابل او؛ ما نمیتوانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، 👈بی‌پناه👉 رها کنیم در اختیار آن مدیری که دارد پشت پرده، فضای مجازی را اداره میکند». ۲ شهریور ۹۹ ⬅️ «👈سلطه‌ی دشمن👉 را از این ابزارها بایستی سلب کرد. نمیتوانید شما برای اینکه مثلاً فرض بفرمایید رادیو و تلویزیون داشته باشید، رادیو تلویزیونتان را بدهید 👈در اختیار دشمن👉؛ اینترنت هم همین‌جور است، 👈فضای مجازی👉 هم همین‌جور است، دستگاه‌های اطّلاعاتی و ابزارهای اطّلاعاتی هم همین‌جور است، اینها را نمیشود در اختیار دشمن قرار داد؛ 👈امروز در اختیار دشمن است👉؛ وسیله و ابزار نفوذ فرهنگی است؛ ابزار سلطه‌ی فرهنگی دشمن است». ۱۴ خرداد ۹۵ ⬅️ «آرایش دشمن آرایش جنگی است ... همان‌ طور که عرض کردم 👈از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته👉؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملّت ایران گرفته، ملّت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد». ۱۱ اردیبهشت ۹۸ ⬅️ خطاب به نمایندگان مجلس به عنوان 👈قانونگذاران خُرد👉 فضای مجازی کشور: «مسئله‌ی 👈مدیریّت فضای مجازی👉 جزو مسائل مهمّ ما است که این مسئله، مسئله‌ی بلندمدّت هم نیست؛ مسئله‌ی 👈کوتاه‌مدّت👉 و میان‌مدّت و جزو مسائل 👈نزدیک👉 ما است که باید [به آن توجّه بشود] و امثال اینها 👈مسائل کلیدی‌ای👉 وجود دارد. توجّه کنید دچار حاشیه‌ها نشوید، 👈دچار مسائل فرعی و بی‌اولویّت نشوید👉». ۲۲ تیر ۹۹ ⬅️ «فعلاً 👈دشمن از ابزار رسانه استفاده میکند برای اثرگذاری بر افکار عمومی👉. توجّه کنید! 👈ابزار رسانه، ابزار مهم و اگر دستِ دشمن باشد، ابزار خطرناکی است👉. ابزار رسانه را تشبیه میکنند به 👈سلاحهای شیمیایی👉 در جنگ نظامی؛ سلاح شیمیایی را وقتی میزنند، سلاح شیمیایی تانک و تجهیزات را از بین نمیبرد؛ تجهیزات میماند و انسانها از بین میروند و از قدرتِ استفاده‌ی از ابزار می‌افتند؛ سلاح شیمیایی در جنگ نظامی این‌جوری است؛ ابزارِ رسانه هم این‌جور است. 👈امروز از تلویزیون، از رادیو، از اینترنت، از شبکه‌های اجتماعی، از انواع و اقسام وسایل فضای مجازی، علیه افکار عمومی ما استفاده میشود👉؛ این را کسانی که مسئولیّت این بخش از کشور را -بخش ارتباطات را- دارند، درست توجّه کنند. ما در جلسات حضوری هم به اینها تذکّر داده‌ایم، تأکید کرده‌ایم، حالا هم میگوییم؛ توجّه کنند که آنها ابزاری نشوند برای اینکه دشمن راحت بتواند 👈سلاح شیمیایی👉 خودش را علیه این مردم به کار ببرد». ۱۲ مهر ۹۷ @abarshagerd ✍️
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ با این دست‌فرمان به مقصد نمی‌رسید! 🔘 این حقیقت را هم قانون‌گذاران و هم مدیران دستگاه‌ها و هم فعالان مردمی بدانند و به خاطر بسپارند: کارهایی که فی‌الحال برای مقابله با هجوم سبک زندگی غربی در حوزه‌های 🔸 صیانت از نظام «خانواده» و استحکام آن، 🔸 بهبود وضعیت «جمعیت» 🔸 و نیز مبارزه با «مفاسد اخلاقی» در کشورمان انجام می‌گیرد، هیچ نتیجه‌ی کلان، مطلوب و مورد نظری به دنبال نخواهد داشت. 🌻 ولیّ‌فقیه در ۲۲ تیر ۹۹ صریحا از مسئله‌ی «مدیریت فضای مجازی» به عنوان یکی از مسائل «کلیدی» یاد کردند و در ۱۹ آبان ۹۵ نیز با صراحت تمام، عنوان «قتلگاه» را بر فضای مجازی کنونی اطلاق کردند. 🔑 مسئله‌ی کلیدی مسئله‌ای است که با باز کردن و حل آن، قفل فلان مشکل یا فلان مشکلات نیز گشوده خواهد شد؛ یعنی حل بعضی مشکلات متوقف بر حل آن است. 🔴 براستی در وضعیتی که بدنه‌ی جامعه زیر یوغ و سیطره‌ی رسانه‌های مجازی صهیونیستی(اینستاگرام، واتس‌اپ و ...) قرار دارد که ترویج مفاسد اخلاقی، اصالت‌بخشی به لذت‌های لحظه‌ای و زودگذر، حیازدایی، اباحه‌گرایی، تنوع‌طلبی، جلوه‌گری، راحت‌طلبی از سر و رویش جاری و ساری است و لجن و فاضلابِ همه‌روزه و همه‌لحظه‌اش با بیشترین دِبی به افکار و قلوب مردم پمپاژ می‌شود، آیا توقع نتیجه‌بخش بودن تلاش‌ها در حوزه‌های «خانواده»، «جمعیت» و «آسیب‌های اجتماعی»، توقع بیجا، غیر واقع‌بینانه، خوش‌خیالانه و خام‌اندیشانه‌ای نیست؟ رو تو اول دفع شر موش کن بعد از آن در جمع گندم کوش کن @abarshagerd ✍️
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ فساد سیستماتیک در اینستاگرام 🔴 وقتی نوجوانان و جوانان می‌بینند که در عرصه‌های ناصواب و مخرب مورد توجه و تأیید سایرین قرار می‌گیرند و دیده می‌شوند، طبیعتا این گرایش در آنان ایجاد و تقویت می‌شود که خودشان را در این عرصه‌ها عرضه کنند و استعدادهایشان را در زمینه‌های گناه‌آلود و خلاف اخلاق به کار گیرند؛ لذاست که باید در عرصه‌های صواب به جوانان و نوجوانان توجه شود تا زمینه و انگیزه در آنان تولید شود که استعدادها و قوایشان را در آن عرصه‌ها صرف نمایند. 😡 اما «اینستاگرام» با بسط ید مفسدان و قطع ید مصلحان اجازه نمی‌دهد که عرصه‌های الهی و انسانی و رشدآفرین پا و سامان بگیرد و استحکام و گسترش یابد تا فطرت‌های سالم و گوهرهای پاک فوج‌فوج در آن وارد شده و در امنیت شکوفا گردند. ⬅️ اینستاگرام به واسطه‌ی تکثیر بی‌امان مفاسد و شرور و مترقی نشان دادن مفسدان و فاسدان و مبارزه با خیرات و بسترهای خیر، با تمام توان و همه‌لحظه می‌کوشد که انگیزه‌ی خوب بودن و نمایاندن خوبی‌ها و دعوت به خیر را از افراد بزداید و با اعطای ارزش‌های افزوده‌ی خیالی و دروغین، آنان را به ارتکاب اعمال دون هویت و شأن والای انسان تهییج نماید. الَّذِينَ كَفَرُوا وَصَدُّوا عَن سَبِيلِ اللَّهِ أَضَلَّ أَعْمَالَهُمْ(سوره‌ی محمد ص، آیه‌ی ۱) کسانى که کافر شدند و (مردم را) از راه خدا بازداشتند، (خداوند) اعمالشان را نابود مى‌کند. @abarshagerd
☀️ گاهِ ظهر ☀️ حال‌به‌هم‌زن‌ها! ☺️ چقدر بامزه‌اند ولایتمدارانی که تا زمانی با رهبری حال می‌کنند و دوستش دارند که نظر ایشان را با نظر خودشان مطابق بدانند! اینان اگر در زمان امیرالمؤمنین علیه السلام زندگی می‌کردند، احتمالا یقه‌ی ایشان را سفت می‌گرفتند که چرا این‌قدر از عثمان دفاع می‌کنی و با نظر مردم مخالفت می‌ورزی و چرا عدالت را رعایت نمی‌کنی؟! به‌راستی این افراد که نظر و رأی خود را ملاک می‌دانند، اساسا امام و رهبر می‌خواهند چکار؟! اینان رهبر و امامی را می‌پسندند که اصلا اهل «باید و نباید» نباشد!! به گمانم اینان از پروردگار هم گِله داشته باشند که چرا چندین سال پیش با طوفانی عظیم در تهران، بسیاری از بشقاب‌های ماهواره‌ای مردم را از جا کَند و در زندگی خصوصی مردم دخالت نمود!! حالم از این مرام و مسلک به‌هم می‌خورد. 😡 لوَدِدتُ أنّی لَم أرَکم و لَم أعرِفکم(نهج‌البلاغه) ⬅️ چقدر دوست داشتم که شما را هرگز نمی‌دیدم و هرگز نمی‌شناختم. @abarshagerd ✍️
🌙 گاهِ شب 🌙 تیزبینانه بنگریم! 🔘 همه که نه؛ اما برخی کسانی که موفقیت‌های انقلاب و نظام اسلامی را انکار می‌کنند، منظور اصلیشان ناکارآمد جلوه دادن جمهوری اسلامی و حذف آن نیست. ⏪⏪ حرف و منظور اصلی این افراد آن است که ما ایرانی‌ها اساسا «نمی‌توانیم» و برای رشد و تعالی، هیچ چاره‌ای نداریم جز «وابسته» بودن! ⚠️ اما از آنجایی که جرأت بر زبان آوردن این جمله را ندارند؛ خود را در پشت مدعای ناتوانی نظام جمهوری اسلامی پنهان می‌کنند؛ و حال آنکه «هویت و شأن والای ایران و ایرانی» مورد هدف آن‌هاست. @abarshagerd ✍️
🌙 گاهِ شب 🌙 مدتی پیش نکته‌ای به ذهنم رسید که برای خودِ بنده نیز حقیقتا عجیب و شگفت‌انگیز بود. ⚠️ شاید به ذهن شریف شما نیز خطور کرده باشد که سردمداران غرب و دنباله‌روانشان، زمانی که می‌خواهند حدود روابط بین مردان و زنان را در کشوری بشکنند و بی‌بندوباری را ترویج نمایند، در نقطه‌ی شروع هیچ‌گاه به «مردان» نمی‌گویند که سراغ زنان بروید، بلکه برای شکستن قبح روابط، ابتدا به «زنان» می‌گویند که حجاب‌تان را کنار بگذارید. 🌸 فکر می‌کنید چرا؟ @abarshagerd ✍️
🌙 گاهِ شب 🌙 نگاه پهلوی به «زنان»؛ پا در جای پای آمریکا و انگلیس 🔘 از «سرسپرده» جز این نمی‌توان انتظار داشت که خود را تا حد امکان به «ارباب»ش شبیه کند و خوی او را پیشه نماید. با توجه به نزدیک شدن ایام دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی و سالروز اضمحلال رژیم منحوس پهلوی، نمونه‌ای را با یکدیگر به نظاره می‌نشینیم: 🔻 دوران حکومت «پهلوی‌ها» به طور رسمی از سال ۱۳۰۴ آغاز گردید. در این دوره، تا اوایل دهه‌ی ۴۰ «زنان» از حق رأی محروم بودند. 🔻 حکومت «ایالات متحده‌ی آمریکا» به طور رسمی در سال ۱۷۷۶ میلادی بر این کشور مسلط گردید. در این دوره، تا اوایل قرن بیستم «زنان» فاقد حق رأی بودند. در تاریخ ۲۶ آگوست ۱۹۲۰ به موجب مصوبه‌ی متمم نوزدهم قانون اساسی ایالات متحده‌ی آمریکا توسط کنگره‌ی این کشور، زنان در انتخابات سیاسی حق رأی یافتند. 🔻 حکومت «بریتانیا» نیز تا پیش از سال ۱۹۲۸ میلادی «زنان» کشورش را از شرکت در انتخابات محروم ساخته بود. @abarshagerd ✍️
🌙 گاهِ شب 🌙 اولویت‌ها و دغدغه‌های ذهنی «ولیّ‌فقیه» و «ما» 👇 کدام‌یک بیش از دیگری دغدغه‌ی ذهنی ماست؟ ⬅️ وضعیت نابه‌سامان خودروسازی و قیمت تأسف‌بار خودروها یا ⬅️ «قتلگاه» بودن فضای مجازی کنونی 👆 از نظر جانشین امام زمان(عج)، از بین دو امر مهم بالا، کدام‌یک قضیه‌ای 👈حیاتی👉 و مسئله‌ای 👈کلیدی👉 است؟ ✅ بنا بر سخنرانی امام خامنه‌ای در ۳ فروردین ۹۹، فضای مجازی قضیه‌ای 👈حیاتی👉 است و نیز بنا بر فرمایش ۲۲ تیر ۹۹، ایشان سروسامان دادن به «مدیریت» فضای مجازی و لزوم خارج کردن آن از سیطره‌ی دشمن را مسئله‌ای 👈کلیدی👉 و دارای 👈اولویت نزدیک و کوتاه‌مدت👉 دانسته‌اند؛ این‌ها سخنانی است که در برابر چشم ما بیان شده است نه در کنج پستو! 😔 ⬅️ با وجود مهم و لازم بودن رسیدگی به وضعیت رنج‌بار کیفیت خودروسازی و قیمت سرسام‌آور و آزاردهنده‌ی خودروها که حقیقتا سبب تأسف است، ولیّ‌فقیه هیچ‌گاه از این قضیه به عنوان یک امر 👈حیاتی👉 و 👈کلیدی👉 یاد نکرده‌اند؛ هیچ‌گاه! 👇 اکنون به محافل و دورهمی‌های روزمره‌ی خود نگاهی دیگر بیندازیم! 🔻 اولویت ذهنی ما کدام‌یک از این دو مورد است؟ 🔻 کدام‌یک از این دو، نَقل و نُقل محافل ماست؟ 🔻 حرف زدن و گفتگو کردن در خصوص کدام‌یک از این دو موضوع را مهم‌تر می‌دانیم؟ 🔻 آیا دست‌کم همان‌گونه که برای وضعیت ناراحت‌کننده‌ی «خودروسازی» در کشورمان دائما روضه می‌خوانیم(که البته بایستی بخوانیم)، برای «قتلگاه»ی که دشمن در فضای مجازی ایجاد نموده است و همه‌روزه و بلکه همه‌لحظه از ما تلفات می‌گیرد و اساس هویت و امنیت و فرهنگ را مورد هجوم بی‌امان قرار داده است نیز غصه و حرص می‌خوریم؟ 😔 وای بر هر آنکه برای این «قتلگاه» غصه نمی‌خورد و غم‌زده نیست و به وضعیت کنونی راضی است! اُف بر او! 😔 عذاب اخروی در انتظار هر توانگری است که برای اصلاح کلان وضعیت دهشتناک و دردآورِ کنونیِ فضای مجازی عمل بایسته انجام نمی‌دهد! 🌻 همانند ولیّ‌فقیه باشیم و دغدغه‌ها و غصه‌هایمان را بر اساس 👈اولویت‌ها👉 تنظیم کنیم، نه ذوقیات شخصی. @abarshagerd ✍️
🌙 گاهِ شب 🌙 مأموریّت «پهلوی» چه بود؟ 🔴 در طول تاریخ چند هزارساله‌ی «ایران»مان، تنها حکومتی که با دست بیگانه بر مسند قدرت نشسته و بر این سرزمین حکمرانی نموده، «پهلوی» است. 🔘 یک فرد «باهویّت» هیچ‌گاه در برابر بیگانه تسلیم نمی‌شود و «سرسپرده» نمی‌گردد؛ «سرسپردگی» یک انسان، شاید بهترین و روشن‌ترین دلیل برای اثبات «بی‌هویّتی» اوست. ♦️ «پهلوی» که حکومتی بی‌هویّت، بی‌ریشه، دون‌مایه و بیگانه با «هویّت ملّی ایرانیان» بود، از جانب انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها مأموریّت داشت که همانند گرگی خون‌آشام و بی‌رحم، به جان «عناصر هویّت ملّی» ما بیافتد که حقّا هم بی‌باکانه افتاد و تا بدانجا که در دستان آهنینش توان بود، مجدّانه و مصرّانه کوشید تا هیچ نشان و اثری از هیچ‌یک از مؤلّفه‌های هویّتی اسلامی-ایرانیِ ملّت ایران بر جای نماند و در راستای ریشه‌دار کردن وابستگی در ایران، عناصر هویّتی غربی را جایگزین آن نماید تا پس از آن، ملّت گرامی و عزیز ایران هیچ هویّت مستقل و شأنی را برای خود قائل نباشد و به هیچ چیزِ خود افتخار نکند و نتیجتا در برابر چپاول‌گری‌ها و خصومت‌های انگلیس و آمریکا، هیچ انگیزه‌ای برای دفاع از خود نداشته باشد. ⬅️ به عنوان نمونه، جالب است بدانید که سرسلسله‌ی نظام منحوس پهلوی یعنی «رضاشاه»؛ این قزاقِ انگلیسیِ ضدّ ملّت حتّی از مبارزه با «موسیقی ایرانی» نیز فروگذار نکرد؛ به طوری که رسما فرمان «ممنوعیّت موسیقی ایرانی» و «ترویج موسیقی غربی» را در اواخر دوران سلطنتِ ویرانگرش صادر نمود. 📝 توجّه خوانندگان این یادداشت را به سند مهمّ زیر که حاوی متن ابلاغیّه‌ی وزارت فرهنگ خطاب به «اداره‌ی موسیقی کشور» است، جلب می‌کنم(به نقل از کتاب «موسیقی ایران از آغاز تا امروز»، غلامرضا جوادی، انتشارات همشهری، سال ۸۰، ص ۴۷۰): ⏪ ⏪ «آقای سروان مین‌باشیان، رئیس اداره موسیقی کشور! پیرو ابلاغ شماره ۲۳۵۱۹ مورخه ۶ مهر ۱۳۱۷ حسب الامر اعلیحضرت همایون شاهنشاهی مقرر گردیده که اداره‌ای به نام اداره موسیقی کشور در این وزارتخانه به منظور تغییر موسیقی کشور و برقرار نمودن اساس آن بر روی اصول و قواعد و گامهای موسیقی غربی تأسیس گردد. وظایف کلی اداره مزبور به قرار زیر است: ۱- ساختن و انتشار قطعات موسیقی و سرود و تألیف کتابها طبق اصول و آیین موسیقی جدید و متداول نمودن قطعات و کتابها و روش‏های موسیقی ادبی-علمی و موسیقی غربی. ۲- تأسیس مجله موسیقی و نشر مقالات و تشکیل کنسرتها و نمایش و مجالس سخنرانی و ضبط و نقل صوت برای آشنا کردن اذهان و تعمیم موسیقی جدید بین اهالی کشور. ۳- نظارت در تألیفات و مقالات و قطعات و کتب و نت موسیقی و کنسرتها و نمایشها و سایر اموری که ارتباط با موسیقی دارد و جلوگیری از آن‏چه موافق موسیقی جدید نباشد. ... . کفیل وزارت فرهنگ-اسماعیل مرآت» @abarshagerd ✍️