eitaa logo
حجت الاسلام مهدی میرزائی
529 دنبال‌کننده
3هزار عکس
376 ویدیو
544 فایل
كانال رسمى حجت الاسلام مهدی میرزائی در زمينه نشر درسگفتارها، مواضع و سخنراني هاى ايشان و ارائه ومعرفی محتویات راهبردی در تربیت انسان تراز در تحقق تمدن مهدوی برای كاربران مي باشد. ▶️https://t.me/alab : ارتباط با ادمین📮 ⇨ @Mahdimir255
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌صحبت‌های بسیار مهم استاد وکیل پور دام ظله 🔸مردم ما را می بینند می گویند شما کجای زندگی ما هستید ؟؟؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸نکات عملیاتی در تمهیدات ورود به اسلام شناسی 🔸ضرورت شناسی ورود در عرصه علوم انسانی 📌ساحتهای تمدن در دو عرصه نرم افزار وسخت افزار 🔺نرم افزار قطب نمای تمدن 🔺تولید فکر وپرورش انسان دو بعد از ابعاد مهم نرم افزار 🔸رسالت های علوم انسانی 🔻توصیف انسان مطلوب 🔻توصیف انسان محقق وموجود 🔻ایصال انسان موجود به انسان مطلوب (حکمرانی) ✔️کشف واصطیاد راهبرد های کلان ومکتب سازی ✔️تاسیس قوانین ✔️تاسیس ساختار ⏪وحدت حوزه ودانشگاه ⏪تغییر ساختار به حسب زمان ✔️ایجاد سازمان 📌امتداد سیاسی واجتماعی معارف عقلی ونقلی دین ♦️حجت الاسلام مهدی میرزایی 👇👇👇👇
سلسله مباحث"افق هایی برای قطب نمای تمدن" واکاوی تمهیدات،اندیشه ها وجریانات ورود به علوم انسانی اسلامی 🔸تمهیدات لازم وضروری در اسلام شناسی 🔸ضرورت شناسی ورود در عرصه علوم انسانی 🔸معرفی دانش های راهبردی در ورود به علوم انسانی برای اسلامی سازی علوم انسانی 🔸معرفی مهم ترین اندیشکده های مولد علوم انسانی در عرصه بین الملل 🔸سیرهای مطالعاتی در حوزه عمومی وتخصصی (علوم اسلامی وانسانی) 🔸جریان شناسی علوم انسانی غربی 🔸جریان شناسی طیف های فعال در اسلامی سازی علوم انسانی در حوزه و..... 📌استاد مهدی میرزایی
📌معنویت حسینی تنها معنویت راستین در عصر بحران معنوی6👇 🔺مراحل وابعاد معنویت حسینی 🔸خودسازی 🔸خانواده سازی 🔸جامعه سازی 🔴بررسی مرحله سوم "جامعه سازی" 📌دستگیری ودغدغه مندی اجتماعی مهم ترین انگیزه اصلی در قیام حضرت سیدالشهدا ع 📌نفرین حضرت حجت عج به ساکتان فتنه در زیارت ناحیه مقدسه 📌حبیب بن مظاهر شخصیت دغدغه مند کربلا (پرهیز از تک خوری در کار خیر) 📌سبب پیشی گرفتن ابن فهد حلی از علمای مشهور وبه نام 🔻هیات حضرت علی بن موسی الرضاع _بجنوردی های (خراسانی ها)ورامین 🔸روضه حضرت سیدالشهدا ♦️شب دهم،شب عاشورا 🔸حجت الاسلام مهدی میرزائی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌قیام حسینی ،قیام دغدغه مندان 4 🔺نگاهی به قیام سیدالشهدا از دریچه دغدغه مندی ومسئولیت اجتماعی 📌ریشه شناسی ارتجاع دوران پسا نبوی 🔺معاشرالمسلمین المسرعه الی قیل الباطل والمغضیه علی فعل القبیح الخاسر 🔸بررسی دومین عامل ارتجاع بعد از رحلت نبی مکرم اسلام "جریان نفوذی ها" 📌مخالفت با ترویج سنت نبوی ومنع حدیث به مدت ۱۰۰سال در دوره خلفا 📌ترویج گزاره ها واحکام اسرائیلی و ورود آن در کتب حدیثی پس از آزاد سازی نشرحدیث 📌سلبریتی های تاریخ خلفا وجایگزینی اندیشه های یهودی به جای سنت نبوی 🔺تمیم داری 🔺کعب احبار 🔺ابوهریره 🔺وهب بن منبه ◾️شب دهم محرم-مسجد حضرت صاحب الزمان عج شهرک طوبی شهرستان ورامین 🔸حجت الاسلام مهدی میرزائی
🏴عاشورا و گام دوم انقلاب اسلامی 🇮🇷انقلاب اسلامی، یک انقلاب به تمام معنا و همه‌جانبه بود؛ انقلابی در همه ابعاد زیست فردی و اجتماعی و تمدنی. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در بیانیه گام دوم، گام دوم انقلاب اسلامی را به عنوان «گام دوم فردسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» نامیدند. برخلاف پندار برخی از روشنفکران مثل "جناب دکتر سروش" که گمان می‌کنند با "فرهنگ حسینی" نمی‌توان جامعه را مدیریت کرد، بدون تردید عاشورا و مکتب و فرهنگ حسینی، ظرفیت‌های بی‌نظیری برای تحقق اهداف و آرمان‌های گام دوم انقلاب اسلامی دارد. البته اصطیاد و استخراج این ظرفیت‌ها نیازمند نگاه فردسازانه، جامعه‌پردازانه و تمدن‌سازانه به قیام حسینی است. اگر از این منظر به مطاله رسالت حسینی و پیام‌ها و خطبه‌ها و نامه‌های آن حضرت بپردازیم خواهیم دید که چه ظرفیت عظیم و احیا ناشده‌ای در مکتب حسینی و قیام عاشورا برای «فرد‌سازی»، «جامعه‌پردازی» و «تمدن‌سازی» وجود دارد. به عنوان نمونه، به یکی از سخنان آن حضرت که در مکه مکرمه و در جمع گروهی از علمای بلاد اسلامی ایراد شده اشاره می‌کنم. (تحف العقول، ص۱۷۰) آن حضرت در این سخنان بسیار مهم‌، خط‌مشی کلی جریان عاشورا و عاشوراییان را در سراسر تاریخ بیان کردند: اللَّهُمَّ إِنَّكَ تَعْلَمُ أَنَّهُ لَمْ يَكُنْ مَا كَانَ مِنَّا تَنَافُساً فِي سُلْطَانٍ‏ وَ لَا الْتِمَاساً مِنْ فُضُولِ الْحُطَامِ. خدایا! تو می‌دانى که آنچه از ما صورت گرفت، رقابت در حکومت یا دستیابی به ثروت نبود؛ وَ لَكِنْ (بلکه هدف ما آن است که) 1. لِنُرِيَ الْمَعَالِمَ مِنْ دِينِكَ. نشانه‌های دین تو را آشکار کنیم؛ 2. وَ نُظْهِرَ الْإِصْلَاحَ فِي بِلَادِكَ. اصلاح و درستی را در همه سرزمین‌ها نمایان کنیم. 3. وَ يَأْمَنَ الْمَظْلُومُونَ مِنْ عِبَادِكَ. بندگان مظلوم تو آسودگی یابند. 4. وَ يُعْمَلَ بِفَرَائِضِكَ وَ سُنَنِكَ وَ أَحْكَامِكَ. و به فرایض و سنت‌ها و احکام تو عمل شود. همانطور که ملاحظه می‌کنید امام حسین(ع) در این سخنان، درست همچون پدرشان امام علی(ع) [نهج‌البلاغه، خطبه ۱۳۱] به صراحت فلسفه قیام خود را بیان می‌کند. در اینجا اساساً هیچ سخنی درباره حکومت یزید بن معاویه، مردم مدینه، مردم شام یا مردم کوفه و بصره و امثال آن نیست. نگاه یک نگاه جهانی و تمدن است. سخن از نمایاندن پرچم‌ها و نشانه‌های دین در سراسر گیتی است. سخن از اصلاح «همه» بلاد و سرزمین‌ها است. سخن درباره دفاع از مظلومان و پابرهنگان عالم است؛ سخن از عملی کردن آموزه‌های دینی و الهی است. در گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند تقویت این نوع نگاه به عاشورا و فرهنگ حسینی و نیازمند استخراج و استنباط آموزه‌های فردسازانه، جامعه‌پردازانه و تمدن‌سازانه از معارف حسینی هستیم. احمد حسین شریفی
◾️قال الحسین ع:انی احب الصلاه "من نماز را دوست می دارم" 🔻تلاوت اذانگاهی ظهر عاشورا 🔻اذان ظهر عاشورا 🛑نام اذان :اذان فرا‌ق ✔️محرم1401 👇👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌قیام حسینی ،قیام دغدغه مندان 5 🔺نگاهی به قیام سیدالشهدا از دریچه دغدغه مندی ومسئولیت اجتماعی 📌ریشه شناسی ارتجاع دوران پسا نبوی 🔸وظیفه شناسی مسلمین در رویارویی با ارتجاع 🔻دشمن شناسی 📌درونی 📌برونی ♦️جنی ♦️انسی 💎کفار حربی 💎منافقین 🔻دشمن شدید 🔻جنگ شناختی 📌جنگ نرم در بستر تاریخ 🔻شکنجه خاموش ◾️شب یازدهم محرم-مسجد حضرت صاحب الزمان عج شهرک طوبی شهرستان ورامین 🔸حجت الاسلام مهدی میرزائی
🔖 امام موسی صدر: من از خودم و شما سؤال می‌کنم: ما از روز عاشورا چه بهره‌ای برده‌ایم؟ چه سودی به‌دست آورده‌ایم؟ چه استفاده‌ای در عرصه عمومی و چه استفاده‌ای در زمینه فردی برده‌ایم؟ اگر استفاده نبرده باشیم و تنها گریه کرده باشیم من به‌شما خبر می‌دهم که این کار سودی ندارد؛ ما از کدام دسته هستیم؟ از کسانی که گریه می‌کنند و حسین را می‌کشند؟ روشن است که امام حسین(ع) الآن نیست تا کسی او را بکشد، ولی چیزی گران‌بهاتر و مهم‌تر از خود امام حسین(ع) در دستان ماست؛ کرامت امت حسین، مقدسات حسین. اگر ما گریه کنیم، ولی در عین حال برای تضعیف اهداف امام حسین(ع) تلاش کنیم؛ اگر گریه کنیم و در صف باطل باشیم؛ اگر گریه کنیم، ولی گواهی دروغ بدهیم؛ اگر گریه کنیم، ولی به‌دشمنان کمک کنیم و به‌اختلاف و تفرقه در جامعه خود دامن بزنیم؛ اگر گریه کنیم، ولی گناهانمان بیش‌تر شود، در این صورت ما گریه می‌کنیم، ولی در عین حال حسین را نیز می‌کشیم؛ زیرا تلاش می‌کنیم هدف حسین را از بین ببریم که گران‌بهاتر از خود اوست. ان‌شاء‌الله که ما از این دسته نیستیم. (برگرفته از کتابِ «سفرِ شهادت)