eitaa logo
محسن عباسی ولدی
54.8هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
342 فایل
زیر مجموعهٔ کانون فرهنگی_تبلیغی آیین فطرت توحیدی کانال ‌زیر نظر مستقیم حاج آقا عباسی ولدی اداره ‌می‌شود. کانال ها و آدرسهای کانون: ktft.ir/v سایت و ادمین فروش انتشارات آیین فطرت: ketabefetrat.com @foroosh_fetrat ارتباط با مدیر: @modir_abbasivaladi
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐 سال "جهش تولید با مشارکت مردم" فیلم کامل پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز 🇮🇷پویش 🇮🇷 🔰مطالعه یا استماع بیانات مقام معظم رهبری 📆 سخنرانی ۱۴۰۳/۱/۱ 🔆 پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ 🔹بخوانید. 👇👇👇 https://khl.ink/f/55687 @abbasivaladi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ شکر بر نداده‌ها‼️ 💠 سلسه کلیپ‌های تفسیر موضوعیِ ۹ 🔸ببینید، عمل کنید و انتشار دهید. 👌کیفیت اصلی (کلیک کنید) @abbasivaladi
🍃یکِ یکِ یک سال‌هاست که می‌گویم: «وقتی بیایی تاریخ جهان را از نو ورق خواهیم زد. دلدادگانت ظهور تو را مبدأ تاریخ می‌کنند. آقا! می‌شود بگویی 1/1/1 کی فرا می‌رسد؟» و حالا می‌گویم: وقتی بیایی مبدأ و مقصد تاریخ یکی خواهد شد. هر روزی که از عاشقانت تاریخ آن روز را بپرسی، می‌گویند: 1/1/1. عاشقانت زمان را خوب می‌شناسند و می‌دانند که وقتی بیایی زمان از بهت عشق تو در جای خویش، خشکش خواهد زد. مگر می‌شود زمان در وقت ظهورت تو را ببیند و عبور کند؟ به گمانم راز جوان ماندن تو نیز همین است: زمان به تو که می‌رسد دیگر پای رفتن ندارد. می‌ماند و می‌ایستد به تماشا. آقا! با تو هر روز، اوّلین روز است و هر ماه، اوّلین ماه و هر سال، اوّلین سال. شبت بخیر گل همیشه بهار خدا! @abbasivaladi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨سحر دهم 🎙حاج میثم مطیعی @abbasivaladi
سلام وقتتون بخیر و نماز روزه‌هاتون قبول و عیدتونم مبارک. الهی که سالی پر از معرفت و محبت خدا و اهل بیت علیهم السلام در انتظارتون باشه. دوست داشتم تو ماه مبارک رمضان به اندازۀ فرصتی که دارم، موضوعی رو با شما در میون بذارم که شکر خدا تا به حال پنج جلسه در خدمتتون بودم. امروز اگه خدا بخواد ششمین جلسه رو در خدمتتون خواهم بود. لطفا هر کدوم از جلسات قبل رو مطالعه نکردید تا وقت هست، مطالعه کنید 👇 https://eitaa.com/abbasivaladi/14940 ساعت 11:20 در کانال @abbasivaladi منتظرتون هستم. @abbasivaladi
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع ما از فلسفۀ‌ روزه شروع شد و به ایمان به غیب رسید. قبل از این که ادامۀ بحث رو بخونید خواهش می‌کنم این مطلب از جلسۀ پنجم رو بخونید تا خیلی زود در جریان خلاصۀ حرف‌ها قرار بگیرید: https://eitaa.com/abbasivaladi/14916 بر اساس اون احادیثی که در جلسۀ پنجم خونده شد‌، برامون معلوم شد که بچه‌ها هم فطرت دارند و فطرتشون پاکه و بی‌آلایشه و مثل ما آلوده نشدند. حالا یه عده‌ای که هیچ اعتقادی به حرف خالق ندارند و هیچ اعتقادی به حرف کسی که از طرف خالق حجت بر ماست ندارن،‌ اومدن با استدلال‌های به ظاهر علمی، می‌گن: شما دربارۀ مفاهیم غیبی و ماورائی مثلا تا حدود ده دوازده سالگی و حتی بیشتر از این سن، حرفی نزنید. چون این مفاهیم برای بچه‌ها باورپذیر نیست به همین دلیل چون نمی‌فهمند و گیج می‌شن، حتی ممکنه کارشون به انکار کشیده می‌شه. یعنی چی؟ معنای دقیق این راهبرد اینه: شما کاری به مفاهیم غیبی و ماورائی نداشته باشید، تا ما با خیال راحت کارمون رو انجام بدیم. بعد که کار ما انجام شد و ذهن بچه‌هاتون پر شد از اراجیفی که ما به نام مفاهیم ماورائی بهشون تزریق کردیم، حالا اگه دلتون خواست دربارۀ مفاهیم غیبی حرف بزنید؛ اما خیلی آروم آروم تا ما کارمون رو تکمیل کنیم. @abbasivaladi
اینها یک نکتۀ انحرافی رو وارد استدلالشون می‌کنن که باعث می‌شه ما حرفشون رو باور کنیم. اون نکته هم تکیه روی باورپذیر بودنه. چرا ما حرفشون رو قبول می‌کنیم؟ چون حواسمون نیست مهم‌تر از باور پذیر بودن، فطرت‌پذیر بودنه. همۀ حرف‌هایی که ما دربارۀ فطرت زدیم، نشون می‌داد که انسان با این مفاهیم در فطرتش آشناست. خدا اون رو بر معرفت و گرایش به این مفاهیم آفریده. این، خیلی بالاتر از باورپذیر بودنه. @abbasivaladi
مفاهیم فطری، حتما باورپذیر هستند. اگه برای کسی باورپذیر نشد، باید دنبال مانعش گشت، نه این که به طور کلی اون رو از دایرۀ مفاهیمی که آموزش می‌دیم حذف کنیم. شما اگه ببینید بچه‌ای شیر مادرش یا غذایی رو که متناسب با خلقت و مزاجش درست شده، نمی‌خوره یا وقتی می‌خوره بالا می‌آره، چی کار می‌کنید؟ به طور کلی بهش غذا نمی‌دید؟ یا دنبال دلیل این اتفاق می‌گردید تا ببینید چرا بچه با این که قاعدتا باید شیر مادر یا غذای متناسب با خلقتش رو بخوره، نمی‌خوره یا بالا می‌آره؟ چرا دربارۀ مفاهیم فطری این کار رو نمی‌کنیم؟ @abbasivaladi
با این نگاه، باورپذیر بودن یا نبودن، بحث خیلی سطح پایین و به عبارت صریح‌تر، بحثی انحرافی می‌شه. مسئله، باورپذیر بودن یا نبودن نیست، مسئله اینه که انسان به صورت فطری دنبال همچین مفاهیمی می‌گرده ما در درجۀ اول باید دنبال مفاهیمی بگردیم که غذای فطرت انسانه؛ غذایی که با مزاج فطری انسان بسازه. این نکتۀ انحرافیِ باورپذیر بودن یا نبودن، مثل اینه که کسی گرسنه‌ست، نون تازه و خوشبویی هم پخته شده؛ اما دو نفر نشسته‌ان و در این باره بحث می‌کنن که چه جوری می‌شه به این فرد بقبولونیم که نون هم غذاست. این چه بحثیه؟ شما نون رو به دستش بده، اون خودش دنبال غذاست. همین که نون رو دم دستش بذارید، خودش به طرفش می‌ره @abbasivaladi
از چند دهۀ قبل به اون طرف، تفکّر باورپذیر کردن اهل بیت علیهم السلام جایگاه چندانی در تربیت دینی نداشت. پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما برامون قصه‌هایی می‌گفتند که امروز طرفدارای نظریۀ باورپذیر کردن اهل بیت علیهم السلام اونا رو از فهرست قصّه‌های ما حذف کردن. کارتون‌هایی هم که برای سنین ما در اون زمان ساخته می‌شد اگر چه تخیّلی بودند؛ اما اوج تخیلی بودنشون تو این بود که یه حیوونی مثل انسان حرف می‌زد و مثل انسان‌ها زندگی می‌کرد؛ مثل پسر شجاع یا هاچ زنبور عسل، اما تو همین دو سه دهۀ اخیر که این تفکّر؛ یعنی باورپذیر کردن اهل بیت علیهم السلام جایگاه ویژه‌ای بین ما باز کرده، شخصیت‌هایی از طریق فیلم و سریال و انیمیشن وارد زندگی بچه‌های ما شده که کارهاشون کمترین شباهت رو به زندگی انسان‌های معمولی داره؛ امّا همین شخصیت‌ها به قدری برای بچه‌های ما باورپذیر شده که تبدیل به آرزوی اونا شدن. امروز از داستان،‌ سینما و بازی رایانه‌ای به عنوان سه ابزار اصلی برای خیالی کردن دنیای آدم‌ها استفاده می‌شه و ما هنوز در بند این تفکر هستیم که اهل بیت علیهم السلام رو باید باورپذیر معرفی کنیم. @abbasivaladi