eitaa logo
کانال فرج اله عباسی
53 دنبال‌کننده
262 عکس
91 ویدیو
0 فایل
عزت دنیا و آخرت در خدا محوری است.
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌹 جمالش قبلهٔ دلها، دَمَش حلّال مشکلها 🍃🌹 به پشت پردهٔ غیبت، حقیقت همچنان باقیست 🍃🌹 دعا کن تا که باز آید، جمالش جلوه گر گردد 🍃🌹 نیاید یوسف زهرا، مصیبت همچنان باقیست با صلوات بر 🌷 محمد و آل محمد 🌷 بر صف منتظران بپیوندیم
📚 کار کردن در ایام عزاداری 💠 سوال: آیا کار کردن در روز عاشورا و تاسوعای حسینی اشکال دارد؟ اگر کسی به خاطر نیاز مجبور به کسب و کار شود، حکم مسئله چیست؟ ✅ جواب: کار در این دو روز حرام نیست اما شایسته است در این ایام، به خصوص در روز عاشورا به عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) اشتغال داشته باشند و خود را از ثواب بزرگ آن محروم نسازند. 🆔 @leader_ahkam
روز تاسوعا چه گذشت؟ 🏴 ۱ 🏴 محاصره خیمه ها در کربلا امام صادق "علیه السلام "فرمود: تاسوعا روزی بود که حسین و اصحابش را در کربلا محاصره کردند و سپاه شام بر قتل آن حضرت اجتماع نمودند و پسر مرجانه و عُمَر سعد به خاطر کثرت لشکری که برای آنها جمع شده بود، خوشحال شدند و آن حضرت و اصحابش را ضعیف شمردند و یقین کردند که یاوری از برای او نخواهد آمد و اهل عراق حضرتش را مدد نخواهند نمود. 📚کافی، ج ۴، ص ۱۷۴ 🏴 ۲ 🏴 در خواست تأخیر جنگ از سوی امام حسین "علیه السلام" در عصر تاسوعا امام علیه السلام برای به تعویق انداختن جنگ یک شب دیگر مهلت گرفتند. چون عُمَر سعد لشکر را آماده جنگ با امام نمود، حضرت به برادرش عبّاس فرمود: یک شب دیگر مهلت بگیرد. آنها در ابتدا قبول نکردند، ولی بعد قبول کردند که شبی را صبر کنند. 📚امالی صدوق: ص ۲۲۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ آیا عزاداری بر مصیبت سید الشهداء علیه السلام در سیره اهل بیت علیهم السلام وجود داشت؟ 💠 استاد: حجت الاسلام رستم‌نژاد ◄مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) ➡️ @spasokh
🔹 و دارد. عاشورا درس می‌دهد که برای ، باید کرد. درس می‌دهد که در راه ، از همه چیز باید گذشت. درس می‌دهد که در حقّ و باطل، کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان، شریف و وضیع و امام و رعیّت، با هم‌ در یک صف قرار می‌گیرند. درس می‌دهد که با همه‌ی توانایی‌های ظاهری، بسیار آسیب‌پذیر است. درس می‌دهد که در ماجرای ، از همه چیز بیشتر، برای انسان، لازم است. بی‌ بصیرت‌ها فریب می‌خورند. بی‌بصیرت‌ها در جبهه‌ی باطل قرار می‌گیرند؛ بدون این‌که خود بدانند. همچنان‌که در جبهه‌ی ابن‌زیاد، کسانی بودند که از فسّاق و فجّار نبودند، ولی از بی‌بصیرت‌ها بودند. ۱۳۷۱/۴/۲۲
🏴روایت است که چون تنگ شد بر او میدان فتاده از حرکت ذوالجناح وز جولان   🏴 هوا ز بادِ مخالف چو قیرگون گردید عزیزِ فاطمه از اسب، سرنگون گردید   🏴نه ذوالجناح دگر تابِ استقامت داشت نه سیدالشهدا بر جدال، طاقت داشت   🏴کشید پا ز رکاب آن خلاصۀ ایجاد به رنگ پرتوِ خورشید، بر زمین افتاد   🏴بلند مرتبه شاهی ز صدرِ زین افتاد اگر غلط نکنم، عرش بر زمین افتاد
شهادت امام زین العابدین سلام الله علیه و ورود اسرای اهل بیت علیهم السلام به کوفه تسلیت باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ هدف اصلی و والای امام حسین علیه السلام از قیام چه بود؟ 🎤 آیت الله جوادی آملی
با بر محمد و خاندانش یادی از داشته باشیم 🕌مولای من🕋 امروز روز ، روز توست! و روزی‌ است ڪه در آن‌ تو انتظار می‌رود. روزی صدای انا بقیه الله از کنار 🕋کعبه، جهان را پر از نور خواهد ‌کرد. 🌷🌷🌷🌷🌷 @abbasi114
⚫️سنگيني عبادت ⚫️اگر انسان اول معبود را ببيند سنگيني عبادت براي او آسان مي‌شود چون مي‌داند كه را مي‌پرستد و اگر بشناسد كه او جمال محض است و كمال صرف، سختي عبادت بر او آسان مي‌شود. عبادت سخت است كار آساني نيست لذا صبر عند الاطاعة جزء بهترين فضايل است كه صبر را رأس ايمان قرار داده‌اند كه «الصبر من الايمان بمنزلة الراس من الجسد»  عبادت سخت است كه انسان بندگي و بردگي غير را بپذيرد آن خودخواهي نمي‌گذارد كه انسان بگويد من بنده‌ام وقتي معبود را با جمال و زيبايي مشاهده كند سختي عبادت بر او آسان مي‌شود از اينكه عبادت سخت است نماز دشوار است مي‌بينيد خداي سبحان از او به عنوان اينکه اين يك امر سنگين و بزرگ است ياد مي‌كند. مي‌گويد: نماز خيلي سخت است ﴿انها لكبيرة الا علي الخاشعين﴾  گرچه از نظر وقت شايد بيش از يك ربع فرصت بيشتر نخواهد، اما بسياري از افراداند كه از خواندن نماز استنكاف دارند، سختشان است، پيشاني به خاك گذاشتن براي انساني كه داعيهٔ استقلال دارد سخت است، از نظر زمان فرصت زيادي ندارند و از نظر كار هم مثل روزه يا مكه رفتن نيست كه مشكلاتي به همراه داشته باشد، اما همين كه انسان اظهار بندگي كند بگويد من بنده‌ام، اين با خوي و خودخواهي آدمي‌سازگار نيست. 🎧📖برگرفته از تفسیر گویا
⚫️لذت عبادت ⚫️ اگر جمال معبود را ديد لذت زيارت آن معبود سختي عبادت را آسان مي‌كند لذا «اياك» كه خطاب به معبود است قبل از عبادت ذكر شده است تا عبادت را در كام انسان شيرين كند و آسان كند. اگر كسي نماز را با سختي خواند تكليف را انجام داد ولي لذتي از نماز نبرد بعنوان اسقاط تكليف وظيفه را انجام داد. اما عده اي اصرار دارند که از نماز بيرون نيايند چون از اين نماز بحق لذت مي‌برند اگر كسي گفت اول تا آخر دنيا اگر يك شب بود و من سجده مي‌كردم ميگفتم «هذه ليلة السجود»  و يا به ركوع مي‌رفتم و مي‌گفتم هذه ليلة الركوع چون در آن حال لذت مي‌برد و هرگز ممكن نيست حال لذيذ را رها كند. اين يكي از نكات تقديم اياك بر نعبد است كه ﴿اياك نعبد﴾. 🎧📖برگرفته از تفسیر گویا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاری کنیم که نخوریم حسرت خوردن به خاطر دوری از است 🎙️آیت الله تقوایی
به مناسبت ماه صفر
آیا ماه صفر، ماه نحس ست؟ آیا به صدقه دادن در این ماه سفارش شده است؟ ✍️مطالبي که در مورد بلابودن یا نحس بودن ماه صفر گفته ميشود صحت ندارد و روایت معتبری وارد نشده است. ✍️بهتر است به این خرافات دامن نزنیم. 🌷🌷صدقه دادن هميشه خوب است و ارتباطي به ماه صفر ندارد.🌷🌷 🏴ماه صفر ماه ورود اهل بیت امام حسین به شام است. 🏴ماه صفر ماه رحلت رسول خداست. 🏴ماه شهادت امام حسن مجتبی است. 🏴 ماه شهادت امام رضا است. ❌هیچ کدام از این مصیبت ها دلیل بر نحس بودن ماه صفر نخواهد شد. اگر ماه مصیبت نحس باشد، باید ماه محرم هم نحس باشد. ماه رمضان هم نحس باشد. ماه های دیگر که مصادف با شهادت دیگر ائمه است، هم نحس باشد. هیچ کس چنین باوری ندارد.
❓کافر کیست❓ ✍پاسخ✍ کسی که به یگانگی خدا و نبوت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم شهادت دهد و به معاد باور داشته باشد ، مسلمان است. کسی را که به اصول و فروع دین اعتراف کند ، نمی توان کافر دانست. در نگاه امام راحل رضوان الله علیه کافر در اصطلاح فقه اسلام، کسی است که به دینی غیر از اسلام معتقد باشد و یا اگر اسلام اختیار کرده و منتسب به آن شده یکی از ضروریات اسلام را با اینکه می‌داند که از ضروریات است، انکار کند بطوری که برگشت انکار آن ضروری دین به انکار رسالت و یا تکذیب رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌ و‌ آله‌ و سلّم) و یا ناقص شمردن شریعت آن جناب باشد و یا از او گفتار و کرداری سر بزند که اقتضای کفر او را داشته باشد. 📚📚📚📚📚 خمینی، سید روح‌الله، ترجمه تحریرالوسیله، ج۱، ص۱۳۲.
کیست❓ ✅ معنای لغوی شیعه در لغت بر دو معنا اطلاق می‌شود، یکی توافق و هماهنگی دو یا چند نفر بر مطلبی، و دیگری، پیروی کردن فردی یا گروهی، از فرد یا گروهی دیگر. [۱ و ۲] ✅معنای اصطلاحی در اصطلاح به آن عده از  گفته می‌شود که به  و  بلافصل (علیه‌السلام) معتقدند، و بر این عقیده‌اند که  و  (صلی‌الله‌علیه‌ و‌ آله‌ و سلّم) از طریق نص شرعی تعیین می‌شود و امامت حضرت علی (علیه‌السلام) و دیگر نیز از طریق نص شرعی ثابت شده است.[۳ و ۴] اطلاق شیعه بر دوستان و پیروان امیرمومنان (علیه‌السلام) نخست، از طرف (صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌ آله‌ و سلّم) صورت گرفته است. این مطلب، در  متعددی که از آن حضرت روایت شده، مطرح شده است. سیوطی از علمای اهل سنت از جابر بن عبدالله انصاری و ابن عباس و علی (علیه‌السلام) روایت کرده که پیامبر اکرم (صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌ آله‌ و سلّم) در تفسیر آیه‌ 🌺ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات اولئک هم خیر البریّه🌺 [۵]  اشاره به علی (علیه‌السلام) کرده و فرمود: 🌷تو و روز ، رستگار خواهید بود.🌷[۶ و۷] ✅ عقاید شیعه شیعه در اصول بنیادین اسلام نظیر ،  و  با دیگر فرق اسلامی مشترک است. اما امام معصوم از نگاه شیعه، #کامل و در و و جانشین پیامبر (صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌ آله‌ و سلّم) تا روز قیامت در میان مردم است.[۸ و ۹] 📚پانویس📚 ۱. ابن منظور، لسان العرب، ج۸، ص۱۸۸.     ۲. طباطبایی، محمد حسین، المیزان فی تفسیر القرآن، ج۱۷، ص۱۴۷.   ۳. شیخ مفید، محمد بن محمد بن نعمان، اوائل المقالات، ص۳۵.     ۴. شهرستانی، محمد بن عبدالکریم، الملل و النحل، ج۱، ص۱۴۶.     ۵.سور بینه، آیه۷.     ۶. سیوطی، جلال الدین، الدر المنثور، ج۸، ص۵۸۹.     ۷. امینی، عبدالحسین، الغدیر، ج۲، ص۵۷۵۸.     ۸. خمینی، روح الله، صحیفه امام، ج۱، ص۵، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۸۹     ۹. خمینی، روح الله، شرح چهل حدیث، ص۵۷۶، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۸۸. 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷خدایا بر محمد و آل محمد درود بفرست 🌷در ظهور مولایمان مهدی فاطمه تعجیل بنما 🌷ما را از شیعیان امیرمومنان علیه السلام قرار ده
🏴🏴🏴 شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها 🏴🏴🏴🏴🏴 بابا بیا که جز تو برایم طبیب نیست غیر از پدر که در دل دختر حبیب نیست 🏴 رویی چو روی دلکش تو نیست در جهان چشمی چو چشم‌های تو خاطرفریب نیست 🏴 جز تازیانه زخم مرا مرهمی نبود دردم ز حد گذشت ولیکن طبیب نیست 🏴 بابا عموی پردل و باغیرتم کجاست اینها حرامی‌اند و یکی‌شان نجیب نیست 🏴
🏴 حضرت رقیه سلام الله علیها ✍ عمادالدین طبری و ملا حسین واعظ کاشفی، از علماى قرن هفتم و علمای قرن دهم بدون ذكر نام رقيه، از دختركى از امام حسین ياد مى‌كنند كه در خرابه‌ شام وفات كرد. ✍ محمدحسن یزدی، نويسنده قرن سيزدهم به نام رقيه تصريح كرده و آورده است:  هلال‌ بن نافع، از سربازان دشمن مى‌گويد: من در روز عاشورا در ميان دو صف لشكر ايستاده بودم و نگاه مى‌كردم. دختر كوچكى را ديدم كه آمد و دامن امام حسين را گرفت و گفت: اى پدر! مرا درياب كه بسيار تشنه‌ام. حضرت نگاهى كرده گريست و فرمود: اى نورديده! صبر كن. خداوند تو را سيراب خواهد كرد. به درستى كه او وكيل من است. پس دست او را گرفت و به خيمه‌ها برگردانيد. هلال مى‌گويد: پرسيدم كه اين طفل كيست و چه نام دارد؟ شخصى گفت: او رقيّه دختر سه ساله‌ حسين است. شیخ بهایی در کتاب کامل می نویسد: «در ميان اسيران، دختركى بود چهار ساله. شبى از خواب بيدار شد و گفت: پدر من حسين كجاست؟ او را در خواب ديدم، زنان و كودكان در گريه افتادند. به يزيد خبر بردند، آن لعين گفت: سر پدر او را بياورند و در كنار او نهند. سر را آوردند و در كنار آن دختر چهار ساله نهادند. پرسيد: اين چيست؟ گفتند: سر پدر تو است. آن دختر بترسيد و رنجور شد و در آن چند روز از دنیا رفت.»  در برخى از كتاب‌ها، نقل شده كه دختر چهار ساله‌ امام حسين با سر بريده‌ چنين سخن مى‌گفت: پدر جان! چه كسى تو را با خونت خضاب كرده است؟ پدر جان! چه كسى رگ‌هاى گردنت را بريده؟ پدر جان! چه كسى مرا در كودكى يتيم كرده است؟ اى پدر! چه كسى از يتيم نگه‌دارى كند تا بزرگ شود؟ اى پدر جان! چه كسى به فرياد اين زنان بدون پوشش مى‌رسد؟ اى پدر! چه كسى دادرسى اين زنان اسير را مى‌كند؟ پدر جان! چه كسى نظر مرحمتى به سوى اين چشم‌هاى گريان ما مى‌كند؟ اى پدر! كى به اين زنان بى‌صاحب و غريب توجه خواهد كرد؟ پدر جان! ما پس از تو كسى را نداريم. داد از غريبى و بى‌كسى؟ اى پدر! كاش من فداى تو شده و عوض تو مرا كشته بودند. پدر جان! كاش پيش از اين كور شده و تو را به اين حال مشاهده نكرده بودم. اى پدر جان! كاش مرا در زير خاک پنهان كرده بودند و نمى‌ديدم كه محاسن مباركت به خون خضاب شده باشد. متن کامل را اینجا بخوانیم 👇👇👇👇👇 https://fa.wikifeqh.ir/رقیه_بنت_حسین
❌ لعن‌شدگان در قرآن ❌ سؤال چه کسانی در قرآن نفرین شده‌اند؟ ✅مفهوم‌شناسی لعن لعن به معنای طرد و دور کردن با غضب است. اگر لعن از جانب خدا باشد در آخرت به معنای عقوبت و در دنیا به معنای انقطاع از قبول رحمت و توفیق است. و اگر از جانب انسان باشد به معنای دعا و نفرین و درخواست بر ضرر غیر است. 📚راغب اصفهانی، حسین بن محمد، المفردات فی غریب القرآن، بیروت، دار الشامیه، چاپ اول، ۱۴۱۲ق، ص۴۷۱. ✅مصادیق لعن در قرآن کریم خداوند در قرآن کریم ۳۷ بار «لعن» را با انتساب به خودش و نیز یک بار با انتساب به مردم به کار برده است. با توجه به معنای لغوی لعن و انتساب آن به خدا روشن می‌شود لعن منع عقلی و نقلی ندارد. در مقابل، خداوند در قرآن از سبّ(فحش دادن) نهی کرده است. (انعام: ۱۰۸) خداوند در قرآن برخی افراد را لعن نموده است: ۱. ابلیس: ﴿وَإِنَّ عَلَیْک لَعْنَتِی إِلَی یَوْمِ الدِّینِ؛ همانا لعنت من بر توست تا روز جزا.﴾ (سوره ص:۷۸) ۲. عموم کافرین: ﴿إِنَّ اللَّهَ لَعَنَ الْکافِرِینَ وَأَعَدَّ لَهُمْ سَعِیرًا؛ همانا خداوند لعنت کرده کافران را و برای آنان جهنم را آماده نموده است.﴾ (احزاب:۶۴) و همین‌طور در آیه۱۵۹ و ۱۶۱ سوره بقره. ۳. کفار بنی اسرائیل: ﴿لُعِنَ الَّذِینَ کفَرُواْ مِن بَنِی إِسْرَائِیلَ عَلَی لِسَانِ دَاوُودَ وَعِیسَی ابْنِ مَرْیَمَ ذَلِک بِمَا عَصَوا وَّکانُواْ یَعْتَدُونَ؛ لعنت شدند کسانی که از بنی اسرائیل کافر شدند، به زبان داود و عیسی بن مریم.﴾ (مائده:۷۸) ۴. ظالمان: ﴿أَلاَ لَعْنَه اللّهِ عَلَی الظَّالِمِینَ؛ آگاه باش لعنت خدا بر ظالمان است.﴾ (هود:۱۸) ۵. آزار دهندگان رسول‌الله(ص): ﴿إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَه وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُّهِینًا؛ و کسانی که خدا و رسول را اذیت می‌کنند خداوند آنان را در دنیا و آخرت مشمول لعنت خود قرار داده است.﴾ (احزاب:۵۷) ۶. تهمت زنندگان به زنا: ﴿إِنَّ الَّذِینَ یَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ الْغَافِلَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ لُعِنُوا فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَه وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ؛ کسانی که به زنان با ایمان و پاک‌دامن بی‌خبر از کار بد تهمت بستند محققا در دنیا و آخرت ملعون شدند.﴾ (نور:۲۳) ۷.قتل مؤمن: ﴿وَمَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِیهَا وَغَضِبَ اللّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِیمًا؛ و هر کس مؤمنی را به عمد بکشد مجازاتش آتش جهنم است که در آن جاوید معذب خواهد بود. خدا بر او خشم و لعنت کند. و عذابی بسیار شدید برایش مهیّا سازد.﴾ (نساء:۹۳) ۸. نفاق: ﴿وَعَدَ الله الْمُنَافِقِینَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْکفَّارَ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدِینَ فِیهَا هِیَ حَسْبُهُمْ وَلَعَنَهُمُ اللّهُ وَلَهُمْ عَذَابٌ مُّقِیمٌ؛ خدا مرد و زن از منافقان و کافران را وعده آتش دوزخ و خلود در آن داده همان دوزخ برای کیفر آنان کافی است و خدا آنان را لعن کرده و برای آنان عذاب ابدی است﴾ (توبه:۶۸) و آیه ۲۳ سوره محمد و آیه ۶ سوره فتح. ۹. شجره ملعونه: ﴿وَمَا جَعَلْنَا الرُّ‌ؤْیَا الَّتِی أَرَ‌یْنَاکَ إِلَّا فِتْنَةً لِّلنَّاسِ وَالشَّجَرَ‌ةَ الْمَلْعُونَةَ فِی الْقُرْ‌آنِ؛ و [نیز] آن درخت لعنت شده در قرآن را جز برای آزمایش مردم قرار ندادیم.﴾ (اسراء:۶۰) ۱۰. اصحاب سبت: ﴿... أَوْ نَلْعَنَهُمْ کَمَا لَعَنَّا أَصْحَابَ السَّبْتِ ۚ وَکَانَ أَمْرُ اللَّـهِ مَفْعُولًا؛ ... یا همچنانکه «اصحاب سبت» را لعنت کردیم؛ آنان را [نیز] لعنت کنیم و فرمان خدا همواره تحقق یافته است.﴾ (نساء:۴۷) ۱۱. مؤمنین به جبت و طاغوت: ﴿أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذينَ أُوتُوا نَصيباً مِنَ الْكِتابِ يُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَ الطَّاغُوتِ وَ يَقُولُونَ لِلَّذينَ كَفَرُوا هؤُلاءِ أَهْدى‏ مِنَ الَّذينَ آمَنُوا سَبيلاً۝أُولئِكَ الَّذينَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ وَ مَنْ يَلْعَنِ اللَّهُ فَلَنْ تَجِدَ لَهُ نَصيراً۝؛ آيا نديدى كسانى را كه بهره‌‏اى از كتاب (خدا) به آنان داده شده، به «جبت» و «طاغوت» ايمان مى‌‏آورند و درباره كافران مى‏‌گويند: آنها، از كسانى كه ايمان آورده‌‏اند، هدايت يافته‏‌ترند؟! آنها كسانى هستند كه خداوند، ايشان را از رحمت خود، دور ساخته است؛ و هر كس را خدا از رحمتش دور سازد، ياورى براى او نخواهى يافت.﴾ (نساء:۵۱، ۵۲) در آیه ۶۰ سوره مائده هم پرستش‌کنندگان طاغوت را لعن کرده است.
📗کسانی که در پی هستند باید (ع) را بگیرند 💠 رسمی ما در ایام و این دعا است که عرض میکنیم: « أَعْظَمَ اللَّه اجورنا بمصابنا بالحسين عليه السّلام و جعلنا و إيّاكم من الطالبين بثاره» بخش اول این برای بردن است اما بخش دوم این دعا، که بر عهده ماست که از می خواهیم به ما آن را بدهد که خون بهای حسین بن علی(ع) را بگیریم. 💠 در اینجا چند نکته مطرح میشود: اول اینکه خون بهای هر کسی را اولیاء او باید بگیرند و کس دیگری حق این کار را ندارد. دوم اینکه کسی از قاتلین سید الشهداء زنده نمانده تا خون بهای حضرت را از او بگیریم. معلوم می شود جریان حسین بن علی(ع) جریان حق و و مبارزه با باطل است که در همه عصرها وجود دارد، کسانی که در هر زمانی با حق و عدل مخالفت کردند باید مورد قرار بگیرند و کسانی که در پی حق هستند باید خون بهای حسین(ع) را بگیرند. از طرف دیگر وجود مبارک پیامبر(ص) فرمود: «أَنَا وَ عَلِيٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّة» حالا که ما فرزندی را قبول کرده ایم و فرزندان (ع) شدیم در نتیجه آنها پدر ما را کشتند بنابراین، این وظیفه ماست که خون بهای را مطالبه کنیم. 💠 دیدار جمعی از اعضاء موسسه وارث انبیاء با آیت الله جوادی آملی 🗓۲۴مهرماه ۱۳۹۷شمسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ریشه اصلی قوانین خدا و اسلام چیست❓❗️ 🔰 🌷داوری به عدالت 🌷گفتار به حق 🌷وفا به عهد و پیمان ها
کنار ضریح 🌷 امام مهربانی ها 🌷 ابالحسن علی بن موسی الرضا سلام الله علیه دعاگوی همه هستم و به نیابت از همه زیارت می کنم 🕋اغنیا مکه روند و فقرا پیش تو آیند جان به قربان تو مولا که تو حج فقرایی🕋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ آیا اختلاط زن و مرد در پیاده روی اربعین باعث به گناه افتادن نیست؟! 🎤 حجت‌الاسلام خانجانی # محرم_و_نامحرم